Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Nem kell, Hunyadi kell
Amúgy a Topgear tesztelte és inkább az S4-re szavaznak
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Kornel
veterán
Ha hyundai, akkor 1.6 turbo benzin.
Láttad mennyi egy hyundaiba egy reszecskeszuro?
(TC mai cikk)
mdani01
aktív tag
1.4T kell
iPhone 6S SpaceGray
zoo8800
veterán
Ez egyébként mire jó? Szvsz az S60 egy csendes és kényelmes utazóautó, mi a tosznak ebbe a 300 lovas benzinmotor
rip and tear, until it is done
roberto211
őstag
I30al mentem linzbe a 1.6 szivoval se volt valami lomha. Nem versenyauto de lehet vele tartani tempot, megfelelo teljesitmeny,jó moci, valtozo szelepvezerleses ez is asszem es ules nekem jobban bejott mint pld egy rapidba. Jó kis autó. Vagyis nem kis mert kivulrol amennyire kicsi belulrol annyira nagym Jó verda elegge nekem bejött. Ha vennek most ujabb autot tuti hyundai vagy kia vagy suzuki lenne. De elso helyen hunyadi.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Segítek, nincs belőle turbós. 1.6 GDI van ami szívó. Szó szerint. Nem igazán érdekel mennyi a részecskeszűrő ezek a részei az autóknak téged izgatnak. Ha minden ilyen miatt fosnék a lakásból se mennék ki mert elüt a villamos rámesik egy helikopter és lelő egy szuahéli bantu... Egy autónak vannak velejáró költségei de nem fogok olcsón autózni savanyú pofával halott kisköbcentis szívómotorral csak mert az sose romlik el. Akkor inkább egy teve...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Kornel
veterán
Segitek, van 1.6 turbo hyundai 😉
MunezXBK
nagyúr
Ez a házi feladat nektek most 2 alá. i40et nézek mint tudjuk. És abból nincs turbós benzines.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Dinter
addikt
MunezXBK
nagyúr
A rozsdára.
#94529552
törölt tag
A rozsdára is, meg mindenre ami van és működnie kell egy autón, és egy hosszabb menetpróba sem ártana, ha lehet. Motor, váltó, fék, kormányzás, futóművek, kapcsolók, fűtés, klíma működtetés, stb, stb, szóval minden. Olyan személlyel érdemes menni, aki ért hozzá, vagy a vétel előtt szervizben átnézetni.
r0by
addikt
Nekem láncos autóm van, de volt korábban nem láncos is. De én nem hallanám, hogy hangosabb lenne a motor.
Egyébként pedig szíjas vezérlést egy autó élete során többször is cserélni kell. Míg a láncot nem biztos. Ha így nézzük, akor nem is drágább. Jó persze, ehhez az kell, hogy ne évente cserélgesd az autót
footy
addikt
Az 1.4 szivo nem is ertem hogy johet szoba, a poloba meg elmegy, de a golfba egy lepkefing. Az 1.2tsi minimum abba a kaszniba...
Ja persze csak egy vezerlescsere ami ingyen van mint tudjuk es ha elmulasztjak akkor sem lesz semmi baja a motornak, meg egyebkent sem kokszosodik az 1-2gen TSI. koszi
(#137463) r0by
Ha ugynazt a motort hallgatnad akkor a lancos valtozat lenne zajosabb. Az mas kerdes hogy a gyartok kulonbozo moodszerekkel elszigetelik ezt a zajt.
Olvass vissza egy kicst, feljebb irtam hogy a BMW-n es VW-n kivul mas gyartonak nincs gondja a lanc meretezesevel.
Kornel
veterán
Teljesen igazad van.
Egy mai/tegnapi kompakt súlya jobb esetben 1300 kg, rosszabb esetben 1500+ (astra).
Ehhez az 1.4 szívó nagyon kevés.
Még az 1.6 is határeset.
2.0 alatt nem adnék ki ilyen autokat.
Vagy 1.4T.
[ Szerkesztve ]
footy
addikt
Jah es arrol nem is beszelve, hogy gyakorlatilag nem eszik tobbet az 1.4tsi mint az 1.4 szivo. (dinamikaban pedig ugy masik univerzum)
A masik hogy miert nem kepesek elfogadni egyesek hogy vannak jol es kevesbe jol sikerult motorok. En a 3.gen TSI-t szoktam ajanlani mert az jol sikerult nem nyugos, de az 1-2gent nem mert az atlagnal problemasabb. Persze mindenhez van javitokeszlet meg ujra lehet epiteni barmilyen fos motort megfeleloen vastag penztarcaval, de attol meg valami nem lesz, csak mert ismerjuk a nyugjet....
[ Szerkesztve ]
Viszont még ha ugyanannyit is eszik a TSI, azért más kategória lehet költségekben mint a szívó.
footy
addikt
Persze, en ezert nem is ajanlottam a G6-ot.
(Ha szivo vs turbo(mondjuk egy nem problemas T-jet) oldalrol nezzuk, akkor is kis odafigyelessel(hidegen nem rugva, kisebb olajcsere periodus) hasonloan tartos/"koltsegmentes" lehet mint a szivo)
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Akinek van pénze majomra...
Qru
MODERÁTOR
Nekem volt 1.8 TSI a 2.5i előtt. Nem volt erősebb cserébe rendre 1-2 literrel többet evett városban. Igaz országúton meg pályán kevesebbet kért.
#nincsbennetarcsi
footy
addikt
Egyebkent a sokak altal retteget turbo hibarol nem nagyon olvastam/hallottam ezeknel a motoroknal, pedig a tsi majd 12 eve piacon van a t-jet pedig 9 eve.
(Sot a kettos tomegu problemakrol sem. A 7gangos DSG-t leszamitva a kettomegu lendkerek problemajarol sem)
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Pedig a 6 gangos olajos DSG se örök élet. 200k km van a miénkben és már dobja a fokozatokat.
#nincsbennetarcsi
Speeedfire
nagyúr
hidegen nem rugva
Szerintem akinek van egy kis esze, úgy se pörgeti, amíg a víz és az olaj be nem melegszik. Viszont rövid távokra ha jól tudom, akkor a turbó nem a legjobb. Illetve sokan nem hűtik vissza a turbót. Ha jól tudom ez is sok probléma forrása.
Egy hosszabb összefoglalót szívesen olvasnék a turbós motorok használatáról.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Qru
MODERÁTOR
footy
addikt
Nem biza, de a 7Gang az cserebe kifejezetten rovid
Egyebkent a hegymenet es a stop and go hasznalatot irtak tobb helyen hogy jelentosen csokkenti az elettartamot. Sokan kezi modban hasznaljak dugoban, hogy ne csusztassa a kuplungot olyan sokat 2. fokozatban, viszont igy adodik a kerdes, hogy akkor mi ertelme az automatanak ha nekem kell atvenni a feladatat...
(#137473) Speeedfire
Jah anyam (55 eves) is mennyire figyeli az olaj homersekletet . A Jazz-ben nincs is olajhofok-mero, sot a vizhofokmero is csak egy lampa ami miutan a viz eler egy bizonyos homersekletet elalszik. Persze mi 8 ezrenkent ledobjuk az olajat, de erre sem figyel mindenki. Viszont egy jol tervezett motor azert sokaig kihuzza ridegtartasban is es ezzel egyebkent is csak a hasznaltauto vasarlo foglalkozik, mert az elso tulajt kiszolgalja barmelyik auto a garanciaidon belul. Amugy ha valaki uj autot vesz akkor nem is nagyon tud mar szivot venni, turbo van, ha kell ha nem
A modern turbónak is kell a törődés
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
A mazda és a suzuki azért még tartja magát, bár a suzuki most krvul el, a hondaval egyetemben.
(Értsd: szivorol turbora váltanak)
[ Szerkesztve ]
haddent
addikt
A dögnehéz J Astra volt 1400, a H és az új K 1200
footy
addikt
Jah, csak a Mazda marad, bar nekik is max 2 evet adok aztan szerintem jonnek majd az alacsony nyomasu turbo+ nem tul kis loketu motorok. Az uj CX9-ban mar a 3.7 V6-ot 2.5 turbo valtja.
(#137477) haddent
Csak papiron annyi
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Nem szeretem ha nekem kell alkalmazkodnom a géphez de hát ez van. Ezeket nem az örökkévalóságnak tervezik...
#nincsbennetarcsi
footy
addikt
En ezert szeretnek hagyomanyos automatat, de az nagyon beszukiti a tipusok koret.
Ha az uj Passatot adnak a ZF 8HP-val az lenne szamomra a tokeletes auto....
Kornel
veterán
A J astra 1500-1550 kg változattól függően, meg lennék lepve ha a H is megallna 1300-1400 alatt a valóságban, mérlegen.
Az, hogy mit hazudnak a katalógusban, semmit sem jelent
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Áthúzom S-be akkor nem váltogat annyit de előzéskor is áthúzom S-be akkor nincs az az idegesítő lag.
Ez a DSG amúgy is öngyilkosra van programozva. 60-al csorogsz a városban a forgalom ritmusában ez meg felvált 5-be és 1100-on tartja a fordulatot. Na ez pont a kettős tömegű kedvence... ilyenkor van az, hogy vagy mész S-ben vagy kéziként használod. Vagy tojsz rá, marad D-ben és 250k km-nél mielőtt leköszönne a kettős tömegű meg megégne a kuplungszerkezet eladod a francba.
#nincsbennetarcsi
Mondjuk én inkább preferálom a turbós motorokat, bár ott is min. 1.4T. Ezek az ezres csodák számomra is ijesztőek.
Múltkor próbáltam egy cx3-at 2.0 skyactive, nekem csalódás volt. Picit olyasmi egyébként a karaktere, mint egy kisköbcentis td-nek. Alapjárat körül nulla, utána 2-3000-ig egész nyomatékosnak tűnt, aztán forog-forog, de semmi nem történik. Nekem nem adta, nem kéne.
Az új autó vásárlást el is vetettem.
A dízelek drágák mindenből. Honda gyönyörű kívül-belül, de az 1.8 benzinnel nem kell meg elég rossz az ár/felszereltség aránya. A mazda szintén kiesett a próba után, pedig ránézősre bejövős a 3/cx3. Megane4-ből 1.2T van, az harmatosnak tűnt bár a 0-2% THM közötti finanszírozásuk a legjobb volt. Egyedül az 1.4T astra K maradt a kosárban, de ők meg sima piaci áron finanszíroztatnak. Agyaltunk egy darabig, aztán végül egyelőre elvetettük az új autó gondolatát.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
footy
addikt
Yepp (az ADAC meri a tomeget allitolag):
(#137482) Qru
Ja, en is ezert nem merek hasznalt DSG-t venni. Meg nalam a hegyek kozott amugyis hamar kifekudne...
(#137485) Speeedfire
Nyilvan van plusz hibalehetoseg a turbosoknal, de kis odafigyelesse(csokkentett olajcsere, visszahutes)l es megfelelo valasztassal(nem beteg tipus, alapos atnezes) nem kell tartani tole.
[ Szerkesztve ]
Speeedfire
nagyúr
Köszi, ezek jó cikkek voltak.
footy: Nekem sincs a G3-ban olajhő, de megvárom míg felmelegszik a motor, utána pár perc és nagy valószínűséggel az olaj is rendben van. De sokszor fel se tudom melegíteni, mert nem megyek akkora távot. Emiatt is agyalok, hogy érdemes-e turbós benzint vennem. Igaz 90%-ban hosszú távú utakra lesz, hétvégente mikor vidékre megyek.
A sűrű olajcsere szerintem is sokat számít. Igaz én úgy hallottam, hogy évente vagy 10k km után.
kornelka: Azé' nem biztos, hogy rossz ötlet volt. Végre a type-r kapott egy csigát, amivel bekerült az "elitbe".
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Kornel
veterán
Renault-nal adnak 0-2% THM-et?
Nem rossz.
Milyen árban mennek a megane-ok?
Más értelmes típushiba gondolom nincs.
Qru
MODERÁTOR
Elég jókat írnak az új Megane-ról. De nyilván majd az idő dönti el mennyire strapabíró gép.
#nincsbennetarcsi
Mindegyik 5 ajtós volt, kb. hasonló felszereltséggel: érintős navi, dupla digit klíma, ködlámpa, eső/fény szenzor, kulcs nélküli, metálfény, 16-os alu, tempomat, radar, stb. ...
Astra: 5.2
Megane: 5.5
Civic: 5.6
CX3: 5.1
Ezek már mind az első körös alkuvós/kedvezményes árak, egyébként ezen felszereltséggel mindegyik listaára 6 felett volt. (Az opelnél adták a legtöbb és a renaultnál a legkevesebb kedvezményt.)
Gondolom még egy második nekifutásra lett volna bennük egy százas körüli árcsökkenés.
Ez az új megame nagyon jól sikerült, abban éreztem a legjobban magam. Utána civic, astra, mazda.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rbalint88
addikt
Aki egy turbo miatt aggodik, annak lehet nem kellene autoznia. 150-200ezret elmegy a levfosabb is barmilyen botlabunal, 120-150-bol maximum felujitod es utana hawaii. Baszki a 13 eves, majdnem 300ezret futott automban a gyari van, chipelve es rohogve tolti az 1,4 barokat... Aki csinalta a chipet, az oveben 470ezer km van, 1,6-on fut az auto legalabb 100e km ota es gyari a turbo... Egy ertelmesebb autora egy, max 2 garnitura gumi ara a turbofelujitas. Vagy atszamolhatjuk 7 tankolasra is... Aki ruppotlankodni akar a kocsival, az uljon husz eves szopobenzinbe, amig ki nem tiltjak oket. Akkor nem lesz gyujtotrafo, nagynyomasu uzemanyagrendszer, kettostomegu, dsg, dpf, turbo baja es vidaman autozhat bele a naplementebe a fillert baszva.
Speeedfire
nagyúr
Szerintem meg ezt majd mindenki maga szépen eldönti, hogy mik azok amik számára fontosabb. Ne, hogy már te mond meg másoknak!
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
MunezXBK
nagyúr
Amúgy igaza van.
-v-
addikt
felujitod es utana hawaii
hobizoli múltkor jó összefoglalót írt róla, mekkora "hawaii" is van felújítás után kalap szar ahogy olvastam
zoo8800
veterán
Igazad van, de tulajdonképpen szánalmas, amikor valaki a többmilliós kocsiban egy turbócserén szarik, ami egyébként elenyésző része az üzemeltetési költségeknek.
rip and tear, until it is done
Speeedfire
nagyúr
Miben? Hogy aki nem biztos benne, hogy akar-e turbós autót, akkor az inkább vegyen magának egy régi kocsit? Ne viccelődjünk már.
zoo8800: Nem a turbó felújítás ára volt a kérdés, azt már jóval korábban megkaptam a többiektől.
Ami valóban nem kerül sokba.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
MunezXBK
nagyúr
Nem egészen ezt írta. Lehet benned van a hiba, hogy nem ment át a lényeg.
Speeedfire
nagyúr
Aki ruppotlankodni akar a kocsival, az uljon husz eves szopobenzinbe, amig ki nem tiltjak oket.
Ezt máshogy nem lehet érteni.
Ha valaki nem akar szopórollerre ülni, akkor egyből le kell ugatni?
Kb azt akarom most kideríteni, hogy mi lett a különbség a dizel és a benzin között. Régebben az volt a mondás, hogy 45k alatt nem érdemes venni dizelt. Ehhez képest mára kb ugyan az a konstrukció mind a 2 oldalon.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
nyogo83
senior tag
Ez olyan mint barmi masnal. Nem mindegy hol/kivel csinaltatod.
Tavaly sogorom 1.9Jtd turbojat 75k-ert ujitottak fel a Ferryker-nel, ami boven nem egy pekseg es fasza lett.
Meg is lepodtem, mert elvileg ok a legdragabbak.
Qru
MODERÁTOR
Már ott vagyunk, hogy egy turbóbenyós se olcsóbb mint egy dízel. Utóbbi legalább kevesebbet eszik. Én most az elmúlt években végigjártam a dolgot (az 1.8 TSI-t egy 2.0 TDI váltotta).
Ha összeszámolom mennyit költöttünk rá a CR-t olcsóbb fenntartani, igaz +1 DPF és EGR csere a benyóshoz képest de ennek az ára bőven kijött abból amit a hajtóanyagon spóroltunk.
Szóval ha nem mész olyan sokat akkor is inkább dízelt vennék (annak ellenére hogy nem szeretem a dízeleket).
#nincsbennetarcsi
Speeedfire
nagyúr
Jól sejtettem akkor, hogy kb ugyan az a kettő már.
Köszi az infót.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com