Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#137251) SimS


SimS
senior tag

Hello

Használt autó váráslásra vetemednék. Relatíve friss a jogsim (fél éves, 300km-t vezettem azóta Pesten) és első saját tulajdon lenne, a keret kb. 7k CHF + átírás, szerviz (esetleg egy picit mehet feljebb). A tervezett futás nagyjából éves 10k km, néha kocsikázni a hegyek között, 2-3x Mo-ra - tehát arányaiban talán 40% város. A vétel nagyjából októberben esedékes, fontos volna a tempomat és lehetőleg min. a hátsó parking sensor. Leginkább egyedül, max. 3-an közlekednénk, inkább 5 ajtós példányok érdekelnek, 2008 utániak, manuális, villanyablakkal, lufikkal. Ennyi idősen a futást nagyjából 120k km körül tartanám reálisnak, de nem ez a fő szempont.

Eddig az alábbi típusokkal foglalkoztam:
- 8 gen 1.8 Honda Civic: nekem nagyon tetszik, de letettem róla, mert ennyiért nincs.
- Alfa 147 Q2 1.9: sajnos csak dízel van, ami erre az éves futásra nem térül meg; tolatóradar csak a luxury-ban felszereltség; és nem sok eladó van. :(
- Fiat Bravo 1.4 T-Jet: jelenlegi befutó, benzines, felszereltség is oké, forma is, ár is.

A kérdés, hogy az első kötelező szervizben mit kell kérjek, hogy nézzék át / cseréljék? Olaj, vezérlés (?), fékek (fékolaj?), gumik, váltóolaj (?), kuplung - más?

Illetve további típusajánlatokat szívesen fogadok. Hozzáteszem - ahogyan az írásból is látjátok -, nem értek az autókhoz. :)

Köszönöm,

SimS

Your journey will not end well. You cannot change your fate... no man can BattleTag: hamboo#1540

(#137252) focvis válasza SimS (#137251) üzenetére


focvis
veterán

Azt vettem ki az írásodból, hogy Svájcban használnád, ill. első autó.

Így ezekből csak a Honda a szerviz miatt, azt is igyekezz Magyarországon végezni.

(#137253) mycso válasza MunezXBK (#137229) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Belgiumból.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#137254) Dinter


Dinter
addikt

Most nézem, hogy ez az adatlekérdezés fizetős?! :Y

(#137255) MunezXBK válasza mycso (#137253) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Aha...ott elég sokat mennek évente, ( 100-150k km-t ) bár nem tudom hova.

Valószínű sokkal több van benne a hirdetettnél.

(#137257) tboy93 válasza Dinter (#137254) üzenetére


tboy93
nagyúr

Mi van manapsag ingyen?! :D

(#137258) SimS válasza focvis (#137252) üzenetére


SimS
senior tag

Üdv

Igen, Svájcban venném és itt is használnám.
Az olaszokat ezek szerint nem ajánlod. Pedig Fiatokból (főleg 500-asokból, Punto-ból) rengeteg szaladgál.

A civic ára nekem most soknak tűnik, esetleg alternatíva? Nagyjából 3-5 évre tervezek.

SimS

Your journey will not end well. You cannot change your fate... no man can BattleTag: hamboo#1540

(#137259) BigBlackDog válasza SimS (#137258) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ilyen kommersz típusok, mint pl. H Astra, Focus mennyire játszanak?

(#137260) focvis válasza SimS (#137258) üzenetére


focvis
veterán

Egy alap Fiat 500 a 69 lovas motorral esetleg.
Gondolom nem bankigazgatóként kezdesz Svájcban (friss jogsival) és nem akarod a szervizben hagyni a fizetésed. :)

[ Szerkesztve ]

(#137261) tboy93 válasza focvis (#137260) üzenetére


tboy93
nagyúr

Nagyon kicsi az az auto, mondhatni 2 szemelyes. Hiaba elso auto, de egy astra-civic meret ala minek menjen az ember? Semmi elonye nincs egy ilyen miniautonak.

(#137262) focvis válasza tboy93 (#137261) üzenetére


focvis
veterán

Ha a Fiat tetszik a forumtarsnak... akkor abból a legegyszerűbbet választanám.
Első autó lesz, kezdetnek elég szvsz, nekem kispók volt az első (1990), a csaj is elfért benne. :B

Én magamnak már nazi gépet veszek csak, de nem akarom erőltetni arra, aki nem azt érzi :)

[ Szerkesztve ]

(#137263) Kornel válasza focvis (#137262) üzenetére


Kornel
veterán

1.4T bravo miert nem lenne jó?

(#137264) focvis válasza Kornel (#137263) üzenetére


focvis
veterán

Első autó, svájci rezsióradíj?

Nem akarom fikázni a digó gépeket, írjanak az olasz autósok.

(#137265) Kornel válasza focvis (#137264) üzenetére


Kornel
veterán

Pont azzal nem sok baj van.
A belső feltengelyekkel van talán baj, az egy nagyobb osszeg, más nem nagyon van.

(#137266) -v- válasza SimS (#137251) üzenetére


-v-
addikt

kocsikázni a hegyek között

Bimmer ;] csak itthon szervizeld azt is :D

(#137267) r0by válasza SimS (#137251) üzenetére


r0by
addikt

Esetleg Toyota Corolla? Néha szokott lenni ilyen évjératban és árban..

(#137268) -v- válasza -v- (#137266) üzenetére


-v-
addikt

(#137269) focvis válasza Kornel (#137265) üzenetére


focvis
veterán

Kornél!
Képzeld el, hogy 18 éves vagy, eddig össz 300 km-t vezettél életedben, lövésed sincs az autókról, elkerülsz egy idegen országba, nulla haverod a környéken.

És akkor egyből egy turbós, 140 le, olasz autó?! :)

(#137270) B-L-A-C-K válasza focvis (#137269) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Bocs hogy beleszólok, de nem értem ehhez mi köze a barátokhoz, meg egy 140 lovas kocsi azért nem egy ferrári.

(#137271) SimS válasza BigBlackDog (#137259) üzenetére


SimS
senior tag

Üdv

A H Astra belülről elég lehangoló számomra, újabb Focusban még nem ültem. Felírom.

137260: az autópályán nem lesz kevés? Városban oké lenne - bár akkor inkább jazz. Méretben is talán a kompaktok. Abban igazad van, hogy nem vagyok bankigazgató, csak mezei ITs és tényleg nem hátrány, ha marad a kezemben szerviz után - bár ez nem országspecifikus szerintem.

137266: ezt már vártam. :) Talán következőnek.

137267: köszi az ajánlást, tempomattal szereltet nem találok, de körbenézek.

137268: a második szép, közel is lenne, csak az adót / biztosítást ne kelljen fizetnem rá. :D

Azért nem kell egymásnak esni. Sajnos én is közelebb vagyok már a 30-hoz, csak eddig nem volt igényem / szükségem autóra. Értem focvis érvelését, mond is valamit: a teljesítményen én is rágom magam.

SimS

Your journey will not end well. You cannot change your fate... no man can BattleTag: hamboo#1540

(#137272) r0by válasza SimS (#137271) üzenetére


r0by
addikt

Azt mondják, hogy 5 perc alatt megvan a tempomat beszerellés. Emiatt az ára sem lehet túl vészes..Persze én sajna laikus vagyok..

(#137273) BigBlackDog válasza SimS (#137271) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Mondjuk, ha sokat pályázol (az előző hozzászólásodból csak az jött le, hogy 40 % város, de a többit inkább országútnak hittem), akkor lehet, hogy valami nagyobb benzinest mondanék. Kisebb benzinessel hosszabb távon nem élvezetes annyira a pálya véleményem szerint. 10-20 km-en még elmegy, hogy üvölt a motor, miközben repesztesz 140-150 km/h-val, de szerintem ez 50-100 km után már eléggé fárasztó.

Benzines Mondeo, Accord nagyon kiesik?

(#137274) focvis válasza B-L-A-C-K (#137270) üzenetére


focvis
veterán

Semmi gond :) magamból indulok ki; kb. 30 éves koromig -az autó teljesítményétől függetlenül - trepnigázon jártam.

Haver pl. ahhoz jó, hogy segítsen ha nem értesz valamihez.

(#137275) Integrale válasza focvis (#137262) üzenetére


Integrale
veterán

Na mert a német vasak aztán húdejók. :D Kicsit szaglássz utána a Bravonak meg úgy az újabb Fiatoknak. ;)

"Bad reklám is reklám too"

(#137276) #94529552 válasza focvis (#137274) üzenetére


#94529552
törölt tag

Én egyetértek, első autónak sztem egyáltalán nem való az a 140 lovas kis olasz.

BigBlackDog Aki a kisautók közt nézelődik, annak Mondeot meg Accord-ot mondunk, ráadásul első járgánynak?

(#137277) barnam_


barnam_
nagyúr

:DDD

Az én tippem: nagy dízel a kényelem és fogyasztás miatt. E Merci vagy 5-ös BMW?
Oké, hogy városba szinte mindegy, de azért egy Svájc - Magyarország távolságot szerintem nem mindegy mivel tesz meg az ember.

(#137276) Pumma: sose értettem ezt a "kis autót első járgánynak friss jogsihoz dolgot".
Nekem is első autó a W124-es Merci, novemberi jogsival, és nem érzem, hogy egy kisautóval jobb lenne. Igaz, vezetni is 4.8 méteres autóval tanultam.

[ Szerkesztve ]

(#137278) BigBlackDog válasza #94529552 (#137276) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Inkább szerintem a kompakt méretkategóriában nézegetett. Nem alaptalanul mondtam egyébként azt a két batár dögöt. Nekem is az első, aktívabban használt járművel a jelenlegi Civic. Oké, kicsi, könnyű parkolászni, városban szaladgálni tök jó, de a heti 10*15 km pályahasználat miatt részben bánom, hogy nem egy Accordot (2.0 vagy 2.4), vagy egy benzines 2.0-ás Mondeot választottam. Dízeltől féltem én is, de a pályára sokkal kellemesebb egy ilyen "hajó" és még átlagos városi körülmények között is kezelhetőek bőven szerintem (nem kis szűk utcákra gondolok).

(#137277) Aggregátor: +1, ember legyen a talpán, aki azt a távot levezeti havonta többször is pl. egy 1.4-es Jazzel vagy Astrával, 140 km/h-s utazótempóval. :D Mondjuk ezek alapján tényleg dízel lenne az optimális, de ha nem akar félni a kettőstömegűporlasztóturbó sátántól, akkor marad a nagy köbcentis benzin.

[ Szerkesztve ]

(#137279) focvis válasza Integrale (#137275) üzenetére


focvis
veterán

Tudod jól, hogy kiesnek az érdeklődési körömből a digóparipák (mínusz kispók, Ferka, Lambó), így nem valószínű, hogy mélyebben utánaszaglászok valaha. :N

Azonban itt az alkalom, hogy egy a témára fogékony fórumtársnak tanácsot adj - korábban jeleztem, hogy várja meg az olasz autósokat.

[ Szerkesztve ]

(#137280) Kornel válasza BigBlackDog (#137278) üzenetére


Kornel
veterán

Nem hazabeszelve, de mi bajod egy civiccel pályán?
150 körüli utazót olyan kényelmes tud, hogy öröm nézni.
És az első üléspozíció, tér is fel számmal a kategóriája felett van.
Persze nem egy mondeo, de nem is egy astra/golf...

(#137281) BigBlackDog válasza Kornel (#137280) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Kényelmesen tartja, azzal aztán nincs is gondom, nem szidom én a Civicet. :D De ültem néhányszor az egyik kollégám Mondeojában (2012-es, 2.0 dízel motorral). Szóval azzal tisztában voltam, hogy az egy jóval magasabb szint, nem is arra vágyok, árkategóriában is magas nekem egyelőre, de valahol a Civic és Mondi között félúton elhelyezkedő zajmennyiséggel békésebben együtt tudnék élni. Nem a motorzaj a gond, hanem a 110-120 környékén megjelenő kerék- és szélzaj.

Így visszaemlékezve mintha a H Astra kicsit talán jobb lenne ilyen téren. Ott mondjuk a motornak már olyan a hangja, mint a nyúzás közbeni kutyának. A Civicnél legalább az relatív kellemes számomra (persze nem egy V6 ez sem).

[ Szerkesztve ]

(#137282) #94529552 válasza barnam_ (#137277) üzenetére


#94529552
törölt tag

Hát ezt gyorsan meg is magyaráztad, hogy miért nem értetted. :DDD
Jó hogy nem egy nyújtott amcsi limuzint javasolunk első kocsinak. :DD De itt inkább a 140 LE és a kiautó párosítás volt a lényeg, csak ezt figyelmen kívül hagytad. Egy hajóba még kevés is lenne, mint a tiédbe pölö.

BigBlackDogOk, látom a saját jelenlegi álmaidat tükrözted a Mondeoval. Ellenben első kocsinak valamilyen indokból kifolyólag nem akkorát vettél, te sem. Meg sokan mások, mondjuk majdnem mindenki. Mert így szokás, és helyes is, szerintem. Golf kategória max.

[ Szerkesztve ]

(#137283) Kornel válasza BigBlackDog (#137281) üzenetére


Kornel
veterán

Utólagos zajszigeteles is sokat segíthet.
Pár civic fórumon már fent vagyok, aki eddig megcsinálta, elég pozitívan nyilatkozott.
Nekem nem ez lesz az első projekt, de valahol a módosítások vege felé bele fog kerülni valami zajcsillapitas.

(#137284) barnam_ válasza BigBlackDog (#137278) üzenetére


barnam_
nagyúr

Mondjuk ezek alapján tényleg dízel lenne az optimális, de ha nem akar félni a kettőstömegűporlasztóturbó sátántól, akkor marad a nagy köbcentis benzin.

Hát, tényleg több benne a rizikó, de utána kell járni az adott modell hibáinak, gyengeségeinek, és alaposan átnézni az autót. A tervezett avulás gáz dolog: az enyémben is kettős tömegű van 23 éves létére, és nincs vele gond, nem hibásodnak meg jellemzően.

(#137282) Pumma: Valahol mindenki a saját álmait, preferenciáit ajánlja szerintem :) Vagyis aki német párti, nem ajánl olasz autót, stb. De tényleg az a véleményem, hogy az a +20 centi nem oszt nem szoroz. Majd megtanul azzal is közlekedni.

Persze, kis autóhoz 140 LE király lenne, én is állatkodnék :DDD (az enyém csak 113 LE, szívó, így nem arra való)

(#137285) Kornel válasza barnam_ (#137284) üzenetére


Kornel
veterán

Japan berenckent bátran ajánlgatom az olaszt, franciát, németet, de még így is megszólnak egyesek 😂
Ilyen ez a popszakma.

[ Szerkesztve ]

(#137286) #94529552 válasza barnam_ (#137284) üzenetére


#94529552
törölt tag

A tiéd szerintem nem állatkodásra való, meg azért az olyasmit karbantartás és javítás címén jól meg is kellene fizetni. Lassan de biztosan eljutsz vele bárhová, és ez a lényeg.

BigBlackDog Hátulra kamera beépítés? Rájöttem milyen hasznos dolog,, amikor használtam pár napig egy CLA-t.

[ Szerkesztve ]

(#137287) BigBlackDog válasza #94529552 (#137282) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nálam azért estek ki, mert gyakorlatilag üres halmazt eredményeztek a futásteljesítmény-árkategória-évjárat attribútumokkal szemben támasztott elvárások.

Egyébként ez "kisautót könnyű vezetni" sztereotípia szerintem nem állja meg a helyét, legalábbis számomra a sedan MK3 Swifttel való tolatás sokkal nyűgösebb volt, mint egy A Zafirával végrehajtott ugyanilyen műveletet. Nálam, mint kezdő vezetőnél, sokkal többet számított az, hogy jól belátható legyen a kocsi eleje, oldala, hátulja és a tükrök sokat mutassanak, mint maga a méret. Ilyen szempontból mondjuk az UFO Civic hátsó ablaka sem egy főnyeremény, de már hozzászoktam, nem zavar annyira, mint amennyi panaszt olvastam róla eddig.

(#137288) BigBlackDog válasza Kornel (#137283) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Na, majd ennek utána nézek. Gondolkoztam rajta én is, csak... Folytassuk szerintem az autós topikban! :)

(#137289) molnarpeter válasza #94529552 (#137286) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Tolatókamera szerintem is jó cucc, ma kezdtem el beépíteni egy furgonba , annál főleg. Egy komplett szett megkapható 10k körül kínából, annyit bőven megér, hogy nem kell karosszériáshoz szaladni egy megnyomott oszlop miatt, hát még a többi előnye... :K

(#137290) Elektrosokk válasza -v- (#137268) üzenetére


Elektrosokk
addikt

A második még nekem is tetszik...

Más: szomszédom nézegeti a tizenix éves dízel A8 audikat? Azok megbízhatok kocsik ugye?

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#137291) footy válasza focvis (#137269) üzenetére


footy
addikt

Mi a baj a Bravo 1.4 T-jettel? En sokkal inkabb meg mernem venni mint egy Golf (1-2 Gen)TSI-t :U

Egyebkent van belole 120 loeros is...

(#137290) iRico
Nem, legalábbis ha magyarorszagi.

[ Szerkesztve ]

(#137292) rbalint88 válasza Elektrosokk (#137290) üzenetére


rbalint88
addikt

Ha szomszedod nem keres havi fel millat legalabb, amibol hajlando havi 2-300-at az autora kolteni, akkor engedje el az almokat. Egy ilyen kategoriaju es bonyolultsagu autonal a sima mezei karbantartasba is bele szoktak rokkanni az atlagemberek. Kell hozza egy kattanas, hogy valaki ilyen vasat tartson fenn. Es egy semmiextra gatlo is 2x annyi, mint egy "kommersz" a6-ba valo, csak azert, mert ez a8-ba megy. Dizelnel a hengerszamok miatt sem olcso a fenntartas, 3.0v6tdi vezerlescsereje is 500k, v8tdi vagy nagyobb fenntartasa meg huzosabb es ott mar azert a fogyasztas se annyira kicsi. Ha ezeket jozanul atgondolva is ilyen kell neki, csak akkor vegye. Ha a problemakat majd valahogy megoldja, meg nala ugyse romlik el, meg vigyaz ra, akkor ne.

(#137293) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

Ez miért 110 paci? Nem 140 és 170 lovasokba van a 2.0 CR TDI?

(#137294) Kornel válasza B-L-A-C-K (#137293) üzenetére


Kornel
veterán

Az a km óra állás ugye csak a poén kedvéért van odairva? :N

(#137295) B-L-A-C-K válasza Kornel (#137294) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Üléseket nézve akár még valós is lehet.

(#137296) Integrale válasza B-L-A-C-K (#137293) üzenetére


Integrale
veterán

Nem, a CR-bol volt 110 loeros is.

"Bad reklám is reklám too"

(#137297) MunezXBK válasza B-L-A-C-K (#137295) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Itt bármennyi az óraállás, az nem igaz. :D

(#137298) Elektrosokk válasza SimS (#137271) üzenetére


Elektrosokk
addikt

A helyedben azért inkább kipróbálnék egy 147 Q2-est mielött H astrára vetemedsz... az kicsit más világ.. Ha van stílusod és azt vallod hogy az életet élvezni is kell... :)

A fiat sem rossz amit szóba hoztál, megbízható is. egyébként semmi bajom a német autókkal, de ebben a kategóriában ezért a pénzért rémesen unalmas a beltér, nem tudnék mosolyogva autózni velük az biztos, maximum nagypapa koromra keresnék astrát. :D

Sokan elfelejtik, de az autó vásárlás kicsit olyan mint a szerelem! :)

(#137292) rbalint88 köszi.

[ Szerkesztve ]

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#137299) Integrale válasza Elektrosokk (#137298) üzenetére


Integrale
veterán

Inkabb a Bravo. Az 1.4 T-Jet nagyon jo motor, futomuve egyszeru, es joval olcsobb gatyaba razni mint az Alfaet, a vizpumpa tomitese az egyik tipushibaja, cserejevel orvosolhato a szivargas, utana mar nem jelentkezik, a masik pedig a huto futo rendszerben a kicsi szervomotorok, ez mar egyel koltsegesebb kiadas, de nem tragedia.
A kormany borozese akar 100e km korul is csunyan megkophat, egyebkent eleg tartos szerkezet, motorja kifejezetten, az olajcseret nem szabad elbohockodni, illetve a turbo visszahuteset, ami minden turbosra igaz.

Ha a merete nem eleg, akkor a kompaktoknal joval nagyobb Lancia Delta ajanlhato, szinten az 1.4 T-Jettel, ha dizel akkor 1.6 vagy 1.9 MJet, futomuve es fodarabjai megegyeznek a Bravoeval, belul viszont jelentosen tagasabb, mind belterben, mind csomagtartoban, elobbi Passat meretu.

Nezz utana az araknak, szerviz es alkatreszkoltseg, milyen a szervizhalozata stb, kompakt kategoriaban Bravo, Civic, Delta harmasbol nehezen tudnek valasztani, utobbi ketto kozul kifejezetten.
Probald vegig a lehetseges modelleket, 147-et ebbol a korbol kizarnam, a felsorolt konkurensekhez kepest mar erezheto a kora, felszereltseget es biztonsagot nezve mindenkepp, muszaki szempontbol alig.

"Bad reklám is reklám too"

(#137300) Elektrosokk válasza Integrale (#137299) üzenetére


Elektrosokk
addikt

:R

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.