Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#211001) K Norbi válasza Qru (#211000) üzenetére


K Norbi
addikt

Opelba lett véve.
De a kauffernél olyan jó árba vannak ezek a Frogumok [link]
8800Ft volt a 4db

Én csak Petexet szeretem.
Unixnál kedvezménnyel is elég drága.
Opelba megtette valami olcsóbb is. :D

Csak módosítani kellett. :D

[ Szerkesztve ]

(#211002) imyourfriend válasza K Norbi (#211001) üzenetére


imyourfriend
őstag

Skodába csak a gyárit érzem kényelmesnek, nyáron előre szőnyeget teszek ősztől meg visszakerül a tálcás verzió.

(#211003) MunezXBK válasza K Norbi (#210999) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ezért sem használok gumiszőnyeget.

(#211004) Qru válasza K Norbi (#211001) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Opel? Ez VW topik. Sicc. ;]

#nincsbennetarcsi

(#211005) abrtom87 válasza yodamester10 (#210998) üzenetére


abrtom87
tag

Köszi! Szerintem is az iV lesz a befutó a végén.

(#211006) K Norbi válasza Qru (#211004) üzenetére


K Norbi
addikt

(#211007) TrollBalint válasza Qru (#210947) üzenetére


TrollBalint
addikt

Sikerült, köszi. Nem pont így, de meglett :)
Hiába engedtem le teljesen, vagy emeltem fel és tartottam nyomva 10 mp-ig is, nem tanultam meg. Ezt eljátszottam 2-3x is. De mikor úgy csináltam, hogy felengedtem teljesen (vagy le) és utána elengedtem a gombot, majd megnyomtam újra (szerintem akkor is 10 mp-ig) akkor megtanulta.

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#211008) Qru válasza TrollBalint (#211007) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Király. :C

#nincsbennetarcsi

(#211009) daniel2121 válasza Jazz (#210990) üzenetére


daniel2121
senior tag

De ez nem probléma,nincs rà panasz hogy emiatt meghibásodna a motor. Azért már jó sok fut belőle.

(#211010) kuntics


kuntics
aktív tag

Sziasztok!

Röviden:

Egy ilyen golf 6 1.4tsi dsg-vel mennyire lehet felülni arra a bizonyos szopórollerre?

Hosszabban:

Évek óta tervben van az autócsere, csak költözés, lakásvásárlás stb miatt tolódik folyamatosan. Annyira, hogy 1 éve már nincs is mit hajtani (és amúgy elég jól el is vagyok nélküle) Meg ugye az is hátráltat, hogy nagy erőkkel keresem a szent grált, a sokmindenre jó, olcsó és kevés hibát rejtő autót. Évi 10k alatt menne( nagyobb részt hoszabb távon), leginkabb egyedül használnám, szabad ég alatt tartva. Már ott tartok, hogy dízeleket is nézek, pedig eddig kerültem őket rendesen. Racionális megoldásokat viszont egyre inkább elengedem. Kellene a tartalék erő, sima szívóból viszont nem találok normálisat. Astra h,focus stb tucatautók helyett vmi kicsit izgalmasabb kellene. (Bár a j astra már nem olyan csúnya) 6 golf meg is tetszett, ahogy a példa is mutatja.

(#211011) K Norbi válasza MunezXBK (#211003) üzenetére


K Norbi
addikt

Rendteltem velúrt Németből. [link]
Csak az E bay boltjukból olcsóbb volt.

(#211012) MunezXBK válasza K Norbi (#211011) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ez gusztusos! 👌

(#211013) tibbike01


tibbike01
őstag

Azt tudja valaki, hogy ilyen digitális szervízfüzetet hogyan lehet előcsalni mobilon? Egyre több usernél látom.

[ Szerkesztve ]

(#211014) 1stVikman válasza focvis (#210960) üzenetére


1stVikman
senior tag

Ne is mondd... :(

(#211015) focvis válasza K Norbi (#211011) üzenetére


focvis
veterán

Ez kábé megegyezik a gyári prémium kivitelű szőnyeggel.

(#211016) grizlisandor válasza kuntics (#211010) üzenetére


grizlisandor
addikt

Az autó szép és ezzel a 122 lovas 1.4 TSI motorral vehető is lenne, félrerakva a pénzmag az esetleges vezérműlánccserére felkészülve.
Nem ajánlott váltó ez a száraz DSG-vel így sokadik tulajdonosként bele lehet nézni egy csúnya felújításba.

Milyen autót vegyek topikban tudnak segíteni. :)

(#211017) Asbee válasza grizlisandor (#211016) üzenetére


Asbee
veterán

Amúgy mi az a csúnya felújítás ami gyakran szinte tényként van kezelve a száraz kuplungosnál? Egy kuplungozásra előbb lehet számítani azt csá. Azért az nem egy rettenetes összeg és munka. Persze előélet sokat számít.

[ Szerkesztve ]

(#211018) Mágus2 válasza Asbee (#211017) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A kuplungozács csak 1 dolog, mivel a mechatronika zárt egység és olajjal feltöltve érkezik, nem lehet javítani, csak egyben cserélni az egészet. Mivel nem lehet benne olajat cserélni, sokkal hamarabb megadja madát. A kuplung ritkán szokta ezekben megélni a 200 000 kilométert, szóval nem egy kicsit hamarabb, hanem akár többször is. Annak, aki dombon lakik esetlog dombra rendszeresen tolat, egyáltalán nem ajánlom a száraz DSG-s változatot.

Teljes áron 750 euró egy kuplung készlet, csak az anyag ebbe a váltóba.... :K

[ Szerkesztve ]

(#211019) tibbike01 válasza Asbee (#211017) üzenetére


tibbike01
őstag

Ez nekem is kérdés. Próbálok egy ideje infót gyűjteni, de csak az olajos DSG-re meg a manual váltóra jön velem szembe panaszkodás fb csoportokban. Valószínűleg azért, mert a legtöbb felhasználó ezt a konfigot választja. Száraz DSG-re konkrétan még nem találtam negatív véleményt vagy felújítással kapcsolatos panaszkodást. ;]
Az viszont tény és való, hogy az olajos egy jobb konstrukció.

Másik kedvenc kérdésem, hogy a száraz DSG-be kell-e olajat cserélni. Gyártó szerint nem, de mégis vannak olyan cikkek fórumok, ahol azt írják, hogy 100ezer kmként illene.

[ Szerkesztve ]

(#211020) Asbee válasza tibbike01 (#211019) üzenetére


Asbee
veterán

Persze, jobb az olajos, kisebb a kockázat, de én kicsit túltoltnak érzem ezt a száraz kuplungos ellenességet. Azért nem hallani, olvasni, a tömegével meghibásodásokat, elégedetlenségeket. Vagy csak rossz helyen keresem :D Vagy a sok tekert tdi, amiben 2-3x annyi van. :D

(#211021) F_Zolee válasza tibbike01 (#211019) üzenetére


F_Zolee
veterán

Válasz is van a kérdésedre ha vissza olvasol eggyet. :D

(#211022) grizlisandor válasza Asbee (#211017) üzenetére


grizlisandor
addikt

Újként vegye meg az ember, de használtként még az olajosnál is bele lehet futni csúnya költségekbe; én meg nem tudom jó szívvel ajánlani használtként a száraz DSG-t.
Lehet ez egy rossz beidegződés a környékbeli szerelőktől is mikor érdeklődtem a témában, még az olajos DSG-re is, hogy csak olyat, amibe cserélgetve volt az olaj, száraz DSG-t inkább ne vedd meg.

Mágus2 meg is indokolta. :)

(#211023) K Norbi válasza MunezXBK (#211012) üzenetére


K Norbi
addikt

:R
Héten megjön.

Megirom milyen.
Meg képeket is csinálok.

(#211024) tibbike01 válasza Mágus2 (#211018) üzenetére


tibbike01
őstag

Mágus, akkor ezek szerint a száraz DSG-ben fizikailag nem is lehetséges az olajcsere?

(#211025) HUTCHDB


HUTCHDB
nagyúr

Üdv!
Tud valaki Budapesten (vagy környékén) ajánlani olyan szerelőt, vagy szervizt, aki kifejezetten ablakemelő szerkezet cserével foglalkozik?
Fiam Polóját utolérte a tipikus betegség, "leszakadt" a motorossan vezérelhető ablaküveg a vezető oldalon...

" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -

(#211026) Mágus2 válasza tibbike01 (#211024) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Két olajtötlet van benne, egy a sebváltó részben, ez pont olyna, mint a manuálisokban, azokban is élettartam olaj van, amit én ajánlok 10 évente vagy legalább 150 000km megtétele után a gyári olajjal lecserélni.

A mechatronikai részét nem lehet bontani, egybe van olvasztva, gyárilag olajjal feltöltve, ebben is fárad az olaj, de amíg vált, addig mehet, utána meg egyben cserélik az egészet.

Ezért drágább fenntartani a száraz kuplungos DSG-t.

Az olajosban cseréled a töltetet, ami közös a váltó és a mechatronikai részben. Ha elkoszolódik, kicseréled. A szűrőt is cseréled az olajjal.

A száraz kuplungos DSG-ben a kuplung kopadék nem szennyezi az olajat, de nem is hűti semmi, kicsit megnyaggatod, mindjárt megcsúszik, onnantól meg rángat, bólogat, csak a gond van vele.

[ Szerkesztve ]

(#211027) tibbike01 válasza Mágus2 (#211026) üzenetére


tibbike01
őstag

Értem köszi! Ezt jó tudni!

"Ezért drágább fenntartani a száraz kuplungos DSG-t".

Bár ez a mondtad hibás, mert fenntartani 0 forint a száraz kupungos DSG-t, míg az olajosat kb 200ezer-ft 60ezer kmenként. 240ezer km korára simán ráköltesz 800ezer ftot az olajosra, kb pont annyit, mint egy felújítás a száraz DSG-n. :D

[ Szerkesztve ]

(#211028) Mágus2 válasza tibbike01 (#211027) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem így látom. Amíg az olajos DSG-t nem kell sajnálni, addig a szárazzal meg kellene tanulni élni, hogy tovább bírja. Ez az, amivel nem számoltál. Tehát, simán beugorhat 100 000km alatt két felújítás is, ha a júzert nem érdekli, hogy csúszik a kuplung, miközben emelkedőn próbál betolatni párhuzamosan és nem igyekszik minél hamarabb megoldani a manővert.

(#211029) tibbike01 válasza Mágus2 (#211028) üzenetére


tibbike01
őstag

Persze. Igaz, bár elviekben ugye azért rakják csak 250nmig a szárazt, mert ott nem kaphat akkora terhelést, hogy kinyírja. Az olajos is megkotlik ha emelkedőn tolatnak, vontatnak vele sokat, persze lehet, hogy tovább bírja még így is. De az olajos is függ a júzertől. Ne érts félre, jobb az olajos ez tény és való, csak nem gondolnám ördögtől valónak a száraz kupungos DSG-t sem, pláne, hogy nem hallani róla rosszat (legalábbis konkrét felhasználótól még nem hallottam).

[ Szerkesztve ]

(#211030) MunezXBK válasza tibbike01 (#211029) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nm-ig. A nm jelölés a négyzetméteré.

(#211031) rasotamas válasza MunezXBK (#211030) üzenetére


rasotamas
veterán

nanométer

https://tinyurl.com/rasoapro

(#211032) Mágus2 válasza tibbike01 (#211029) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Kollégám 1 tonnás utánfutókat húz hetente a 2.0tdi 7-es golffal. Jól bírja az olakod DSG. Évek óta nyúzza így, mondjuk nem sajnálja az olajcserére a pénzt.

(#211033) grizlisandor válasza HUTCHDB (#211025) üzenetére


grizlisandor
addikt

Topikban volt rá ajánlás, szerintem ők BP-n találhatóak, persze ez a weboldalukról nem derül ki.

(#211027) tibbike01:
Ez se ilyen fekete fehér.
Múltkor beszélgettem egy sráccal a szerelőnél, DSG-s PDTDI Passatja van B6 talán, 300 ezer kilométer + futott, ebből a felét ő tette bele. Kérdeztem, hogy olajcsere? Ő nem cserél benne, mert már minek, majd lő bele egy bontott váltót és mehet tovább, ha megkotlik. :D
DSG olaj van Meyle ~40k, gyári ~80k, gyors két link. Kell egy diag, mert a x hőmérsékleten kell szintet ellenőrizni a váltóban, meg egy adaptáció se árt. Nyomás alatti átmosós drágább a technológia miatt.

Lásd tartósságban a KIA DCT váltót, tavasszal nézegetted őket.

(#211034) tibbike01 válasza grizlisandor (#211033) üzenetére


tibbike01
őstag

Kia DCT igen, hasonló szerkezet, mint a száraz kuplungos DSG, de nem teljesen koppra ugyanaz, csak az el az. Szerintem nem érdemes teljesen egy lapon említeni őket.

[ Szerkesztve ]

(#211035) HUTCHDB válasza grizlisandor (#211033) üzenetére


HUTCHDB
nagyúr

:R
Egy ajánlást olvastam, de az a cég elérhetetlen, legalábbis az oldalukon megadott telefonszámok egyike sem él. (bowden szerviz)

" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -

(#211036) Paxker315 válasza Mágus2 (#211032) üzenetére


Paxker315
addikt

na meg hekk

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#211037) kuntics válasza grizlisandor (#211016) üzenetére


kuntics
aktív tag

Köszi a választ. Linkelt oldalt nézegettem, meg kerestem is infót 1.4 tsi dsg-vel kapcsolatban, gondoltam márkaspecifikus csoportban több esélyem van :) Dsg-t el is engedtem szépen lassan. Szépek élőben ezek a golf 6-ok, néztem kombiban is. Évente párszor ki is használnám a nagyobb csomagteret. Legalább már szűkül a kör a leendő kocsit illetően. Rá is fekszek a golf 6 kombi vs ferdehátú, 1.4tsi vs 1.6 szívó kérdésre.

(#211038) MunezXBK válasza kuntics (#211037) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

1.6FSI 100x rosszabb, mint az 1 4TSI.

(#211039) Qru válasza kuntics (#211037) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

1.6 fsi szar, inkabb 1.6 mpi ha van.

#nincsbennetarcsi

(#211040) grizlisandor válasza kuntics (#211037) üzenetére


grizlisandor
addikt

1.6 tulajként azt mondom 1.4 tsi, mivel írtad, hogy főleg hosszabb távokat fogsz menni vele. Csak hagyj pénzt az esetleges vezérléscserére, vagy olyan autót kell venni, amibe bizonyítottan beépítették a legfrissebb cikkszámos gyári vezérléskészletet, vagy 2012 utáni autót kell venni, ami az előbb említett vezérléssel jött ki gyárilag. Amúgy VCDS-sel lehet ellenőrizni, hogy mennyit feszít a vezérlésen.

(#211041) rasotamas válasza Paxker315 (#211036) üzenetére


rasotamas
veterán

Wow, ezt még sose láttam. Nem egy ökör ára. Érdemes megcsináltatni?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#211042) kuntics


kuntics
aktív tag

Ismét köszi mindenkinek!

A 102 lovas 1.6 mpi-re gondoltam, az már más kérdés, hogy mit sikerült írnom :) ez van, ha egyszerre írok meg olvasok kommenteket.

De ha már grizlisandor 1.6 tulajként is jobbnak véli az én felhasználásomra az 1.4 tsi-t, akkor azzal a motorral nézelődök.

(#211043) focvis válasza focvis (#210960) üzenetére


focvis
veterán

Tegnap elkészült a Golf, ma mentem érte. Vízpumpa + termosztát (INA), kiegyenlítő tartály (gyári), hűtőfolyadék (G12 Evo, gyári), fékfolyadék cserélve. Anyag 144 e., munka 35 e., szumma 180 ezer Ft.

A G13 szilikát zsákját kivettem tanulmányozásra, elég erős anyagból készült, nem is értem, hogy tud kiszakadni bizonyos esetekben.

(#211044) gyulaszu válasza Asbee (#210973) üzenetére


gyulaszu
senior tag

Azóta ezen gondolkozom és ma oda jutottam, hogy ki is próbàltam.
Nos szerintem hiba van a leírásban:
"N-be rakod, fékről lelépsz"
Nekem vissza kell lépni a fékre ahhoz, hogy P-be lehessen tolni...

gyulaszu

(#211045) ArthurShelby válasza focvis (#211043) üzenetére


ArthurShelby
addikt

Ez ilyen elmosható orvosi/sebész olló? :D

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#211046) #214 válasza rasotamas (#211041) üzenetére


#214
tag

Normál felhasználású autón nem bántanám, tartanék tőle, hogy fordítva sül el, és többet megy a váltó nem üzemi hőfokú olajjal. Az oldal is teljesítménynövelés esetére ajánlja.

(#211047) focvis válasza ArthurShelby (#211045) üzenetére


focvis
veterán

Igen, de csak ollónak tűnik, valójában reteszelhető csipesz; kölcsön kaptam. [kép]

FONTOS: Nem fogják emberben használni! :N (Más célra van.)

[ Szerkesztve ]

(#211048) grizlisandor válasza kuntics (#211042) üzenetére


grizlisandor
addikt

Nekem Alteám van, ami a Golf 6-hoz képest 100 kg nehezebb, és az 1.6 szívó motort 8.6 litert eszik 100 kilométeren. A nagyátlag 8.3, 1.4TSI 7.6-al megelégszik, de ez ennél még kevesebb, mert nem tudtam kizárni az XL kivitelt. :U

Cserébe jobban megy, mondjuk bonyolultabb technika, de hát nincs ingyen ebéd.

(#211049) Asbee válasza gyulaszu (#211044) üzenetére


Asbee
veterán

Azt hittem az evidens újra a fékre kell lépni hogy váltani tudj. :D Ha nem “teszed” kézire a súlyt (lelépsz a fékről), nem az fogja tartani. Mintha manuálnál sebességbe rakod, leállítanád és utána kézi.

(#211050) Asbee válasza focvis (#211043) üzenetére


Asbee
veterán

Lehet gyártási szórás, hiba. Lassan nálam is eljön a csere. Inkább nem kockáztatok.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.