Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#46151) bitpork válasza huszi.gyb (#46144) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Jelentem a turbódízel Gazsi is 80% város. Hidegen, sok rövid távval. És a Lujzi is így volt használva. bele is repült majd 200k oszt a turbója max lekormolódott, de baja nem volt.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#46152) hobizoli válasza zenke (#46145) üzenetére


hobizoli
nagyúr

136/133/130lo evjarattol fuggoen
204Nm max nyomatekkal

több drón kell ;P

(#46153) zenke válasza huszi.gyb (#46150) üzenetére


zenke
aktív tag

Te hány éves vagy?

Egy 1.4T 120/160-le vel és 200/250nm-el hol az anyámba csillagászati kategória?

Te leragadtál a le-nél. Hiába az 1.6 szívó meg a 160le vtec hondacsoda amikor egy 1.2tsi 122-vel vagy akár kevesebbel is 10x jobban használható.

bitpork
Elvakult fan.
Ne etessük inkább.

Na lelépek motorozni mert csak felhúzott

[ Szerkesztve ]

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#46154) huszi.gyb válasza bitpork (#46151) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Ezen meglepődtem... Ford TDCI 140ekm 50% város, 30% vegyes, 20% autópálya használat, turbócsere.
Másik ismerős A6 2,7TDI 200ekm-nél igaz, ott inkább 70% város... Bár lehet, hogy a negatív példák jobban megmaradtak bennem :F

www.dongosofor.hu

(#46155) zenke válasza huszi.gyb (#46154) üzenetére


zenke
aktív tag

Minden beszarik.

Én is tudnék mondani vagy 50autót amin tönkrement ez meg az. Akkor szar audi? Szar renault? Szar turbo? Szar minden? Elmondom neked, hogy 20e km alatt is le lehet repíteni a turbót ha úgy használod, de ismerek olyan embert is akinek az 1Z 1.9 motorja 440e km-bél még bontatlan.

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#46156) huszi.gyb válasza zenke (#46153) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

20 vagyok, és olvass visszább... Nem azt akartam írni, hogy mindegyik csillagászati. És tudom, hogy a nm többet számít, de szerintem az is csak egy szám... Nem mindegy, milyen nehéz az autó, légellenállás, gumiknak a tapadási ereje... stb.

A félreértések elkerülése végett javítottam magam, az előzőt nem úgy szántam, hogy minden turbós túl erős...
És szerintem részemről befejezem a vitát, innentől már úgyis csak a szavaim kiforgatása menne, és nem jutunk semmire... :R

[ Szerkesztve ]

www.dongosofor.hu

(#46157) MunezXBK válasza huszi.gyb (#46154) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

User error. :W

(#46158) Xero válasza Integra (#46149) üzenetére


Xero
nagyúr

;]

(#46159) Qru válasza hobizoli (#46143) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Erre nincs rálátásom. Akkor vegyük az ex melóhelyem flottáját. Kb 200 db G Astra. 80% 1,6-os a többi 1,4-es. Mindegyik 300k km fölötti futásteljesítménnyel. Azon kívü, hogy csipegették az olajat semmi bajuk nem volt.
Persze tudom neked ez sem lesz elég nagy statisztikai minta de lesz@rom. :P :D

mod:

zenke: 134 LE

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#46160) zoo8800 válasza bitpork (#46151) üzenetére


zoo8800
veterán

Még azt is tedd hozzá, hogy nem 10.000 km-enként cseréled az olajat, és néhányan eldobják az agyukat ;]

rip and tear, until it is done

(#46161) Integra válasza Xero (#46158) üzenetére


Integra
titán

ezért mondjuk én nem fogok rohanni rendszámot gyártatni, de az egyik autóra viszont muszáj a koccanás miatt.. :DDD ;]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#46162) bitpork válasza huszi.gyb (#46154) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Mondjuk amiről én kussolok hogy a karbantartásra (olajcsere, tömítések, bármilyen gyanús zaj) és azonnali -hogy is mondja neduddki?- pénztalicskával felelek :D

Integra: Ne viccelj már , hogy ezt nem tudtad! Nekem amikor eltűnt az első, akkor bébattyogtam a rendőrségre, bejelenteni h ellopták. A nyomozó kigyött h majd ő megnézi. Aszonta szerinte ez csak leesett, ne tegyek feljelentést. Mondom de. Mondja ne. Én csak azért is. Kérdi h mé'? Mert mondom ha akármihez felhasználják a rendszámomat akkor engem elő ne vegyen senki. Aszongya igazam van. Meg is úsztam egy tankolás-nem-fizetés ügyet, mert be tudtam mutatni h megtettem a feljelentést. És nagyon fontos h lopást kell jelenteni, nem elhagyást, mert akkor hivatalból indítják az ügyet!

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#46163) Xero válasza Integra (#46161) üzenetére


Xero
nagyúr

Én sem, de azért jó tudni. :P

(#46164) TaaT válasza Napfénysüti (#46147) üzenetére


TaaT
veterán

Ellenkezőleg, amelyik nagyobb cég kicsit is költ a fejlesztésre az faragja le a súlyos kilókat az új modellekről :)

A hetesgolf már bő 100kilóval könnyebb mint a négyesgolf.

[rvilike]: "fölöslegesen sok lóerő kezd lenni lassan minden hétköznapi új autóban."

Ehhez képest a totalkarosok csak úgy tapsikolnak amikor jönnek ki a downsizing jegyében a kicsi turbós/nyomatékos alap autók :)

A régebbi alap kisköbcentis szívóbenyásokat meg rendesen megköpködték...

Give them hell Ukraine!

(#46165) hobizoli válasza huszi.gyb (#46150) üzenetére


hobizoli
nagyúr

1, aha, csak ez ott hibadzik, hogy 150loerot eleg keves 1.6-s szivo tud, meg a ablak amiben mersz A<->1.5xA, tul tág

2, kb barhol kihasznalom
pl autopalyafelhajtoban nem kell keccsolni, hogy fu jonnek ezren beferek-e beengednek-e, hanem <enter> es beferek, meg jon az emelkedo nem kell kimennem a szelso savba, mert lassul az auto, hanem <enter> es meg "gyorsul" 150-nel is
meg megy elottem 80-l vmi baszom gyosz a 4-sen, akkor index ki es megelozom

a max pwr adat csak egy ertek a papiron

nem nagyon tudod ezt felfogni addig, amig nem vezetsz ilyet naponta

sokkal rugalmasabb egy szivobenzinhez kepest, meg jobban is, mint a turbodizelek
pedig azert ott is aszondjak sokan, hogy na az azert az igen, az huz, az ugrik, az rugalmas

foleg hogy egy kisebb bodeban van benne eleve

több drón kell ;P

(#46166) hobizoli válasza Qru (#46159) üzenetére


hobizoli
nagyúr

jol van 3M db 1.4-1.6 G Astrabol van x db

kb a statisztikai hiba%-t sem eri el ez a mennyiseg

:DDD :DDD

több drón kell ;P

(#46167) -v- válasza Napfénysüti (#46147) üzenetére


-v-
addikt

Ez is igaz.. de azért nézd meg az 1.8 TSI 7.x mp 0-100... vagy az 1.6 turbo focus vagy astra.. hasonló gyorsulási adatok. Régen a 7.x mp-es 0-100 a hot hatch meg a sportos modellek privilégiuma volt, most meg lassan ciki, ha 10 fölötti érték szerepel a katalógusban..

[ Szerkesztve ]

(#46168) Qru válasza hobizoli (#46166) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mondtam, hogy nem lesz neked elég. Integrának van igaza. :D

#nincsbennetarcsi

(#46169) huszi.gyb válasza hobizoli (#46165) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Vezettem már 2,7TDI audit, 2,0 TDI Passat CC-t, BMW 320, BMW 318is, Ford Focus 1,8TDCI... Szóval nem csak alap motorral... Fel tudom fogni, jó dolog... De eddig bárhol használtam ment. Jó érzés volt. De bennem volt az, hogy meg kéne már hajtani, amit csak bír... Hát... Nem nagyon volt rá hely... (Persze nyomhattam volna nekik bárhol, akár 4 sávoson városban, de ott meg minek is?)

Amúgy meg... 1,6 motorból megfelelő áttételezésű váltóval bármikor kihozod a 150LE-t (épp te mondtad, hogy az csak egy szám nem az számít) :)
szerk.: Bár gyárilag nem nagyon adtak ki ilyet, ez tény :)

[ Szerkesztve ]

www.dongosofor.hu

(#46170) Integra válasza bitpork (#46162) üzenetére


Integra
titán

tényleg nem tudtam, mert soha nem kellett rendszámot cserélnem ilyen formában, illetve mikor igen, akkor kompletten új első és hátsót kaptam minden országban. meg nekem nem ilyen sumákolós a mentalitásom. ez csak akkor működik így, feljelentés nélkül, hogy ha te veszed le magadnak a rendszámot és semmisíted meg, nincsen bizonyíték, sosem találják meg és a másik új rendszám az autódon.
de valóban, feljelentenék azonnal én is, ha elhagynám, vagy ellopják, mindegy is, a lényeg, hogy nem én magam szedtem le.
öregem hagyott le a motorjáról így rendszámot, azonnal ment is jelenteni és feljelenteni.

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#46171) -v- válasza huszi.gyb (#46169) üzenetére


-v-
addikt

Jó...attól mert te mindennek ki akarod nyomni a szemét amibe beleülsz, attól még nem mindenki... tudom, nehéz elhinni :D Igen, ki lehet hozni a szívóból is a teljesítményt.. csak tudod az átlag driver nem ad sarokkal gázfröccsöt féktávon meg sorolhatnám, meg ha 5-en ültök klímával akkor jó ám az, ha van nyomaték, és nem kell rev limitig forgatni a motort, mert akkor jön ám a sírás rívás a kislányoktól hogy jajmeghalunk meg jajszegényautó miért kínzod ésatöbbi.

(#46172) Napfénysüti válasza TaaT (#46164) üzenetére

Ez csak nagyon mostanában lett akkor divat eddig híztak rendesen. Talán a Mazda volt az aki már egy ideje igyekezett csökkenteni a tömeget.

Més que un club!

(#46173) hobizoli válasza huszi.gyb (#46169) üzenetére


hobizoli
nagyúr

nem erted a lenyeget....

azert nem szamit a max pwr szam, mert az hogy ez elotte 2000rpm-g egy fos, e csak a vegen lesz relativ eros, arrol semmit nem mondd el
mikozben a masik lehet 20loval gyengebb fent, de részterhelésen meg ahol a legtobbet hasznalod 40-l több

es nagyon nem mind1, hogy 40 helyett van 80loerod x rpm-n, mert ott az a 40 lo maris 2x diffi vs uveghangon van 130 helyett 150loerod, ami ott csak alig tobb, mint 15% diffi

es ha ehhez hozzavesszuk a tomeg/LE aranyokat is, akkor egyatalan nem biztos, hogy a Te csak uveghangon 150LE-d jobban gyorsit reszterhelesen, mint az en "csak" uveghangon 130-m

ez amiket felsoroltal, mind ilyen haziasszony valagu vasbalna kb
kepzeld el ezt -300kg-val

---
nem a valtotol fugg mit hozol ki belole, hanem toled :U

több drón kell ;P

(#46174) -v- válasza Napfénysüti (#46172) üzenetére


-v-
addikt

Jaja Mazda csökkentette most, sőt a VW és a Skoda is.. vagyis a volkswagen konszern ja.

(#46175) 8th válasza hobizoli (#46165) üzenetére


8th
addikt

Egy fenét rugalmas a turbódízel, semmi köze a rugalmassághoz. Van egy szűk tartomány amikor egy hegyet is elhúz alatta fölötte meg semmi. A turbó benzines az rugalmas. Ahol már drasztikusan fogyni kezd a nyomaték onnantól vígan megy tovább erőből. Ezt semmi más nem tudja, esetleg még a 6+ literes usa vényócak tudnak valami hasonlót produkálni.

(#46176) TaaT válasza Napfénysüti (#46172) üzenetére


TaaT
veterán

Golfok között az ötös volt a legnehezebb, alsóhangon ~1300kg... 2008-ban jött a hatos golf, az már újra olyan nehéz volt mint a négyes golf...

Give them hell Ukraine!

(#46177) giigz válasza TaaT (#46176) üzenetére


giigz
veterán

Nekem az 5-ös Golf iszonyatosan bejön, 4-5 év múlva lehet az lesz a következő autóm. :)

(#46178) huszi.gyb válasza hobizoli (#46173) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Jó ok, értem a szempontod... És tény, hogy jó ha van tartalék, de ez megint más kérdés mint ahonnan indultunk. Az is biztos, hogy az erősebb autónak nem okoz gondot mondjuk egy emelkedő megpakolva (vagy nem akkorát), de szerintem ezekkel élni lehet, főleg ha a szervizelésre fordított pénzt figyelembe vesszük.
Mindenkinek más a mentalitása, más tetszik jobban. Én szeretek egy kicsit a divattal szemben menni. Ez van ízlések és pofonok... Így már meg tudom érteni, hogy miért teszik jobban nektek a turbós, de szívesen visszatérnék erre a témára 5 év múlva is. Kíváncsi leszek.

Szélet utat, gumi fákat! :R

www.dongosofor.hu

(#46179) bitpork válasza giigz (#46177) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ahan...vagy megint vaspina :DD

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#46180) bitpork válasza zoo8800 (#46160) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Nem-e vagy-e rosszindulatú-e? E? ;]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#46181) !Overdose! válasza huszi.gyb (#46178) üzenetére


!Overdose!
őstag

Felejtsd már el azt az 5 évet! :( Nem most találták fel a turbo motort.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#46182) 8th válasza bitpork (#46179) üzenetére


8th
addikt

(#46183) giigz válasza bitpork (#46179) üzenetére


giigz
veterán

Szerintem nem ilyen lesz ;] :D

(#46184) huszi.gyb válasza !Overdose! (#46181) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Tényleg nem... De most lett felkapott... És már szinte minden új autóban.

www.dongosofor.hu

(#46185) TaaT válasza huszi.gyb (#46184) üzenetére


TaaT
veterán

Azért az remélem tiszta hogy nem önszántukból csinálják ezt az autógyárak :U [link]

Give them hell Ukraine!

(#46186) huszi.gyb válasza TaaT (#46185) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Természetesen tiszta (sajnos)... Részben ezért nem tetszik ez az egész dolog... Nem hiába nem akarták ezt 15 évvel ezelőtt elkezdeni szerintem. :) De ne kezdjük újra :)
Lehet, hogy a végére valami egész jót kitalálnak :)

www.dongosofor.hu

(#46187) 8th válasza huszi.gyb (#46184) üzenetére


8th
addikt

Egyszerű példa. Skoda Rapid Létezik 75lovas 1.2 szívó motorral és két féle szintén 1.2 TSI-vel is. A gyengébbik turbós 86lóerős. Papíron csak 11lóerő előnye van de a valóságban nagyon nem mindegy ám, hogy 112Nm (3750) nyomatékod van vagy 160Nm (1500-3500 között végig). A tsi félgázon erőlködés nélkül körbeautózza a szívó verziót miközben kevesebbet fogyaszt és környezetbarátabb is. Máskülönben meg szarjon sünt aki egy 1.2 nyomatékszegény szívómotort belerak egy üresen 1100kg-s autóba. :W

(#46188) bitpork válasza 8th (#46187) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Haggyadmán, az 1.2 motrot belerakták az oktáviába is!

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#46189) zoo8800 válasza bitpork (#46180) üzenetére


zoo8800
veterán

Degecen születtem. ;]
Páran tényként könyvelik el, hogy a turbo, nagynyomású pumpa, DMF, stb. kötelezően tönkremegy 100.000-enként, aztán akad olyan is, hogy mégsem.

rip and tear, until it is done

(#46190) 8th válasza bitpork (#46188) üzenetére


8th
addikt

Még mindig jobb mint az előző generációsban az 1.4 szívó 80 döglött lóval. :DDD

(#46191) ReSeTer válasza LuckyL (#46120) üzenetére


ReSeTer
senior tag

Összeesküvés elmélet? :D
Már 4 fajta akkumulátort fejlesztettek ki (ami jobb mint a mostani li-ion), és ott akad el mindegyik, hogy drága lenne tömeggyártásban.. NA PERSZE. Mindig is így volt a kapitalizmusban, hogy visszafogták az új dolgokat, mert még az előzőt el lehet adni. Lásd telefonok. Azt hiszed nem tudtak volna 10 évvel ezelőtt érintőkijelzős telefonokat kidobni? Nem akarlak sértegetni, de ha a felépített fejlesztési stratégia az neked összeesküvés elmélet, akkor eléggé naiv vagy.

Amúgy ilyenkor érdemes belegondolni, hogy ha nem kapitalizmus lenne, hanem határtalanul a fejlődésnek élne az ember, akkor most hol lennénk.

[ Szerkesztve ]

(#46192) Integra


Integra
titán

jó példa ez a cikk arra, hogy mennyire centizve van már minden, minden eurocent számít. persze, biztos majd van bárhol is bármiben ráhagyás a megbízhatóságra. pont a vw-nél. ja, persze. na, kb ennyire tartom ezeket a kis turbos motorokat is. főleg a vw konszern termékei esetén. :DDD

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#46193) bitpork válasza 8th (#46190) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Na ne mongyadmán h a az a girhes 105 laó annyival jobb. Még az 1.6 benyát se engedném abba a kasztniba.1.8+ szvsz.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#46194) MunezXBK válasza 8th (#46190) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Maradj má...nekem volt 1.4, 8V, komoly 60 kiscsikóval. :D

(#46195) giigz válasza bitpork (#46193) üzenetére


giigz
veterán

Én egy 1.6-os 180 LE-vel el tudnám viselni. :)

(#46196) whitezo88 válasza 8th (#46190) üzenetére


whitezo88
nagyúr

Corolla sedan is van 1.4 literrel, vezettem is anno. 1270 kg üresen, 97 ló. olyan könnyen lefulladt mint a pinty, nyomatéka nem sok volt, és utazósebességen varrógép volt.

[ Szerkesztve ]

(#46197) !Overdose! válasza ReSeTer (#46191) üzenetére


!Overdose!
őstag

Az akkumulátor iparban dolgozol?

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#46198) hobizoli válasza Integra (#46121) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ez csusztatas

----

a Honda (is) csak azert csinalt kis ccm-s porgos szivokat inkabb, mert japanban 1600ccm-nel van egy eros adosavhatar
az S2000 meg az Integra amugy is csak egy retegauto, nem oszt-szoroz a lete, a DC2-s Integra raadasul amugy is csak egy Civic egy masik ruhaban ujra eladva

ezert az adosavert szuletett meg csak a VTI is amugy, abban a kaszni kategoriaban, de volt par ellenfele belpiacon, mint pl a Mitubishi Colt Cyborg ZR es a Nissan Pulsar VZ-R 1.6 szivo 175LE,-vel aztan erre jott a EK9 Civic Thai/ 1.6 szivo 185LE-kent, de a mindentvivo az a Nissan Pulsar VZ-R N1 volt 1.6 szivobol 200LE-vel gyarilag

ezeket azert nem hoztak EU-ba , mert itt nem ccm savos volt az adozas volt a fobb piacokon, hanem teljesitmeny savos
ott meg qrva mind1, hogy adott kW/LE 1500ccm-bol jon elo vert izzaadva vagy 2000ccm-bol jon elo csuklobol, a 2000ccm sokkal kellemesebben viszi a bodet, es nem mellesleg olcsobb gyartani is

ezeket a szuperporgos kihegyezett szivomotorokat gyartani draga, akar dragabb is lehet, mint egy nagyobb kimeneti teljesitmenyu turbost, ami miatt veszteseges a modell gyartasa, hiszen nem lehet annyiert eladni sem,
de az ilyen modellek adjak el a proli 1.4-ket is, amin a gyarto legalabb keres

erdekes mod, ahogy jott a gazdasagi valsag, az S2000 kb azonnal kidobodott a modellpalettarol...

több drón kell ;P

(#46199) zenke válasza huszi.gyb (#46169) üzenetére


zenke
aktív tag

Amúgy meg... 1,6 motorból megfelelő áttételezésű váltóval bármikor kihozod a 150LE-t

Ezen jót derültem :D

Azt hiszem van is egy olyan kérdés a kresz viszgán, hogy az erőátviteli berendezés módosításával növelhető-e a motor teljesítménye :C

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#46200) huszi.gyb válasza zenke (#46199) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

:W Sikeresen írtam jó nagy hülyeséget, bocsánat :) Visszaolvasva, végiggondolva, ez még nekem is fájt... Alszom egy kicsit, és ha még téma lesz, akkor újra nekiugrok annak amit írni akartam.

www.dongosofor.hu

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.