Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Faby
senior tag
Szerk: Mivel elég hosszú lett, a két kérdésemet kiemeltem.
Sziasztok!
Viszonylag régen olvasgatom a PH fórumait, ide mégis csak most találtam.
Több ideillő autót használtam (Toledo II, Octavia II 2008 és 2010), használok most is, szóval mentettem is a kedvencek közé.
Előre is elnézést, ha olyan témát feszegetek, ami már volt, a ~129 ezer hozzászólásból biztos, csakhát keresővel nem sok mindent találtam.
Most egy 2013-as Seat Toledo IV-et hajtok (2013. április, 1,6 dízel, CAYV motorkód, 77 kW, kézi váltó), amellett, hogy látszik rajta, hogy olcsó (olcsón gyártható) modell (erre később még visszatérek), alapvetően elégedett vagyok vele.
De szeretnék megoldást találni a két számomra legbosszantóbb hibájára, kreténségére.
Az egyik, hogy az utastér hátsó világítása nagyjából független mindentől. Van egy külön kapcsolója, de nincs semmi kapcsolata az elülső utastér világítással, ajtónyitással. Nem tudom, így kellene-e működnie, de most úgy van, hogy kikapcsolt állapotban semmire nem kapcsol be (ez valahol logikus), viszont felkapcsolt állapotban nem alszik el együtt az első utastéri világítással pl gyújtás ráadásakor. Hogy lehetne azt elérni, hogy ugyanúgy működjön, kvázi szinkronban az elülsővel? Tehát a zár nyitásakor/ajtó nyitásakor felkapcsoljon, gyújtás ráadásakor elaludjon, leállítás után, a kulcs kihúzásával felkapcsoljon, záráskor kikapcsoljon. Lehet ezzel egyáltalán valamit kezdeni?A másik, és talán ez a fájóbb, hogy ugyan 4 db elektromos ablakkal van szerelve, de a hátsókat nem tudom elölről a szokásos helyről vezérelni! Létezik valami bevált módosítás, akár konszernen belülről más típusból, akár későbbi generációból (úgy tudom, azokban már változtattak ezen), akár Skoda Rapidból, ami rendesen beépíthető, és összehozható az ablakok vezérlésével?
És hogy miért mondom, hogy olcsó autó? Ugyan a Style felszereltség elég sok mindent tartalmaz, de nagyon nehezen barátkozok meg (leginkább sehogy) a kulcsos tanksapka és nem zárható tankajtó kombinációval (nincs is meg már a „beépített” jégkaparó) vagy az első üléstámla állítójával, és nagyon hiányoznak olyan, korábbi autókban meglévő dolgok, mint az aszférikus vezetőoldali tükör, a műszerfal fényerőállitása, hátsó ülés osztott ülőlapja. Vagy pl az ablaktörlők szerviz állása, amik elindulás után sem állnak vissza lenti alaphelyzetbe, hanem ott maradnak fent (Octavia II –nél egy bizonyos idő után maguktól visszaállnak elindulás után). De akár említhetném, hogy az MFD eléggé fapados a már említett Octavia II-vel összehasonlítva.
Ugyanakkor van egy viszonylag korrekt (legalábbis szól ) bluetoothos fejegység, USB és Aux bemenettel, multikormány hangvezérléssel, jó nagy belsőtér és csomagtartó, ISOfix rögzítési lehetőség, 6 légzsák, ESP, HHC stb. Ezek fényében méginkább nem értem a korábbiakat, nem is beszélve a 3 fejes tolatóradarról.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Morris #129353 üzenetére
Nem, csak egy sima on/off nyomógomb.
(#129354) Mágus2:
Csak a két első ablak kapcsolói vannak (ott is csak a vezetőé automata, és azis csak lefelé ), meg a hátsókat tiltó nyomógomb. De az is relét vezérelhet, mert leállitás után újra ráadva a gyújtást, már nincs tiltva.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
SOS segítség kellene!
2013 Seat Toledo IV, 1,6 CRTDI 77kW, CAYV motorkód.
Budapestről hazafelé Debrecenbe az M3-ason a következőt produkálta: óraszerinti 140-es tempónál elkezdett villogni az izzítás jelzője, erő elment, 2000-es fordulat fölé nem engedte a motort. Pihenőbe kiálltam, kis alapjárati ketyegés után leállítottam, újraindítottam, hiba megszűnt (látszólag), elindultam, majd néhány km után ismét. Ezt vagy kétszer eljátszotta, utána kísérletezgettem vele, végül óraszerinti 120-125 között jött szépen, de amint gyorsabban mentem, ismét letiltott.
Külső hőmérséklet a műszerfal szerint mínusz 15 -17 fok vlt, vízhőfok stabil 90, olaj tempótól függően 88-93 fok.
Hazaértem, egy Bluetoothos ELM327 v1.5 és az androidos Torque segítségével a következő hibakódot láttam:
P0087 - Fuel Rail/System Pressure - Too LowIgazsághoz hozzátartozik, hogy volt már előzménye, két hete a nagyon nagy hidegben volt hasonló, akkor az üzemanyagra és a nagy hidegre fogtam (nem prémium dízelt, csak normál Shell gázolajat tankolok), garázsba beálltam vele, másnapra rendbe jött.
Kérdésem a következő, mi okozhatja?
Illetve okozhatja-e elkoszolódott, eltömődött gázolajszűrő? A hidegben a gázolajból kiváló paraffin(?) vagy valami más szutyok, akár belefagyott víz okozhat ilyet, ha eltömíti a szűrőt? Nekem efelé mutat a logika, de kellene hozzáértő megerősítése.Valamint, ha a megoldás a szűrő cseréje, akkor azt hogy kell?
Hosszan nem magyaráznám, a lényeg, hogy hétvégén meg kell oldanom, hétfőn hajnalban újra BP, de a szerelőm hétvégén nem dolgozik.
Tudtok-e segíteni,
- Milyen szűrő kell bele?
- Hogy kell kicserélni?
- Otthon alap szerszámokkal és műszaki ismeretekkel kivitelezhető-e?
- Kell-e valami különleges eljárás, pl a légtelenítéshez?Segítségeteket előre is köszönöm.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Mágus2 #129590 üzenetére
Késő bánat...
Egyébként úgy vagyok vele, hogy a normál alap üa (Shell, MOL, OMV, nem a sarki kis kút) is meg kell. hogy feleljen a szabványoknak, ergo jó kellene, hogy legyen. Havi 5 ezret megyek, de saját zsebből tankolok, túl soknak tartom a különbséget árban.
Mindegy.
Akkor a csere otthon nem kivitelezhető?[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz molnarpeter #129593 üzenetére
Attól félek jelen helyzetben ez már későő, mindenképpen szűrőcsere lesz a vége, de kösz a tippet.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség.
Seat Toledo IV 2013-as évjárat, 1,6 CRTDI, 77 kW CAYV motorkód
A kormányszervo elkezdett darabosan működni, volt már ilyen kb egy éve, akkor szervizben utána töltöttek a szervo folyadéknak, jó lett.
Most nem tudom szervizbe vinni, kb még két hónap, mire az éves szerviz aktuális lesz. Kérdezném, hogy otthon utána lehet-e tölteni a szervo folyadékot, ha igen, milyen kell bele, és hol tudom feltölteni? Mit és hol keressek a motortérben?
Nyilván a következő lépés, hogy hova tűnik belőle, de egyelőre a tűzoltáson legyek túl.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz bitpork #144355 üzenetére
Szia, valahol biztos megvan, leginkább otthon, szekrényben.
Az a baj, hogy én nem vagyok otthon, így nem elérhető számomra.
Abban mondjuk nem vagyok biztos, hogy a szervofolyadék utántöltése szerepel benne, gyanítom manapság ez túlmutat a szokásos, felhasználótól elvárható karbantartás keretein.Szerk: most néztem egy letölthető angol nyelvű manualt: Abban a szervo problémánál azt írja: Seek professional help. Azon vagyok
Ráadásul nincs hibajelzés, csak érzem a kormányzáson, hogy nem az igazi.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Mágus2 #144361 üzenetére
Köszönöm, megnéztem, tényleg ott van, esküszöm kerestem, de nekem nem tűnt föl. Viszont nekem ott nincs annyi hely, mint a fotón, az akksi jó félig takarja, esetleg ki kell venni, hogy hozzáférjek?
Igazad van, ahogy írtam is, a következő lépés az lesz, hogy vajh hova tűnik el?
Két hónap múlva lesz az időszakos szerviz, akkor szólok, hogy nézzenek rá erre is.
Mégegyszer köszönöm!A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
7J H2 15" ET35 felni feltehető Toledo IV-re? Toledo II-ről származik, gumi méretet váltani kell, azt tudom.
Tudomásom szerint az osztókör és középfurat stimmel, 5x100, 57 mm mindkettőnél.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
2014 év végi Octavia kombiról lenne kérdésem. 110 kW CKF motorkód, kézi hatsebességes váltó.
Gondom van a rádióval. A kisebbik navi (Amundsen talán) van benne, céges autó, most kaptam használatra, és egy elég idegesítő hibába futottam bele.
Hidegindítás után az érintő kijelző nem, illetve furcsán reagál.
Amikor közelítem felé az ujjamat, feldobja a gombokat, de az érintésre, nyomásra nem reagál, sőt, magától át is vált a csatornák között. Majd néhány perc elteltével az addig nyomott műveleteket, gombnyomásokat végrehajtja.
Konkrétan az történt, hogy amikor kéretlenül váltott, próbáltam visszakapcsolni a korábbi állomásra, nem reagált, még nyomkodtam néhány gombot, eredménytelenül, majd néhány perc múlva lejátszotta az összeset. Az érdekes az, hogy a kormányról a csatornaléptetés működik.Találkozott már ezzel valaki korábban?
Ennyire nem bírná a hideget?
Lehet ezzel valamit kezdeni? Szoftver frissítés létezik erre?Illetve még olyan kérdésem van, hogy fönt az elülső utastér világítás és a napszemüveg tartó között van két halvány fehér fényű led, azt ki lehet valahol kapcsolni? Éjszaka, sötétben nagyon zavaró a fénye.
A kocsi automata világítással, fényre sötétedő belső tükörrel és esőszenzorral szerelt.Köszönöm.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz focvis #148684 üzenetére
Igen, magyar az autó, céges-lízinges, úgyhogy nem biztos, hogy egyszerű, de a következő szerviznél mindenképpen jelzem, annyit tudtam meg közben, hogy az autó előző használója is küzdött ezzel, de nem jutott eredményre (sajnos csak közvetett infóm van, nem beszéltem vele direktben)
Az olvasó, ill belsőtér világítás lámpát ki tudom kapcsolni, ez nem is kérdés, most ajtónyitásra vannak kapcsolva. Nekem két halványan világító lámpácska is van, ami zavar, azokat nem tudom kikapcsolni.
Valami ilyesmi:
A kép a netről származik, nem is biztos, hogy Ocavia, de erről van szó, amit pirossal jelöltem.
Sokat megyek sötétben és sajnos zavar.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz End-ru #148686 üzenetére
De ez csak a műszerfali világítás+fejegység+gombok fényerejét állítja, ezt a lámpácskát sajna nem, ha jól emlékszem.
Kikapcsolni szeretném teljesen, nem csak elhalványítani...(#148688) bitpork
Ja, hogy ez nem bug, hanem feature? Megint bebizonyosodott, hogy velem van a baj, nem felelek meg az átlagnak...(#148689) Qru
Nekem is eszembe jutott, és lehet, hogy az lesz a vége, de először szeretnék egy szofisztikáltabb megoldást.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz simonjoe #148700 üzenetére
Pont ez zavar, hogy megvilágítja a váltó és a középkonzol környékét, és túl erős, fehér fénnyel. Olyan, mikor erős telihold bevilágít, csak erősebb.
És valóban, a fényerő szabályzás ezt is állítja, de ha leveszem a minimumra, akkor is zavar, és ekkor már a műszerfal világítás is túl gyenge.
Lehet, hogy velem, a szememmel van a baj, engem a Fordok fűtött szélvédőjében is zavar a fűtőszál, más meg észre sem veszi.(#148698) MunezXBK
Hát nekem elég drasztikusnak tűnik elvágni, így nem, vagy nagyon nehezen visszaállítható, és mondom, céges, lízinges a kocsi.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
Új Skoda Superb kombival kapcsolatban lenne kérdésem.
Most kaptam meg az új céges kocsit, nagyon élvezem!
A kérdés a fedélzeti infotaintmentel kapcsolatos.
A flotta manager nem rendelte meg bele a smart linket, az Ambition felszereltségen alap Swing rádió van benne.
Gomb ott van, amikor megnyomom, valami olyasmit ír ki, hogy a funkció nincs engedélyezve, forduljon a márkakereskedőhöz.
Ez azt jelenti, hogy a szerviz (vagy valaki más :-D ) be tudja kapcsolni utólag is?
Vagy felejtsem el?Kösz.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz molnarpeter #157352 üzenetére
És (#157353) bitpork:
Köszönöm, utána fogok nézni, van-e valami megoldás.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
II Octaviában face lift előtti 2008-as, manuális klímás szeretnék rádiót/fejegységet cserélni.
Ezt néztem ki: Kenwood DPX-5100BT
Gyári Stream Mp3 helyére menne.
Kérdéseim a következők:
1. Mi kell még a fejegységen kívül?
Gondolom, kell egy beépítő keret, melyik kell? [link]
2. Az antennához kell-e még valami? Olvastam/hallottam, hogy nem nagyon szokott működni az utólagos rádió, kell még valami betáp az antennának?
3. A BT kihangosítóhoz a mikrofont fel lehet tenni a belső világítás mellé, ahol (gondolom) a gyári helye van, a kis rácsokkal? Úgy, hogy kívülről nem látszik? Fog így működni?
4. És egyben utolsó, per pillanat a rádió kijelzőjén jelenik meg néhány kiegészítő infó, külső hőmérséklet, óra. Ezek meg tudnak maradni az újjal is?Kösz előre is.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
Seat Toledo IV, 2013, 1,6 CRTDI, CAYV, 77kW, Style felszereltség (azt hiszem), elköszönt az óracsoport és a középső LCD (MFD talán?) háttérvilágításának egy része, a képen talán látszik.
Középen a felső sávon kellene lennie az órának, illetve a fokozat jelzőnek és a váltás segítőnek, ott is vannak, csak háttérvilágítás nélkül nem látszanak, illetve a kijelző alsó harmada is halványabb, mint a középső rész, de még olvasható.Valamint a digit klímán nagyon nehezen, szinte egyáltalán nem lehet hőfokot állítani, a gomb forog, kattog, de az értéket nem viszi, csak nagyon erős, a gomb tengelyirányú benyomásával lehet néha-néha állítani.
Mennyire zsebbenyúlósak ezek, egyáltalán lehet javítani, vagy csak a csere a megoldás?[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Óracsoport javításban, erre lenne valakinek tippje?
Esetleg Debrecen környékén?A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Üdv!
2-es Octaivan, még a facelift előttin (2008 év végi, 1,6 benzin, BSE motorkód) mennyire szerelhető a kölső tükör, annak is a borítása?
Ezt a törést szeretném megszüntetni:
Ha innen veszek egy akár színben eltérő tükröt, mennyire nehéz átműteni a kérdéses darabot, vagy rakjam fel a komplett bontott tükröt, a színrefújt borítás cseréjével?
Esetleg ez kellhet nekem?
Köszönöm![ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
Két kérdés:
1. Adott egy 2013-as Toledo IV, 1,6 CRTDI, CAYV motorkóddal.
Nem működik benne a klíma/fűtés hófokszabályzója (szerencsére 22 fokon ragadt, télen-nyáron ez megfelelő ). Sikerült vennem egy bontottat (illetve remélem, sikerült, holnap kapom meg a csomagot), a cseréhez kellene egy kis segítség. Mivel nem találtam semmilyen releváns videót róla (sem a Skoda Rapidhoz), ezért fordulnék hozzátok.
Tippemre a vezérlő körüli keretet kellene lepattintani, érzek is élt alul (nyilak), ahol talán meg lehetne indítani, de nem vagyok benne biztos.Tudna valaki segíteni?
Illetve a csere után kell-e valamit tanítani, állítani, vagy csak pug&play?2. VCDS-hez egy kérdés. Az itthon, akár a jófogáson elérhető eszközök mennyire alkalmasak otthoni használatra?
Van itthon a fentebb említett Toledo, meg egy fészlift előtti Octavia II, 2008. 1,6 MPI, BSE motorkód.
Ezekhez néha jól jönne egy itthoni diag, illetve pár apróság állítása. Megvehetők-e ezek, vagy felejtősek?A korábban linkelt FB csoport nem játszik, nem használok semmilyen közösségi médiát.
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok, erre a kérdésre, ill az első felére tudna nekem valaki segíteni?
Megjött a cseredarab, jó lenne berakni, de semmit nem találok a neten hozzá, se Toledóhoz, se Skoda Rapidhoz (lehet, hogy nem jól kerestem? )A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Üdv!
A minap elém dobott egy érdekességet az Aliexpress, utángyártott, "okos" világításkapcsolót Skoda Octaviához, ill Seat Toledóhoz. Ezt. Illetve ez is az, csak itt integrálva van a fényszenzor a forgókapcsolóba.
Használ valaki ilyet? Próbáltam itt keresni, nem jártam sikerrel.
Milyen a minősége, mennyire jó kapcsoló, van-e vele hosszútávú tapasztalat, okoz-e gondot az autó rendszerében?
Jópofa dolognak tűnik, nem is drága, lehet, hogy rászánnám azt a 10 lepedőt, és beszerzem, de jó lenne valami tapasztalati infó róla.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz bitpork #194461 üzenetére
Kösz a biztatást
Szóval ez azt jelenti, nincs tapasztalat, én leszek az úttörő, hurrá!
Teljesen igazad van, ami az aggályokat illeti, ezt én is végig gondoltam, azért kérdeztem, hogy mint kapcsoló, milyen lehet, okozhat-e gondot, kontakt hibát, ilyesmi. A fancy funkciók neg csak működnek valahogy.
Én is a külön szenzorosra hajlok, de azért egy fokkal szebb az integrált.
Ráadásul, elvileg állítható az érzékenység (mindkettőnél), így akár még jó is lehet...
Meglátjuk, rendelek egyet, megmarad az eredeti is természetesen, kb 5 perc cserélni.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz zsolt19900 #194466 üzenetére
Kösz, teszek egy próbát.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok, van valakinek egy leírása, ábrája Seat Toledo IV (2013, 1,6 CRTDI, CAYV motorkód) kormány alatti biztosítéktábláról? Kezelési sajnos nem elérhető most.
Nincs meg a fedélben (vagy soha nem is volt benne) a „térkép”, hogy melyik bizti micsoda, és meg kellene keresnem a helyzetjelző biztijét, mert úgy fest, sikerült kinyírnom.
Köszi előre is.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Kis segítség kellene.
Úgy fest, a Toledoban ( Toledo IV, KG3, 2013, 1,6 CRTDI, 77 kW, CAYV motorkód) megadta magát az akkumulátor. Mivel nem vagyok otthon, nem tudok ránézni, hol tudnám a neten ellenőrizni milyen akksi (kapacitás, méret, indítóáram) kell bele?
Esetleg ajánlott típus, beszerzési forrás?Köszönöm előre is!
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz grizlisandor #197730 üzenetére
:Nagyon köszönöm, ez alapján meg a bentlévő ellenőrzése után megvan. Időközben hazaértem.
000 915 105 DE, 61 Ah, 330A/540A DIN/EN (Bár a bentlévő akksin 5K0 915 105 E szerepel)Akksitálcára fér nagyobb is (most 242 mm, de elfér a 278 mm is, bár azok pl itt, [Kaufer] már AGM, start-stophoz valók), szóval elgondolkodok egy nagyobbon, kérdés, a generátor fogja-e bírni?
Képek alapján nagyon gyanús, de létezik, hogy még a gyári van benne? 2013 áprilisi az autó, az 9 év! Hacsak nem gyárira cseerélték valamikor, sajna bár családban van új kora óta, nem látok rá minden szerviz történetre.
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz molnarpeter #197749 üzenetére
Köszi, méreteket majd ellenőrzöm (magasságot nem mértem, csak a hosszát), igazából nem a legolcsóbb megoldást keresem, hanem a jót.
mostani sorozatszámát eggyel odébb írod, kész.
Ezt nem teljesen értem.
Illetve VCDS kódolást sem tudom megcsinálni, eszköz híján.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
-
Faby
senior tag
Üdv, két kérdésem lenne:
1. Skoda Octavia II, 2008, facelift előtti, 1,6 benzin 102 ló BSE motorkód, utóbbi időben többször bedobta a motorvezérlő hibalámpát, P2626 hibakóddal. Szerelő 1. lambdaszonda cserét mondott, 100 ezer csak az alkatrész a javasolt Bosch szondával. Kérdésem, van-e valami olcsóbb, ajánlott alternatíva, ez most hirtelen egy kicsit soknak tűnik.2. VCDS beszerzsén gondolkodom, fenti autó meg egy Toledo IV 2013, 1,6 CRTDI, 105 ló, CAYV motorkód mellé. Több verziót találtam (20.4, 21.09, 21.3, 21.9), melyik lehet nekem jó? Vagy a minél magasabb verziószám itt is jobb?
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz hdanesz #199111 üzenetére
Általánosságban:
Mivel az olaj feladata (többeek között), hogy a szennyeződéseket, így pl a kormot vagy egyéb kisméretű részecskéket, amit a fizikai méretekből adódóan az olajszűrő nem tud kiszűrni (olyan kicsik) oldott állapotban, lebegésben tartsa, így teljesen természetes, hogy a friss olaj hamar, akár néhány száz km után már fekete.
Lásd Totalcar 1, Totalcar 2, Totalcar 3
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz bul07 #199282 üzenetére
Kb fél éve használok egy hasonló kapcsolót Toledo IV-ben (KG3).
Ugyan nem Amazonos, hanem Alis beszerzés, de szerintem a termék ugyanaz.
Itt érdeklődtem róla korábban: [link]Tapasztalatok, pro és kontra:
Pro:
Stabilan működik (a lentebb leírt hiányossággokkal, de azokkal stabilan 😊 )
Jó a coming home, leaving home funkciója
Indításnál lekapcsolja a fényszórót, majd motor beindulása után vissza
Hirtelen váltásokra pl alagút jól, gyorsan reagál
Beszerelése tényleg nem több, mint 5 percKontra:
Az én ízlésemnek túl későn kapcsol, szürkületben én már kapcsolnék világítást, de az automatika még nem, és sajnos nem állítható (próbálom átlátszó-áttetsző ragszalagokkal „tuningolni”, még nincs meg az optimum)
Tájolása nem passzol az autóhoz, kb 20 fokkal el van fordulva (igaz, a leírásban nem szerepelt a Toledo, csak a VW típusok)
Nem teljesen úgy működik, mint a gyári kapcsoló, helyzetjelzőre kapcsolva nem kapcsol le a nappali menetfény
Esőben ugyanúgy kézzel kell kapcsolni világítást. (Ez valahol oké)
Néha, még nem jöttem rá, hogy miért, kiüti a világítás 5A biztosítékját, ilyenkor nincs se helyzetjelző se tompított.Konklúzió: alapvetően nem rossz, szeretném, és tök jó ötlet lenne, ami miatt valszeg visszarakom a gyári kapcsolót az az első és utolsó pontokban említett hibák.
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Üdv!
Olvasom itt az utóbbi időben egyre-másra
a chip tuningot, inkábboptimalizálást többeknél, és hát valljuk be, elindult a vezérhangya.
Szerintetek érdemes egy 2013-as, ~240 ezret futott (garantált, új kora óta a családban van) Seat Toledo IV, 1,6 CRTDI, CAYV motorkódú autó esetében ezzel foglalkozni?Mennyi nyerhető így? 10-20%?
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz Bandit21 #200225 üzenetére
Visszamenni a szalonba, megmutatni, hogy takarja a kamerát, kulcsot átadni a szervizvezetőnek, beülni a váróba, elfogyasztani egy kávét/teát/ásványvizet, és oldják meg ők?
Nem opció?
Nehogymár tizen x milliós autónál én küszködjek ilyesmivel.
(Mégha meg is tudom csinálni, ez az ő saruk)A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Kicsit off:
Debrecenben tudtok a munkájára igényes, jó autómosót komplett belső takarításra, kárpittisztításra? O2 világos, bézs belsőt kellene rendbetenni, de pár éve eléggé rossz tapasztalatot szereztem, így most inkább előre érdeklődök.
Köszi.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz szilchi #200681 üzenetére
Nekem Toledo II 1,9 TDI (motorkódra nem emlékszem, asszem 110 Le volt, vagy 8 éve) akkor csinált ilyet, amikor a változó geometriájú turbónál a geometria állító szerkezet megszorult, nem tudott mozogni.
Ha jól emlékszem, tisztítás megoldotta, cserélni nem kellett, de nem tenném rá egyetlen szervemet sem.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Alkatrész beazonosításban, cikkszámban kellene segítség.
Toledo IV, 2013, 1,6 CRTDI, CAYV motorkódA szélvédő két alsó sarkán lévő gumi/műanyag vízterelő(?) záróelem kellene nekem.
Pár évvel ezelőtti szélvédőcsere után felváltak, próbáltam visszaragasztani, de nem jártam sikerrel, mostanra a vezető oldalit el is veszítettem, szeretném mindkettőt pótolni. Milyen néven, cikkszámon keressem?
7zap.com keresőjében nem találtam, ha valaki tud segíteni, azt nagyon jó lenne.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz macilaci78 #200819 üzenetére
Nem használok Facebookot.
Azért kérdeztem itt, hátha valaki tud segíteni.
Bontókban nem nagyon láttam ilyen autót.
Megaztán az enyém is akkor kezdett eldeformálódni, amikor a szélvédőcsere miatt ki lett szedve, és visszarakva, félek, a bontottal ugyanez lenne a helyzet.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Sziasztok!
Toledo IV ben (2013, 1.6 CRTDI, CAYV) lenne vajon bármi akadálya a nappali menetfényt ledesre cserélni? A jogi részét hagyjuk, tudom, hogy nem legális közúton, inkább az autó reakciója érekel.
Erős a gyanúm, hogy nincs benne a kiégett izzókra figyelmeztető rendszer, sem a múltkor kiégett rendszámvilágítást, sem most a két nappali menetfényt nem jelezte a műszerfalon.
Arra gondoltam, hogy megvenném az Osram P21W kiváltó ledes fényforrását, csak nem tudom, hogy okozna-e galibát a jóval kissebb teljesítmény?
Mivel a foglalatához nem vezet direkt vezeték, így nem tudom, hogyan lehetne az előtét ellenállást bekötni, ha mégis panaszkodna?A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz molnarpeter #201256 üzenetére
Nem feltétlenül a kékes szín a cél, hanem a LED, azt meg csak ezt találtam az Osramnál. Van még a Tungsram, ami a szívemnek kedvesebb 4000 K színhőmérséklet, de azzal is ugyanez a can-busz probléma fenn állhat.
Beépített ellenállással még Alin se találtam, igaz, csak egy gyors keresésre és rápillantásra volt időm.
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
válasz simonjoe #201273 üzenetére
Köszönöm, de azt hiszem, nemfogom tudni megoldani ellenállással. Nem helyzetjezőre, nappali menetfényre kell, nem látom át, hogy tudnám bekötni, elhelyezni. Plusz, a Philips már túl van azon a határon, amit erre jólesően elköltenék.
Akkor marad az emelt fényerejű izzoszálas, most az van benne a tegnapi csere után.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Faby
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fujifilm X
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen autót vegyek?
- Projektor topic
- Robot fűnyírók
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Hobby elektronika
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest