Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#215001) Qru válasza Mágus2 (#214999) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Visszasirod mar a regit vagy meg nem?

#nincsbennetarcsi

(#215002) bitpork válasza atos19881101 (#215000) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A 6,0. Az képes arcfájást okozni de a jobbik fajtát,.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#215003) tibbike01 válasza Qru (#214996) üzenetére


tibbike01
őstag

Jó cikk, de újat nem igazán írnak benne. Ezt tudtuk eddig is, illetve van egy régebbi cikk, ami kb 80%-ban azonos.

(#215004) imyourfriend válasza Mágus2 (#214999) üzenetére


imyourfriend
őstag

Ezt a típusbetegséget úgy tűnik nem hagyta el az Octavia vonal.

(#215005) Mágus2 válasza Qru (#215001) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Sasa 240 000km és 11 év után is a gyári gátlókkal van… Gondolhatod, milyen boldog vagyok.

[ Szerkesztve ]

(#215006) focvis válasza atos19881101 (#215000) üzenetére


focvis
veterán

1,4/1,5-tel nem lesz fejfájás.

(#215007) atos19881101 válasza bitpork (#215002) üzenetére


atos19881101
senior tag

Főleg a kútnàl igaz? :DDD

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#215008) focvis válasza Mágus2 (#215005) üzenetére


focvis
veterán

De még garanciális, nem?

(#215009) Szada85 válasza 426os (#214993) üzenetére


Szada85
aktív tag

A párásodás (kis mértékben) elvileg a teljes VAG vonal (G7-7.5, Leon 5F, stb) esetében "elfogadott", a lámpák nem hermetikusan zártak, így amíg nem csapódik le és áll benne a víz, addig "nem kell aggódni".
Pont tegnap láttam a céges parkolóban egy új A1-es Audit, annak az teljes jobbos fényszórója tejfehér volt, a LED-es lámpák pedig még höböl sem termelnek annyit, hogy pikkpakk kiszárítsa.

Az a pókháló nem túl csocsi, ehhez képest az enyémben a szál messzebröl már nem is látszik. (még jól jártam?) :DDD
Az enyémben továbbra is azt gondolom, hogy valamilyen tömítöanyag vagy bevonat engedte el magát, és az fittyedt oda le.
Megpróbálom majd a süritett levegös dolgot, de nagy reményeim nincsenek persze.

(#215010) bitpork válasza atos19881101 (#215007) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ki nem sz@rja le a kutat? Kell céges tankolókártya :D

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#215011) simonjoe válasza Mágus2 (#214999) üzenetére


simonjoe
senior tag

Mondom én, h csere lesz ebből! :D

Joe

(#215012) bitpork válasza simonjoe (#215011) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pont mint a CC esetében :P

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#215013) JHONNY 79


JHONNY 79
aktív tag

Tud nekem valaki segíteni, hogy 3-as Octavia sebváltószoknyát hogy lehet kiszedni cseréhez? Próbáltam úgy mint a régebbit, de nem engedte, feszegetni meg nem akartam.

(#215014) Mágus2 válasza focvis (#215008) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szerencsére van gari, 5 éves teljes körű. Csak megint nyűg bevinni, megmutatni, megrendelik, időpont, és ezt párban kell cserélni. Jó esetben 1 napos történet lesz minimum 2 látogatással.

(#215015) tibbike01 válasza Mágus2 (#215014) üzenetére


tibbike01
őstag

Hogy-hogy 5 év teljes körű garid van?

(#215016) Mágus2 válasza tibbike01 (#215015) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Mikor vettem, lehetett választani, hogy ingyen szerviz 2 évre vagy 5 év kiterjesztett teljeskörű garancia. Az utóbbit választottam. :K

(#215017) tibbike01 válasza Mágus2 (#215016) üzenetére


tibbike01
őstag

Azta! Nem is tudtam, hogy van ilyen.

(#215018) bitpork válasza tibbike01 (#215017) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nem biztos h itt van. Ne feledd h ő Kassán vette.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#215019) tibbike01 válasza bitpork (#215018) üzenetére


tibbike01
őstag

Igen ezt tudom, meg gondolom céges vásárlásnál ez nem opció.

[ Szerkesztve ]

(#215020) cross56


cross56
senior tag

Sziasztok!

A napokban előjött egy probléma az autómon, hogy kézzel nem tudom nyitni a csomiajtót, de belső gombbal, illetve a kulcsgombbal viszont igen. Alany egy Passat Cc, ugye itt olyan a nyitó, hogy az VW emblémát kell megnyomni. A zár mechanika mehetett szét? De akkor miért nyílik az említett két módon?

(#215021) simonjoe válasza cross56 (#215020) üzenetére


simonjoe
senior tag

Vedd le a csomagtér borítást és a vezetékeket nézd át, szinte biztos, h az egyik szál valahol szakadt.

Joe

(#215022) cross56 válasza simonjoe (#215021) üzenetére


cross56
senior tag

De ebben az esetben sehogy nem kéne nyílnia nem?

(#215023) simonjoe válasza cross56 (#215022) üzenetére


simonjoe
senior tag

Vezérlés szempontjából független a három nyitási mód, így nem befolyásolják egymást. Távirányító és a belső nyitás is másik szálról megy, de ha lebontod látni fogod, h mennyi vezeték megy a zárhoz. A bal oldalra van elvezetve a köteg ha jól emlékszem, a "zsanérnál", keresd a hibát. Egyedül ha a zár makkan meg, akkor nem tudod nyitni sehogy. :K

[ Szerkesztve ]

Joe

(#215024) cross56 válasza simonjoe (#215023) üzenetére


cross56
senior tag

Rendben, köszi, akkor ránézek :R

(#215025) boti19871125 válasza simonjoe (#215023) üzenetére


boti19871125
kezdő

Csak egy kérdés mert nekem is van ilyen probléma az egyik autónál (Golf VI). Maga az ajtónyitó embléma nem szokott tönkremenni? Ritkán használjuk ezt az autót, ezért még nem igazán foglalkoztam a problémával.:))

(#215026) simonjoe válasza boti19871125 (#215025) üzenetére


simonjoe
senior tag

Ha tönkremegy a zár az embléma mögött, akkor sehogy sem nyílik, mint írtam. Hiába kap parancsot a komfortmodultól (távirányító), az ajtóban lévő gombtól, vagy magától az embémában lévő kapcsolótól. Kollégának az első kettővel műxik, tehát maga a zár jó. Két autónál tapasztaltam ezt a hibát, az egyik egy 2009-es Passat CC, a másik egy 2012-es VW CC. Mindkét esetben a hiba kábeltörés volt, ezért mertem ezt így javasolni. De, ha végiggondolod, talán logikus is.

Joe

(#215027) Qru válasza Mágus2 (#215005) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor igen. :D

#nincsbennetarcsi

(#215028) boti19871125 válasza simonjoe (#215026) üzenetére


boti19871125
kezdő

Én nem is a zárra írtam, hogy az lehet a gond. A zár nálam is tökéletesen nyit a távirányítóról. Én úgy gondolom, hogy a billenthető emblémában lévő mikrokapcsoló adta meg magát ezért nem lehet nyitni azzal. A kábeleket már korábban ellenőriztem azzal nincsen baj. Van egy Golf V is a családban ha egyszer lesz időm rá megcserélem a két nyitót, majd beszámolok róla mi lett vége.

[ Szerkesztve ]

(#215029) imyourfriend válasza bitpork (#215018) üzenetére


imyourfriend
őstag

Garancia4 van idehaza ha minden igaz / 200ezer km.

(#215030) simonjoe válasza boti19871125 (#215028) üzenetére


simonjoe
senior tag

..nem rossz elgondolás! :K Én úgy emléxem, h azon a körön van az indítás mindhárom módban. Holnap megnézem az elektromos bekötésének rajzát.

Joe

(#215031) IntelKiller7


IntelKiller7
veterán

Sziasztok.
Használ valaki A6 C8 50TDI-t? Vagy van valakinek tapasztalata vele?

Lassan le szeretném cserélni a B8 Passatot, Tesla előtt pedig azért csak nem ártana valami komolyabb gép. :DDD Tudom RS Audi, M-es BMW meg AMG Merci, de nincs kedvem locsolni rá a benzint. :DDD

Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K

(#215032) Richard válasza IntelKiller7 (#215031) üzenetére


Richard
őstag

Igen. Mit szeretnél tudni róla?

(#215033) IntelKiller7 válasza Richard (#215032) üzenetére


IntelKiller7
veterán

Facen beléptem pár csoportban, de ezek nem igazán a konkrét típusra specializálódtak. Inkább széria gyűjtő csak.
Szóval széria hibák meg ilyenek érdekelnének. Mennyire kényes ez a motor, váltó. Napi 100-120km autópályás ingázásra használnám.
Gondolom a 45TDI meg az 50TDI között csak a turbó ami inkább különbözik.

35-40TDI-t nem szeretnék. Akkor inkább marad a paszuly. :DDD

Fogyasztás az, hogy alakul?
50TDI A4 B9-el mentünk 4-en horvátba, megpakolva csomagokkal. 140-150-es tempomattal 5.9-et írt az autó. Az azért baráti, még, ha fél litert alá is becsül.

Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K

(#215034) Richard válasza IntelKiller7 (#215033) üzenetére


Richard
őstag

Komolyabb baja 4 év alatt nem volt, garanciában lett cserélve az egyik hátsó ajtózár és a csomagtartó mikrokapcsoló. Ezen kívül csak a szokásos kötelező szervizek voltak.

A fogyasztás tényleg egy vicc (50 tdi), 5,5-7 liter között mozog lábtól függően :) Egy tankkal egyáltalán nem lehetetlen elmenni 1200 km-t.

Dinamikában nem rossz, elég jól megindul bárhonnan, köszönhetően a mild hybrid technológiának. Szinte nincs is turbólyuk. Persze nem egy versenyautó, de lehet vele haladni.

Ekkora súlyhoz el kell felejteni az ilyen 35-40 tdi-ket, mert azokkal az előzést azért át kell gondolni :)

Nem tudom mi a különbség a 45 és az 50 tdi között, de szerintem 50 alá ne add mert ezzel jó az autó.

Szerk.: azzal azért számolj, hogy a B9-en pl a köztes olajcsere 120 ezer Ft körül volt, az Audinál ez 200+.

Ha a Tesla is szoba jöhet nálad akkor inkább azt válaszd. Én is így tettem :D Arra amit leírtál az is teljesen jó. De ez mar egy másik téma :)

[ Szerkesztve ]

(#215035) Qru válasza tibbike01 (#215003) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah csak azért tettem be mert úgy rémlett, hogy vki megkérdőjelezte, hogy a száraz DSG rossz lenne. De az lehet a milyen autót vegyekben volt...

#nincsbennetarcsi

(#215036) 426os


426os
őstag

Van valakinek tapasztalata/elképzelése mennyibe fájhat nagyságrendileg egy Kessy-s Leon mk3-hoz gyári kulcs utánrendelése? Nem tervezek 1 kulccsal autót venni, de már a 2. német import autónál (Ausztriában) futok bele abba, hogy többé-kevésbé okésnak tűnik a kocsi, de csak 1 kulcs van hozzá...

.

(#215037) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Sziasztok,
Van a családban egy 2005-ös évjáratú VW Polo 9N1. 1.2 6V Szüksége lenne egy kis törődésre. Folyamatosan jelen van egy hibakód, ami nem más mint a Cylinder 1 Missfire. A kocsi egyébként jól működik. Viszont ha hadja az ember alapjáraton járni az 1-es henger konrkétan lekapcsol. Ha megcseréljük az injektort vagy a gyújtótrafót a hiba ugyan úgy marad az 1-es hengerben. Miközben nem megy az 1-es henger az injektor nem kap áramot, lehúztam a csatlakozót és rámértem a stekkerre. Nincs rajta feszültség, pedig a multiméternek valamit mutatnia kéne, annak ellenére, hogy nyilván tudom, hogy nincs rajta folyamatos 12V hanem csak kapcsolgatja az ecu, de amikor éppen amúgy nem 2 hengerezne akkor lehúzva a stekkert megjelenik a feszültség.

Mi lehet a hiba? Milyen élőadatot kéne figyelni?

(#215038) Mágus2 válasza Steve_Brown (#215037) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Gyertya rendben van? VCDS 015 csoport mutatja mindhárom hengerben egyszerre az égéskimaradást.

Ha a gyertya is jó, kompresszió mérés mind a 3 hengerben, ha alacsony a kompresszió az első hengerben a másik kettőhöz képest. akkor hengerfej le, a szelepek el lesznek repedve az 1-es hengernél. :((

(#215039) Steve_Brown válasza Mágus2 (#215038) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Újak a gyertyák, kompresszió mindenhol ugyan olyan.

(#215040) Steve_Brown válasza Mágus2 (#215038) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Egyébként van ilyen feature az ecuban, hogy ha túl sok a missfire egy hengerben akkor annak az injektorát lekapcsolja?

(#215041) Mágus2 válasza Steve_Brown (#215040) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Van, akkor is azonnal lekapcsolja, ha lehúzod a csatlakozóját a trafónak. Védi a katalizátort.

[ Szerkesztve ]

(#215042) Corsa02 válasza Steve_Brown (#215039) üzenetére


Corsa02
őstag

Akkor mértétek a kompressziót amikor hozta a hibát a motor?

The Truth Is Out There --->

(#215043) Steve_Brown válasza Corsa02 (#215042) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Egy újraindítással megszűnik a hiba. Szóval lehetetlen úgy mérni kompressziót.

[ Szerkesztve ]

(#215044) rasotamas válasza Qru (#214996) üzenetére


rasotamas
veterán

A cikkben interjúztatott szervízzel van valakinek tapasztalata?
Nem tudom mennyire up-to-date infó, de a honlapon 60 ezer forintot írnak DSG olajcserére, amihez képest a márkaszervízben 100 felett picivel fizettem 2,5 éve. Azóta biztos 120 felett van.

Ír ilyen kis best practice know-how tanácsokat is az oldalon:
1. Cseréljünk ki a váltó olaját, 50.000 km-enként. Csak jó minőségű, a váltóhoz való olajat használjunk. -> a gyári periódus 60, ezek szerint érdemes lehet lecsökkenteni, 48-nál járok
2. Amíg az üzemi hőfokot el nem éri, vezessünk kíméletesen.-> Ezt mindig betartom, jó azért párszor előfordult, hogy nem, de pár alkalom nem hiszem hogy annyira odaverne. Motorindítás után mindig elszámolok 20-ig mielőtt D-be rakom.
3. Kerüljük a padlógázos gyorsításokat, különösen álló helyzetből. -> Akkor erre figyelni kell, bár állóhelyzetből nem jellemző
4. Ne vontassunk az autóval, főleg ne rendszeresen. -> Nem szoktam, de sokan vesznek DSG-s autót vontatáshoz merthogy ez jobban bírja mert mechanikus kapcsolat van. Ismerek olyat akinek V6 dízel audija van hajót vinni az adriára (nem pestről, Stuttgartból)
5. Ne vontassuk az autót. Ha mégis elkerülhetetlen, csak járó motornál maximum 20km-t maximum 40km/h-val.
6. Cseréltessük ki a váltóban lévő szűrőt minden második olajcserekor. ( ez a váltó szétszerelésével jár) -> Elvileg legalábbis a számla alapján cserélték a márkaszervizes DSG olajcserekor. Jó kérdés, hogy ebbe a 60 ezres cserében benne van-e.
7. Cseréltessük ki ez elöregedett gumi alkatrészeket a váltóban megelőzés céljából 10 év vagy 200.000 km után. -> Ezt is vele lehet tisztázni. De ezek szerint a gyári periódus szerinti harmadik, 180 ezres DSG olajcserekor, vagy az ő lecsökkentett periódus szerinti 200 ezres cserekor érdemes. Amúgy is 12 éves lesz idén a kocsi.
8. Ne növeljük meg az autó teljesítményét (ne használjuk semmilyen tuningot) -> Hát akkor ezt elb*sztam :DDD Amúgy nem tudom, persze a nyomatékot eléggé felírták, de nagy gázra teljesen elvált a kocsi teljesítménycsúcshoz, ahol már nincs annyi nyomaték, fél-kétharmad-háromnegyed gáznál meg nem lépem át a gyári 350Nm-t. Kézibe kirakva lepadlózva persze elérhető. de ilyet nem szoktam. Ami aggasztóbb lehet, hogy valamit a váltón is átírtak, talán szorítóerő növelés?
9. Az első rendellenesség érzékelésekor keressünk fel szakembert.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#215045) Qru válasza rasotamas (#215044) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hát erre Corsa talán jobban tud majd válaszolni.

1: Ez használat függő, aki sokat városozik, jobban nyektetve van a váltó ott érdemes lehet előbb vinni mint 60 ezer. Amúgy szvsz felesleges. A lényeg az, hogy a szűrő is cserélve legyen ne csak az olaj. Ha szűrő nincs cserélve és eltömődik akkor az átfolyás mértéke lecsökken és megéghetnek a kuplungok.

2: Néha óhatatlan de hidegen ne rúgd neki ennyi. A váltó azért forog szépen és nem olyan nagy az az olajtöltet, hamar átmelegszik. Manuális váltónál jobban érzed, hogy lekvárt kavargatsz a bottal vagy már jam-et.

3: Ennyi, kerülni kell. Nem szereti ha 1/4 mérföldről 1/4 mérföldre élsz vele, mert nem erre lett tervezve.

4: Ezt még a flottások is elmondták, hogy ne vontassunk a kocsival (meg a bikázást sem engedték). Egyszer egy szegény lerohadt Cliót vontattam vele de titok.

5: Mindeképpen betartandó én egyáltalán nem javaslom, a gyárnál szigorúbb vagyok. Illetve ha 4motion akkor az sem játszik, hogy az orrát emelve vontatod mert a Haldexet is kinyírod. Legjobb a rendes platós tréler. Ha nincs, akkor meg a hátsó kereket alá kell zsámolyozni.

6: Ezt kérdezd meg ott ahol cserélik az olajat.

7: Kicsit hazabeszél szvsz de nem árthat ha cserélteted. Nem lesz olcsó móka arra készülj.

8: Nesze neked chiptuning. :DDD A tapasztalat az, hogy a 6-os DSG elbír tartósan is 400 Nm-t, fölé menni már valóban necces lehet.

9: Ehhez nincs mit hozzátenni. A ha fáj fogad te is elmész fogorvoshoz, nem várod meg amíg kirohad.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#215046) Zsolt_16 válasza rasotamas (#215044) üzenetére


Zsolt_16
tag

Abban tud valaki segíteni, hogy mi a 9-es? Van egy száraz kuplungos 7-es dsg-m (hála az égnek) de fogalmam sincs h mi számít rendellenesnek. Nem rángat szép válta a fokozattokat. Mostanában tapasztaltam, ha dugóban ülök kicsit remeg a kasztni az nem tudom h emiatt lehet-e.
Elképzelésem sincs h mi számít hibajelnek :(
Mielőtt megvettem előtte 1 éve mentem vele 400 km-t akkor ott pl kettesben folyamat rángatott azt rögtön észrevettem h az nem okés (után volt nekik egy 850-es szervíz rá)

(#215047) bitpork válasza 426os (#215036) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

NEkem csak tanítással van tapasztalatom. 2 éve 70k volt az összetanítás. Gyanúzok hogy a rendelés+tanítás alsó hangon a duplájába lett volna.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#215048) rvn_10


rvn_10
senior tag

Üdv. DPCP motorkód szerepel a forgalmivan. A motot az 1.5 TSi. Nem DPCA nak kellene lennie?

Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic

(#215049) tibbike01 válasza rasotamas (#215044) üzenetére


tibbike01
őstag

Kár, hogy a cikkből arra nem kaptunk választ, hogy a
- száraz DSG-ben mikor kell olajat cserélni?
- 1 vagy 2 kör olajtöltet van a száraz dsgben?
- milyen olajjal kell végezni a cserét? Csakagyári?
- 2020 utáni olajos váltókhoz már 120ezer km olajcserét ad meg a gyártó. Változott valami?

A bemelegedésről annyit, hogy én mélygarázsban parkolok, nyilván járatom az autót egy ideig, de a váltó még tuti nem elég meleg, amikor a rámpához érek. Ez van :(((

Mágus emlegetett régen egy tagot, aki szinte folyton vontat a 6os dsg-vel és közel 400ezer kmnél jár, hibátlanul.

bitpork: ne már, komolyan 140ezer ft lenne egy plusz kulcs beszerzése az autóhoz? :Y

[ Szerkesztve ]

(#215050) TrollBalint válasza Qru (#215045) üzenetére


TrollBalint
addikt

Ezt a 3-as pontot hogy kell érteni? Akkor ne padlózzam le neki, amíg hideg az olaj, vagy akkor se, ha meleg? Pályán / autóúton én el szoktam neki padlózni előzésnél, akkor ez most árt neki? Autópályánál ugye túl sokat nem lassul vissza az autó, autóúton meg motorfékkel várom meg, míg visszaérek ~90-re. (ha számít, ez utóbbi esetben benyomom a sport módot legalább 5 mp-el az előzés előtt)

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.