Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Kiskokó
veterán
"Nehezebb a nagyobb felni. "
Még akár igaz is lehetne, de pont nem, mert érdekességképpen le lett mérve és 1,5kg-al könnyebb a 20-as magnézium felni gumival, mint a 19-es sima alufelnim volt gumival.
Amúgy igen, minél nagyobb annál puhábbak, szerintem már csak szándékosan is, hogy aki nagy felnin jár, annak férjen bele, hogy többször vesz rá gumit... lemerném fogadni, hogy pénz van a háttérben
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
Qru
MODERÁTOR
Almat a kortehez?! A magneziumfelni persze, hogy konnyebb (meg nagyobb meretben is), mint egy mezei alu.
Jah hany ilyen 20"-os kereku suv-on latok Linglong gumit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Mutassatok egy nem versenyautóra készült "magnézium felnit" ami nem a 70-es évekből maradt.
(Minimális, 1% körüli magnéziumot tartalmaznak a könnyűfémfelnik. Igény esetén kiguglizom a pontos számot.)
Morris
veterán
Van valahol egy jó leírás hogy mire kell számítani ha egy 7 sebességes szárazkuplungos dsg megdöglik?
Nagyon szimpi a kinézett vas, de nem tudom bele merjek e ugrani.
Pixx96
aktív tag
(#206006) imyourfriend válasza grizlisandor (#205984) üzenetére
imyourfriend
őstag
Be is szereztem 2 liter dot4 sl6 olajat, ha már filterabc-nel jártam erkezik 5 liter Shell helix hx8 etc 5w30 olaj, eddig total volt most is az lesz a következő majd Shell
Qru
MODERÁTOR
Ebbem a O3 tesztben esik rola szo szamszerusitve: [link]
Nem friss a cikk azota olcsobb nem lett szoval szamolja ra egy inflacio kozeli aremelkedest...
#nincsbennetarcsi
dzsampi
junior tag
Sziasztok!
2014-es Audi A3 8V-ben sajnos az MMI fejegység valószínűleg kezdi megadni magát. Egyszer szól, egyszer nem, de inkább nem.
Volt bárkinek ilyen problémája? Hogyan sikerült megjavítani? Kit érdemes keresni?
Köszönöm
gycs02
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék (1.6 CRTDI CAYC). Sajna eljutottam odáig, hogy ismét cserére szorult az EGR szelep. Most cseréltük másodszor, 190e körül pierburgot kapott, ami sajnos csak kb. 2,5 hónapot, 45e km-t bírt. Hogy akkor a gyári került-e ki belőle már nem tudom. Az akkor kivett alkatrészt szétkaptuk, hogy hátha látszik mi halt meg benne. Azt tapasztaltuk, hogy a benne lévő "kilincs" mozgatásra több pozícióban is megszorult, de ilyen állapotokra nem emlékszem:
Jól gondolom, hogy ennek alapból nem kellene ilyen kormosnak, olajsárosnak lennie?
Ha igen mi miatt, hogyan kerülhetett ilyen állapotba az EGR?
köszi gycs
Kiskokó
veterán
Ja neeeem, csak mondom, hogy nálam pont ez sem játszott, hogy nagyobb felni nehezebb.
Focvis : Persze ezek már mittom én milyen ötvözetek, nem hagyományos magnézium felni. Most bezzeg az istenért nem találom a képet róla, benne van a pontos ötvözet vegyjele.
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
Mágus2
Közösségépítő
A csaló szoftver javítása okozza ezt a gondot. Sokkal többet használja az EGR szelepet. Mondjuk a motor kopása is befolyásolja a dolgot, minél kopottabb a turbó, annál jobban kormol mindent.
2.5 év akart az lenni, nem 2.5 hónap.
A következő EGR már nem lesz ilyen hosszú életű. Max 1 évet adok neki.
gycs02
tag
Köszi Mágus!
S valami ötlet (a felgyújtáson kívül ), hogyha rendbe akarom hozatni, merre induljak el? Mit érdemes megnézni, cserélni stb.
Morris
veterán
Köszi.
Elolvastam, elengedtem.
PC4200
tag
Irasd ki belőle
CSAK a puffin :)
Mágus2
Közösségépítő
Fel kell gyujtani, az a biztos. Gondolkodj el az egr és dpf off lehetőségen, vagy cseréld le egy fiatalabbra.
Qru
MODERÁTOR
Amugy meg magnezium felni... majdnem 10 kg a gyari 16-osom. Ebbol meg nem sporoltakbki az anyagot bezzeg.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Bolcs dontes.
#nincsbennetarcsi
Kiskokó
veterán
Aha ez lesz az, az RS6 szett 20"-ban amit eladtam az az első volt (AlSi7Mg), de szerintem az R8 szett is az. Nem találtam meg a képet majd holnap megnézem.
De hát attól még magnézium, csak kevesebb van benne. De súlyban számít így is.
A 20-as R8 felnim egy régebbi 18" Audi gyári felnihez képest 2,5kg-al volt könnyebb, gumival együt értve. Nem hiszem, hogy a gumiban lenne a súlykülönbözet.
Gumi nélkül nem tudtuk megmérni sajnos.
(nem emlékszem már pontosan ... 20,5 vagy 21,5kg 255 gumival a 20" R8.)
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
Erős tipp: ha a mechatronikát cserélni kell, 500k talán, de ha már szét van borítva, akkor ugye cseréli az ember a DMF-t és a kuplungot, sacc 1 millió. Amúgy légyszi, dobj nekik egy érdeklődő mailt, hogy ez így mégis mennyire várható, esetlegesen jótanáccsal is tudnak szolgálni, én is kíváncsi lennék. Profi szinten javítanak DSG-t.
autovalto@gmail.com
Morris
veterán
Nekem nincs ilyenekre pénzem, hogy milliókat dobjak ki egy szar konstrukcióra.
Számomra tökéletesen megfelelő a manuális váltó. Nem foglalkozom vele. Biztos kényelmes meg jó dolog az automata váltó, de így túl nagy ára van amit nem szeretnék megfizetni.
[ Szerkesztve ]
Morris
veterán
Esetleg 1.6 tdi vagy 2.0 tdi? Ezekről lehet tudni valamit?
Több dízel van a kínálatban mint benzines. Lehet lesz 1 vagy 2 év mire találok olyat ami mindenben megfelelne.
Kiskokó
veterán
Nem is baj, hogy nem most veszel!
Lassan már fognak vissza menni az árak a használt autó piacon. Jön a válság.
Ha nem is idén bontakozik ki teljesen de jövőre tuti!
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
Nem törvényszerűen szar, viszont tudni kell használni. A kézi váltóra is elköltesz félmilliót.
Morris
veterán
Írtam nekik!
realist
őstag
VAQ differenciálművel van valakinek tapasztalata? Van ezekkel vmilyen probléma/igényel e különösebb odafigyelést vagy időnként egy olajcsere és kimegy ab világból?
2018-19 körüli RS245 Octaviaban már van ill. a hasonló áron mozgó elsőkerekes Cupraban is (AWD nem fér bele a keretbe és az nem kéziváltós)
Leon cupra kombi / Octavia RS viszonylatban a fő különbség ennyivel leírható:
Octavia nagyon beltér, simple clever megoldások, kicsit minőségibb anyagok.
Leon kisebb beltér, kicsit gyengébb beltéri anyaghasználat, erősebb, jobb alapfelszereltség, sportosabb vezethetősége
PC4200
tag
Motor/váltó kombóval több gondod lesz mint egy egyszerű difivel
CSAK a puffin :)
Qru
MODERÁTOR
60 ezrenként abban is olajcsere és kimegy a világból.
#nincsbennetarcsi
tibbike01
őstag
Egy ilyen 2.0 TFSI DSG A4-nek pontosan ugyanolyan karbantartása van mint egy Passat/Arteon/Oktáv/Leon, amiben 2.0TSI DSG van?? Váltóolaj csere 60k, motorolaj 15k. Fék, gyertya, szűrők, vezérlés szett alkatrészek teljesen ugyanazok, mint a többinél?
Gondolom azért a vezérlés csere munkadíja drágább, mivel hosszában van a motor és nehezebb hozzáférni. Van bármi extra költség a többihez képest?
U.i.: szerintetek ez a világos szürke belső mennyire koszolódik?
[ Szerkesztve ]
dozó
tag
Talán a váltó olaj csere költségesebb az audinál, több olaj, több munka, úgy tudom le kell venni a váltó alját is ott is 1-2 dolgot és tömítést cserélni. De az is lehet, hogy ez csak a régebbi S-tronic -os váltóknál volt.
vans?
őstag
Szerintem felhasznalasfuggo, nekem ket kisgyerekem van, tuti nem vennek ilyet.
hábm bábm
rbalint88
addikt
Alcantara belso nem valo gyerek melle Plusz nekem izzaszto is volt, en inkabb a multkori szelloztetett borosre mennek ra, ha mar A4.
DonThomasino
veterán
Az olaj topicban tettem fel egy kérdést,
VW minősítéssel kapcsolatban.
[link]
Betszem ide is, hát ha valaki többet tud a témáról,
illetve hasznos lehet másnak is.
[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
Mágus2
Közösségépítő
Az a minősítés kerül rá a dobozra, amire tesztelték, simán lehet azonos olaj csak nem tesztelték az adott norma szerint.
gyenesmartin
őstag
Sziasztok!
Nagy dilemmában vagyok, hogy a Passat GTE variantomat lecseréljem-e, ha igen akkor mire.
250 000 km van már benne, és félek, hogy elkezd értéktelenődni.
Családi házból panelba költöztem így már nem tudom kihasználni a PHEV által nyújtott előnyöket. Valamint az első gyerek is jön.
Gyerek mellé kellene egy ekkora autó, de félek, hogy a fenntartása többe kerülni lassan már.
ha vennék másikat akkor meg az új Golf lenne csak 1.5 etsi motorral. Akár még Variant kivitelben is.
De a probléma ott kezdődik, hogy nagyon szeretem a GTE instant nyomatékát. Viszont jó lenne lecserélni is.
Ti hogyan döntenétek a helyemben?
Megtartani ezt a gyerek fél-1 éves koráig és utána GOLF vagy most az új GOLF?
hellomi
tag
Passat utan a Golf visszalepes mindenben. Minoseg, meret, kenyelem(gyerek mellett a meret nagyon fog kelleni).
En a helyedben vennek egy ugyanilyen Passatot, kevesebb km-el, ha meg nem kell PHEV, akkor dizel/benzin motorral. Pl a 190 lovas 2.0TDI, esetleg ha szereted az erot, a 240 lovas BiTDI motor is nagyon jo benne. Ezekben szinten olajos DSG van, nem kell felni tole mint a kis benzines szarazkuplungos valtojatol.
Golfra ha lecserelned, 1-2 honap utan visszasirnad ezt es utana ha uj(ha szalonautorol beszelunk) auton csak nagy osszeget buknal.
Nem johetne szoba nekem semmikeppen sem a Golf egy Passat GTE utan. Vagy kevesebbet futott Passat, esetleg Tiguan, de mivel az trendi SUV, tularazott erosen.
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
(#206038) macilaci78 válasza gyenesmartin (#206036) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Új, vagy használt autó? Egy Passat kombi azért méretben és minőségérzetben is odateszi magát, ha ezen szempontok fontosak, akkor feladja a leckét az utód kiválasztása.
Azt is lásd, hogy egy kisgyerek nagyon könnyen csinál kárt a kocsi belterében, ami ugye csak esztétikai dolog. De sáros lábbelivel keni össze az üléseket, inivalót locsol ki, morzsák, kilincstől kilincsig keni szét a kaját, stb. Mindenki mondhatja, hogy az övé ugyan nem fogja, mert nem kap enni-inni és a beszállás előtt leveszik róla a halőrcsizmát, de mindig van egy első alkalom. Az isofix gyerekülés is megkínozhatja a kárpitot.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
gyenesmartin
őstag
Hát akkor lehet lesz egy tádáé passat majd. Pedig a golf még tetszene is belülről. De abból is jobb lenne egy gti.
Bitdi nem problémás?
[ Szerkesztve ]
F_Zolee
veterán
Ismeretlen előéletű autóra minek cserélnél? Még ráérnél váltani talán. Elértéktelenedés meg minden autónál lesz.
(#206041) molnarpeter válasza gyenesmartin (#206036) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Használd túl jó, nem nagyon van mire cserélni.
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
Ha jól emlékszem írtátok, hogy a DSG váltó nem szereti a sok rámázást. Ezt mennyire kell komolyan venni? Mélygarázsban parkolok, illetve a cégnél, ahol dolgozom szintén mélygarázs van (bár havonta 2-3szor járok csak autóval). Ráadásul olyan szar a rámpa a cégnél, hogy pont a közepén van a kártyaolvasó, ahol ki kell csekkolni, ergó mindig meg kell állni a közepén, majd gáz.
Elég sokat járunk az Árákádba, ahol szintén elég magas rámpa van. Ezek hazavágják a DSG-t?
(#206043) molnarpeter válasza gyenesmartin (#206039) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
BiTDI esetén katalógust kene pontosan megnézni, Transporterben problémás az EGR hűtő volt - a cikkszám elárulja, ugyanaz-e, szerintem nem. Amarokot turkáltam ki egyszer, azzal semmi baj nem volt soha.
(#206044) gyenesmartin válasza molnarpeter (#206041) üzenetére
gyenesmartin
őstag
Most fogom elvinni Kecskemétre a kocsit váltó miatt. Kiírta egyszer hogy alacsony nyomás a váltóban. Úgyhogy váltófelújításban lesz része az autónak.
Emiatt is lehet kár lenne eladni. Ha tudom hogy műszakilag rendben van.
Ugyanakkor már nem is tudom kihasználni, nem tudom valaha ki fogom-tudni.
Nrm tudom később meglehet-e majd növelni az elektromos hatótávját jobb cellákkal (már most is vannak ugyanabban a méretben nagyobb kapacitású cellák) legálisan.
Qru
MODERÁTOR
Megtartanam, barmit veszel hasznaltan az lutri. Mondjuk amennyi sw bug van a 8-as Golfnal ott meg az uj is...
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Ha nem napi 10x mesz akkor nem. Cegnel nalunk is rampa vt, en kitettem M-be es 1-esben jottem fel mert nem tetszett, hogy a rampa felenel felvalt 2-esbe es ugy erolkodik.
Felbor/alcantara ules vt a mienkben en szerettem. A fapados Skoda muszalas uleshuzatnal 100000x jobb.
#nincsbennetarcsi
Osztom az aggodalmad, miszerint mondjuk 300 ezer km-rel nehéz lesz jó áron kiszállni belőle.
Mágus2
Közösségépítő
Magyar ember nem vesz autót 250 000km fölött, de ezen szoktak segíteni.
Én a helyében vennék egy ilyet, itt nem lesz hiány instant nyomatékban...
[ Szerkesztve ]
És tölteni is ritkán kell. 🤷♂️
DonThomasino
veterán
Nem tudlak követni.
Ez a minősítés már felkerült egy konkrét típus dobozára, és évekig ott is volt.
Egyszer csak lekerül a minősítés, (gondolom változott az olaj összetétele)
így viszont már nem ugyanarról az olajról beszélünk.
[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
ingyenes kategóriában
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE (eSIM) fekete, 46 mm, garancia és sok extrával
- MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G - Garancia
- ASUS GeForce GTX 1060 6GB
- Acer Swift 3 SF314-57G (i3-1005G1, 8GB DDR4, GF MX250, 256GB NVMe SSD, 14" IPS fHD, magyar bill vil)
- Behringer Eurorack UB1832FX-PRO, új, sosem használt