Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Az enyémben 14-es van írva.
LuckyL: "azért 6-7 milláért nagyon jó octavia van, rengeteg extrával, nagy motorral
mondeoból sem a full alap van ennyiért"
Automata kell neki, nekem is az kéne, az 1.4TSI DSG kombi ára Style felszereltséggel 7.524 és ebben még sok-sok minden hasznos dolog nincs benne...
Mondtam már ezerszer, egy jól felszerelt autó ára ebben a kategóriában 9 millió Ft körül van...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Egy mondeo-t most pl. 11 misiből raktam össze, és messze nem a csúcs. Ellenben egy csúcs i40 vagy Tucson megáll 9,5ből!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Kornel
veterán
De te nem ismersz kompromisszumot...
adalbert1
veterán
Azért a kettes Focustól kicsit eltántorít ez a cikk, 1 év alatt 436800 Ft-ot költött csak szervizre.
Igaz, ezek között több olyan költség is van, ami a tervezett nálam töltött idő alatt egyszer jönne elő, tehát lehet, hogy annyira mégsem vészes.
6-7 milláért keres autót, ennyiért nagyon jó octavia van
pl ez az első találat, jobban nem mentem bele
[link]
persze lehet full bőrt meg üvegtetőt meg ilyenket nézni, de nekem egy octavia nem erről szól
7.5-ért meg van rs octavia is
ne a listaárakat nézd, közük nincs a valóshoz
cryptot minden termékemért elfogadom
Integrale
veterán
Amikor még az értékesítő se tud helyesen írni...
"Bad reklám is reklám too"
#94529552
törölt tag
A Mondeo nem is az Octavia kategóriája, ezt is összekeveri.
LuckyL: A kérdező Octaviáról beszélt, te meg Mondeot említettél, ennyi. Ha már Ford vonal, akkor a Focus lenne a hasonló méret, de mindegy.
Kornelka, Persze lehet kövér, pl egy Superb, vagy S Merga, vagy Q7 is felőlem .
[ Szerkesztve ]
szerintem te keversz össze valakivel, mert nem is írtam ilyet
cryptot minden termékemért elfogadom
Kornel
veterán
A kérdezőnek nem is kellett Mondeo, de Tsebacsinak sem, csak gondolom ha már lúd, akkor legyen kövér alapon nézegeti.
rbalint88
addikt
Pedig kb ennyi egy autó fenntartási költsége, ha nem csak életben szeretnéd tartani, hanem jó karban is.
Ha nekem azt mondják, hogy havi 40-ből megvan a karbantartás, csak annyit kérdeznék, hogy hol kell aláírni... bármilyen kompakt vagy nagyobb autó esetén boldog lennék ilyen karbantartási költséggel.
Kornel
veterán
Ezért kellene újat venni.
Ennyiből a törlesztő is megvan.
Szajo
őstag
Mazda 6 (2003 2004 évjárat) benzineseiről a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Ebben semmilyen típusspecifikus csere vagy javítás sincs, amire ne lenne ugyanúgy szükség tetszőleges másik típusnál.
adalbert1
veterán
Hát, érzésre a 206-osnak olcsóbb volt a fenntartása - persze lehet, hogy ott csak jobban eloszlottak az évek alatt az itt felsorolt költségek, amikre emlékszem, hogy drágábbak voltak, az a hátsó híd felújítása, ABS jeladó csere (bontott), vezérlés+vízpumpa csere.
Alapvetően nem vág földhöz a havi 40k sem, de jobb, ha minél olcsóbb (ugye annál többet tudok félretenni majd a pár év múlva esedékes cserére, vagy lakás cserére, vagy elkölteni bármi másra).
Illetve számomra egy olyan érdekes kérdést is felvetnek a cikk alatt található hozzászólások, hogy mennyire éri meg 10 évnél vagy 200k km-nél tovább üzemeltetni egy autót, a szokásos kopó alkatrészeken (pl. fékbetét, féktárcsa, gumik, stb) vagy időszakosan elvégzendő szervizeken keresztül (vezérlés csere, vízpumpa csere, stb) esetleg mikor esik be valamilyen nagyobb váratlan kiadás.
Jelenleg azt tartom ideálisnak, hogy megveszek egy 7 éves autót max. 2 millióért, amit 5 évig használok - évi 10-12k futással számítva ideális esetben vezérlést csak egyszer kell cserélni ez az intervallum alatt (mikor megveszem), téli-nyári gumiból is csak egy szettet használok el, stb. - és így a végén talán 1 millió körül majd tovább lehet rajta adni.
-v-
addikt
a cikk alatt található hozzászólások, hogy mennyire éri meg 10 évnél vagy 200k km-nél tovább üzemeltetni egy autót
Marha egyszerű: számold ki (csak ne hagyj ki semmit). Nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonítani a sok okoskodásnak, ezeknek a 90%-a még életében nem számolta végig, mennyi is az annyi.
concret_hp
addikt
hát itt kb. épphogy motort nem cseréltek, jóhogy sokra jön ki ezek alapján kis túlzással 4-5 évet el kell mennie úgy, hogy olajat raknak bele meg cserélik a téli-nyári gumit azt' csá
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
Kornel
veterán
el vagy tévedve.
szerinted mennyibe kerül egy ford hátsó féknyereg? (igen, tönkremegy, ha kérdés lenne)
esetleg a hátsó futómű hozzájuk?
végtelenségig lehetne folytatni a sort.
concret_hp
addikt
ja télleg bocs a motoron kívül a komplett futóművet sem cserélték sőt ha rommá törik, akkor az egyből sokba kerül
azért azt ne találjuk már ki, hogy egy 10 éves középkat. autó havi karbantartása átlag 60K
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
Kornel
veterán
nyilván nem minden hónapban, de egy ford hátsó futóműve lengéscsillapítók nélkül, munkadíjjal simán belecsúszik 200k-ba.
csak hogy a nagyságrendek tiszták legyenek.
Mauzes
őstag
Na jó, de azért havi 170? Az még üzemanyaggal is nagyon sok, legalább is szerintem. Főleg ha új autóról van szó, ahol alkatrészcsere meg szerviz azért egy ideig eléggé korlátozott. Ha tényleg évi 2 milliót kellene pluszban rákölteni, akkor minden család csődbe menne. Értékcsökkenéssel együtt már talán reális.
Mindenkinek:
Visszatérve a kérdésemre, a tartós bérlet nyilván céggel történne, de azért úgy is elég húzós. Rövid távra jó amúgy, de hosszú távon már nem annyira, mivel nem lesz tiéd az autó. Persze ettől csak akkor lehet jobb anyagilag az új, ha azt tényleg elég ideig használja az ember, mert csak úgy "éri meg" a befektetés és az értékcsökkenés.
Octavia-t megsasolom élőben, mert kívülről szimpatikus, ára sem vészes, de belülről nem ismerem. Meg megtudakolom, mennyit engednének belőle. Egy Focus-nak meg Opel Astra-nak van amúgy bármi előnye az Octaviával szemben? Egyelőre nem annyira tűnik úgy nekem, de szívesen veszek más típus javaslatokat is.
Azt vágom, hogy új Mondeo meg hasonlók már kevésbé férnek bele. Esetleg használtan. Még a Mazda 6-ot néztem, mert nagyon tetszik kívülről, de újonnan ott is 8 körül van már egy normálisabb példány.
HAX
tag
Ez engem is érdekelne, 1.8, 2.0 benzines mehet belőle? A rohadáson kívül kell még valamire figyelni vásárláskor?
rbalint88
addikt
aha.
egyrészt autóra hitelt nem veszek fel, elvből.
másrészt ami ennyiből kijönne, abba nem tudnék mosolyogva beszállni. két és fél évig csináltam ezt a racionálisan autózást, de nem tudtam hozzá jó pofát váni, nem nekem való.
inkább elbaszom a pénzt, de örömmel szállok be az autóba minden alkalommal. nekem ez a hobbim, nem sajnálom rá a pénzt.
btw csak érdekességképpen: mondjuk, hogy egy vitara 1.6 gl+ az összes racionális igényemet kielégíti, megbízható, kellőképp tágas és normálisan felszerelt. 4,2M Ft, és mivel egy utolsó kufár görény vagyok, még belealkudtam egy komplett télikereket (csak hogy egyszerűbb legyen számolni) 30% beülő = 1,2M, havi részlet 40eFt. nagyon optimista 6%-os kamat mellett 8 év alatt fizeted ki az autót. erre jön még casco, kötelező, éves szerviz, gumicsere. éves futás 15e km mondjuk. gumicsere 5 évente. éves szerviz 48eFt, garnitúra gumi 120eFt, biztosítás 50eFt/év.
szóval 8 év múlva ott állsz egy nagyjából 1,5milliót érő autóval, ami neked került átlag havi 50ezerbe, ha nem lopták el, nem törték össze és nem romlott el semmi benne. plusz természetesen üzemanyag, pályamatrica, mosás, garázsbérlet, adók.
gyakorlatilag ennek a beülőjéből van egy olyan autóm, ami az én elvárásaimnak sokkal jobban megfelel és kevesebbet aggódom miatta (lopás-törés), hasonló fenntartási költségek mellett.
szóval jó dolog az új autó, csak kérdés, hogy az igényszint és az anyagi lehetőségek találkoznak-e
Mauzes: én nem neked válaszoltam, amire te válaszoltál amúgy értékvesztéssel és üzemanyaggal simán meglehet a havi 170k egy 6-7 millás autón az első 5 évben.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
éves szerviz max. akkor 48k, ha nem csak olajat és szűrőket cserélsz, de ez nem minden évben lesz.
Amugy 25k.
8 évesen pedig pont 2-2,2M-t fog érni, állapottól függően.
Egyénként pont egy vitarán gondolkozok, de az scross jobban bejön.
miért ne lehetne tiéd az autó?
beálíltassz egy alacsony maradvényértéket, és majd azon megveszed
a 6-7 millás autó (bruttó), az azt jelenti hogy nettóban kb 1 milla kezdőrészlet, 1 milla maradvényérték, 3 évig havi 100k törlesztő
kb annyi havonta mint egy minimálbéres után a járulék...
amikor lejár a törlesztő, akkor is lesz még egy fasza kocsid 1-2 év garanciával
igazából az automata váltó, ami egy picit behatárol téged anyagilag, ha az nem kéne, akkor nagyon jó verdád lenne ennyiből
cryptot minden termékemért elfogadom
tomiii.
aktív tag
Vitarát, vitarát, vitarát. pls. Az nem csúnya, bár szerintem az új Ignis sem.
Kornel
veterán
Ignis kicsi.
Vitara kell legalább.
Richard!
addikt
Az scross nagypapás. A vitara fiatalosabb. +1 rá
Qru nem indít szavazást, hogy milyen autót vegyen kornelka?
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Kornel
veterán
Nagypapa vagyok már lassan (korban.)
consono
nagyúr
Hibrid Auris kombi? Az automata (fokozat mentes), keveset fogyaszt és ha jól emlékszem mennyi volt az enyém, az árkategóriádba is belefér.
"In God we trust. All others must bring data"
Felkérjük Qrut?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Richard!
addikt
Mennyi az annyi? Ha publikus és be mered vállalni
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Kornel
veterán
35 leszek, mondjuk kellett egy perc, mire kiszámoltam
Dehogynem, csak éppen nem akarok egy jó autóból egy rosszabba ülni. Persze ez relatív, de mivel hosszú távra tervezek, és vágyaim is vannak (a fene a belemet ) ezért nálam alap a sok nyúlmókus, automata, elől-hátul parkradar, navi, blútúsz, lehetőleg kombi. Namost ezeket beleteszem egy új autóba, és rögtön 7,5 millión áll a mutató minimum. (LuckyL ne szédíts, voltam én is bent márkakerben, és leszek is, a konfig árából max 500at engednek...).
A mondeo távoli álom, igazából nem is tudnék választani, ha új Mondeo-i40-Passat-Mazda6-Insignia jönne szembe, mindet vezetni kéne és utána tudnék dönteni de rábökni egyre...
A 4-5 milliós alsó keretbe meg tudjuk mik férnek bele: Amit elmentettem 2 mondeot el is vitték másfél héten belül...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Kornel
veterán
Oktatáv nem játszik?
1.4TSI elég szépen felszerelve olcsóbb is lenne, mint amiket említesz.
Írtam előbb, hogy újonnan egy 1.4TSI DSG Sytle alaphangon 7,5, és abban még nincs benne semmi plusz, az előbb említett radar-navi-ülésfűtés se (ez utóbbi ki is hagytam na...).
Meg az ember már akkor ikszel pár tizenezres cuccot is, és hipphopp 9 misi
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Kornel
veterán
Szerintem ebből bőven engednek, ahogy előttem is írták.
Egyébként nem várod be az Astra K kombit?
Szép, fogyott is, 1.4T megy is, árban simán beleférne szerintem.
Az Astránál is vannak húzós árak. Pont ma nézegettem.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Most kicsit rászámoltam, óvatos ikszelgetéssel és a 900ezres kedvezménnyel tartok 7,5 milliónál. Az még mindig legalább 3,5M hitel lenne :S Nem kevés... Az új civic is 7 misi az engedménnyel, és kisebb autó automata nélkül!
Ha már választanom kell, inkább octavia mint Astra, nemtudom miért. Meg az Octavia szerintem nagyobb is. Aztán persze simán tévedhetek.
A meglévő problem, amit ugye számoltunk: 3,5 misi hitel az 5 évre havi 80k körül alakul, és akkor tankolnom is kell, rezsi, egyéb nem várt kiadások. Cinkes...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Kornel
veterán
Nekem jövőre suzuki lesz, ha váltok.
Vitara 4,2M kisebb, szebb, lasabb, de olcsóbb.
Scross 4,8M, nagyobb, csúnyább, gyorsabb, de drágább.
Majd meglátom.
Ja és a GL+ nálam minden igényemet kielégítő felszereltség a suzukinal: [link]
Adalbert: nézd meg mennyiért megy most egy 8 éves Swift/SX4, és tudsz viszonyítani.
[ Szerkesztve ]
adalbert1
veterán
Matisz nagypapa?
Egy Vitara nekem is tetszene, de jelenleg hitel nélkül nem tudnék egyet venni, autóra hitelt pedig nem szeretnék felvenni, több okból sem (egyrészt kockázat, másrészt az ember szabadsága is csökken, ha ott van egy fix kiadás, amit évekig fizetni kell minden hónapban).
Arra mindenesetre kíváncsi leszek, hogy 5 év múlva milyen ára lesz vajon a használt piacon, elvégre tavaly ez volt a legnagyobb számban eladott autó itthon (tippre azt mondanám, hogy idén is ez lesz).
szerk.: Szerintetek mennyi értelme van betartani azt az ökölszabályt, hogy max. fél évi nettó keresetéért vegyen az ember autót? Mert ha ezt nézem, akkor legalább nettó 700k-t kellene ahhoz is keresni, hogy egy új Vitarát megengedjen magának az ember, azért itthon elég szűk réteg visz ennyit haza, szerintem sokkal több ennél drágább autót látni az utakon, mint amennyi ember ilyen jól keresne.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Sokak szerint be kell tartani, mások szerint nem, nyilván a sok nyugger aki vitaraban ül, nem kap 700k nyugdíjat.
Lehet spórolni is ám, vagy ugye ott van az ördögtől való hitel is, bár azzal csínján bánnék.
nem szédítelek, nézd meg a használtautóra felrakott legolcsóbb új autókat, azok az elérhető reális árak
ahol ki van kötve átverős kötelező finanszírozás, azt ne nézd
nekem az új passat 10.5 milla volt listaáron, valós ár 8.5
számold ki egy ilyennek a listaárát
[link]
ráadásul azt írják 2.5%-os a finanszírozás amit adnak mellé, az meg főleg nagyon jó
cryptot minden termékemért elfogadom
rbalint88
addikt
[link]
azért ez mondjuk inkább, mint egy s-cross, bármennyire is fasza a felszereltsége annak. komolyan meglepő, mennyi kényelmi okosság van egy gl+ -ban
Bull Boss
senior tag
SZiasztok! Az 1.4 TSI motorral sok gond van? Az 1.2 esekkel ugy hallottam van valami műanyag láncfeszitős gyárihiba. Ez van 1.4 nél is?
Kornel
veterán
Ez már drága, de sima 1.6 szivoban 4,2M.
GL+ meg nagyon jó felszereltség, főleg az scross-ban, full LED fényszóró, stb.
Komoly.
Meg tudom erősíteni komkrét példával: 9 lista -> 7,8 kp.
htomi85
tag
Már hogy a viharba ne lenne benne az értékcsökkenés. Vagy neked átvállalja a szomszédod?
Ha újonnan veszel egy 7 milliós kocsit és 5-6 évesen eladod, átlagosan a havi écs 60 ezer. Ha mész évi 20 ezer km-t, a benzin havi 40.
Máris havi 100-nàl vagyunk és még bele se merültünk.
Sokan itt ördögként tekintenek a hitelre, de pl 50 szazalék önerőnél a havi kamat kb 10 ezer havonta. Ez nem is sok a 170 ezerhez kepest.
majnkopf
tag
És az miért van benne a havi költségvetésben, hogy 6 évvel később mennyiért adod el az autót?
concret_hp
addikt
miért, hova kéne számolni?
vagy fullba vagy sehogy :D