Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Azért mert 1x-1x esetleg elrúgta neki még nme lesz baj de ha nem evett olajat ennyi idő alatt akkor rendeben van.
Alacsony fordulatot kerüld az a lényeg, illetve az alacsony fordulatról való intenzív gyorsítást. Pl nálunk a dsg 60-nél beváltotta az 5. fokozatot és 1100 rpm-en tekert a motor. Ez önmagában rossz a DMF-nek és ha ezt tetézed egy kövér gázos gyorsítással az még rosszabb.
#nincsbennetarcsi
TrollBalint
addikt
Ja igen, ezek lemaradtak, Octavia III olajos DSG
Qru: Igen, pont ez érdekelne, hogy ha alacsony fordulaton megy 50-el (ha valamiért lassítok, még 45 km/h-nál is 5-ben van és kb. 1100-1300-as fordulaton szenvedteti a motort), de nem gyorsítók durván, akkor mennyire árt neki. Nem csak azért, hogy engem kiszolgáljon évekig, de ha eladom, akkor se úgy adjam el, mint egy romhalmazt, hanem egy használható teljesértékű autót. (Mondjuk eladni nem szeretném mostanában, mert nagyon megszerettem, simán elhasználom 5-6 évig is, utána meg ki tudja mi lesz )
[ Szerkesztve ]
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
Qru
MODERÁTOR
Ha nem gyorsítasz durván akkor sem tesz jót neki a fix alacsony fordulat. De igazából kopó alkatrész, előbb vagy utóbb akkor is cserés lesz ha soha nem használod 2000 rpm alatt a motort.
#nincsbennetarcsi
TrollBalint
addikt
Igen, ezt szeretném kitolni minél későbbre, ezt a cserét De akkor igyekszek eszerint vezetni, mondjuk szerencsére városban ritkán használom.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
Qru
MODERÁTOR
Az a legjobb, arra vannak tervezve ezek.
#nincsbennetarcsi
MunezXBK
nagyúr
Mert gázpedálállást figyeli. DSG is ilyenek miatt lustul el.
Asbee
veterán
Nekem tök jól megtanulta a dsg a várost. Nem azt mondom tökéletes, de sokat javult.
Ha 2400 km alatt nem fogyott az olajból értékelhető mennyiség, akkor legfeljebb a csereperiódus vége felé fog egy kevés hiányozni. De azért nézz rá időnként.
Enyém ~2 litert megkajál 15 000 km alatt. (nem érzem tragédiának)
(#212009) ArthurShelby válasza grizlisandor (#211999) üzenetére
ArthurShelby
addikt
Nálam (golf7.5 2.0crtdi) okés a gyári dsg program. D-ben fogyasztásra optimalizált, S-ben meg tényleg későn vált (szerintem az neked is tetszene).
Másrészt volt már olyan, hogy 2-esben gurultam a lámpához (kb 8 km/h-val, vagy valami hasonló), és váltófülekkel átváltottam egyesre, úgy felpörgött a motor, hogy elengedtem, hogy én váltogassak.
Ráadásul azt vettem észtre, hogy dsg-vel kevésbé vezetek agresszívan
Lehet hogy motorfüggő is, hogy a dsg milyen hozzá (túl hamar/későn vált)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
TrollBalint
addikt
Ez az olajfogyasztás igazából csak azért zavar, mert jellemzően nem szoktam nézegetni, és éppen autópőlyán dobja fel, hogy kevés az olaj...
Mondjuk, ha sokat megyünk, akkor van esélyünk elérni a 15.000 km-t egy év alatt
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
Kérdés az egybegyültekhez.
Szeptemberben volt hűtőfolyadék- , kiegyenlítőtartály-, termál menedzsment unit és vízpumpacsere a G7 2.0 TSI-n. Mentem vele utána városi 40-50 km-t, majd hidegen feltöltöttem a hűtőfolyadékot pont a maximumra. (Aztán a Mazdával közlekedtem főleg.)
Azóta újabb 850 km-t tettem meg autópályán és városban vegyesen. Hidegen kb. 1 mm-rel a maximum alatt van a szint.
Szerintetek:
- Volt még benne pici levegőzárvány és kibüfögte?
- Vagy inkább szivárog valahol?
Nem izgulok különösebben, de korábban nem fogyott belőle.
Qru
MODERÁTOR
Sztem az előbbi de kiderül ha tovább használod. Ha tovább csökken a szint akkor az utóbbi. De akkor használd, mert ha sokat áll akkor lehet némi fogyás egy-egy kiszáradó tömítés miatt is akár.
#nincsbennetarcsi
F_Zolee
veterán
Hideg idő beköszöntével is szokott csökkenni a szint.
ArthurShelby
addikt
Bár mindeni (pl én is) észrevenné, ha 1mm-nyi fogy a hűtőfolyadékból!
Sztem használd és figyeld tovább, mert ez olyan kicsi még, hogy hibahatáron belül van. De én közel sem vagyok olyan precíz, mint te, és a kocsikról a tudásom is bőven kevesebb
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
simonjoe
senior tag
...helyedben a cserén gondolkodnék, a leírtak alapján nagy a baj!
Joe
Mágus2
Közösségépítő
7000-ért viszem. €€€
[ Szerkesztve ]
siddis
őstag
Tiszteletem a Közösségnek (külön Vargalex úrnak a személyes ismeretség lapján),
Egy 2015-os 1.4 TSI Octavia III kapcsán (130-140e KM) mire kell odafigyeljek a vásárlás / szemrevételezés során, mit nézzek meg (még az állapotfelmérés előtt), tipikus rozsdapontok, lötyögő-kinyúlt akármik, poros-olajos poros-hol nem jó ha ilyen a motortér, figyelmeztető jelek, stb stb.?
Ebben kérném a tisztelt jelenlévők segítségét, bármilyen ötletet, tapasztalatot meghallgatok..
Kellemes napot,
-- Aux armes, citoyens --
grizlisandor
addikt
Octavia III autóról találsz jópár használttesztet, de a topikban is vannak tapasztalatok és tulajok.
Arra figyelj oda, hogy vidd el állapotfelmérésre a kocsit vagy vigyél magaddal állapotfelmérőt/ismerős autószerelőt.
simonjoe
senior tag
Joe
siddis
őstag
Köszi..
Kb. már mindent elolvastam a témában használt tesztek és TSI motortesztek terén - az állapotfelmérést azt szervezem - csak kíváncsi lennék a tulajdonosok személyes tapasztataira is, ha lehetőség nyílik rá.. azokra, amik nem a műhelyben hibakód-olvasás közben derülnek ki, hanem X-kilométer után..
Próbáltam Toyota Corolla 1.6 benzint, úgy éreztem "rám akarnak dőlni a falak" egy bunkerben.. Na és az a két csomagtartó emelőkar az valami vicc, amit nem értek..
[ Szerkesztve ]
-- Aux armes, citoyens --
Még nem 1000 Ft az euró. 😱🤗
Jazz
veterán
Egy valahol láttam apró rozsdát egy vagy két Golf7-en, ami műszakilag rokon az O3-mal, és érdemes kijavítani: a küszöb és a hátsó dobbetét találkozásánál, ahol vissza van hajlítva a lemez. Itt ujjal előre nyomod a dobbetétet és látni ha problémás, (otthon is javítható kis műszaki érzékkel).
Corsa02
őstag
Sajnos ez nem a motorkód. 04E az eleje a Sorteszámnak/alkatrészszámnak, ebből csak annyi látszik, hogy otto motor, vagy kellene a vége, vagy a motorszám eleje.
Vagy ha van kiszemelt akkor egy alvázszám.
Nálunk a gyárban autóra sajnos nem tudok szűrni, hogy mi ment a Leonba...azt esetleg meg tudom nézni, hogy az adott intervallumban miket gyártottunk és azok közül melyik volt hengerlekapcsolásos.
Egyébként miért olyan fontos? Ilyet szeretnél mindenképpen?
The Truth Is Out There --->
siddis
őstag
Az mostani kocsimnál is megvan, de az pont 20 éves ..
-- Aux armes, citoyens --
IntelKiller7
veterán
Valaki szedte mar le otthon a feliratokat az auto hatuljarol?
15-os a Passatom, nem tudom mennyire utne el a fenyezes a badge alattival.
holegfuvo meg valami alkohol a ragaszto maradvanyok leszedesehez eleg?
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
MunezXBK
nagyúr
Meg damil.
(#212029) molnarpeter válasza IntelKiller7 (#212027) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Amit szedtem, az már hiányos volt és jött le kézzel, gyógyszertári benzinnel lejött a ragasztó maradék.
(#212030) IntelKiller7 válasza molnarpeter (#212029) üzenetére
IntelKiller7
veterán
Polirozni kellett utana? Vagy nem latszott?
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
atos19881101
senior tag
Gyanús, hogy talán megvan a szenzor hiba. A kettes hőmérsèklet fixen 0 fok.
Ami még gyanús az a nyomásszenzor. Azt már be is rendeltem.
@mágus
Melyik ez a 2es hőm. szenzor? A turbómmal semmi gond. 1sec alatt felépül a nyomás (1.5bar). Csináltam logot de még nem töltöttem fel.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Qru
MODERÁTOR
Helyes, nem all 2 honapot mint az enyem telen.
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Ez a 4 hőmérő van a DPF rendszeren(7,10,12,15), ebből 3 a DPF-ben egy a turbóban. Egyesével kihuzgálva a hibakód megmondja, melyik a kettes. Fejből én sem tudom, de szerintem a 7 vagy 10 lesz.
[ Szerkesztve ]
atos19881101
senior tag
Köszi! Elküldtem a szerelőmnek is és ő azt mondja csak 3 szenzor van benne. Ezt a robbantott ábrát cffb-re nézted?
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
De ez csak pici helyen, kb. mint 2 db levágott köröm. Úgy tippelem, kidörzsöli a dobbetét vagy mi*, aztán a téli só megkezdi ha nem mossák rendszeresen.
* Talán nem is a dobbetét van ott, hanem a hátsó kerék előtti pici és kemény műanyag szélterelő.
atos19881101
senior tag
[link] itt a turbónyomás. Az első mérésnél nagyon alacsony fordulatról padlóztam 4.ben azért telt neki sokáig magához térni. De olyan kb 2 másodperc alatt felépül a nyomás ahogy nézem.
[link] itt a 7-esre azt mondja az nem hőmérséklet jeladó.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Minden hőmérsékletjeladó. Elolvad, tudod hogy 1000°C, kész.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
atos19881101
senior tag
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
Reggie0
félisten
Mennyi km van az autoban?
atos19881101
senior tag
220
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Májusban volt EGR, augusztusban termosztátcserém (mindkettő hűtőkörmegbontásos).
Most vettem észre, hogy hiányzik a hűtőfolyadékból.
Utána kéne tölteni és figyelgetni, vagy meleg motorral lehet normális is?
https://tinyurl.com/rasoapro
Reggie0
félisten
Akkor lassan mind eleri a nevleges elettartamat, ami jellemzoen 250ezer szokott lenni.
Reggie0
félisten
Lehet normalis, a szerelom azt mondta, hogy sokmindentol fugg mennyinek latszik a szint, mert a tartaly is zegzugos, eltero strategiak szerint keringet(pl. van kiegeszito szivattyu is, buborekot is athajthat, stb.), a homerseklet is valtozo, hiaba 90-et mutat(az 75-105 kozott kb. barmi lehet). Egy biztos, hosszu allas utan elszivarog mindenfele es beall egy megbizhatoan megallapithato szintre.
[ Szerkesztve ]
atos19881101
senior tag
Mármint mi?
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Qru
MODERÁTOR
Hidegen nezd meg, max es min kozott legyen.
#nincsbennetarcsi
chopin42
őstag
Üdv! Alany: Skoda Octavia Tour 1u2 2006 1.4 bca.
A hátsó ablak fűtés nem működik. Megnéztem a biztosítékot, és ez fogadott.
Már volt, hogy megolvadt, de működött, csere után bírta elég sokáig. 25 amperes kell, az is volt benne. Most 2* használtam. Mitől olvad el így valami?
Alatta a kék a hátsó ablaktörlő, de az ki is van kötve, nem működik. Megy hamarosan autóvillamosságishoz, csak előtte kutakodnék.
Köszönöm!
Szakmai kérdések csak a fórumban...
simonjoe
senior tag
Ott szar volt a kontakt a befogási pontokon. Óvatos számítással is 300W teljesítmény szaladt át, tud fűteni rendesen, én a helydben azt a táblát cserélném, de szerintem nem is maradt más lehetőséged, sajnos.
Joe
csiga8
senior tag
Üdv!
2003 évi Seat Ibiza 1.4 PDTI-hez keresek olajteknő tömítést.
Elvileg ez a fajta teknő van rajta: [link]
Cikkszám, vagy elérhetőség érdekelne, amíg nincs tömítés, nem bontom meg.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)
- S23 Ultra 4 hónapos tokkal, garanciával eladó!!
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH