Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#137451) Tsebacsi válasza -v- (#137450) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nem kell, Hunyadi kell :D
Amúgy a Topgear tesztelte és inkább az S4-re szavaznak ;]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#137452) Kornel válasza Tsebacsi (#137451) üzenetére


Kornel
veterán

Ha hyundai, akkor 1.6 turbo benzin.

Láttad mennyi egy hyundaiba egy reszecskeszuro?
(TC mai cikk)

(#137453) mdani01 válasza Kornel (#137452) üzenetére


mdani01
aktív tag

1.4T kell :K

iPhone 6S SpaceGray

(#137454) zoo8800 válasza Tsebacsi (#137444) üzenetére


zoo8800
veterán

Ez egyébként mire jó? Szvsz az S60 egy csendes és kényelmes utazóautó, mi a tosznak ebbe a 300 lovas benzinmotor :F

rip and tear, until it is done

(#137455) roberto211 válasza Kornel (#137452) üzenetére


roberto211
őstag

I30al mentem linzbe a 1.6 szivoval se volt valami lomha. Nem versenyauto de lehet vele tartani tempot, megfelelo teljesitmeny,jó moci, valtozo szelepvezerleses ez is asszem es ules nekem jobban bejott mint pld egy rapidba. Jó kis autó. Vagyis nem kis mert kivulrol amennyire kicsi belulrol annyira nagym Jó verda elegge nekem bejött. Ha vennek most ujabb autot tuti hyundai vagy kia vagy suzuki lenne. De elso helyen hunyadi.

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#137456) Tsebacsi válasza Kornel (#137452) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Segítek, nincs belőle turbós. 1.6 GDI van ami szívó. Szó szerint. Nem igazán érdekel mennyi a részecskeszűrő ezek a részei az autóknak téged izgatnak. Ha minden ilyen miatt fosnék a lakásból se mennék ki mert elüt a villamos rámesik egy helikopter és lelő egy szuahéli bantu... Egy autónak vannak velejáró költségei de nem fogok olcsón autózni savanyú pofával halott kisköbcentis szívómotorral csak mert az sose romlik el. Akkor inkább egy teve...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#137457) Kornel válasza Tsebacsi (#137456) üzenetére


Kornel
veterán

Segitek, van 1.6 turbo hyundai 😉

(#137458) MunezXBK válasza Tsebacsi (#137456) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

(#137459) Tsebacsi


Tsebacsi
nagyúr

Ez a házi feladat nektek most 2 alá. i40et nézek mint tudjuk. És abból nincs turbós benzines.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#137460) Dinter


Dinter
addikt

[link]

Érdemes lenne ezt megnézni? Holnap elmennénk akkor, ha igen. Mire kell figyelni?

Ezeket néztem még: [link] [link]

[ Szerkesztve ]

(#137461) MunezXBK válasza Dinter (#137460) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

A rozsdára.

(#137462) #94529552 válasza Dinter (#137460) üzenetére


#94529552
törölt tag

A rozsdára is, meg mindenre ami van és működnie kell egy autón, és egy hosszabb menetpróba sem ártana, ha lehet. Motor, váltó, fék, kormányzás, futóművek, kapcsolók, fűtés, klíma működtetés, stb, stb, szóval minden. Olyan személlyel érdemes menni, aki ért hozzá, vagy a vétel előtt szervizben átnézetni.

(#137463) r0by válasza footy (#137408) üzenetére


r0by
addikt

Nekem láncos autóm van, de volt korábban nem láncos is. De én nem hallanám, hogy hangosabb lenne a motor.
Egyébként pedig szíjas vezérlést egy autó élete során többször is cserélni kell. Míg a láncot nem biztos. Ha így nézzük, akor nem is drágább. Jó persze, ehhez az kell, hogy ne évente cserélgesd az autót :)

(#137464) footy válasza #94529552 (#137449) üzenetére


footy
addikt

Az 1.4 szivo nem is ertem hogy johet szoba, a poloba meg elmegy, de a golfba egy lepkefing. Az 1.2tsi minimum abba a kaszniba...
Ja persze csak egy vezerlescsere ami ingyen van mint tudjuk es ha elmulasztjak akkor sem lesz semmi baja a motornak, meg egyebkent sem kokszosodik az 1-2gen TSI. koszi :C

(#137463) r0by
Ha ugynazt a motort hallgatnad akkor a lancos valtozat lenne zajosabb. Az mas kerdes hogy a gyartok kulonbozo moodszerekkel elszigetelik ezt a zajt.
Olvass vissza egy kicst, feljebb irtam hogy a BMW-n es VW-n kivul mas gyartonak nincs gondja a lanc meretezesevel.

(#137465) Kornel válasza footy (#137464) üzenetére


Kornel
veterán

Teljesen igazad van.
Egy mai/tegnapi kompakt súlya jobb esetben 1300 kg, rosszabb esetben 1500+ (astra).
Ehhez az 1.4 szívó nagyon kevés.
Még az 1.6 is határeset.
2.0 alatt nem adnék ki ilyen autokat.
Vagy 1.4T.

[ Szerkesztve ]

(#137466) footy válasza Kornel (#137465) üzenetére


footy
addikt

Jah es arrol nem is beszelve, hogy gyakorlatilag nem eszik tobbet az 1.4tsi mint az 1.4 szivo. (dinamikaban pedig ugy masik univerzum)
A masik hogy miert nem kepesek elfogadni egyesek hogy vannak jol es kevesbe jol sikerult motorok. En a 3.gen TSI-t szoktam ajanlani mert az jol sikerult nem nyugos, de az 1-2gent nem mert az atlagnal problemasabb. Persze mindenhez van javitokeszlet meg ujra lehet epiteni barmilyen fos motort megfeleloen vastag penztarcaval, de attol meg valami nem lesz, csak mert ismerjuk a nyugjet....

[ Szerkesztve ]

(#137467) tboy93 válasza footy (#137466) üzenetére


tboy93
nagyúr

Viszont még ha ugyanannyit is eszik a TSI, azért más kategória lehet költségekben mint a szívó.

(#137468) footy válasza tboy93 (#137467) üzenetére


footy
addikt

Persze, en ezert nem is ajanlottam a G6-ot.
(Ha szivo vs turbo(mondjuk egy nem problemas T-jet) oldalrol nezzuk, akkor is kis odafigyelessel(hidegen nem rugva, kisebb olajcsere periodus) hasonloan tartos/"koltsegmentes" lehet mint a szivo)

[ Szerkesztve ]

(#137469) Kornel válasza tboy93 (#137467) üzenetére


Kornel
veterán

Akinek van pénze majomra...

(#137470) Qru válasza tboy93 (#137467) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem volt 1.8 TSI a 2.5i előtt. Nem volt erősebb cserébe rendre 1-2 literrel többet evett városban. Igaz országúton meg pályán kevesebbet kért. :K

#nincsbennetarcsi

(#137471) footy válasza footy (#137468) üzenetére


footy
addikt

Egyebkent a sokak altal retteget turbo hibarol nem nagyon olvastam/hallottam ezeknel a motoroknal, pedig a tsi majd 12 eve piacon van a t-jet pedig 9 eve.
(Sot a kettos tomegu problemakrol sem. A 7gangos DSG-t leszamitva a kettomegu lendkerek problemajarol sem)

[ Szerkesztve ]

(#137472) Qru válasza footy (#137471) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pedig a 6 gangos olajos DSG se örök élet. 200k km van a miénkben és már dobja a fokozatokat. :(

#nincsbennetarcsi

(#137473) Speeedfire válasza footy (#137468) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

hidegen nem rugva
Szerintem akinek van egy kis esze, úgy se pörgeti, amíg a víz és az olaj be nem melegszik. Viszont rövid távokra ha jól tudom, akkor a turbó nem a legjobb. Illetve sokan nem hűtik vissza a turbót. Ha jól tudom ez is sok probléma forrása.
Egy hosszabb összefoglalót szívesen olvasnék a turbós motorok használatáról. :)

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137474) Qru válasza Speeedfire (#137473) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

[link]

mod:

Vagy ez is jó: [link]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#137475) footy válasza Qru (#137472) üzenetére


footy
addikt

Nem biza, de a 7Gang az cserebe kifejezetten rovid ;]
Egyebkent a hegymenet es a stop and go hasznalatot irtak tobb helyen hogy jelentosen csokkenti az elettartamot. Sokan kezi modban hasznaljak dugoban, hogy ne csusztassa a kuplungot olyan sokat 2. fokozatban, viszont igy adodik a kerdes, hogy akkor mi ertelme az automatanak ha nekem kell atvenni a feladatat...

(#137473) Speeedfire
Jah anyam (55 eves) is mennyire figyeli az olaj homersekletet :N . A Jazz-ben nincs is olajhofok-mero, sot a vizhofokmero is csak egy lampa ami miutan a viz eler egy bizonyos homersekletet elalszik. Persze mi 8 ezrenkent ledobjuk az olajat, de erre sem figyel mindenki. Viszont egy jol tervezett motor azert sokaig kihuzza ridegtartasban is es ezzel egyebkent is csak a hasznaltauto vasarlo foglalkozik, mert az elso tulajt kiszolgalja barmelyik auto a garanciaidon belul. Amugy ha valaki uj autot vesz akkor nem is nagyon tud mar szivot venni, turbo van, ha kell ha nem :)

A modern turbónak is kell a törődés

[ Szerkesztve ]

(#137476) Kornel válasza footy (#137475) üzenetére


Kornel
veterán

A mazda és a suzuki azért még tartja magát, bár a suzuki most krvul el, a hondaval egyetemben.
(Értsd: szivorol turbora váltanak)

[ Szerkesztve ]

(#137477) haddent válasza Kornel (#137465) üzenetére


haddent
addikt

A dögnehéz J Astra volt 1400, a H és az új K 1200 :F

(#137478) footy válasza Kornel (#137476) üzenetére


footy
addikt

Jah, csak a Mazda marad, bar nekik is max 2 evet adok aztan szerintem jonnek majd az alacsony nyomasu turbo+ nem tul kis loketu motorok. Az uj CX9-ban mar a 3.7 V6-ot 2.5 turbo valtja.

(#137477) haddent
Csak papiron annyi :)

[ Szerkesztve ]

(#137479) Qru válasza footy (#137475) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem szeretem ha nekem kell alkalmazkodnom a géphez de hát ez van. Ezeket nem az örökkévalóságnak tervezik... :(

#nincsbennetarcsi

(#137480) footy válasza Qru (#137479) üzenetére


footy
addikt

En ezert szeretnek hagyomanyos automatat, de az nagyon beszukiti a tipusok koret. :(
Ha az uj Passatot adnak a ZF 8HP-val az lenne szamomra a tokeletes auto....

(#137481) Kornel válasza haddent (#137477) üzenetére


Kornel
veterán

A J astra 1500-1550 kg változattól függően, meg lennék lepve ha a H is megallna 1300-1400 alatt a valóságban, mérlegen.
Az, hogy mit hazudnak a katalógusban, semmit sem jelent :K

[ Szerkesztve ]

(#137482) Qru válasza footy (#137480) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Áthúzom S-be akkor nem váltogat annyit de előzéskor is áthúzom S-be akkor nincs az az idegesítő lag.

Ez a DSG amúgy is öngyilkosra van programozva. 60-al csorogsz a városban a forgalom ritmusában ez meg felvált 5-be és 1100-on tartja a fordulatot. Na ez pont a kettős tömegű kedvence... :W ilyenkor van az, hogy vagy mész S-ben vagy kéziként használod. Vagy tojsz rá, marad D-ben és 250k km-nél mielőtt leköszönne a kettős tömegű meg megégne a kuplungszerkezet eladod a francba.

#nincsbennetarcsi

(#137483) mycso válasza Kornel (#137476) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Mondjuk én inkább preferálom a turbós motorokat, bár ott is min. 1.4T. Ezek az ezres csodák számomra is ijesztőek.

Múltkor próbáltam egy cx3-at 2.0 skyactive, nekem csalódás volt. Picit olyasmi egyébként a karaktere, mint egy kisköbcentis td-nek. Alapjárat körül nulla, utána 2-3000-ig egész nyomatékosnak tűnt, aztán forog-forog, de semmi nem történik. Nekem nem adta, nem kéne.

Az új autó vásárlást el is vetettem.
A dízelek drágák mindenből. Honda gyönyörű kívül-belül, de az 1.8 benzinnel nem kell meg elég rossz az ár/felszereltség aránya. A mazda szintén kiesett a próba után, pedig ránézősre bejövős a 3/cx3. Megane4-ből 1.2T van, az harmatosnak tűnt bár a 0-2% THM közötti finanszírozásuk a legjobb volt. Egyedül az 1.4T astra K maradt a kosárban, de ők meg sima piaci áron finanszíroztatnak. Agyaltunk egy darabig, aztán végül egyelőre elvetettük az új autó gondolatát.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#137484) footy válasza Kornel (#137481) üzenetére


footy
addikt

Yepp (az ADAC meri a tomeget allitolag):

Astra J 1525kg
Astra K 1325kg

(#137482) Qru
Ja, en is ezert nem merek hasznalt DSG-t venni. Meg nalam a hegyek kozott amugyis hamar kifekudne...

(#137485) Speeedfire
Nyilvan van plusz hibalehetoseg a turbosoknal, de kis odafigyelesse(csokkentett olajcsere, visszahutes)l es megfelelo valasztassal(nem beteg tipus, alapos atnezes) nem kell tartani tole.

[ Szerkesztve ]

(#137485) Speeedfire válasza Qru (#137474) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Köszi, ezek jó cikkek voltak. :R


footy: Nekem sincs a G3-ban olajhő, de megvárom míg felmelegszik a motor, utána pár perc és nagy valószínűséggel az olaj is rendben van. De sokszor fel se tudom melegíteni, mert nem megyek akkora távot. Emiatt is agyalok, hogy érdemes-e turbós benzint vennem. Igaz 90%-ban hosszú távú utakra lesz, hétvégente mikor vidékre megyek.
A sűrű olajcsere szerintem is sokat számít. Igaz én úgy hallottam, hogy évente vagy 10k km után.


kornelka: Azé' nem biztos, hogy rossz ötlet volt. Végre a type-r kapott egy csigát, amivel bekerült az "elitbe".

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137486) Kornel válasza mycso (#137483) üzenetére


Kornel
veterán

Renault-nal adnak 0-2% THM-et?
Nem rossz.
Milyen árban mennek a megane-ok?
Más értelmes típushiba gondolom nincs.

(#137487) Qru válasza Kornel (#137486) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Elég jókat írnak az új Megane-ról. De nyilván majd az idő dönti el mennyire strapabíró gép.

#nincsbennetarcsi

(#137488) mycso válasza Kornel (#137486) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Mindegyik 5 ajtós volt, kb. hasonló felszereltséggel: érintős navi, dupla digit klíma, ködlámpa, eső/fény szenzor, kulcs nélküli, metálfény, 16-os alu, tempomat, radar, stb. ...
Astra: 5.2
Megane: 5.5
Civic: 5.6
CX3: 5.1

Ezek már mind az első körös alkuvós/kedvezményes árak, egyébként ezen felszereltséggel mindegyik listaára 6 felett volt. (Az opelnél adták a legtöbb és a renaultnál a legkevesebb kedvezményt.)
Gondolom még egy második nekifutásra lett volna bennük egy százas körüli árcsökkenés.

Ez az új megame nagyon jól sikerült, abban éreztem a legjobban magam. Utána civic, astra, mazda.

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#137489) rbalint88


rbalint88
addikt

Aki egy turbo miatt aggodik, annak lehet nem kellene autoznia. 150-200ezret elmegy a levfosabb is barmilyen botlabunal, 120-150-bol maximum felujitod es utana hawaii. Baszki a 13 eves, majdnem 300ezret futott automban a gyari van, chipelve es rohogve tolti az 1,4 barokat... Aki csinalta a chipet, az oveben 470ezer km van, 1,6-on fut az auto legalabb 100e km ota es gyari a turbo... Egy ertelmesebb autora egy, max 2 garnitura gumi ara a turbofelujitas. Vagy atszamolhatjuk 7 tankolasra is... Aki ruppotlankodni akar a kocsival, az uljon husz eves szopobenzinbe, amig ki nem tiltjak oket. Akkor nem lesz gyujtotrafo, nagynyomasu uzemanyagrendszer, kettostomegu, dsg, dpf, turbo baja es vidaman autozhat bele a naplementebe a fillert baszva.

(#137490) Speeedfire válasza rbalint88 (#137489) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Szerintem meg ezt majd mindenki maga szépen eldönti, hogy mik azok amik számára fontosabb. Ne, hogy már te mond meg másoknak!

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137491) MunezXBK válasza Speeedfire (#137490) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Amúgy igaza van. :U

(#137492) -v- válasza rbalint88 (#137489) üzenetére


-v-
addikt

felujitod es utana hawaii

hobizoli múltkor jó összefoglalót írt róla, mekkora "hawaii" is van felújítás után :D kalap szar ahogy olvastam :U

(#137493) zoo8800 válasza Speeedfire (#137490) üzenetére


zoo8800
veterán

Igazad van, de tulajdonképpen szánalmas, amikor valaki a többmilliós kocsiban egy turbócserén szarik, ami egyébként elenyésző része az üzemeltetési költségeknek.

rip and tear, until it is done

(#137494) Speeedfire válasza MunezXBK (#137491) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Miben? Hogy aki nem biztos benne, hogy akar-e turbós autót, akkor az inkább vegyen magának egy régi kocsit? Ne viccelődjünk már.


zoo8800: Nem a turbó felújítás ára volt a kérdés, azt már jóval korábban megkaptam a többiektől. :K
Ami valóban nem kerül sokba.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137495) MunezXBK válasza Speeedfire (#137494) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem egészen ezt írta. Lehet benned van a hiba, hogy nem ment át a lényeg.

(#137496) Speeedfire válasza MunezXBK (#137495) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Aki ruppotlankodni akar a kocsival, az uljon husz eves szopobenzinbe, amig ki nem tiltjak oket.
Ezt máshogy nem lehet érteni.
Ha valaki nem akar szopórollerre ülni, akkor egyből le kell ugatni? :DDD
Kb azt akarom most kideríteni, hogy mi lett a különbség a dizel és a benzin között. Régebben az volt a mondás, hogy 45k alatt nem érdemes venni dizelt. Ehhez képest mára kb ugyan az a konstrukció mind a 2 oldalon.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137497) nyogo83 válasza -v- (#137492) üzenetére


nyogo83
senior tag

Ez olyan mint barmi masnal. Nem mindegy hol/kivel csinaltatod.
Tavaly sogorom 1.9Jtd turbojat 75k-ert ujitottak fel a Ferryker-nel, ami boven nem egy pekseg es fasza lett.
Meg is lepodtem, mert elvileg ok a legdragabbak.

(#137498) Qru válasza Speeedfire (#137496) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Már ott vagyunk, hogy egy turbóbenyós se olcsóbb mint egy dízel. Utóbbi legalább kevesebbet eszik. Én most az elmúlt években végigjártam a dolgot (az 1.8 TSI-t egy 2.0 TDI váltotta).

Ha összeszámolom mennyit költöttünk rá a CR-t olcsóbb fenntartani, igaz +1 DPF és EGR csere a benyóshoz képest de ennek az ára bőven kijött abból amit a hajtóanyagon spóroltunk.

Szóval ha nem mész olyan sokat akkor is inkább dízelt vennék (annak ellenére hogy nem szeretem a dízeleket).

#nincsbennetarcsi

(#137499) Speeedfire válasza Qru (#137498) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Jól sejtettem akkor, hogy kb ugyan az a kettő már.
Köszi az infót. :R

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#137500) haddent válasza Kornel (#137481) üzenetére


haddent
addikt

footy HAstra: 1290, UFO Civic 1400 kg :DDD Nekem mindegy, nem vitázni szeretnék, a J Astra konkrétan ki*****ott nehéz, ez tény. De a többi tök átlagos, jó.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.