- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz
yodamester10 #203048 üzenetére
Mondjuk mert az illegal?
-
imyourfriend
őstag
válasz
yodamester10 #203048 üzenetére
Első ködlámpa és tompított ahova nem merek ledet beépíteni, tudom hogy ennek gyengébb a fényereje, számomra megfelel. Emellett nap mint nap látom, hogy halogén helyett led-et építenek, messziről világít a szemedbe, vakít is hiába van jól beállítva olyat meg nem vagyok hajlandó beépíteni. Majd lehet lesz hozzá, de csak úgy ha beszabályzom vcds-ben a fényerejét és akkor annyit fog tudni mint a xenon, vagy minimálisan többet.
-
yodamester10
őstag
válasz
imyourfriend #203047 üzenetére
Miért nem a ledet vetted amit pl linkeltem?Fasorban sincs a gázos xenon a ledhez képest és jóval olcsóbb tök mindegy hol veszed
-
imyourfriend
őstag
válasz
Reggie0 #203045 üzenetére
Számomra az az érdekes, hogy lumenet tudja tartani a külföldi árakat, nem így lenne akkor is eredetit vennék, csak valahonnan Németből vagy Angliából rendelném, szerencse a gyárinak nincs baja így az jó lesz tartaléknak, amúgy nem jártam utána áfázós dolognak nagyobb értéknél érdekes lehet, de olyat nem rendelek itthon.. idén már csak a gyári váltóolaj jön.
-
Reggie0
félisten
válasz
imyourfriend #203043 üzenetére
Egy jo afacsalos helyen csak van 38ert is
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
imyourfriend #203043 üzenetére
Én ezért vettem kínait.
D5S Philips, 180€/db.
-
imyourfriend
őstag
Tudom nem olcsó az ára, de 46 pénz alatt nem hiszem hogy adnak d3s xenarc cool blue intenset: [link] így ideje beszereznem, ebaytől kezdve mindenhol 55-60ezer környékén van.
-
imyourfriend
őstag
válasz
kisharsany #203036 üzenetére
Szemre futottam át az autót, melyet egy volt évfolyamtárstól vettem mondhatni eddig egészen jól szuperál 2 hétre rá vettem elm327-es BT adaptert meg 5$-ért vag dpf-et azóta azzal nézem. Volt egy Check Engine hibám nox érzékelő hibával akkor vettem alin a vcds-t, ezzel a kettő eszközzel már a hibák javarésze kimutatható összesen 20 pénzbe került a kettő. Nem mondom hogy ez a helyes megoldás, de én tudni szeretném ha valami történik az autóval, azt is mit művel a dpf, hogyan telítődik mennyi időközönként regenerál, pénztemető az a doboz jó drága újonnan így nem akarom hogy idő előtt megadja magát. Hozzáteszem vcds jól jött kódolni is, tolatólámpán és két W5W izzón kívül minden led hátul, rendszámtábla világítás is (no ezt az egyet kellett kódolni, a többiért nem szólt az autó, a belső W5W cserékért sem).
Nem mondom hogy csak így lehet, lehet szervizzel is csináltatni a dolgokat, igyekszem kímélni a pénztárcát.
Kerékagy porvédő meg is érkezett a bárdiból, VAG1J0501249C jár az oktávhoz, valamint a visszapillantó aljába a led világítás, már csak ott van sárga színű W5W, a többit kicseréltem, még a kesztyűtartóban is.
rasotamas: nálam javarészt fel van írva, hogy mikor mi lett cserélve az előző tulaj is így tette, mivel bizonyos dolgok nem szervizben történnek, ami ott történik sincs km pontosan pecséttel vezetve, papíron felírva aláírás, úgyis az én érdekem hogy minden rendben legyen.
-
válasz
macilaci78 #203040 üzenetére
Spritmonitoron vezetem a szervizet, tankolást, minden költséget.
Legalább a vezérlés, márkaszervizesek, dsg, haldex legyen benne.
Olajcsere mostmár csak valahova ahova befér de nem szánok rá egy oldalt. -
macilaci78
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #203037 üzenetére
ExcelGoogle Sheets, a tankolásokkal együtt, minden dátum és futásteljesítmény szerint vezetve.
Ha újonnan vennék autót, akkor is így lenne, a szervizkönyvbe csak a kötelező kerülne.Mivel bélyegzőt bárki készíttethet, úgyis az számít, ami történt. Manual-nak jobban örülnék, mint egy pecsétalbumnak.
-
Reggie0
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #203037 üzenetére
En nem vezetem. Elejen meg megvolt a szandek, de mivel mar elottem sem vezettek igazan, igy beadtam a derekam a szerelonek, mert mondta, hogy tok felesleges. Aztan meg rajottem, hogy ugysem akarom eladni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #203037 üzenetére
Nem vezetem, csak gyűjtöm a papírokat egy mappába
Szkennelj egyet, kis szerkesztés hogy üres legyen, esetleg oldalszám, aztán print és méretre vágni 🤔 vagy ha van plusz jegyzet oldal a bejegyzések után, akkor oda írnám. -
Lassan betelik a szervizkönyvem ha minden egyes olajcserét bepecsételtetek, már csak 2-3 lap van pedig még 147000-nél járok.
Lehet kapni üreset? Vagy ti hogy vezetitek? -
kisharsany
tag
válasz
simonjoe #203034 üzenetére
Sajnos szoftveres nem, mivel a szerviz ahova el tudtuk vinni, ők elsősorban Suzuki szerviz. Minden mást átnéztek, azt mondták nem tudnak belekötni. VW szerviz 2 héttel később tudta volna csak vállalni az átvizsgálást, addig meg korábbi tapasztalataink alapján elviszi más.
Helyi autószerelő is átnézte, hiba csak a termosztáttal volt, az cserélve lett a kötelezőkkel, meg amiket fentebb írtam. -
Hazahoztam a CC-t a Q..va nagy szervizelésből.
- vezérléscsere + vízpumpa
- hosszbordásszíj, feszítő + görgők
- váltóolaj
- minden szűrő + olaj
- hűtőfolyadék
- generátor + önindító felújítás
- új akku
Minden alkatrész gyári, fagyálló, hajtóműolaj szintén gyári. Szűrők MANN, olaj LM Top Tec 4200. Akku Exide Prémium, sajnos Rocket nem volt az üzletben.
Az alkatrészek és a felújítás össz. ára kereken: 500e HUF
Munkadíj: 70e HUF
Lett volna még LED beépítés, de sajnos a kicsi sárga xar LED-et küldött, az egyik kuka, nem műxik, így annak cseréje várat még magára.
Átnéztem a kiszerelt alkatrészeket, a bordásszíj szerintem még nagyon jó állapotban volt, semmi sérülés, repedés 5év és közel 180k km után. A görgők állapotát nem tudtam megítélni, a vízpumpán csak annyit éreztem, h könnyebben forog mint az új.
A generátor kommutátorán épen, h volt anyag, a szénkefe is csak néhány mm volt már, szóval beigazolódott az érzésem, h a 320k km és a 13 év megtette a hatását.
Most egy kicsit hátra dőlök, nem tudom meddig, a kettőstömegű + kombó nem volt még cserélve. -
válasz
kisharsany #203030 üzenetére
...vásárláskor nem néztétek meg, h "egyben" van-e az autó??
Pontosabban valami szoftveres vizsgálat nem volt, esetleges hibák, részecskeszűrő állapot stb. ??
-
Reggie0
félisten
válasz
kisharsany #203028 üzenetére
Ha jo alacsony a fogyasztas, akkor plane lehet, hogy nincs benne reszecskeszuro
A regeneralast sosem irja ki. Abbol veszed eszre, hogy magasabb az alapjarat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisharsany #203030 üzenetére
Nem irja ki, pont ez a gond, hogy nem tudod hogy regeneral es leallitja az ember.
Obd-na csatlakozva tudod, csak megnezni mikor regeneral(t).
-
7gen E-golfnál hogy lehet megnézni a feltanított kulcsokat ellenőrizni, és kitörölni ha van pluszban?
-
kisharsany
tag
Gondolom ki kellene írnia a regenerálást. Ilyen még sosem volt. Szóval gondolom nincs benne, vagy ki lett írva.
Ha így van, gondolom a kereskedő úgy is tagadni fog mindent, meg hogy én szereltettem/írattam ki. Ahogy gondolom a műszaki vizsgapont is tagadni fogja, hogy ők látták volna a rosszabb értékeket/elfogadtak volna egy kis kenőpénzt a havertól.
Summa summárum ha a következő műszakin mondjuk bukna az autó és elvennék a rendszámot, nekem kellene minden költséget állni. -
kisharsany
tag
válasz
imyourfriend #203025 üzenetére
Minden normális vezetés közben, nincs rángatás, csendes, stb. A fogyasztás 4,4-4,9 liter szokott lenni, megrakott utánfutóval volt 5,1-5,3 (Touran 1T3). Jött már mögöttünk többször családtag, nem látott semmi füstöt, hideg motoros indításnál sem volt sosem füst.
Hol lehetne ennek amúgy utána járni, hogy mi van a részecskeszűrővel? Átlag autószerelő műhely meg tudja nézni vagy inkább márkaszerviz? -
válasz
kisharsany #203020 üzenetére
7000 ezer km az Q...va sok. Az enyém 2009-es, igaz kétezres motor van benne, de használattól függően 1100-1400km között szokott regenerálni. Csak hosszú utakra van használva, a minimum az 200km.
A kipu vége fémtiszta, egyszer, valamikor régen talán egy kicsi kormot találtam az egyik csőben, a másikban semmi, de valami leheletnyi volt a fehér papírzsepin. Azóta is figyelem rendszeresen de semmi. A DPF volt már tisztítva tavaly júliusban. Nem volt gond vele, csak a kora és a futás miatt, azóta mentem vele 40k-t, most kezdte írogatni az olajhamu tömeget. Ja, és átesett egy optimalizáláson is a rendszer, kicsit fel lett húzva a teljesítménye a motornak. Szóval szerintem nem szabadna kormosnak lennie a csőnek. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #203024 üzenetére
Altalaban kozepes magassagra lovik be a futomuvesek, na most egy bizonyos tempo felett magatol leengedi a bodet (autopalya) es ugy meg szepen elnyalja a gumi szelet.
-
imyourfriend
őstag
válasz
molnarpeter #203022 üzenetére
Jó hír olyan szempontból, hogy a dpf dolgozik nem enged át semmit sem, Euro 5-nél nem tudom mennyi kormot enged át, lehet meg kellene nézni pár másik példányt milyen a kipufogó, normális is lehet a jelenség.
kisharsany: az nagyon nem járja, ha kiiktatták azt a darab vasat műszakira kell de nem csak a műszaki miatt, csakúgy nem szokták kiiktatni hacsaknem valami baj van vele. Vezetés közben felfedezni valamit, fogyasztás rendben van?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
imyourfriend #203019 üzenetére
Mondjuk euro 5 és 6 között lehet különbség valamelyest 🤔
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
kisharsany #203020 üzenetére
Néhány száz km-enként történik nagyságrendileg, esetleg 1000 környéke. Nyomás stb szenzorok értékeit nézve kiderül, állnak mint a szög, vagy működnek valóban.
-
kisharsany
tag
válasz
imyourfriend #203019 üzenetére
Ezalatt a 7000 km alatt még nem akart regenerálni. Főleg főúton van használva, kevés a városozás, meg pár hetente kap 230 km-t oda, 230 km-t vissza megrakott utánfutóval, elvileg ez elég jó módja a tisztításnak. De simán el tudom képzelni, hogy nincs benne szűrő, vagy kiírták.
-
imyourfriend
őstag
válasz
kisharsany #203013 üzenetére
1.6 cr cxxb motorkóddal 226.500 van benne és teljesen tiszta a kipufogó, ha már mondtad kíváncsiságból megnéztem én is, 216-al vettem azóta egy akkumulátort meg egy szett téligumit kért a szekér, elm327 + vag dpf alkalmazással ránéznék a dpf-re mi a helyzet vele. Milyen időközönként regenerál, milyen gyorsan telítődik korommal, hány km-t tudsz elmenni két regenerálás között adott városi/pályás használat mellett, kezdésként. Mikor megvettem egyből elkezdtem vizsgálni, mondjuk a dpf az olyan amire nagyon kell figyelni szerintem.
-
molnarpeter
nagyúr
Kis SDI #hajónapló - téli kerekeket felszereltem, nyárival volt egy minimális remegés autopálya tempónál, lehet az egyik korábbi kukaccal javított defektje miatt, ezzel a garnitúrával nem érezni. Majd variálni kell még, melyik ráz konkrétabban, de lehet marad tavaszra (meg nagyon ritka az ilyen használat, hetek-talán hónapok teltek el, mire feltűnt egyáltalán, nehéz alkalmat találni a próbára). Illetve hamarosan szerviz megint, olaj már be van készítve.
-
ZolkoW
őstag
válasz
kisharsany #203015 üzenetére
ez nem tudom, mennyit segít (ja, de: semennyit), de egyszer már voltam műszakin az enyémmel, és ugyanannyit fizettem, mint máskor :) öööö...és máskor sem volt okosítva semmi, tudtommal, mielőtt megkérdezitek. még nem mertem rádugni diag cuccot, nem is tudom, az enyém jó-e hozzá, azt a fordhoz vettem, bár munkatársnak van VAG-os is.
-
kisharsany
tag
válasz
ZolkoW #203014 üzenetére
Az nem kizárt, hogy ebben is kétszer annyi van, nem újonnan lett véve.
7000 km óta van meg, nagynyomású, vezérlés, vízpumpa, termosztát, összes szűrő meg olaj (váltó is) cserélve lett, de annyira nem örülnék, ha mondjuk részecskeszűrőt is kellene. Nem tudom műszakin mennyire jelentene adott esetben gondot (megfelelne-e az érték), mert ugyan friss műszakis volt vételkor, de ugyebár Magyarországon vagyunk és minden hatóság feddhetetlen, tiszta erkölcsű. -
ZolkoW
őstag
válasz
molnarpeter #203001 üzenetére
a kormos kipuffra: nem törölgettem, de egyszer néztem, nekem is fekete.. igaz, majd' 2x annyi km ;)
-
kisharsany
tag
Sziasztok!
2011-es 1.6 CRTDI (CAYC) motornál 220.000 km felett normális-e, ha a kipufogócső vége zsebkendővel megtörölve kormos? Néztem régebben, hogy a Varga Tibi (autovizsgálat), Kroneraff István (Becsületesnepper) rendszeresen mutogatja a fémtiszta dízel kipufogókat és hát az enyémen nem olyan...
Egyébként az autó szemmel látható füstöt sosem produkált.
-
válasz
ArthurShelby #203009 üzenetére
Hidrós citroen C5? 2.0 163ló dízelt dicséri kollégám (ő nagyon beleásta magát mint tulaj)
-
zsoltip
őstag
válasz
Lacess #202823 üzenetére
A csomagtér kapcsán a 22, 23 sz. alkatrészek darabja 2506 Ft, tehát együtt ennek duplája. Holnap megyek vele a szervizbe.
Utóbbi kis gumipöcök, műszerfal rögzítő, csak műszerfal betéttel lehet rendelni 130.000.- ért!
Nyilván így köszönöm, kihagyom.
Max ha valakinek akad bontott alkatrészből, örömmel elfogadom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #203009 üzenetére
Arra szamits, hogy a gumis leggyakoribb ugyfele leszel. A futomu geo csak egy adott magassaghoz allithato be. Igy eleg konnyen felrekopik majd rajta a gumi.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
macilaci78 #203006 üzenetére
Budapest-Debrecen-Hajdúnánás és legvége szántóföldi út (vagy ezek más sorrendben, a lényeg, hogy van benne autópálya és földút is). Eddig mindig elfért a mostani kocsi, de párszor már nagyon necces volt (motorvédő burkolat tuti sokat segített), de nagyon nem erre lett kitalálva (családi kocsi).
Az allroad azért tetszett meg elsőre, mert változtatható a hasmagassága (autópálya, földút) -
molnarpeter
nagyúr
válasz
ArthurShelby #203005 üzenetére
Tema4x4 eBay eladónál találsz konyhakész futomu emelő pogácsákat, ha egyébként más bajod nincs a mostani autóddal a hasmagasságon kívül
Golf 4 részben mezőgazdasági jellegű használatban 1x hasalt fel lassan 10 év alatt, és 1-2x kellett terepen leért olajteknő miatt soron kívül szervizbe vinni. Szóval kicsit emelve és egy haspáncéllal élhető bármi kb.
A4 B8 Allroad?
XC70? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #203006 üzenetére
Havas Matraban a masodik arokbalan landolas utan nyergeltem at 4x4-es kocsira.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
ArthurShelby #203005 üzenetére
Békés és Csongrád-Csanád megye földútjain jártam kicsit. Nagyon kicsi az az átmenet, ahol a 4x4 még elmegy, de a FWD már nem és ez is messze van a köves úttól. Szerintem erre kár quattro.
-
ArthurShelby
addikt
Hali!
Megjött az ügyeletes hüle.
Elgondolkoztam egy audi c6 allroad-on (az allroad a minimális terepezés miatt jött képbe: országútról szántóföldre behajtani, esetleg lovas utánfutót húzni).
Tudom, hogy a légrugó egy betegágy tud lenni, és iszonyat drága. Vagy esetleg azóta már ráálltak cégek, kiismerték, és már kevésbé horror?Illetve ennél az autónál mire érdemes figyelni, melyik motorral érdemes venni?
Gondolom oka van, hogy lent vannak az árak, (2-3-4millió környéke)
-
imyourfriend
őstag
5e5 oktav hátsó kerékagynál kívülről van egy záró fedél sima 1-es alumínium lap a belsejére hegesztve valamivel, hogy megvédje a csavart.. nyáron alufelni volt fent így volt zarosapka mind a négy keréknél. Télen acelfelnit használok amihez nincs ilyen sapka, egyszerű de nem szeretnék házilag csináltatni Bardiban adnak ilyet, vagy márkakereskedés? Szerepe annyi, hogy megvédi az agyba csavart anyát az időjárástól.. mivel enyhén rozsdás jobb lenne mielőbb megoldanom, de csak most jött elő a dolog.
6cm körüli az átmérő nem mértem rá.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kugoo Kirin G1
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E756 - i5-6GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" HD I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest