- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
Declare
őstag
Szerinted han yilyen stroyt tudnek mondani
felelmetes mikkel lehet talalkozni....es az ember tenyleg nem erti
Tipikus amugy ez, hogy megyek tempomattal, utolerek valami nagy suvot vagy nagy limuzint, megelözöm (tempomatta), majd amikor latja ezt ragyorsit es megyünk egymas mellett.....ha visszalassitok möge, kis idö utan ujra lelassul es kezdjük elöröl. Ha megelözöm akkor meg van hogy visszaelöz (gondolom a "nanehogyegysz@rosopel..." felkialtassal), majd bemegy elem es visszalassul... kellenek idegek a palyahoz is jocskan
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
gzbotii #42660 üzenetére
Ne aggódj engem is semmibe vettek kb a pályán kint.
Ha nem foschtam volna a büntitől szívesen oktattam volna egy-két autóst... Egy idióta folyamatosan azt játszotta, hogy megelőzött majd visszalassított. Én vissza előztem és mentem fix tempóval. Majd vissza előzött és megint belassult. Nem fékezett csak egyszerűen belassult. Visszaelőztem, erre megint vissza előzött. A harmadiknál már meguntam és akkor kicsit odaléptem. 140-re fel és szépen elszakadtam majd vissza a normál tempóra. Erre megint utolér/utánam jön kisvártatva és megelőz. Mondom ez hülye. Fogtam magam és inkább kiálltam inni egy kávét, menjen a hülye.
mod:
tboy93: Kormiról nekünk is leloptak 1 dísztárcsát a télen.
-
Skillet
addikt
válasz
goldnarmz #42692 üzenetére
legjobb, ha lehomokolják, aztán szinterezik. Ráütős súly utána felejtős, ragassza csak belülre az ember.
Mocskos dolgok ezek, valóban. Csináltam mostanában pár hasonlót. Tény, hogy a hammerite nagyon komoly cucc, spray tényleg sosem lesz olyan, akármennyire is alapozod le előtte, csinálhatsz bármit. Csak az meg sosem lesz olyan egyenletes, mint a fújt... -
deicide
veterán
válasz
z123456789 #42689 üzenetére
Alpokból én is gurultam le Osztrák pályán 150 körül üresben, nyilván életveszélyes, mert üresben semmit nem tudsz hirtelen csinálni, csak fékezni, de nagy élmény volt és alacsony fogyasztás valóban. Szóval én is ezt az álláspontot képviselem lejtőn.
A másik heppem motorfékes, de az egyszer sikerült csak éjszaka. Budaörs-Sukoró, Diósdon, Érden át, fékpedálra lépés nélkül. Azaz minden kanyarodás, kereszteződés előtt motorfék, ima, hogy ne jöjjön senki és ne tartsak fel senkit. Rohadtul idegőrlő 40km volt, de mikor hazaértem, boldog voltam.
-
goldnarmz
aktív tag
válasz
Skillet #42686 üzenetére
Ne is mondd. Most hétvégén csináltam...
Rég k. anyáztam ennyit egy nap alatt.
Meg is fogadtam, hogy többet nem festek felnit. Vagyis nem csiszolok.
Vagy 4 éves festettem asszony kocsiján a felnit Hammerite-tal. Ránézésre olyan, mintha tegnap csináltam volna. Nyilván az anyáknál és a súlyoknál kopva van, de máshol fasza.
A mostanit fújtam, de már látom, hogy nem lesz olyan tartós a bevonat.
Sz'al ha valaki ilyenben gondolkozik, én javaslom az ecsetelést.
De az a biztos, ha csak bedobod valahová, ahol megcsinálják helyetted.
Tényleg elég gány meló. -
MunezXBK
nagyúr
Mennyi fogyasztás fetisiszta jár ide.
Engem az is zavar, ha mutatja valami akár a pillanatnyi fogyit is, úgysem érdekel.
-
Declare
őstag
válasz
B-L-A-C-K #42658 üzenetére
Nem veletlenül nem Csepelen forgott a reklam film
(#42689) z123456789 pl a Nemet-Cseh hataron...a palyan 100 as korlat van es olyan lejtö, hogy 4-5 között valtogatva, motorfekkel sok sok km lehet gurulni (5-10km t szerintem tuti)
(#42675) Snoop-y nekem az astran a teli gumik a gyari "struktur" felnin vannak, disztarcsaval. Aki nem ismeri a trükköt, az mind alufelninek nezi elsö blikkre
Nyilvan valami massziv teli alufelni lenne az igazi....de egyelöre nekem telre megteszi
(lopott kepek
)
-
z123456789
addikt
válasz
deicide #42645 üzenetére
Az, hogy nem fogyaszt motorfékkel az igaz. De ha egy olyan úton vagy, ahol ki tudod használni a lankákat, és ezzel mondjuk maximum csak magadat idegested és tartod fel adott esetben, ott nagyon sokat tudsz spórolni a gurulással. Ezen egy kamionos haverommal vesztem össze, de nagyon. Felénk ilyen jellemző út a Győr-Balaton. Bakonyban vannak lejtők. Arra szoktunk járni télen is, mikor megyünk csúszni az eplényi sípályára. Mivel e téren közös volt az érdeklődésünk említett cimbivel, mondtam neki, hogy jöjjön el, és megmutatom neki, hogy a logisztikus diplomáját, és a kamionos jogsiját feldughatja a seggébe, mert én megfordulok neki 5 l alatti fogyasztásból, koppig tankolva, majd ismét koppig tankolva. Még valahol meg is van a telefonos felvétel, ahol oltjuk egymást az autóban hazafele.
Ez egy 98-as Civic Sedan volt, 3 emberrel, meg a cuccokkal.
De ha nyáron mentünk haverokkal, több kocsival, akkor is mindenki hozzám akart ülni, mert kb 1000-esből megvolt az utazás velem.
És itt nem azt akarom mondani, hogy ez a normális, szabályos, biztonságos. De az tény, hogy így sokat lehet spórolni. Egyértelmű, hogy ha minél jobban ki tudod használni a már megszerzett lendületet, akkor kevesebb üzemanyagra van szükséged. -
z123456789
addikt
válasz
Richard! #42683 üzenetére
Na jó, igazad van. Még azzal sem. Rettenet az az út. Pont utána volt szervizen az autóm, és kérdezte a szerelő, hogy nem jártam-e mostanában Albertkázmérpusztán? Mondom de, de halál lassan, azt mondja, az mindegy, meglátszik a futómű elemeken. Kellett is cserélni benne valamit.
SOHA TÖBBET!
-
z123456789
addikt
válasz
tboy93 #42672 üzenetére
Nekem azért volt kötegelve, mert a dísztárcsa eredeti volt, de a felni nem.
Ráadásul nem akartam 16 db x 2500 Ft-ot kifizetni azokért a rögzítő kupakokért, ami még pluszban kellett volna a rögzítéshez. Még kötegelős dísztárcsával is jobban tetszett az autó, mint a jó állapotban levő lemezfelnivel.
-
Richard!
addikt
válasz
z123456789 #42636 üzenetére
Én egyszer arra jöttem ki.... hát soha többé. Még lovaskocsival sem. Volt olyan rész, ahol 10-20-szal gurultam. Félelmetes.
-
máyköl
veterán
válasz
mdani01 #42680 üzenetére
Persze, mert a lemezfelni sokkal szebb mint egy dísztárcsa...😂😂
Ne essünk már túlzásokba. Egy kopott, rozsdás lemezfelninél nincs sok rondább dolog... Egy igényes dísztárcsa pedig feltudja azért dobni a lehangoló lemezfelniket, ha valakinek épp nincsenek tízezrei csilivili alufelnikre... -
KisBundi
őstag
Sziasztok! Borsodban nem tud valaki megbízható polírozót? Sajnos interneten nem nagyon találni hirdetéseket. Aki viszont hirdeti, ott nem látok referenciákat. Tudom, hogy itt nagyon sok profi van, de sajnos nagyon messze tőlem.
-
máyköl
veterán
Azért ne állítsuk be a dísztárcsákat valami őskori tárgynak...
A nagybátyám ebből él, nem is rosszul. -
gzbotii
nagyúr
Múlt héten az A3-on egy csaj úgy bevágott elem, alig tudtam megállni. Külső tele kamionnal, mindenki a belsőben akar menni. Persze néhány kamionos is kiall elozni, így a belső sáv 110-90, külső 90el halad. A csaj kiall elém, ekkor a teljes menetoszlop fekezik, én még hiába hagytam addig magam előtt távolságot, szerusz. Épp hogy nem lett kocc. Amikor még mellé kerültem, kérdeztem, hogy mi volt a terv, az meg nézett bamban, mit akar ez a KEuropai. -
-v-
addikt
Uhh a blöki mázlista
[link]
-
válasz
SzlobiG #42651 üzenetére
A változások negyedévente lépnek hatályba, a negyedév utolsó napjának világpiaci ára alapján.
Ebben mondjuk nem értem a logikát. Miért nem átlagot néznek? Most hogy ha 08.31-én 50 dollár felett van az árfolyam, bukják az adót.
Már azért is szemét húzásnak tartom a dolgot, mert törvényszerű, ha valaminek olcsó az ára, abból többet vesznek, ergo az adóbevétel is több lesz.
-
SzlobiG
félisten
Újraszámolják a benzin és a gázolaj adóját.
Szemét banda, nehogy valami jó is történjen, tesznek róla, hogy ne így legyen.
-
trialboj
őstag
Ez így már elég egybehangzó, köszönöm.
-
Skillet
addikt
válasz
trialboj #42642 üzenetére
nem szimplán gurulás, hanem motorfékről beszélsz...
KATT(#42645) deicide
jó de ennek nincs értelme. ha jön a piros lámpa, messziről látod, akkor nem gurulsz oda üresben, aztán fékezel, hanem motorfékkel mész addig, majd megállsz... egyértelműen a motorfék takarékosabb. ha valahova el akarok jutni, miért motorfékeznék?nem is értem... olyankor a gázt kell tiporni
(#42647) Qru
csaló!persze, vitorlázás, más tészta... de eleve a kérdés sem teljesen egyértelmű. gurulni. hja, de mi a cél?
(#42648) tomcsi23
-
deicide
veterán
válasz
trialboj #42642 üzenetére
Cikket nem találtam hirtelen, de ez minden modern autónál így van, motorfék üzemmódban nincs befecskendezés, nincs fogyasztás, az autó mozgása tartja forgásban a motort.
Viszont, hogy melyiknél fogyaszt kevesebbet, ott már megoszlanak a vélemények. Totalcar mérte is, hogy az üresbe rakás, ha hajszálnyival is, de kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a motorfék, mert hiába nem fogyaszt abban az esetben, de sokkal jobban lassul a súrlódás miatt és ezért gázt kell adni, hogy ugyanoda eljuss, mint üresben gurulva.
-
trialboj
őstag
Tudna valaki egy komoly forrásból származó cikket mutatni, tehát nem gyakorikérdések, arról hogy sebességben gurulva nem fogyaszt az autó?
Egy vitát szeretnék rövidre zárni vele, és ezt a nem túl profi totalcaros kérdés/választ leszámítva nem találok semmit ami 2 mondatnál tovább foglalkozna vele.
Kösz
-
fagylalt
senior tag
Sziasztok!
Valaki aki jártas futóművek terén, az tudna nekem írni egy rövidebb összefoglalót a manapság elterjed futóművekről (pl. csatolt, kereszt, sok lengőkar, McPherson,...és a többi) ? Nem a felépítésére lennék kíváncsi elsősorban, hanem hogy melyiknek mi az előnye/hátránya (pl. kanyarstabilitás, kényelem,...stb.).
Köszi!
-
brumi1024
veterán
válasz
SzlobiG #42622 üzenetére
Vajon egy esélyesen még garis, ingyenszervizre jogosult autónál csinálták ezt? Ez már a faceliftelt változat, azok pedig 2013 utolsó napjaitól elérhetőek, tehát legrosszabb esetben is 2,5 évesek. Most vagy beletekertek ennyi idő alatt több, mint 100k km-t, vagy elbukta a szervizeket és a garit.
-
z123456789
addikt
válasz
focvis #42624 üzenetére
Amikor nagyon ellenőriznek, akkor hajlamos az is bedugulni. Volt már példa erre is. :S Semmi sem biztos, csak ez a fb csoport. Van még egy határátkelő Jánossomorja/Andaunál. Ott nem szokott gond lenni. Az egy kis kitérőt jelent, de Halbturmnál már vissza is tudsz menni az A4-es osztrák pályára. Illetve Albertkázmérpuszta is üres, de az azért, mert épeszű ember arra csak lovaskocsival jár.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
rbalint88 #42618 üzenetére
Nem meszelnek el. Legalábbis amikor még biztosítónál melóztam mindig a hátulról jövőt hoztuk ki vétkesnek. Ha nagyon verte magát az ügyfél és elment az igazgatóig akkor esetleg számoltunk közrehatást de legjobb esetben is az 60-40%-os kármegosztást jelentett.
mod:
focvis: Elégedett vagyok vele de mondom kellemes utazótempó, 5.-ben 3000-3100 rpm-en gurultam.
zoo8800: Ez elég meredek. Szó szerint.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
B-L-A-C-K #42396 üzenetére
Na ez is liszt, hívtam reggel a kereskedőt, hogy elkérjem a rendszámát ellenőrzés miatt...Még nincs rajta magyar rendszám, jó semmi gond akkor az alvázszám kellene, mondta most nincs ott, nem tudja megnézni majd fél óra küldi...Nem küldte, felhívom 1.5 óra múlva, még nincs bent de mindjárt oda ér küldi. Nem küldi, felhívom 2 óra múlva, jaj hétfő rohangálós nap, volt bent de elfelejtette ne haragudjak, de 30 perc küldi, ez volt 2 órája...
Innentől kezdve felesleges erőltetni, valami miatt nagyon nem szeretné azt megadni...
-
válasz
MunezXBK #42621 üzenetére
Lehet kipróbálom majd, kíváncsi vagyok. Milyen arányban szoktad keverni? Minden tankoláshoz, vagy csak alkalmanként teszel hozzá?
(#42623) focvis: a teljesítmény max 4600 f/perc, a nyomaték pedig 2800 f/percnél van. Nem szoktam gyilkolni, de tegnap jó volt pörgetni a hang miatt
-
válasz
z123456789 #42620 üzenetére
A hegyeshalmi kishatáron is sor van olyankor mikor ellenőriznek az autópályás átkelőnél? Mennem kell arra valamelyik nap.
-
válasz
barnam_ #42608 üzenetére
Tudom, hogy szépen szól.
A baráti társaságban van 2db W124 hobbi autó, nagy becsben tartva - egyik 250D manuális, másik 300 turbóD. Az rémlik, hogy ezek 4400-nál adják le a teljesítményt, úgy hogy pörgetheted tovább is a motort.
@Qru: 7,6-os fogyi nagyon jó akkora motortól + AWD.
-
SzlobiG
félisten
Mi tartalék volt ebbe az f10-be.
-
z123456789
addikt
Na végre egy független vélemény az osztrák közlekedéséről. Rettenet. Berepülő nikilauda pilóta mindegyik. 1,2 tfsi, vagy 1,6 dízel, nem számít, padlón küldi, le kell nyomni mindenkit. Besorolás, ahogy írod. Nem fogja fel a barma, hogy nem egy kamion parkolót tartasz te fenn közted és az előtted haladó közt, hanem az az, amit úgy neveznek: követési távolság. Leszarja, ő befér oda, be kő menni. Te ismét létrehozod a biztonságos távot, a mögötted levő erre már ideges, hogy miért nem mész? Jobbról már küldi is az előzést. A végén meg már távolabb vagy, mintha otthon lennél, mert mindig vissza kell lassítanod.
-
SzlobiG
félisten
válasz
barnam_ #42616 üzenetére
Hallottam már én is pl a hármas tdci mondeoba többen is öntenek a híresen fosch üzemanyag rendszere miatt, hogy legyen kis kenése. Elvileg az itthoni gázolaj túl száraz és ezért szoktak 2T olajat önteni hozzá. Újabb autókhoz én viszont nem önteném az tuti. Muneznek még asszem adagolós 2.5 tdi van abba önti.
-
brumi1024
veterán
"De leginkább az, hogy 2 órát araszoltunk a határnál kifelé menet. 1 sávon engedték be az osztrákok a forgalmat ellenőrzés mellett."
Azzal én is majdnem megszívtam. Egy boltba mentem ki Bécsbe hétfőn, munka után és gyorsan 10 percre redukálódott a nyitvatartási időben a boltban tölthető tervezett 1 órám. Nem örültem volna, ha feleslegesen megyek ki.
-
válasz
MunezXBK #42609 üzenetére
Milyen autóban?
Érdekel a tapasztalatod, mert minden máshol nem javasolják a motorolaj gázolajhoz való öntését.
szerk.: az is érdekel, hogy a hangon változat-e valamit.
Szeretem a Merci ketyegését alapjáraton, de azt se bánnám, ha halkabb lenne. Elvileg a porlasztócsúcsoktól van a kopogósabb alapjáratom, mivel korán nyit, ezért alapjáraton melegen is füstöl kicsit. Fordulaton már nincs füst.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
rbalint88 #42614 üzenetére
Nálunk is így van még sem esnek be eszetlenül eléd a pályán. Aztán hamar rászoktam, hogy ha besorolót láttam pánikszerűen menekültem át a belsőbe.
Sok helyen volt útfelújítás tele 60-80-as korlátozással az megnövelte a menetidőt. De leginkább az, hogy 2 órát araszoltunk a határnál kifelé menet. 1 sávon engedték be az osztrákok a forgalmat ellenőrzés mellett.
-
rbalint88
addikt
osztrákoknál nem véletlen, hogy bevetődnek index nélkül. ott no matter what, mindig az a hibás, aki hátulról érkezik. éppen ezért a büntetősatu is nagy divat -bár azért hozzáteszem, hogy ha emiatt belecsattanok és megállunk, akkor agyon is verném az ilyen gyökeret.
téged meg azért előzgetnek vissza, mert asuzukidnak nincs ród prezencefehér is, kszenon sincs, azt se tudják mi fán terem a subaru
a visszaelőzőssel meg nem kell nagyon foglalkozni, óvatosba tolni kell, 180 körül megunják, ott már drága a bünti. -
Qru
MODERÁTOR
A bajoroknál nem divat az indexelés, de osztrákoknál sem plusz minidig a vonalon mennek ami elég idegesítő. Jah és a pályán nem vacakolnak, úgy bevetődik eléd hogy nem győzöd taposni a féket...
Viszont közúton nem előzgetnek egyáltalán a németek. Sok helyen a látnivalók miatt 80-al mentem a megengedett 100 helyett. Itthon már 28x levillogtak volna (én is magamat ilyen esetben
) ott meg szépen km-eken át jöttek mögöttem. A jobbra tartás intézménye remekül működik, és ha be is merészkedsz a belsőbe előzni nem villog le senki akkor se ha ez egy 200 feletti tempóval érkező Porsche vagy S6 Ódi.
Az osztrákok inkább játszanak berepülő pilótásat ők kevésbé kultúr lények. Rengetegszer volt, hogy csettegett előttem vki 110-el, megleőztem majd visszaelőzött. Biztos fájt neki hogy egy k. európai megelőzte vagy nem tudom de ez legalább 10x előfordult a pályán.Az Alpok szép és elég meredek, amikor a sasfészekbe mentünk volt ahol 23%-os kaptatót kellett legyűrni.
-
válasz
focvis #42511 üzenetére
A sor6 is szépen szól, még dízelből is. Tegnap voltam kicsit autózni, elpörgettem 4 ezerig, kb. olyan hangja van mint egy hajómotornak
Ez nem az én videóm, de a motor és a hang ugyanaz.
(#42515) FerNandor: mit szeretnél kenetni a gázolajjal? Én a Liqui Moly termékeket preferálom, de kimutatható hasznát nem biztos, hogy tudnék mutatni. 2T motorolajat szoktak ajánlani, de én nem tenném bele. Közös nyomócsövesben akár kárt is tehet, a régebbi soros adagolót meg a motorolaj keni. Viszont a karcos, kopogós hangját a dízelnek csillapíthatja, de ki tudja milyen áron?
-
rbalint88
addikt
ezzel nem írsz amúgy hülyeséget, mert gyorsabb lesz a reakcióidőd
de csak azért, mert a mérlegelési fázis kimarad. észlelés->mérlegelés->cselevés helyett csak észlelés->cselekvés van.
kresz oktatómék csináltak kísérletet anno, hogy 1-2-3 sör után hogy változik a dolog és meglepődve tapasztalták, hogy az első sörtől gyorsabbak lettek, viszont ennek ellenére kevesebbszer sikerült a vészhelyzet elhárítása (vízfal, rántópad), mert a legtöbben csak beleálltak a fékbe. utána meg lassan és szarul reagáltak -
Qru
MODERÁTOR
válasz
focvis #42591 üzenetére
Ausztriában kb senki nem használja a waze-t, még a nagyobb városokban mint Salzburg is 12 usert írt ki...
Vidéken meg konkrétan 0.
mod:
aero.: Csini Merga.
Skillet: Cserébe nem is megy a gép.
Azért pihenés is volt és mivel ott nem nulltolerancia van még 1-1 sört is meg tudtam inni.
Jópofa a kocsmákban arrafelé van szonda megfújod és kiírja, hogy mennyi a szinted.
-
aero.
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Steam topic
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- 12 GB-os DDR5 SODIMM laptop memória - garanciával