Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Neoteric
addikt
Koszi.
PSN: ne0teric_sAN
1stVikman
senior tag
Nagyon szép!
18-as kerekek , bitang. Nekem a golfon csak 17"-es van.
Jöhetnek még képek bőven, meg a belsejét se felejtsd ki.
Puro
aktív tag
Sziasztok!
1.9PDTDI nyomóág csövei olajosak a csatlakozásoknál sőt van, ahol ki is tolta az olajat, az olajbeöntő sapka külső része is olajos. Hogyan tudnám megállapítani, hogy most a nagy kartergáz miatt vagy a turbó hordja fel az olajat oda ahová nem nagyon kellene? Pl a nagy kartergáz miatt a turbó hogyan tud olajat fújni a nyomóágba?
Atomgeszi
veterán
Köszi!
Nézegetem őket akkor.
Ennél a motornál mikre kell figyelni, vagy úgy ámblokk egy 1.4-es Tsinél?
pl. hány km-enként kell ránézni a kokszosodásra vagy ilyesmikre gondolok.
SzilagyiTibi
csendes tag
Sziasztok! Első autó vásárlása előtt állok. Ilyen 1,5-1,8 milliót tudnék rászánni az autóra, és főképp az MK5 Jetták között nézelődök. Ilyen árban egy nagyon szép, 1.4 TSI (140 LE) motorral szerelt 2007-es évjáratú autót láttam ma, viszont szinte csak rosszat olvastam ezekről a motorokról. Van itt olyan, aki esetleg ilyet használ(t), és van vele valami közvetlen tapasztalata? Mik a kopó alkatrészek, mire kell figyelni? Egy vezérműlánc készlet mennyi ideig bírhatja egy 160000 km-t futott autón? Válaszotokért hálás köszönet!
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
Mint irtam korábban, hajtókar csapágy csere lesz, így le kell venni a kartert is
Nos, most karter tömítő pasztát keresek. Ez jó lehet ? [link]
Vagy milyet ajánlanátok?
Kocsi, VW Jetta 1.9pdtdi
Köszi
Gergő
Nagyon szép.
while (!sleep) sheep++;
dj79
senior tag
Szia!
A lánc élettartama változó. A miénkben 130 ezernél kellett cserélni (van, akinek 60 ezernél, van akinek 200 ezernél). 150 ezernél meg kellett neki egy diózás+injektorok rendberakása. Egy magasnyomású üzemanyag pumpa is befoshat ennyi idő után. A kokszképződés használatfüggő. Olajcsere javasolt intervalluma 7500km, csak minőségi olajjal. Ha az eddigi futása alatt long-life periódust használtak, akkor szerintem inkább ne, mint igen.
yodamester10
őstag
Na akkor egy kis szereld magad.A hátsó menetstab. rúdnak is el jött a csere ideje 217 ezernél.Szerencsére abból csak gyári létezik potom 39-ért de spóroltam kicsit a stab. karokon az csak trw lett gyári helyett 10-ért.Végre nem nyüszög marhára idegesített.Elnézve a videókat a neten ez is típus hiba a 7-es szériánál mert GTI és R-nél is láttam már a cseréket akkor a GTE sem maradhat ki.
Tin
veterán
7500 km kicsit túlzó, nem?
Brumi
senior tag
Köszönöm mindenkinek! Az autóm nevében is!
Tervezem, hogy csinálok még képeket róla, a belsejéről, egyelőre ez a kettő van csak:
Még sokat nem mentem vele, de már teljesen le vagyok nyűgözve tőle, még sima normál módban is harap, nem könnyű vele az 50-et tartani
A kocsit ugyanaz a 2 literes motor mozgatja, mint a Golf GTI-t, de itt le van véve a teljesítmény 200 LE-re, ami egyáltalán nem probléma
A felszereltsége gyakorlatilag full-extra, nem kértem a másik ülést bele (mert ez autentikusabb és szebb), a DAB-ot, a hangvezérlést és a Beats hifit, minden más benne van. A panoráma-ablak szuper, nagyon kényelmes, amolyan felnőttes autó, nem érezni rajta a kisautó mivoltát, bár méretre egyezik kb a Golf 4-gyel.
Még szerencsém volt, mert decemberben megrendeltem. Utána először nagyon megdrágult, majd le is szedték a rendelhető autók listájáról, lehet, hogy többet nem is fogják gyártani.
Amitől folyamatosan vigyorgok, az a hangja. Még ki sem próbáltam milyen sport módban, de már ez is durva. A felfüggesztés is megér egy misét. Volt 9N2 Polom 16-os kerekekkel, sportfutóművel, de az sokkal jobban rázott. Ez, a 18-as kerekekkel is teljesen normálisan viselkedik, olyan mintha sokkal ballonosabb kerekek lennének rajta, persze sport módban a felfüggesztést is átállítja.
http://www.flickr.com/photos/brumi/
dj79
senior tag
Nem. Jóval kevesebb koksz termelődik a szelepeknél és az injektorokon.
F_Zolee
veterán
Bónusz kérdés még. Bal visszapillantó tükörlap mozog. Ragasztani kellene? Mivel érdemes?
Tin
veterán
Full városi használatban még talán meg is érteném, de mivel ezt mem emelte ki, így inkább csak környezetszennyezés... 30e km gyári csere periódusnál szerintem ez erős túlzás, vagyis ennyi erővel 3000 km-enként is javasolt lehet, nem? Vagy 1000 km-enként...
dj79
senior tag
Nem, abszolúte nem túlzás és ezt ezen motorok lelkületében járatosabb emberek mondták. Itt egy 13 éves érzékeny technikáról van szó, ami jóval háklisabb mindenre is.
Tin
veterán
Akkor sem értek egyet... számoljunk olajcserénként baráti 20e Ft-ot mindennel, és 7500/30000 km-es csereperiódust, illetve 120e km-nél egy diós tisztítást.
Első esetben 16x cserélsz olajat 120e km alatt, ami 16x20e=320e Ft.
Második esetben 4x cserélsz olajat, ami 4x20e=80e Ft
120e km-enként csinálsz egy diós tisztítást, fogjon vastagon a ceruza, 150e Ft.
Első esetben 120e km belekerült közel félmilliódba, második esetben pedig még akkor is csak 380e Ft, ha 60e km-enként tisztíttatod ki a motort, nem beszélve a lecserélt olaj megsemmisítéséről, ami környezetszennyező.
Ha azt mondod, cserélje 15-20e km-enként, de legfeljebb évente, azt mondom oké. De 7500 km-enként cserélni legfeljebb városi rövidtávok esetén van értelme, de még ott is túlzás.
A motorok lelkületében járatos emberek pedig nyilván azt mondják, hogy a legjobb a motornak a friss olaj, tehát ennyi erővel, mint fent írtam, cserélheted 3000 km-enként is...
A legjobb ha eszi az olajat mert akkor nem kell cserélgetni csak néha utántölteni
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
grizlisandor
addikt
Jól néz ki!
Tessék elmenni valami szép helyre az autóval és csinálni az aláírásodban lévő helyen egy mappát neki, képekkel megtöltve.
Kivonták forgalomból a Polo GTI-ket? Konfigurálni nem tudok, azért készleten van 1 db, elfekvőben.
(#181156) gergo07:
Milyen szervizbe megy a kocsi, ahova neked kell vinni a hajtókarcsapágyakat, csavarokat és a tömítőpasztát?
Tin
veterán
Attól, hogy elhülyéskedjük a dolgot, a lényeg még nem változik...
A long life periódus nyilván nem az átlag magyar autósra lett kitalálva, aki évi maximum 10e km-t megy, mert többségében rövid utakon használja az autót, és a "nagyobb" távolságok is legfeljebb párszáz km-esek. Eleve pénze sincs arra, hogy 1000 km-eket autózzon, meg Mo-on nehéz is ennyit összehozni. Hangsúlyozom, átlag felhasználó...
Nyugaton más a helyzet, hosszabb utakon ingáznak, simán megvan a kocsiban az évi 20-30e km, az üzemanyag minősége is jobb, pénzük is van tankolni, ekkora futásteljesítményt meg nem városi dugóban szednek össze, hanem használják a autóutakat/pályákat is. Ami viszont egészen más típusú felhasználás, és jóval kevésbé terheli az olajat.
90-es évekbeli Hondám szervizkönyvében anno benne volt, hogy "extrém használat" esetén az olajcsere-periódus a gyárilag előírt fele kell legyen. "Extrém" felhasználásnak minősült a városi használat. Tehát azt még csak-csak megértem, ha motorkímélés, esetleg városi használat esetén az előírt periódus felénél javasolja valaki az olajcserét, esetleg, ha nagyon durván vigyázni akar a kocsira, a harmadánál, de mégis ki locsol rá az autóra nagyjából feleslegesen 150e-t (felezett olajcserével számolva) 120e km-enként, és minek? Mitől lesz "jobb"?
[ Szerkesztve ]
Brumi
senior tag
Már van pár ötlet fotózási helyszínre Összeszedem magam, letakarítom a kocsit (mert most az eső után elég retkes lett szegény), aztán megyek Még az is lehet, hogy párosban egy másik új GTI-vel lesz fotózás, de azt meg kell szervezni a tulajjal.
Egyelőre elég vegyesek az információk, mert a gyár tagadja, de ugyanakkor van olyan forrás, ami megerősíti a dolgot. Az tény, hogy jelenleg nem lehet rendelni, és azért az elég beszédes, hogy még a német oldalról is lekerült. Az okok között emlegetik a kibocsátási normák tartását, de az is ok lehet, hogy számos tesztben teljesen versenyképesnek tartják a típust a Golf GTI-vel, és ez házon belül elég nagy konkurencia.
http://www.flickr.com/photos/brumi/
dj79
senior tag
A 30 ezres olajcsere miatt koksz képződik mindenhol, ráadásul ezek a motorok nagyon lassan melegednek be és ez felgyorsítja a lerakódásokat a szelepeknél, az injektorokon, a gyertyákon. Pont azért, amit Te is írtál, a relatíve rövid utak és lassú bemelegedés kombója miatt ezek a motorok keveset mennek optimális üzemmódban itthon (szeretik a fordulatot, kevesebb koksz). Még a 122 lovas esetében is sok eset volt, hogy a dzsuvás injektor vitte magával a magasnyomású szivattyút, trafót, de nem egyszer előfordult, hogy a befecskendezési térkép eltolódása miatt az injektor belőtte magát a dugattyúba. A másik szép dolog, hogy a kezdeti long-life után hamar elérkezett az a pont, hogy bizony sok júzer 1,5l/1000km vagy magasabb olajfogyasztással küzdött. Szóval lehet itt matekozni meg környezetszennyezésről beszélni, de úgy gondolom, hogy ilyen problémásnak hitt technikát csak akkor vegyen meg hosszú távra, ha optimális körülmények között tudja használni.
Nem véletlenül váltottunk le mi sem a tsi-t (pedig nem megyünk kevesebbet, csak a felhasználás módja változott)
[ Szerkesztve ]
Tin
veterán
Egy 160e km-t futott 13 éves, ismeretlen előéletű autót azzal akarsz menteni, hogy 7500-anként olajat cserélsz benne? Eleve fogalma sincs a mostani olajfogyasztásról, és a motor belső állapotáról... azt el tudod képzelni, hogy az előző tulajok 7500-anként cseréltek olajat benne, ami mondjuk ahhoz kell, hogy még mindig jó állapotú legyen?
Ugye értesz? Leírtam világosan, mit gondolok a témáról, de olyan 13 éves kocsit biztos nem vennék, amit csak a fenti módszerrel lehet fenntartani, eleve, ha jelentősen eszi az olajat, már megette a fene, az meg csak akkor derül ki, ha mentél vele párezer km-t.
Félre ne érts, nem az ellen vagyok, hogy felezzük az olajcsere periódust, én is ezt fogom tenni, eleve nonszensz a 30e km még pályás használatnál is, de amin negyedelt olajcsere periódussal lehet segíteni, azt már ott ette meg a fene, ahol van.
dj79
senior tag
Nos, a kérdés jó. A mi golfunkba újkorától évente, max 14 ezrenként ment a minőségi olaj, ezért is csak 150-nél lett diózva. Ezért is mertem beleugrani (meg azért, mert a láncot már cserélték benne).
Határozottan úgy gondolom, hogy egy ilyen technikánál a negyedelt olajcserével sokat lehet segíteni a hosszútávú fenntarthatóságon. Anno a céges dci ugyanez volt, hosszabb utak mellett is megvolt a 10 ezrenkénti olajcsere és gázolaj szűrő csere, még mindig megy a gyári üzemanyag-rendszerrel (egyik dolgozó vette meg).
molnarpeter
nagyúr
A tükörlap mozog a tartó műanyag lapon? Szélvédős műhelybe mennék vele, ha útba esik. Maradék ragasztóval csináltak már nekem is pár dolgot, és bitang erős, nameg előbbi jellegéből fakadóan kérnek érte mondjuk egy ezrest és annyi.
Tin
veterán
Túlnyomórészt városi használatnál még talán megértem, de a 7500-at még ott is kicsit túlzásnak érzem. Vegyesben viszont végképp, szerintem oda bőven elég felezni a periódust. De persze az évenkénti csere akkor is kell, ha csak 1000 km-t mentél, az más tészta.
A hosszútávú fenntarthatóság meg.. hát tudod. Újonnan veszed a kocsit, 5 évig tartod meg, addig 30e km-es ciklussal sem tudod kinyírni, meg ott a gari. Második tulajként 5 évesen megvásárolva valószínűleg kifizetődik a "vigyázós" karbantartás, de harmadik tulajként 10 év felett megvéve már kb a szerencsén múlik az előélet.
Én újonnan vettem az 1.5 TSI-t, max 5 évre tervezem, és figyelek rá. Most van közel 7e km benne, de a korona miatt jobbára városon kívül volt használva. Olajfogyás minimális eddig (talán 1/6-od nívó), az olaj színe szép. Nyáron szerintem cserélem 10-12e km körül, aztán olyan 15e km körülre állok be vele. Ez még nem akkora többletköltség, és karban is tartom. Így, hacsak nem lesz gond, a második tulaj még jól járhat. De ha egy igénytelen barom lesz, aki 30e-enként cserél olajat mert szarik rá, akkor vele teszek jót, ő viszont elvégzi azt, amit a gyári előírással az első tulaj elvégez (leamortizálja a motort), hogy aztán a 3. tulaj így is, úgyis szart kapjon...
dj79
senior tag
Igen, csak az 1.5tsi meg az 1.4tsi lehetséges szopófaktora nagyon nem ugyanaz, az első szériás tsi-k tervei bizony a hétvégi tivornyázós teambuilding utáni másnaposságban készültek, kb mint egy demóverzió (Windows Vista ) az 1.5 meg 10 év elteltével került gyártásba.
yodamester10
őstag
Már írtam róla keress vissza
iceQ!
addikt
Tin
veterán
De az első 1.4-esek csak a lánc miatt voltak szarok, nem? Vagy a belső felépítésük is annyira kaki volt, hogy ilyen negyedelt periódussal tudnak csak tartósak lenni?
molnarpeter
nagyúr
Garantáltan
Nekem volt 2009-es és 2012-es 1.4 TSI-m:
Az utóbbi új autó volt, az első 10 e. km-en bekapott 1 liter olajat, utána OK volt.
A 2009-est 120 ezerrel vettem, addig 30 ezres csereperiódussal használták; én 15 ezressel, két csere között pár deci (5-6-7 dl) olajat kért. Csak a lánc volt ergya, de az eredetivel adtam el 16X ezer km-nél.
iceQ!
addikt
Itt az újabb log, ki mit mond. Kicsit hisszú lett a vége fele lesz 4-ben 4000-ig. M0-án van olyan forgalom mint ha világvége lenne
LOG: [link]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
F_Zolee
veterán
Azt nem tudom min mozog, még nem esett le. Azt se tudom ragasztani kéne egyáltalán.
F_Zolee
veterán
Közben látom kapni tükörlapot bárdiba pl. Valszeg a műanyag résztől vált le a lap, akkor valami jobb kétoldalú talán megteszi.
yodamester10: köszönöm a lehetőséget. Nem ebben a topikban írtál erről.
BigBlackDog
veterán
Ma alakított megint a jószág (2019-es Polo, 1.0 TSi, DSG). Megálltam egy parkolóban, áttettem az előválasztót P-be, kiír valami olyasmit, hogy "A jármű csak P állásba tett váltó mellett hagyható el. Keressen fel egy szervizt!". A "P" világít a kar mellett, műszerfalon is "P"-t mutat. Vissza üresebe, át P-be, helyzet változatlan. Hátratolattam 2-3 métert, aztán vissza előre, megvolt a motor leállítás, újraindítás, de továbbra is jött a hibaüzenet. Grátisz, hogy nem is tudtam így bezárni a kocsit kívülről. Végül kerültem vele egyet, két utcasarok után megállva már nem produkálta a hibát.
Mennyire természetes ez egy DSG-nél? Esetleg valami nagy rossznak az előjele?
atos19881101
senior tag
Ebbe nem látok parkettás részt.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
iceQ!
addikt
1056 sornál indul, ott végig parkettán megy a kocsi.
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
d.tiborz
aktív tag
Újabban az enyém is sípol néha, ha megállás után ki akarom nyitni az ajtót.
Megmozgatom az előválasztót, és megszűnik a jelzés.
A "P" állás kapcsolója hülyéskedhet.
Gondolkodom a szervizlátogatáson.
BigBlackDog
veterán
Várj, szerintem másról beszélünk. Ajtónyitás esetén mindig pittyeg, ha nincs P-ben. Viszont most már megállás után, üresbe tételkor kidobta ezt a hibaüzenetet egy sárga felkiáltójellel együtt. Hiába mozgattam a váltókart, nem tűnt el (hiába tettem P-be, a fokozatkijelzőn is megjelent a P, de a hibaüzenet ugyanúgy megmaradt).
És mikor próbáltam volna zárni-riasztani az autó kívülről, nem történt semmi, csak megjelent ismét a hibaüzenet a középső kijelzőn.
[ Szerkesztve ]
atos19881101
senior tag
Telefonon nem tölti be csak az első 200 sort.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
iceQ!
addikt
Sallang törölve, most nézd meg
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
atos19881101
senior tag
Ez még mindig kaka. Merj vákuumot a labdánál.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
iceQ!
addikt
Mivel merjem meg? Nincs vákum pumpám.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
yodamester10
őstag
F_Zolee
veterán
Igen, az autós topikban részletezted. Itt nem találtam.
[ Szerkesztve ]
yodamester10
őstag
Ezzel felrakhatod,nem kell sok hogy fűtsön is
DJ. Ru$y
félisten
Valaki tud megbízható ingyenes Anroidos app-ot, ami kezeli az ELM327-es wifis kiolvasót?
Ha jól láttam a Torque Lite csak BT-t támogat, amit a készülék dobozán ajánlanak nem Play-es apk-t nem szeretném inkább felrakni, gondolom érthető okokból. Köszi!
(Nem kell sok mindent tudjon, mert arra ott van a VCDS-s, igazából csak olaj hőmérséklet monitorozásra vettem.)
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
A Piston appot használtam, azt írja, wifit is tud. Ellenben szerintem az olajhőfokot nem látja.
Reggie0
félisten
Hat, azert ez az uzemanyag minosege is jobb messze nem igaz. Francia es olasz dizel alapvetoen kerulendo. Foleg a francia. A benzint nem tudom.
[ Szerkesztve ]
DJ. Ru$y
félisten
Köszi! Egy próbát megér ez is, 1-2-t letöltöttem Playből a "wifi OBD2" keresőszóra dobott jobb értékeltek közül. Gondoltam hátha van valakinek bevált.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!