Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Szada85
aktív tag
Az, hogy olajzabáló még nem zárja ki, hogy megbízható legyen.
A mondat szerintem úgy állja meg teljesen a helyét, hogy "Már 2014-töl felfelé nem eszik annyit, és megbízható."
Egy turbómotornál, föleg nagyobb km szám esetén -szvsz- egy elenyészö mértékü olajfogyi simán benne van, a mozgó dolgok (dugattyúgyürü pl.) idövel kopnak, amit nagyban tud befolyásolni a tulaj(ok) falábúsága, hogy mennyire vigyázott rá hidegen, melegen, visszahütve.
A mennyisége a nem mindegy, hogy 1000 km-en 1 litert eléget, vagy 1 decit se.
A mostani Leonom is 2.0 TSi (CJXA), 117e km-nél ha pályán rendesen cipözve van (4-5000-es fordulat és felette) tartósan, akkor párezer km alatt annál is látható néhány decis olajfogyi. Viszont ha csak "kényelmesen" utazunk vele (145-150km/h 3300-3500-as fordulaton max.), akkor alig észrevehetöen csipeget belöle.
Saskakas18
tag
Nem tudom, azt mondja a rokonom, hogy 15 ezrenként cserélteti az olajat, de eddig sosem jelzett be az autó. Az meglehet, hogy eszik olajat, csak nem olyan mértékben. Problémamentesen mennyit mennek el ezek a motorok (2.0 tsi 180 hp) ? Szíjas vagy láncos a vezérlés?
A tökéletes becsületes üzletelés a mérvadó!
vzsryl
nagyúr
Ha bejelez, akkor már kb. RIP.
Nívópálcán kell kiszúrni, hogy van-e fogyasztás. A kijelzőn megjelenő olaj csekk akkor jelez, amikor már késő.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Saskakas18
tag
De ez amúgy csak tsi betegség? Mi okozza ezt a problémát?
A tökéletes becsületes üzletelés a mérvadó!
bul07
nagyúr
Véleményetek szerint szerelő rámpán lehet olajat cserélni?
Nem gond hogy kicsit égnek áll az orra kifolyna az összes olaj.
A szintre töltésre meg letolni beindítás nélkül.
Nem olyan drága és pár akna használt díjából meglenne.
Carpoint szerelő rámpa
7.890 Ft/db
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Ő lövi neki rendesen, nem komfortos mellette ülnöm városon kívül.
Azt olvastam, hogy 250-300 ezer km-nél esedékes a motorfelújítás (nem tudom, hogy konkrétan mit kell cserélni, lehet, hogy csak a dugattyúgyűrűket), ezt Stage 1 tuninggal is tudják.
Láncos vezérlésű.
Korábban tán pont Neked írtam, hogy volt egy 173 ezret futott G7 2.0 TSI-m, 3 éves, arról lerítt, hogy autópályán használták komoly* tempóval. Rövid ideig, 3-4000 km-ig volt nálam, így pontosan nem mértem, de gyanúsan kedvelte az olajat (kb. 1 litert bekapott). Illetve visszatérő hibakódot jelzett, vagy a lambda szonda vagy a katalizátor gyengélkedett.
Visszagondolva, vélhetően a tartós cipőzés okozta ezeket.
(* Kőfelverődés miatt az orra újra lett fényezve, de ezen túl én is sok kavicsnyomot javítottam még az oldalán. A felni is tele volt kavics okozhatta leverődésekkel. A szerviztörténete alapján évente kapott új féket és gumikat.)
Saskakas18
tag
Akkor te egy jól kifacsart példányra tettél szert az elmondottak alapján. Ez a tiguan családi autóként van használva. 7 sebességes dsg kicsivel 2ezer fölött pörög 130-as tempónál. Annál jobban nem hajtják.
És most dízelre váltottál?
A tökéletes becsületes üzletelés a mérvadó!
vzsryl
nagyúr
Most mire irányul a kérdés? Az olajzabálásra, vagy a motorolaj csekkre gondolsz?
Olajzabálásra minden motor hajlamos, ha nem megfelelően volt használva/karbantartva. De vannak, amik jobban. Az újabb 2.0 TSI szerintem kevésbé problémás, vannak sokkal rosszabb motorok, viszont a 2.0 CRTDI a tapasztalatok alapján jobban sikerült.
Az olajos kanna lámpa kivillanása minden autónál komoly problémára utal. Én mindenképp a szisztematikus ellenőrzést támogatom, és eddig bármilyen szakival beszéltem, ők is ezt javasolták.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Bő négyszázezer forintot ráköltöttem, szép lett a végére, eladtam. Azóta is boldogan használja a tulajdonosa*, 2 évvel később beszéltem vele.
*Egy fiatal hölgy, saját szememmel láttam, ahogy rendesen nyomja neki pályán.
Semmi bajom a dízelekkel - leszámítva a DPF/EGR/SCR parákat, amik vélhetően túl vannak gondolva - még a mormogó hangját is szeretem autópályán. Egy euro5-ös 2.0 TDI-t bármikor bevállalnék DSG-vel. A városi DPF nyúzást érzem az egyedüli valós aggodalomnak. A DPF OFF méltatlan, abból kinőttem.
Benzines Golf 7 2.0 TSI-t használok, ez kér kb. 2 liter olajat egy csereperiódus alatt, havonta ránézek az olajpálcára.
Saskakas18
tag
Azt azért tudtam, hogy mindegyik autó eszi az olajat , csak hogy milyen mértékben. Nos itt a fő probléma amit mindenhol olvasok, hogy a tsi ilyen szar, meg olyan szar, meg a dízel jobb és nem eszi az olajat meg stb.
Azért merül fel ilyenkor minden rossz ezekről a motorokról és keresem a megerősítést, hogy nem is olyan rossz az vagy igen tényleg nagyon szar az összes tsi.
A családban ami van nem nézik az olajat gondolom, mert a szervizek kötelezően és zigorúan 15e km-ként el vannak végezve meg 60e km-ként kapta a dsg olajcserét, 120e a difi olajcserét így elgondolkodtatott, hogy váltom a mostani i30-at egy nagyobb kategóriára és használnám munkaedénynek is napi 75 km.
A tökéletes becsületes üzletelés a mérvadó!
Saskakas18
tag
Nekem is volt egy B6 passatom 2.0 tfsi bwa. Kapott koksztisztítást, kipufogó rendszerét rendbe vágattam és még sorolhatnám és majd eladtam patika állapotban. Engem zavart az olaj zabálás és a vevő tudta meg meg is beszéltük, de neki belefért.
1l olaj - 2000 km.
És azóta bennem van ez az olajzabálásos félelem. De rengeteg helyen olvasom, hogy 2014 után már nem problémásak. Vagy igen?
[ Szerkesztve ]
A tökéletes becsületes üzletelés a mérvadó!
macilaci78
nagyúr
Vegyél két pár rámpát és a hátsó kerékkel is fel tudsz állni.
Persze jó eséllyel le kell vágni a felső ütközőt a rámpáról és azt is meg kell oldani, hogy a hátsó kerék felmenjen rá ahelyett, hogy maga előtt tolná.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#195014) molnarpeter válasza Saskakas18 (#195012) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Változott a dugattyú gyűrű, ezért az olajfogyasztás különbség. 1-2 töltés olajcserénként nálam kimeríti a rendeltetésszerűen használt egészséges motor fogalmát.
yodamester10
őstag
Nem mondod,hogy a 7-es Golf GTI 4 liter olajból 2 megeszik
Én is kergetem az enyémet városon kívül csak GTE módban megyek igaz 10 ezrenként csere de semmi nem hiányzik belőle.
vzsryl
nagyúr
Szerinted az említett magas fordulatszámok milyen vezetési stílusra utalnak? Szvsz. ilyen használat mellett bármilyen motor megeszik ennyi olajat.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
yodamester10
őstag
Szerinted a GTE-vel csak papásan lehet menni?Szívesen viszlek egy csapatós kört Én akkor is sokallom,hogy 4-5 liter olajból egy G7 megeszik 2-őt.Mindig nem lehet száguldozni.
vzsryl
nagyúr
Hogy jön ide, hogy a GTE-vel milyen módon lehet csapatni?
5000-es fordulatszámokról volt szó. Ilyen felhasználás mellett egy Suzuki is elkezdi enni az olajat.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Akkor én megúsztam, vmax limiteren is csak 4200 körül forog.
Felesleges ezen rugózni, vannak típusok, amik egyáltalán nem eszik az olajat, 2 különböző autóm sem produkált látható fogyasztást 30-40e km alatt. A TSI-k általában nem ide tartoznak, lehet ez az ára a nagyon jó fogyasztásuknak, kopp kopp eddig nekem pöpec a nívó 9 ezer után.
vzsryl
nagyúr
"vannak típusok, amik egyáltalán nem eszik az olajat"
Ha normálisan karbantartják, nem tapossák hidegen egyáltalán és melegen sem tartósan, akkor ez az állítás igaz. Ha ezekre egyenként vagy rosszabb esetben együttesen sem figyelnek oda, akkor minden motor enni fogja.
Egyébként rengeteg autónak alapból benne van a kézikönyvében a gyárilag megszabott, normális olajfogyasztása. Tudomásom szerint a VW-nél már az 1.6 szívó is ilyen volt. A TSI-k pedig mindig is csipegettek, de volt amikor jóval többet, mint a mostaniak. Szerintem nem létezik olyan feltöltött motor, ami alapból ne lenne erre fogékonyabb, mint egy klasszikus szívó.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Tigi
őstag
Igen, én is arra gondoltam.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
akkor minden motor enni fogja.
most mondom, hogy ez nem igaz, de hajthatod felőlem, forgatom őket rendesen, és nem tudom hogy használták előttem.
szívó benzin, turbó, dízel, mindegyikre tudok példát adni.
Volt, amivel én is beszoptam, de az ismert is róla.
[ Szerkesztve ]
5,7 liter olajból fogy el 2. (Országúton nem észlelhető, nyaraláskor se. Pályán ~3500 rpm felett hajtva jelentkezik.)
Elhiszem, hogy jól megy a GTE, kb. úgy mint a Volvo PHEV. Bár csak egy betű a különbség, a GTI máshogy megy jól. Ha nem így lenne, akkor máig a Volvoval járnék, szerettem a sor5 hangját. 🤗
[ Szerkesztve ]
F_Zolee
veterán
Honnan tudod? Kiolvastad valamivel?
vmax limiteren is csak 4200 körül forog.
7-es DSG-vel könnyű. A 6-os DSG-nek is hosszabb az áttétele mint az én manuálisomnak. Még nem talpaltam ki a legvégéig, tippre közel 6000-ig* kiforog 6.-ban a boxszal.
Vmax limiten nézted, hogy mekkora tempót jelez ki a központi display?
Szerk. * Legyen inkább 5800-5900.
[ Szerkesztve ]
JHONNY 79
aktív tag
A töltöttséget kell kiírnia, az nem lehet 0 %. Ha a töltés után írta ki nálad, talán 100%-ot jelenthet....
265, GPS 251-252
Jó kis csalás a népnek, de bőven hibahatáron belül
Fenébe :/ A display-n 258-ig jutottam (GPS-t nem néztem), érzésre talán 65-70-ig lenne powa'. De akkor az is csak max 255 valós, és lehet, hogy elotte leszabályoz. Szerencsére téli gumival próbálgatni se tudom.
Passz. 🤗 Ma éppen ---%-ot írt, hangulatember.
Stylewars_kp
senior tag
Sziasztok,
az mennyire normális, ha egy 2007-es Tourant nem tudok megtankolni, mert folyamatosan lekattan a pisztoly. Vagy fél óra kell mire megtudom tankolni, mert csak csorgatni tudom bele a gázolajat. Tulaj szerint újkora óta ilyen, nálam csak kölcsönbe van, nem vettem.
bul07
nagyúr
Enyém is ilyen 2005-ös
De kanna+tölcsérrel nyeli mint kacsa a nokedlit
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Stylewars_kp
senior tag
Úgy eszi ez is.
gzbotii
veterán
Sziasztok,
Van egy Baseus szivargyújtós töltőm, ami igen nehezen szedhető ki az aljzatból, nagyon fixen áll benne.
Kérdés: ajánlott egy 24/7 benne tartani, vagy azért vannak veszélyei (tűz, etc) illetve az akut hosszútávon lemerítheti?
Jelenleg is kb heti egyszer használom az autót, az idő fenmaradó részében a garázsban áll.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Zizmand
aktív tag
Ha már Golf GTI végsebesség, pont ma reggel került elém: Golf GTI 256 Km/h VS betonfal [link] 😬
Doki16
addikt
Eléggé kamu szaga van ennek, meg úgy az egész oldalnak
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Zizmand
aktív tag
Igen, kicsit tényleg fura az oldal.
Pontosabban egyik fb csoportban találtam csomó képet az esetről, aztán nem volt kedvem mindet elmenteni, így egyszerűbb volt linkelni. +1 kép: [kép]
Egyébként már tavasszal is láttam ezt, több helyen is azt írták, hogy állítólag nem kamu.
L1ZRRR
senior tag
Amióta Manualba használam a váltót, és 1500-2500 között használom 220 km volt a legkevesebb városban két regen között. ( gyorsabban is melegszik föl a víz+ olaj)
Ergo a dsg 1100-2000 használata nem tesz jót neki. (ez volt kb 120 km)
Mondjuk hozzá teszem amióta ez a 0-5 fok közötti idő van.
[ Szerkesztve ]
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
MunezXBK
nagyúr
Óra szerint 270 a vége. Tapasztalatból hallottam.
macilaci78
nagyúr
Van valami készenléti áramfelvétele és bármikor lehet zárlatos is. Ha kiszedni macerás, én kapcsolható áramkörnek csinálnám meg a szivargyújtót.
12V, így akár egy rádiós ledvezérlő is jó lehet a célnak, csak bírjon annyi áramerősséget, amire az áramkör biztosítva van.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Upsz, ahhoz a bátorságon túl hely is kellene itthon. 😅
Tigi
őstag
Most összezavartál.
A hűtővíz hőmérsékletet csak a műszerfalon látom.
Viszont jó, hogy szóba hoztad a kiolvasást, mert szeretnék venni egy kód kiolvasót.
Tudsz ajánlani egy nem túl drága, de megbízható készüléket?
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
Kumblee88
csendes tag
Sziasztok az mitől lehet hogy golf 4 en a jobb oldali helyzetjelzőm nem ég? Kicsereltem az izzót mindket oldalt mert kiégett az egyik (mindig párban cserelem) azóta nem eg a jobb oldali!
Választotokat előre is köszönöm!
macilaci78
nagyúr
Régi autó az már, lehet oxidáció a foglalatban, vagy a csatlakozónál is. Hova tovább az új izzó is lehet döglött. Nem szentírás, hogy az új jó.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#195045) molnarpeter válasza macilaci78 (#195044) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Fényszóró belsejében a kábelek állapota is meg tud romlani a hő miatt.
Kumblee88
csendes tag
Igen a kabel eleg rossz mar a kulseje is megsérült vagy olvadt lehet a cserenel megszakitottam a kábelt? Holnap kimerem multimeterrel van e benne aram! Az erdekes az volt, hogy Bal oldali volt kiegve de csereltem a jobb oldalit is mert ki tudja mikor hallna meg az is!
Beletettem az ujjat akkor meg eget direkt felkapcsoltam mielott be tettem volna a helyere aztan visszatettem mondom felkapcsolom megnezem minden jo e erre nem eg... 😀😀 Eleg szar mondjuk a kabele szet van a kulso burkolata! Lehet megszakadt a kabel ahogy visszatettem a helyere?
Próbáltam másik izzoval is azzal sem volt jó!
[ Szerkesztve ]
F_Zolee
veterán
Engem zavarsz inkább össze, mert egy Octavia mióta írja ki a hűtővíz hőmérsékletet? Külső hőfokról tudok, hogy max azt jelzi ki. Én arra gondolok amit az ecuból olvas ki nem a mutatóra.
Hivatalosan csak kis egyszerű kiolvasót tudsz venni ami kb semmire se jó. Szóval így nem sokat tudok ajánlani. Csoportokban szoktak hirdetni vcds cuccokat.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
[link] Zene füleimnek.
[ Szerkesztve ]
Ed3r_X_
nagyúr
Húzd egy kicsit kijjebb a pisztolyt, vagy forgass rajta jobbra (vagy balra) 45 fokot. Asszony Octavia-ja is csinálja.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED