Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#137301) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

Lehet ezt (videó) érdemes lenne megnézni, csak kicsit túlhaladja a keretem, de gondolom alkudható...

(#137302) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

Van itt olyan aki kintről szokott behozni kocsikat?

(#137303) roberto211 válasza B-L-A-C-K (#137302) üzenetére


roberto211
őstag

Multkor hoztam be egy g3at ,de nem vagyok még olyan tapasztalt mint aki tobb eve csinalja de hatha tudok segiteni. Mit szeretnel tudni?

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#137304) B-L-A-C-K válasza roberto211 (#137303) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Privát megy.

(#137305) SimS


SimS
senior tag

Hello

137273: A nagybenzin / dízel most még nem vágyam - meglátjuk kompaktban mennyire bírom, aztán lehet, mellőzöm a hazautakat autóval. :) Az Accord is egy álom, de majd egy másik életben.

137277: A cica szép, de szegény nagyon kövér! :D

137299: Köszönöm, megnézek egy Lancia-t is, mert ugyan kívülről annyira nem tetszik, lehet beleülve más érzésem lenne. A motor pedig úgyis ugyanaz.

focvis: van 120-as is, ki tudja, lehet abból találok majd épkézláb példányt. Persze a turbó akkor is ott van. :) Nehéz ügy, de még 2-3 hónapom van keresgélni.

iRico: :R

Köszönöm a véleményeket, ajánlásokat, megnézem őket!

p.s.: az első átnézéses, szervizes listát valaki leírná, vagy linket találok valahol mit kell / érdemes?

SimS

[ Szerkesztve ]

Your journey will not end well. You cannot change your fate... no man can BattleTag: hamboo#1540

(#137306) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

Ez a kalkulátorba ami árat kidob már benne van az átírás is költség is?

(#137307) rbalint88 válasza B-L-A-C-K (#137306) üzenetére


rbalint88
addikt

Igen. Ami nincs benne: az idod, a kockazat, kaja-szallas koltsege, ismeros koltsege(ha ker penzt). Tomegkozlekedessel/repulovel kimenni szerintem nagy szopas, mert ha kimesz egy konkret autora es beszopat az elado vagy szar a kocsi, akkor ott allsz megfurodve. Helyhez vagy kotve, helyi kozlekedes atom draga es naluk 2-300km az nem tavolsag, van aki annyit jar ott munkaba naponta. Kocsit berelni szinten nem olcso, szoval en nagyon nem ajanlom ezt a modot. Ja es benne van hazafele a lerohadas, a treleres se epp annyi, mint itthon, hanem 2-5x dragabb...

Passatot meg 1.4 tsivel nem eroltetnem. Golfhoz oke, Passathoz mar nem lesz kellemes.

[ Szerkesztve ]

(#137308) haddent válasza Kornel (#137280) üzenetére


haddent
addikt

De hazabeszélve, de mit tud amit egy Golf/Astra nem? Vagyis melyikekről beszélünk..? Mert pl. H Astrában (és gondolom 6 -os Golfban is) baromi kényelmes elöl, óriási hely, fekhetek is, tart is oldalra is a legalapabb ülés is kicsit. Az egy dolog, hogy mögöttem meghalnak, de nem erről beszéltünk most :DDD A 150 -et meg röhögve tartja úgy, hogy van benne tartalék előzni ha szükséges.

BigBlackDog paragi dob fel, aztán máris élvezetes az 1.6 -os :DDD Szélzaj, motorzaj stb.. az van. Erről nem is fogunk vitázni, de a sebességgel, gyorsulással, stabilitással (nem remeg, nem rezeg, stabilan biztonságos megy, tartja magát, lehet menőverezni) nincs gond.

B-L-A-C-K szervizes munkatárs valami rokon: rakás hulladék fostenger a széria. Vagy a régebbit, vagy az újabbat, ezt ingyér se (passatról beszélek)

[ Szerkesztve ]

(#137309) Kornel válasza haddent (#137308) üzenetére


Kornel
veterán

Én egyikbe se ferek el olyan kényelmesen, mint a civicbe (se astra, se golf, se focus)
Igaz csak 184 cm vagyok, de a magassagomhoz képest hosszúak a lábaim, ezért a legtöbb mai autóban a térdem és / vagy a sípcsontom veri a középkonzolt.
Na már most ha 2M+t adok egy autóért, akkor nemár, hogy osszecsukott lábbal kelljen kuporognom elől.
Ezt ugye ellensúlyozzák a magas építésű autók, ahol magasan van az ülés, és mint egy padon ülve logatod lefelé a lábad, de ugye ez sem volt most opció.

Így a kompakt méretet vegigulve az első lábtérben a civic nyert nalam, ha a szélességét is nézzük, nem csak a hosszúságat.
Bár szerintem abban is az elsők között van a kategóriájában.

(#137310) Declare válasza B-L-A-C-K (#137215) üzenetére


Declare
őstag

Ok, akkor 10, nem 15....nem ez volt a mondanivalom lenyege, ha nem ment at, nem ment at, ez csak az en velemnyem volt ;)

(#137311) B-L-A-C-K válasza haddent (#137308) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Mármint ezzel a konkrét motorral, vagy cakkpakk az egész B6 széria?

Declare: De átjött, felfogtam hogy szerinted csak szart lehet venni ennyiért, és lehetetlen kifogni nem azt, na más ezt megcáfolta azóta, és tudjuk nem lehetetlen.

[ Szerkesztve ]

(#137312) Kornel válasza B-L-A-C-K (#137311) üzenetére


Kornel
veterán

Cakk pakk az egész b6 széria, de ezt mondják már 1hete itt egyik másik kollégának is, de úgy látszik süket fülekre találnak a forumtarsak jotanacsai.

(#137313) BigBlackDog válasza haddent (#137308) üzenetére


BigBlackDog
veterán

1.6 helyett 1.8 (8Gen Civic). :)

H Astrával (1.7 CDTI) van hosszabb távú tapasztalatom. Nem rossz autó az sem, a G Astra családhoz képest (konkrétan A Zafira) kifejezetten előrelépés szerintem komfort, vezetési élmény tekintetében. De!

Hiába vannak H Astrák már ~1.5m Huftól, UFO Civicek meg ~2m Huftól azért nem ennyire egyszerű a történet. H Astrából megkímélt példányt, ESP-vel, tempomattal, függönylégzsákkal, középső kartámasszal alig találtam. Ha mégis volt egy-egy eladó, akkor azt jóval 2m Huf felett próbálták eladni. Az meg nekem sok egy H Astráért. Civicben meg ugyanennyiért van már minden, ami a kívánságom volt, plusz digitklíma, ülésfűtés, elektromosan behajtható tükör, 6-os váltó is. És kényelemre is más világ, nem csak azt érzem, hogy A-ból B-be eljutáshoz alkottak egy autót. Azt a "káoszt" pedig, ami van a kormány körül, el nem cserélném egy H Astra/Golf 5/Focus II műszerfalára. :DDD

Az úttartás, menetdinamika, kormányreakciók tekintetében meg tényleg más történet a Civic az Astrához, vagy a Golf családhoz képest (benzines motorral szerelve). A Civic váltója szerintem példaértékű az eddig próbált Opel botokhoz képest. És azért a Civic belső méreteit tekintve is más világ. Elől ugyan nem nagy az érezhető különbség (ugyan szerintem szélesebb a hely), de hátul és csomagtartóban is bőven más világ, mint egy 5 ajtós Astra vagy Golf. Ráadásul a felhajtható ülőlap is hasznos tud lenni. :K

Persze ez mind csak saját vélemény, nem szabad kőbe vésett igazságnak tekinteni! :)

[ Szerkesztve ]

(#137314) B-L-A-C-K válasza Kornel (#137312) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Igen azt olvastam inkább egy B5. B5.5 vegyek, de akinek volt mind2 széria meg nem így nyilatkozik, nekem tetszik a B6 passát, és ha azt nézzük bármit veszek lehet vele gond, olvasva a népítéleteket meg annyira azért nem fos a PD TDI-t leszámítva.

(#137315) Declare válasza B-L-A-C-K (#137311) üzenetére


Declare
őstag

Nem, nem ezt irtam es plane nem ment at a gondolat lenyege.

Vedd a passatot, ha abban erzed jol magad, remelem sikerül kifognod egy jo peldanyt :K

(#137316) Kornel válasza BigBlackDog (#137313) üzenetére


Kornel
veterán

Teljesen jól összefoglaltad :K

(#137317) B-L-A-C-K válasza Declare (#137315) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Elolvastam többször is, nem tartom magam hülyének, de biztos velem van a baj, akkor írd már le azt mire értetted ha nem arra...

[ Szerkesztve ]

(#137318) haddent válasza BigBlackDog (#137313) üzenetére


haddent
addikt

B-L-A-C-K ahogy kornelka mondja az egész. A PD nem szar, nagyon is jó. Csak nagyot lehet vele szopni. Ha BOSCH a PD elem akkor jó. Ha Siemens akkor szopás. Ha Siemens volt, de már cserélték Contira akkor megint jó. Nekem ez a széria kinézetre is valami trágya, előtte meg kifejezetten vonzó, az új meg hát új szép csilivili.

BigBlackDog nekem hosszabbtávú nincs Civic -kel úh. nem fogok (meg amúgysem) vitába kezdeni, csak leírom enyémet a Hastrával: a felszereltségben teljesen igazad van. Én is elég drágán vettem egy annyira alap verziót, hogy minden extra kb. a 2 első elektormos ablka meg a manuál klíma és ABS. (ESP sem, 2010 autóban!) Csőbuta. Épp ezért sok gomb sincs. Nekem bejön, legalább minimalista :DDD De tény, nagyon "buta".
Az Opel váltókat mindenki csak szídja, mostmár tényleg elmondhatom, hogy vezettem Passatokat, Nissanokat, BMW -ket és más Opelokat, ja meg franciákat, és nem érzem az elmaradást.. Mindegyik más, másban jó. Konkrétan ilyen feszes váltót, mint az enyém a HAstrában még nem fogtam. Az összes lötyög ide-oda, az enyém meg 200 ezer km után is szószerint milimétereket mozog ide-oda. A többiek több centiket. A legfincsibb egyértelműen a japóktól van, de nekem egyelőre az túl sok, hiányzik a németes favágósságos eröltetetten lineáris és feszes valami, amit ez nekem nyújt. Nagyon gyorsan és pontosan is tudok vele váltani, tény, hogy eddig más aki beleült csak szopott vele szerintem, nem értenek hozzá :DDD
Futóműjével egy kis panaszom van: lehetne egy jó 5, esetleg 10 centivel lejjebb az egész kasztni (de nem kell porig baxni :DDD ). Ez is csak esztétika, nagyon jól fekszi az utat, stabil, merev, előbb indulna meg oldalra, mintsem dűlöngéljen. Nekem megintcsak ez kell, ez tetszik.
Motorból meg csak a 116 lovas VVT -és Japó koppintást ismerem, de ez jó pörgős kis dög.

Mindegy, tényleg nem vita, én elhiszme, hogy a Civic is nagyon jó, sőt talán sokaknak jobb, ezt az egészet csak azért írtam le, hogy habár nem japó, nem fullos, kicsit favágós németes, de erőben-úttartásban stb.. azért mégiscsak tud alternatíva lenni, és talán olcsóbb is tud lenni. Meg pl. nekem az UFO ritka csúnya :R

[ Szerkesztve ]

(#137319) huliganboy


huliganboy
addikt

Srácok Mondeo esetén melyik motor és évjárat ajánlott? :R

(#137320) BigBlackDog válasza haddent (#137318) üzenetére


BigBlackDog
veterán

+1, csak egy dolgot tennék hozzá. Ha valaki közlekedésre keres autót, és nem pedig hobbiként akarja (el)tartani, akkor véleményem szerint racionálisabb választás az Astra, mint egy Civic. Mai viszonyok között sincs szerintem különösebb szégyenkezni valója a H generációnak és a J-t sem mondanám kifejezetten előrelépésnek. A váltójával sincs gond, pl. a régi (MK3) Swifthez képest én kifejezetten jónak mondanám.

De az érzés, amikor a Civic váltóját 3-ból 4-be két ujjal átklattyantod, megfizethetetlen! :DDD

(#137319) huliganboy: MK3-ból csak benzinest néznék, MK4-ből már talán a dízelesekkel sincs nagy gond. De majd a többiek kiokítanak.

[ Szerkesztve ]

(#137321) Kornel válasza haddent (#137318) üzenetére


Kornel
veterán

Olcsobbnak olcsóbb, bár ha azonos felszereltségre hozod, már ugye nem biztos.
Ugye alapból gyengébb, rosszabbul gyorsul, magyarul nem megy úgy.
Nalam ez is szempont volt.
Plusz ugye az első hely, széltében és hosszában.
Amiben rosszabb a civic, butább a futóműve, kemény, már szinte ráz, de cserébe sportos feelinget ad.
Hangosabb is kicsit, ezen lehet segíteni, sokan szigetelték már itt ott.
Illetve a zörgő műanyagok itt ott, ez is orvosolható, csak szét kell kapni a fél autót 😉

Mod: ja a váltót egy ujjal is lehet egyik fokozatbol a másikba tolni, ez nagyon durva 😂

Egy ilyen short shifterrel meg már a gondolattól bemegy a következő fokozatba kb 😉

[ Szerkesztve ]

(#137322) mdani01 válasza Kornel (#137321) üzenetére


mdani01
aktív tag

Ja hogy ilyen könnyü nálad váltani, egy ujjal😃

Ilyen plüss ülés van a tiedbe is? Gondolom kényelmes :K

iPhone 6S SpaceGray

(#137323) Kornel válasza mdani01 (#137322) üzenetére


Kornel
veterán

Aha, ugyanez.
Nem is vettem ra uleshuzatot.
Ha kikopik, akkor ujrahuzatom.
Nagyon jó, amikben ültem, eddig csak a ghia mondeo plüss ülése vette fel vele a versenyt.

A képen nem az én váltom van, de én is meg fogom csinálni ilyenre 😉

Viperator: passzolom, még nem huzattam át, de ilyen fasza plüss ülésekre vétek valami gagyi uleshuzatot venni, ezért azt is vállalom, ha kikopna, vagy egyéb okból tönkremenne, helyette kap új plüsst 😉

[ Szerkesztve ]

(#137324) Viperator válasza Kornel (#137323) üzenetére


Viperator
őstag

Mennyibe kerül a kárpit/huzat?

"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell

(#137325) haddent válasza BigBlackDog (#137320) üzenetére


haddent
addikt

A JAstra olyan mint az előzőleg vitatott Passat, szar generáció. Na jó, annyira azért nem, mint az a Passat :DDD De ugyanaz mint a "H", csak +200kg és átlagban kissebb motorok. A "K" viszont fincsi.

kornelka hát mihez képest nem megy úgy? 130, 140 lóerős Civichez képest biztos nem. Hasonló 110-120 lóerőshöz viszont biztos úgy megy a VVT -és XER motorkódos, feltéve, hogy a Civic is hasonló súlyú persze. Váltóhoz kell egy kis megszokás és tapasztalat, de én személy szerint ezzel tudok a leggyorsabban rugdalózni-váltani, hiába szedi be a japó könnyebben és lazábban. De ez szvsz. megszokás, tapasztalat kérdése. Az viszont vitathatatlan, hogy a japót könnyebb megszokni bárkinek. Futómű szerintem ebben is buta, az a jó, egyszerű, igénytelen, és az átlagnak túl feszes, az a jaú! :DDD

(#137326) mdani01 válasza Kornel (#137323) üzenetére


mdani01
aktív tag

Nem is kell ra huzat meg amik vannak olyanok is..igy a jo.

Jo ez a short shifter olyan versenyauto feelinges😉 Meg tobb le is😂

iPhone 6S SpaceGray

(#137327) Kornel válasza haddent (#137325) üzenetére


Kornel
veterán

Hát azért a 10 alatti 0-100-at fussa meg egy autó, nalam ez volt a minimális elvárás.
Mondjuk ez tudja a 9-et is.
Aztán majd ECU reflash után meglátjuk milyen lesz.
😉

(#137328) Declare válasza B-L-A-C-K (#137317) üzenetére


Declare
őstag

Nem ertem igazan miert kell ilyen sertödött hangnembe atmenni. Nem irtam sem azt, hogy hülye vagy, sem azt, hogy csak sz@rt lehet kapni ennyiert, vagy hogy tuti megszivod.... :)

Annyit irtam csak, hogy rövid idöre, athidalo megoldasnak keresel egy autot, ha jol tudom, amire nem szeretnel sokat költeni a vasarlaskor sem es kesöbb a fenntartasnal sem. Erre irtam a velemenyemet (sok hasonloval egyetemben), hogy én ebben az esetben egy 1,6 / 1,8 astra H vagy hasonlo kategoriat vennek, ami egyszerü konstrukcio, de azert biztonsagos es kulturalt auto (azaz nem valami 20 eves kombi 100 ezerert 0 csillagos törestesztel).

Persze, hogy jobb es szebb egy dizel passat, es meg jobb es szebb az a 7er bmw amit linkeltem, de nem veletlen annyi az ara, amennyi...minnel magasabb kategoriat nezel annal nagyobb lesz a riziko, hogy beszivod es a "beszivas összege" is annal nagyobb lehet. Persze porul jarhatsz az 1,6 H astraval is, meg kifoghatsz egy hibatlan 2.0 dizel passatot is....csak az eselyek azert nem ugyan azok :)

Ha mondjuk azt mondanad, hogy hosszutavra keresel, kenyelmes, nagy csaladi utazo autot es tetszik a passat....az tök jo....picit magasabb arsavban talan, rakalkulalva meg azert jo par 100 ezret a dizel nyügök rendbetetelere es lehet egy faja auto akkor....de rövid idöre, athidalo megoldaskent én biztos nem rizikoznek egy ilyen passattal....

De mint irtam ez sajat velemeny es ezert irtam le...erre van ez a forum ;) ha bitpork forumtars itt lenne, tuti leirna, hogy hülye vagyok, egyszer elünk, olyan autot kell venni amit imadunk es Te is hülye vagy, nem sz@ros passat kell, hanem minimum A6 Allroad, vagy 7 er, mert abbol is lehet venni jot....es neki is igaza lenne :))

(#137327) kornelka "Mondjuk ez tudja a 9-et is" ha még a potkereket is kivenned, akkor .... ;] :P :D :R

(#137329) haddent 1 evvel Ö pont ki is eggyezne, ha jol tudom, annyi idöre szeretne csak kb :D

[ Szerkesztve ]

(#137329) haddent válasza Kornel (#137327) üzenetére


haddent
addikt

:R Rendben, ezzel nehéz is lenne vitába szállni, csak hát ha hasonlítunk, akkor nyilván (közel) azonos teljesítmény/súly arányú autókat, mert itt 30-40 lóerő különbség bizony súlyos 25-30-35% -os többletet jelent még :R

Declare abból a szériából a "szerencse" azt jelenti, hogy csak 1 év múlva szívja meg iszonyatosan, nem azonnal :DDD

[ Szerkesztve ]

(#137330) B-L-A-C-K válasza Declare (#137328) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Senki nem sértődik be, csak ez a nem jött át nekem a szerinted írottakat nem értem, mivel most is ugyan azt írod le amit felfogtam. Azaz szerinted nem lehet kifogni jót, meg így is úgyis beszívom vele, ah nem most majd később... Most is ezt hangoztatod. Amivel természetesen részben egyet is értek, mert persze hogy beszívhatom nagyobb eséllyel mint ugyan ennyiből vennék egy normális alig használt H-s astrát, ez tiszta sor, de megvan az esélyem arra is hogy pl egy jó passatot kifogjak. Pl szerintem ezzel se szívnám meg, ha a leírtak tükrözik a valóságot, mert képek alapján elég patika, és nem is dízel.

[ Szerkesztve ]

(#137331) Kornel válasza haddent (#137329) üzenetére


Kornel
veterán

Ha lett volna 6 sebességes 2 literes benzines fóka, akkor versenyben lett volna az is, de így az európai kompaktok mind kiestek.
Persze nem fóka RS-re és társaira gondolok, mert azok sem árban, sem fenntartásban nem ebben a ligában játszanak.

(#137332) BigBlackDog válasza B-L-A-C-K (#137330) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Echte deutsche kereskedő; "Hüseyin Sariman". :DDD Pedig a hammi környék még talán relatív normálisabb is.
Azért nekem nincs pozitív tapasztalatom a német nyelvterületen élő török származású emberek, csoportok szocializáltságával, legalábbis ezt tapasztaltam régebben, rövidebb ideig tartó kint lét alatt. Persze, simán lehet, hogy alaptalan ez a hozzáállás, de én óvatosabban közelítenék az ilyen üzletekhez.

Egyébként nem kevés az a 122 lovacska egy ekkora kocsihoz?

[ Szerkesztve ]

(#137333) haddent válasza B-L-A-C-K (#137330) üzenetére


haddent
addikt

Alapvetően a használt dízel miatt fogod beszívni, ha gyanúsan olcsón keresel és még a km is kevés. Az már csak ráadás, hogy a kiszemelt passat széria vastelepre se való. A H Astra amit Declare ajánlgat, az szívó benzin. Nem egy kategória hibalehetőségileg. Amit te most mutatsz az megint egy turbós, de legalább már benzin, azért haladunk :DDD
Erő az lesz benne, egészen addig, amíg az a cuki kis biciklilánc amit vezérműláncnak csúfolnak a VAG -nál el nem kattan, vagy egészen 80 ezer KM -ig, amikoris rengetegnek már motorgenerál kell. Közvetlen befecsi, kis hengerűrtartalom, turbó, nagyon ócska vezérműlánc, nagy nehéz kasztni, nem tudom, még mit lehetne összeszedni, hogy problémásabb legyen egy autó :DDD

kornelka félreértessz, nem akarlak téged meggyőzni, japóbérenc vagy, és tudom én is nagyon jól, hogy miért és tökre rendben van :R
szerk. hát kapok vagy sem, nem ez az igazság? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#137334) B-L-A-C-K válasza BigBlackDog (#137332) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Persze jós nem vagyok, de ha kívül belül ilyen patika ahogy a képen van, nem hinném a belseje egy roncs lenne.

122 ló turbóval nekem elég lenne, tudom nem egy versenygép, de nem is hőbörgésre kell nekem. A most jelenlegi céges kocsink egy 6-os golf 1.2 TSI 105ló, sokan meglepődnek hogy megy, szerintem egy 1.8-as benzines szinten simán van, na ha ez nekem elég, ilyen alapon az is elég lenne.

(#137335) Kornel válasza haddent (#137333) üzenetére


Kornel
veterán

Jó összefoglalót írtál a korai TSI-krol.
Te mit fogsz ezert kapni itt 😂😂😂

(#137336) BigBlackDog válasza B-L-A-C-K (#137334) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Igen, ez mondjuk jó alap lehet. De amilyen történeteket hallottam ezekről a kisméretű, turbós VAG motorokról, simán el tudom képzelni, hogy alig van lehasználva külsőre, belsőre, motorikusan meg már valami eget verő (rejtett) hiba van vele. Én szívóbenzin párti vagyok. Ha gyenge, akkor csak túl kicsi, nem kell oda turbó! :D

(#137337) Halver válasza SimS (#137305) üzenetére


Halver
csendes tag

Szervusztok!

Ajánlottatok dízel autókat a Svájc-Magyarország táv miatt.

Nekem egy további szempont jutott eszembe:
Haverom télen Ausztriában dolgozik a Svájci határ mellett. Elmondása szerint nem ritka a -20 - -25 C sem.

Ilyen körülmények között mit szenvedne egy autókhoz nem értő egyén egy dízellel?

(#137338) Declare válasza B-L-A-C-K (#137330) üzenetére


Declare
őstag

"Azaz szerinted nem lehet kifogni jót, meg így is úgyis beszívom vele, ah nem most majd később"

:DDD Sehol nem irtam ezt. Mind1, hajra, tenyleg, remelem sikerül jot venned :R

(#137339) Declare válasza Halver (#137337) üzenetére


Declare
őstag

Mar miert szenvedne jobban? Ha nincs kiegeszitö fütes a dizelben, az lasabban fog füteni, illetve a dizel lassabban eri el az üzemi hömersekletet. Ha rövid uton ingazik naponta, akkor hatrany a dizel, mert jobban kopik es hidegebb lesz reggelente a kocsiban :) de ez nem csak a -20 fokra igaz....raadasul a globalis felmelegedes miatt, mar nem sokaig lesznek ugysem -20 fokok :D

[ Szerkesztve ]

(#137340) B-L-A-C-K válasza Declare (#137338) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

"Rövid idöre, funkcionalis autonak 15-20M autokat nezegetni 2M ert szvsz baromi nagy hazardirozas. Nyilvan Te dolgod, csak amit most hajtasz az a tipikus elsö kerdesek itt: autot keresek, ami olcso, keveset fogyaszt, megy mind az allat, full extras es költsegmentes....ilyen nincs :) vagyis van...kb mint a lotton a telitalalat"

Végülis ezt ha elolvasod valóban nem ez a lényeg...:DDD De szerintem is hagyjuk, mert már kezd kínos lenni.

[ Szerkesztve ]

(#137341) rbalint88 válasza haddent (#137333) üzenetére


rbalint88
addikt

Stump Bandini irt tc-n par eve egy cikket, hogy a benzineseken is turbo, cr rendszer meg kettostomegu van, ezek utan nem csoda, ha mindenki dizelt vesz, mert ugyanannyi hibalehetoseg van (oke, dizelnel meg ott a dpf), de legalabb a dizel 1-3 literrel fixen kevesebbet eszik.
Hat sajnos egyet kell ertsek vele. Egy sima szivocso befecsis turbo benzinest siman bevallalnek, ot-tizevente egy turbofelujitas 100-150-ert birhato, de a kokszosodas, cr hibak gazak amelle, hogy tiporva ugyanugy zabalnak -sot jobban-, mint egy azonos teljesitmenyu szivo. Oke, hogy finoman menve az 1.4T 150lo 1.4 szivokent fogyaszt, de ha sprolni akar az ember, akkor hibridet vegyen. Vagy skyactiv mazdat, azok tenyleg jol fogyasztanak, de abban is benne van a csimbummcirkusz, aztan lehet fejet vakarni, amikor majd beszarik.

Declare: futaruzemre pl azert mondjak a regi szivodeket, mert a benzin jobban lemossa a hengerfalrol az olajat, mint a dizel. Nyilvan egy modern motornal a kiszolgalo egysegek jobban megsinylik az ingazast, de a blokk kevesbe kopik egy dizelnel.

[ Szerkesztve ]

(#137342) barnam_


barnam_
nagyúr

Ajánlottam itt múltkor nagy dízelt hosszú távra.

Valakinek olcsón hajót? :DDD

Az árhoz képest egészen rendben van. Csak a motort nem értem, hogy került bele 24 szelepes, mikor abban gyárilag csak 12 szelepes volt. Viszont ha OM606 turbó van benne, akkor 177 lovas.

(#137343) Declare válasza B-L-A-C-K (#137340) üzenetére


Declare
őstag

Segitek akkor, mert bosszant, ha valaki nem kepes szöveget ertelmezni es olyan dolgokat ad a szamba amit nem mondtam (es mindezt azert, mert leirtam a velemenyem, segitö szandekkal :((( pofam leszakad :U )

Szoval, amit linkeltel az egy kisarkitott pelda volt egy 2.0 dizel passatra, illetve, amit linkeltem 7er bmw re.. vonatkozott...nem sikerült megerteni, ezert leirtam legutobb (szerintem egyertelmüen, mire gondolok). Idezem magamat:

"minnel magasabb kategoriat nezel annal nagyobb lesz a riziko, hogy beszivod es a "beszivas összege" is annal nagyobb lehet. Persze porul jarhatsz az 1,6 H astraval is, meg kifoghatsz egy hibatlan 2.0 dizel passatot is...csak az eselyek azert nem ugyan azok"

ha most ez szerinted egyenlö azzal, hogy "szerinted nem lehet kifogni jót, meg így is úgyis beszívom vele, ah nem most majd később" akkor nem velem van a baj.

de csak hogy nyugodtan tudj aludni: Figyi szerintem mindenkeppen passatot vegyel! Szep auto, kenyelmes, komfortos, biztonsagos! Ha kivülröl szep allapotban van, akkor az tuti hogy motorikusan is kiraly!

De ettöl függetlenül tenyleg hajra, mondom...ignorald a velemenyt, vedd, amit akarsz, de a szavaimat ne forgasd ki, mert azt nem tudom szonelkül hagyni ;)

[ Szerkesztve ]

(#137344) B-L-A-C-K válasza Declare (#137343) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Én nem bírom a szöveget értelmezni? :D Olvasd már el mit írtál, ne engem nézzél már hülyének...

Eleve érdekes, nem arra reagálsz amit bemásoltam tőled...:) Illetve már az vicces volt mikor B6-os újkori áras 10 milliós kocsit néztem, te arra írtad 15-20 milliós kocsikban gondolkozok 2 millióért. Most meg megmagyarázod én nem tudom értelmezni a szöveget, mikor feketén fehéren leírtad azt amit én egy mondatban összefoglaltam.

"de csak hogy nyugodtan tudj aludni: Figyi szerintem mindenkeppen passatot vegyel! Szep auto, kenyelmes, komfortos, biztonsagos! Ha kivülröl szep allapotban van, akkor az tuti hogy motorikusan is kiraly!"

Délbe nem szoktam aludni, illetve megint vetítesz, de úgy látom nálad ez a menő. Senki se írta hogy hogy kívülről jó, akkor motorikusan is király...Én kívülről, és belülről írtam, mivel ha látszik belül szinte karcmentes, gondolom ugyan úgy volt a motorja is karban tartva, de ezt se tény kényt közöltem, hanem lehet benne valami...

De tényleg hagyjuk, mert mint írtam kezd kínos lenni, na meg abszolút nem ide való ez a műbalhéd.

Viszont részben köszönöm amit írtál, már az elején is felfogtam hogy jobban járok egy astrával, amiben végig is igazat adtam neked...;)

[ Szerkesztve ]

(#137345) haddent válasza B-L-A-C-K (#137344) üzenetére


haddent
addikt

"mivel ha látszik belül szinte karcmentes, gondolom ugyan úgy volt a motorja is karban tartva,"

Sajnos ez légbeszéd, és a kereskedők meg szépen tudnak autot takarítani.. Egyrészt. Másrészt a gond ott kezdődik, hogy egy ilyen ha újonnan veszel és nagyon karbantartod is előbb utóbb garantált a szopóág. Hát még ha egy török analfabéta vendégmunkás taposta aki a tecskóbol beleöntötte 30 ezrenként (mert szervizkönyv annyit mond) a félszintetikus 10w50 -et :DDD
De tényleg, őszintén, legyen szerencséd, az ember merjen álmodni! Mi csak annyit mondunk, hogy ennyi pénzért nem feltétlen ez a kocsi realizálódik az emberek fejében, mint hihető, működő, problémamentes autó :R

[ Szerkesztve ]

(#137346) BigBlackDog válasza barnam_ (#137342) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ezt sosem értem. Rendszámos autó, de papírok nélkül. Azt hogy a cicába?

Update: Ráadásul a hirdetésnél valóban érvényes okmányokkal szerepel, csak a leírásban van másképp. Lehet, hogy időközben elvesztek? :D

[ Szerkesztve ]

(#137347) MunezXBK válasza BigBlackDog (#137346) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

A hirdetésben meg érvényes okmányokkal szerepel. :D

(#137348) B-L-A-C-K válasza haddent (#137345) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Ha belül kopott, tele van karcokkal azt nem fogja letakarítani, vagy eleve ha szar lenne úgy fotózná hogy véletlenül se látszódjon pl az ülés. De ezt lehet csak én gondolom rosszul...A lényeg ha lenne rá lehetőségem biztos megnézném, az meg hogy több szopás lehet vele mint egy pl astrával nem vitás, de lehet a kényelem, a nagyobb biztonság érzet inkább megér nekem ennyit.

(#137349) Integrale válasza B-L-A-C-K (#137344) üzenetére


Integrale
veterán

Azon elsiklottal, hogy beleirta a hozzaszolasaba, hogy 1-2 evre keresel autot, tehat atmeneti megoldas lenne.
Ha vesszuk a Passatot (es a tobbi hasonszoru autot), ami eleve problemasabb szeria, plusz dizel, plusz egy rossz hiru dizel, akkor a varhato koltsegek a rendbetetelere (de ez igaz a TSI-re is), nem lesznek aranyosak a hasznalat idotartamaval.
Konnyen beleszaladhatsz fel millio Ft-os kiadasba is, es akkor meg egy kedvezo allapotot irtam, plusz a kezdo szerviz (olaj, szurok, vezerles stb stb) ezt leosztod az 1-2 ev hasznalatra, akkor havi szinten 25-50e ft lesz az az osszeg, amit csak a karbantartasra koltesz,es meg nem is mentel vele.
Erre irta, hogy Astraval jobban jarsz rovid tavra, mert egyszerubb, kevesebb hibalehetoseg, benzinesbol nagyobb valasztek stb stb.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#137350) B-L-A-C-K válasza Integrale (#137349) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Ezt felfogtam már az elején is, nem akarom 20x leírni hogy tudom az astrával jobban járok, csak ma vagy 3x írtam le...:) Viszont Astrára is rákölthetek ilyen alapon, persze tudom kockázat mentesebb, de lehet nekem megér a kényelem ennyit hogy bevállalom, na meg az is lehet nem lesz semmi baja a kötelezőkön kívül, de már mindenki elkönyvelte tuti lesz. A céges golf is 2 éve van nálunk, ami ugye 1.2 TSI, nem újonnan kaptuk meg, és a kötelező szervizeken kívül nem kellett hozzá nyúlni a 2 év alatt.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.