Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
(#95801) Topiccsendőr válasza runner 125 (#95796) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
Velemenyem szerint ilyen sosem volt, hogy tartossagra fejlesztes. Ezek mi dig is gazdasagi vallalkozasok voltak, sosem nonprofit szervezetek. Vegyuk azert le a rozsaszin szemuveget.
Egyszeruen hogy kezdesz neki egy jarmu tervezesenek? Hol huzod meg a hatart a tervezesnel, mire tervezed, mennyibol tervezed megvalositani? Egy olyan autot fejlesztesz, ami 1 M km-t minden uzemi korulmenyek kozott elbiro szerkezet, es a mernokok kiverik egymasnak, amit kb 100 000 000 forintert kell eladnod, kulonben beleallsz a foldbe?
Autoiparban valami olyasmit lehet hallani hogy 250 000 km ig egy blokk barmit ki fog birni. Hogy te hogyan hasznalod, kiveszel belole 20% ot, es mesz vele egymillio km-t ez megint a hasznalaton mulik.
Regebben sem voltak csodak. Rengeteg szar auto volt akkor is.
A legnagyobb kulonbseget lejjebb fejtenem ki, ami a rakfeneje ennek az egesznek, az az, hogy ki akarjak nyirni a belsoegesu motort.
Itt vannak manapsag a betarthatatlan kornyezetvedelmi eloirasok. Ez a 90 es evekben egyaltalan nem volt jelen, sokkal egyszerubb, es olcsobb alkatreszekbol kellett egy autot/motort epiteni. (Sportmotornal meg nem szempont ez, es a.tartossag sem. Ott a kis tomeg es nagy loterteljesitmeny a cel, ezeket nem is erdemes ide sorolni) Manapsag olyan alkatreszeket kell hasznalni, amiket draga eloallitani, es a legkisebb valtozast a rendszerben megerzi minden. Ha mar a levego perduletenek megvaltozasanal egy kozvetlenbefecses autonal a check engine lampa vilagit a muszerfaladon, azt hogyan hasonlithatod ossze egy olyan 90 es evek autojaval, aminek ha tomitetlen az osszes szelepe, nem fogod eszrevenni, es mesz vele tovabb?
Ha csak a koltsegeket nezed, es ennyire nem latod az okokat, akkor ra lehet mondani, hogy regen minden jobb volt.
Nem ugyanazoknak a kovetelmenyeknek kell megfelelniuk ezeknek a jarmuveknek, es nem is ugyanugy, ugyanarra lettek fejlesztve.
A fogyasztoi tarsadalom resze inkabb az, hogy egy szupersportmotornal megallapitasz egy olyan szamot, hogy 45 000 km nel kell szelephezagot ellenorizni. Amikor ha kuldod neki, akkor kb 15-20 000 nel mar kell szelepet allitani. Pont az olajnal ne szarnanak ebbe a dinamikusan valtozo periodikus karbantartasra? Melyik motor konyvebe van odairva, hogy ha 1:50 et mesz a ringen, akkor dobd ki a motort 10 000 km mulva?
Aztan ezek az utcara gyartott szupersportmotorok. Ahogy etnies ervel, a mernok tudja hogy palyara fog vele menni a vevo.
Ez egeszen addig jo, amig egy kutyauto, es szarul megy. Amint egy profi kezebe kerul egy ilyen motor, az utcai allapotaban mindenhogyan el tud verezni egy palyan. Futomu, gumik, fektarcsak. A gyari fektarcsa nem bir fel orat egy normalis koridonel. A kedvencem, hogy kispataki alatt az sc 59 injektorcsatlakozasai annyira megpuhulnak a hoterheles miatt, hogy kiesik belole a csoki, aztan lehet tolni a boxba a motort, holott a mernok erre fejlesztette. Aztan nardoi korpalya, motorrad ujsag. 3 motor adta be a kulcsot a 6. ban byelezesnel, pedig azokat erre tervezte a mernok.
Minden a hasznalattol fugg.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
BoB
veterán
Te komolyan nem veszed észre magad, hogy ugyanúgy ezotériázol???? (villaolaj)
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Topiccsendőr
addikt
Nem akarok megremiteni mindenkit, de ezt azert olvassatok el
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Ducati 821-est akarok!
15000km-es szerviz intervallumot ígér. vagy 1 év.
[ Szerkesztve ]
Bogyó bá'
nagyúr
Én meg Kawasaki W800-at - csak nincs (és vélhetően soha nem is lesz) rá pénzem....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
tboldi
nagyúr
Számomra nincs ebben semmi meglepő.
Mivel a motorral sem mennék olyan sokat, ezért úgy is az idő lenne a mérvadó nálam, nem a km.
(#95804) Kolondrum: Helyes!
[ Szerkesztve ]
vendingo
veterán
Én meg már megvettem amit szerettem volna, így nem vágyok másra
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem is csak álmodozás - semmivel jobban nem megy a GS-emnél, túrázásra, felcuccolva meg végképp teljesen alkalmatlan. Csak úgy valahogy ez passzolna leginkább a vénemberes habitusomhoz. Sajnálnám is össze b@cni az erdélyi rossz utakon. Marad a GS! Csak ez a Kawa olyan nagyon szép motor!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Topiccsendőr
addikt
Panigale v2 ot akarok, leszarom mit ir, 5000 kent cserelek olajat benne
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Letisztult a feje, semmi sallang és meg van a szöcske alakja mint most ernőnek. 86Nm, 100 ló felett 2 hengerrel. Háát. Jó lenne látni ezt is azt is, menni velük. De felkerült a "listára".
Az MT-09 is azért a listán marad.
tboldi
nagyúr
Ha kimaradt volna neked, én már mentem vele egy tesztkört tavaly augusztusban.
Az idei facelift után már a fokozatkijelző is adott, amit akkor kissé hiányoltam.
[ Szerkesztve ]
etnies
senior tag
Tényleg?
Nincs rá semmilyen előírás, ti meg kupakból mondtok egyet, két év. Miért nem három vagy egy? Vagy miért nem 25 hónap vagy 30?
Nem tudtok rá semmilyen magyarázattal szolgálni, ezt hívják ezotériának.
Veletek ellentétben én nem állítok semmit konkrétan. Akkor kell cserélni, amikor cserélni kell.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
BoB
veterán
Ja hogy nincs előírva. Akkor nem szóltam
Egyébként én nem írtam milyen időközönként kell, engem ne vegyél bele. (Ti mondtok egyet)
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Geresics
addikt
Akkor ezennel feloldozlak: 59. oldal:
Minden megtett 20000 km után, vagy kétévente csere
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
etnies
senior tag
Nem tudom feltűnt-e, ez a Pegaso kézikönyve. Tudod azért adnak minden járműhöz másikat, mert nem ugyanazt a karbantartást igénylik
"önmagam hite vagyok magamban"
etnies
senior tag
Ha kinyitod a DL650 kézikönyvét, benne van, hogy melyik csapágyat mikor kell csekkolni, hogyan kell kenni, mikor mit kell megnézni és átvizsgálni a motoron.
Két évente villaolaj cserét nem ír a könyv. Vajon miért? Nem akar a szerviz pénzt keresni?
"önmagam hite vagyok magamban"
etnies
senior tag
Kimaradt: az összes kenési pontot leírják, mikor, mit, mivel, mikor kell megnézni a hűtőfolyadékot, stb, stb.
Valaki, valahol kitalálta, hogy két évente kell cserélni, azóta megy szájhagyomány útján, de igazából senki nem tudja megindokolni, hogy miért. Gondolom, ha nem cserélem, akkor okoz valamit. Ha igen, akkor mit?
De most már én is baromira unom ezt a témát, többet nem írok ezzel kapcsolatban.
"önmagam hite vagyok magamban"
Geresics
addikt
Meglepő, de Pegaso-m van, ezért annak van meg a kézikönyve.
Lerántok még egy titkot: azt írja, motorolajat évente, vagy 10ekm-enként. Más motorok (tudod, amik nem Pegaso-k), mást írnak. Pl.: 6ekm/1év, vagy 8ekm/1év, esetleg 12ekm/1év. Okos fiú vagy, biztosan feltűnt a közös bennük! Bizony, a "vagy 1 év" rész.
Biztos semmi köze a mérnökökhöz, akik ezt kitalálták, szerintem véletlen, mert az olaj valójában nem tud öregedni sem motorolaj, sem teleszkópolaj. Vagy mégis? Akkor kijelenthető nagy általánosságban (nem 100%-ban), hogy évente illik motorolajat cserélni? Lehet, hogy akkor nagy általánosságban kijelenthető, hogy 2 évente illik teleszkópolajat cserélni?
Persze én nem tudhatom, nem motoroztam 150ekm-t, mint Te, és csak ez az egy motorom van. A régi fosokat (pl. MZ 250 ETZ), és a robogókat nem számolom...
Peace
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Topiccsendőr
addikt
TA-DA-DA-DAMMMMM.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Gaboman
nagyúr
Most komolyan, hány oldalon keresztül akarjátok még folytatni?
Fejezzétek már be, cseréljen mindenki úgy ahogy ő saját maga gondolja, francnak vagytok ennyire rákattanva még mindig erre a témára.
Ő így gondolja akkor hagyjátok meg neki, minek álltok le vele vitatkozni.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Geresics
addikt
csak görgess tovább...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
etnies
senior tag
Igen, feltűnt, 1 év. Motorolajra. Érted? Arra az olajra, ami a motorban van. És tudod miért? Mert vizet vesz fel és/vagy elöregszik és nem ken annyira, amennyire a motor megkívánja és ezzel ezerféle problémát okozhat a motorblokkban.
És a te kézikönyved írja, hogy cserélgesd a villaolajat két évente. Úgy látszik, ha valamiért mégis fontos, akkor megemlítik a kézikönyvben. Ha pedig nem említik meg, akkor gondolom nem fontos.
"Az illik teleszkóp olajat cserélni" az baromi tudományos magyarázat ám, hallod-e?
Fent leírtam, hogy miért kell motorolajat cserélni. Te írd már le légyszíves. Eltörik a rugó? Besül a teleszkóp? Nem nyomódik többet össze vagy ellenkezőleg, beragad? Nem fog csillapítani? Vagy mégis mi?
"önmagam hite vagyok magamban"
hroberto
veterán
Protektorzsebbe tehető protektort hol érdemes venni?
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Elkezdtem túrni a netet erről a vonalról. Na és mennyire harapós ahhoz a kék MT-09-es városi őrültség után? Vajon. Nekem még mindig nem a végsebebbég a lényeg, hanem, hogy toljon ha mehetnékem van. A hangja nem éppen tetszik. Csörög. Az MT is akrával volt vállalható szinten, bár élőben a simát sem hallottam.
Szemmel tartom a vonalat.
Nem egy gyakori modell az utakon és a motorikus adatai sem átlagosak.
(#95809) persuader! Ne hidd, hogy mindenkinek evidens a 6000km. Sokan simán kapaszkodnak a manualba. Autó is ír 30.000-et aztán 11-12K-nál ledobom, mert kis távokat tolok, néha épp bemelegszik mire megérkezek valahova.
(#95807) vendingo! Jó neked h nem érzed a más kell, több kell, változzon érzést.
[ Szerkesztve ]
Bogyó bá'
nagyúr
SHOX-tól vettem hajdanán a SAS-TEC gerincprotektort a kabátomba - a szivacs "egéralátét" helyére.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Tarill
őstag
Beszállhatok? én úgy vagyok vele, akkor cserélek teleszkópolajat ha folyat a szimering. Amíg jó biztos nem csesztetem tavaly szimeringeztem meg, csillivillire pucoltam, új szimering új olaj ha felteszem kibír 4-5 évet akkor örülni fogok nem szétszedni
Hozzáteszem ez nem követendő csak az én hozzáállásom a dologhoz
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Szerintem meg qrva jó hangja van, nem is kell rá semmilyen utólagos dob. Persze a videók nem tudják visszaadni. És nem is csörög (annyira), mint a régebbi Ducatik, mert ez már nem száraz kuplungos.
MT-09-hez képest nem tudom, hogy milyen, olyannal még nem mentem.
[ Szerkesztve ]
Topiccsendőr
addikt
Korabban irtad, hogy erezted az uj olaj es az osszetort olaj kozotti kulonbseget. Egyreszt ezert. Versenyhasznalatot nem hozom fel, azt megtagadtad, szigoruan utcarol beszelunk
Ahogy egyre jobban torik az olaj, egyre vekonyabb lesz, es egyre jobban veszit a kenokepessegebol is, ami a csapagyazasra fog nagy terhet jelenteni.
En szedtem szet regi villat, regi olajjal, olyat, hogy rettento budos volt az az olajnak nem kinezo folyadek, ami benne volt. Utanaolvastam, hogy mi lesz az olajjal, es most jon az igazi ezoteria: bakterium is megtelepedhet benne, ami bontja. Akkor lesz ennyire budos. Nekem ez azert eleg uj info volt
Ha csupan utcai hasznalatrol beszelunk, termeszetesen el lehet lenni olajcsere nelkul is, foleg ha a hatarok kozelebe soha nem mesz. Akarcsak a motorolajnal.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
V.Stryker
nagyúr
Őőő érdekes.... akkor mennyire normális a higulás motorolajnál? AZt vettem észre , hogy meleg motornál tök híg az olaj a szintjelző nyíláson keresztül nézve. Ez normális? SZerintem mindegy milyen márka, 10w40 viszkozitás. A szint nem változott, tehát ne higult fel benzinnel. Kb. 2000km van az olajban.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
tboldi
nagyúr
Persze. A miértjét meg is válaszoltad magadnak: meleg motornál.
Topiccsendőr
addikt
De ez nem evidens, pont ezt probalom mondani, hogy van olyan uzemeltetesi korulmeny, amikor helyenvalo 15 000 km utan cserelni olajat.
A felreertes ott van, hogy ez nem egy olyan szam, ami kobe van vesve, hanem hasznalatfuggo. Mint minden az egvilagon.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
hroberto
veterán
Van is a kozelemben egy SHOX, megnézem. Köszi!
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Topiccsendőr
addikt
Asszimilalni kell minden mashogy gondolkodot. Az ellenallas hasztalan
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Lomha 8V
addikt
A legrosszabb, amikor már be is szürkül. Annak már olyan szaga van, hogy gyengébb gyomrú emberek rögtön öklendeznek tőle. Én is utálom, förtelmes szag; szerencsére ritkán találkozok vele.
V.Stryker
nagyúr
Jah, a mostani céges autónál is azt írja a manual, hogy "AKÁR 40.000km -ként olajcsere". De tudják mérni a gyári programmal az elhasználódást %-ban, gondolom hidegindítást számol. 15.000km-kénti cserére rábeszéltem a főnököt.
Amúgy emlékszem volt egy cikk a Toyota-ról, hogy amikor kezdték ez a karbantartási buziskodást, hogy melyiknél kell ritkábban, akkor a Carina E-hez előírt 15.000 km-t csak simán átírták 30.000-e, mert megvizsgálták és simán úgy gondolták, hogy bírni fogja.
Nekem amúgy van egy sanda gyanúm, hogy amikor az enyémhez is a 6000km-t meghatározták, akkor a legrosszabb felhasználást vették alapúl.. beindít...gyorsulgat... megy kicsit... leállít...beindít... gyorsulgat... megy kicsit..leállít. Szóval simán ki lehetne húzni 8-10ezerre ezt anélkül,hogy baja lenne, ha hosszabbakra mennék vele... indít... megy 100km-t vagy többet... leállít.
Nem azért, nem sajnálom tőle, nem tétel... de egyre inkább bassza a csőrőm az ökológiai lábnyom. Igaza van Persunak, hogy el kéne vinnem megnéztetni az olajat, hgoy 6000 után milyen. Mennyiért csinálják is azt és hol Persu?
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Én nem tudom elhiggyem e, de láttam forrni (?). Állt a motor, a nyíláson meg mozgott mintha forrna, persze olyan volt mint a víz. Kemény melegben volt, a venti is folyton ment. Ott álltam a járdán döntögettem a motort ami nem járt és nem tudtam mit látok. Igazából azóta nem motul 5100 van benne.
(#95831) persuader ! Nálunk a motor is és az autó is jellemzően kis távokat megy, erre épül a gyakori olajcsere. Semmi másra.
[ Szerkesztve ]
Topiccsendőr
addikt
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Topiccsendőr
addikt
Jah, 200° korul volt beztossan a motordban
Siman felverte a kuplung, es bubis lett.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Teasüti
nagyúr
Hát erről nem én foglak kiművelni, amikor annyi szuper videó készült a témában, ami frappánsan összefoglal 5-10 percben mindent, amit tudni érdemes.
Mint írtam volt, keress rá Youtube-on, ha érdekel!
(Jah és félreértés ne essék, amikor azt írtam Youtube, akkor nem az ilyen web2-es homevideo szintű gagyi tartalmakra gondoltam, hanem Discovery szintű stúdióminőségű laborvizsgálatokra. Mivel évek óta nem nézek tévét, ezért csak az on-demand forrásokat tudom hozni példának.)
A sebesség öl? Ezzel vitába szállnék, de erősen kétlem, h pont én foglak meggyőzni erről.
[ Szerkesztve ]
Horvi
őstag
Azt a Triumphot én is hazatolnám De azért a 800-s Tiger is adta. Az asszonynak is bejött, de csak mert kényelmes volt a hátsó ülés
Hello darkness, my old friend...
Teasüti
nagyúr
Nem tudom hogy állsz az angollal, de érdemes megnézni ezt a videót a témában. Aztán döntsd el magad melyik a jobb a motorodnak!
(Az én szerény véleményem szerint nincs igazán létjogosultsága motorban az ásványi olajnak a mai világban, hacsak nem az ára.)
Amúgy mellékesen amikor vki arról beszél, hogy ezzel vagy azzal a legjobb, azt a következtetést mégis miből vonta le? Remélem nem az érzékszervekre hagyatkozva, esetleg kézrátétellel állapították meg.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Te is ott voltál és nem szóltál?
Horvi
őstag
Sry Asszonnyal mentünk ki hosszú hétvégére aztán már nem fórumoztam és nem láttam, hogy ki tervezi kimenni és ki nem.
Hello darkness, my old friend...
vlevi
nagyúr
800-as Tigrist én is kipróbálnám, ha lenne valahol egy szabad példány a közelben.
Főleg az új, 2018-as példányt.
Aztán persze jönne a nyálcsorgatás évekig, mert amennyibe ezek mostanság kerülnek, háááát, a lottón még nem nyertem...
Geresics
addikt
Kövezzetek meg, de én az új X-ADV-t próbálnám ki!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Bogyó bá'
nagyúr
Robogót 4 millióért? Meg vagy veszve.....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Grillo
senior tag
Most miért, egyrészt arra te is könnyen felszállnál, másrészt rövid időn belül jöhetnél a szopóroller topikba beszélgetni.
Geresics
addikt
Azt írtam, hogy kipróbálnám, nem azt, hogy megvenném!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Tarill
őstag
Tudna valaki segíteni? Hol kapok 22mm es kormánybefogót párban? Már végigtúrtam a netet 28-as még csak csak van de 22 es semmi. Egy csutkakormányos motort szeretnék túrakormányosra alakítani. Olyan kellene aminek az aljába egy csavar van nem kettes, minél kevesebbet kelljen faragni
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD