Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#212001) Qru válasza TrollBalint (#211998) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azért mert 1x-1x esetleg elrúgta neki még nme lesz baj de ha nem evett olajat ennyi idő alatt akkor rendeben van.

Alacsony fordulatot kerüld az a lényeg, illetve az alacsony fordulatról való intenzív gyorsítást. Pl nálunk a dsg 60-nél beváltotta az 5. fokozatot és 1100 rpm-en tekert a motor. Ez önmagában rossz a DMF-nek és ha ezt tetézed egy kövér gázos gyorsítással az még rosszabb.

#nincsbennetarcsi

(#212002) TrollBalint


TrollBalint
addikt

Ja igen, ezek lemaradtak, :B Octavia III olajos DSG

Qru: Igen, pont ez érdekelne, hogy ha alacsony fordulaton megy 50-el (ha valamiért lassítok, még 45 km/h-nál is 5-ben van és kb. 1100-1300-as fordulaton szenvedteti a motort), de nem gyorsítók durván, akkor mennyire árt neki. Nem csak azért, hogy engem kiszolgáljon évekig, de ha eladom, akkor se úgy adjam el, mint egy romhalmazt, hanem egy használható teljesértékű autót. (Mondjuk eladni nem szeretném mostanában, mert nagyon megszerettem, simán elhasználom 5-6 évig is, utána meg ki tudja mi lesz :) )

[ Szerkesztve ]

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#212003) Qru válasza TrollBalint (#212002) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha nem gyorsítasz durván akkor sem tesz jót neki a fix alacsony fordulat. De igazából kopó alkatrész, előbb vagy utóbb akkor is cserés lesz ha soha nem használod 2000 rpm alatt a motort.

#nincsbennetarcsi

(#212004) TrollBalint válasza Qru (#212003) üzenetére


TrollBalint
addikt

Igen, ezt szeretném kitolni minél későbbre, ezt a cserét :) De akkor igyekszek eszerint vezetni, mondjuk szerencsére városban ritkán használom.

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#212005) Qru válasza TrollBalint (#212004) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az a legjobb, arra vannak tervezve ezek. :K

#nincsbennetarcsi

(#212006) MunezXBK válasza grizlisandor (#211999) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Mert gázpedálállást figyeli. DSG is ilyenek miatt lustul el.

(#212007) Asbee válasza MunezXBK (#212006) üzenetére


Asbee
veterán

Nekem tök jól megtanulta a dsg a várost. Nem azt mondom tökéletes, de sokat javult.

(#212008) focvis válasza TrollBalint (#211998) üzenetére


focvis
veterán

Ha 2400 km alatt nem fogyott az olajból értékelhető mennyiség, akkor legfeljebb a csereperiódus vége felé fog egy kevés hiányozni. De azért nézz rá időnként.

Enyém ~2 litert megkajál 15 000 km alatt. (nem érzem tragédiának)

(#212009) ArthurShelby válasza grizlisandor (#211999) üzenetére


ArthurShelby
addikt

Nálam (golf7.5 2.0crtdi) okés a gyári dsg program. D-ben fogyasztásra optimalizált, S-ben meg tényleg későn vált (szerintem az neked is tetszene).
Másrészt volt már olyan, hogy 2-esben gurultam a lámpához (kb 8 km/h-val, vagy valami hasonló), és váltófülekkel átváltottam egyesre, úgy felpörgött a motor, hogy elengedtem, hogy én váltogassak.
Ráadásul azt vettem észtre, hogy dsg-vel kevésbé vezetek agresszívan :)

Lehet hogy motorfüggő is, hogy a dsg milyen hozzá (túl hamar/későn vált)

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#212010) TrollBalint válasza focvis (#212008) üzenetére


TrollBalint
addikt

Ez az olajfogyasztás igazából csak azért zavar, mert jellemzően nem szoktam nézegetni, és éppen autópőlyán dobja fel, hogy kevés az olaj... :U
Mondjuk, ha sokat megyünk, akkor van esélyünk elérni a 15.000 km-t egy év alatt :)

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#212011) focvis


focvis
veterán

Kérdés az egybegyültekhez. :R

Szeptemberben volt hűtőfolyadék- , kiegyenlítőtartály-, termál menedzsment unit és vízpumpacsere a G7 2.0 TSI-n. Mentem vele utána városi 40-50 km-t, majd hidegen feltöltöttem a hűtőfolyadékot pont a maximumra. (Aztán a Mazdával közlekedtem főleg.)

Azóta újabb 850 km-t tettem meg autópályán és városban vegyesen. Hidegen kb. 1 mm-rel a maximum alatt van a szint.
Szerintetek:
- Volt még benne pici levegőzárvány és kibüfögte?
- Vagy inkább szivárog valahol?

Nem izgulok különösebben, de korábban nem fogyott belőle.

(#212012) Qru válasza focvis (#212011) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sztem az előbbi de kiderül ha tovább használod. Ha tovább csökken a szint akkor az utóbbi. De akkor használd, mert ha sokat áll akkor lehet némi fogyás egy-egy kiszáradó tömítés miatt is akár.

#nincsbennetarcsi

(#212013) F_Zolee válasza focvis (#212011) üzenetére


F_Zolee
veterán

Hideg idő beköszöntével is szokott csökkenni a szint.

(#212014) focvis válasza F_Zolee (#212013) üzenetére


focvis
veterán

Logikus amit írsz, viszont mindig a ház alatti garázsban nézem, ahol aránylag stabil a hőmérséklet (nagy hidegekben sem megy 11-12 fok alá, ill. kánikulában sem 22 fölé, részben a talajszint alatt van).

#212012 Qru Oké. (2 hétnél tovább nem áll, időnként megjárattam 1-1 napra.)

[ Szerkesztve ]

(#212015) ArthurShelby válasza focvis (#212011) üzenetére


ArthurShelby
addikt

Bár mindeni (pl én is) észrevenné, ha 1mm-nyi fogy a hűtőfolyadékból!
Sztem használd és figyeld tovább, mert ez olyan kicsi még, hogy hibahatáron belül van. De én közel sem vagyok olyan precíz, mint te, és a kocsikról a tudásom is bőven kevesebb

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#212016) simonjoe válasza focvis (#212011) üzenetére


simonjoe
senior tag

...helyedben a cserén gondolkodnék, a leírtak alapján nagy a baj! :DD

Joe

(#212017) Mágus2 válasza focvis (#212011) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

7000-ért viszem. :DDD €€€

[ Szerkesztve ]

(#212018) siddis


siddis
őstag

Tiszteletem a Közösségnek (külön Vargalex úrnak a személyes ismeretség lapján),

Egy 2015-os 1.4 TSI Octavia III kapcsán (130-140e KM) mire kell odafigyeljek a vásárlás / szemrevételezés során, mit nézzek meg (még az állapotfelmérés előtt), tipikus rozsdapontok, lötyögő-kinyúlt akármik, poros-olajos poros-hol nem jó ha ilyen a motortér, figyelmeztető jelek, stb stb.?
Ebben kérném a tisztelt jelenlévők segítségét, bármilyen ötletet, tapasztalatot meghallgatok..
Kellemes napot,

-- Aux armes, citoyens --

(#212019) grizlisandor válasza siddis (#212018) üzenetére


grizlisandor
addikt

Octavia III autóról találsz jópár használttesztet, de a topikban is vannak tapasztalatok és tulajok.

Arra figyelj oda, hogy vidd el állapotfelmérésre a kocsit vagy vigyél magaddal állapotfelmérőt/ismerős autószerelőt.

(#212020) simonjoe válasza Mágus2 (#212017) üzenetére


simonjoe
senior tag

:C

Joe

(#212021) siddis válasza grizlisandor (#212019) üzenetére


siddis
őstag

Köszi..
Kb. már mindent elolvastam a témában használt tesztek és TSI motortesztek terén - az állapotfelmérést azt szervezem - csak kíváncsi lennék a tulajdonosok személyes tapasztataira is, ha lehetőség nyílik rá.. azokra, amik nem a műhelyben hibakód-olvasás közben derülnek ki, hanem X-kilométer után..

Próbáltam Toyota Corolla 1.6 benzint, úgy éreztem "rám akarnak dőlni a falak" egy bunkerben.. Na és az a két csomagtartó emelőkar az valami vicc, amit nem értek..

[ Szerkesztve ]

-- Aux armes, citoyens --

(#212022) focvis válasza Mágus2 (#212017) üzenetére


focvis
veterán

Még nem 1000 Ft az euró. 😱🤗

(#212023) Jazz válasza Corsa02 (#211995) üzenetére


Jazz
veterán

elv. ez. Köszi.: TL1 4 Zyl.Ottomotor 1.4 L Aggr. 04E.A
Olyat is tudsz hogy kilistázni azokat a motor kódokat amik henger lekapcsolósak? (1.4 Leon 2013-2017).
#211994 kisfurko:
Elvileg lehet, de ez itt mást mond :F : [link]

free your mind

(#212024) focvis válasza siddis (#212021) üzenetére


focvis
veterán

Egy valahol láttam apró rozsdát egy vagy két Golf7-en, ami műszakilag rokon az O3-mal, és érdemes kijavítani: a küszöb és a hátsó dobbetét találkozásánál, ahol vissza van hajlítva a lemez. Itt ujjal előre nyomod a dobbetétet és látni ha problémás, (otthon is javítható kis műszaki érzékkel).

(#212025) Corsa02 válasza Jazz (#212023) üzenetére


Corsa02
őstag

Sajnos ez nem a motorkód. 04E az eleje a Sorteszámnak/alkatrészszámnak, ebből csak annyi látszik, hogy otto motor, vagy kellene a vége, vagy a motorszám eleje.
Vagy ha van kiszemelt akkor egy alvázszám.
Nálunk a gyárban autóra sajnos nem tudok szűrni, hogy mi ment a Leonba...azt esetleg meg tudom nézni, hogy az adott intervallumban miket gyártottunk és azok közül melyik volt hengerlekapcsolásos.
Egyébként miért olyan fontos? Ilyet szeretnél mindenképpen?

The Truth Is Out There --->

(#212026) siddis válasza focvis (#212024) üzenetére


siddis
őstag

Az mostani kocsimnál is megvan, de az pont 20 éves ..

-- Aux armes, citoyens --

(#212027) IntelKiller7


IntelKiller7
veterán

Valaki szedte mar le otthon a feliratokat az auto hatuljarol?
15-os a Passatom, nem tudom mennyire utne el a fenyezes a badge alattival.
holegfuvo meg valami alkohol a ragaszto maradvanyok leszedesehez eleg?

Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K

(#212028) MunezXBK válasza IntelKiller7 (#212027) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Meg damil.

(#212029) molnarpeter válasza IntelKiller7 (#212027) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Amit szedtem, az már hiányos volt és jött le kézzel, gyógyszertári benzinnel lejött a ragasztó maradék.

(#212030) IntelKiller7 válasza molnarpeter (#212029) üzenetére


IntelKiller7
veterán

Polirozni kellett utana? Vagy nem latszott?

Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K

(#212031) atos19881101


atos19881101
senior tag

Gyanús, hogy talán megvan a szenzor hiba. A kettes hőmérsèklet fixen 0 fok.
Ami még gyanús az a nyomásszenzor. Azt már be is rendeltem.

@mágus
Melyik ez a 2es hőm. szenzor? A turbómmal semmi gond. 1sec alatt felépül a nyomás (1.5bar). Csináltam logot de még nem töltöttem fel.

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#212032) Qru válasza focvis (#212014) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Helyes, nem all 2 honapot mint az enyem telen. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#212033) Mágus2 válasza atos19881101 (#212031) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ez a 4 hőmérő van a DPF rendszeren(7,10,12,15), ebből 3 a DPF-ben egy a turbóban. Egyesével kihuzgálva a hibakód megmondja, melyik a kettes. Fejből én sem tudom, de szerintem a 7 vagy 10 lesz. ;)

[ Szerkesztve ]

(#212034) atos19881101 válasza Mágus2 (#212033) üzenetére


atos19881101
senior tag

Köszi! Elküldtem a szerelőmnek is és ő azt mondja csak 3 szenzor van benne. :DDD Ezt a robbantott ábrát cffb-re nézted?

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#212035) focvis válasza siddis (#212026) üzenetére


focvis
veterán

De ez csak pici helyen, kb. mint 2 db levágott köröm. Úgy tippelem, kidörzsöli a dobbetét vagy mi*, aztán a téli só megkezdi ha nem mossák rendszeresen.

* Talán nem is a dobbetét van ott, hanem a hátsó kerék előtti pici és kemény műanyag szélterelő.

(#212036) atos19881101 válasza Mágus2 (#212033) üzenetére


atos19881101
senior tag

[link] itt a turbónyomás. Az első mérésnél nagyon alacsony fordulatról padlóztam 4.ben azért telt neki sokáig magához térni. De olyan kb 2 másodperc alatt felépül a nyomás ahogy nézem.

[link] itt a 7-esre azt mondja az nem hőmérséklet jeladó.

[ Szerkesztve ]

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#212037) bitpork válasza atos19881101 (#212036) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Minden hőmérsékletjeladó. Elolvad, tudod hogy 1000°C, kész.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#212038) atos19881101 válasza bitpork (#212037) üzenetére


atos19881101
senior tag

:DDD

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#212039) Qru válasza bitpork (#212037) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

:DDD

#nincsbennetarcsi

(#212040) Reggie0 válasza atos19881101 (#212031) üzenetére


Reggie0
félisten

Mennyi km van az autoban?

(#212041) atos19881101 válasza Reggie0 (#212040) üzenetére


atos19881101
senior tag

220

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#212042) rasotamas


rasotamas
veterán

Májusban volt EGR, augusztusban termosztátcserém (mindkettő hűtőkörmegbontásos).
Most vettem észre, hogy hiányzik a hűtőfolyadékból.
Utána kéne tölteni és figyelgetni, vagy meleg motorral lehet normális is?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#212043) Reggie0 válasza atos19881101 (#212041) üzenetére


Reggie0
félisten

Akkor lassan mind eleri a nevleges elettartamat, ami jellemzoen 250ezer szokott lenni.

(#212044) Reggie0 válasza rasotamas (#212042) üzenetére


Reggie0
félisten

Lehet normalis, a szerelom azt mondta, hogy sokmindentol fugg mennyinek latszik a szint, mert a tartaly is zegzugos, eltero strategiak szerint keringet(pl. van kiegeszito szivattyu is, buborekot is athajthat, stb.), a homerseklet is valtozo, hiaba 90-et mutat(az 75-105 kozott kb. barmi lehet). Egy biztos, hosszu allas utan elszivarog mindenfele es beall egy megbizhatoan megallapithato szintre.

[ Szerkesztve ]

(#212045) atos19881101 válasza Reggie0 (#212043) üzenetére


atos19881101
senior tag

Mármint mi?

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#212046) Qru válasza rasotamas (#212042) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hidegen nezd meg, max es min kozott legyen.

#nincsbennetarcsi

(#212047) chopin42


chopin42
őstag

Üdv! Alany: Skoda Octavia Tour 1u2 2006 1.4 bca.
A hátsó ablak fűtés nem működik. Megnéztem a biztosítékot, és ez fogadott.

Már volt, hogy megolvadt, de működött, csere után bírta elég sokáig. 25 amperes kell, az is volt benne. Most 2* használtam. Mitől olvad el így valami?
Alatta a kék a hátsó ablaktörlő, de az ki is van kötve, nem működik. Megy hamarosan autóvillamosságishoz, csak előtte kutakodnék.
Köszönöm!

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#212048) simonjoe válasza chopin42 (#212047) üzenetére


simonjoe
senior tag

Ott szar volt a kontakt a befogási pontokon. Óvatos számítással is 300W teljesítmény szaladt át, tud fűteni rendesen, én a helydben azt a táblát cserélném, de szerintem nem is maradt más lehetőséged, sajnos.

Joe

(#212049) csiga8


csiga8
senior tag

Üdv!

2003 évi Seat Ibiza 1.4 PDTI-hez keresek olajteknő tömítést.

Elvileg ez a fajta teknő van rajta: [link]

Cikkszám, vagy elérhetőség érdekelne, amíg nincs tömítés, nem bontom meg.

(#212050) molnarpeter válasza csiga8 (#212049) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Paszta?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.