Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
m3tr0
senior tag
Nem akarok kötekedni, de a Swift minden csak nem sportos ezzel a motorral...fiatalosnak sem nevezném...ami Swift és sportos és fiatalos az a Swift Sport,csak az nem ennyibe kerül.
Mellesleg a Swift jó autó, de akkor inkább már a egy 7gen Civic.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-v-
addikt
Hát az st nem az átlagos pénztárcának való, pláne ennyiért
Qru
MODERÁTOR
Az olcsó fenttarthatóságot nem írta mint kritériumot.
#nincsbennetarcsi
-v-
addikt
"ne zabálja az üzemanyagot és fenntarthatósága "átlagos" pénztárcával lehető legyen"
?
SzlobiG
félisten
Ergo 1.9 tdi szét tuningolva kell neki.
Qru
MODERÁTOR
Imprezát tartok fent egy átlag fizuból.
#nincsbennetarcsi
mdani01
aktív tag
1.3-as kevésbé az de az 1.5 már szedi a lábát. SSS az már más tészta igen, de ugyanaz a kasztni, csak más lökössel, nagyobb felnivel..szóval nem nem sokban tér el.
[ Szerkesztve ]
iPhone 6S SpaceGray
-v-
addikt
13 éves 200e+ km-es 1m-s st170-est nem fogsz
Qru
MODERÁTOR
Pedig svájci, biztos rendkívül megkímélt darab.
#nincsbennetarcsi
Megyek ki szombaton, majd megnézem milyen egy átlagos svájci orvos
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Qru
MODERÁTOR
Jó de ne lepődj meg ha magyarul fog válaszolni...
#nincsbennetarcsi
-FreaK-
veterán
Sziasztok!
Volt kollégámnak volt Focus2 1.6-os, 116 lovas motorral és egyszer a hajtókar kikönyökölt neki (amiből motor csere lett), azt mondta, talán a szerelő véleménye alapján, hogy ez típushiba, a 101 lovas variánst nem érinti.
Tudtok erről valamit? Ez lehet a nem megfelelő karban tartás miatt is, vagy tényleg csak a rossz tervezésből adódó típushiba?
A Jazz mellett még gondolkodom a Focus2-n is, de a legtöbb ezzel a motorral szerelt.
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok!
Elolvastam az összefoglalóban szereplő írásokat. Használt autót vennék kb. 2,5 millió forintig. Évi kb. 25 ezer km-t megyek, 80%-ot autópályán, de nem szeretnék dízelt (rossz tapasztalatom volt).
A kérdésem, hogy érdemes manuális 6 sebességes váltót néznem, fogyasztásban jelenthet sokat az autópályázás miatt? Vagy 130-as tempónál nincs fordulatszámban jelentős különbség - illetve mivel 6-os váltó általában erősebb, nagyobb motorhoz szokott lenni, lehet, hogy még többet fogyasztana így, mint 5-ös váltóval egy kisebb motor?
Milyen megbízható típusok közül nézelődnétek? Az is fontos szempont nekem, hogy népszerű kocsi legyen - hogy könnyen legyen hozzá pl bontott alkatrész is szükség esetén.
Astra, Focus, Octavia, stb.
Pályázásra dízel való, a benzinesek 2 literrel többet fognak enni, mert vagy egy 1000-essel többet forognak 130-nál.
És mindenképp 6 sebességest.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
(#136515) BigBlackDog válasza kalapacsolok (#136513) üzenetére
BigBlackDog
veterán
A 6 sebességes váltóval kapcsolatban nekem az alábbi a tapasztalatom. Én is úgy kerestem autót, hogy legyen 6 sebességes váltója (pályán minél alacsonyabb fordulat miatt). Aztán rájöttem, hogy attól még nem lesz egyértelműen jobb nekem.
1. Simán lehet, hogy a motor alacsonyabb fordulaton gyenge ahhoz, hogy bármit is csináljon az ember, emiatt van esetleg csak 5 gang és magasabb sebességnél nagy fordulat.
2. Megeshet az is, hogy megvan a 6 gang, de a végső áttételezés mégis ugyanakkora, mint egy ötsebességes váltóval szerelt autónál. Emiatt csak többet kell váltogatni (gondolnám azért van ilyen, mert bizonyos motoroknál kisebb a hasznos fordulatszám tartomány, így a sűrűbb kapcsolás lesz az
Tehát ezek után úgy pontosítottam magamban az elvárásokat, hogy minél alacsonyabb fordulaton pörögjön a motor autópálya tempó mellett (Ezen az oldalon a legtöbb autónál be vannak írva a váltó áttételek, illetve egy kalkulált fordulatszám 130-as tempónál).
Értelemszerűen, ha van 6. sebesség, akkor saját tapasztalat szerint a fogyasztás is kisebb lesz 100-130-as tempó mellett, mint 5. sebességben (ha nem erőlködik a motor). Igaz, ezt az elvárást általában a 6 sebességes váltóval rendelkező típusok jobban teljesítik.
2.5m már eléggé tisztességes összeg, szerintem itt már nagy a választék. Jó lenne tudni, hogy merrefelé akarsz elindulni (huligánkodnivalót akarsz, vagy valami néma csendben suhanó bálnát)? Milyen extrákra tartasz mindenféleképpen igényt?
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
Ezért kell 'szottnagy dízel.
(#136517) kalapacsolok válasza BigBlackDog (#136515) üzenetére
kalapacsolok
senior tag
Semmi extra nincs, nem villogni akarok a kocsival. Köszönöm neked is a segítséget, ezt az oldalt nem ismertem, megnézem.
Tsebacsi: dízellel nagyon befürödtem legutóbb, pedig igyekeztem nagyon körültekintő lenni. Még egy időzített bombának nem szeretnék esélyt adni, úgyhogy marad egy "egyszerűbb" benzines motor.
Kornel
veterán
Pedig csak szeretni kell 😂
-v-
addikt
25 ezer km-t megyek, 80%-ot autópályán
Erre még én is dízelt vennék
Kornel
veterán
Minimum akkor egy 3.0 tdi, nem? 😉
SzlobiG
félisten
-v-
addikt
Mi a francnak csak többet fogyaszt.
kalapacsolok
senior tag
Nagyon megjártam most a dízellel - pedig nagyon alaposan igyekeztem utána nézni a dolgoknak. Azt mindenki elismeri, hogy a használt dízelben nagyobb jóval a kockázat, mint egy használt benzinesben, úgy általánosságban.
Kereskedőtől pedig nem akarok lehetőleg kocsit venni, nekik ez a szakmájuk, jobban értenek hozzá mint én- és aki nem trükközik közülük, tönkremegy. Csak egy kis tanulság: volt, hogy a 3-4. szerelő jött csak rá, hogy mi a baj a kocsimon, mert elállította a turbógeometriát a szemétláda kereskedő... Sőt, ez nem minden: szakszervizben bevizsgáltattam, ahol mindent rendben találtak - aztán 1 héttel később több százezres javításom lett a részecskeszűrő miatt, ugyanis végig rossz volt (a fedélzetin jelezte is a hibát, de ők azt nem vették észre). Ugyanis kiderült: a kereskedő még a szoftverbe is belenyúlt olyan módon, hogy hiába jelez ki bármilyen hibaüzenetet, azt nem rögzítia rendszer. Több szerelőnél voltam, elsőre egyik se akarta elhinni, pedig ez van - úgyhogy jó nagyot szoptam az időnként jelentkező hibákkal, megjelenő majd kialvó hibaüzenetekkel. Mert mire elmentem bármilyen szerelőhöz, nem tudták kiolvasni, ha akkor éppen nem világított.
Úgyhogy a célpont valamilyen benzines - és magánszemélytől.
(#136524) BigBlackDog válasza kalapacsolok (#136523) üzenetére
BigBlackDog
veterán
"...benzines - és magánszemélytől..."
Készülj fel a hosszú és kegyetlen szenvedésre!
Kornel
veterán
Az biztos.
Es hibátlan autót úgyse fog találni.
Vagy nem ennyiért
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Te tudod, csak ennyi kilométerrel pályán benzinessel a dízelhez képest biztosan kidobsz évente 200k-t .. egy 1.6-os dízellel 5.x-ből elpályázol, benzines meg valami kalap szar 1.4-es is meg fogja enni a 7-et.
Amúgy megértelek
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Mekkora méret kell?
Egy 1.2-es új swift simán elvan dízel fogyasztással.
Átlag 5-6 liter kb.
Árban ennyiért majdnem újat veszel.
SzlobiG
félisten
A leírásod alapján akkor lényegében nem a dízellel volt baj, hanem hogy átqrtak nem is kicsit.
Tény a dízellel nagyobb a hiba faktor és drágább is, de ilyen távokra tuti nem benyát vennék.
kalapacsolok
senior tag
Én kiszámoltam anno, dízellel kb. évi 140 ezret tudnék megtakarítani benzineshez képest. Ez soknak tűnhet, egy 1-1 dízeles javítás miatt simán bukhatom az üzemanyaggal megtakarított pénzemet, sajnos. Mint ahogy most negatívban is zártam, pedig lehetett volna még ennél rosszabb is :S
huliganboy
addikt
Sziasztok!
Autóvásárlásra kell adnom a fejem még ebben az évben, de mivel nem az erősségem az autók mély ismerete így pár javaslatot kérnék. Eddig BMW 3-as szérián, gondolkoztam, de ma egy BMW szervizessel történő hosszabb beszélgetést követően erről letettem, elsősorban a nagy szervizköltségek miatt. Közben több márkát és azon belül tipust is ajénlanak: pl: 2006-2007 VW Passat, Seat, Skoda, Audi
Kicsit el szeretnék menni középkategóriába, így a VW vagy Audi jobban tetszene, de mivel nincs ezekkel tapasztalatom kiváncsi lennék a véleményetekre.
Igények - információk:
Rendelkezésre álló összeg: 1.5 - 2 millió forint
Méret: két gyerek két felnőtt és ezen személyek járulékos cuccai, tehát kombi vagy nagyobb sedan ami szóba jöhet
Üzemanyag: Megbízható keveset fogyasztó diesel, esetleg jó fogyasztó benzin (esetleg LPG-re alakításra ajánlott motor)
Használat: Többnyire napi 100 km, 95% lakott területen kívül, de nem autópályán, 5% város
Üzemben tartás: Itt a szempont, hogy több százezres költségek ne merüljenek fel.
Köszönöm!!
Integrale
veterán
Kozepkategoria nem egyenlo bizonyos markakkal.
Ha nagy meret kell, es kozepkategoria auto, akkor Superb, A4, de ezeknek sem lesz olcsobb a fenntartasa mint egy BMW-nek.
Vennek egy szebb, de korosabb (2003 koruli) A4-et 1.8 turboval vagy 1.9 pd-vel, vagy egy B5.5-os Passatot szinten ezekkel a motorokkal. (Napi 100km-re egtertelmuen az utobbi motorral)
Ha nem koltod el a teljes kereted a vasarlasra, akkor marad a fenntartazara es az esetleges surgos nagyobb koltsegu javitasokra is.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
MunezXBK
nagyúr
De, olcsóbb lesz.
huliganboy
addikt
Szia!
Köszi a gyors választ!
Ha már az 1.9 PD motort ajánlod, esetleg egy fiatalabb Passatban ezek nem lelhetőek fel? Ez a B5.5 nem annyira tetszik, persze nem ez az elsődleges szempont, de ez is számít azért!
[ Szerkesztve ]
(#136534) BigBlackDog válasza huliganboy (#136533) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Emlékeim szerint a "jó öreg" 1.9 PD TDI az újabb Passatokba már eléggé ritka, sőt 2009 utániakban talán már nem is volt. De azért, ahogy látom, található, relatív fiatal paszulyban is ilyen.
[ Szerkesztve ]
(#136535) molnarpeter válasza huliganboy (#136533) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
B6-ban volt még 105 lóval, illetve A4 B7-ben is.
huliganboy
addikt
(#136534) BigBlackDog: Köszi akkor az 1896 köbcentis 105 lovas ez a motor jól értem?
(#136535) molnarpeter: A4 - B7 motorja is megbízható? Audiban a kasznit nagyin dicsérik...
(#136537) BigBlackDog válasza huliganboy (#136536) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Igen, készült 105 lovas változat is. Volt talán 115 és 131 lovas változat is. Én a leggyengébbet venném, átlagos használatra bőven elegendő az is szerintem és legalább nincs annyira kihasználva, mint a nagyobb teljesítményű változatoknál (élettartam szempontjából valamennyire előnyösebb).
Szerintem az Audi is ugyanazt a VW fejlesztette 1.9 PD TDI erőforrást használta.
Mondjuk fenntartás terén lenne jobb választás is véleményem szerint.
Johnny198612
tag
Sziasztok,
Teljesen hozza nem ertokent kerdezem
Holnap megyek autot nezni.
Szervizbe mindenkepp elviszem majd, de csak az egyiket szeretnem. Motorokrol kepek alapjan van velemeny?
1-es vagy 2-es inkabb? Vagy egyik sem vagy mindketto?
Honda_Jazz_motor_1
Honda_Jazz_motor_2
Az egyesnel latok rozsdas csavarokat, meg valami lerakodast meg kopast a csoveken. A masodikon jobbnak latom a helyzetet, mintha csereltek volna a csoveket es a csavarok sem olyan rohadtak.. O.o
Mire figyeljek ott helyben?
Koszi elore is
(#136539) BigBlackDog válasza Johnny198612 (#136538) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Ez most valami találós kérdés a kocsi/motor pontos típusára vonatkozóan? Ebben az esetben szerintem a két linkelt képen látható motor típusa megegyezik...
Esélyes, hogy ha tudnál dobni egy-egy linket a két autó hirdetésére, akkor esetleg többet lehetne segíteni. Egyébként, ugyan nem tudom, hogy milyen idősek a járművek, de eléggé tiszta mindkettőben a motortér.
(#136540) molnarpeter válasza huliganboy (#136536) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Ott is közel ugyanaz a motor van, 115 lovas verzióban. Ha az 1.9 PDTDI-vel szerelt autó BXE/BXF motorkódos (egész konszernre értve), akkor hajtókarcsapágyat nem árt cserélni (nem vészes összeg). Kaszni abban az időszakban minden konszern autón jól sikerült, galvanizáltak az elemek, így ha nem vlt törve, nem is nagyon rozsdásodik. Az első sárvédők dobbetétje mögött évente nem árt kimosni a piszkot, de ez márkától függetlenül így van (ott el tud indulni a rozsda esetleg 10-15 éves korban).
BigBlackDog: 1.9 PD volt 100, 105, 115, 131, 150, de talán 90 és 160 lovas is
[ Szerkesztve ]
(#136541) Johnny198612 válasza BigBlackDog (#136539) üzenetére
Johnny198612
tag
Sorry, igen, a lenyeg lemaradt.
2005-os 1,2-es benzines Honda Jazzekrol van szo.
Kornel
veterán
Csak egy kérdés:
Mint laikus a laikushoz.
Az szerinted jó, ha mindkettőnknek le van mosva a motortere cakk pakk? Eladás előtt.
Szerintem nem jó ómen.
Johnny198612
tag
Igen, ezt igy en is olvastam az utmutatoban.
De nem igazan talalok olyat, ahol ez nem igy lenne. Nem maganszemely.
Viszont igy a nem laikusnak hatha szemet szur valami kapasbol, amit en nem nezek. Legalabb van fent motorkep ez is ritka :S
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Az a baj, hogy egy Honda motorteret minek mos le?
Mikor max poros lesz.
Ha lemossa attól még nem lesz új.
Max gyanús 😉
Egy motortér képből sokminden nem fog senkinek szemet szurni, hacsak nincs benne eget verő kokanyolas.
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
Ha az egész autó rendbe van téve, kicsit furán néz ki, ha a motortér meg dzsuvás.
Kornel
veterán
Mondom, a Honda motortere (ha nincs vele valami gebasz) max poros lesz.
Lefényképezzem az enyém, mosás nélkül ?
MunezXBK
nagyúr
Más autó is tudja ezt, mégis csak ismételni tudom magam.
#94529552
törölt tag
Érdekes, hogy csak a 2 motortérről kért véleményt.
Igaza van Muneznek, annak úgy kell lenni, hogy teljesen tiszta az egész autó, benne a motortér is. Legyen csili-vili az egész.
Kornel
veterán
Lehet én vagyok maradi, de még sose mostam le egyik autóm motorteret se, mégis csilivi volt maga az autó ezen kívül.
Nem is értem, hogy minek lemosni, ha nem folyik szét valamilyen folyadék.
Johnny198612
tag
Persze, h csak errol kertem, h ne terelodjon a szo Forumon konnyen megesik
Igy sincs konkret valasz, h valami kokanysag lenne benne, de majd nezem akkor, h megindul-e valami folyas, ha elinditom.. :S
Viszont valahogy kell valasztanom majd a ket kocsi kozott.. :S
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya