Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#46101) audi100td válasza Integra (#46096) üzenetére


audi100td
nagyúr

Vagy sírni, nagyon jól szimbolizálja Európa szellemi rothadását.

(#46102) bitpork válasza Integra (#46096) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Mennyire tipikus világrengető Svéd probléma :D

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#46103) whitezo88 válasza Integra (#46096) üzenetére


whitezo88
nagyúr

jó dolgukban már nem bírnak mivel foglalkozni.

olyan ez, mikor a hetekben valamelyik topmodell nulliq csaj rinyált hogy a SL mercibe lekapcsolták a pályán, merthogy fodrászhoz sietett...

mássnak meg az a gondja hogy kifizesse a 3x-ára rúgó hitelét vagy találjon munkát amiből etetheti a kölykét... nem azzal foglalkozik hogy állva vagy ülve pisil... :W

amúgy ha már Jaguár, elég durva, hogy 1m alján vannak a 8-10 éves X-ek... de még a 2-t se nagyon haladják meg. Igaz, még ennyit rákölt az ember szervizre :U

[ Szerkesztve ]

(#46104) ABE válasza DeFranco (#46073) üzenetére


ABE
őstag

És már csak 195e, grátisz lomizós tetővel: [link]

(#46105) 8th


8th
addikt

(#46106) hobizoli válasza Integra (#46041) üzenetére


hobizoli
nagyúr

a kompresszor egy zsakutca, mert a hatasfoka csicska, mivel az a rendszer netto fotengelyi teljesitmenyet kajalja meg a hajtashoz, ezzel szemben a turbo meg uzemanyaggal a rendszerbe betaplalt brutto teljesitmenybol hasznositja a kipuffgaz hojet es nyomasat, ami amugy veszendobe menne pl a szivo motoroknal

a kompresszornal az is eccerubb lenne, ha a toltonyomasanak megfeleloen nagyobb ccm-s motort raknanak be
egy parasztvakitas az egesz, mert lenyegeben csak egy folyamatosan egy nagyobb ccm-s motort csinal a kisebbol fixen
de alapjaraton meg kruzolva minek tolt, amikor semmi szukseg nincs ra? csak felesleges terheles...

ezzel szemben a turbo csak akkor csinal nagyobb ccm-s motort amikor odatiporsz neki, es csak addig, nem tovabb, aztan visszaalakul a motor a kis ccm-s szivova

lehet a szellel szemben hugyozni, de max pisis lesz a nadragjuk

nem mellesleg ezeket a kompresszorokat ki javitja, ha tenyallas van? meg mennyi egy uj bele? turbot kb minden sarkon javitanak, de komrpesszort ki es hol...meg foleg mennyiert?

a G-lader is nagy űr-okosságnak indult, aztan a VAG maga dobta a kukaba, mert annal kenyesebb szart a vilag nem hordott a hatan meg kb

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#46107) ReSeTer válasza hobizoli (#46106) üzenetére


ReSeTer
senior tag

Látom, nem olvasunk. Tessék elolvasni amit én írtam. Ő arra válaszolt. Tehát amiket írtál, azokat egy kuplung megoldja. Viszont amikor már van nyomás, akkor amit levesz a főtengelyről az semmi, kinullázódik, sőt negatívba megy.

Miért, a turbó mit csinál? Több levegő -> Több benzin = Nagyobb ccm szívó motor. Mi a különbség? Szerintem nem sok.

(#46108) hobizoli válasza ReSeTer (#46107) üzenetére


hobizoli
nagyúr

az a kupplung meg egy ujabb hibaforras csak a rendszerben, az eleve dragabb kompresszor melle :U

van egy oriasi kulonbseg, a hatasfok, mert nem mindegy hogy x betaplalt energiabol mennyi a kimeno teljesitmenyed
ebben meg a kompresszor sosem fogja azt hozni, mint a turbo, a netto vs brutto miatt

a komrepsszort abbol hajtod meg, amit eloallitasz mozgasi energiakent, minden mast levonva
a turbot meg a vesztesegbol hajtod meg

alapveto a diffi

több drón kell ;P

(#46109) huszi.gyb válasza hobizoli (#46108) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Mintha a turbós rendszerek nem adnának egy rakat plusz hibalehetőséget, és drágább fenntartási költségeket... :U

Maradok szívómotor-párti...

www.dongosofor.hu

(#46110) hobizoli válasza huszi.gyb (#46109) üzenetére


hobizoli
nagyúr

a ket feltoltesi mod kozott a kompresszor a nyomibb

több drón kell ;P

(#46111) huszi.gyb válasza hobizoli (#46110) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Ez lehet, bár... Nekem a turbós motorok nem jönnek be... A turbós dízelek még csak-csak, de egy benzines legyen szívó szerintem. A dízel alapból alul nyomatékosabb, turbó "fönt ad neki többet", így érzésre kitolható az a tartomány, ahol megy az autó. (Mondjuk egy szívó D-hez képest). Viszont benzines motor fönt él, fönt ad neki a turbó, és akkor fönt úgy megy mint egy 1,6-os a kis 1,2T... Ok, de lent? Ott nincs turbó... Ja és ha pörgeted nem is eszik kevesebbet...

Ok, tudjuk hogy a turbó benzin mire való, EU normák tartására... De én akkor is zsákutcának tartom... Semmivel sem alacsonyabb a fogyasztása (azonos teljesítmény leadásnál), noha minden sarkon javítják, akkor is pénzért teszik. :)

A kompresszor az említett hátrányok miatt nem tökéletes, de ez a külön kuplungos megoldás szimpatikusnak tűnne :) :R

Aztán nem biztos, hogy igazam van, de tapasztalatok alapján én így látom :)

www.dongosofor.hu

(#46112) ReSeTer


ReSeTer
senior tag

Ki fog derülni majd néhány év múlva. Turbón is fejlesztettek, kompresszoron is fognak. Továbbra is tartom, hogy ahol egy szívó sokat enne (nagyon alacsony fordulat), oda jó lenne egy kompresszor. Még mindig a fogyasztásról beszélünk ugyebár. Turbó pont ott nem tölt, ahol kellene.

(#46113) hobizoli válasza ReSeTer (#46112) üzenetére


hobizoli
nagyúr

hat amikor 10-bol 9 gyarto a turbo technika szekeret tolja es csak 1 a kompresszort, akkor lehet gondolkodni, mi a jobb

a mernokok 1-2% hatasfok elonyert is az anyjukat is eladnak kb

több drón kell ;P

(#46114) hobizoli válasza huszi.gyb (#46111) üzenetére


hobizoli
nagyúr

hujeseg

a jo turbo motor lejjebb elindul, mint egy szivo

a C20LET 2.0 16v Turbo Calibra motorja 2000-nel tud 280Nm-t
a C20XE 2.0 16v szivo meg 4600-nal tud 196Nm-t
a C20NE 2.0 8v meg 2700-nal 170Nm-t

akarhol nezed, vegig a turbos az erosebb

a loero amugy csak egy szarmaztatott mertekegyseg, a nyomatekot kell nezni a fordulatszammal a teljes savban

vagy ott a TJET Grande Punto, 1.4 T, az is 1750-nel 206Nm

ennyit mekkora szivo motor tud ennyinel, a 2.5-3literes?

több drón kell ;P

(#46115) ReSeTer válasza hobizoli (#46113) üzenetére


ReSeTer
senior tag

Jaj már megint a hivatkozás. A gyártók bábuk. Akik irányítanak, azok a nagy olajmuftik, meg a hasonló nagy befolyású emberkék. Pl.: Valaki kitalálta, hogy most a turbót kellene nyomni, meg a downsizing-et. Most ez a DIVAT. Hidd el, hogy az elektromos autók se azért nem jönnek, mert nem tudnák megcsinálni. Csak el kell adni még egy csomó olajat.

(#46116) tresh válasza hobizoli (#46114) üzenetére


tresh
addikt

csak a szívó motor ezt az adatot 250ezer km nél is fogja tudni komolyabb beavatkozás nélkül míg ezek a szobabicikli motornak nevezet kis köbcentis szét reszeltek nem igen :)

[ Szerkesztve ]

(#46117) zsid válasza huszi.gyb (#46111) üzenetére


zsid
senior tag

Én nem úgy vettem észre, hogy "lent" nem megy a turbós benzin motor. 2000 rpm-nél már ott is majdnem befigyel a max nyomaték. Van azért élet ezekben alul is, nem csak felül.

