Hirdetés
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Richard #180449 üzenetére
Nektek a budapesti (csúcs)forgalomban jönnek ki ezek a "magas" számok? Bár nekem az országúti is nagyon soknak tűnik... Kicsit csodálkozva olvasom.
Én a 200LE alatti dízelekkel 7 liter közelében (de inkább kicsit alatta) eljártam Miskolcon, pedig a legutóbbi autóm önsúlya 1680kg volt. Az a BMW pályán 6 literrel beérte (160 tempomat). Most a 3.0 TFSI-vel is 10 alatt volt az első heti átlagfogyasztásom, pedig volt benne kb 10-15% "állatkodás" is a Bükkben.
Autópálya ~155 tempomat 8.5 liter/100km - ha jól emlékszem.
-
-
c00per
tag
Automata valto tema:
5HP19 tiptronic passat 1.9 tdi avf
par honapja olajat csereltem havernak szurovel,mert elerte az idejet kb. 6 liter ment bele nem gyari, de gyari spec olajjal es olcso szurovel.Ment az auto majd 200km utan veszmodba kapcsolt.Dobott is hibakodot olajnyomas problemara. Jo mar telefonalgatott megbiztattak felujitott valto kell vagy atalakitas manualra 300-400 perec.En mondtam neki adjunk egy eselyt.Kapott megint egy olcso szurot + gyari spec olajat, de mas markat(ami volt olcson a bardiba) cyclon atf passzhirtelen piros olajat.Beleontottem es azota is megy az auto.Ami lejott mind a ketszer szep fekete olaj volt....Gondolom igy sikerult "atmosnom" a rendszert.A ket olajcsere cirka 30pezetaba kerult.
-
Doki16
addikt
válasz
TayRol #180445 üzenetére
Akkor az nem olyan egyszerű. Le kell szedni a komplett ajtópanelt és be kell kötni az ajtóelektronikába a világítást. A linkelt oldalon kábelt is mellékelik. Kell hozzá 10-20 db ajtópatent mert valószínűleg törni fog. De mielőtt nekiállnál ennek meg kell nézni VCDS-el az ajtó elektorinkákat egyesével, hogy tudják-e a door warning lights kódolást.
Itt részletesen bemutatja. Itt is lehet valamennyire látni, hogy mit hova köt. Én majdnem nekiálltam megcsinálni, csak mire eljött volna a nyár eladtam a kocsit
Ha mégis nekivágsz akkor már a footlightot is csináld meg ha így belekezdtél, az is hasonló metódus.
Amúgy én abból, hogy egy ajtóban cserélni kell, ebből én arra következtettem, hogy van benne világítás csak ledesre akarod cserélni. Highline alatt csak prizma van benne és mögötte nincs semmi, be kell kábelezni és programozni minden esetben.
-
Superb helyzetjelentés:
Nagyon élvezem a kocsit. A 4x4 óriási áldás, alig érződik hajtási befolyás, nagyon örülök, hogy ezzel vettem. A motor halk, de tényleg szuperül lehet hajtani, ha épp ahhoz van kedvem; jó a hifi, jó a tetőablak.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
molnarpeter #180438 üzenetére
Én erre a részre reagáltam:
"vagy akkor kezdetnek kevesebbet rakni bele egy fél literrel vagy valami"
Na ilyet inkább ne.Részleges cserét csinálnék én is új szűrővel kitakarítva a teknőt és a mágneseket.
-
PedroPascal
őstag
Sziasztok! Az autóm Golf 6 1.4 TSI CAXA (2010) Két hete egy rövid úton érdekesen viselkedett az autóm. Menet közben megtorpant, folyamatos tempó mellett lenyomott gázpedállal olyan volt mintha nem nyomnám a gázt, kvázi erős motorfék volt. Fordulat szám nem változott, motor nem bőgött fel, kuplung így kizárva. Rövid időn belül 5-6 alkalommal történt 1-2 mp-ig tartott. Tegnap megint előjött ez a hiba jelenség. Ma diagnosztikai műszerrel megnéztük és ECU hibák: P0087 és P 2293. Ez üzem anyag rendszer hibára utal. Mi okozza ezt?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
MoP_FX 57 #180437 üzenetére
Nekem úgy jött le, hogy a cserélt mennyiségre gondolt, hogy csak részben legyen cserélve (ha 4 liter jönne le, akkor csak 3-at leengedni és frisset tölteni)
bár én is úgy kezdtem a gondolatmenetet, hogy amint eléri az olajat, megvan az x nyomás, lehet csak belemagyarázom a kis arányú cserét
Traktoron pont ezzel szívtunk, vízszintes a motorolaj szívócső, és az egyik oldalon van a vége (nem is középen)... Aztán mikor oldalban megy, aztán pont a másik felére folyik a kenőanyag, szépen pattog az olajnyomás mutatója a 0 és normál érték között (nem szűnik meg a kenés, de ha épp nincs tele alul a vízszintes szakasz, nem tudja folyamatosan nyomni az olajat...
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
Kiskokó #180433 üzenetére
Úh, ilyeneket inkább ne is tanácsolj. Mindig a gyári előírás szerint és mennyiségig kell feltölteni ezeket a váltókat. Ha a pumpa gyűjtőkosarát ellepi a folyadék, akkor úgyis feltermeli a nyomást.
Az automata váltó nem fog meghülyülni, mert folyadékot cseréltél, hiszen folyamatosan adaptál. Egy sima bemelegítés során is állandóan adaptál, mert változik a viszkozitás a hőfok emelkedésével.
-
zoo8800
veterán
Jól sejtem, hogy ez a csapágy megadta magát? A fékbetét a videón nem ér a féktárcsához, ez csak a csapágy hangja.
-
Kiskokó
veterán
válasz
atos19881101 #180429 üzenetére
Igen de ez csak a te esetedben áll fent, mert pont ezért találták ki a váltó adaptációt.
Alapjaiban véve az elmélet hülyeség. Nem az új olajtól lesz nagyobb a nyomás. Hanem azért mert a már sok ezer km alatt betanult váltóelektronika a régi rossz olajhoz állította be a nyomásértékek, azaz ő elektronikusan próbálja vezérelni hogy ahhoz a nyomásértékekhez tanuljon hozzá amit a váltóolaj "tud" és ha az nem elég akkor tud valahogy viszonyulni... Ha újat raksz bele akkor az új olaj amivel alapból jó lenne a nyomás arra a computer ráküldi ugyanúgy a régi beállítást. AMi által kitudja mi lesz. túlnyomás / vagy kevés. stb (annyira én se vagyok profi ebben)Végkifejletben viszont lehet igaz az állítás.
De utána járnék ne e lehet mégis adaptálni vagy nem is tudom.. vagy akkor kezdetnek kevesebbet rakni bele egy fél literrel vagy valami... de ezmár lehet hülyeség ezt már csak én gondolom laikusan. -
Doki16
addikt
válasz
kleinguru #180408 üzenetére
Jó pár másodpercig kell nyomni a zárás gombot mire elindul az ablakfelhúzás.
Nézd ezt meg, hogy itt a menüben egyáltalán be van-e kapcsolva. [link]Még két eshetőség lehet akkor. Tudja a komfortelektronika csak trendline a kocsi és nem aktiválták a gyárban. Vagy egyáltalán nem tudja a komfortelektronika. Meg kell nézni VCDS-el az a biztos. Autónként eltérő lehet. Én még olyan VAG autóval nem találkoztam ami ne tudná ezt gyárilag.
(#180422) TayRol: Még régebben néztem videót ott simán csak rádugja a csávó felprogramozza és megy. Nem szól érte, hogy ledes. Izzót akarsz csak benne cserélni vagy komplett házat?
-
atos19881101
senior tag
válasz
molnarpeter #180430 üzenetére
Váltós mondta, hiszek neki. Ezzel foglalkozik. Sőt én mondtam is h cseréljük, ő nem ajánlotta. (Saját zsebe ellen beszélt, így gondolom nem hazudott)
Illetve neki pont volt olyan ügyfele, hogy cseréltek olajat (ő is átmossa), majd hívta a fickó hazafele menet, hogy beszart a váltó.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
atos19881101 #180429 üzenetére
A szennyezett olaj viszont koptató anyagot keringet, szóval több dolog is el tud romlani, csak az érem másik oldala
V60 D6-ban a 200-300 ezret futott Aisin váltókat mossák át, nem hallottam hibáról utána. (Nyomás témához nem szólok hozzá, kopott motorban kisebb a nyomás, eltömődött szűrővel magasabb, sima hidraulikánál nem szoktak ilyen gondjaink lenni.)
-
atos19881101
senior tag
válasz
bul07 #180427 üzenetére
Az elhasználódott olajnak már nem olyan a viszkozitása mint az új olajnak. A váltó pedig olajnyomásra pakolgatja a sebességeket, plusz a wandlerben is az olaj viszi át a hajtást, még a lock-up össze nem zár. Az új olaj nagyobb nyomást tud felépíteni mint az elhasználódott, így váltásoknál nagyobb nyomást kapnak a szelepek stb.
-
bul07
nagyúr
válasz
atos19881101 #180426 üzenetére
Ezt nem értem de nem is értek hozzá annyira
Hogy lenne attól nagyobb nyomás ha új az olaj -
bul07
nagyúr
válasz
atos19881101 #180420 üzenetére
Nem lehet hogy annál a két ütésnél(meg amit nem vettél észre) jött elő az az alumínium amit az olajba most megtaláltál
Én vennék nem gyári de bele való olajat ami olcsóbb és azt raknám bele, majd mondjuk 5000Km múlva leengedném hogy van e bene újra, meg figyelném a váltót hogy dolgozik(sőt leengedés előtt egy két pakolóházas kört is tennék hogy kapjon egy kicsit nagyobb terhelést is a váltó)
Ha leengedve van akkor gond, ha nincs akkor mehet bele gyári olaj és kész
-
-
TayRol
nagyúr
Valakinek van tapasztalata abban, hogy az ajtókban található kilépőfénynél az ilyen utángyártott led-es is megfelelően működik? A jobb hátsó ajtóban cserélnem kellene, de ha már lúd...
-
atika88
senior tag
Sziasztok!
Milyen GPS alapú lopásvédelmi rendszert használtok, ajánlotok? Kínálat és a megoldások tucat számmal adódnak, egy optimális ár/értékű megoldás érdekelne. Elsősorban olyan szeretnék, ami telefonos applikációval is össze van kötve. Köszönöm a tippeket! -
atos19881101
senior tag
válasz
Kiskokó #180418 üzenetére
Manuálisra átalakítás ha jól sakkozom, akkor 250k körül megvan. Azzal utána hacsak nem vagyok falábú, akkor nagy baj nem szabadna hogy legyen. Nem kell úgy odafigyelni rá, mint egy automatára. Ha vontatni akarok, vagy netán lerobbanok, sem kell különös figyelmet fordítani rá. Vontatást ugye az automata ugyan úgy nem komálja. (általában garanciát se vállalnak rá, ha vontatgatsz vele) Ha lerobbansz véletlen, akkor nem húzhatod csak el, mert tönkremehet tőle a váltó. Hívj trélert... Több a hátrány szinte, mint amit ad.
Hidd el, a prémiumság sokszor igen is ennyi. Hogy kapsz párszoros szorzót az árban, de a bele majdnem ugyan az, mint ami nem prémium.
Ez egy 15-20 éves szerkezet. Ebben azért még nincs annyi elektronika meg fittyfene. Nem hiszem, hogy olyan nagyon bonyolult szerkezet, hogy alsó hangon fél misi egy felújítás.. csak ugye ennyiért éri meg a szerelőknek (mondjuk a garancia miatt is), foglalkozni vele. Ez tiszta .. csak a színpad mögé kell nézni.
Csak azt nem értettem, honnan jött ez a 60 ezrenként 400 ezret kell locsolni a váltófelújításra dolog tegnap.
Félreértettél. 60ezerrel ezelőtt rálocsoltam 260-at. Most kér 4-500at, vagy megcsináltatom (ha tényleg ennyiből meg tudják) 200ból most, aztán következőleg majd jön a szeleptömb (300), vagy wandler (100). Igen, ha felújítatom teljesen, akkor nagy valószínűséggel elmegy majd egy darabig. De mivel fog ettől többet érni az autó ha netán el akarom adni? Véleményem szerint semmivel sem ... Sőt automata miatt még inkább nyomott áron tudom eladni.peti
Van egy jól működő váltóm, aminek az olaja tele van alumíniummal, plusz ugye pár hete produkálta, hogy ütött váltásnál (igaz azóta, hogy a turbó geoját visszacsavartam eredeti helyzetbe nem csinálja, de sajna előtte is produkálta már ezt 2x. Így valami nincs rendben ott bent ...). -
molnarpeter
nagyúr
válasz
atos19881101 #180411 üzenetére
Amúgy most akkor van egy váltód, ami teljesen jól működik, nem? Várnék vele, addig meg tényleg rá lehetne próbálni pár liter friss olajra.
