Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#206001) Kiskokó válasza Qru (#206000) üzenetére


Kiskokó
veterán

"Nehezebb a nagyobb felni. :D "

Még akár igaz is lehetne, de pont nem, mert érdekességképpen le lett mérve és 1,5kg-al könnyebb a 20-as magnézium felni gumival, mint a 19-es sima alufelnim volt gumival. :)

Amúgy igen, minél nagyobb annál puhábbak, szerintem már csak szándékosan is, hogy aki nagy felnin jár, annak férjen bele, hogy többször vesz rá gumit... lemerném fogadni, hogy pénz van a háttérben :D

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#206002) Qru válasza Kiskokó (#206001) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Almat a kortehez?! :D A magneziumfelni persze, hogy konnyebb (meg nagyobb meretben is), mint egy mezei alu.

Jah hany ilyen 20"-os kereku suv-on latok Linglong gumit. :(

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#206003) focvis


focvis
veterán

Mutassatok egy nem versenyautóra készült "magnézium felnit" ami nem a 70-es évekből maradt.

(Minimális, 1% körüli magnéziumot tartalmaznak a könnyűfémfelnik. Igény esetén kiguglizom a pontos számot.)

(#206004) Morris


Morris
veterán

Van valahol egy jó leírás hogy mire kell számítani ha egy 7 sebességes szárazkuplungos dsg megdöglik?
Nagyon szimpi a kinézett vas, de nem tudom bele merjek e ugrani.

(#206005) Pixx96


Pixx96
aktív tag

Sziasztok! Valaki tudna segíteni milyen első spirálrugó kell az autómhoz? én sehogyan sem igazodom ki rajta....A3 8pa 2004.09 (bkd) 5ajtós manuális valtó (grf) alvázszám : wauzzz8p15a061178pontos cikkszámra lenne szükségem köszi előre is!

[ Szerkesztve ]

(#206006) imyourfriend válasza grizlisandor (#205984) üzenetére


imyourfriend
őstag

:R

Be is szereztem 2 liter dot4 sl6 olajat, ha már filterabc-nel jártam erkezik 5 liter Shell helix hx8 etc 5w30 olaj, eddig total volt most is az lesz a következő majd Shell :)

(#206007) Qru válasza Morris (#206004) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ebbem a O3 tesztben esik rola szo szamszerusitve: [link]

Nem friss a cikk azota olcsobb nem lett szoval szamolja ra egy inflacio kozeli aremelkedest...

#nincsbennetarcsi

(#206008) dzsampi


dzsampi
junior tag

Sziasztok!

2014-es Audi A3 8V-ben sajnos az MMI fejegység valószínűleg kezdi megadni magát. Egyszer szól, egyszer nem, de inkább nem.
Volt bárkinek ilyen problémája? Hogyan sikerült megjavítani? Kit érdemes keresni?

Köszönöm :R

(#206009) gycs02


gycs02
tag

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék (1.6 CRTDI CAYC). Sajna eljutottam odáig, hogy ismét cserére szorult az EGR szelep. Most cseréltük másodszor, 190e körül pierburgot kapott, ami sajnos csak kb. 2,5 hónapot, 45e km-t bírt. Hogy akkor a gyári került-e ki belőle már nem tudom. Az akkor kivett alkatrészt szétkaptuk, hogy hátha látszik mi halt meg benne. Azt tapasztaltuk, hogy a benne lévő "kilincs" mozgatásra több pozícióban is megszorult, de ilyen állapotokra nem emlékszem:

Jól gondolom, hogy ennek alapból nem kellene ilyen kormosnak, olajsárosnak lennie?
Ha igen mi miatt, hogyan kerülhetett ilyen állapotba az EGR?

köszi gycs

(#206010) Kiskokó válasza Qru (#206002) üzenetére


Kiskokó
veterán

Ja neeeem, csak mondom, hogy nálam pont ez sem játszott, hogy nagyobb felni nehezebb. :)

Focvis : Persze ezek már mittom én milyen ötvözetek, nem hagyományos magnézium felni. Most bezzeg az istenért nem találom a képet róla, benne van a pontos ötvözet vegyjele.

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#206011) Mágus2 válasza gycs02 (#206009) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A csaló szoftver javítása okozza ezt a gondot. Sokkal többet használja az EGR szelepet. Mondjuk a motor kopása is befolyásolja a dolgot, minél kopottabb a turbó, annál jobban kormol mindent.

2.5 év akart az lenni, nem 2.5 hónap. ;)

A következő EGR már nem lesz ilyen hosszú életű. Max 1 évet adok neki. :O

(#206012) focvis válasza Kiskokó (#206010) üzenetére


focvis
veterán

Én megtaláltam :) és szerintem a kovácsolt felnire gondolsz, amit gyakran magnézium felninek hívnak de nem az. Nemrégiben jártam körül a témát.

Öntött alufelni: [kép] AlSi7Mg, magnézium 0,2-0,65%

Kovácsolt alufelni: [kép] AlSi1MgMn, magnézium 0,6-1,2 %

[ Szerkesztve ]

(#206013) focvis válasza focvis (#206012) üzenetére


focvis
veterán

Megkövetem magam, ma is létezik "közforgalmú" magnézium felni.:R
Például az MBDesign MF1 [link] és MF2 sorozata [link].

AZ MF1 kéne is.

(#206014) gycs02 válasza Mágus2 (#206011) üzenetére


gycs02
tag

Köszi Mágus!

S valami ötlet (a felgyújtáson kívül :D ), hogyha rendbe akarom hozatni, merre induljak el? Mit érdemes megnézni, cserélni stb.

(#206015) Morris válasza Qru (#206007) üzenetére


Morris
veterán

Köszi.
Elolvastam, elengedtem.

(#206016) PC4200 válasza gycs02 (#206014) üzenetére


PC4200
tag

Irasd ki belőle

CSAK a puffin :)

(#206017) Mágus2 válasza gycs02 (#206014) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Fel kell gyujtani, az a biztos. Gondolkodj el az egr és dpf off lehetőségen, vagy cseréld le egy fiatalabbra.

(#206018) Qru válasza Kiskokó (#206010) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Amugy meg magnezium felni... majdnem 10 kg a gyari 16-osom. Ebbol meg nem sporoltakbki az anyagot bezzeg. ;] ;]

#nincsbennetarcsi

(#206019) Qru válasza Morris (#206015) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bolcs dontes. :K

#nincsbennetarcsi

(#206020) Kiskokó válasza focvis (#206012) üzenetére


Kiskokó
veterán

Aha ez lesz az, az RS6 szett 20"-ban amit eladtam az az első volt (AlSi7Mg), de szerintem az R8 szett is az. Nem találtam meg a képet majd holnap megnézem.
De hát attól még magnézium, csak kevesebb van benne. De súlyban számít így is.
A 20-as R8 felnim egy régebbi 18" Audi gyári felnihez képest 2,5kg-al volt könnyebb, gumival együt értve. Nem hiszem, hogy a gumiban lenne a súlykülönbözet.
Gumi nélkül nem tudtuk megmérni sajnos.
(nem emlékszem már pontosan ... 20,5 vagy 21,5kg :B 255 gumival a 20" R8.)

[ Szerkesztve ]

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#206021) aero. válasza Morris (#206004) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Erős tipp: ha a mechatronikát cserélni kell, 500k talán, de ha már szét van borítva, akkor ugye cseréli az ember a DMF-t és a kuplungot, sacc 1 millió. Amúgy légyszi, dobj nekik egy érdeklődő mailt, hogy ez így mégis mennyire várható, esetlegesen jótanáccsal is tudnak szolgálni, én is kíváncsi lennék. Profi szinten javítanak DSG-t.

autovalto@gmail.com

(#206022) Morris válasza aero. (#206021) üzenetére


Morris
veterán

Nekem nincs ilyenekre pénzem, hogy milliókat dobjak ki egy szar konstrukcióra.
Számomra tökéletesen megfelelő a manuális váltó. Nem foglalkozom vele. Biztos kényelmes meg jó dolog az automata váltó, de így túl nagy ára van amit nem szeretnék megfizetni.

[ Szerkesztve ]

(#206023) Morris válasza Qru (#206019) üzenetére


Morris
veterán

Esetleg 1.6 tdi vagy 2.0 tdi? Ezekről lehet tudni valamit?
Több dízel van a kínálatban mint benzines. Lehet lesz 1 vagy 2 év mire találok olyat ami mindenben megfelelne.

(#206024) Kiskokó válasza Morris (#206023) üzenetére


Kiskokó
veterán

Nem is baj, hogy nem most veszel!
Lassan már fognak vissza menni az árak a használt autó piacon. Jön a válság.
Ha nem is idén bontakozik ki teljesen de jövőre tuti!

[ Szerkesztve ]

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#206025) aero. válasza Morris (#206022) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nem törvényszerűen szar, viszont tudni kell használni. A kézi váltóra is elköltesz félmilliót.

(#206026) Morris válasza aero. (#206025) üzenetére


Morris
veterán

Írtam nekik!

(#206027) realist


realist
őstag

VAQ differenciálművel van valakinek tapasztalata? Van ezekkel vmilyen probléma/igényel e különösebb odafigyelést vagy időnként egy olajcsere és kimegy ab világból?
2018-19 körüli RS245 Octaviaban már van ill. a hasonló áron mozgó elsőkerekes Cupraban is (AWD nem fér bele a keretbe és az nem kéziváltós)

Leon cupra kombi / Octavia RS viszonylatban a fő különbség ennyivel leírható:
Octavia nagyon beltér, simple clever megoldások, kicsit minőségibb anyagok.
Leon kisebb beltér, kicsit gyengébb beltéri anyaghasználat, erősebb, jobb alapfelszereltség, sportosabb vezethetősége
:F

(#206028) PC4200 válasza realist (#206027) üzenetére


PC4200
tag

Motor/váltó kombóval több gondod lesz mint egy egyszerű difivel

CSAK a puffin :)

(#206029) Qru válasza realist (#206027) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

60 ezrenként abban is olajcsere és kimegy a világból. :K

#nincsbennetarcsi

(#206030) tibbike01


tibbike01
őstag

Egy ilyen 2.0 TFSI DSG A4-nek pontosan ugyanolyan karbantartása van mint egy Passat/Arteon/Oktáv/Leon, amiben 2.0TSI DSG van?? Váltóolaj csere 60k, motorolaj 15k. Fék, gyertya, szűrők, vezérlés szett alkatrészek teljesen ugyanazok, mint a többinél?

Gondolom azért a vezérlés csere munkadíja drágább, mivel hosszában van a motor és nehezebb hozzáférni. Van bármi extra költség a többihez képest?

U.i.: szerintetek ez a világos szürke belső mennyire koszolódik?

[ Szerkesztve ]

(#206031) dozó válasza tibbike01 (#206030) üzenetére


dozó
tag

Talán a váltó olaj csere költségesebb az audinál, több olaj, több munka, úgy tudom le kell venni a váltó alját is ott is 1-2 dolgot és tömítést cserélni. De az is lehet, hogy ez csak a régebbi S-tronic -os váltóknál volt.

(#206032) vans? válasza tibbike01 (#206030) üzenetére


vans?
őstag

Szerintem felhasznalasfuggo, nekem ket kisgyerekem van, tuti nem vennek ilyet. :)

hábm bábm

(#206033) rbalint88 válasza tibbike01 (#206030) üzenetére


rbalint88
addikt

Alcantara belso nem valo gyerek melle :N Plusz nekem izzaszto is volt, en inkabb a multkori szelloztetett borosre mennek ra, ha mar A4.

(#206034) DonThomasino


DonThomasino
veterán

Az olaj topicban tettem fel egy kérdést,
VW minősítéssel kapcsolatban.
[link]
Betszem ide is, hát ha valaki többet tud a témáról,
illetve hasznos lehet másnak is.

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#206035) Mágus2 válasza DonThomasino (#206034) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az a minősítés kerül rá a dobozra, amire tesztelték, simán lehet azonos olaj csak nem tesztelték az adott norma szerint.

(#206036) gyenesmartin


gyenesmartin
őstag

Sziasztok!
Nagy dilemmában vagyok, hogy a Passat GTE variantomat lecseréljem-e, ha igen akkor mire.

250 000 km van már benne, és félek, hogy elkezd értéktelenődni.
Családi házból panelba költöztem így már nem tudom kihasználni a PHEV által nyújtott előnyöket. Valamint az első gyerek is jön.
Gyerek mellé kellene egy ekkora autó, de félek, hogy a fenntartása többe kerülni lassan már.
ha vennék másikat akkor meg az új Golf lenne csak 1.5 etsi motorral. Akár még Variant kivitelben is.
De a probléma ott kezdődik, hogy nagyon szeretem a GTE instant nyomatékát. Viszont jó lenne lecserélni is.
Ti hogyan döntenétek a helyemben?
Megtartani ezt a gyerek fél-1 éves koráig és utána GOLF vagy most az új GOLF?

(#206037) hellomi válasza gyenesmartin (#206036) üzenetére


hellomi
tag

Passat utan a Golf visszalepes mindenben. Minoseg, meret, kenyelem(gyerek mellett a meret nagyon fog kelleni).
En a helyedben vennek egy ugyanilyen Passatot, kevesebb km-el, ha meg nem kell PHEV, akkor dizel/benzin motorral. Pl a 190 lovas 2.0TDI, esetleg ha szereted az erot, a 240 lovas BiTDI motor is nagyon jo benne. Ezekben szinten olajos DSG van, nem kell felni tole mint a kis benzines szarazkuplungos valtojatol.
Golfra ha lecserelned, 1-2 honap utan visszasirnad ezt es utana ha uj(ha szalonautorol beszelunk) auton csak nagy osszeget buknal.
Nem johetne szoba nekem semmikeppen sem a Golf egy Passat GTE utan. Vagy kevesebbet futott Passat, esetleg Tiguan, de mivel az trendi SUV, tularazott erosen.

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#206038) macilaci78 válasza gyenesmartin (#206036) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Új, vagy használt autó? Egy Passat kombi azért méretben és minőségérzetben is odateszi magát, ha ezen szempontok fontosak, akkor feladja a leckét az utód kiválasztása.
Azt is lásd, hogy egy kisgyerek nagyon könnyen csinál kárt a kocsi belterében, ami ugye csak esztétikai dolog. De sáros lábbelivel keni össze az üléseket, inivalót locsol ki, morzsák, kilincstől kilincsig keni szét a kaját, stb. Mindenki mondhatja, hogy az övé ugyan nem fogja, mert nem kap enni-inni és a beszállás előtt leveszik róla a halőrcsizmát, de mindig van egy első alkalom. Az isofix gyerekülés is megkínozhatja a kárpitot.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#206039) gyenesmartin


gyenesmartin
őstag

Hát akkor lehet lesz egy tádáé passat majd. Pedig a golf még tetszene is belülről. De abból is jobb lenne egy gti.
Bitdi nem problémás?

[ Szerkesztve ]

(#206040) F_Zolee válasza gyenesmartin (#206039) üzenetére


F_Zolee
veterán

Ismeretlen előéletű autóra minek cserélnél? Még ráérnél váltani talán. Elértéktelenedés meg minden autónál lesz.

(#206041) molnarpeter válasza gyenesmartin (#206036) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Használd :K túl jó, nem nagyon van mire cserélni.

[ Szerkesztve ]

(#206042) tibbike01


tibbike01
őstag

Ha jól emlékszem írtátok, hogy a DSG váltó nem szereti a sok rámázást. Ezt mennyire kell komolyan venni? Mélygarázsban parkolok, illetve a cégnél, ahol dolgozom szintén mélygarázs van (bár havonta 2-3szor járok csak autóval). Ráadásul olyan szar a rámpa a cégnél, hogy pont a közepén van a kártyaolvasó, ahol ki kell csekkolni, ergó mindig meg kell állni a közepén, majd gáz.
Elég sokat járunk az Árákádba, ahol szintén elég magas rámpa van. Ezek hazavágják a DSG-t?

(#206043) molnarpeter válasza gyenesmartin (#206039) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

BiTDI esetén katalógust kene pontosan megnézni, Transporterben problémás az EGR hűtő volt - a cikkszám elárulja, ugyanaz-e, szerintem nem. Amarokot turkáltam ki egyszer, azzal semmi baj nem volt soha.

(#206044) gyenesmartin válasza molnarpeter (#206041) üzenetére


gyenesmartin
őstag

Most fogom elvinni Kecskemétre a kocsit váltó miatt. Kiírta egyszer hogy alacsony nyomás a váltóban. Úgyhogy váltófelújításban lesz része az autónak.
Emiatt is lehet kár lenne eladni. Ha tudom hogy műszakilag rendben van.
Ugyanakkor már nem is tudom kihasználni, nem tudom valaha ki fogom-tudni.
Nrm tudom később meglehet-e majd növelni az elektromos hatótávját jobb cellákkal (már most is vannak ugyanabban a méretben nagyobb kapacitású cellák) legálisan.

(#206045) Qru válasza gyenesmartin (#206036) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Megtartanam, barmit veszel hasznaltan az lutri. Mondjuk amennyi sw bug van a 8-as Golfnal ott meg az uj is...

#nincsbennetarcsi

(#206046) Qru válasza tibbike01 (#206042) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha nem napi 10x mesz akkor nem. Cegnel nalunk is rampa vt, en kitettem M-be es 1-esben jottem fel mert nem tetszett, hogy a rampa felenel felvalt 2-esbe es ugy erolkodik.

Felbor/alcantara ules vt a mienkben en szerettem. A fapados Skoda muszalas uleshuzatnal 100000x jobb.

#nincsbennetarcsi

(#206047) focvis válasza gyenesmartin (#206044) üzenetére


focvis
veterán

Osztom az aggodalmad, miszerint mondjuk 300 ezer km-rel nehéz lesz jó áron kiszállni belőle.

(#206048) Mágus2 válasza focvis (#206047) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Magyar ember nem vesz autót 250 000km fölött, de ezen szoktak segíteni. :O

Én a helyében vennék egy ilyet, itt nem lesz hiány instant nyomatékban... :D

[ Szerkesztve ]

(#206049) focvis válasza Mágus2 (#206048) üzenetére


focvis
veterán

És tölteni is ritkán kell. 🤷‍♂️

(#206050) DonThomasino válasza Mágus2 (#206035) üzenetére


DonThomasino
veterán

Nem tudlak követni.
Ez a minősítés már felkerült egy konkrét típus dobozára, és évekig ott is volt.
Egyszer csak lekerül a minősítés, (gondolom változott az olaj összetétele)
így viszont már nem ugyanarról az olajról beszélünk.

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.