Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
- Tudástár RTX3070 16 GB VRAM-mal?
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [aquark:] Milyen „light” RPG-t ajánlanátok kezdőnek?
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] A mágusmester 1. rész
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Evil Snowman:] Egér bemutató - Keychron M1 Wireless
- [Re:] [Mr.Jesus:] RTX VSR: a fícsör, amiről senki sem beszél
- [Re:] Autóvásárlás Németországban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Yes, hasonlót éreztem.
Azt mondta, hogy használjam olajcsere nélkül amíg működik, aztán majd felújítjuk.
Reggie0
félisten
Koszi, erre voltam kivancsi, majd dobok fel fotot a napokban. De akkor a cink spray nem hulyeseg.
Esetleg arrol tudsz, hogy a spraybol van bevalt marka ami jo?
[ Szerkesztve ]
atos19881101
senior tag
Ez az, amit nem várnék meg. Így kb lottózás orosz rulett... tudod hogy el fog romlani, csak azt nem hogy hol és mikor. Így mégis miként induljak neki hosszabb útnak? Zsebemben egy tréleres számával, aki lehet annyit elkérne mint az alkatrészek ára? Nálam ez nem játszik. Az autó esetemben szükség, mert ezzel járok minden nap mindenhova.
focvis
5HP19 igen. De látod ... ennek ellenére, hogy már 15 éves, még így is fél misit el akarnak rá kérni. (gondolom az alkatrész meg nagyon max 100e, de mivel automata, nem lehet olcsóbb) 4 éve mikor csinálták, akkor D kuplungot kapott újat + olaj + szűrők + olajpumpa, meg még valamilyen kis bizbaszokat cseréltek benne. Máshoz nem nyúltak. Az olajhűtő alatt mit értesz? Mert erről nem hallottam még. Az nem lett mókolva rajta ... de VCDS-ben mikor rá szoktam nézni az olaj hőfokra, az kb 70 körül szokott mozogni, ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Kiskokó
veterán
Tudom hogy nem szeretsz, de másnak válaszoltál
Hát igen attól hogy öreg, nem igazán lesz olcsóbb az alkatrész.
Wandler felújítás 80ezer ft körül van.
A komplett váltó felújítás (mechatronica, ekuplungok, szelepek stb) alkatrészek olyan 200-250ezer körül lehet. Plusz olaj és szűrők vagy 40 ezer. Szóval legrosszabb esetben is szerintem az anyagár alaphangon van 200-250 ezer ft wandler nélkül.
Nekem a 6HP20-at 3-4 éve 450 ezerért újították fel kompletten wandlerrel mindennel.
Az olajhűtvel meg az van, hogy alulméretezettek a járatok benne és az olajsártól /kosztól stb-től eltömődik, ezáltal nem látja el a feladatát és idő előtt megég az olaj, a szar olaj meg tönkre teszi az egész váltót.
Aki nekem csinálta az A6-ot előtte csinált egy Passatot nekünk 5HP19-el vagy jó 10 éve... mondta is évekkel később hogy jó pár garanciális váltócserét bekellet nyelnie mire rájött hogy az olajhűtőt ki kell cserélni újra mert attól haltak meg sorba a felújított váltók.
Lehet ezért szürke az olajad, úgy hogy reszelék meg nincs benne.
De ez csak az én ötletem. Én Laikus vagyok nem KP amit mondok.
Ötletelek.
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
atos19881101
senior tag
Bazzeg valóban. Sorry!
focvis kolléga neve volt itt utolsónak és az maradt meg.
Az a baj, hogy saját szememmel láttam a leeresztett olajban a darabkákat. Így nem az olaj van megégve benne. Egyre jobban arra hajlok, hogy átépítem a francba. Utána ha csak nem vagyok falábú, nem lehet ekkora összegű javítás a váltó részéről. Már csak annak kell utána néznem, hogy fogom tudni lepapírozni.
A felújításra erre is 400k-t mondott a váltós. Sajnos szerintem olyan mind1 milyen típus, alap hangon közelít a fél millához ha bemész egy automata szervizbe. Ez még nem lenne probléma, ha a szekér érne vagy 3M-et, de így nem ... a kocsi árának a felét rálocsolni a váltóra úgy, hogy semmi se garantálja, hogy utána nem megy tönkre mondjuk a szeleptömb (mert ugye azt nem szokták felújítani ilyenkor tudtommal), hát nem. Igazából kissé ráuntam erre, hogy csak szórom rá a zsét és annál többet kér. Így eladni meg nyomott áron nincs értelme úgyszintén. Plusz mit veszek ilyen árkategóriában ... semmi értelmes autó nincs.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Kiskokó
veterán
Hát igen, megértelek persze. Jól mondod ez a 3m kab az a határ amíg "szívesen költ" rá az ember ennyi pénzt.
A szeleptömb a mechantornica amúgy. Az egészben az a leghúzósabb összeg.
Mondjuk én biztos nem építeném át manuálra. De az én vagyok.
(Főleg ha nem tervezel kocsit venni és tudod hogy megmarad hosszú távra)
haverom ugyan így járt most egy Volvo S80 2.4D-vel.
Szerelő mondta hogy 90% hogy a mechatronica miatt csúszik a váltó, kicserélték de alig lett jobb.. valami 250 be fájt eddig. De se Kuplungok se wandler semmit nem csináltak.
Most ő se tudja mi legyen. Egyelőre használja így, én mondtam neki hogy mivel régebbi kocsi nincs benne adaptáció. Kezdjen vele járni hátha tanul és javul.
Erre 2 hét múlva mondja hogy mintha kezdene jobb lenni... egyelőre itt tart. Várja a "csodát" aztán lesz ami lesz.
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
MoP_FX 57
őstag
Ha nagy baj lenne a váltóval, azt már éreznéd valószínűleg. Én igazából azt sem értem, hogy hogyan lehet fémdarabka az olajban. A teknő alján lévő 8 mágnesnek pont az a feladata, hogy ezeket megfogja, és ezáltal ne legyenek benne a körforgásban. Továbbá ott van a szűrő is, ami szintén meggátolja ezeknek az áramoltatását. A normális jelenség az, ha van némi fémiszap a mágneseken, darabkák pedig nem, de attól még, hogyha lenne némi spén is, de egyébként a váltó tökéletesen funkcionálna, én még nem esnék kétségbe.
Én valószínűleg megvenném a szűrőt és folyadékot, aztán megcsinálnám magam, kb. 15k-ból kijön, attól függően, hogy milyen márkát preferálsz. Sima leengedős módszerrel 4,5-5 liter jön ki az 5HP19-ből, tehát maximum a fele cserélődik le úgyis.
Magam is így csinálom a saját 5HP19-emen, aztán 50 km-rel később kap még leengedést, úgy kb. 75%-ra frissül a töltet.
Ha hosszú élet akkor gyári olaj.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
MoP_FX 57
őstag
Nyilván, de ez egyéni preferencia kérdése. Én ezt évente elvégzem, nekem megfelel a gyártói jóváhagyás önmagában is.
Reggie0
félisten
Koszi!
atos19881101
senior tag
Valami van vele, mert párszor produkálta, hogy felpörgött váltásnál majd ütve elváltott. De hogy mi, az csak bontás után derül ki. Akkor meg már a számla lehet nagyon vastag...
Kiskokó
Most telefonálgattam. Igazolás kell a Skodától, hogy épült gyárilag manuálban az autó, az alapján a hatóság kiadja az átalakítási engedélyt. Ennek az ára 11k. Ha ez megvan, akkor lehet átépíteni... majd utána vizsga, ahol kérik az átépítésről az igazolást (hogy szakszerűen történt), illetve (amit úgy látok nehezebb lesz teljesíteni itt MO-n), hogy az alkatrészekről legyen igazolásom (alias számla). Na erre az egyik bontós már azt mondta, nincs.
Itt lakik mellettem NEO, vele is beszéltem. Kb grátisz átírja a vezérlőt, így azt nem kell vennem. Ha 200-250k-ból összehozom az átalakítást, akkor nincs kérdés melyik a megfelelő út szvsz.
Mondjuk én biztos nem építeném át manuálra. De az én vagyok.
(Főleg ha nem tervezel kocsit venni és tudod hogy megmarad hosszú távra)
Pont ezért akarom átépíteni, mert ha most tételezzük fel megcsinálják és 2 év után ismét beszarik mint most, akkor benne lesz a hírekben az tuti.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Lacess
tag
Ha számít még egy vélemény: én sem építtetném át. Annak sem elhanyagolható a költsége, csak egy új kuplung+DMF+gyári olaj a bontott váltóba már min. 120rongy. Még ott a sok apróság ami kell, maga a váltó és persze a munkadíj. Korrektül megcsinálva, lepapírozva szerintem elég szép végösszeg lenne. Még nem jönne ki belőle a az automata felújítása, de lehet nem is lenne tőle túl messze.
Én lehet bepróbálnék egy vagy két olajcserét otthoni körülmények között, valamint utána mennék a Kiskokó által említett olajhűtő témának. Még az olajcsere előtt.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
i-sti
senior tag
+1 én sem mernék belevágni egy ilyen műveletbe. Nem egyszerűbb eladni és keresni egy 6-os manuált illetve újabb autót?
Novum Forum Siculorum
atos19881101
senior tag
Nem akarok már autóra locsolni százezreket. Meguntam... Egy másik vételénél sem fogok kijönni 200k-val olcsóbban, hacsak nem egy 1000es Suzukit veszek helyette.
Újabb autónál mutass egy olyan típust, aminél nincs bekönyvelve egy pár százezres kiadás alapból (lásd dpf). Nekem ennyit nem ad, csak hogy tudjam fiatalabb...
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
MoP_FX 57
őstag
Szerintem az a néha üt egy kicsit, az még tipikusan a "cserélj folyadékot, és valószínűleg kisimul" kategória, főleg ha már ilyen gyászos a jelenlegi. Nálam hidegen volt hajlamos rántani egyszer-egyszer visszaváltáskor, nem vész, de azért feltűnt, egyébként hibátlan volt. Aztán az első cserével meg is szűnt a jelenség, és akkor még csak a folyadék fele lett új.
atos19881101
senior tag
Jó lenne ha így lenne. De amit láttam az olajban az nem ezt mutatja.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
iceQ!
addikt
Sziasztok,
Klímát csináltak ma, szét lett húzva egy pár vezeték, majd vissza. Holnap viszem tölteni, viszont a fűtés/hűtés vezérlő nem működik.
Ez minek a függvénye hogy bekapcsol? Van köze ahhoz hogy buzerálták a klímát?
(megnyugtatás ként kérdezem, nem nagy a baj ugye?)
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
i-sti
senior tag
Azért nem mindegyikben van DPF, és azok sem fognak első héten meghalni.
Lásd kisza Leonja.
Novum Forum Siculorum
(#180371) molnarpeter válasza atos19881101 (#180366) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
[link] akármelyik, 1-2 év garival.
U.i. anyagi kötődés nincs.
Gyula84
veterán
előtte ment mikor buzerálták volna akkor csak a buzerálás lesz a bűnös
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
iceQ!
addikt
Nyilván. Nyomáskapcsoló lett cserélve, meg alul szét lett húzva a klíma 1x. Ez okozza a hibát?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
(#180374) atos19881101 válasza molnarpeter (#180371) üzenetére
atos19881101
senior tag
Manuális átalakítás lesz. Nincs igerem másik autót venni... aztán elölről kezdeni mindent.
3M körül nem adnék egy autóért. Számomra annyi többletet nem ad, mint a mostani.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Csabadi
tag
Jól teszed, sokkal jobb a manual kevesebb gonddal.. Persze ott van lendkerék gon stb. De az 5válto kB soha nem megy tönkre azért kérnék 25-40E Ft körül érte mert nem kell cserélgetni mint a 6-ost.Meg engedjük már el ezt a gyári olaj mizéria, 5valtoba tehetsz étolajat is menni fog és nem fog bugni/zúgni. Annyi hogy ha GGB lesz lehet gyengébbnek fogod érezni mert hosszú, de ezen egy laza chip segíthet
Attix82
őstag
Üdv.
Klíma nélkül is működnie kell. Biztosítékokat nézd meg.
iceQ!
addikt
Hol találom az A3-as Audiban?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
iceQ!
addikt
atos19881101
senior tag
Neo azt mondta 40ből rak rá chipet ha akarom. De ez legyen a legnagyobb gond.
Még ezt a számlás bontott váltót kell valahogy lebeszénem az nkh-val, mert ezt kissé erősnek érzem. Nem tudom melyik bontós fog tételes számlát adni nekem az alkatrészekre. Meg egyáltalán nem is értem minek a számla... nem az apeh. Hogy milyen alkatrész az meg rajta lesz ... mivel gyári.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
troll81
addikt
Google ist dein Freund google megmond bármit
Kell hogy bontós adja a számlát? Nem vehetted a Jófogáson, magánszemélytől adásvételivel?
(Részemről továbbra is megpróbálnám az olajcserét, akár s.k.)
Ki az a NEO?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
troll81
addikt
Morpheus barátja.a kiválasztott.gondolom
atos19881101
senior tag
[link]
focvis
Kissé fura ez a számla történet nekem is. Holnap utána járok. Mert ez szerintem hülyeség...
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
(#180385) molnarpeter válasza atos19881101 (#180374) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Váltó stb témában szerintem egy hiteles adásvételi szerződés is megfelelő kéne legyen amúgy, persze nem csináltam még ilyet.
(#180386) atos19881101 válasza molnarpeter (#180385) üzenetére
atos19881101
senior tag
Szerintem még az is hülyeség. Mert mi van ha van otthon váltóm? Akkor fel se rakhatom? Vagy kell magamnak adni számlát? Ez nekem kissé kacifántos...
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Tin
veterán
Számla szerintem csak azért kell, hogy tudd igazolni, hogy legálisan vetted. Nem mondjuk loptad, vagy feketén bizniszeltel. El tudod képzelni hogy utána mennek?
atos19881101
senior tag
És mi van, ha baráttól kapom. Egyáltalán mi köze a hatóságnak ahhoz, honnan van az alkatrész. Ha féket cserélsz, megkérdezi valaki honnan van? Részükről ami fontos kellene h legyen, az az, hogy a megfelelő alkatrész került beépítésre. Arra meg ott a cikkszám, váltókód.
De ennek utána járok. Van olyan érzésem, ez is csak valami burokrácia akar lenni megfelelő háttér nélkül.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Csabadi
tag
Lenne valakinek a rugó szinterezés témához ötlete?
Tin
veterán
Szerintem nem probléma elvárni, hogy a forgalomba kerülő autó (veszélyes üzem) minden alkatrésze igazolható forrásból származzon. Főleg egy átépítésnél.
Az nem gáz, hogy valaki számla nélkül végez kereskedelmi tevékenységet? A bontósra gondolok.
Mágus2
Közösségépítő
1000 euró itt a haveré a superb1, ha kell alkatrész halmaz, nem mellesleg az automata váltója 60k km-vel ezelőtt lett felújítva. Teljesen műkködőképes autó, néhány apró hibával. 1.9 PD 130 nyiha.
[ Szerkesztve ]
atos19881101
senior tag
Ismételten írom, egy fékcserénél is kell igazolnod a következő vizsgán, hogy honnan jött az alkatrész?
Az, hogy ki hogyan végez tevékenységet számomra mind1. Az legyen a saját problémája.
Magus
Nem lenne rossz ötlet, csak ugyan úgy ótómata. Miért adja el amúgy? 1000 orjó nagyon kevés...
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Mágus2
Közösségépítő
Kellene még bele 500-1000, hogy rendes legyen. Inkább vett egy 2017-es kombit. :D A motorja, váltója jó, vacakolnak a zárak, kell rá egy kipufogó, 2 lengőkar, csúnya a belseje, repedt az első lökös.
Tin
veterán
Szerintem ha atepited a feket, ahhoz is kell kulon vizsga, ahogy elvileg az ultetestol kezdve mindent be kell vezetni a forgamiba. A valto meg egyedi sorszamos osszetett szerkezet, teljesen normalis megkovetelni egy szamlat, ami igazolja a beszerzes forrasat.
De sokkal egyszerubb lenne megkerdezned a hatosagot, hogy pontosan mirol is kell a szamla, es keresin olyan bontost, aki ad szamlat is.
atos19881101
senior tag
Ezek még nem is tűnnek olyan nagy hibának. A zárak azok mindben szarok. .. a legdrágább gondolom a belseje lenne.
Tin
Akkor egyszerűbben kérdezem. Ha raksz fel egy vonóhorgot, arról kell számla, hogy mennyiért és hol vetted? Vagy csak a típusról kell igazolás illetve papír, ami megadja a paramétereit... Tudtommal a második. Mivel a vizsgához az adatok kellenek (mennyi kg-t tudsz vontatni, mi a teherbírása stb.), nem pedig az, hogy Józskapistától mennyiért vetted. És Józskapista éppen honnan szerezte... Ha apeh lenne a hivatal, arra azt mondom ok. De ez egy közlekedési hatóság.
Természetesen ennek utána járok, mert számomra az a válasz, hogy csak, nem elég. Magyarázzák el illetve mutassanak róla törvény, ami ezt megköveteli.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Tin
veterán
Legyen ugy... eljen a Zigazsag!
mamboo
tag
Hello, szeretném kérni a segítségeteket.
3.000km-vel ezelőtt lett a túrbóm felújítva, szelepfedéltömítés, új olaj és minden ami ezzel jár.
Takarítottam a vízelvezetőt és figyelmes lettem egy kis olajfolyásra.
Nívót megnéztem és az olajszint tökéletes. Mi lehet a gond?
Alany: 2007 skoda octavia 2.0pdtdi rs, 170LE, BMN motorkód.
http://kepkezelo.com/viewer.php?file=0eewuslp56bcm1x0rqzg.jpg
http://kepkezelo.com/viewer.php?file=hnr3j3k80fuiyl8vqcsy.jpg
http://kepkezelo.com/viewer.php?file=jsyqcwiiaoex14kt6b2r.jpg
Kiskokó
veterán
Hát ezt neked kell tudni.
Nekem nem kellene manual már soha többé, maximum valami élmény hátsó kerekesbe...
Nem mondtad még, hogy annó mi lett felújítva a váltón, és mi volt akkor a hibajelenség.
Nekem az A6-ba váltó javítás óta nekem is most van 60ezer km körül de eddig teljesen tökéletes volt.
Annyi, hogy egyszer csináltam váltó adaptációt mert a sok hideg rövid téli járás után, ahogy jött be a melegebb idő elkezdett nem szépen váltani. Adaptáció után tökéletes újra.
Mondanám hogy neked is érdemes lenne csinálni legalább egy 0-ázásst de a legjobb a próba utas adaptáció. De a tiéd még nem tudja azt hiszem.(Ja jut eszembe Vedd meg az A6-omat Fix 2,5M tiéd téli gumi 18" gyári kerékkel.hehe)
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
J&P
tag
Khmm....akkor sajnos én vagyok az akinek anno megkotlott az ötös váltóm. 1.9 pdtdi AVB.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz