Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
szőröscica
addikt
Szerintem kulfoldon is be lehet szivni. En E60-ast nezettem at Nemetorszagban (ismetelten koszonet Declare kolleganak a rengeteg segitsegert), a hirdetesben hibatlan, gyonyoru auto valojaban korbe volt torve, es okadta az olajat. De legalabb belement az atvizsgalasba, ez is valami.
Y72
aktív tag
Nem gondolom hogy ez sértés, tudom hogy nem értek a témához, többek között azért is írok ide.
Viszont akiknek a segítségét tudnám kérni, a nagy szakértelmükkel eddig úgy vásároltak használt autót / motort, hogy hibásat fogtak ki, nem is tudták használni amíg kb a vételár összegét el nem költötték javításra.
Ilyen ismerősökkel ha vakon rábökök valamire és pusztán a leírás alapján megveszem, (akár átutalással) még még mindig nagyobb esélyem van jó autót kifogni.
[ Szerkesztve ]
diegho
nagyúr
Merre laksz? Nagykanizsa környékén tudok adni kontaktot, aki csak egy helyről, csak teljesen bevizsgált autókat hoz. Eddig egyikkel sem volt semmi gond és már bőven jött be. Ültem már kettőben, belenéztem többe és tényleg makulátlanok voltak, árban csak 2M felett foglalkozik, de nagyon érti a szakmát. A környék legjobb szervizének a tulajdonosa, minden itthon gyakrabban előforduló autóról tud mindent. Nem tudtam még olyant kérdezni tőle, amire ne tudott volna válaszolni. Az összes autó összes típushibáját tudja, az emberei pedig még olyan hibákat is felírnak a vizsgálati lapokra, amik majd évek múlva fognak előjönni, de előre szólnak miatta, hogy majd ilyen is lesz, ne érjen váratlanul.
tikshow
addikt
Y72
aktív tag
Budapest vonzáskörzetében, BP-től északra lakok, de bárhova elmegyek egy jó vételért.
Ha átküldöd megköszönöm, van honlapja ahol fent vannak az autók? Vagy kérésre szerzi be az adott típusokat?
Zewa
senior tag
Nem a 3. generációs Mondeora gondoltál véletlenül? Én azt választanám mert csendesebb és modernebb az Avensisnél. A Toyota legendásan megbízható típusa de a benzines Forddal sincs gond.
Az Opel egy Mondeohoz képest egy puttó hadihajó, de mellényúlni azzal sem fogsz. Ajánlom hogy próbáld ki őket és dönts.
sittes79: A konkrét példányt látni kell, de jó autó és remek motor.
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
diegho
nagyúr
Holnap privátban megírom.
tikshow
addikt
Dede, erre gondoltam. Köszi!
Mr X
veterán
Telhesen mindegy, hogy új vagy használt, ha az első évben ki kell ezeket cserélnie, akkor utána nem lesz rá szükség (ideális elmélet szerint). Az új autó akkor spórolás e tekintetben, ha eladja, mielőtt ezek előjönnek. Ekkor pedig a második tulaj nyeli be, aztán neki sincs gondja évekig rá.
rbalint88
addikt
Turbo azert hozzaallastol fuggoen elmegy 300-ig is, bar erdemes elobb feujitani. Dmf hasznalat es labfuggo, 100-300 kozott barmit tudhat. Dpf kis odafigyelessel sokaig eletben tarthato. Cr rendszer 400-500-at elmegy normalis gazolajjal, meg ha nem jarsz ures tankkal allandoan (gazolajhutes miatt). Csak ahogy a szamokbol is latszik, ezek potencialisan addigra fognak beszarni, mire egysegsugaru magyar juzer meg tudja venni -direkt nem azt irtam, hogy megengedheti maganak-, aztan meg jon a kamillazas, hogy azt a szuk millat mikorra fogja kigazdalkodni az auto... 2l fogyasztaskulonbseggel, nagyvonaluan ugyanugy 350-nel szamolva benzint es gazolajat 150e km, mire egyaltalan nullan van. Es a kulonbozetbol elmehettel volna azert nehanyszor nyaralni a benzinessel szoval jo a dizel, csak vannak aprobb kockazatai.
tresh
addikt
Ja..nem hülyeség De akkor már rég eladtam volna neki a sajátomat és én vettem volna valami pd-t.
[ Szerkesztve ]
amargo
addikt
Sziasztok!
Segítséget kérnék mint sokan mások.
Jelenleg egy Opel Astra G '03- használok évi kb ~20e KM megyünk vele.
Ezt szeretném cserélni egy Opel Astra vagy Skodára Octavia-ra és csak kombi jöhet szóba vagy nagy csomagterű, kis gyerekek miatt.
Ami fontos, hogy a 3 betűsekből szeretném, ha több lenne benne: ABS, ESP esetleg ASR-t is.
2010-től nézegetem a kocsikat, mert legalább 3-5 évre terveznénk a vásárlást, tehát használtat keresek.
A ráfordítandó összeg rugalmas, valahol 2M - 2,5M.
Ha Astra, akkor min 1,6-t keresek benzinest.
A kérdésem, hogy bár mind a kettőt vezettem már, kicsit jobban húzok a Skoda felé, viszont nem sokat tudok a fenntartási költségeiről és a TSI-ről is tudom, hogy erős, de mekkora a szervizigénye? Mert autószerelők, inkább az Opelt ajánlják egy jó kis szívó benzint, viszont kevés van belőlük, pedig mobile.de-t is nézegetek. Esetleg nézzek meg más márkákat is, de amennyire gondolom, ebbe a keretbe nem nagyon férnének be.
Ui ebben az árban nem tudom mennyire éri meg J Astrában gondolkozni, mert van pár, de van értelme?
Üdv és köszi a segíséget
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
Szia!
Astrából a J sokkal igényesebb, mint a H.
Octaviaból elég az 5 ajtós, annak is hatalmas a raktere.
Astra J 1.6 benzin elég lusta lehet. Ha szempont a dinamika, akkor mindkét modellből az 1.4 turbóst keresd.
Opel alkatrészek valamivel olcsóbbak, amúgy a Skoda se drága. A szerelők azért ajánlják a szívót, mert ahhoz értenek csak. Keresni kell egy Opelre vagy VAG-ra (VW, Skoda, Seat, Audi) szakosodott kisiparost, ő érteni fog a modernebb motorokhoz is.
A VAG 1.4 TSI-t azért köpködik, mert sok esetben szar a vezérműlánc bennük. Nem horribilis az ára a gyári alkatrésznek sem, Skodához a komplett gyári láncos vezérlés szett kb. 70 ezer Ft + munkadíj.
Az Opel gyári vezérlésének árát nem tudom, tippre 40 ezer + munkadíj.
[ Szerkesztve ]
vzsryl
nagyúr
Én úgy hallottam, hogy TSI motorterében állítólag el lehet tölteni pár órát némelyik egyszerűbb szerelési metódussal is, emiatt magasabb lehet a szervizköltség. Lehet csak rossz helyről kaptam az információt, nyugodtan javíts ki, ha tévedek.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Nem tudom sem megerősíteni, sem cáfolni ezt.
Kizárólag a saját 3 db TSI-mről tudok biztosat mondani, összesen közel 4,5 évig használtam őket:
- 2 autón csak olajat, szűrőket cseréltem.
- Volt egy amit 118 ezer km környéken vettem és 165 k km környéken adtam el, ezen olajcserén felül kellett 1x szoftvert frissíteni márkaszervizben (8500 Ft), ill. 1x volt vegyszeres szívótraktus tisztításon (18 000 Ft). Ez utóbbinak lassan érett a vezérlés cseréje, reggeli indításkor - csak akkor - pár másodpercig kerregett a lánc. Márkafüggetlen szervizbe hordtam, nem fájtak a szervizszámlák, éves szerviz kb. 40 e. Ft (Castrol Edge, Mann szűrők, munkadíj, no-számla).
Az kétségtelen, hogy szervizigényesebb és kényesebb egy 1.6 szívónál, de valamit valamiért. Ma is megvenném ezeket az autókat, nagyon jól mennek, nagyon kedvező fogyasztás mellett.
Amúgy szeretem az Opeleket is, abból 10+ darabot koptattam, meguntam, másnak jó szívvel ajánlom.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Azért a mostani kocsid autód is a szíve mélyén Opel.
Az a három TSI mennyire volt korai évjáratú? Gondolom azért nem voltak agyonhasználtak, nem 150-200k km feletti futásúak voltak, nem?
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Nem a lánc kerreg, hanem a szelepek szólnak a dugattyúk tetején. Pár mp.
2mp csörgés több mint 30x ért bele a szelep a dugattyúba.
[ Szerkesztve ]
tresh
addikt
oszt még a dízel hangos kerregős szar
A technika Opel, a motor Fiat/Opel, viszont a külseje és belseje "egyedi" és ez utóbbi az, amiből túladagolásom van Opelből. Amúgy egy Opel nagyon észszerű választás.
TSI-im 2009, 2012, 2015-ös évjáratok voltak. Max. km ~165 k km. Amargo fórumtárs 2,5 millióig keres autót, annyiért már simán találhat 2010-2011-es Octavia 2 faceliftet.
Nem akarok senkit győzködni, aki 1.6 szívót keres, vegyen 1.6 szívót, de fogadja el, hogy lusta lesz vele egy 1,4 tonnás autó.
@Mágus: kiköpött ugyanilyen hangja volt az enyémnek is (G6), és kb. ilyen hosszan kerregett az is. Azt mondják, hogy a láncfeszítő engedi el az olajat, azért kerreg. Ha járattam fél percet és újra indítottam - akár 30 perc múlva - akkor nulla kerregés volt.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Igen, a lánc feszítő miatt csinálja, de a hangot nem a lánc adja, csak a nem megfeszített lánc megengedi, hogy összeérjen a motor.
Ez az 2-3mp már olyan, hogy nem halogatnám a cserét tovább, ez már cserés..régen.
Aki ilyen autót keres, ezt cseréltesse ki, számoljon vele, utána nyugodtan fogja használni.
[ Szerkesztve ]
Az nem gond, hogy már ez egy létező hiba, tehát már verte egymást a két alkatrész? Nem lesz ennek valami velejárója? Vagy tényleg elég cserélni a láncot és megint minden szép és jó lesz?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Mágus2
Közösségépítő
Ha sokáig fogják hanyagolni, akkor teljes hengerfej csere lesz a vége.
Integrale
veterán
Szive melyen Fiat/Opel/Saab, motorja Fiat, belter es a hej Saab.
"Bad reklám is reklám too"
~2 évig így használtam.
Becsszó gondolkodtam már a cserén!
A szelep ezeket túléli? Elvégre annak se tesz jót hogy belever a hengerbe?!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Mágus2
Közösségépítő
Semminek nem tesz jót. Látszik a szelepen és a dugattyún is a fullcontact stílus.
focvis Jár a buksisimi. Az új tulaj biztos pislogott a cserénél.
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Na látod, mégse vagy még olyan öreg, szeretsz még veszélyesen élni!
Volt 2 db Babettám és 1 macskám is.
@Mági.
Bucsek
tag
Sziasztok!
Nem rég óta van jogosítványom és szeretnék rövid időn belül autót venni.
Időközben született egy gyermek is, ezért utazgatás a nagyihoz (50km) és szállítgatás, idővel bölcsi, ovi, isi, és bevásárlásra szánnánk, ja meg nyaralásra, ha már van
Nagy igényeim nincsenek, csak fel szeretném térképezni, milyen lehetőségeim vannak.
Használt vagy új autó?
Ha használt, akkor lehetséges az egy összegben való kifizetés, viszont nem tudom milyen autó jönne jól.
Az biztos, hogy 5 ajtós kellene, és olyan ami keveset fogyaszt (viszont nem megy - Sam L. Jackson).
Peugeot 206 vagy 306-osat néztünk, nekem tetszik, azt is hallottam hogy viszonylag nem túl magas a fenntartási költsége, ennél lejjebb viszont nem adnám, tehát ilyen suzuki swift (nincs vele bajom, de inkább ne) nem igazán jöhetne szóba.
Opelek közül is tetszik néhány modell pl. corsa, viszont annyira nem értek az autókhoz, hogy hihetetlen.
Ha esetleg új autót vennénk, akkor viszont hogyan érdemes? autóhitel, vagy lízingelve? Itt nagyjából megint ugyanazok az elvárásaim mint ha használt lenne és itt már a "márka" is mindegy.
Lehet kicsit sok az ismeretlen, és nagyon sok a választék, de pont ezért nem tudok dönteni
Ha videókártyát kéne venni, akkor könnyebben menne a választás
köszönöm előre is.
Bucsek közlegény északi futár jelentkezik, uram!
BigBlackDog
veterán
Mekkora a keret a használtra és az újra?
Bucsek
tag
Szia, igazából ha használt, akkor nagyon maximum 800.000
ha új akkor igazából mindegy, vagyis nem a 60 millás autó, de 3.5ért adják a személyautókat újjonnan. Szóval ez a max, de ezt már úgyis csak hitellel tudnám megoldani. Persze ha olcsóbb, az sosem baj.
köszi
[ Szerkesztve ]
Bucsek közlegény északi futár jelentkezik, uram!
rellif
senior tag
Sziasztok!
Ford C-Max benzines mennyire "problémás"?
Valami hasonló lenne az elképzelés.Nagyjából 5000€ a keret.
BigBlackDog
veterán
Hát, újonnan 3.5m Hufért azért nem biztos, hogy hosszú távra választanék autót. 800e Hufért használtan egy G Astrát már lehet lőni, alapos átnézéssel azért ki lehet fogni olyat, aminek nem lesz szörnyű a fenntartása.
alázógyík
őstag
Tapasztalat alapján:
Motortartó bak gyorsan fárad, magasnyomású szervócső majdnem mindegyikben eldurran, önindító, büdösödő és szinte szagtalaníthatattlan klíma, "fáradó" hátsó rugók. Zörgő műszerfal/B oszlopok.
rellif
senior tag
Ez így elég rosszul hangzik.
Esetleg valami ajánlás...
lehetőleg egyterű legyen,benzines és fiatal.
[ Szerkesztve ]
zgospel
őstag
Na nem kötözködésből, de szerintem a 206-osnál egy "új Swift" (tehát a 2005 utániak) sokkal jobb választás ha az alacsony fenntartási költség és megbízhatóság a szempont.
Persze, nem lesz olyan kényelmes a futóműve meg az ülései sem mint a 206-osnak, cserébe a kötelezőkön kívül nem igazán fogsz semmire se költeni, de a kötelezők is olcsóbbak.
Ráadásul nagy belőle a kínálat, lehet válogatni bőven felszereltségben, futásteljesítményben, színben is. Ha 206-ost mernél venni, akkor 2005 utáni Swiftet halál nyugodtan. 800 ezerért már van választék, ha nem is olyan nagy mint 1 millióig.
Szerintem
306-os Peugeotnál egyébként a hátsó futómű felújítása az ami esélyes lehet és egy viszonylag nagyobb tétel. Nyilván ha megcsináltatod utána évekig nincs vele gond.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
diegho
nagyúr
Nekem pl valamiért a Logan mcv elég szimpatikus autó, újonnan is jöhetne.
Szia!
Friss jogsival, első autónak mindenképp használtat javaslok; kevésbé fáj és kisebb az anyagi kár, ha véletlenül megkarcolod (karcoltól koccig bármi előfordulhat).
Legyen légzsák, ABS és klíma, utóbbi nélkül nehéz lesz majd eladni. Az új autóval várj egy-két évet.
Öcsém egy ugyanilyen C-max 1.6 benzinest használ 12,5 (!) éve. Tavaly majdnem eladta, de az utolsó pillanatban meggondolta magát, mert az autónak semmi napi szintű nyavalyája nincs.
Amit Alázógyík leírt, az úgy volt nála is: szervó szar volt, klíma szar volt - mindkettőt garanciában javították neki. Egyszer cserélt benne gyújtótrafót, klímája néha szarakodik, de semmi tragédia 12,5 év alatt.
rwin5
őstag
üdv Urak, tudom off de itt mindig képben vagytok
adott a következő dolog:
most jár le az 1 évem a biztosítónál és hívott a nő, hogy nemhogy csökken hanem 70k lenne 2017 februártól, úgyhogy szerinte mondjuk fel. Ki is néztem egy másikat. Üzembentartóival akarnám + egy másik biztosítónál. Interneten meglehet így kötni, vagy mivel ilyen bonyolult muszáj lesz személyesen intézni?
BigBlackDog
veterán
Pontosan mikor jár le? Ha jól rémlik, legalább 30 nappal korábban kell felmondanod.
rwin5
őstag
Ma felmondta a nő, pontosan nem tudom hogy mikor de telefonos kapcsolatban álltam vele és ő figyelte, hogy legkésőbb mikor lehet még, úgyhogy biztosan nem csúsztam ki. Csak 2 hete minden nap 6 ig voltam melóba és esélytelen volt eljussak a biztosítóhoz személyesen. Holnap elszaladok annyira, hogy aláírjam de már fel van mondva elvileg-gyakorlatilag, csak ugye a pótdíjat se akarom fölöslegesen fizetni.
rellif
senior tag
Egy suzuki splash-t szeretnék lecserélni,most 8 éves.(1.0 klímás )
Mindenképp nagyobb és erősebb autót szeretnék.
A C-max szimpatikus,de ezek alapján érhetnek meglepetések.
Kornel
veterán
splash a legjobb.
igaz az 1.2 a jobb, ezres nagyon gyengusz.
Azért a C-Max egy nagyságrenddel komolyabb autó, mint a Splash. Én simán bevállalnám, ezek a korábban felsorolt dolgok már jó eséllyel meg lettek rajta csináltatva de ha gond is lenne, nem annyira drága tételek.
"Less but better" - Dieter Rams
amargo
addikt
Köszönöm, ezek alapján nézelődők tovább.
TSI vel mennyit mentel pályan? Annó nekem egy 1.2 meglepően jól ment és a fogyasztása is jó volt.
Ui: Octavianak 1.4 TSI nézek.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
#94529552
törölt tag
Sokaknak nem az. A dákó unszimpatikusan rozsdásodik már újonnan .
rellif
senior tag
#145094 kornelka Legjobb benne,hogy "igénytelen" kis pénzből fenntartható.
#145095 xeon.Szabi Biztos,hogy komolyabb autó.
Esetleg Toyota Corolla Verso-ról vélemény?
Mennyi kilométert, vagy milyen tempóval mentem pályán?
Sokat megyek pályán, 1-2 hetente M7 oda-vissza. A kilométereim minimum fele pályán megy az autókba, a maradék országút, város fele-fele.
1.4TSI 160 km/h-ig teljesen otthonosan mozog, Octavia 5 ajtós ezzel az autópálya-tempóval megáll 8 literből. Országúton ha símogatod csak a gázpedált 100-110 között, akkor max. 5,5 liter. Értelemszerűen ha nem sietsz az autópályán, akkor 6,5-7 liter a 130-150 tartományban. Végre az Octi 215-öt ment óra szerint, ott zabál (20).
[ Szerkesztve ]