Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#144851) kelly416 válasza gaborbol (#144844) üzenetére


kelly416
veterán

Ezen én is sokat gondolkoztam, de értelmesebb szerintem venni egy mikrobuszt, abban van hely bőven, és ha nagyon taposni akarod, akkor mellé egy játszós autót. Szerintem.

(#144852) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Ezekről mi a vélemény? Tegnap belebotlottam egybe az utcán és rájöttem, hogy sokat még nem láttam ilyenből.

Népítélet, teszt, felszereltség, ár alapján eddig bejövős nálam.

[ Szerkesztve ]

(#144853) diegho válasza BigBlackDog (#144852) üzenetére


diegho
nagyúr

Én egy maximum felszereltségűben ültem, de nekem nagyon nem tetszett. Mondjuk nekem egyik autó sem tetszik, amiben az aszfalton kell ülni, mióta vettem egy beülős autót soha többet nem veszek leülőset.

(#144854) Mauzes


Mauzes
őstag

Sziasztok!

Ha az ember használt hibridet akar venni, mert az újat túl nagy kiadásnak gondolja, akkor van jobb ár/érték arányú választás, mint a Prius/Auris HSD vonal (ha méretben ez a minimum, ami kellene)? Vagy vannak egyáltalán ajánlható alternatívák?

(#144855) footy válasza Mauzes (#144854) üzenetére


footy
addikt

Hazsnaltan nem nagyon van mas alternativa. Esetleg ha minosegben feljebb akarsz lepni akkor lexus.

(#144856) xEon1337 válasza Mauzes (#144854) üzenetére


xEon1337
őstag

Ebben a 2,5-4 millió forintos árkategóriában nem igazán van alternatíva hibrid hajtáslánccal. Szóval ezeknél a Toyotáknál ésszerűbb és racionálisabb döntés nem létezik. :) Még esetleg a Lexus CT200h-ra pillantanék rá, ha számít valamennyire az anyagminőség.

[ Szerkesztve ]

"Less but better" - Dieter Rams

(#144857) Kickass válasza gaborbol (#144838) üzenetére


Kickass
őstag

Ha utazni is akartok 7en akkor kicsi lesz a Sienna/Odyssey, szerintem.
Legalábbis a tesómékból kiindulva, 3 gyerek + 2 felnőtt, a Tahoe-ra még tetőcsomit is kell tenni hosszabb útra.

Persze ha csak A-ból B-be kell ad-hoc elvinni 7 embert akkor elég.

Egyébként csalós a forma mert a SUV-ok magasabbak/szögletesebbek, de pl hosszban csak 3-4 inch van egy minivan és Tahoe/Traverse/Acadia típusú SUV között. Persze ha nem tetszi kakkor úgyis mindegy...:D

(#144858) BigBlackDog válasza diegho (#144853) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Mi az, ami nem tetszett benne? Milyen típushoz tudod hasonlítani (jelenleg milyen beülős autót használsz)?

(#144859) ADAM1337 válasza xEon1337 (#144856) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

A lexus ct200h elég jó konstrukció.
Én már vezettem nekem tetszett, csak azzal is az a baj hogy elég alacsony a hasmagassága.

(#144860) focvis válasza BigBlackDog (#144852) üzenetére


focvis
veterán

Vezettem ilyent; pozitívum:
- sor6, nagyon finoman jár,
- nagy tér.

Negatívum:
- gagyi összességében, kidolgozatlan részletek - pl. a féknyergen nincsenek eldolgozva az öntési sorják / hibák, gagyi műanyagok a beltérben, az alufelniket mintha az AutoVaz gyártotta volna, stb.
- nincs kraft.

Szerintem nem akarsz Te ilyent. :N

[ Szerkesztve ]

(#144861) fenergie84 válasza Kickass (#144857) üzenetére


fenergie84
addikt

Én összetenném a két kezem, ha itthon lehetne forgalmazótól kapni a Sienna-t!
Nagyon sajnálom, h nincs a toyotának normális a Verso-nál nagyobb egyterűje (a Proace Verso ikább kisbusz, mint egyterű, nem is tetszik).
Jön a negyedik gyerek és valamikor vennem kell egy nagyobb autót COV-nál, de márkán beülül nem tudok maradni...sajnos.

(#144862) BigBlackDog válasza focvis (#144860) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Aham. Hát jó, esélyes, hogy az általam olvasott vélemények írói nem feltétlen figyeltek erre. Ismerősi körben volt Chevrolet, viszont az kisebb méretkategória volt. Újonnan vásárolták, csak "zörgött a váltója", amivel nem tudtak mit csinálni, típushiba volt. Lett belőle egy SX4.

Az, hogy nincs kraft, számomra bizonyos mértékben elfogadható. Nézegetek már 1.2 TSI-ket is (VI. Golf, Jetta). Elvileg forgatónyomatékban kb. azt tudják, mint a Civic, csak nem 4500-on, hanem 1500-4500 között, ha jól rémlik. Én meg pont ott használom 95%-ban a motort. Ezeknél is van láncszakadás?

(#144863) gaborbol


gaborbol
őstag

Kia Sedona mennyire versenykepes a Honda vagy Toyota megbizhatosagaval?
A tesztekbe eleg jokat iranak rola.

[ Szerkesztve ]

(#144864) focvis válasza BigBlackDog (#144862) üzenetére


focvis
veterán

1.2 TSI-ből nem műveltem még ki magam. A rossznyelvek szerint az a legkevésbé sikerült TSI, viszont ha nincs benne vezérlésállító kerék ("okoskerék") - nem tudom, hogy van-e, akkor nem lehet jelentős összeg 1-1 vezérléscsere.

(#144865) Mágus2 válasza focvis (#144864) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Van benne. ;)

(#144866) BigBlackDog válasza focvis (#144864) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Mondjuk Sainttől még nem hallottam panaszkodást -ha jól rémlik, neki is ilyene van-, ebből is indultam ki. :D

(#144867) Declare válasza BigBlackDog (#144862) üzenetére


Declare
őstag

1,2 TSI nel a Skodara kell vigyazni. Nem tudom melyik konstrukcio (gyanitom elsö generacios) egy romhalmaz volt egyik ismerösömnel. Ceges autokent kapta, 1,2 tsi Yetit es kb folyamatosan volt vele valami. 60k km körül mar nem volt olyan alkatresz, amit necsereltek volna ki es akkor is sz@r volt. Anno ahogy picit neten utanna neztem, nem egyedi az eset.... (tudom, vw t nezel, csak FYI) :)

(#144868) Mágus2 válasza Declare (#144867) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A skodában azonos a motor, mint a vw-ben. :DDD

(#144869) Declare válasza Mágus2 (#144868) üzenetére


Declare
őstag

Igen? En ugy tudtam, hogy a skodaba került elöször valami sajat fejlesztesü cuccuk....de nem jött be nekik. :F persze lehet nem igy van, akkor viszont azt mondom, hogy az összes elsö genes 1,2 tsi vel ovatosan :))

(#144870) Mágus2 válasza Declare (#144869) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Kevered az 1.2htp- vel. Az skoda fejlesztés. A tsi a németek munkáját dícséri, vagy inkább szidja.

(#144871) nesa válasza fenergie84 (#144861) üzenetére


nesa
veterán

A pro ace nem is igazán tolyota, Pug-fiat kozos gyermek alias EuroVan2, ill a legújabb nem tudom mi de szerintem az új bódé alatt az is pug.
Egyébként szerintem jó választás, akar milyen emblémával veszed.

(#144872) i-sti válasza xEon1337 (#144856) üzenetére


i-sti
senior tag

Prius/CT 200h csak 1.8 szívóbenzinessel kapható?
Ha már az eco-n van a főszempont nem lett volna elég egy 1.6-os 8 szelepes kis motort?

[Lexus CT 200h HYBRID EXECUTIVE]

Csak nekem tűnik úgy hogy a középkonzolon a műanyag minősége egy Golf 4es szintjén van?

[ Szerkesztve ]

Novum Forum Siculorum

(#144873) xEon1337 válasza i-sti (#144872) üzenetére


xEon1337
őstag

Csak ezzel az egy motorral kapható, ez ugyan az, mint ami a Prius 3 / Auris HSD-t is hajtja.
Azért egy Golf 4-től fényévekre van, de az tény, hogy nem egy GS/LS szint.

"Less but better" - Dieter Rams

(#144874) diegho válasza BigBlackDog (#144858) üzenetére


diegho
nagyúr

Mihez tudom hasonlítani? Octavia, Superb, Jetta, Passat, Mondeo, Avensis ezek mind 2002-8 közöttiek. Az epica egész belseje nem jön be. Jelenleg Merivát használok, amit nagyon kevés helyen ajánlanak, mindenhol a Jazz folyik a csapból, pedig a Meriva praktikusabb. Jazzt akartam venni, de olyan szűk elől, hogy be se fértem rendesen (198/120). Elhiszem, hogy a Jazz sosem romlik el, de nem is a legpraktikusabb kisautó.

A gagyiság amit más is írt nagyon jellemző az Epicára, nem is lenne baj vele 800k-ért, de nem annyi.

[ Szerkesztve ]

(#144875) fenergie84 válasza nesa (#144871) üzenetére


fenergie84
addikt

Tudom, h közös gyerek. Igazából a formával nem tudok azonosúlni.
Az egyterűek formája jobban bejön, mint a kisbusz.
De ez van, valamint vennem kell majd úgyis. :)

(#144876) domojko válasza Richard! (#144850) üzenetére


domojko
senior tag

Az octavia tetszik, viszont az áruk nem annyira, 1-1 értelmesebb darab bőven milla felett kezdődik. Melyik motorral ajánlott az octavia? Csak h milyeneket nézzek.

(#144877) Studi válasza domojko (#144876) üzenetére


Studi
addikt

Az 1.4 benyás az szánalmasan mozgatja azt a kasztnit. Volt olyan exemnek, ugyanaz a motor van most asszony V Golfjában is. Semmi dinamika. Mondjuk nyuggerként lehet vele közlekedni, és nem fogyaszt rosszul.

szerk: ja, és a legtöbb használt ezzel a motorral van, ami nem, az meg jó eséllyel céges volt.

[ Szerkesztve ]

(#144878) molnarpeter válasza domojko (#144876) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1.6 benzin megbízhatóság és menetdinamika miatt is kell bele minimum (vagy dízel). Trafók hullhatnak benne, első sárvédőket és a csomagtérajtót nézd meg rozsda ügyében, illetve az első sárvédő dobbetétei mögött évente ajánlott kimosni (plusz bent felül levágni a szivacsból, vagy teljesen kiszedni), máskülönben jól bírják. Klímakompresszor lehet hiba, rossz klímával ne vegyél szvsz. Eleje kicsit alacsony, ha nem lett rendelve rossz útra kitalált (emelt) futómű. Váltó tud némelyikben széthullani, de ennyi idő/km alatt ez már jellemzően megtörtént, ha akart, szóval attól nem tartanék. Facebookon van Hungarian Octavia Klub néven egy csoport, ott szoktak lenni szebb példányok, klubon belül kicsit olcsóbban is.

(#144879) domojko válasza Studi (#144877) üzenetére


domojko
senior tag

Igen, nézegettem, kb 2/3 arányban 1.4-esek, 1/3 1.6. És ami valamire való lenne, piszok drága. :U

molnarpeter: köszönöm az infókat :R. 100%-ig faszbuk mentes vagyok. :)

[ Szerkesztve ]

(#144880) vzsryl válasza domojko (#144879) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Ez korrektnek tűnik, és még a kilométeróra állása is hihető.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#144881) domojko válasza vzsryl (#144880) üzenetére


domojko
senior tag

Valóban szép állapotban van. Csomagtér ajtó jobb oldalt nem áll el egy picit? Vagy csak érzéki csalódás?

(#144882) vzsryl válasza domojko (#144881) üzenetére


vzsryl
nagyúr

De, az biztosan csálén áll, viszont vásárlás előtt át lehet vizsgáltatni. Ha kulcstartóra volt törve, akkor az valószínűleg kiderülne.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#144883) Atomgeszi


Atomgeszi
veterán

Haver keresne VW Polo(4gen)-t, városba szaladgálósnak. Melyik motorral ajánlott?
A történetre 700k-t szánna(ezen felül természetesen átírás + szervizekre félre van rakva neki 150).
Ki lehet ennyiből fogni egy nem 3 ajtósat, de klímásat, elektromos ablakos és legalább ABS-eset?

(#144884) diegho válasza domojko (#144881) üzenetére


diegho
nagyúr

Ha az ilyen dolgok visszatartanak egy megnézéstől is, akkor szalonban keress autót. Én már előre képzem magam az anyázásra, amit a Mervia eladásakor kell megejtenem amiatt, hogy a bal első sárvédő és az ajtó újra lett fényezve és a sárvédő-küszöb találkozásánál kicsit nagyobb a hézag (tény, hogy hülyén lett visszarakva, de nem fogom emiatt újrarakatni, pláne, hogy nem nálam volt fújva)

(#144885) adalbert1 válasza nyogo83 (#144841) üzenetére


adalbert1
veterán

Ma felhívtam az egyik ilyen roncskereskedőt, kb. fele akkora összeget ajánlott, mint a biztosító kalkulációja, így a roncsbörze mellett döntöttem (amit elméletileg a biztosító intéz, és ha akit hoznának onnan kevesebb pénzt ajánlana, akkor kipótolják ők).

Ahol ilyen fúrást látni a középkonzol 2 oldalán, az jó eséllyel rendőrautó volt (fehér 2-es kombi Focus-ok)?

(#144886) domojko válasza diegho (#144884) üzenetére


domojko
senior tag

De gondolom nem is ugy hirdeted hogy sérülés mentes. Sajnos mocskos egy ágazat az használtautó kereskedelem. Szarrá tört szarokat árulnak kipofozva összegányolva, órák szarásig visszaállítva. Nem az a baj h használt egy autó, hanem hogy miért kell hazudni csalni becsapni a másikat. Miért nem vehetek a pénzemért egy korának megfelelő állapotú autót, miért kell keresnem hogy hol az átbaszás? Teljes iparág fejlődött ki erre. Nem akarok én szalon autót venni, az enyém sem az. Korának megfelelő állapotban van. De ha eladom nem is fogom takargatni vagy elhallgatni a hibáit, hiányosságait. Szoval azért ennek tükrében nézelődöm. Nem az a célom h szarért húgyért eladjam a swiftet és vegyek az árából egy betegágyat lehetőleg minnél drágábban h segítsem az adott kereskedőt vagy neppert.

Nem az a hibás aki gyanakszik hanem azok akik ilyenné tették ez az ágat, hogy gyanakodni kell.

[ Szerkesztve ]

(#144887) focvis válasza adalbert1 (#144885) üzenetére


focvis
veterán

Fehér Focushoz: jó eséllyel igen, esetleg taxi.

A Csonti-Car nagyon vicces csapat, tényleg jó fejek. Viszont főleg hulladék autókat áruknak. :/

(#144888) adalbert1 válasza focvis (#144887) üzenetére


adalbert1
veterán

Csak a példa kedvéért linkeltem tőlük autót, az ő képeiken látszanak legjobban a fúrott lyukak - érdekes, hogy más is árul ilyet, és leírja, hogy szeretett családi autónk eladó. :DDD
Kicsit elment a kedvem a benzines Focus kínálatot böngészve, ami értelmes vételnek tűnik, az olyan 1,8 millió körüli áron van, utána még van pár darab a kínálatban, de azok után, ami ismét jónak tűnik, már 2,8-2,9 körüli áron van (szóval van egy kb. milliós differencia az árakban, és közte csak pár autó található).

(#144889) footy válasza Atomgeszi (#144883) üzenetére


footy
addikt

Inkabb egy Punto2

(#144890) Atomgeszi válasza footy (#144889) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Szerintem is.. De felénk (baranya) VAG mániás mindenki. :U
Szóval a Polo-hoz ragaszkodna.

(#144891) Integrale válasza domojko (#144881) üzenetére


Integrale
veterán

Lehet, hogy csak az utkozoje van kitekerve ( mar ha van olyanja).

"Bad reklám is reklám too"

(#144892) mycso válasza adalbert1 (#144885) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Amit linkeltél, szinte biztosan rendőrautó volt. Autonavigator

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#144893) Acheron


Acheron
őstag

Egy ilyen formát szívesen bevállalnék :D Mondjuk az 1700 kg -hoz a 190 ló és a 258 Nm nem kiemelkedő. Gondolom alkatrész sincs hozzá minden bokorban.
Ez a konkrét példány tegnap még egy ötvenessel olcsóbban volt fent - igaz, azóta tolatott 30.000 km -t (70e -ből 40e km lett :DDD ) Persze ez nem óratekerés, csak tévedés és elírás, ugye... :U

[ Szerkesztve ]

(#144894) footy válasza Atomgeszi (#144890) üzenetére


footy
addikt

Akkor 1.4-et keressen 75 loval. A 101lovasnak szar a hangolasa es rettenetesen kesik benne a gazpedal. Az 1.2 pedig konnyen lesz hengerfejes.

(#144893) Acheron
Csak a bele ne lenne olyan igenytelen... :(

(#144895) ADAM1337 válasza Acheron (#144893) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Ismim vett ilyet de a V8-asat igaz svédbe jár ki vele ott van napi használatban.
A V8-asnak elég betyáros hangja van, bár szerintem az se sport autó.
Igaz az kint volt valami 3M körül, ez a fajta bodés.

[ Szerkesztve ]

(#144896) Acheron válasza ADAM1337 (#144895) üzenetére


Acheron
őstag

Ebbe a kaszniba szerintem kell is a nagyobb motor. Pofás, errefelé elég ritka, de footynak igaza van, belülről nem egy díjnyertes design. Kíváncsi lennék, mennyi lehet a fenntartása egy ilyennek.

[ Szerkesztve ]

(#144897) Szada85 válasza domojko (#144886) üzenetére


Szada85
aktív tag

Csak sajnos ez a fajta mentalitás/ gondolkodásmód, mint a Tiéd, az, ami ritkább. A nagy többség olyan szemmel / szempontokkal néz meg egy használt autót is, mint egy újat, ami bizonyos kor felett már szerintem vakvágány.

Nyilván senki nem önmaga ellensége, és nem egy lelakott, leharcolt autót szeretne, ezt nem vitatom, de az, hogy egy autó 10+ évesen mondjuk hajszálkarcos, vagy van rajta pár ajtórányítás ( ami ellen szerintem nem nagyon tudsz védekezni ), esetleg apró javítanivalók, akkor máris olyan kanosszajárást rendez a vevöjelölt, mintha egy triplaszaltót dobott autó állna ott javítás nélkül...

Kicsit korábban írtam, hogy az általam hírdetettnél azon rugóznak most, hogy miért nincs meg az autóhoz az eredeti ( 2003-mas! ) CD a navihoz, mert így az akkor "nem müködik"... :)

(#144898) footy válasza Acheron (#144896) üzenetére


footy
addikt

Ha ilyesmi kell, akkor inkabb a Chrysler 300c-t neznem meg. Abban az E-Klassenak a technikaja(padlolemez, valto, egyes(diesel) motorok) van es nem is egy ordoglakat meg az alkatreszellatas sem trukkos.

Integrale
Erre gyanakodtam en is, de nem talaltam egyertelmu utalast guglival.

[ Szerkesztve ]

(#144899) Integrale válasza footy (#144898) üzenetére


Integrale
veterán

A Chargerben is az E osztaly technikaja van, ugyan az a padlolemez mint a 300C, Challenger.

"Bad reklám is reklám too"

(#144900) Luck Dragon válasza Integrale (#144899) üzenetére

Minap láttam egy 300C-t , kb olyan mint egy páncélos gardrób szekrény nagy kereken , belül meg a fél Ikea áruház. :D

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.