Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#136401) Mike81 válasza DuDieHUN (#136386) üzenetére


Mike81
senior tag

Szia! Ford Focus Mk1 kombi 1.6 benzin. A kasznihoz elég de nem egy verseny paripa. Szerintem ebből a fajtából már lehet kifogni normálisabbat ezért az összegért. Asszony egyik ismerőse 1 hét alatt eladta a 99 Fokát 550 000. Úgy hogy idén volt műszakin és motorikusan is patent volt.

(#136402) DuDieHUN válasza Mike81 (#136401) üzenetére


DuDieHUN
aktív tag

köszi, tudom, ne válogassak, de sajnos nagyon nem tetszik az mk1 focus :(

(#136403) Qru válasza Termi16 (#136399) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

1: engedd el

2: ha a nepper arra se vette a fáradtságot hogy kipucolja szintén

3: Le kéne kérdezni mi a hibakód és akkor tudnánk, hogy kb mennyibe fáj. Lehet vmi banális de lehet vmi nagyon nagy gebasz.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#136404) rbalint88 válasza Termi16 (#136399) üzenetére


rbalint88
addikt

Keresgelj meg tovabb szerintem. Csak szedan johet szoba? Csak mert a linea az egy punto muszakilag, de ebbe a meretbe es arba beleferne egy igenyesebb Bravo is

(#136405) Termi16


Termi16
őstag

Qru:
Az első tuti felejtős.
A második azért nincs kitisztitva, mert még nem is árazták be meg semmi, nemrég lett beszámitva. Csak mikor mondtam, hogy az első nem kell, akkor mondták, hogy itt van egy másik, amit most vettek be, ezért még nem reklámozzák...:D De amúgy pont most hivtak, hogy készen van, mehetek megnézni holnap reggel.

A harmadikat egy fiát szervizben bárki meg tudja nézni ugye? Mert azzal nagyon-nagyon rá tudok fázni, ha esetleg vmi durvább probléma van.

rbalint88 :
A másik kérdésre, igen, ragaszkodom a sedánhoz, ezért is lett sok-sok kutakodás után ez az autó kinézve.

[ Szerkesztve ]

Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!

(#136406) Integrale válasza Termi16 (#136405) üzenetére


Integrale
veterán

Milyen árban nézted a Lineát, és melyik motorral?

"Bad reklám is reklám too"

(#136407) Termi16 válasza Integrale (#136406) üzenetére


Termi16
őstag

Csakis a benzines 1.4 tjet 120le, 1,2-1,5 millió között vannak.

Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!

(#136408) -v- válasza Tsebacsi (#136382) üzenetére


-v-
addikt

Ezek nem kifogasok, jelek... varni kell es venni egy bimmert.

[ Szerkesztve ]

(#136409) Tsebacsi válasza -v- (#136408) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Te vagy a kisördög lelkiismeret ;] :DDD

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#136410) Luck Dragon válasza Termi16 (#136399) üzenetére

Keres egy negyedik lineát, a harmadik nagyobb bukta lehet mint a festék hibás így láthatatlanban. És a 9l nagyon sok ..

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#136411) Termi16 válasza Luck Dragon (#136410) üzenetére


Termi16
őstag

Konkrétan egész hahun talán még 2 vagy 3 ilyen Linea van eladó, egyik német import és nagyon lelakottnak tünik, Miskolcon van, a másik Szekszárd és túl olcsó, 1,2m, miközben garantált 74000km...úgyhogy kezdek tanácstalan lenni.

Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!

(#136412) focvis válasza McSzaby (#136376) üzenetére


focvis
veterán

Itt mindent részletesen leírnak magánszemélyek közti vételnél, olvasd el. :)

(#136413) Kornel válasza Tsebacsi (#136378) üzenetére


Kornel
veterán

6,49 / 6,42 vs. 7,78

Tehát nagyon max. 1,5 liter üzemanyag spórolással számolj, városban az se 5-6 litert fog enni 1500+ kg-al 😉

(#136414) HookR válasza footy (#136395) üzenetére


HookR
addikt

Köszi a linkeket. Bár a német nem erősségem, átrágtam magam a Hyundai-én. Tulajdonképpen komoly, perdöntő hiányosságot itt sem írnak, így továbbra is bizakodó vagyok. Már látom, hogy a személyes tapasztalat lesz a perdöntő. A zaj kérdésében is.

▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐

(#136415) hobizoli válasza Termi16 (#136399) üzenetére


hobizoli
nagyúr

azért, mert lemerült akkuval bikázták biztos nem kell vezérlest cserélni

az a check engine jelzi BÁRMILYEN keverékképzéssel kapcsolatos problémát

több drón kell ;P

(#136416) Tsebacsi válasza Kornel (#136413) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Na mivel ugye nekem 10et eszik a kuvik így meglesz az a 3,5l difi.

HookR: Ha 3 hét múlva még ott lesz az i40 akkor majd talán tudok mondani a zajról is valamit. A kis körön nem tűnt hangosnak.

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#136417) Kornel válasza Tsebacsi (#136416) üzenetére


Kornel
veterán

Es szerinted nálad városban 6,5-et enne az i40 😂😂
Vagy csak viccnek szántad? 😉
Ugyanúgy 8+ liter lenne only bp, mint rbalint -nak az 1.9 jtd.
De a mondim is 7 felett volt bőven és csak részben volt város, meg nekem tojáshej van a lábam alatt 😂

[ Szerkesztve ]

(#136418) Termi16 válasza hobizoli (#136415) üzenetére


Termi16
őstag

Párom faterja bement egy fiát szervizbe, elmondta a sztorit és ez volt a válasz.
Nyilván lehet bármi más is, mondjuk egy 1000 ft-os tétel is, de ez is egy lehetőség. Csak én nem szeretnék olyan autót megvenni, amire utána súlyos százezreket lehet költeni egy előre tudott hiba miatt. Mindegy, megbeszéljük a tulajjal, elvisszük szervizbe, és aztán okosabbak leszünk remélhetőleg.

Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!

(#136419) HookR válasza Tsebacsi (#136416) üzenetére


HookR
addikt

A zajkomfort autópályatempón érdekes, 130km/ó körül már megjön a szélzaj. Pl. B7 Passat Variant-ban hátul a csomagtér felől.

▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐

(#136420) Tsebacsi válasza Kornel (#136417) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ez takarékos automata. :DDD Meglesz az a 6,5 :P

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#136421) MunezXBK válasza Tsebacsi (#136420) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Az nekem is megvan.

Csak nem 100-on. ;]

[ Szerkesztve ]

(#136422) Kornel válasza Tsebacsi (#136420) üzenetére


Kornel
veterán

Aha persze.
😂
Aztán tegyél félre rá, ha 8 felett lenne véletlenül.
Automataval egyébként majdnem minden többet eszik, mint manuálissal.

[ Szerkesztve ]

(#136423) rbalint88 válasza Tsebacsi (#136420) üzenetére


rbalint88
addikt

70-80km-en biztos ;) ha magyon ugyes vagy es annyira plattnerezel, hogy mindenki anyazni fog rad, akkor talan a 7liter meglehet szazon varosban. De a 8-9 realisabb, foleg otomataval. Nem kell azt se sajnalni tole, a fizikat nem lehet megbaszni.
Ja most, hogy kiugrottunk Erdelybe es nyugisan jottem, 700km utan negyeden all a tank (60lityis). Majd holnap tankolok es szamolok, csal a mero kicsit. Kb 50 km varos, kb 600km E60-as orszagut (sok telepulest tartalmaz), 55km autopalya. Vegig tempomattal, lakott teruleten 60, kint 100, palyan 140-re rakva ora szerint, ami eleg pontos, 3-4-nel tobbet nem csal meg palyatemponal se.

(#136424) Kornel válasza rbalint88 (#136423) üzenetére


Kornel
veterán

Boyracer vagy, a dízel nem eszik 6-nal többet 😂
Kiindulva az 1.9 tdi-bol es az 1 tonnás kasznikbol 😉

(#136425) SzlobiG válasza Tsebacsi (#136382) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ha meg elviszik, akkor tudsz nézni egy fókát. ;]

A 6.5 fogyi városba szerintem se lesz meg autómatával, manuálissal esetleg, ja meg egy 1.6-os tdci-vel. :D

[ Szerkesztve ]

(#136426) Kornel válasza SzlobiG (#136425) üzenetére


Kornel
veterán

Meg 1100 kg-os kasznival.
(Fiesta)
😉

(#136427) Tsebacsi válasza SzlobiG (#136425) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ez 1.7es motor szóval nem 2 literes dízelről van szó.
De reálisan nézve egy 7,5 meglehet és akkor boldog ember leszek. A focus is ennyit eszik és szintén kombi, plusz egy vezetni nem tudó gyökér használja.

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#136428) kalmanchris válasza DuDieHUN (#136400) üzenetére


kalmanchris
tag

Igen, kombiban is van ez a motor.

(#136429) ADAM1337


ADAM1337
nagyúr

Általánosságban a subaru imprezakról vélemény ?
Pontosabban a dizel variánsokra gondolok, 2literes dizel 150LE összkerék 2009 körüliek.

pl: [link]

(#136430) tboy93 válasza ADAM1337 (#136429) üzenetére


tboy93
nagyúr

A legacy dizelrol nem hallottam sok jot, ha ua van az imprezaban is akkor inkabb ne.

(#136431) ADAM1337 válasza tboy93 (#136430) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

A benzinesei közül az 1.5 vicc kategória szerintem a kasznihoz, ebben még kis nyomaték is társulna és ahogy olvastam nem ultra rövid dizeles áttételek vannak benne.
Viszont ez a kinálat alja árban is csak bedobtam egyet, de a számok szerint jónak tűnik.[link]

(#136432) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Ha már Subaru, akkor erről mi a vélemény? A márkához és az évjárathoz képest olcsónak tűnik számomra (egy 3 évvel idősebb és gyengébb motorral szerelt Civicért többet kérnek), de gondolom van valami turpisság...

[ Szerkesztve ]

(#136433) Tsebacsi válasza BigBlackDog (#136432) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Fapad, utólagos radar, iszákos motor. Szerintem :U

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#136434) ADAM1337 válasza BigBlackDog (#136432) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Nekem is ez tűnt fel, viszont kevés a népitéletes vélemény a témában, ár/értékhez képest viszont vannak jók.
Igaz nekem a dizeles tetszik jobban, de ha ez megbízhatóbb akkor én is efelé kacsingatok inkább.

(#136435) BigBlackDog válasza Tsebacsi (#136433) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Mondjuk az utólagos fekete pettyek nekem is feltűntek, de azért annyira nem fapad; villanyablak !hátul!, szenonszem, visszagurulás-gátló, tempomat, rablásgátló, térdlufi és első tulajtól eladó. Bár lehetséges, hogy ez is valami külföldről behozott példány lesz, mert a magyar forgalomba helyezést nem írja... Vagy ezek az extrák a Subarunál alapfelszereltségbe tartoznak?

És gondolom, hogy ez a 2.0 benzin még szívóbenzin, nem pedig valami turbós okosság.

[ Szerkesztve ]

(#136436) Qru válasza ADAM1337 (#136429) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nagyon gyorsan engedd el. Nem véletlenül került be a 20 rossz motor listára...

És ezt tök elfogult Subaru tulajként írom. NE vedd meg!!!! A rail rendszere nagyon kényes (Denso, nyugodtan kérdezd meg a D4-D/D-CAT tulajokat róla) ha nem pérmium benyóval járt akkor 120-130k után mind a 4 injektor kuka. 250k/db az új + munkaköltség. Mivel ki kell bontani hozzá a motort is olyan cca 1,5 millió lenne ez a mutatvány.

Szóval nem véletlen, hogy 90k km környékén eladja, most szabadul tőle amíg még működik.
A kettős tömegű 380k-s végára már csak hab a tortán.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#136437) sasa134


sasa134
addikt

srácok: nyugdíj előtt álló szüleim 1.6 TDCI C-Maxot cserélnék újabbra. Gond nem sok volt a Forddal, de most inkább benzines kéne. Olyan 80% város/előváros - 20% pálya, évi 15-20k km.
Használtan max 4-5 éves kocsikat nézegetnek, fontos lenne a biztonságérzet és a relatíve magas üléspozició (+ csomagtér, unokák, telek miatt), keret olyan max 3.5-4M.

Hyundai ix35 1.6 benya
vagy Kia Sportage 1.6 benya, esetleg Renault Scenic 1.6 ? Ezeket nézegetik, száguldozás nem igény, nem is cél.
Van még valami esetleg? Meriva nagyon rossz lehet? (kisebb is mint ezek, rusnya is)

[ Szerkesztve ]

Avanti Roma

(#136438) Qru válasza BigBlackDog (#136432) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Itt is csomagok vannak mint pl a Mazdánál. Active az alapfelszereltség ez a Comfort ez a második.
Nekem is ilyen van csak az enyém fehér. :)

#nincsbennetarcsi

(#136439) Tsebacsi válasza sasa134 (#136437) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ezekből szerintem KIA lenne a nyerő.

(#136435) BigBlackDog: Jogos, nem olvastam el rendesen :(((

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#136440) BigBlackDog válasza Qru (#136438) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Akkor ezek szerint ez jóféle? :D

(#136441) ADAM1337 válasza Qru (#136436) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Mármint prémium dizellel gondolom.

És a benzines 2literes társa, sok helyen azt olvastam iszákos, az mit takar ? (jelenleg bmw e39 van 170LE-vel és 1600kg-val annál nem hiszem, hogy többet enne ez városba 10-12 között ingázik, országúton 8,5-9 körül)
Kicsit mozgékonyabb kocsi kéne, ergo fürgébb rövidebb tengelytávval.

[ Szerkesztve ]

(#136442) Qru válasza sasa134 (#136437) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Suzuki Vitara is mehet fel a listára.

4,3M-ból megkapod szalonból 0 km-errel és az életük végéig (sőt még tovább is) kiszolgálja őket. :K

#nincsbennetarcsi

(#136443) sasa134 válasza Qru (#136442) üzenetére


sasa134
addikt

Köszi, meglesem. De így elsőre az azért kisebbnek tűnik, mint egy Sportage vagy ix35.

Avanti Roma

(#136444) rbalint88 válasza sasa134 (#136437) üzenetére


rbalint88
addikt

Uj vitara? 4,2m a jol felszerelt szalonbol. Egy ranezest megerhet. De scross is

Egy Qru-gora jar az agyunk ;] (bocs a szoviccert)

[ Szerkesztve ]

(#136445) Qru válasza BigBlackDog (#136440) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

+ ADAM1337:

2.0i szívóbenzin 150 Le (@6400) és 196 Nm (@3200). Ez már egy egész korszerű motor, öntött alu az egész motor hengerfejestül (kivéve a szívósor mert az műanyag), DOHC, 16 szelepes változó állítással (ez az első modell amit a Toyotával közösen fejlesztettek, de ez a formatervén is látszik). Ja és szívócső befecsis, tehát nem fog soha lekokszolódni mint egy FSI/TFSI.
Azért olyan nagy menést ne várjatok az AWD rendszerben sok ló elvész de ez látszik is a fogyin. Cserébe bárhol bármikor tudsz haladni. Hóban, sárban, fagyban. Egyedül terepre nem érdemes menni mert üresen 13,5 cm a hasmagassága tehát elég könnyen felakadsz vele. De arra amúgy is Forestert kell venni annak 21,5 cm a hasmagassága.

Városban 10-11 országúton 8-9. Felező miatt van benne gyorsulás érzet elég jópofa dolog. De ha úgy nyelezed akkor könnyen benyal 15 litert.

A csomagtér viccesen kicsi, családi autónak nem kifejezetten ideális, 301 literes. Mellékesen megjegyzem, hogy a Jazzünké meg 380 liter... :U
Az alkatrész árak azért nem túl olcsók cserébe nem romlik el.
Egy olajcsere 40-50k (15k a hivatalos de 10k-nál érdemes ledobni az olajat) egy vezérlés csere 180-190k (100k km vagy 5 év). A gyertyák iridium magos NGK-k (azok is kibírnak 100k-t). Egy gyári első féktárcsa garnitúra betétekkel 90k.

A kasztni elég bika 2010-ben az IIHS pl ezt az autót ítélte a legbiztonságosabbnak az usa-ban forgalmazott összes autó közül (én személy szerint nem is láttam a Subin kívül olyan autót még miben a hátsó ajtó dupla merevítésű lenne).

#nincsbennetarcsi

(#136446) ADAM1337 válasza Qru (#136445) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Akkor annyit eszik mint a mostani e39-em kb.
A felező gondolom, low állásban FWD-t takar nem sportos rwd lesz belőle úgy.

Amiket leírtál nem rosszak viszont annyira nem bizalom gerjesztő információk számomra.
Fenntartási költségeket nézve, ugyanott lennék mint a mostanival, csak nekem a vezérlés láncos.

(#136447) Qru válasza ADAM1337 (#136446) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem a felezővel a váltó áttétel kap egy 0,7-es szorzót low állásban így 70-nél már 3-ast kell kapcsolnod. Vontatásnál nagy királyság ez a fícsör, amúgy kb semmi haszna. :D

Fixen 4 kerék hajtású, nem kapcsolható (ezért eszik sokat). 3 difi van az osztja el a nyomatékot alapból 50-50% a két tengely között amit tovább oszt 50-50-re a tengelyen lévő kerekekre így jön ki a 25-25-25-25%-os nyomatékeloszlás. Ezt persze egy számítógépvezérelt elektro-hidraulikus rendszer nem tudsz belenyúlni* (csak az STi-nél de ott is korlátosan).

*: az automataváltósokban egy butább rendszer van az sima elektronikus cucc ott ha kiveszed a középső difi biztosítékát kiveszed akkor letiltja és FWD lesz a kocsi

Nem olcsó a fenttartása cserébe megbízható. A baj az, hogy nem nagyon van hozzá utángyártott alkatrész és ezért sok esetben kénytelen vagy megvenni a gyárit. Pl nekem az ablakmosó spricnimet eltörték. Ok nem para az kis fekete műanyag bizbaszt fuvókát cserélem és kész nem egy nagy történet. Aha...
Na most utángyártott nincs belőle a gyári meg 5,6k/db... Köszi.

De igazából ez a teszt mindent leír amit tudni érdemes róla:

A lányok Qashqait vennének

Egyébként 2010 végén jött ki a facelift-je (az LA autószalonon debütált), 0 érdemi változással (kisebb méretű külső tükrök, új mintázatú hűtőrács).

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#136448) ADAM1337 válasza Qru (#136447) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Jah értem, azt hittem úgy felező, nem áttétel felezőt takar.
Városba nekem felesleges az active folytonos összkerék, viszont Debrecenbe járok le, de akkor ez alacsony lenne kis mokázáshoz, az egyedi alkatrészeknél az e39 is szivás.

Ablaktörlő szett bosch előre 10k 2db egyedi lefogatás hátsó törlő 8k és csak bosch ami jó hozzá, de a kerékagyméret is elég szívás mert 74,1 az összes létező többi 5x120-as bmw-nek 72,6-os agymérete van, így egy német powertech nyomtávszélesítővel van megoldva, hogy normálisabb felni legyen fent. Az E39-et akkor erre nem nagyon éri meg nekem lecserélni, csak azért hogy kompaktabb legyen, bár a forma tetszik az összkerék hajtás is.

(#136449) Qru válasza ADAM1337 (#136448) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hátra erre is speckó kell, 7k a gyári. Előre jó bármilyen, tomcsi most hozott nekem Bosokot.

Ha nem mész nehezen járható úton akkor felesleges. Nekem a telekre megy fel út csak nincs takarítva ami télen necces. Ezzel meg hóban/sárban is feljutok. Meg még a szomszéd a Lada Nivával a többiek meg gyalogolhatnak fel a cekkerekkel. :D

#nincsbennetarcsi

(#136450) ADAM1337 válasza Qru (#136449) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Köszönöm az infókat, amúgy szimpatikus a gép, de az enyém után nem jó befektetés lenne.
Kompaktabb autót keresek ami szintúgy megbízható mint az e39, és 5 ajtós, még talonba a 2010 körüli megane-k vannak ott is van több fajta motor, de a japán autók tartóssága elég jó hírű, és nehezen vágnék bele egy francia kalandba. :DDD

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.