Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [GoodSpeed:] ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
csongi
veterán
Nah felesleges tulgondolni. Nezd meg a sharp tesztet, vagy a protektor tesztet.
Ezek kb 50 km ora sebessegig van ertelme tesztelni.
Egy palya bukasnal ha vegig tudsz csuzni a megallasig, akkor van eselyed.
Nezz par motoros versenyt, amint beakad vagy a lassulas tul gyors, a legzsakos ruhaba is torik a csigolya. Lasd Lorenzo.
Lattam a busz oldalabba landolot, mindegy milyen cucc van rajtad, a belso szervek leszakdnak es torik minden.
Ezekben a ruhakban egy autopalya esesnel nem kell osszeszedni a testreszediet.
Azon kivul piszok nagy szerencse kell a meguszasahoz.
Persze egy jo minosegu cuccban kisebb seruleseket szenvedsz, de egy pont felett mar mindegy lesz, bor, cordura, vagy acelpancel.
Ezeken az arszinteken levo cuccoknal kenyelmi elonyok-hatranyok vannak.
Szel zaj a sisakban, vagy egy plusz tepozar a kabaton....ilyenek.
Sisakot 3 evente kellene cserelni.
De a labbeli sem orok eletu, vagy a kesztyu, nadrag....stb.
Kello km hasznalat mellett 5 ev es cserelodik a cuccos.
50 ezerert is kapsz szuper sisakot, aminek minositese rendben van.
zgospel
őstag
A Sharp teszt egy olyan dolog, hogy több mint a semmi, iránymutatásnak jó. Egy 3 csillagos vagy rosszabb sisakot én sem húznék a fejemre, igaz nagyon nem tudom alátámasztani, de rengeteg olyan 4 csillagos sisak van, ami egyébként biztonságosabb a valós életben mint némelyik 5 csillagos. Ennek az oka a mérési rendszerből adódik.
Az USA-ban van egy másik teszt, a Snell, amit ott a nagyobb versenypályákon meg is követelnek, és a nyílt napokon nem engednek fel olyan sisakban ami nem kapta meg a Snell minősítést. A Snell minősítést és a mérési módszerüket 5 évente frissítik, és jóval szigorúbb mint az ECE teszt, és némileg eltér és szigorúbb a Sharp tesztnél. Például egy beépített napszemüveges sisak alapjáraton kiesik a Snell teszten, teljesen jogosan, miközben a Sharpnál ugyanez megkaphatja a 4 vagy 5 csillagot. Továbbá a Snell nem csak a beküldött darabokat teszteli, hanem évközben random kereskedőktől random méretben bevásárol példányokat amiket újból bevizsgáltat. És bár labortesztekről van szó, némileg mégis életszerűbb a Snell mint a Sharp.
Például vannak Arai sisakok amik 4 csillagot vagy még annyit sem kapnak a Sharp teszten, miközben nyilvánvalóan a világ egyik legbiztonságosabb márkái közé tartoznak, és nem a szóbeszéd miatt. Az Arainál fokozott hangsúlyt fektetnek a valós körülményekre, hogy a sisakot nem pontszerű és merőleges behatások érik, hanem a legördülés / lecsúszás a legfontosabb, ne akadjon be a sisak sehova. Esésnél nem merőlegesen zuhansz a földre, hanem gördülsz, pörögsz, forogsz, stb.
De például a Bellnél a legújabb fejlesztések a MIPS vagy Flex fantázia névre hallgatnak, amik a sisak belső rétegének elcsúszása által elvileg még jobban tudják elnyelni a fejre ható gördülési energiát. Az ilyesfajta technológiát egyáltalán nem veszik figyelembe a tesztek.
Nagy általánosságban a nagyobb márkák középkategóriás vagy afölötti sisakjaival többnyire nem lehet mellé lőni.
"Ha jobb a bőr, akkor azzal is meg tudok békélni"
Hagyományosan tartósabb a bőr biztonsági szempontból, de a napi munkába járáshoz sokkal praktikusabb a textilcucc, és ahogy a gyengébb bőrruhák szét tudnak szakadni (Cölöp művek tud mesélni) úgy a minőségibb textil cuccok jól bírják. Textil és textil között leginkább az ergonómia és a praktikum szokta a többletköltséget jelenteni, de ha level 1 helyett azt látod hogy level 2-es protik vannak benne, az már eleve egy sokkal magasabb szint, de jóval ritkább is. Hogy a napi használatban mi számít, mik a praktikus szempontok azt nem tudom, mert én racsing bőrkabátban mászkálok a városban is.
A Shoxos cuccok nekem személy szerint mindig is a túlárazott és/vagy gagyi kategória benyomását keltették, de ha az a kényelmes és az áll testre akkor vedd azt, nem akarlak lebeszélni róla, ez csak egy egyéni vélemény.
Nem fogom tudni megmondani neked a tutit, hirtelen 2-3 nagyobb márkát tudnék mondani amivel nem tudsz mellé fogni azt ennyi Szerintem menj el több üzletbe, mondd el az elképzeléseidet az eladónak, és majd ők segíteni fognak. Ahol érzed hogy konstans hiányos infókat kapsz, vagy durva közhelyeket puffogtatnak, ott állj tovább. Aztán a végére lesz egy valamilyen képed a dologról. Legalábbis szerintem, aztán lehet rosszul mondom. De ahány ház annyi szokás. Ősszel / télen vagy akár tavasszal ráadásul egész jó akciók szoktak lenni a legtöbb boltban, 15-20-30%., jó vételeket lehet kifogni olyankor. Az Euromotor és Motostar üzletekben friss jogosítvány mellé 1 éven át automatikusan 10% kedvezményt adnak, ami szintén nem elhanyagolható.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Geresics
addikt
Lapozható formában itt található a SHOX 2019-es szezonvégi akciós katalógusa.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
CsodaPOK
senior tag
Köszönöm szépen az infókat!
És neked is csongi!
Chris0321
addikt
Hello.
Mi a gond a beépített napszemüveges sisakokkal?
dellfanboy
senior tag
itt van az Arai velemenye a beepitett napszemuvegrol ill. arrol, hogy ok miert nem gyartanak ilyen bukot
A much asked question is however, why Arai did not use a build in sun visor. There are three good reasons not to use a build in sun visor:
* No reduction in thickness of the EPS inner shell is needed. When the visor is build in, the space for it is created by making the EPS liner thinner.
* No weakening of the outer shell. The air space needed for a build in visor and the lack of bonding between the outer shell and the inner EPS liner will weaken the outer shell.
* No operating mechanism needed. The operating system will also need space that is not available for the EPS liner any more. Furthermore it often contains metal parts within the EPS liner that could be dangerous in case of impacts.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Geresics
addikt
Ha az Arai nem csinál napszemüveges bukót, akkor konkrétan soha nem lesz Arai sisakom. A világ legjobb dolga a beépített napszemüveg! Gyorsan változó fényviszonyokat (pl. bemész egy alagútba, erdős részre, stb.) semmi mással nem lehet ilyen gyorsan lekövetni, külső napszemüveget használni bukóban menet közben pedig kb. lehetetlen (fel/levéltel menet közben impossible mission).
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
julius75
aktív tag
Az első két indok ugyan az, másként fogalmazva. Legyen annyival "nagyobb" külső héj, mint amennyit "elvesz" a napszemüveg.....vagyis szinte nulla.
A harmadik a fém mechanizmus okozta sérülésveszély. Talán ez a legnagyobb bullshit, mert ha az az apró, jól beépíthető, burkolható fémdarab veszélyes, akkor egy szemüveg mi???
A felnyithatóság mellett a napszemüveg a legfontosabb számomra. Ezek nélkül nem veszek bukót.
etnies
senior tag
Az Arai most külső, lehajtható napszemüveget csinál, mint régen a Nolan, de az zsákutca.
Plexi nem szokott törni, nem megy a szembe, ez nem lehet biztonsági ok.
Shoei már elfogadta a piaci trendet, Arai meg csődbe fog menni így.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
zgospel
őstag
Amikor megvettem az AGV K5-öt akkor én is így gondoltam, és sokat is használtam az első két évben a beépített napszemüveget, aztán tavaly óta pedig már egyszer sem. Az én bajom az vele, hogy nem az egész felületen fed, alul marad egy csík ahol bejön az erős fény, közben meg a pupilláim tágabbak a felső sötét rész miatt. Kb fél óra után megfájdul ettől a fejem.
A különálló napszemüveget én sem szeretem sisak alá. Úgyhogy simán a víztiszta plexivel megyek két éve erős napsütésben is és nincs vele bajom.
A Shoei és a Bell árul fotokrom plexit ami fényre magától sötétedik, az egy jó cuccnak tűnik.
(#109608) julius75 bullshitnek azért nem mondanám, mert a Snell tanusítványt sem véletlenül nem kapják meg a napszemüveges sisakok.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Chris0321
addikt
Bocs de nem beszélek angolul.
laccczka
tag
Egy ilyet vettem Ali-ról.
1 óra esőt kibírt (lehet lett volna több is csak eddig tartott a hazaút).
Magasnyomású mosásnál már bepárásodik.
Tartós 150-es haladásnál sem esik le (a max eddig 180 km/h volt)
Én egy Samsung A5 2017 telót tartok benne tokkal de több méretben lehet kapni.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
runner 125
nagyúr
Mivel a napszemüveg a belső héjazatban foglal helyet, ők nem akarják csökkenteni / megbontani a belső héjazat vastagságát, rétegeit.
Ha raknának bele, a napellenző ürege miatt gyengülne az egész sisak szerkezete.
Illetve a működtető mechanizmust (és annak esetleges fém alkatrészeit) is veszélyforrásnak ítélik behatás során.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Chris0321
addikt
Köszönöm a fordítást. Ezek valós veszélyek vagy csak annak gondolják?
Bogyó bá'
nagyúr
Bizonyára valós veszély, de valószínűleg kisebb, mintha a vakító napsütés miatt felrakott iridiumos plexivel bemégy a fák közé (vagy egy alagútba), nem látsz semmit és ezért szenvedsz balesetet....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Chris0321
addikt
Én is erre gondoltam. Gondolom erre viszont jön a válasz, hogy fel kell hajtani a plexit ami jó ötlet lenne kivéve, hogy ilyenkor könnyen szembe jöhet egy bogár vagy akár több is és akkor tényleg nem lát majd semmit a motoros.
z123456789
addikt
Köszi szépen, el is mentettem.
csongi
veterán
Az uj trend majd megjelenik, csak ido kerdese. A fenyre valtozo plexi szine.
Letezik, de csak Nasa szinten. Irdatlan draga.
Vannak valtozo arnyalatu lencsek es plexitek a piacon. Csak nagyon lassuak. Es itt a sebesseg ami sok penzbe kerul.
Mivel a balestek jelentos reszenelel csak utolagos elemzes tortenik, a pontos toresi becsapodasi pillanatokat csak feltetlezni es saccolni tudjak.
Az Ece nem azert nem csinal"szigorubb" tesztet mert nem tudna. Egyszereuen ertelmetlen.
Egy sisak hiaba marad egybe es nyeli el az utes energiait, ha a lagyreszek tehetelensegi energiajaval semmit nem tud tenni. Szetkenodik az agyad a koponya csonton, de a sisaknak hala nem torik be a fejed.
Magyaran hamarabb leped at a testi fizikai hatarokat mint egy 40ezres minositett sisak a toresi hatarokat.
Mivel egy felgomb geometria alakrol beszelunk, a becsapadosai szog iranya mondjuk ugy vegtelen. Szoval egy ece minositesu sisaknal hiba szigorubb egy masik, az agyad a nyakcsigolyad hamarabb kressel be, mint a sisak.
Szoval ha van rajtad 200ezres siasak, ugyan ugy nyekkensz, ha atleped a fizikai hatarokat.
Nem leszel a sisaktol erosebb. De a kenyelmet meg kell fizetni. Zajok, a kilatas, a plexi torzulas a mechanikak, festes, belso anyaghasznalata.
Majd a fullextras sisakot is 3-5 evente cserelned kellene a gyarto javasalata szerint.
5ev is, ezen az eghajlati ovon kb2.5. Ennyi idot toltesz motoron kb. Van aki ennek a toredeket, van aki tobbet. Legyen ez egy atlag. Ha szerencsed van ennyi ido mulva kapsz bele szivacsot
Csakhogy ez gazdasagi tevekenyseg.
Pont olyan arazasa van, ahol mar inkabb veszel egy ujat.Mert a regit eladod a hasznalt piacon es kis rafizetessel uj sisakod lesz. A sok kisebb penzu meg orul, hogy van egy markas sisakja. Igaz idotulhordasos. Persze az iranyaba nem kell elmondani,hogy te egy szavatosagg lejart termeket veszel, de azt kozlik, hogy milyen csucslategoria,es milyen daraga ujonnan. Az osszetarto ketkereku tarsadalom szegyenek tartom. Amint penz szagu a dolog, maris maga fele hajlik a kez. Ez csak a sajat kis hoborgesem, tessek figyelmen kivul hagyni.. :)
etnies
senior tag
Nagyrészt egyetértek veled.
"önmagam hite vagyok magamban"
runner 125
nagyúr
Szerintem többnyire marketing és gyártói álláspont.. Persze, biztosan történt a világon az elmúlt 25-30 évben 1 olyan motorbaleset, ahol a beépített napszemüveg miatt roppant a sisak és az okozta konkrétan a halált / vagy maradandó sérülést, de úgy gondolom kijelenthető, h a halálos motorbalesetek esetében konkrétan a halált okozó sérülést 99%-ban nem a sisakban fejre mért ütés okozza (már).. ugyanis amikor már azon elmélkedünk, h a beépített napszemüveg miatt gyengébb lesz egy sisak héjazata és becsapódásnál számíthat.. akkor baleset során a test egyéb (lágy)részei egy 5-6cm komplex, műanyag, nikacell, mindenféle energiaelnyelő keményszivacs réteggel védett testrészhez képest mondhatni kb védtelenek (nyak, mellkas, has, vesetájéka, derék ágyék, stb.). Magyarán, ott ahol a napszemüveges bukó nem véd, ott lehet rajtad Arai, olyan mértékű energiák során nem ezen fog múlni, h a tested egyéb részei szenvednek-e súlyos behatást és túléled-e.
Más felől azt is érdemes szerintem egyértelműsíteni, h az Arai erősen GP, superbike kupakokat gyárt kezdetek óta, az-az versenybukó, pályára. Ott pedig mindig az aktuális időjáráshoz és pilóta szeméhez igazított külső plexit dobnak fel futam előtt.
Ha kizárólag pályázás szemszögéből nézzük a gyártói leírást, még lehet is alapja.. de utcára azt a filozófiát felesleges átvinni.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
julius75
aktív tag
"Snell tanusítványt sem véletlenül nem kapják meg a napszemüveges sisakok."
Igen, mindig van olyan szereplő a piacon (jelen esetben tesztelő) aki érdekből vagy anélkül, de szembe megy a többivel. Nincs ezzel baj, mint ahogy a fizetett teszteket is tudni kell kezelni, úgy értelem szerint számomra a Snell sem sok vizet zavar.
De meg is fordíthatom a dolgot: ha az Arai azért nem gyárt ilyet, mert szerintük ez veszélyes, akkor ebből nem következhet más, mint hogy az összes többi gyártó napszemüveges sisakja balesetveszélyes hulladék.....hát persze.
Chris0321
addikt
Köszönöm a részletes választ.
dellfanboy
senior tag
az Arai szempontja az, hogy a: beepitett napszemüveges sisak balesetveszélyesebb mint a nem beepitett napszemcsis.nem az, hogy balesetveszélyes.
az user meg eldonti mi kell neki.
van aki kinai noname predatorsisakba nyomja
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
zgospel
őstag
"a lagyreszek tehetelensegi energiajaval semmit nem tud tenni"
Ezt a problémakört címezi meg a Bell a MIPS és Flex fantázianevű technikákkal. Érdekes lenne tudni hogy mennyit számít.
"Mivel egy felgomb geometria alakrol beszelunk, a becsapadosai szog iranya mondjuk ugy vegtelen"
Ismét az Arai szemléletet tudom felhozni példaként, ők azt állítják hogy minél kerekebb és egyszerűbb a forma, annál jobb lesz a sisak legördülése egy esésnél. Ha megakad a sisak egy picit mert nem tudott vagy csak nehezebben legördülni az eséskor akkor az okozhat extra erőhatást.
Nyilván mindezek semmit nem érnek ha szemből elüt egy autó esés közben, vagy belecsapódunk a szalagkorlátba pár méteren belül.
szerk: nem azt mondom hogy ez a jó, mielőtt valaki félreértené, csupán érdekesség
"a fullextras sisakot is 3-5 evente cserelned kellene"
Ez az öt év egy nagyon általános konszenzus, amit ők is elismernek hogy nem szabály, soktényezős, és nagyon használatfüggő is. Valami hasonló mint autóknál a 7 Celcius alatt már téli gumit ajánlott használni, az is nehezen megfogható, de valami általános egyességre vagy iránymutatásra mégis szükség van. 5 évente fejlődik a technika is, ha nem is olyan látványosat, de egy 15-20 éves sisakhoz képest már jelentős különbségek vannak.
Egyébként az én sisakom már a 4. szezonom végére messze nem olyan komfortos mint volt, most vagyok vele az 5. szezonban és még rosszabb, próbáltam vigyázni rá, rendszeresen tisztítva és ápolva volt, de néhányszor leejtettem véletlenül. A plexijén is rengeteg már az apró karc. Az én használatom mellett időszerűvé vált a cseréje. Elég lenne a belsejét kicserélni meg a plexit, de ha már úgyis viseltes az egész sisak külseje akkor miért ne vegyek újat, másmilyet, szebbet, stb?
Amikor ilyen és ehhez hasonló bukások után pár órával hazasétálhat valaki a kórházból mert semmi baja, az azért nem olyan rossz.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
julius75
aktív tag
Oké, de attól még gyárthatnák, és a user majd eldönti, akar-e veszélyesebben élni.....
De ha nem hát nem, elfogadjuk a döntésüket , és aki akar választ más márkát.
bekiss
csendes tag
Sziasztok!
Csak egy rövid szösszenet a védőfelszerelésről!
Kollégám tavasszal M0 nem vett észre egy autót kb 60 sávot váltott és csatt már csúszott is!
Motor olcsón megúszta. Ő volt a hibás nyilván fizette az okozott kárt de nem ez a történet lényege!
Amit viselt Nolan N 104 bukósisak plexy sérült az cserés a bukó enyhén karcos nyilván csere!
Kabát valami nem gagyi prémium cucc 100.000 Ft teljesen szétszakadt mintha egy kutya játszott volna vele.
Nadrág protis kevlár farmer kb 50.000 Ft szintén rongyá szakadt.
Kesztyű olcsóbb kategóriájú nyári kesztyű márkát nem tudom kuka az egész.
Ami sérülése lett az a kézfej újpercek újak (mindenki döntse el hogy ha mondjuk egy normális bőr protektoros kesztyűt viselt volna mennyi baja lett volna a kezének.)
Eddig 1x operálták de úgy néz ki hogy még lesz egy műtét.
Anyit elárulok hogy úton van az új kesztyűje nyilván eső után köpönyeg ( Knox Handroid)
Amúgy aki néhány hozzászólással ezelőtt írta 130 felett mindegy mi van rajtad ha nem pályán vagy hanem forgalomba nagy eséllyel befejezted a földi pályafutásodat.
dellfanboy
senior tag
kihagytad azt a lenyeges infot, hogy a kabat, textil vagy bor?
[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
tboldi
nagyúr
Nekem Dainese Carbon Cover ST kesztyűm volt, nem mondanám gagyinak, mégis sérült a bal kisujjam feszítőina. Simán tudom használni, behajlítani, csak egyenesre kinyújtani nem.
De akkor már leírom a többi cuccomat is:
- sisak: Lazer Breva Z-Line, csak a plexi tört le, meg néhány karcolás.
- kabát: Sixgear Trail, a bal karjánál félig-meddig szétszakadt a protektorzseb varrása, emiatt az alkarom bőrébe beleszántott a protektor, most van egy szép V-alakú hegem. Ezen kívül nem lett semmi bajom - már ami a felsőtestet illeti, bár a hátában kicseréltem az eredeti, vékony szivacslapot egy level 2-es sárga izére.
- gatya: Sima C&A-s farmer volt rajtam Asesso térdvédőkkel. A nyílt combcsonttörés miatt kiszakadt, de ha a szintén Sixgear Trail nadrágom lett volna rajtam, abból is ugyanúgy kiállt volna a csont. Sőt, abban lehet, hogy ugyanúgy jártam volna a térdprotektorral, mint a kabáttal. Az Asesso tökéletesen a helyén maradt, és nem is lett abszolút semmi baja a térdemnek.
- csizma: TCX AirTech, a sarkánál szétszakadt, de még mindig jobb, mintha cipőben lettem volna. Így csak egy bokatörés lett.
Képek - bár a mentősök is tovább rontották az állapotukat.
És egy rövid leírás annak, aki még nem ismerné a történetet: lakott területen kívül, a főút egyik kanyarjában a szembejövő autós áttért a szembesávba, én rosszkor voltam rossz helyen, és összeért a járműveink eleje, bal oldala. Csúszni nem csúsztam, csak átrepültem az autó felett, majd az árokban értem földet.
[ Szerkesztve ]
dellfanboy
senior tag
az publikus hogy nagysagrendileg mennyi volt a sebesseged?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
z123456789
addikt
A krva életbe a gatyád b+!
tboldi
nagyúr
Valahol 70 és 90 között, az autóé meg 90-100.
Üdv. Mikor lehet legkorábban műszakira vinni a motort, hogy a könyvben lévő 2 évre rá kapja meg pontosan? Az adott hónap elején?
Elő kell vakarni a gyári dörrentőt, mert elhajtanak...
Thx.
Bogyó bá'
nagyúr
Egy hónappal a lejárat előtt - így nem veszítesz időtartamot.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Thx, akkor mátol. El is kezdem intézni.
geresics! 18 nekem. Anno korán vittem a hülye idő miatt aztán ez az új dátum.
Miért esett szét? Nem motorozol már? Wtf.
Túl meleg volt az augusztus h eladod?
[ Szerkesztve ]
Geresics
addikt
Hehe, nekem szeptember 17.
Csak az a baj, félek szétesett az üzemanyag az elmúlt 1 évben...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
vlevi
nagyúr
Ez a része ( [link] ) fém, vagy műanyag?
Mert nekem volt ehhez hasonló, műanyag tartóm, kb első felrakáskor eltörtem azt a kisebb műanyag részt, amit a csavarral kell összefogni.
BlackPriest
őstag
ma szentednérőrl visegrádra egy gyenge jobbosban a fák közt egyszercsak egy narancs méretű szila darab. nem tudtam kikerülni, mire megláttam, már mindegy volt. sikerült összeszedni a motort, kamerán nem tűnik durvának, de ott le kellett ülnöm kicsit. ha nagyobb tempóval megyek, halott vagyok (szeembesáv, padka, fák, nincs hova csúszni)
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
#31733248
törölt tag
(#109598) CsodaPOK
"Köszi!!
Alapvetően nálam első körben csak a nyári időszak fog játszani (mostani elgondolásom szerint). Minden más időszakra ott az autó."
Én is így álltam neki, aztán már az első télen a földutakat róttam hétvégenként.
(#109624) zgospel
"Amikor ilyen és ehhez hasonló bukások után pár órával hazasétálhat valaki a kórházból mert semmi baja, az azért nem olyan rossz."
Ebben igazad van, de én is inkább a füvet fejelném le az aszfalt helyett. Látványos jelenet amúgy.
(#109626) bekiss
Ha megrongálódik a motoros ruhám, de megvéd, az nem igazán érdekel. Veszek majd újat az elszakadt dzseki helyett.
(#109628) tboldi
Milyen protektor volt a kabátban, hogy ilyen sérülést tudott okozni? Azt lehet tudni, hogy a csizmád mitől sérült? Jó nagyon kellett kapnia...
(#109637) BlackPriest
Mentem ma én is egy kört a Pilisben, a motorosok felénél póló, sokaknál rövid gatya volt a viselet. Pedig a hálós dzsekimben egyáltalán nem izzadtam és a lábam sem rohadt bele a nyári cipőbe.
tboldi
nagyúr
A gyárija volt benne, valami egyszerűbb fekete betét. A második kérdésre nem tudom a választ, azon kívül, hogy a GSS-330* forgalmi rendszámú Audi A3-as bal eleje okozta.
* Már egy ideje kivonták a forgalomból, ezért le merem írni. Lehet, hogy már acélbilit csináltak belőle.
[ Szerkesztve ]
#31733248
törölt tag
Nekem is van olyan, kemény(ebb) műanyag, amiből kinézem, hogy rosszul fordulva elvágná a bőröm. El is kéne adni ezeket, úgysem hordom, csak a Forcefield Isolatorokat.
Az azért elgondolkodtató, mekkora ütést kaphatott az a TCX csizma, hogy így néz ki... Nincs előttem a konkrét típus, de elég sok lábbelijüket megnéztem már az Euromotornál és nagyon megyőzőek voltak. Ezért is van ma két TCX cipőm.
BlackPriest
őstag
hát ja. már induláskor m3 bevezetőn gsxr: trikó rövidnaci cipő a pilótán meg a csajon is. Én izzadtam bőrben rendesen (az erdő jó volt), de ha ott bukok, akkor inkább szegény tehén bőre, mint az enyém...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
(#109642) z123456789 válasza BlackPriest (#109637) üzenetére
z123456789
addikt
Szerencsére megúsztad. Videó?
laccczka
tag
Fém.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
Ferdzsoo
addikt
Soksok év után eljutottam a Mátrába, örömmel konstatáltam hogy van egy hely magyarországon, ahol jó kanyarokhoz megfelelő útminőség is társul.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
canniball
nagyúr
Kaviccsal már nincs beterítve az út? Két éve mikor ott jártam amiatt kellett óvatosan menni, hogy az autók szépen beterítették vele az aszfaltot.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Egyébként ez a fényre sötétedő plexi miért űrtechnika kérdés a tekintetben számomra furcsa, hogy pl automata hegesztőpajzsok erős fény hatására egy pillanat alatt elsötétülnek - beállítható mértékben - és az ilyen pajzsok kb 20e Ft-tól kaphatóak...
Másfelöl meg a különféle 'road legal', meg mindenféle egyéb minősítések és a 86 féle teszt + esetleg hogy ívelt formája legyen - emiatt lehet, hogy drága lenne kihozni, az egyébként meg 'filléres' technikát..
Szintén ugyanakkor meg az okostelefonos csoda kijelzőket is hajlítanak már - szóval nem tudom..
Talán még az, hogy biztonságos, vízálló, stb is legyen - lehet mindez löki olyan ársávba, hogy még nem hozták ki..
[ Szerkesztve ]
Ferdzsoo
addikt
Most hogy voltunk szinte pályakörülmények uralkodtak.
Szó se volt kapvicsokról.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Ahh, basszus, veszélyes ez a motorozás.. Ilyenkor a gyomrom szorul össze, voltam már pár izgalmas helyzetben én is.. Ez a kivédhetetlen kategória a legrosszabb..
Nálam olyan is volt hogy másfél méterre került el egy fiatalabb, úton keresztülmenő őz. Lereagálni se tudtam, egyszercsak kiugrott a beláthatatlan út menti sűrű bokrosból..
Az nem jött volna szóba hogy lemenj inkább az árokba látva a szembe jövő autót?
Ez már közelített a frontális ütközéshez, ahol 100% arányban összeadódnak a sebességből keletkező erőhatások, nem csoda hogy ekkora törés lett a vége..
Mindig azt szajkózzák hogy (majdnem) mindent el kell követni a frontális ütközés elkerülése érdekében, mert az a legdúrvább ütközés fajta..
[ Szerkesztve ]
.. Ahogy annak ellenkező esete is valószínűleg kisebb veszély - mikor a nap vakít el úgy hogy azt se tudod hol vagy.
Én azt mondom statisztikailag még mindig sokkal jobb egy napszemüveges sisak mint egy nem napszemüveges.. Segít elkerülni a gázos helyzeteket: egy gombnyomás a sisak tetején és lejön a napszemüveg, egy ujjmozdulat hátra és vissza hajtottad, nincs szenvedés a fényviszonyokkal.
Az állandóan sötét plexi nem lesz jó sötét fénynél, a víztiszta meg erős napfénynél, a napszemüveget otthon tudod hagyni, meg eleve, az utadat megszakítva kiállsz feltenni? vagy menet közben kotorászol utána, áhh, hagyjuk már..
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok