Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
molnarpeter
nagyúr
CAYC talán olajpumpa szíj és random porlasztó hiba, hpfp tartós.
imyourfriend
őstag
5e5 oktav hátsó kerékagynál kívülről van egy záró fedél sima 1-es alumínium lap a belsejére hegesztve valamivel, hogy megvédje a csavart.. nyáron alufelni volt fent így volt zarosapka mind a négy keréknél. Télen acelfelnit használok amihez nincs ilyen sapka, egyszerű de nem szeretnék házilag csináltatni Bardiban adnak ilyet, vagy márkakereskedés? Szerepe annyi, hogy megvédi az agyba csavart anyát az időjárástól.. mivel enyhén rozsdás jobb lenne mielőbb megoldanom, de csak most jött elő a dolog. 6cm körüli az átmérő nem mértem rá.
Qru
MODERÁTOR
Jaa, igy mar oke. Ujkoraban jobb volt latvanyosan de hat a foncsor sem lesz fiatalabb...
#nincsbennetarcsi
Reggie0
félisten
Berakod az uj xenon-t megint sokkal jobb lesz.
ArthurShelby
addikt
Hali!
Megjött az ügyeletes hüle.
Elgondolkoztam egy audi c6 allroad-on (az allroad a minimális terepezés miatt jött képbe: országútról szántóföldre behajtani, esetleg lovas utánfutót húzni).
Tudom, hogy a légrugó egy betegágy tud lenni, és iszonyat drága. Vagy esetleg azóta már ráálltak cégek, kiismerték, és már kevésbé horror?
Illetve ennél az autónál mire érdemes figyelni, melyik motorral érdemes venni?
Gondolom oka van, hogy lent vannak az árak, (2-3-4millió környéke)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
(#203006) macilaci78 válasza ArthurShelby (#203005) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Békés és Csongrád-Csanád megye földútjain jártam kicsit. Nagyon kicsi az az átmenet, ahol a 4x4 még elmegy, de a FWD már nem és ez is messze van a köves úttól. Szerintem erre kár quattro.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Qru
MODERÁTOR
Havas Matraban a masodik arokbalan landolas utan nyergeltem at 4x4-es kocsira.
#nincsbennetarcsi
(#203008) molnarpeter válasza ArthurShelby (#203005) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Tema4x4 eBay eladónál találsz konyhakész futomu emelő pogácsákat, ha egyébként más bajod nincs a mostani autóddal a hasmagasságon kívül Golf 4 részben mezőgazdasági jellegű használatban 1x hasalt fel lassan 10 év alatt, és 1-2x kellett terepen leért olajteknő miatt soron kívül szervizbe vinni. Szóval kicsit emelve és egy haspáncéllal élhető bármi kb.
A4 B8 Allroad?
XC70?
[ Szerkesztve ]
(#203009) ArthurShelby válasza macilaci78 (#203006) üzenetére
ArthurShelby
addikt
Budapest-Debrecen-Hajdúnánás és legvége szántóföldi út (vagy ezek más sorrendben, a lényeg, hogy van benne autópálya és földút is). Eddig mindig elfért a mostani kocsi, de párszor már nagyon necces volt (motorvédő burkolat tuti sokat segített), de nagyon nem erre lett kitalálva (családi kocsi).
Az allroad azért tetszett meg elsőre, mert változtatható a hasmagassága (autópálya, földút)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Qru
MODERÁTOR
Arra szamits, hogy a gumis leggyakoribb ugyfele leszel. A futomu geo csak egy adott magassaghoz allithato be. Igy eleg konnyen felrekopik majd rajta a gumi.
#nincsbennetarcsi
zsoltip
őstag
A csomagtér kapcsán a 22, 23 sz. alkatrészek darabja 2506 Ft, tehát együtt ennek duplája. Holnap megyek vele a szervizbe.
Utóbbi kis gumipöcök, műszerfal rögzítő, csak műszerfal betéttel lehet rendelni 130.000.- ért! Nyilván így köszönöm, kihagyom. Max ha valakinek akad bontott alkatrészből, örömmel elfogadom.
Hidrós citroen C5? 2.0 163ló dízelt dicséri kollégám (ő nagyon beleásta magát mint tulaj)
https://tinyurl.com/rasoapro
kisharsany
tag
Sziasztok!
2011-es 1.6 CRTDI (CAYC) motornál 220.000 km felett normális-e, ha a kipufogócső vége zsebkendővel megtörölve kormos? Néztem régebben, hogy a Varga Tibi (autovizsgálat), Kroneraff István (Becsületesnepper) rendszeresen mutogatja a fémtiszta dízel kipufogókat és hát az enyémen nem olyan... Egyébként az autó szemmel látható füstöt sosem produkált.
[ Szerkesztve ]
ZolkoW
őstag
a kormos kipuffra: nem törölgettem, de egyszer néztem, nekem is fekete.. igaz, majd' 2x annyi km ;)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
kisharsany
tag
Az nem kizárt, hogy ebben is kétszer annyi van, nem újonnan lett véve.
7000 km óta van meg, nagynyomású, vezérlés, vízpumpa, termosztát, összes szűrő meg olaj (váltó is) cserélve lett, de annyira nem örülnék, ha mondjuk részecskeszűrőt is kellene. Nem tudom műszakin mennyire jelentene adott esetben gondot (megfelelne-e az érték), mert ugyan friss műszakis volt vételkor, de ugyebár Magyarországon vagyunk és minden hatóság feddhetetlen, tiszta erkölcsű.
ZolkoW
őstag
ez nem tudom, mennyit segít (ja, de: semennyit), de egyszer már voltam műszakin az enyémmel, és ugyanannyit fizettem, mint máskor :) öööö...és máskor sem volt okosítva semmi, tudtommal, mielőtt megkérdezitek. még nem mertem rádugni diag cuccot, nem is tudom, az enyém jó-e hozzá, azt a fordhoz vettem, bár munkatársnak van VAG-os is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
kisharsany
tag
Autovillamosságis nézte nemrég, a Webaston kívül nem volt más hibakód. Mondjuk lehet ezt inkább csak az élő paraméterekből látnánk, nem tudom, nem értek hozzá.
molnarpeter
nagyúr
Kis SDI #hajónapló - téli kerekeket felszereltem, nyárival volt egy minimális remegés autopálya tempónál, lehet az egyik korábbi kukaccal javított defektje miatt, ezzel a garnitúrával nem érezni. Majd variálni kell még, melyik ráz konkrétabban, de lehet marad tavaszra (meg nagyon ritka az ilyen használat, hetek-talán hónapok teltek el, mire feltűnt egyáltalán, nehéz alkalmat találni a próbára). Illetve hamarosan szerviz megint, olaj már be van készítve.
[ Szerkesztve ]
(#203019) imyourfriend válasza kisharsany (#203013) üzenetére
imyourfriend
őstag
1.6 cr cxxb motorkóddal 226.500 van benne és teljesen tiszta a kipufogó, ha már mondtad kíváncsiságból megnéztem én is, 216-al vettem azóta egy akkumulátort meg egy szett téligumit kért a szekér, elm327 + vag dpf alkalmazással ránéznék a dpf-re mi a helyzet vele. Milyen időközönként regenerál, milyen gyorsan telítődik korommal, hány km-t tudsz elmenni két regenerálás között adott városi/pályás használat mellett, kezdésként. Mikor megvettem egyből elkezdtem vizsgálni, mondjuk a dpf az olyan amire nagyon kell figyelni szerintem.
(#203020) kisharsany válasza imyourfriend (#203019) üzenetére
kisharsany
tag
Ezalatt a 7000 km alatt még nem akart regenerálni. Főleg főúton van használva, kevés a városozás, meg pár hetente kap 230 km-t oda, 230 km-t vissza megrakott utánfutóval, elvileg ez elég jó módja a tisztításnak. De simán el tudom képzelni, hogy nincs benne szűrő, vagy kiírták.
[ Szerkesztve ]
(#203021) molnarpeter válasza kisharsany (#203020) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Néhány száz km-enként történik nagyságrendileg, esetleg 1000 környéke. Nyomás stb szenzorok értékeit nézve kiderül, állnak mint a szög, vagy működnek valóban.
(#203022) molnarpeter válasza imyourfriend (#203019) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Mondjuk euro 5 és 6 között lehet különbség valamelyest 🤔
macilaci78
nagyúr
Nem véletlenül írtam területet. Felénk a vasúti átjáró már magaslat.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
macilaci78
nagyúr
Akkor a földutat nem kell figyelembe venni a beállításkor, úgyse sok, sebesség sincs.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#203025) imyourfriend válasza molnarpeter (#203022) üzenetére
imyourfriend
őstag
Jó hír olyan szempontból, hogy a dpf dolgozik nem enged át semmit sem, Euro 5-nél nem tudom mennyi kormot enged át, lehet meg kellene nézni pár másik példányt milyen a kipufogó, normális is lehet a jelenség.
kisharsany: az nagyon nem járja, ha kiiktatták azt a darab vasat műszakira kell de nem csak a műszaki miatt, csakúgy nem szokták kiiktatni hacsaknem valami baj van vele. Vezetés közben felfedezni valamit, fogyasztás rendben van?
Qru
MODERÁTOR
Altalaban kozepes magassagra lovik be a futomuvesek, na most egy bizonyos tempo felett magatol leengedi a bodet (autopalya) es ugy meg szepen elnyalja a gumi szelet.
#nincsbennetarcsi
simonjoe
senior tag
7000 ezer km az Q...va sok. Az enyém 2009-es, igaz kétezres motor van benne, de használattól függően 1100-1400km között szokott regenerálni. Csak hosszú utakra van használva, a minimum az 200km.
A kipu vége fémtiszta, egyszer, valamikor régen talán egy kicsi kormot találtam az egyik csőben, a másikban semmi, de valami leheletnyi volt a fehér papírzsepin. Azóta is figyelem rendszeresen de semmi. A DPF volt már tisztítva tavaly júliusban. Nem volt gond vele, csak a kora és a futás miatt, azóta mentem vele 40k-t, most kezdte írogatni az olajhamu tömeget. Ja, és átesett egy optimalizáláson is a rendszer, kicsit fel lett húzva a teljesítménye a motornak. Szóval szerintem nem szabadna kormosnak lennie a csőnek.
Joe
(#203028) kisharsany válasza imyourfriend (#203025) üzenetére
kisharsany
tag
Minden normális vezetés közben, nincs rángatás, csendes, stb. A fogyasztás 4,4-4,9 liter szokott lenni, megrakott utánfutóval volt 5,1-5,3 (Touran 1T3). Jött már mögöttünk többször családtag, nem látott semmi füstöt, hideg motoros indításnál sem volt sosem füst.
Hol lehetne ennek amúgy utána járni, hogy mi van a részecskeszűrővel? Átlag autószerelő műhely meg tudja nézni vagy inkább márkaszerviz?
Qru
MODERÁTOR
Talan egy kamiom elmegy 7000-t ket regeneralas kozott de egy szemelyauto bizos nem. Vagy nem tunik fel neki a regen, vagy nincs benne mar dpf.
Sztradas hasznalat mellett nekem sem tunt fel a regen se a Passatnal se a Skodanal soha.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
kisharsany
tag
Gondolom ki kellene írnia a regenerálást. Ilyen még sosem volt. Szóval gondolom nincs benne, vagy ki lett írva.
Ha így van, gondolom a kereskedő úgy is tagadni fog mindent, meg hogy én szereltettem/írattam ki. Ahogy gondolom a műszaki vizsgapont is tagadni fogja, hogy ők látták volna a rosszabb értékeket/elfogadtak volna egy kis kenőpénzt a havertól.
Summa summárum ha a következő műszakin mondjuk bukna az autó és elvennék a rendszámot, nekem kellene minden költséget állni.
7gen E-golfnál hogy lehet megnézni a feltanított kulcsokat ellenőrizni, és kitörölni ha van pluszban?
https://tinyurl.com/rasoapro
Qru
MODERÁTOR
Nem irja ki, pont ez a gond, hogy nem tudod hogy regeneral es leallitja az ember.
Obd-na csatlakozva tudod, csak megnezni mikor regeneral(t).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Reggie0
félisten
Ha jo alacsony a fogyasztas, akkor plane lehet, hogy nincs benne reszecskeszuro
A regeneralast sosem irja ki. Abbol veszed eszre, hogy magasabb az alapjarat.
[ Szerkesztve ]
simonjoe
senior tag
...vásárláskor nem néztétek meg, h "egyben" van-e az autó?? Pontosabban valami szoftveres vizsgálat nem volt, esetleges hibák, részecskeszűrő állapot stb. ??
Joe
simonjoe
senior tag
Hazahoztam a CC-t a Q..va nagy szervizelésből.
- vezérléscsere + vízpumpa
- hosszbordásszíj, feszítő + görgők
- váltóolaj
- minden szűrő + olaj
- hűtőfolyadék
- generátor + önindító felújítás
- új akku
Minden alkatrész gyári, fagyálló, hajtóműolaj szintén gyári. Szűrők MANN, olaj LM Top Tec 4200. Akku Exide Prémium, sajnos Rocket nem volt az üzletben.
Az alkatrészek és a felújítás össz. ára kereken: 500e HUF
Munkadíj: 70e HUF
Lett volna még LED beépítés, de sajnos a kicsi sárga xar LED-et küldött, az egyik kuka, nem műxik, így annak cseréje várat még magára.
Átnéztem a kiszerelt alkatrészeket, a bordásszíj szerintem még nagyon jó állapotban volt, semmi sérülés, repedés 5év és közel 180k km után. A görgők állapotát nem tudtam megítélni, a vízpumpán csak annyit éreztem, h könnyebben forog mint az új.
A generátor kommutátorán épen, h volt anyag, a szénkefe is csak néhány mm volt már, szóval beigazolódott az érzésem, h a 320k km és a 13 év megtette a hatását.
Most egy kicsit hátra dőlök, nem tudom meddig, a kettőstömegű + kombó nem volt még cserélve.
Joe
kisharsany
tag
Sajnos szoftveres nem, mivel a szerviz ahova el tudtuk vinni, ők elsősorban Suzuki szerviz. Minden mást átnéztek, azt mondták nem tudnak belekötni. VW szerviz 2 héttel később tudta volna csak vállalni az átvizsgálást, addig meg korábbi tapasztalataink alapján elviszi más.
Helyi autószerelő is átnézte, hiba csak a termosztáttal volt, az cserélve lett a kötelezőkkel, meg amiket fentebb írtam.
Lassan betelik a szervizkönyvem ha minden egyes olajcserét bepecsételtetek, már csak 2-3 lap van pedig még 147000-nél járok.
Lehet kapni üreset? Vagy ti hogy vezetitek?
https://tinyurl.com/rasoapro
molnarpeter
nagyúr
Nem vezetem, csak gyűjtöm a papírokat egy mappába
Szkennelj egyet, kis szerkesztés hogy üres legyen, esetleg oldalszám, aztán print és méretre vágni 🤔 vagy ha van plusz jegyzet oldal a bejegyzések után, akkor oda írnám.
Reggie0
félisten
En nem vezetem. Elejen meg megvolt a szandek, de mivel mar elottem sem vezettek igazan, igy beadtam a derekam a szerelonek, mert mondta, hogy tok felesleges. Aztan meg rajottem, hogy ugysem akarom eladni.
macilaci78
nagyúr
Excel Google Sheets, a tankolásokkal együtt, minden dátum és futásteljesítmény szerint vezetve.
Ha újonnan vennék autót, akkor is így lenne, a szervizkönyvbe csak a kötelező kerülne.
Mivel bélyegzőt bárki készíttethet, úgyis az számít, ami történt. Manual-nak jobban örülnék, mint egy pecsétalbumnak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Spritmonitoron vezetem a szervizet, tankolást, minden költséget.
Legalább a vezérlés, márkaszervizesek, dsg, haldex legyen benne.
Olajcsere mostmár csak valahova ahova befér de nem szánok rá egy oldalt.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
(#203042) imyourfriend válasza kisharsany (#203036) üzenetére
imyourfriend
őstag
Szemre futottam át az autót, melyet egy volt évfolyamtárstól vettem mondhatni eddig egészen jól szuperál 2 hétre rá vettem elm327-es BT adaptert meg 5$-ért vag dpf-et azóta azzal nézem. Volt egy Check Engine hibám nox érzékelő hibával akkor vettem alin a vcds-t, ezzel a kettő eszközzel már a hibák javarésze kimutatható összesen 20 pénzbe került a kettő. Nem mondom hogy ez a helyes megoldás, de én tudni szeretném ha valami történik az autóval, azt is mit művel a dpf, hogyan telítődik mennyi időközönként regenerál, pénztemető az a doboz jó drága újonnan így nem akarom hogy idő előtt megadja magát. Hozzáteszem vcds jól jött kódolni is, tolatólámpán és két W5W izzón kívül minden led hátul, rendszámtábla világítás is (no ezt az egyet kellett kódolni, a többiért nem szólt az autó, a belső W5W cserékért sem).
Nem mondom hogy csak így lehet, lehet szervizzel is csináltatni a dolgokat, igyekszem kímélni a pénztárcát.
Kerékagy porvédő meg is érkezett a bárdiból, VAG1J0501249C jár az oktávhoz, valamint a visszapillantó aljába a led világítás, már csak ott van sárga színű W5W, a többit kicseréltem, még a kesztyűtartóban is.
rasotamas: nálam javarészt fel van írva, hogy mikor mi lett cserélve az előző tulaj is így tette, mivel bizonyos dolgok nem szervizben történnek, ami ott történik sincs km pontosan pecséttel vezetve, papíron felírva aláírás, úgyis az én érdekem hogy minden rendben legyen.
imyourfriend
őstag
Tudom nem olcsó az ára, de 46 pénz alatt nem hiszem hogy adnak d3s xenarc cool blue intenset: [link] így ideje beszereznem, ebaytől kezdve mindenhol 55-60ezer környékén van.
MunezXBK
nagyúr
Én ezért vettem kínait.
D5S Philips, 180€/db.
Reggie0
félisten
Egy jo afacsalos helyen csak van 38ert is
ZolkoW
őstag
Lassan már átállhatunk arra, hogy ebben a két hétben szabad csak vásárolni, és soha máskor... jól elintézték nekünk a boltok... :P
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
imyourfriend
őstag
Számomra az az érdekes, hogy lumenet tudja tartani a külföldi árakat, nem így lenne akkor is eredetit vennék, csak valahonnan Németből vagy Angliából rendelném, szerencse a gyárinak nincs baja így az jó lesz tartaléknak, amúgy nem jártam utána áfázós dolognak nagyobb értéknél érdekes lehet, de olyat nem rendelek itthon.. idén már csak a gyári váltóolaj jön.
(#203048) yodamester10 válasza imyourfriend (#203047) üzenetére
yodamester10
őstag
Miért nem a ledet vetted amit pl linkeltem?Fasorban sincs a gázos xenon a ledhez képest és jóval olcsóbb tök mindegy hol veszed
(#203049) imyourfriend válasza yodamester10 (#203048) üzenetére
imyourfriend
őstag
Első ködlámpa és tompított ahova nem merek ledet beépíteni, tudom hogy ennek gyengébb a fényereje, számomra megfelel. Emellett nap mint nap látom, hogy halogén helyett led-et építenek, messziről világít a szemedbe, vakít is hiába van jól beállítva olyat meg nem vagyok hajlandó beépíteni. Majd lehet lesz hozzá, de csak úgy ha beszabályzom vcds-ben a fényerejét és akkor annyit fog tudni mint a xenon, vagy minimálisan többet.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.