-
Kiskokó
veterán
válasz
atos19881101 #180415 üzenetére
Na oké. Így értem.
Hát figyelj, nem gondolkozunk ugyanúgy...
Van egy váltód ami tulajdonképpen 90%-ban gyári állapotú és 360ezer km-et futott.
Ennek teljesen itt az ideje mint egy manuálisnál, hogy ennyi idő és Km utána (na meg ha olaj se volt úgy cserélve)
Ennyi erővel én pláne kiakadhattam volna hogy az A6-ban a váltó 230ezer valósnál már fél évente adaptálni kellett mert elkezdett ütni, rántani. Más lehet elment volna vele még lehet kibírt volna még de én megcsináltattam.
Amúgy is sokallom az összeget bár gondolom itt is van most bőven drágulás.
Sok pénz felújítani , de utána az a váltó megint elmegy 200+ezer kmt
Viszont manuálra átalakítani meg már megint alig kevesebb és nagyon sok macera és nehézség.
Megértem amit mondasz, az autó értéke stb stb
Csak azt nem értettem, honnan jött ez a 60 ezrenként 400 ezret kell locsolni a váltófelújításra dolog tegnap.
Na de ez a te döntésed nekünk mind1Az amerikai váltókat azért ne hasonlítgasd ezekkel. (arról nem beszélve hogy amerikai váltók manapság már ugyan olyan szarok)
A német technológia nem poénból csúcstechnológia.
Illetve szándékosan van avultatás benne.A másik, félre érted a prémium dolgot.Nem arra gondolok, hogy prémium kategória mint név van ráaggatva, hanem arra hogy ez egy komoly, csúcstechnológiával készült alkatrész.
Persze hogy mindent le lehet egyszerűsíteni, hogy "fogaskerekekből áll" de ezt azért te se gondolod komolyan ha belegondolsz. Ezeknek a váltóknak napi szinten el kell viselni pl 320Lóerőt, meg kb 700nm például.
Sok részből áll, nem csoda hogy pik pakk összejön több százezer.
Ez olyan mintha a motorgenerálra sokallnál 1 millát. De hát az ennyi. Az anyag meg a munka ez ennyi.Tehát pont nem a ráagasztott prémiumsága miatt drága. Ezért is luxus cikk, ezzel együtt jár általában a drága fenttartás bármiről legyen szó.
A lényeg, jól bírta a váltód én büszke lennék rá
Át tuti nem alakíttatnám.
-
iceQ!
addikt
Üdv Urak
Klíma kompresszorba kevés a gáz akkor lehetséges hogy nem kapcsol be? Ez normális?
Audi a3 8l 2000 1.9 TDI
-
atos19881101
senior tag
válasz
Kiskokó #180412 üzenetére
Azt
mondomírom, hogy akkor nem lett más csinálva rajta, mint a D kuplung csere, olajszivattyú csere, olaj+tömítés+szűrő csere illetve kis bizbaszok, amik nem tudom mik pontosan. Ez így volt 250k körül akkor. Azóta ment 60k-t és most van benne óra szerint 246 (de az a valóságban 360 körül jár már, mert a motorvezérlő ennyit mutat). Számomra nem megnyugtató az olajban levő darabok így sem. Az a kolléga, aki akkor szétszedte, megcsinálná most is. Azt mondta kb 200ból megoldjuk. (de ugye látatlanban mondta, nem borította szét még). Mivel fémdarabok vannak az olajban, az gondolom szépen szétvitte már a váltóban + wandlerben is, így wandlert is kellene (érdemes lenne) egyben felújítani ha oda viszem. Így meg nem fog megállni 200-ban, inkább a 300. Jó, lesz egy felújított wandlerem, mondjuk jó váltóval, de amihez még nem nyúltunk, az a szeleptömb. Na amilyen szerencsém van, a következő az lenne ... ha az beszarik, akkor hopp megint egy 300 ... na ezt nem. Ennyit nem ér a szekér.erősen prémium "termék"
Na ez egy hülyeség szvsz. Amerikában csak azzal futnak az autók. A váltó ugyan úgy fogaskerekekből áll mint a manuális (jó igen, tudom bonyolultabb). De attól még nem kellene minden automata váltó javításnak egyből fél misinél kezdődnie. Csak ugye mivel "prémiumnak" gondolt dolog, ezért alapból ott a 10x-es szorzó (most írtam valamit). Aztán lehet az alkatrész ár töredéke annak, amit valóban elkérnek. Tipikusan mint a négykariás autók (bocs, de ez így van sztem) szervizelése. Ha azzal mész szervizbe, akkor kissé vastagabban fog a ceruza. -
kisza25
félisten
válasz
molnarpeter #180407 üzenetére
A manual az csajoknak való
Van amúgy, de szeretek magamtól rájönni, de ez a gomb olyan helyen van, hogy csak akkor látod, ha alá hajolsz
Doki16: az enyémben mind a 4 ablak automata fel-le, de hosszan nyomva tartva nem csukódik, de kulcsot elfordítva és úgy tartva viszont igen -
Kiskokó
veterán
válasz
atos19881101 #180411 üzenetére
Helló
Na várjál. Most már akkor össze kell rakni a képet.
Hány Km van a váltóban? Amikor a hiba volt, felújítva lett vagy megjavítva ?
Bár mivel nem mondtad, ezért úgy logikus, hogy csak megjavítva lett a váltó.
Ha nem húztak le akkor annak 200 körülből meg kellett lennie.Na mármost van egy X km-es váltód aminek az egyik rész új csak. Pláne hogy ezen kívül még 2 főalkatrész is a régi használt.
Innentől fogva sajnos nem meglepő ha most olyan az olaj. De én így azt mondom neked, egy olaj csere amúgy is most jönne (ha jól emlékszem 60Kt mentél azóta vele)
Aztán figyelni, ha fel lett újítva teljesen akkor más tészta, nem tudom, ezt csak az eddig ismert infók alapján mondom.Ja és igen, az automata váltó erősen prémium "termék" ezért drága. Sajna ez van. Ezt mérlegelni kell .
-
atos19881101
senior tag
válasz
Kiskokó #180398 üzenetére
Mikor megvettem akkor a D kuplung ment szét benne. Ha R-be raktam és tolattam, fémes hangja volt. Akkor kapott pluszba kérésemre egy olajpumpát is.
Nekem is szépen működik még. Ha az olajat nem akartam volna cserélni, fel sem tűnt volna, hogy gond van. Az elején én is azt mondtam jó cucc az automata (még most is azt mondom), de a pénztárcára tekintve viszont nem. Rengeteg pénzt el tud nyelni és még hálátlan is (mint egy ...) Inkább elkavargatom a fakanalat, minthogy pár évente becsengessen egy 300-400as javítás. Ebből köszönöm, de nem kérek. Azt gondoltam, hogy akkor mikor megcsinálták, már “csak” olajat kell majd cserélnem (ami ugyan úgy nem egy olcsó történet), de erre tessék. Lehet csak én vagyok ilyen szerencsétlen, nem tudom.
-
-
J&P
aktív tag
válasz
Csabadi #180402 üzenetére
Igen, nem volt akkora érvágás mint ha automata lett volna, de tudtam volna másra is költeni azt a pénzt. Ez van, ha a majom kéri a banánt, akkor azt etetni is kell.
Bátyám viszont beszopta a 2001-es Audi A6 V6 Tdi-vel,multitronic váltóval voltak gondok, (meg mással is) nem kis pénzt elvitt. -
Sziasztok!
Szerencsémre szóltak, hogy a hátsó ablak lehúzva maradt még az eső előtt.
Meg lehet azt oldani valahogy (VCDS), hogy a bezárásra az autó húzza fel az összes ablakot
Passat B7 2012, nincs memóriás ülés benne, de panoráma tető igen.
-
kisza25
félisten
Sziasztok!
Azt hol lehet beállítani (ha be lehet), hogy ne mindenből napit mérjen. Pl. Minden elindulástól számolja az átlag fogyasztást, eltelt időt, átlag sebességet...
Seat ibiza sport 2010?
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U727 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- iKing.Hu - Apple MacBook Pro 13 M1 Touch Bar 2020 Használt, karcmentes 3 hónap garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest