Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
barnam_
nagyúr
Azt észre sem vettem, hogy papírok nélkül. Akkor azért ennyi.
Primary92
senior tag
1 millióért szeretnénk venni egy autót.
Alapvetően a VW 1896 köbcis 110 lovas TDI-vel szerelt autókat nézegetem, ezen belül Octavia és kombi A4. Vonóhorog, lehetőleg tetősín, vagy kulturált tetőcsomagtartó rögzítési lehetőség.
Az autót hosszú utakon, illetve rendszeresen 25 km-es utakon használnánk, városi szaladgálás nem igazán lenne.
Jól látom, hogy az A4 avantnak csak 390 literes a csomagtartója, és a szedáné is nagyobb? Lehet tudni, hogy az A4-ek és az Otáviák különböző verzójinak mekkora a csomagtere lehajtott ülésekkel?
Az A4 mellett szól, hogy szebb, kulturáltabb, gondolom kényelmesebb is, illetve könnyebb találni normálisan felszereltet.
Szerintetek jó választás az Octavia vagy az A4 Avant, vagy inkább más gyártónál kellene szétnézni?
MunezXBK
nagyúr
Attól függ melyik A4-re gondolsz, B5-re? 380 literes.
Integrale
veterán
A4 Avant 1.9 TDi, ugyan idosebb mint az Octavia, de jobb, kenyelmesebb, beltere minimalisan nagyobb, csomagtere kisebb, de legalabb jol nez ki. (De csak Avantban).
Futomuve igenyesebb mint az Octaviae, ami egyik oldalrol elony, masikrol hatrany. Szoval +1 az A4-re.
"Bad reklám is reklám too"
Declare
őstag
Nyomtasd ki a parbeszedünket es mutasd meg valakinek pls (jah es a nyugodatn tudj aludni egy szolas mondas, nem azt jelenti, hogy alszol e delben vagy sem
amugy meg egy ide passzolo sztori:
Egyik baratom területi kepviselö, aki 60-80k km t tapos egy autoba egy evben. Kapott par eve egy elsö generacios 1.2 tsi skoda yetit. Folyamatos bajai voltak az autonak, turboval, vezerlessel, benzinpumpaval, benzinszag erzödött a kocsiban random stb....gariban nem keveset allt szervizben. Egy evig birtak, aztan a cegtulaj elvitte egy szakszervizbe, mondta hogy tegyek rendbe, amit muszaj a legolcsobban csereljek/javitsak, miutan kesz lett eladtak....kb uj szag volt a kocsiban, 1 eves, tip top allapot....kivülröl...jah, belülröl is. Az uj tulaj elete legroszabb autovasarlasa volt ez.
Sajna optikailag szep allapot semmit nem jelent olyan nepper trükkökröl lehet olvasni, amivel ki tudjak csinositani az autot, hogy hihetetlen. 1.4 tsi nel pl a lancnyulas tipikus pelda az elsö szeriasoknal. Ott ha jol tudom valami adalekkal el lehet csendesiteni/hallgattatni egy idöre a kerepelest pl indulaskor, de attol meg az a lanc kuka. Ennek pl mindenkepp nezz utanna ha idösebb 1.4 tsi t nezel
Primary92
senior tag
B5.
Azt nem értem, hogy a B5-ös (A4 mk1) platformra épülő autó kisebb, mint az A4-re (Octavia mk1).
A B5-ös A4 Avant csomagtartójától még a Focus mk2 kombié is jóval nagyobb, nem?
Valami praktikus autót vennék, számomra a VW-k nem sokkal szebbek, mint a Skodák, ezért nézegetek Audikat. Úgy látom az Audi esetében be kell áldozni a praktikusságot a szépség oltárán.
Az mk1 Octavia és az mk1 A4 Avant között fenntartásban nagy különbség van?
[ Szerkesztve ]
footy
addikt
Ha passatot akarsz venni, vegyel, senki nem fog az utadba állni, csak ne itt keresd az önigazolást.
(A Passat nagyobb kockázat PONT.)
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
A B5 platformjara epul a Passat es a Superb is, az A4 egy ujabb padlolemez, viszont egyszerubb hatso futomuvel, emiatt van tobb hely a csomagtarto szamara. A sok lengokaros megoldasok nem helytakarekosak.
"Bad reklám is reklám too"
Integrale
veterán
Az Astrara alapvetoen is kevesebbet kellene kolteni, meg akkor is ha dizel lenne mind a ketto, nem sikerult jol a VW-nek az a motorja es a Passat azon generacioja.
Olcsobb alkatreszek, olcsobb uzemeltetes stb.
"Bad reklám is reklám too"
B-L-A-C-K
titán
Csak úgy kérdezem miért írod ezt le? Írjam le 50x tudom? Leírtam már tisztában vagyok vele, az "önigazamat" eddig se abban kerestem hogy több baj lehet e vele vagy sem.
MunezXBK
nagyúr
De ez az ülések ledöntése nélkül. Amúgy nem kicsi, meséljek?
SzlobiG
félisten
Mk3 csak benzin 1.8/2.0.
Mk4 ott már jó a dízel is 2.0/2.2.
Primary92
senior tag
Mesélj!
Két 26-os biciklit szeretnék beletuszkolni, plusz sok napi cuccot (Focus mk2-nél sikerült), illetve máskor meg egy tandemet a tetejére.
Lehajtott ülésnél normálisan hátra lehet tolni a vezető ülést?
Fenntartása, alkatrészek általában véve drágábbak, mint egy skodánál?
Ezzel szemezek
Meg ezzel a Skodával
[ Szerkesztve ]
Remélem mindenki aki még csak a hahun látott TSI-t, kiírta magából a fájdalmát, amit a motor iránt érez.
Az 1.4 TSI kb. azt tudja menetdinamikára, mint egy 1.8-2.0 szívó; egy Golfot nagyon szépen mozgat, minden ésszerű igényre elegendő. Ettől függetlenül én se vennék ilyent Passatban, mert abból egy dízelt könnyebb lesz eladni 2 évvel később az álmodozóknak. Ugyanakkor az se lehet véletlen, hogy egy 6 éves Golf 6 1.4 TSI egy árban van a 6 éves Passattal (1.4 TSI és 2.0 TDI kb. azonos árat képvisel), kb. 2,3 m Ft. Gondolom nem egy kategória a fenntartási költségük.
Csak a margóra, többször leírtam:
4 év alatt a 3. TSI-nél tartok, mentem kb. 105 ezer kilométert. Eddig cseréltem motorolajat, szűrőket, fékbetétet, gyertyát, 1db gyújtótekercset (8 e. Ft), 1x márkaszervizben szoftverfrissítést kértem 5 éves autón (7,5 e. Ft), 1x biztos-ami-biztos alapon elvittem vegyszeres szívótraktus tisztításra (18 e. Ft.).
Márkaszervizben olajcsere hozott olajjal 15 e. Ft + az olaj ára 16 e. Ft, összesen 31 e. Ft.
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
Kornél EZ kell neked!!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
SzlobiG
félisten
Ez brutál jó ideje hirdetik.
spiky03
veterán
Sziasztok!
Szeptemberben tervezzük lecserélni a 2-es Fiat Puntónkat.
Először én a J-s Astrákat nézegettem, de após azt javasolta, akkor inkább már egy 6-os Golf-ot.
A Puntónk 2002-es és én minimum 2012-es autóra szeretnék most lépni, mert az nekünk még vagy 10 évig jó lesz.
Így most már azokat nézegettem. Az nem tudom baj-e, hogy van amelyikbe már bele tettek több mint 150 ezer kilométert?
A kérdésem az lenne, hogy mikre kell figyelni a vásárláskor? Valamint milyen szervizköltséggel lehet számolni? Gondolok itt a kötelező szervizekre, vagy épp alkatrészekre. A Puntot após csinálgatta, de nem biztos, hogy az új verdát is tudná.
Amúgy egy minimum 2012-es 1,4-es verziót nézegetünk, ebből is a turbósat, mert azt mondták az jobb, mint a sima vagy az 1,2-es.
Ez jó lehet? Főként városi használatra meg néha hosszabb távokra. Kb 6000 km-et megyünk egy évben.
Köszönöm a válaszotokat.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
BigBlackDog
veterán
Ekkora leírást míg végigolvasok... El is hiszem, hogy még senki nem jutott el a megvételig.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Én hanyagolnám a J Astrát és talán a Golfot is.
Keret, elvárások a kocsival kapcsolatban mik? Modern motorokból 1.2 édeskevés, a VW 1.4 TSFI nevű csodáját meg szintén hanyagolnám.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
dehogy kell
ezmiez???
spiky03
veterán
Húha Ez nem túl jó akkor, mert azok voltak a kinézettek.
Az elvárások, hogy felszereltebb legyen, mint a mostani Punto, meg az újabb és legyen megbízható.
Árban olyan 2,5 M HUF-ra gondoltam. Mondjuk részletre lesz úgyis, de azért 3 fölé már nem mennénk, meg jó lenne ha a Puntot is betudnák számítani.
Nem kell nagy verda, mert a városban jobb a kisebb, kb az a Punto méret, de azért lehessen bele pakolni és bírja az autópályát is ha kell. Mert mondjuk a Punto is bírja a 130-as tempót, csak ha jön egy domb akkor ott szerte szalad az a 60 ló vagy mennyi van benne és ott kicsit elfogy belőle az szufla.
Jah és benzines legyen.
Hirtelen ennyi.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
footy
addikt
Bravo T-jet vagy Civic 1.8 , vagy ha mindenkeppen Golf akkor a 7-es (abban mar 3. Gen tsi van)
spiky03
veterán
Megnéztem ezeket a Bravokat, nem rosszak. Olcsóbb, mint a Golf vagy az Astra,
Civic az nem tetszik, a 7-es golf meg drága.
És akkor csak az a T-jet motor a jó?
[ Szerkesztve ]
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
Dinter
addikt
Üdv.
Keresztapám szeretne 1.5M-ig átírással együtt kocsit venni. Dízel vagy benzin később gázosítva. Néztük VW Passat, Toyota Corolla, Kia. Eddig egy Kia Magentis 2.0 Ex prémium volt a legjobb. 2006-tól, 150 000 km-ig.
Integrale
veterán
Az 1.4 szivo is jo motor, de keves ebbe a kaszniba, bar ezt te tudnad eldonteni igazan, hogy mi eleg neked es mi keves.
"Bad reklám is reklám too"
spiky03
veterán
Hát ez az, hogy nem tudom.
Nem vagyok egy nagy kocsi guru. Eddig csak egy 2-es Golfot vezettem amin még anno tanultam meg most a 2-es Puntot.
Az a lényeg, hogy jobban menjen, mint a Punto.
De gondolom ezt az a 150 lóerővel tudnám elérni, ami a T-jetbe van. Nah meg az jobban is tetszik, hogy sport változat meg van alatta felni is. Meg olcsóbb is, mint a másik. Igaz majdnem 3x a km benne, meg dupla távolságra is van.
Nem tudom ezeknél mennyire számít a sok kilométer?
Mert amit veszünk majd autót azt szeretném ha egy 10 évig minimum autó lenne még.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
Integrale
veterán
Probald ki a ket kulonbozo motoru varianst. Az 1.4 szivoval is jobban megy mint a Punto, de nem lesz szamottevo, raketa plane nem. Ha a turbos megfeleloen volt hasznalva, akkor varhatoan birni fogja a 10 evet, felteve ha te is megadod neki amit ker a technika (melegites, hutes, olajcsere 10e km utan), tehat nagyobb zsakbamacska lehet egy feltoltos, mint az atmoszferikus tarsa.
"Bad reklám is reklám too"
haddent
addikt
A J Astrát felejtsd el (nehezebb és drágább mint a H és nem igen ad semmivel többet), 6 -os Golfból meg nem tudom van -e min. 1.4 szívóbenzin, ha nincs akkor azt is hanyagold. Mármint feltéve, hogy egyáltalán benzinesben gondolkozunk.
A 150 ezer kilóméter az ló***x, feltéve, ha gazdája volt. Én 4 évesen vettem 156 ezerrel, ex-lízingelt autót (júúúújj mit tettem te jóég nem vagyok normális talán nem is vagyok magyar autóvásárló!!!négy) és 200 ezernél mint a szalonban, jelenleg. Kilómétertől nem félni! Főleg ha relatíve új és aránytalanul sokat futott, mert akkor az pálya, és annál jobb nem is történhetett volna vele
Szervízköltség a csillagos ég ezeknél a turbós kis retyóknál. Ilyen korú (ergó "vadiúj") autónál még a szívóbenzinnél is egy első műanyaglökhárító is simán 100-200 ezer Forint, és nem is bimmerről beszélünk, csak egy VW-Opelről. Ez ilyen. De mondom, a turbós ugyanez, csak még 2x rosszabb
Olyan futásra amit írsz, főleg város, évi 6000, teljesen egyértelmű, hogy egy strapabíró, lehetőleg nagyobbacska de nem óriási szívóbenzin jelenik meg szemeim előtt, de majd a többiek kijavítanak. Én nyugodt szívvel ajánlanám pl. az 1.4-1.6-1.8 szívóbenzin H Astrákat, minnél nagyobbat találsz és minnél későbbit, annál jobb. XER legyen a motorkód vége, és hálás kis dög lesz. Persze más márkából is lehet, de abból majd ajánl más
Integrale ha most valóban ~60 paripát nyargal, akkor az 1.4 -es is tud 100 lovas lenni, az is előrelépés szvsz. A csigás verziót pedig olyan használatban, mint amit írt, szvsz. lehetetlen értelmesen használni
[ Szerkesztve ]
spiky03
veterán
Köszi szépen a választ.
Ezt gondolom a szervizben sem tudják megnézni, le ellenőrizni, hogy rendesen volt-e használva a turbó?
Áá nálam rendesen karba lesz tartva. Évente volt a Puntonál is olaj meg szűrű csere. Egy évben mi kb 6000 km-t mentünk, mert jóformán csak hétvégén használjuk a kocsit. Akkor is Pest Szigetszentmiklós távon.
Meg esetleg 1-1 teszkós bevásárlás vagy mozi hétköznap.
Igen azt én is csak most olvastam, hogy a turbós kocsiakt nem szabad megállás után rögtön leállítani, hanem járatni kell 1-2 percig, hogy visszahűljön a turbó.
@(#137379) haddent
Köszi neked is.
Az Astrat már el is felejtettem. Már csak a Golfokat nézem, meg a most képbe került Bravokat is.
[ Szerkesztve ]
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
Integrale
veterán
Erre a hasznalatra szerintem elegendo a szivo verzio is.
haddent: ezt irtam en is. Punto 2-hoz kepest mar ez is elorelepes dinamikaban, de nem lesz akkora kontraszt, +150-200 kilo fel is emeszti a plusz lovak egy reszet, plusz a 6-os valto mas fokozatkiosztasa is befolyasolhatja.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
spiky03
veterán
Azt mondjátok?
Igen erre én is gondoltam, hogy hiába több a ló, mert ugye ezek nehezebbek is, így valamennyit az is el vesz.
Nem kell nekem egy Porsche gyorsulása, csak azért dinamikusabb legyen, meg erősebb, mint a Punto. Meg az autópályán azért ha kell kitudjon még lőni.
Jah és ami még lényeg, hogy legyen rendes lámpája, mert a Puntonak nagyon szar, alig látni vele este, meg legyen rendes visszapillantója ne ez a kis csík, mint a Puntonak.
Egyéb kívánságom nincs
A 6 sebességhez még annyit, hogy az biztos fura lesz elsőre.
A H Astrak nem tetszenek annyira...
Pl Golfból akkor akár ez is jó lehetne: [link]
[ Szerkesztve ]
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
Integrale
veterán
spiky03
veterán
Én nem tudom, mondjátok meg ti.
Az előbb lemaradt a kérdőjel a link előttről.
Nah de majd még értekezek apóssal, hogy ő mit javasol.
Mondjuk a Golfok jobban tetszenek, mint a Bravok De a Bravohoz meg olcsóbban hozzá lehet jutni... Ejj nehéz ez.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
spiky03
veterán
Most látom csak a linkeket.
Köszi.
Érdekes, hogy a Bravo könnyebb, mint a Golf. Ezt nem gondoltam volna.
Egyedül a fogyasztásban jobb a Golf, de az is csak minimális, minden másban a Bravo a jobb.
Ahogy látom hosszabb a Bravo, meg kisebb a forgatónyomaték, de gondolom ez sem olyan vészes, mert máshol adja le.
Mindjárt megnézem, hogy mekkora a Punto.
Bocsi a dupláért.
[ Szerkesztve ]
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
Integrale
veterán
#94529552
törölt tag
Jó állapotúnak tűnik ez Golf, és ha nem pont száguldozásra kell akkor biztos elég lesz a 80 lóerő... Viszont hátsó elektromos ablakemelője már nincs neki.
focvis Végre lehetett olvasni egy olyan véleményt TSI-ről, ami tapasztalatokra épül, köszi. Ritkaság itt az ilyen, sajnos. Nyugodtan mehetne akár az összefoglalóba.
[ Szerkesztve ]
spiky03
veterán
Nekünk 2-es Punto van, nem ez amit linkeltél, még a kis lámpás.
Amúgy mit kell nézni a görbéken?
Annyit tudok, hogy a Punto úgy ment "sportosan" ha nem esett a fordulat 2000 alá.
@(#137387) Pumma
Nem tervezek száguldozni, max 130-140 autópályán, városban meg ugye amennyivel lehet menni.
Csak ne fogyjon el az erő a dombon, mint most. Ennyit szeretnék csak.
Az nem annyira izgat, hogy hátul nincs elektromos ablak, a Puntoban sincs. Elől legyen az a lényeg.
[ Szerkesztve ]
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
Integrale
veterán
Oké, akkor gyorsan írunk rbalinttal és a többi érintettel mi is az összefoglalóba.
spiky03
A kislámpás is a kettes Punto.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
#94529552
törölt tag
Felőlem írjatok. De csak ha valós, és nem az a lényege, hogy mindenki olyan kocsit vegyen, mert nektek az van. (nem hobbizolinak is Fiat-ja van? Lassan többen lesztek a hondásoknál )
Kornel
veterán
Háh!
Mit láttam valamelyik nap a polusnal.
Opel corsa!!!! találkozó
Van lejjebb?
hacki87
senior tag
Persze a lurdy melygarazs lejjebb van es ott is volt regebben opel talalkozó.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Ez nem opel volt.
Corsa!!!!
Elektrosokk
addikt
Ja, tényleg ritka sajnos.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
szabonagyur
félisten
Van lejjebb... ha valaki ezen csámcsog, csak mert neki Civic van...
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Kornel
veterán
Aha mesélj még.
Az, hogy minden fórumon belemkotsz, gondolom annál már azért nincs lejjebb.
De gondolom ha ennyire szamontartod az osszes tevékenységem, akkor azt is tudod, hogy nem vagyok az a buszke hondas, aki talikra jár, hogy azért rohogok egy corsa találkozón, sőt, éppen azon vagyok , hogy a mindenféle bugja és szrsaga ellenére használható autót faragjak a civicbol
Hidd el élőben elég viccesen néz ki, amikor gyűlnek a parkolóban a literes ecotec-ek, és rájössz, hogy ez egy corsa tali
Ha továbbra is ennyire szét akarod szedni minden mondatomat, minden szavamat, elfaradhatnal a következő utáni autós topic talira, mert még nem lattalak ott, csak itt hinted az igét.
A 18-aira én egyeb elfoglaltsag miatt nem tudok menni, de a következőn biztos ott leszek, ahog az előzőeken is.
És akkor ott lehet szajkaratezni 😂
[ Szerkesztve ]
footy
addikt
Csak ne fogyjon el az erő a dombon, mint most
Neked akkor nem artana egy kis nyomatek. Az meg a T-jetben van, viszont szerintem eleg lenne belole a 120 lovas verzio is. En szivot nem vennek az biztos. A legjobb az lenne ha kiprobalnad mind a ket valtozatot, aztan utana konnyebb lenne a dontes.
[ Szerkesztve ]
szabonagyur
félisten
Szerintem valakivel nagyon összekeversz, mivel kb. egyetlen autós topikban nem "hintem" az igét, max kérdezni járok fel de valószínűleg egy kezemen meg tudom számoli, read only vagyok szintem mindig. Autós talira meg végképp nem járok.
És szerintem továbbra sem vicces, max annyira mint egy Swift vagy bármi hasonló tali
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Kornel
veterán
Úgy látszik akkor csak én irritallak ennyire 😂
Sikerült már megtalalnod hasonló stílusban 😉
A válaszod utan csak ennyi a véleményem:
haddent
addikt
De mert amúgy most nem mindegy? Gyűljenek az 1.0 'teccek bóvli lexus lámpákkal, ha nekik az jó. Aztán lehet, hogy van ott 3.5 -ös MV6 -os Omega moci is valamelyikben Ha meg nem, hát nem. Egyébként nem igazán értem, minek kezdted itt a flamet azzal a hsz. -szel, szabo meg reagált rá, nem volt váratlan sztem, pont erre lehetett számítani, "megérdemelted"... mindegy..
[ Szerkesztve ]