Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Kornel
veterán
akkor a mondeo clubban biztos véletlenül dugózza le mindenki.
egyébként mondom most se kormol.
szerintem ártani nem árt, hogy tiszta levegőt szív a motor a dzsuva helyett, amikor nyitva lenne az egr.
Mágus2
Közösségépítő
Egy egészen más dolog miatt dugózzák le.
Gondolkodtál már rajta, mitől lesz berakva a szívósor karbonnal? Minden turbómotor szívócsövében van egy kicsi olajfilm. Erre az olajfilmre az EGR ráereszti a turbóbóo a 7-900 fokos kipufogógázt, ami azonnal odaégeti az olajat a szívócső falára. Egy idő után teljesen berakódik. Akkor érdemes levakítani ezt az átjárót, ha előtte kipucoltatod a szívósort is. Így mindig hideg levegőt szív a motor, nem rakódik le szinte semmi. Nem a kipufogógáz összetételével van a gond, hanem a hőmérsékletével. He le lenne hűtve, akkor kevesebb gondot okozna.
A füstölésről meg annyit, hogy a fekete füst sok naftát és kevés levegőt jelent(rossz keverék arány, elégtelen égés). Addig kormol, míg a turbó kienyenlíti a kívánt nyomást az aktuálissal. Ez a turbó állapotától függ. Egy jó turbó szinte azonnal, egy kevésbé jó késik 2-3 másodpercet, egy rossz turbó soha nem éri el a kívánt nyomást. Ha levakítod az EGR szelepet, akkor picit halarabb eléri, mert nem kell befújnia a nyitott EGR és a turbó közötti csövet is. Padlógázon amúgy is teljesen zárva van az EGR, csak pici időbe telik, míg bezáródik. Egy jó turbó diesel egy padlógázra nyom egy fekete pamacsot, ami azonnal megszűnik, utána már csak forró, átlátszó gázcsóvával söpri maga mögött a port.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
na mondd.
kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
ez eddig tiszta.
de mondeonal gyakran megesik, hogy maga az EGR is annyira "elkoszolódik", hogy beragad, akár folyamatosan nyitott állapotba is.
na az is gáz.
TaaT
veterán
Ezzel szerintem ő is tisztában van.
Give them hell Ukraine!
Mágus2
Közösségépítő
De akkor folyamatosan kormol is, viszont levakított EGR-el is ugyanúgy kormol, ha rossz a turbó. Összetettebb kicsit a dolog.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
persze értem.
viszont akkor is ledugózom, rosszat nem teszek vele, és ugyanúgy tudja a gyári káros anyag kibocsátási értékeket, mint működő EGR-el.
viszont kéne egy szaki, aki ezt megcsinálja nekem, mert szívósort nem állok neki otthon tisztítgatni
Typhoon47
őstag
Akkor érdemes levakítani ezt az átjárót, ha előtte kipucoltatod a szívósort is.
Ezt örülök, hogy valaki leírta, mert valóban így van. Viszont amit én sose értettem (és ezért se dugóztattam le a mondimat) az az, hogy hogyan tudod úgy levenni a szívosort vagy az EGR-t, hogy a benne lévő kis kokszdarabkák ne induljanak el a soron, komoly károkat okozva?
"Education is important but big biceps are importanter"
Mágus2
Közösségépítő
Össze van égve benne a cucc, nem mozog, ezért nem értem mire gondolsz. Csavarhúzóval kell kikaparni, de nem a motoron. Leveszed, kikaparod, kiégeted, vagy feloldod, majd visszaszereled a tiszta alkatrészeket. Nem elég megbontani a rendszert, mert akkor a pucolás szorán behullik minden a szelepekhez.
[ Szerkesztve ]
zsoltee10
addikt
Sziasztok!
Továbbra sincs meg a megfelelő autó, de úgy néz ki, hogy a télen összejön rá a pénz úgy, hogy az ne üssön krátert a családi költségvetésben. A keret 3MFt, ebben már benne kéne lennie az első szerviznek is, meg az átírásnak, de egy jó vétel esetén +100-200eFt nem gond.
Szóval ott tartottunk, hogy családi járgány kellene, a kislányom jövőre kezdi az óvodát és úgy néz ki, hogy a szomszéd városba fogjuk hordani, mert a helyi leendő kiscsoport népességösszetétele nagyon veszélyes...
No de, ezen kívül további követelményeknek kell megfelelnie. Nagyon kéne a gazdaságba egy olyan járgány, amivel sáros földúton is meg tudom közelíteni az erdőt, mert ma kimentem fát vágni és a műútról gyalogoltam 3km-t. Ráadásul néha jó lenne kimenni 2-3 segítséggel... Erre a célra viszont nem fogok fenntartani egy szutykos Nivát, hogy legyen mivel szívni. Na és persze télen is el tudjunk menni a szomszéd városba, szóval valami 4x4 hajtású, magas hasú kocsi lenne jó. Továbbá természetesen automata legyen, különben a feleségem nem fogja használni, márpedig a kislánnyal ő fog közlekedni a terv szerint.
Éves tervezett használat napi átlag 50-60km, tehát mondjuk évi 15ekm.
[ Szerkesztve ]
alázógyík
őstag
Veszel egy normális autót, és mellé egy ilyen ARO-t.
Erdőbe, sárban császkálni tökéletes, a gatyád se fog rámenni.
tomiii.
aktív tag
de akinek írt az lehet, hogy nem. kiment a fejemből visszalépni a megválaszolt hsz-re
Typhoon47
őstag
Hm, ha ennyire össze van égve benn minden, akkor tényleg nem válhat le. Ki fogom próbáltatni, köszönöm!
"Education is important but big biceps are importanter"
TaaT
veterán
Ja, de már az is meg lett válaszolva. [link]
Give them hell Ukraine!
zsoltee10
addikt
nem veszek Nivát, ARO-t, UAZ-t. Nem akarok szopni, szerelni, bosszankodni. Örülünk, hogy kb. 10 évvel ezelőtt kipucolódtunk a keleti hulladékokból, pedig volt olyan, amit újan vettünk. Elég volt.
Tomi0703
őstag
keleti hulladékokból
Ha ezt fater vagy oregapam meghallana...
zsoltee10
addikt
Nekem is van fanatikus Niva tulaj barátom, aki rettentően büszke a gépre (meg arra, hogy mindig meg tudja javítani... ), de a családban volt Lada bőven, meg Moszkvics és Aro is.... soha többé...
Zola007
veterán
Esetleg egy Dacia Duster vagy egy Honda CRV?
Dusterrel horgászboltos ismerős nagyon elégedett
családinak vették, de árut is szokott benne vinni és azzal jár pecázni is
CR V-t meg egyik barátom szintén nemrég vett, erős, stabil szekrény, de a 150 ló tud lépni is ha kell a
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Duster, X-trail hirtelen ezek jutnak az eszembe amik igáslovasabbak. Vitara esetleg?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
zsoltee10
addikt
A Duster nekem is tetszik, csak nincs belőle automata.
Amik nekem beugrottak, CR-V, RAV4, Vitara. Benzin+automata = 10L/100km. hmmm...
Évi 15.000-re akkor is benzint vennék, hiába 10L/100km. főleg ha asszony fogja használni, ő aztán nem fog figyelni semmire, nincs turbóhűtés meg ilyenek RAV4 szerintem kicsi, mondanám hogy HILUX, de abból az automata nem épp 3 mill... amúgy meg hogy lett jogsija ha nem tud kuplungolni?
Rav4et nem is mertem írni
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Ugye nem hallottál még a csak automatás vizsgáról?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
WTF?! Lol és akkor automata autón tanulsz vezetni? Ez szarabb mintha dízelen tanulnál és nem azért mert dízel ellenes vagyok, hanem azért mert nem tanítják meg a tanulókat normálisan elindulni és amikor beülnek az első benzines autóba akkor faszántosan lefulladnak vele
Én dízellel hatványozottan többször fulladtam le mint benzinessel, béna vagyok-e?!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
oszt azt hogy? dízelnél indulásnál még gázt sem kell adni
zsoltee10
addikt
tudott kuplungolni, csak a jogis megszerzése után nem vezetett 3 évig, aztán egy kicsit igen, de nem érezte az autót, nem szerette az egészet. Később ment automataváltós kocsival és rájött, hogy az mennyivel egyszerűbb. Nyugodtabb, mert nem kell az autóra figyelnie, csak a forgalomra. Így meg én is nyugodtabb lennék.
Tetszik a Honda
bitpork: Van ilyen itthon? Amúgy egy sima Poloval tette le a jogsit, csak már régen volt.
Egy mostani (J??) astra kombi volt, 1.7 dízel, szicíliában. Ha a 10 nap alatt amíg nálunk volt, vagy 30x nem fulladtam le vele, akkor egyszer se Már magam előtt is égett a pofám, és persze szidtam is a kocsit mint szódás a lovát Akkor utáltam meg azt a szériát, de nagyonnagyon
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
runner 125
nagyúr
Nah, csak SUV vonalon kötöttél ki. Már szept elején is kérdeztem. Városi kisautóról letettetek, ahelyett lenne egy nagyobb, mindenes családi?
A gömbölyű CR-V hajtása sokkal rosszabb, mint az elődjeinek, ráadásul az már kifejezetten városi SUV, max. padkára (alacsonyabb, sokkal rosszabb terepszögek, még csak rosszabb földútra sem való).
10 literes fogyasztást talán a kézi váltós 2.0 benzines CR-V-vel lehet elérni. A Vitara és a RAV4 kézi váltósa 11-12 liter környéke, mivel állandó 4 kerekesek. Viszont a GV hajtása a legfrankóbb, nehezebb terepen is elboldogul (van benne felező és elektronikus - fékezgetős - diffizár) Autománál nyugodtan rászámolhatsz plusz 1 litert mindre.
X-Trail sem lehet rossz vétel, de a 12 literrel ott is számolj.
Egyébként spritmonitor szerint is a CR-V eszi a legkevesebbet. 11-ből kijön a 2.0 autmata benzin.
Ezeket nézném meg: 01, 02, 03, 04
Egyébként nagy SUV kell? HR-V? Nekem olyan van, nagyon remek kis járgány. 4 embernek baromi kényelmes. Csendes, nincs műanyagzörej, szög egyszerű felépítésű, alap extrákat mind tartalmazza (szervó, ABS, 4 x el. ablak, légkondi, első ülésfűtés, ködlámpa) korrekt a fogyasztása (7-8l) és mivel könnyebb, mint a klassziks mai SUV-ok, jobban elboldogul terepen.
01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10. Nem mellesleg jóval olcsóbb.
Hátul pl nagyobb a lábtér, mint az S60-ban. Csomagtere kisebb, de egy hétvégi bevásárlás simán belefér. Ezen kívül más hátrányát nem tudok.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Gergőke88
addikt
Benzines is elindul ha ugyes vagy
Zola007
veterán
meg ha olyan az alapjárat
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
tboldi
nagyúr
1.3-as (M13A) WagonR-rel el lehet indulni 750-es alapjáraton. Az már más kérdés, hogy mindez meddig tart.
DeFranco
nagyúr
Fókával is 700-as alapjáraton, még szar kuplunggal is ami a pedálút 20%-án fog.
[ Szerkesztve ]
jó akkor úgy mondom, hogy a dízelt lehet úgy kényelmesen használni, hogy indulásnál nem adsz gázt
Picit olvass utána Ha automatán vizsgázol, akkor bekerül a jogsidba egy korlátozás hogy csak aztatat vezethetel
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
komoly, ezt se tudtam eddig
LógaGéza
addikt
Dízel B5.5 Passaton vizsgáztam. Faterék W203as Mercije dízel, és a Caddy is az. Első benzines járgány amit vezettem, az a Civic volt, amit elhoztam. Mikor beleültem kipróbálni az eladóval, annak rendje és módja szerint le is fulladtam Kicsit furcsán nézett, de mikor elmondtam mi a helyzet, megértette
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
Na igen, pont errol beszeltem. bar gondolom viszonylag hamar hozzaszoktal
freaghill
őstag
271-es
LógaGéza
addikt
Fogjuk rá, mostanában már csak akkor sikerül lefulladni, ha tolatás után gyorsan indulnék előre. Viszont ez lehet 7G betegség, ugyanis láttam a napokban melóhely mellett egy 7G Civicet, és tolatás után mikor elindult volna előre, ugyanúgy lefulladt ahogy én szoktam
Viszont igen, hazaúton nagyjából hozzászoktam - messze van Siófoktól Békés megye...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
zsoltee10
addikt
Igen, alapvetően sose voltam SUV párti, de be kell látnom, hogy nagyon praktikus jószág.
Köszönöm a tanácsokat, a HRV régi és pici a csomagtartó, hahu-n nincs választék, a legfiatalabb 12 éves. Legalább 6-8 évre veszem a kocsit, persze ez még változhat. Hagyományos dízel+automata miért hiánycikk a kategóriában? BMW, Mercedest kivéve persze...
molnarpeter
nagyúr
1.9 TDI-n tanultam, de 2T Wartburggal is elindulok, még ha nem is teljesen vízszintes az út. Az egyik kedvencem, hogy lehet sarokkal gázt adni benne egész kényelmesen, és egy jó gumival terepen sem esetlen.
[ Szerkesztve ]
hobizoli
nagyúr
azert, mert a terfogatban tobb lesz ugy az oxigen, meg a 700fokos kipuffgaz sem melegiti vissza kicsit a nyomolevegot
több drón kell ;P
Nem 7 gen betegség, én még nem fulladtam le vele tolatásból előre menet Viszont indítóztam rá az elején a járó motorra, annyira halk
molnarpeter nyilván már kérdés ha már van rutin, meg ha épp meglett a dízeles autóval a jogsi és otthon beülsz egy benyásba
Zola007
veterán
swift2 3 éve van meg, de még mostanság is lefulladok néha (1-2 havonta). Fórumában ahogy néztem, nem én vagyok az egyetlen, pedig előtt 8 évig vezettem Ladát, swift1-et, fiat tipot, daewo lanost, egyikkel se sikerült
mondjuk én le.szrom
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
kovacsroli
senior tag
Én is kb 1-2 havonta fullasztom le a fiestát, engem sem zavar, viszont ami ennél sokkal érdekesebb,
a céges 2.0 TDI Octaviaval rendszeresen lefulladok kettesben
Azelőtt nem gondoltam, hogy ez lehetséges
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
Zola007
veterán
na ott viszont szerintem valami turpisság van, hogy annyira leesik a fordulat. Nem is hallottam még ilyenről
mennyinél váltod el?
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs