Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#137501) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

Most nézegetem ezek a Alfa 159-esek se rosszak, vagyis ha Passat B6-ban is gondolkozom ilyen alapon már lehetne 159-es is, és azzal még lehet nem lenne annyi gond sem...Vélemény?

(#137502) Qru válasza B-L-A-C-K (#137501) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A JTD az elég jó konstrukció. :K Érdemes ránézned sztem is.

#nincsbennetarcsi

(#137503) B-L-A-C-K válasza Qru (#137502) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Egy ilyesmi 2010-es faceliftest ha találnék bőrösbe, tolatradarosba, rá is mennék 2.2 körül...

Állítólag ezeknek az utolsó szériásoknak már annyi gyermekbetegsége sincs ahogy olvasgatom.

(#137504) haddent válasza B-L-A-C-K (#137501) üzenetére


haddent
addikt

Totalcaron a japókon kívül kb. csak azt ajánlják a szerkesztők, szóval jóféle az. Viszotn azt is mindig elmondják, hogy a futóműve hisztis kispicsa és nem a magyar utakra termett, lesz vele költség. Bár ez elmondható a bömösökről is szerintem

szerk.: egyéni vélemény, de szerintem megint irreálisan olcsón keresel egy egész fullos, egész nagymotoros, nagyon új autót. Ebbe pl. amit linkeltél a 158900 km -hez szerintem adj hozzá még 200 ezret :DDD

[ Szerkesztve ]

(#137505) Integrale válasza haddent (#137504) üzenetére


Integrale
veterán

159 futomuve nem kenyesebb mint barmi masnak a kozepkategoriaban, a 156-e az volt.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#137506) B-L-A-C-K válasza haddent (#137504) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Most ahogy így nézem jogos, inkább 3 milla ami jobb már. Ezt pl eltudnám viselni, csak icipicit túl haladja a keretem...:)

(#137507) haddent válasza Integrale (#137505) üzenetére


haddent
addikt

Hmm.. lehet, hogy kevertem :R

B-L-A-C-K igen az már reálisabb árcédula, kár, mert nekem is tetszik :DDD

[ Szerkesztve ]

(#137508) Integrale válasza B-L-A-C-K (#137506) üzenetére


Integrale
veterán

Enyhen tularazott. :D

"Bad reklám is reklám too"

(#137509) #94529552 válasza footy (#137464) üzenetére


#94529552
törölt tag

Nem is arról beszéltem, hogy mi mihez jó vagy nem jó, ne magyarázd már félre, nem én kérdeztem arról a Golf-ról, és nem is én linkeltem. Nem figyeltél, hanem csak úgy hozzászólsz, az előzmények ismerete nélkül, de hát minek is. :WDe gondolom nem VAG-os szemmel nézed, ezért vagy te is ellendrukker minden féle VW és társai autó vételének.

Voltam hosszabb úton Golf+ 1.4 16V-vel 5 fő+ teli csomagtartó, és semmi gond nincs vele. Ha nem versenyezni veszik, meg nem azért, mint egyesek, hogy erősködjenek a lámpánál elinduláskor.

Focvis elmondta a tapasztalatait a TSI-kről is, vagy nem olvastad? :U
Olcsó fenntartású civicet vegyenek, mint amire kornélka kb 500k-t rálocsol pár hónap alatt? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#137510) Speeedfire válasza #94529552 (#137509) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Bármelyik kocsira rá lehet locsolni 500k-t. :U

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137511) footy válasza #94529552 (#137509) üzenetére


footy
addikt

Meglehetosen szelektiven olvasol.,de majd kialakul ;)
Amugy most van az 5. VAG autom :D
(Mondjuk abban igazad van hogy nem VAG-os szemmel nezem a dolgokat, mert nem teszek ugy mint a fanok, hogy ha a szarra VW jelet rakunk az mar kaviar...)

[ Szerkesztve ]

(#137512) rbalint88 válasza -v- (#137492) üzenetére


rbalint88
addikt

na jó, de az azért nagyon nem polgári használat, amit ők művelnek :) +1bar egy nagyon chipelt autóhoz képest. és a nagyon chipeltet úgy értsd, hogy 1500-4000 között tol akkorát, mint Tomcsi Leonja

Speeedfire: nem akartam a lelkedbe gázolni és nem kimondottan neked szólt a dolog, nagyon sokan jönnek sírni, hogy jajjjaturbó, holott sokkal nagyobb szopások lehetnek annál.
amúgy azt is leírtam már, hogy szerintem ilyen modern tfsxcgdbhi benzinest nem éri meg venni, mert ugyanolyan bonyolult, mint egy dízel, viszont többet eszik. ahogy Qru is írta. az évi 45k-t hagyjuk, a felénél már bőven megérheti. de aki spórolni akar üzemanyagon és szervizen is, az vagy vesz régi egyszerű kismotoros technikát vagy hibridet vagy jár busszal.

(#137513) B-L-A-C-K válasza Integrale (#137508) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Szerintem is, hívjam fel 2.2-be mehet e a dolog? ;]

(#137514) Integrale válasza B-L-A-C-K (#137513) üzenetére


Integrale
veterán

Tedd hozza, hogy: fonok, teso, battya, spanom es mehet is az alku. :D

"Bad reklám is reklám too"

(#137515) B-L-A-C-K válasza Integrale (#137514) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Nem lepne meg ha én hallanám először ezeket... :D

(#137516) Integrale válasza B-L-A-C-K (#137515) üzenetére


Integrale
veterán

Ne mar, nem hivtak meg fel brazilos hanglejtessel ugy, hogy "mennyit enged a felebol fonok"?

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#137517) B-L-A-C-K válasza Integrale (#137516) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Ezt nem akkor szokták bevtni mikor közlöd nem érdekel? :)

Na de jó, elég az offból, lassan szorít az idő, már kevesebb mint 2 hónapom van kinézni egy fullos hibátlan luxus kocsit olcsón... ;]

(#137518) Elektrosokk válasza zoo8800 (#137493) üzenetére


Elektrosokk
addikt

a végén már az autózást sem élvezik annyira sok a frusztráció! :)

minden elromolhat, az élet már csak ilyen! :) ;]

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#137519) #94529552 válasza footy (#137511) üzenetére


#94529552
törölt tag

Igen, szelektíven nem olvastál, csak írtál valami ellenkezés félét. :O :(
TSI van köztük? Ismered is, vagy csak szidod, mert mondta a Pista, aki hallotta Jóskától, aki.... Legalább akkor a tapasztalatokat elmondanád róla. De mindegy is, mert a fals hsz, amit nekem írtál elsőre azt nem menti meg az sem, ha mind az 5 TSI lenne. :P

Speeedfire Megint nem ment át a lényeg. :N

[ Szerkesztve ]

(#137520) Speeedfire válasza #94529552 (#137519) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Kérlek mesélj még!
Azt írtad, hogy rálocsolt pár hónap alatt 500k-t. Ezt akármelyik német/olasz/francia/japán kocsival el lehet játszani, függetlenül attól, hogy ki, hogyan használta előtte.


rbalint88: Nem gázoltál bele, csak unalmas, hogy minden topicban mindenki jobban tudja, hogy mi kell a másiknak...na mindegy.

[ Szerkesztve ]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137521) Tsebacsi válasza Speeedfire (#137520) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

"csak unalmas, hogy minden topicban mindenki jobban tudja, hogy mi kell a másiknak..."

Üdv az internetes fórumok világában! :C

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#137522) Elektrosokk válasza #94529552 (#137519) üzenetére


Elektrosokk
addikt

most öniróniát gyakorlosz ? :DD

(bocs, nem tudtam kihagyni)

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#137523) -v- válasza Speeedfire (#137520) üzenetére


-v-
addikt

minden topicban mindenki jobban tudja, hogy mi kell a másiknak

Hát nem tudom, csak így a címéből következtetve, ez a topik nem arra való, hogy emberek megmondják mit kéne? :D
Mintha te is tanácsért jöttél volna, nem? [link] :U kérsz tanácsot, és utána baj, hogy mindenki megmondja mi a véleménye? :D Értem én, hogy van amivel nem értesz egyet, meg nem tetszik stb. csak kicsit fura, hogy megkérdezem mit kéne, aztán berágok, hogy mindenki jobban tudja mit kéne >: :C csak egy kósza gondolat: akkor ne kérdezd meg, meg ne írd ide :F no offense :R

[ Szerkesztve ]

(#137524) Speeedfire válasza Tsebacsi (#137521) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Jó 5 évvel ezelőtt ez még nem így volt. Legalábbis a PH! lapcsaládban. :N


[rvilike]: A véleménnyel nincs semmi gond. De a kettő nem ugyanaz. :)
Meg ez nem konkrét ajánlás volt, hogy figyelj má' szerintem inkább egy ford focus mk1 rs jobb választás lenne. Mindenkinek érdekel a véleménye, hogy ki melyik autót preferálja, mert mindenkinek más jön be és pont ez benne a jó, lehet kihagyok egy kocsit csak azért, mert én nem gondoltam rá. lásd pl alfa 147

[ Szerkesztve ]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137525) rbalint88 válasza Speeedfire (#137520) üzenetére


rbalint88
addikt

unalmas, hogy mindenkinek soha el nem romló, az üzemanyagot termelő seggrakéta kell ;) el kellene fogadni, hogy jót dugni és szűznek maradni nem lehet, valamiben engedni kell.
talán két régi szívóbenzin, két "egyszerűbb" turbóbenzin (VAG 1.8T 2x), és 4 turbódízel autó után (ebből kettő CR) van némi üzemeltetési tapasztalatom ahhoz, hogy megalapozott véleményt mondjak ebben a kérdésben. Elárulom neked, hogy csak egy autómon volt gond a turbóval, azon is leginkább azért, mert valami pék elbaszta a geometriát.
Nagyjából 4 opció közül lehet választani, ha nem csak az alap igények vannak:
-Veszel új autót és buksz az értékvesztésen kurvasokat, garancia lejárta után eladod.
-Veszel fiatal (3-5 éves) használt autót, amiben azért már benne van a kockázat, viszont még mindig nagy értékvesztése van.
-Veszel idősebb (7-10 éves) használt autót és fizetsz a szervizben előbb vagy utóbb, sokat. Emellé még mindig lehet milliós nagyságrendű értékvesztésed pár év alatt.
-Veszel öreg autót, amire kezdettől fogva folyamatosan költeni kell.

Azt számoltam, hogy az Alfára kb egy év alatt ráugrott kötelezőkre, gumikra és egy 30ezres futóműszerelésre 350ezer, most lesz megint futómű meg pár apróság 100-150 körül, aztán téligumi 50-80 ezer... És baja még nem volt, ez csak az elmúlt 13 év és 300e km amortizációja.

(#137526) Speeedfire válasza rbalint88 (#137525) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Én nem kerestem ilyet. :N
Sőt, mint írtam én a swift sport mk1-el is ellennék, ha kicsit nagyobb lenne a csomesz, de nem nagy. :O
Még turbós is van a leírásban, mivel az az egyik ami igen jól harap és többé-kevésbé megbízható is.

Mivel max 2m-val zártam a felső határt, emiatt nálam csak a régebbi autók jöhetek számításba. Ahol elvétve volt turbó benzin. De pont a seat miatt érdeklődtem a turbó iránt.
Amúgy a 350e az nem is sok. Átlag magyar 33k-t költ havonta a kocsira+üzemanyag. :)

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137527) footy válasza rbalint88 (#137525) üzenetére


footy
addikt

talán két régi szívóbenzin, két "egyszerűbb" turbóbenzin (VAG 1.8T 2x), és 4 turbódízel autó után (ebből kettő CR) van némi üzemeltetési tapasztalatom ahhoz, hogy megalapozott véleményt mondjak
Majd jon Pumma es megmondja hogy nem ;]

(#137528) rbalint88 válasza Speeedfire (#137526) üzenetére


rbalint88
addikt

Ezek közül mazda és leon :K Mindkettőre kell költeni majd, Mazdánál kasztni, Leonnál a motor lehet necces, plusz mindkettőnél ami a korából adódik és nem volt mostanában cserélve. De kettőből már beleférhet a Fiat Bravo és adott pénzért fiatalabbat és jobb állapotút fogsz kapni, mint a többiből. a 1,5-2 az csak a kocsira van vagy benne van az átírás, első szerviz is? Utóbbira legalább 200ezret érdemes számolni, de a teljes nyugalom érdekében legyen 300.

footy: mindenhez is! ;]

(#137529) Speeedfire válasza rbalint88 (#137528) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Ajánlották már itt a bravo-t, 1.4 t-jet. Viszont számomra nem volt szimpatikus, és árban is drágább volt.
Az csak a kocsi, azon kívül van az átírás és az első szerviz. A golfnál is hagytam pluszba 250-et, kellett is. :B

Viszont egyre jobban húzok a seat vagy a ctr felé, igaz a ctr többe lenne és drágább is fent tartani. Érzelmi okból választanám. :(((

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137530) SzlobiG válasza -v- (#137492) üzenetére


SzlobiG
félisten

Normális helyen kell felujittatni ahol nem kínai közép részt tesznek bele, hanem gyárit, vagy legalább minőségit. Ha jól beállítják akkor nem lehet vele baj nagyon sokáig. Nem egy turbot ujittatunk fel és nem volt gond velük.

(#137531) Elektrosokk válasza Speeedfire (#137529) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Fiatot itt? remélem nem első autód lenne, mert megmondták hogy első autónak a Fiat nem ajánlott! ;]

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#137532) hacki87 válasza Elektrosokk (#137531) üzenetére


hacki87
senior tag

akkor én valamit nagyon elbaltáztam anno :D Első fiat brava második egy vele egykorú bravo. :DDD :DD

(#137533) rbalint88 válasza Speeedfire (#137529) üzenetére


rbalint88
addikt

ha belefér, akkor vedd azt. én 2,5 évig jártam olyan autóval, amit a fenntartási költségek miatt választottam, valahogy nem sikerült mosolyt csalnia az arcomra annak egy-egy út végén, hogy "most de jót spóroltam" :) utána jött az Alfa, ami eddig nem kért több törődést, viszont szeretek beleülni és hajtani.

(#137534) trassher válasza B-L-A-C-K (#137517) üzenetére


trassher
addikt

Tessék és tessék.

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 7

(#137535) Elektrosokk válasza hacki87 (#137532) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Pacsi! :DDD

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#137536) aero. válasza SzlobiG (#137530) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nekem lassan 1 éve ebayes GT1752 van bent, eddig oké, nem füstöl, meglátjuk mennyit bír.:)

(#137537) Integrale válasza hacki87 (#137532) üzenetére


Integrale
veterán

Azert mert nem ertesz hozza!!!!
Ha valaki leirja, hogy a TSI egyebkent fasza, akkor az ugy van, es a korabbi/masok tapasztalata mar a sarokba van dobva, aztan mas leirja, hogy nem szopik a franciaval/olasszal, mar tobb ezer, szazezer km elteltevel sem, akkor kifogta/nem vallja be stb

"Bad reklám is reklám too"

(#137538) Jakab66[hun]


Jakab66[hun]
senior tag

Sziasztok!

Valami az utóbbi időben kattant bennem (az asszony szerint meg bolondultam) és agyalgatok az autó cserén. Jelenleg BMW E61 525D-m van, és most jön a java, beleb*zultam a Mercedes c32 AMG kombiba.

Esetleg le tudnátok róla beszélni? ;]

(érdekelne minden vélemény ezzel kapcsolatban)

Gipsz Jakab

(#137539) rbalint88 válasza Jakab66[hun] (#137538) üzenetére


rbalint88
addikt

E55 AMG T or GTFO :DDD
A teljesítményt kivéve mindenben visszalépés lenne a C32 AMG T, szerintem arra nincs értelme lecserélni, hosszú távon nem lennél vele elégedett.

(#137540) -v- válasza Jakab66[hun] (#137538) üzenetére


-v-
addikt

M5-re cseréld ;]

(#137541) barnam_ válasza Jakab66[hun] (#137538) üzenetére


barnam_
nagyúr

Szia!

Ne hallgass az asszonyra, vedd meg! ;]

Egy AMG kivitel kopó-fogyó alkatrészei biztos drágábbak, mint a normál kivitelnek, de ezzel gondolom tisztában vagy. Más negatívumot nem tudnék felhozni, csak talán azt, hogy miért nem E-osztály?

(#137542) SzlobiG válasza aero. (#137536) üzenetére


SzlobiG
félisten

Néztem ott már kapni 30 körül közép részt típustól függően. Hát bátor dolog, de akkor itt vagy te első példának hogy akár az is jó lehet, amennyiben szakszerűen van össze rakva. :)

(#137543) #16514048 válasza Jakab66[hun] (#137538) üzenetére


#16514048
törölt tag

Én biztos nem cserélném le rá az E61-et, a Merci egy kategóriával kisebb és régebbi is. A BMW sokkal modernebbnek, igényesebbnek tűnik, plusz ha jól rémlik, a w203 nem tartozik a legjobban sikerült Mercedes-ek közé.

Biztos jobban megy, de nekem ez nem érne annyit. Inkább E61-ből néznék egy erősebb benzinest akkor már.

(#137544) #94529552 válasza footy (#137527) üzenetére


#94529552
törölt tag

Ezek aztán a TSI alapok, főképpen a dizlik. :R :)) Látom mennyire aktív vagy a Skoda, VW, Audi, Seat clubban. Már nem vagy clubtag, vagy gondok voltak?
iRico: A Fiat topikban is szabad ám poénkodni, meg bontós történeteket mesélni. Fiat nem ajánlott, még az Uno vagy Ritymo sem? :O OK, ha te mondod...

(#137545) B-L-A-C-K válasza #16514048 (#137543) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

E61 se tartozik a legjobban sikerült BMW-k közé, így valami kölcsönös is lesz... ;]

(#137546) Jakab66[hun]


Jakab66[hun]
senior tag

Köszönöm mindenkinek!

A komplett sztori bonyolultabb kicsit. Régen Omegám volt 2.5td 130ló körüli azt hiszem, aztán elhatároztuk veszünk újabbat. Próbakörök után erre esett a választás, aránylag kevés km, és a rendezett német papírok miatt (szervízkönyv stb). Oké kell a kombi, sokat cuccolunk, sokat autópályázunk. Nagyon jó is, mert 150nél 2200-as fordulat, 6-7 literes fogyasztás. Azonban mikor sportosra vettem kicsit a figurát, akkor jött elő az hogy ez a 177 paci ennek a bazi nagy autónak azért csak nem elég. Saját véleményem szerint az omega jobban lépett. Ehhez jön még hozzá, hogy automata.

Normál mindennapi használatra, családi autónak kiváló!

Viszont én még fiatal suhanc vagyok, gyerek nincs, és hát hiányzik az érzés mikor az ülés rendesen tol hátulról. (utoljára a jó öreg Punto gt turbo-m csinált olyat, 0-100 között)

Pillanatnyilag ott tartok, hogy viszem optimalizálásra (chip) hátha kicsit virgoncabb lesz.

De B-tervnek már nézegetem az utódot! Itt képbe jön, hogy megint milliókat nem szeretnék rá áldozni (nincs is miből).

A c32 AMG kombi, nagyjából olyan árban van mint a BMW-m, és megy mint a rakéta. Szervíz, meg fenntartás oké hogy drága, de a mostaninál sem olcsó...

Esetleg más alternatíva?

Gipsz Jakab

(#137547) Jakab66[hun] válasza B-L-A-C-K (#137545) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Ez így igaz!

Futómű rendszeres hiba, elektronika szintúgy!

A pláne amikor a kettő találkozik! Hátul a légrugóknál! (tapasztalat) :K

Viszont ennél még nincs a vezérműlánc szakadásos jelenség és társai. Ezt nem rég informáltam le. :B

Gipsz Jakab

(#137548) hobizoli válasza footy (#137464) üzenetére


hobizoli
nagyúr

en csak azt nem ertem, hogy igazabol mi bajuk volt a jol bevalt fogazott szijjal... :(((

több drón kell ;P

(#137549) Speeedfire válasza Elektrosokk (#137531) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Igen, itt ajánlották és nem nem első. :D
Amúgy majdem egy hgt punto lett elsőnek. :))


rbalint88: Beleférni belefér, akár egy még drágább is, csak nem látom értelmét ennyit áldozni kocsira. :N
A golfomra se mondanám, hogy eco. Viszont, ha virgoncabb lenne, biztos megtartanám. Kár, hogy nem a gti-re lőttem egyből, vagy legalább gt-re.
Viszont a fenti listáról szerintem bármelyik mosolyt csalna az arcomra, ha a bakonyi szerpentineken elkenném. :DDD

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137550) barnam_ válasza Jakab66[hun] (#137546) üzenetére


barnam_
nagyúr

E320 CDI?

3.2-es sor hatos dízel, megy is, de a gatyádat sem eszi le. 204 LE / 500 Nm, összehasonlításképp az E60 520D-ben ez 177 LE / 350 Nm.

Tudom, hogy AMG-ről volt szó, de szerintem a dízel ésszerűbb választás. Nyomatéka van annyi, mint az 5 literes V8-nak (500 vs 459).

szerk.: ha-hu-n a legdrágább találatot linkeltem be, de azért egy 12 (lassan 13) éves autóért nem adnék már 2.5 millió ft-ot...

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.