<tRucKdriFteR>

(#46118) zoo8800 válasza zsid (#46117) üzenetére


zoo8800
veterán

Ugyanezt tapasztalom én is, 1700-1800 körül már igencsak tölt a turbo.

rip and tear, until it is done

(#46119) huszi.gyb válasza hobizoli (#46114) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Ok, aláírom... Akkor egy hangaf.sznyival erősebb a turbó motor lent is talán...

Viszont élettartamra, fogyasztásra, szervizköltségre akkor se jobb... Mellesleg... mikor is jobb a motor kenése? 1500nál, vagy 2500nál? :)

És igen, most a turbót nyomják, mert az EU normát teljesíteni kell... Ez ugyan olyan, mint a LE vagy a nyomaték... Persze, amelyik autónak a gyári lapján rajta van, hogy 250nm meg 150Le... Ja 1 ponton... A turbó motor lent akkor se ment... Nem érzek nagy különbséget... Csak azt, hogy egyik TFSI(vagy bármelyik másik T motor) nem fog elmenni úgy 320 000km-t mint a mi Golf III 1.4-ünk. (Dinamikusan vezetve, gyakran 5 személy+csomagok 100km+ úton)... Igaz, hogy a törődést igyekszünk megadni neki. De akkor is... Az, hogy ezt adják el, nem azt jelenti, hogy az a legjobb...

Azért meg a nyugger mamiknak hála a teszkó párizsiból több fogy mint a Pick szalámikból már a tesco jobb? :Y

Lehet vitatkozni, de ezt úgyis az idő dönti el..

@zsid akkor lehet, hogy én fogtam ki valami szerencsétlen példányt... Vagy csak többet vártam tőle... De kb úgy ment 2000-től, mint az 1,3 Lancer VI

[ Szerkesztve ]

www.dongosofor.hu

(#46120) LuckyL válasza ReSeTer (#46115) üzenetére


LuckyL
őstag

már megint az ostoba összeesküvés elméletek
az elektromos autók ittvannak nissan leaf, opel ampera stb stb.
a gond az hogy egyelőre drágák és csak 100-200 km-t tudnak menni
ehhez semmi köze az olajlobbinak LOL
a kis benzines turbók pedig az eu ostoba környezetvédelmi szabályozása miatt terjednek nem azért mert ez a "divat" :))

cryptot minden termékemért elfogadom

(#46121) Integra válasza ReSeTer (#46115) üzenetére


Integra
titán

zoli ilyen, majd megszokod aztán legyintesz rá, én már rég nem foglalkozom vele, nagy elméleti huszár a srác... :))

egyébként nincsen baj a downsizing-gal szerintem sem. és lehet kis hengerűrtartalmú, tartós, precíz bivaly motorokat építeni (lásd honda), csak meg is kell építeni. na, itt már akadnak gondok. ebben a japánok egyértelműen jobbak, sokkal nagyobb a tapasztalatuk, mivel eleve mindig a kisebb motorokból éltek meg.

egyébként volt a vw-nek kompresszor+turbo megoldása is, de ha jól tudom már nincsen, túl drága volt és nem vették. én nem fűzök nagy reményeket ezen kis motorok tartósságához európai oldalról, de igazából nem is érdekel.

viszont ezen motorok marketing értéke jól láthatóan nagy. mert megy a számhábórú...
egy szívó 16v 1.6 120-130 lóval tökéletes egy c szegmensű autóhoz, mindent megold amit a hétköznapi életben megkell oldania. de a paraszt bemegy és neki irreálisan sok lóerő és nyomaték kell.
erre van igény, ez ilyen egyszerű.
és igen, az idióta co2 norma meg a labor körülmények.. ezeket jobban tudják teljesíteni labor körülmények között turbo-val, hogy a teljes flotta co2 száma is alacsonyabb legyen, mint a szívókkal. az, hogy kint az utcán már mi van, azt leszarják magasról...

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#46122) Qru válasza huszi.gyb (#46119) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

320-at bőven nem mennek el ezek. Kb 150-200k km a tervezett élettaram (gyártótól függ). Ha ennyit beletekersz után jönnek a vaskos szervízszámlák. Tovább is életbentartahtó nyilván, csak esetenként fájóan sokba kerül. Akár egy turbó csere, akár egy kettőstömegű csere...

Ehhez képest egy szög egyszerű szívó elmegy 400-500k km-t is lazán.

Kenéshez: azért a turbósakba olyan olajpumpát tesznek ami már alacsony fordualton is kellő nyomást generál, pont azért, hogy ne essen szét gari időn belül.

Nyomaték: ezért raknak kicsi turbót a benyósokba, hogy már alacson fordulaton is toljon, kompenzálja a szívó benós "hátrányát".
A milyénk pl 1500-4500-ig tud 250Nm-t és 4000-6200-ig a max lóerőt (160).

mod:

auto, motor und sport ESP teszt: [link]

Dacia Sandero milyet villant, már?! Mondjuk a Dusterben is áradoztak a jól programozott ESP-ről a TC-sek.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#46123) TaaT válasza Napfénysüti (#46100) üzenetére


TaaT
veterán

Úgynézki igen :) [link]

Amúgy tőle a Z4 azért tetszik.

Give them hell Ukraine!

(#46124) hobizoli válasza huszi.gyb (#46119) üzenetére


hobizoli
nagyúr

neked 100Nm diffi hangyafaszni, akkor en kerek elnezest

mar azt eszrevenni egy autoban is ha egymas utan mesz a kettovel hogy melyik az 1.4 vagy 1.6, pedig ott lehet max 20Nm a diffi

100Nm diffi meg akkorat tol, hogy besza-behu

több drón kell ;P

(#46125) Integra válasza TaaT (#46123) üzenetére


Integra
titán

bangle többet tett a bmw-ért, mint bárki más, még a fikázóknak is elkell ismerniük. ugyanis a bmw is beszáradt már a saját arculatába, és a mai modellek bangle-ből indultak ki, az ő örökségét viszik tovább, egyértelmű evolúció, nem revolúció.

az audinál is történhetne valami hasonló, mert ennyire unalmas, semmilyen, steril, értékelhetetlenül dupla nulla desgin is kevés van a piacon..

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#46126) Qru


Qru
MODERÁTOR

Kis csemege: Calibra teszt

#nincsbennetarcsi

(#46127) hobizoli válasza Qru (#46122) üzenetére


hobizoli
nagyúr

elmegy lazan LOL

mustass mar sorozatban egy parat, meg nezd mar meg mennyibol mutatsz ennyit :U

több drón kell ;P

(#46128) !Overdose! válasza tresh (#46116) üzenetére


!Overdose!
őstag

Nem igazán van forgalomban jelenleg szétreszelt kis hengerűrtartalmú turbo motor. Amiket árulnak azoknak a teljesítménye köszönőviszonyban sincs azzal, amit a jelenlegi technika mellett ki lehetne hozni belőlük. Nem mellesleg a kisebb hengerűrtartalom miatt a mozgó/forgó tömegek is kisebbek, amik jó hatással vannak a tartósságra, ha a mérnök nem spórolja ki az anyagot felsőbb utasításra...

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#46129) Xero válasza Integra (#46125) üzenetére


Xero
nagyúr

Bizony-bizony. :K

(#46130) giigz válasza Qru (#46122) üzenetére


giigz
veterán

Erről az ESP tesztről nincs videó?

(#46131) hobizoli válasza Qru (#46122) üzenetére


hobizoli
nagyúr

nekem a turbosban tok ugyanolyan olajszivattyu van gyarilag, mint a szivoké is

a mennyiseget meggyozi siman, a turbonak 3mm-s luksija van, azon nem fognak literek atmenni per sec amugy sem

több drón kell ;P

(#46132) hobizoli válasza !Overdose! (#46128) üzenetére


hobizoli
nagyúr

hat igen 30 eve 1500ccm-bol kihoztak 1200loerot is
egy alapvetoen mar akkor 20+ eves cuccbol

az akkori ECU-kal, meg anyagokkal,
ma egy lepattant butafonnak is okosabb a CPU-ja annal

több drón kell ;P

(#46133) Napfénysüti válasza TaaT (#46123) üzenetére

A Z4-et ő tervezte, nem Anders Warming?

Integra: valóban sokat tett Bangle a BMW-ért, felkavarta az állóvizet az tény. Na meg sokaknak bejött az a dizájnvonal amit ő képviselt. Nekem speciel nem tetszenek az alkotásai valahogy nem tudom megemészteni őket. Bangle-féle 7-es BMW-hez volt szerencsém.

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

(#46134) 8th válasza hobizoli (#46106) üzenetére


8th
addikt

"a G-lader is nagy űr-okosságnak indult, aztan a VAG maga dobta a kukaba, mert annal kenyesebb szart a vilag nem hordott a hatan meg kb"

francia találmány. :D

(#46135) -v- válasza huszi.gyb (#46119) üzenetére


-v-
addikt

"Ok, aláírom... Akkor egy hangaf.sznyival erősebb a turbó motor lent is talán"

Talán próbálj már ki egy új TSI-t, 1500-tól (meg még lejjebbről) a hangyafasznyinál azért kicsit durván több nyomaték van mint egy szívóban...
Lásd kb. két azonos csúcsteljesítményű motor, pl. itt az én szívó két literesem (173 le), 196Nm, ebből kb. 190
van már 2700-től, alatta lófax. És ez egy marha jó 2 lityós szívó. Új 1.8 TSI (180 le) 1250-től!! 250 Nm... ez neked a hangyafasznyi különbség?
Mellesleg egy akkora szívó motor, aminek már van tisztességes nyomatéka (kb. 3.5< szvsz), az nagy és sok hengeres és nehéz, nem lehet mindenbe beépíteni, mert elbassza az autó egyensúlyát.

Tartósság: ha nem mennek el annyit, annak két oka van szerintem. a) direkt olyanra csinálják tervezik, hogy ne menjen el annyit - ma már semmit nem az örökkévalóságnak építenek, b) nem kapja mg a szükséges karbantartást. Lehet többen van a karbantartás, ilyen ez, nincs ingyen ebéd, többet kapsz, többet is fizetsz érte.

[ Szerkesztve ]

(#46136) hobizoli válasza huszi.gyb (#46119) üzenetére


hobizoli
nagyúr

nyusziful, annak vmi baja volt, egy rendes turbo motor, amikor meg csak kiegyenliti a szivosor nyomasat is mar jobban megy, mint a szivo, mert a szivoutemben levo henger mar akkor sem fekezi a forgast, nem dolgozik ezzel a munkautemes ellen

jo hat a fapad 1.4-s Golf3, 50x-n tulbiztositva nyugger tempoban a vilagbol kimegy, de ugy a turbos is kimenne
csak mondjuk probald meg a a turbos tempojat tartani vele, aztan ne lepodj meg ha hirtelen HF-s lesz a 1.4-s Golf, meg elkezd keken fustolni gazelvetelkor, mert nem birgyja azt a szintu kikepzest

a turbosnak az meg lesz kb 2/3-d gazallas, es semmi baja

több drón kell ;P

(#46137) whitezo88 válasza Napfénysüti (#46133) üzenetére


whitezo88
nagyúr

a vérfrissítés valóban kellett, nekem mindkettő tetszik, a régebbi klasszikusabb kulturáltabb volta miatt, az újabb pedig a modern kinézete miatt. bár a középkonzol annyira nem jön be, inkább nézzel felém, ne valami széles csápszerű nyúlvány legyen.


(#46138) Qru válasza hobizoli (#46127) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Tudnék párat mutatni még haveri körből is. Honda Legend 350k km-el a háta mögött, vagy kissebb ccm-es 1,6-os Toyota Avensis 450k km-el a háta mögött...

#nincsbennetarcsi

(#46139) TaaT válasza Napfénysüti (#46133) üzenetére


TaaT
veterán

És tényleg, hát akkor mellé :B

De az egyest ő tervezte és az is tetszik :K

Integra: nem foglalkoztam vele igazából de nem is kritizáltam a munkáját, szimplán némelyik nem tetszik...

Az ódi design meg a célközönségnek bejön, és addig nincs probléma amíg viszik mint a cukrot ;)

Give them hell Ukraine!

(#46140) 8th válasza Qru (#46126) üzenetére


8th
addikt

spoiler: nemsoká jön a passat b5 tdi is.

(#46141) zenke válasza Qru (#46138) üzenetére


zenke
aktív tag

350.000 az sok?

Szerintem a piacon lévő 10+ éves 1.4 céges G astrakban is megvan ennyi simán.

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#46142) hobizoli válasza ReSeTer (#46115) üzenetére


hobizoli
nagyúr

kompresszorhoz is kell olaj meg benzin

több drón kell ;P

(#46143) hobizoli válasza Qru (#46138) üzenetére


hobizoli
nagyúr

es mennyit csinaltak belole...? mennyibol van ez a ketto?

több drón kell ;P

(#46144) huszi.gyb válasza hobizoli (#46136) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Na akkor most ide reagálnék... A kocsi újonnan került hozzánk, és heti szinten volt folytáson :) Főleg amióta meg van a jogosítványom (HIDEGEN NEM!) De amúgy kinyomom a szemét is... Fogyasztásban 9L-ben megáll, bőven elég... 310 000km-nél bontották a motort cseréltek ezt-azt. A legdurvább dolog az egyik olajlehúzó gyűrű volt, ami eléggé tropa, cserélni kellett... Gyertya, olaj, minden ami ilyenkor kell cserélve lett... 70 000Ft-ból! Mennyi is egy turbó NETTÓ nagyker ára? :))

Jó, meggyőztetek, hogy jobban megy egy turbós lentről (bár nem ezt tapasztaltam, de tudjuk be az autó hibájának).

Szerintem akkor sem megoldás a turbó semmire :) Csak egy újabb fogyasztói társadalomnak szánt cucc... Gondoljatok bele, ha 5 év múlva mi lesz ezekből? Ja és még egy... Rövid utakon szerintetek mit bírna a turbó? És szerintem egy 1,4 - 1,6 szívónak is van elég ereje ÁTLAGOS használat mellett... A többi f@szméregetés...

Főleg amikor 50-ig se gyorsítanak fel városban, mert mindjárt meg kell állni és az mennyi pénz kidobás... Hidd el nekem ez az EU környezetvédelmi normák miatt van így, meg azért mert "nekem 600LE kocsim van" és hol használod? Városban.

Most nem emlékszem, de valamelyik Ferrarival volt ilyen gond, hogy városban kigyulladt... Aztán amikor a mérnököket kérdezték, kiderült, hogy 50-nél nincs elég hűtése. Ha viszont tesznek be még ventit akkor ugye több levegő, nagyobb diffúzor kéne amikor nyomja neki... stb

Szóval szerintem arra kell kocsit venni, amire használod :) És én egyelőre nem látom a turbósnak sehol sem előnyét :)

www.dongosofor.hu

(#46145) zenke válasza huszi.gyb (#46144) üzenetére


zenke
aktív tag

Turbo... Kis ccm...

Ott a Punto GT. Hány éves technika? 20?

1.4 turbo és valami 140 ló vagy mennyi. Ehez képest az 1.4 tsi 122/160 lóereje sok? Milyen világban élsz :F

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#46146) -v- válasza huszi.gyb (#46144) üzenetére


-v-
addikt

Ezzel egyetértek, hogy fölöslegesen sok lóerő kezd lenni lassan minden hétköznapi új autóban. Meg azzal is egyetértek, hogy ész nélkül most már mindenhova csak a turbót nyomják meg rakják, bőven meglenne még a létjogosultsága a szívónak is, persze nyilván a károsanyag és fogyasztásmérési ciklus kitrükközésére van főleg ez az egész.

(#46147) Napfénysüti válasza -v- (#46146) üzenetére

Mondjuk a tömege is rendesen nő a modernebb autóknak szóval hogy ugyanúgy menjenek önkéntelenül is kell a nagyobb teljesítmény.

Més que un club!

(#46148) hobizoli válasza huszi.gyb (#46144) üzenetére


hobizoli
nagyúr

blablabla

a motort sem uj aron nezted, a turbo is felujithato

motornak nezd meg mennyi a gyari uj ara, es azt hasonlitsd a turbohoz ;]

több drón kell ;P

(#46149) Integra


Integra
titán

wow

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#46150) huszi.gyb válasza zenke (#46145) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Akkor félreérthetően sikerült fogalmaznom... Helyesbítenék.

1.) katergória turbós, 100-150LE-ig (megfelelő nyomatékkal) átlag használatra bőven elég, viszont ennyit tud 1,6 szívó benzin. Kevesebb hibalehetőség, olcsóbb szervizköltség

2.) kategória turbós, csillagászati LE-vel és nm-rel. Ezt hol használod ki utcán? :)

Valahogy így értettem, hogy nem tudom mire jó a turbós gép... :R

@[rvilike] Igen, tudom, hogy így át tudják verni a rendszert... De ez meg nem tartom túl fair-nek, hogy 2 szám miatt amit a könyvébe beírnak, egy kevésbé előnyös autót adjanak el.

[ Szerkesztve ]

www.dongosofor.hu

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.