Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
SimS
senior tag
Hello
Használt autó váráslásra vetemednék. Relatíve friss a jogsim (fél éves, 300km-t vezettem azóta Pesten) és első saját tulajdon lenne, a keret kb. 7k CHF + átírás, szerviz (esetleg egy picit mehet feljebb). A tervezett futás nagyjából éves 10k km, néha kocsikázni a hegyek között, 2-3x Mo-ra - tehát arányaiban talán 40% város. A vétel nagyjából októberben esedékes, fontos volna a tempomat és lehetőleg min. a hátsó parking sensor. Leginkább egyedül, max. 3-an közlekednénk, inkább 5 ajtós példányok érdekelnek, 2008 utániak, manuális, villanyablakkal, lufikkal. Ennyi idősen a futást nagyjából 120k km körül tartanám reálisnak, de nem ez a fő szempont.
Eddig az alábbi típusokkal foglalkoztam:
- 8 gen 1.8 Honda Civic: nekem nagyon tetszik, de letettem róla, mert ennyiért nincs.
- Alfa 147 Q2 1.9: sajnos csak dízel van, ami erre az éves futásra nem térül meg; tolatóradar csak a luxury-ban felszereltség; és nem sok eladó van.
- Fiat Bravo 1.4 T-Jet: jelenlegi befutó, benzines, felszereltség is oké, forma is, ár is.
A kérdés, hogy az első kötelező szervizben mit kell kérjek, hogy nézzék át / cseréljék? Olaj, vezérlés (?), fékek (fékolaj?), gumik, váltóolaj (?), kuplung - más?
Illetve további típusajánlatokat szívesen fogadok. Hozzáteszem - ahogyan az írásból is látjátok -, nem értek az autókhoz.
Köszönöm,
SimS
Your journey will not end well. You cannot change your fate... no man can BattleTag: hamboo#1540
Azt vettem ki az írásodból, hogy Svájcban használnád, ill. első autó.
Így ezekből csak a Honda a szerviz miatt, azt is igyekezz Magyarországon végezni.
Belgiumból.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Dinter
addikt
Most nézem, hogy ez az adatlekérdezés fizetős?!
MunezXBK
nagyúr
Aha...ott elég sokat mennek évente, ( 100-150k km-t ) bár nem tudom hova.
Valószínű sokkal több van benne a hirdetettnél.
huliganboy
addikt
Mi van manapsag ingyen?!
SimS
senior tag
Üdv
Igen, Svájcban venném és itt is használnám.
Az olaszokat ezek szerint nem ajánlod. Pedig Fiatokból (főleg 500-asokból, Punto-ból) rengeteg szaladgál.
A civic ára nekem most soknak tűnik, esetleg alternatíva? Nagyjából 3-5 évre tervezek.
SimS
Your journey will not end well. You cannot change your fate... no man can BattleTag: hamboo#1540
BigBlackDog
veterán
Ilyen kommersz típusok, mint pl. H Astra, Focus mennyire játszanak?
Egy alap Fiat 500 a 69 lovas motorral esetleg.
Gondolom nem bankigazgatóként kezdesz Svájcban (friss jogsival) és nem akarod a szervizben hagyni a fizetésed.
[ Szerkesztve ]
Nagyon kicsi az az auto, mondhatni 2 szemelyes. Hiaba elso auto, de egy astra-civic meret ala minek menjen az ember? Semmi elonye nincs egy ilyen miniautonak.
Ha a Fiat tetszik a forumtarsnak... akkor abból a legegyszerűbbet választanám.
Első autó lesz, kezdetnek elég szvsz, nekem kispók volt az első (1990), a csaj is elfért benne.
Én magamnak már nazi gépet veszek csak, de nem akarom erőltetni arra, aki nem azt érzi
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
1.4T bravo miert nem lenne jó?
Első autó, svájci rezsióradíj?
Nem akarom fikázni a digó gépeket, írjanak az olasz autósok.
Kornel
veterán
Pont azzal nem sok baj van.
A belső feltengelyekkel van talán baj, az egy nagyobb osszeg, más nem nagyon van.
-v-
addikt
kocsikázni a hegyek között
Bimmer csak itthon szervizeld azt is
r0by
addikt
Esetleg Toyota Corolla? Néha szokott lenni ilyen évjératban és árban..
-v-
addikt
Kornél!
Képzeld el, hogy 18 éves vagy, eddig össz 300 km-t vezettél életedben, lövésed sincs az autókról, elkerülsz egy idegen országba, nulla haverod a környéken.
És akkor egyből egy turbós, 140 le, olasz autó?!
B-L-A-C-K
titán
Bocs hogy beleszólok, de nem értem ehhez mi köze a barátokhoz, meg egy 140 lovas kocsi azért nem egy ferrári.
SimS
senior tag
Üdv
A H Astra belülről elég lehangoló számomra, újabb Focusban még nem ültem. Felírom.
137260: az autópályán nem lesz kevés? Városban oké lenne - bár akkor inkább jazz. Méretben is talán a kompaktok. Abban igazad van, hogy nem vagyok bankigazgató, csak mezei ITs és tényleg nem hátrány, ha marad a kezemben szerviz után - bár ez nem országspecifikus szerintem.
137266: ezt már vártam. Talán következőnek.
137267: köszi az ajánlást, tempomattal szereltet nem találok, de körbenézek.
137268: a második szép, közel is lenne, csak az adót / biztosítást ne kelljen fizetnem rá.
Azért nem kell egymásnak esni. Sajnos én is közelebb vagyok már a 30-hoz, csak eddig nem volt igényem / szükségem autóra. Értem focvis érvelését, mond is valamit: a teljesítményen én is rágom magam.
SimS
Your journey will not end well. You cannot change your fate... no man can BattleTag: hamboo#1540
r0by
addikt
Azt mondják, hogy 5 perc alatt megvan a tempomat beszerellés. Emiatt az ára sem lehet túl vészes..Persze én sajna laikus vagyok..
BigBlackDog
veterán
Mondjuk, ha sokat pályázol (az előző hozzászólásodból csak az jött le, hogy 40 % város, de a többit inkább országútnak hittem), akkor lehet, hogy valami nagyobb benzinest mondanék. Kisebb benzinessel hosszabb távon nem élvezetes annyira a pálya véleményem szerint. 10-20 km-en még elmegy, hogy üvölt a motor, miközben repesztesz 140-150 km/h-val, de szerintem ez 50-100 km után már eléggé fárasztó.
Benzines Mondeo, Accord nagyon kiesik?
Semmi gond magamból indulok ki; kb. 30 éves koromig -az autó teljesítményétől függetlenül - trepnigázon jártam.
Haver pl. ahhoz jó, hogy segítsen ha nem értesz valamihez.
Integrale
veterán
Na mert a német vasak aztán húdejók. Kicsit szaglássz utána a Bravonak meg úgy az újabb Fiatoknak.
"Bad reklám is reklám too"
#94529552
törölt tag
Én egyetértek, első autónak sztem egyáltalán nem való az a 140 lovas kis olasz.
BigBlackDog Aki a kisautók közt nézelődik, annak Mondeot meg Accord-ot mondunk, ráadásul első járgánynak?
barnam_
nagyúr
Az én tippem: nagy dízel a kényelem és fogyasztás miatt. E Merci vagy 5-ös BMW?
Oké, hogy városba szinte mindegy, de azért egy Svájc - Magyarország távolságot szerintem nem mindegy mivel tesz meg az ember.
(#137276) Pumma: sose értettem ezt a "kis autót első járgánynak friss jogsihoz dolgot".
Nekem is első autó a W124-es Merci, novemberi jogsival, és nem érzem, hogy egy kisautóval jobb lenne. Igaz, vezetni is 4.8 méteres autóval tanultam.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Inkább szerintem a kompakt méretkategóriában nézegetett. Nem alaptalanul mondtam egyébként azt a két batár dögöt. Nekem is az első, aktívabban használt járművel a jelenlegi Civic. Oké, kicsi, könnyű parkolászni, városban szaladgálni tök jó, de a heti 10*15 km pályahasználat miatt részben bánom, hogy nem egy Accordot (2.0 vagy 2.4), vagy egy benzines 2.0-ás Mondeot választottam. Dízeltől féltem én is, de a pályára sokkal kellemesebb egy ilyen "hajó" és még átlagos városi körülmények között is kezelhetőek bőven szerintem (nem kis szűk utcákra gondolok).
(#137277) Aggregátor: +1, ember legyen a talpán, aki azt a távot levezeti havonta többször is pl. egy 1.4-es Jazzel vagy Astrával, 140 km/h-s utazótempóval. Mondjuk ezek alapján tényleg dízel lenne az optimális, de ha nem akar félni a kettőstömegűporlasztóturbó sátántól, akkor marad a nagy köbcentis benzin.
[ Szerkesztve ]
Tudod jól, hogy kiesnek az érdeklődési körömből a digóparipák (mínusz kispók, Ferka, Lambó), így nem valószínű, hogy mélyebben utánaszaglászok valaha.
Azonban itt az alkalom, hogy egy a témára fogékony fórumtársnak tanácsot adj - korábban jeleztem, hogy várja meg az olasz autósokat.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Nem hazabeszelve, de mi bajod egy civiccel pályán?
150 körüli utazót olyan kényelmes tud, hogy öröm nézni.
És az első üléspozíció, tér is fel számmal a kategóriája felett van.
Persze nem egy mondeo, de nem is egy astra/golf...
BigBlackDog
veterán
Kényelmesen tartja, azzal aztán nincs is gondom, nem szidom én a Civicet. De ültem néhányszor az egyik kollégám Mondeojában (2012-es, 2.0 dízel motorral). Szóval azzal tisztában voltam, hogy az egy jóval magasabb szint, nem is arra vágyok, árkategóriában is magas nekem egyelőre, de valahol a Civic és Mondi között félúton elhelyezkedő zajmennyiséggel békésebben együtt tudnék élni. Nem a motorzaj a gond, hanem a 110-120 környékén megjelenő kerék- és szélzaj.
Így visszaemlékezve mintha a H Astra kicsit talán jobb lenne ilyen téren. Ott mondjuk a motornak már olyan a hangja, mint a nyúzás közbeni kutyának. A Civicnél legalább az relatív kellemes számomra (persze nem egy V6 ez sem).
[ Szerkesztve ]
#94529552
törölt tag
Hát ezt gyorsan meg is magyaráztad, hogy miért nem értetted.
Jó hogy nem egy nyújtott amcsi limuzint javasolunk első kocsinak. De itt inkább a 140 LE és a kiautó párosítás volt a lényeg, csak ezt figyelmen kívül hagytad. Egy hajóba még kevés is lenne, mint a tiédbe pölö.
BigBlackDogOk, látom a saját jelenlegi álmaidat tükrözted a Mondeoval. Ellenben első kocsinak valamilyen indokból kifolyólag nem akkorát vettél, te sem. Meg sokan mások, mondjuk majdnem mindenki. Mert így szokás, és helyes is, szerintem. Golf kategória max.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Utólagos zajszigeteles is sokat segíthet.
Pár civic fórumon már fent vagyok, aki eddig megcsinálta, elég pozitívan nyilatkozott.
Nekem nem ez lesz az első projekt, de valahol a módosítások vege felé bele fog kerülni valami zajcsillapitas.
barnam_
nagyúr
Mondjuk ezek alapján tényleg dízel lenne az optimális, de ha nem akar félni a kettőstömegűporlasztóturbó sátántól, akkor marad a nagy köbcentis benzin.
Hát, tényleg több benne a rizikó, de utána kell járni az adott modell hibáinak, gyengeségeinek, és alaposan átnézni az autót. A tervezett avulás gáz dolog: az enyémben is kettős tömegű van 23 éves létére, és nincs vele gond, nem hibásodnak meg jellemzően.
(#137282) Pumma: Valahol mindenki a saját álmait, preferenciáit ajánlja szerintem Vagyis aki német párti, nem ajánl olasz autót, stb. De tényleg az a véleményem, hogy az a +20 centi nem oszt nem szoroz. Majd megtanul azzal is közlekedni.
Persze, kis autóhoz 140 LE király lenne, én is állatkodnék (az enyém csak 113 LE, szívó, így nem arra való)
Kornel
veterán
Japan berenckent bátran ajánlgatom az olaszt, franciát, németet, de még így is megszólnak egyesek 😂
Ilyen ez a popszakma.
[ Szerkesztve ]
#94529552
törölt tag
A tiéd szerintem nem állatkodásra való, meg azért az olyasmit karbantartás és javítás címén jól meg is kellene fizetni. Lassan de biztosan eljutsz vele bárhová, és ez a lényeg.
BigBlackDog Hátulra kamera beépítés? Rájöttem milyen hasznos dolog,, amikor használtam pár napig egy CLA-t.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Nálam azért estek ki, mert gyakorlatilag üres halmazt eredményeztek a futásteljesítmény-árkategória-évjárat attribútumokkal szemben támasztott elvárások.
Egyébként ez "kisautót könnyű vezetni" sztereotípia szerintem nem állja meg a helyét, legalábbis számomra a sedan MK3 Swifttel való tolatás sokkal nyűgösebb volt, mint egy A Zafirával végrehajtott ugyanilyen műveletet. Nálam, mint kezdő vezetőnél, sokkal többet számított az, hogy jól belátható legyen a kocsi eleje, oldala, hátulja és a tükrök sokat mutassanak, mint maga a méret. Ilyen szempontból mondjuk az UFO Civic hátsó ablaka sem egy főnyeremény, de már hozzászoktam, nem zavar annyira, mint amennyi panaszt olvastam róla eddig.
BigBlackDog
veterán
Na, majd ennek utána nézek. Gondolkoztam rajta én is, csak... Folytassuk szerintem az autós topikban!
molnarpeter
nagyúr
Tolatókamera szerintem is jó cucc, ma kezdtem el beépíteni egy furgonba , annál főleg. Egy komplett szett megkapható 10k körül kínából, annyit bőven megér, hogy nem kell karosszériáshoz szaladni egy megnyomott oszlop miatt, hát még a többi előnye...
Elektrosokk
addikt
A második még nekem is tetszik...
Más: szomszédom nézegeti a tizenix éves dízel A8 audikat? Azok megbízhatok kocsik ugye?
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
footy
addikt
Mi a baj a Bravo 1.4 T-jettel? En sokkal inkabb meg mernem venni mint egy Golf (1-2 Gen)TSI-t
Egyebkent van belole 120 loeros is...
(#137290) iRico
Nem, legalábbis ha magyarorszagi.
[ Szerkesztve ]
rbalint88
addikt
Ha szomszedod nem keres havi fel millat legalabb, amibol hajlando havi 2-300-at az autora kolteni, akkor engedje el az almokat. Egy ilyen kategoriaju es bonyolultsagu autonal a sima mezei karbantartasba is bele szoktak rokkanni az atlagemberek. Kell hozza egy kattanas, hogy valaki ilyen vasat tartson fenn. Es egy semmiextra gatlo is 2x annyi, mint egy "kommersz" a6-ba valo, csak azert, mert ez a8-ba megy. Dizelnel a hengerszamok miatt sem olcso a fenntartas, 3.0v6tdi vezerlescsereje is 500k, v8tdi vagy nagyobb fenntartasa meg huzosabb es ott mar azert a fogyasztas se annyira kicsi. Ha ezeket jozanul atgondolva is ilyen kell neki, csak akkor vegye. Ha a problemakat majd valahogy megoldja, meg nala ugyse romlik el, meg vigyaz ra, akkor ne.
B-L-A-C-K
titán
Ez miért 110 paci? Nem 140 és 170 lovasokba van a 2.0 CR TDI?
Kornel
veterán
Az a km óra állás ugye csak a poén kedvéért van odairva?
B-L-A-C-K
titán
Üléseket nézve akár még valós is lehet.
Integrale
veterán
Nem, a CR-bol volt 110 loeros is.
"Bad reklám is reklám too"
MunezXBK
nagyúr
Itt bármennyi az óraállás, az nem igaz.
Elektrosokk
addikt
A helyedben azért inkább kipróbálnék egy 147 Q2-est mielött H astrára vetemedsz... az kicsit más világ.. Ha van stílusod és azt vallod hogy az életet élvezni is kell...
A fiat sem rossz amit szóba hoztál, megbízható is. egyébként semmi bajom a német autókkal, de ebben a kategóriában ezért a pénzért rémesen unalmas a beltér, nem tudnék mosolyogva autózni velük az biztos, maximum nagypapa koromra keresnék astrát.
Sokan elfelejtik, de az autó vásárlás kicsit olyan mint a szerelem!
(#137292) rbalint88 köszi.
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Integrale
veterán
Inkabb a Bravo. Az 1.4 T-Jet nagyon jo motor, futomuve egyszeru, es joval olcsobb gatyaba razni mint az Alfaet, a vizpumpa tomitese az egyik tipushibaja, cserejevel orvosolhato a szivargas, utana mar nem jelentkezik, a masik pedig a huto futo rendszerben a kicsi szervomotorok, ez mar egyel koltsegesebb kiadas, de nem tragedia.
A kormany borozese akar 100e km korul is csunyan megkophat, egyebkent eleg tartos szerkezet, motorja kifejezetten, az olajcseret nem szabad elbohockodni, illetve a turbo visszahuteset, ami minden turbosra igaz.
Ha a merete nem eleg, akkor a kompaktoknal joval nagyobb Lancia Delta ajanlhato, szinten az 1.4 T-Jettel, ha dizel akkor 1.6 vagy 1.9 MJet, futomuve es fodarabjai megegyeznek a Bravoeval, belul viszont jelentosen tagasabb, mind belterben, mind csomagtartoban, elobbi Passat meretu.
Nezz utana az araknak, szerviz es alkatreszkoltseg, milyen a szervizhalozata stb, kompakt kategoriaban Bravo, Civic, Delta harmasbol nehezen tudnek valasztani, utobbi ketto kozul kifejezetten.
Probald vegig a lehetseges modelleket, 147-et ebbol a korbol kizarnam, a felsorolt konkurensekhez kepest mar erezheto a kora, felszereltseget es biztonsagot nezve mindenkepp, muszaki szempontbol alig.
"Bad reklám is reklám too"
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya