Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- sziku69: Szólánc.
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
-
LOGOUT
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pörp
senior tag
Hi!
Ha választani lehet, akkor Octavia III combi vs. Golf 7 Variant? Mindkettő 1.6 CRTDI.
-
LógaGéza
veterán
Hátsó kerékcsapágyat csak aggyal lehet cserélni, vagy külön is?
2007-es Caddy MK3
-
Krissz80
senior tag
Sziasztok!
Octavia I-be szeretnék valami jól szóló hanszórót, ami tényleg szépen tud szólni (az ütős mélyekről már lemondtam, de talán a szép hangzás még nem lehetetlen).
Jelenleg Alpine sxe-1750s van benne, de az egyik autóhifi boltos szerint ez kb. a gyárival megegyező minőségű, vagy egy picivel talán jobb, és a Crunch DSX6.2C-t ajánlotta, hogy az már jóval jobb.
Van esetleg valakinek tapasztalata vagy a hangszóróval, vagy az Octaviaval?Köszi előre is.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Sz.Riki88 #103042 üzenetére
Mert lehet hogy a turbóban van a hiba, de az is lehet, hogy alacsony fordulaton nem kap elég anyagot, így nincs elég kipufogó gáz. Gáz nélkül nincs turbó nyomás. Elsőként az eldugult katalizátort zárd, ki, utána a turbó beállítást, végül az üzemanyag ellátási problémát. Ha mindenen végigmentél és nics meg a tettes, kompresszió mérés. Nagyon kopott motor szintén nem megy alulról, hiába tudja a gyári teljesítményt magasabb fordulaton, ilyet is láttam már.
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz
Mágus2 #103039 üzenetére
Nálam a szelepfedél nem volt levéve, a kocsi gyönyörűen jár, korrekciók PIB értékek szépek, de meg tudom nézetni, úgyhogy ezt is megejtem.
Még 1 dolog, ami fontos lehet, csak efelől hiányos a tudásom. A váltóban lévő sebességjeladómnak annyi mióta megvan, az ecu nem lát sebességjelet csak az órám, egy nagyobb rászkódásra látja egy pillanatra, onnan tudom hogy lezár a centrál menet közben. Cseréje, javítása folyamatban, csak a csatlakozót is cserélnem kell mert szét van oxidálódva (Váltólevételkor derült ki, és nem volt keret az igényes javításra). Ez okozhat véleményed szerint ilyen problémát? Kikapcsolt ESP-ASR-el is ugyanolyan az autó. Azt gondolom nem szabadna számítania, de ezt simán lehet hogy rosszul tudom.
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz
Mágus2 #102952 üzenetére
Van egy kis időm, leírom amit tudok. Az autó: Leon Cupra 4x4, 1.9 PD, 110kw, 2001.11hó. Megpróbálom leírni pontosan mikor, mi történt az autóval. Első körben egy lényeges infó kimaradt, amikor 1 évvel ezelőtt megvettem az autót, már chippes volt, és alul szintén nagyon buta, annyi különbséggel hogy az akkor elvileg "gyári" turbóval, kb 400 motorfordulattal előbb betöltött mint most. Értem ezalatt, hogy olyan 1900rpm ig halott volt, 2000től összekapta magát, és 2200nál simán betöltötte a chipben beállított 1,65 bar nyomást és szépen tartotta is. Mivel előtte a passatom egy repedt vákuumcső miatt ezt csinálta kb, nem foglalkoztam vele, gondoltam majd meglesz a hiba. A kocsi ment, nem füstölt. Később átnéztem amit tudtam, csöveknek semmi baja. De érdekes módon akkor is azt vettem észre, hogy nagyobb sebességi fokozatban (4-5-6) jobban be tud tölteni alul is, főleg ha nem padlózom, hanem kb 60-70% gázt nyomok maximum. Így telt ez az 1 év, és 30 ezer kilométer, ami alatt beszereztem egy hibás gt1749vb-t, és egy emberrel építtettem egy hangyányival nagyobb turbót (hallomásból tudom hogy csinált már ilyet, működnek szépen ilyesmi a koncepció, csak állítólag a melegoldal és a geometria is nagyobb kb 0,8mm-el). Célom az volt hogy tartósabban bírja az emelt turbónyomást, komolyabb turbólyuk nélkül. 3 hete felkerült a turbó, új sachs kuplung szett kevlár tárcsával, új hardy, összes szilent elől, meg a jó isten tudja mi, össze sem merem számolni. A levett turbó kb 60-70%os, geoja akadásmentes stb, cikkszám szerint gyári VB turbó.
Első körön tapasztalom, hogy még rosszabb a turbó mint volt, 3000nél fúj be hirtelen 2.4 bart, majd 1.7ig ejti vissza 4600ig. Kezdtük a vákummal, kiderült ugyanis a tandempumpám vákuum csonkja kicsit lógós, körbetömítettem SOS megoldásképpen, majd vákuum mérés (nincs most lehetőségem újat venni, de ha tudok szerzek egy cseredarabot próbára). Az N75 szelep és a drukk-labda közé tettünk egy -1barig kalibrált nyomásmérőt, beindítás után -0,8 és -0,7 bar között megáll, amíg fel nem épül a nyomás addig tartja is szépen, majd szépen elkezd visszaszabályozni. Újra gázra lépéskor azonnal beugrik -0,8ra. Basic setting 11-es blokkban kiiktatott N75 nél megvan a -1 bar is. Egyenlőre ezt elvetettük, szemre a geokar is azonnal felkoppan a stop csavaron, nagyobb gázadásra felemelkedik onnan. Próbáltunk kitekerni a stop csavaron, már-már drasztikusan 3-4 menetet is, Basic settingben komolyabb nyomásváltozást nem értünk el (ekkor derült ki hogy kifúj az egr összetétel, később említem, lehet ezért nem volt nagy változás). Végül vissza tekertük nagyjából a turbós által összejelölt helyre. Jövő héten megpróbálok tekerni rajta apránként és menni vele, nem pedig basic settingre hagyatkozni, a turbós is azt mondta hogy ennél a turbónál ne hagyatkozzak csak arra, menjek vele. Igen ám csak állításonként csáposra fel, féltengely leköt .......
Következő körben ki lett pusztítva az EGR hűtő, vízkör gyári csőből átalakítva, áthidalva, kipufogójárat lefalazva a turbónál és fent az EGR-nél is. Program szerint idáig is ki volt írva, de biztos ami biztos. Ja, és zsír új gyári tömítés az EGR szelep és a szívócsonk összetételéhez, mert ott találtunk egy kis szelelést. Változás nem sok, mintha picit jobban épülne, de még mindig messze van az elvárttól.
Következő körben visszatettem a gyári 150 lovas programot, volt 1-2 dolog ami nem tetszett a programban, gondoltam zárjuk ki ezt is. Annyit értünk el hogy legalább 1.5-1.6 bart épít meg maximum, nem pedig 2,4-et. Logoltuk a légtömegmérőt, jónak néz ki, és 2012-ben lett cserélve ahogy a gyártási dátumon látom. Betettük fixen a turbónyomás mérőmet, mellé a vákuummérőt, ellenőriztük újra menet közben, -0,8 amíg nincs nyomás. Persze a 2.4bar szétlőtt 2 csőcsatlakozást, amit sajnos kontár módon kénytelen voltam egy nagyon kicsi átmenő csavarral is összecsavarni, amíg át nem alakítom "kék csöves nagy bilincses" megoldásra. Néztem, nem szelel.
Turbós szerint 2000nél alsó hangon 1 bart fújnia kellene a turbónak, úgy hogy 3.ban 1500ról lepadlózom. És közvetlen 2000után legkésőbb meg kell építsen 1.7bart is, mert minimálisan nagyobb mit a gyári VB turbó. Kivettem a levegőszűrő előtti szívócsatornát, mentem levegőszűrő nélkül is, alul nincs változás.
Ami aggasztó a dologban, hogy a hiba turbó csere előtt is fennált, csak kisebb mértékben. Most kb 300-400 fordulattal feljebb tolódott minden. A turbós szerint ennyi nem lehet a turbóban, és szerinte a beállításban sem, de arra azért nem esküdött meg. Ma mentem vele egy hosszabb távot, 6.ban kb fél gázon elgyorsítok 1600ról, és 2000nél 1.2bar a nyomás. A kocsi pedig ahogy átlépi az 1baros értéket, azonnal felépíti az 1.6-ot és megy mint a barom. De 1barig csak vánszorog. Például volt olyan hogy 2-es sebességben 1600nál padló, és még 3500nál is épphogy átlépte az 1 bart.
Ami hátra van, lekötöm a kipufogó rendszert a katalizátor előtt, ahhoz kivételesen hozzáférni, és megyek vele, nem e az van eldugulva, mindenképpen ki kell próbálnom. Ha ez nem nyer, akkor 2-szer-fél fordulattal tekerek a stop csavaron, és megyek vele, hogy változik e valami, és feljegyzem hogy alapjáraton hogy változik a nyomás, elérem e valamikor az 1000mbar-t. Emlékeim szerint most 990. Megpróbálom leellenőrizni az előfeszítést is, hátha ott a baj. Még egy apró infó, a gyári turbómon azt vettem észre, hogy a geokar rövidebbre van véve kb 2-3 mm-el, kiengedett végállásban, mint a mostaninak.
Gondoltam még intercooler dugulásra, de azt valószínűleg én nem fogom tudni leellenőrizni. Nameg átmegy rajta 2.4 bar is
Valamint tudom hogy alul a programon is módosítani kellene, mert több kipuffgáz kell egy nagyobb turbónak, de azt gondolom még gyári programmal sem szabadna hogy ennyire szar legyen odalent.
Végül ha nem bírok vele akkor megy fel a turbóshoz a kocsi, elvileg diesel tuninggal is foglalkozik, mondjon valami okosat ......Ha valami nem érthető abból a katyvaszból amit ide írtam szólj bátran, de igyekeztem
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bitpork #103033 üzenetére
Engem a B6 is letiltott múlt nyáron. Még a gyári akksi volt benne, 1 órát hallgattam a rádiót álló motornál mikor indultam volna már közölte velem a BC, hogy édes öcsém te innen nem mész biza' sehova. Rádió szólt továbbra is, lámpa is világított de indulni nem indult már.
Kénytelen voltam autómentőt hívni. Az bebikázta és már rohantam is az Exide Prémium akksiért.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
Rick4
félisten
válasz
bitpork #103026 üzenetére
Milyen az a rosszabb? Minél rosszabb?
Meglepődnél, de pl az autós kamerám sokszor maradt éjjelre is bekapcsolva, a hármas elosztóban meg ott egy 5v-os usb átalakító, ill a tabletem 2A-es töltőkábele is. Sosem volt semmi reggelre, beindítottam az autót, és mentem vele, sokszor, rövid távokat, mínusz 15-ben is. Könnyen kiszámolható, hogy 10-12 óra alatt 10%-át sem eszi le, szóval én ezen nem aggódok annyira.kk: Ha gyengélkedik, akkor ki kell cserélni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Rick4 #103025 üzenetére
Abban az esetben nevezném indító akkumlátornak, amikor nincs semmi más az autóban csak indítómotor, meg lámpák. Lásd a 90-es favoritom. Ezek a mai autók már ettől picit igényesebbek az akkumlátor felé.
És a 60% áron való akksi vásárlás a linkelthez képest csak költői túlzás votl? ugye nem azt akarod, mondani, hogy vegyek inkább 2 szar akkut, mint egy rendeset és cserélgessem? Mert ha igen, neked adnám beállítani akksi csere után az autót, majd elmegy a kedved az ilyen beszédtől.
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Rick4 #103018 üzenetére
Milyen 60%-os? Megint mi ez a hülyeség hogy csak indít? Nálam ez húzza az ülést, nyitja a tükröt, ellátja a 3 üzemanyagpumpát árammal, még mielőtt beindulna az autó.
Itt a varta megfelelője. hol az a 60% külömbség? 3euró a különbség.
-
Rick4
félisten
válasz
Mágus2 #103016 üzenetére
Szerintem az, aki az elektromos fogyasztóknak megfelelő teljesítményű generátort is belepakolta. Mivel az akksi indítóakkumulátor, a fő feladata, hogy beindítsa az autót. A fogyasztókat majd ellátja a generátor, meg még visszatölti az akksiba amit kell. Ez az exide mivel jobb, mint 60%-os áron egy varta vagy egy bosch?
rihi1: Ja, így már oké, pont fordítva van.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Morris #103015 üzenetére
Akkor ki a fuck rakott egy 2.0TDI full elektromos autóba 2012-ben 61Ah akumlátort.
Holnap jön a 77Ah Exide Premium.
-
cafat
aktív tag
Sziasztok! 2006-os 1,4 16V Fabiaba milyen akkumulátort érdemes venni? Van valami Best Buy?
Hány Ah-t és milyen márka javasolt? Jobb + kell bele ugye?
Köszi! -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
!Overdose! #103011 üzenetére
2200-as fordulatig elég lusti, de az új légtömegmérő sokat fog rajta dobni.
Ha jól zár az EGR, csak tisztítani kell. Akkor szoktam cserélni, ha átereszt a szelep zárt állapotában is vagy kifúj a fojtószelep tengelyénél...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
!Overdose! #103009 üzenetére
Szia!
Ellenőrizd a csövet a légtömegmérő és a turbó között, ha nincs rajta sehol lyuk, akkor dobd el a légtömegmérőt és vegyél egy újat. A turbó nyomás is ugrál össze-vissza, de nem nagy mértékben, mintha szorulna kicsit, vagy csak nem tud mit kezdeni magával. EGR le van falazva, vagy csak be van rakva karbonnal?
-
!Overdose!
őstag
Sziasztok!
Tegnap elkészült a log. Megköszönném, ha ránézne egy hozzáértő. [link]
Laikusként úgy látom, hogy vannak itt gondok.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Dika22 #102996 üzenetére
Nagyon egyszerű. Első henger dugattyúját felső holtpontra állítod, leveszed a vezlérlés takaró elemét, megnézed, hogy a képen látható módon állnak-e a jelölések. Ha nem, akkor 180 fokot fordítasz még rajta, ellenőrzöd, hogy az első henger dugattyúja felső holtpontban legyen. A két fogaskeréken lévő jel között 12 szegecset kell számolni, akkor van jól beállítva, ezt betartva csak egyféle képpen lehet összerakni. Az új szettben addig forgatod a fogaskereket a láncban, míg 12 szegecs nem lesz a két jel között, és így tolod fel egyszerre a két fogaskereket. Ha előtte pont így fordítod a motort, nem lehet elrontani. Valami jó minőségű láncot vegyél, legjobb a régi 1000mb vagy 100-as, 120-as lánca, vagy eredeti skodás. Mert az utángyártottak 5-8000km után már zörögnek. Egy olajcserét sem mennek el.
-
freaghill
őstag
Eddig is nagyon tetszettek a szélesített lemezek, de a napokban nagyon elgondolkodtam, hogy keresek valakit aki hajlandó lenne cserélni az ATS-t festett szélesített lemezekre.
-
Erre az 5 ágú acélra gondoltam én is (Opelnél strukturált acélfelni néven fut), annyi benne a csavar, hogy ha minden jól megy, akkor újítok egy G7-re, ahhoz nem találtam egyelőre ilyen felnit.
@Rick: csak gyári felnik ET-számát írtam, nem akarom, hogy bárhol belelérjen a kasztniba.
@Ace: 100 fölé nem mennék, a frankó acélnak 10 K szokott lenni darabja. 100-ért már valami csodát szeretnék.
@Joshua: bezzeg amikor meg akartam venni tavaly, akkor nem adtad.
Most G7-re lenne, ha minden jól megy... arra nem tennék G6 felni. Esetleg az acélt.
-
Rick4
félisten
válasz
!Overdose! #102998 üzenetére
ezt írtam először:
Ha kisebb az ET, ugyanolyan szélesség esetén a külső és belső széle is beljebb lesz. aminek jónak is kellene lennie a kép alapján is, viszont ha kiszámolom, nem ezt adja, megrajzoltam gyorsan, mit gondolok:
Érdekes, valamiért megfordítottam a számokat, pedig egyértelmű, mivel most is ez van fent, az ET 53-as gyári felni helyett ET35-ös felnik vannak fent, és kifelé jött a kerék, viszont a rajzom alapján meg pont fordítva van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Apple asztali gépek
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali fotós kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Projektor topic
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Eladó egy szinte új Kukirin G2 elektromos roller! Hétfőig jegelve!
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- Black & Decker töltőt keresek
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- Bomba ár! Dell Latitude 5290 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest