Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
K Norbi
addikt
Opelba lett véve.
De a kauffernél olyan jó árba vannak ezek a Frogumok [link]
8800Ft volt a 4db
Én csak Petexet szeretem.
Unixnál kedvezménnyel is elég drága.
Opelba megtette valami olcsóbb is.
Csak módosítani kellett.
[ Szerkesztve ]
imyourfriend
őstag
Skodába csak a gyárit érzem kényelmesnek, nyáron előre szőnyeget teszek ősztől meg visszakerül a tálcás verzió.
MunezXBK
nagyúr
Ezért sem használok gumiszőnyeget.
Qru
MODERÁTOR
Opel? Ez VW topik. Sicc.
#nincsbennetarcsi
abrtom87
tag
Köszi! Szerintem is az iV lesz a befutó a végén.
K Norbi
addikt
TrollBalint
addikt
Sikerült, köszi. Nem pont így, de meglett
Hiába engedtem le teljesen, vagy emeltem fel és tartottam nyomva 10 mp-ig is, nem tanultam meg. Ezt eljátszottam 2-3x is. De mikor úgy csináltam, hogy felengedtem teljesen (vagy le) és utána elengedtem a gombot, majd megnyomtam újra (szerintem akkor is 10 mp-ig) akkor megtanulta.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
Qru
MODERÁTOR
Király.
#nincsbennetarcsi
daniel2121
senior tag
De ez nem probléma,nincs rà panasz hogy emiatt meghibásodna a motor. Azért már jó sok fut belőle.
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Röviden:
Egy ilyen golf 6 1.4tsi dsg-vel mennyire lehet felülni arra a bizonyos szopórollerre?
Hosszabban:
Évek óta tervben van az autócsere, csak költözés, lakásvásárlás stb miatt tolódik folyamatosan. Annyira, hogy 1 éve már nincs is mit hajtani (és amúgy elég jól el is vagyok nélküle) Meg ugye az is hátráltat, hogy nagy erőkkel keresem a szent grált, a sokmindenre jó, olcsó és kevés hibát rejtő autót. Évi 10k alatt menne( nagyobb részt hoszabb távon), leginkabb egyedül használnám, szabad ég alatt tartva. Már ott tartok, hogy dízeleket is nézek, pedig eddig kerültem őket rendesen. Racionális megoldásokat viszont egyre inkább elengedem. Kellene a tartalék erő, sima szívóból viszont nem találok normálisat. Astra h,focus stb tucatautók helyett vmi kicsit izgalmasabb kellene. (Bár a j astra már nem olyan csúnya) 6 golf meg is tetszett, ahogy a példa is mutatja.
K Norbi
addikt
Rendteltem velúrt Németből. [link]
Csak az E bay boltjukból olcsóbb volt.
MunezXBK
nagyúr
Ez gusztusos! 👌
tibbike01
őstag
Azt tudja valaki, hogy ilyen digitális szervízfüzetet hogyan lehet előcsalni mobilon? Egyre több usernél látom.
[ Szerkesztve ]
1stVikman
senior tag
Ne is mondd...
Ez kábé megegyezik a gyári prémium kivitelű szőnyeggel.
grizlisandor
addikt
Az autó szép és ezzel a 122 lovas 1.4 TSI motorral vehető is lenne, félrerakva a pénzmag az esetleges vezérműlánccserére felkészülve.
Nem ajánlott váltó ez a száraz DSG-vel így sokadik tulajdonosként bele lehet nézni egy csúnya felújításba.
Milyen autót vegyek topikban tudnak segíteni.
Asbee
veterán
Amúgy mi az a csúnya felújítás ami gyakran szinte tényként van kezelve a száraz kuplungosnál? Egy kuplungozásra előbb lehet számítani azt csá. Azért az nem egy rettenetes összeg és munka. Persze előélet sokat számít.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
A kuplungozács csak 1 dolog, mivel a mechatronika zárt egység és olajjal feltöltve érkezik, nem lehet javítani, csak egyben cserélni az egészet. Mivel nem lehet benne olajat cserélni, sokkal hamarabb megadja madát. A kuplung ritkán szokta ezekben megélni a 200 000 kilométert, szóval nem egy kicsit hamarabb, hanem akár többször is. Annak, aki dombon lakik esetlog dombra rendszeresen tolat, egyáltalán nem ajánlom a száraz DSG-s változatot.
Teljes áron 750 euró egy kuplung készlet, csak az anyag ebbe a váltóba....
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
Ez nekem is kérdés. Próbálok egy ideje infót gyűjteni, de csak az olajos DSG-re meg a manual váltóra jön velem szembe panaszkodás fb csoportokban. Valószínűleg azért, mert a legtöbb felhasználó ezt a konfigot választja. Száraz DSG-re konkrétan még nem találtam negatív véleményt vagy felújítással kapcsolatos panaszkodást.
Az viszont tény és való, hogy az olajos egy jobb konstrukció.
Másik kedvenc kérdésem, hogy a száraz DSG-be kell-e olajat cserélni. Gyártó szerint nem, de mégis vannak olyan cikkek fórumok, ahol azt írják, hogy 100ezer kmként illene.
[ Szerkesztve ]
Asbee
veterán
Persze, jobb az olajos, kisebb a kockázat, de én kicsit túltoltnak érzem ezt a száraz kuplungos ellenességet. Azért nem hallani, olvasni, a tömegével meghibásodásokat, elégedetlenségeket. Vagy csak rossz helyen keresem Vagy a sok tekert tdi, amiben 2-3x annyi van.
F_Zolee
veterán
Válasz is van a kérdésedre ha vissza olvasol eggyet.
grizlisandor
addikt
Újként vegye meg az ember, de használtként még az olajosnál is bele lehet futni csúnya költségekbe; én meg nem tudom jó szívvel ajánlani használtként a száraz DSG-t.
Lehet ez egy rossz beidegződés a környékbeli szerelőktől is mikor érdeklődtem a témában, még az olajos DSG-re is, hogy csak olyat, amibe cserélgetve volt az olaj, száraz DSG-t inkább ne vedd meg.
Mágus2 meg is indokolta.
K Norbi
addikt
Héten megjön.
Megirom milyen.
Meg képeket is csinálok.
tibbike01
őstag
Mágus, akkor ezek szerint a száraz DSG-ben fizikailag nem is lehetséges az olajcsere?
HUTCHDB
nagyúr
Üdv!
Tud valaki Budapesten (vagy környékén) ajánlani olyan szerelőt, vagy szervizt, aki kifejezetten ablakemelő szerkezet cserével foglalkozik?
Fiam Polóját utolérte a tipikus betegség, "leszakadt" a motorossan vezérelhető ablaküveg a vezető oldalon...
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
Mágus2
Közösségépítő
Két olajtötlet van benne, egy a sebváltó részben, ez pont olyna, mint a manuálisokban, azokban is élettartam olaj van, amit én ajánlok 10 évente vagy legalább 150 000km megtétele után a gyári olajjal lecserélni.
A mechatronikai részét nem lehet bontani, egybe van olvasztva, gyárilag olajjal feltöltve, ebben is fárad az olaj, de amíg vált, addig mehet, utána meg egyben cserélik az egészet.
Ezért drágább fenntartani a száraz kuplungos DSG-t.
Az olajosban cseréled a töltetet, ami közös a váltó és a mechatronikai részben. Ha elkoszolódik, kicseréled. A szűrőt is cseréled az olajjal.
A száraz kuplungos DSG-ben a kuplung kopadék nem szennyezi az olajat, de nem is hűti semmi, kicsit megnyaggatod, mindjárt megcsúszik, onnantól meg rángat, bólogat, csak a gond van vele.
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
Értem köszi! Ezt jó tudni!
"Ezért drágább fenntartani a száraz kuplungos DSG-t".
Bár ez a mondtad hibás, mert fenntartani 0 forint a száraz kupungos DSG-t, míg az olajosat kb 200ezer-ft 60ezer kmenként. 240ezer km korára simán ráköltesz 800ezer ftot az olajosra, kb pont annyit, mint egy felújítás a száraz DSG-n.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Nem így látom. Amíg az olajos DSG-t nem kell sajnálni, addig a szárazzal meg kellene tanulni élni, hogy tovább bírja. Ez az, amivel nem számoltál. Tehát, simán beugorhat 100 000km alatt két felújítás is, ha a júzert nem érdekli, hogy csúszik a kuplung, miközben emelkedőn próbál betolatni párhuzamosan és nem igyekszik minél hamarabb megoldani a manővert.
tibbike01
őstag
Persze. Igaz, bár elviekben ugye azért rakják csak 250nmig a szárazt, mert ott nem kaphat akkora terhelést, hogy kinyírja. Az olajos is megkotlik ha emelkedőn tolatnak, vontatnak vele sokat, persze lehet, hogy tovább bírja még így is. De az olajos is függ a júzertől. Ne érts félre, jobb az olajos ez tény és való, csak nem gondolnám ördögtől valónak a száraz kupungos DSG-t sem, pláne, hogy nem hallani róla rosszat (legalábbis konkrét felhasználótól még nem hallottam).
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
Nm-ig. A nm jelölés a négyzetméteré.
nanométer
https://tinyurl.com/rasoapro
Mágus2
Közösségépítő
Kollégám 1 tonnás utánfutókat húz hetente a 2.0tdi 7-es golffal. Jól bírja az olakod DSG. Évek óta nyúzza így, mondjuk nem sajnálja az olajcserére a pénzt.
grizlisandor
addikt
Topikban volt rá ajánlás, szerintem ők BP-n találhatóak, persze ez a weboldalukról nem derül ki.
(#211027) tibbike01:
Ez se ilyen fekete fehér.
Múltkor beszélgettem egy sráccal a szerelőnél, DSG-s PDTDI Passatja van B6 talán, 300 ezer kilométer + futott, ebből a felét ő tette bele. Kérdeztem, hogy olajcsere? Ő nem cserél benne, mert már minek, majd lő bele egy bontott váltót és mehet tovább, ha megkotlik.
DSG olaj van Meyle ~40k, gyári ~80k, gyors két link. Kell egy diag, mert a x hőmérsékleten kell szintet ellenőrizni a váltóban, meg egy adaptáció se árt. Nyomás alatti átmosós drágább a technológia miatt.
Lásd tartósságban a KIA DCT váltót, tavasszal nézegetted őket.
tibbike01
őstag
Kia DCT igen, hasonló szerkezet, mint a száraz kuplungos DSG, de nem teljesen koppra ugyanaz, csak az el az. Szerintem nem érdemes teljesen egy lapon említeni őket.
[ Szerkesztve ]
HUTCHDB
nagyúr
Egy ajánlást olvastam, de az a cég elérhetetlen, legalábbis az oldalukon megadott telefonszámok egyike sem él. (bowden szerviz)
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
Paxker315
addikt
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
kuntics
aktív tag
Köszi a választ. Linkelt oldalt nézegettem, meg kerestem is infót 1.4 tsi dsg-vel kapcsolatban, gondoltam márkaspecifikus csoportban több esélyem van Dsg-t el is engedtem szépen lassan. Szépek élőben ezek a golf 6-ok, néztem kombiban is. Évente párszor ki is használnám a nagyobb csomagteret. Legalább már szűkül a kör a leendő kocsit illetően. Rá is fekszek a golf 6 kombi vs ferdehátú, 1.4tsi vs 1.6 szívó kérdésre.
MunezXBK
nagyúr
1.6FSI 100x rosszabb, mint az 1 4TSI.
Qru
MODERÁTOR
1.6 fsi szar, inkabb 1.6 mpi ha van.
#nincsbennetarcsi
grizlisandor
addikt
1.6 tulajként azt mondom 1.4 tsi, mivel írtad, hogy főleg hosszabb távokat fogsz menni vele. Csak hagyj pénzt az esetleges vezérléscserére, vagy olyan autót kell venni, amibe bizonyítottan beépítették a legfrissebb cikkszámos gyári vezérléskészletet, vagy 2012 utáni autót kell venni, ami az előbb említett vezérléssel jött ki gyárilag. Amúgy VCDS-sel lehet ellenőrizni, hogy mennyit feszít a vezérlésen.
Wow, ezt még sose láttam. Nem egy ökör ára. Érdemes megcsináltatni?
https://tinyurl.com/rasoapro
kuntics
aktív tag
Ismét köszi mindenkinek!
A 102 lovas 1.6 mpi-re gondoltam, az már más kérdés, hogy mit sikerült írnom ez van, ha egyszerre írok meg olvasok kommenteket.
De ha már grizlisandor 1.6 tulajként is jobbnak véli az én felhasználásomra az 1.4 tsi-t, akkor azzal a motorral nézelődök.
Tegnap elkészült a Golf, ma mentem érte. Vízpumpa + termosztát (INA), kiegyenlítő tartály (gyári), hűtőfolyadék (G12 Evo, gyári), fékfolyadék cserélve. Anyag 144 e., munka 35 e., szumma 180 ezer Ft.
A G13 szilikát zsákját kivettem tanulmányozásra, elég erős anyagból készült, nem is értem, hogy tud kiszakadni bizonyos esetekben.
gyulaszu
senior tag
Azóta ezen gondolkozom és ma oda jutottam, hogy ki is próbàltam.
Nos szerintem hiba van a leírásban:
"N-be rakod, fékről lelépsz"
Nekem vissza kell lépni a fékre ahhoz, hogy P-be lehessen tolni...
gyulaszu
ArthurShelby
addikt
Ez ilyen elmosható orvosi/sebész olló?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
#214
tag
Normál felhasználású autón nem bántanám, tartanék tőle, hogy fordítva sül el, és többet megy a váltó nem üzemi hőfokú olajjal. Az oldal is teljesítménynövelés esetére ajánlja.
Igen, de csak ollónak tűnik, valójában reteszelhető csipesz; kölcsön kaptam. [kép]
FONTOS: Nem fogják emberben használni! (Más célra van.)
[ Szerkesztve ]
grizlisandor
addikt
Nekem Alteám van, ami a Golf 6-hoz képest 100 kg nehezebb, és az 1.6 szívó motort 8.6 litert eszik 100 kilométeren. A nagyátlag 8.3, 1.4TSI 7.6-al megelégszik, de ez ennél még kevesebb, mert nem tudtam kizárni az XL kivitelt.
Cserébe jobban megy, mondjuk bonyolultabb technika, de hát nincs ingyen ebéd.
Asbee
veterán
Azt hittem az evidens újra a fékre kell lépni hogy váltani tudj. Ha nem “teszed” kézire a súlyt (lelépsz a fékről), nem az fogja tartani. Mintha manuálnál sebességbe rakod, leállítanád és utána kézi.