- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
CsodaPOK #109597 üzenetére
Igazából két jellemző alapján illik sisakot választani: az egyik a biztonság (Sharp- teszt) a másik meg a kényelme (egész nap ebben kell lenned, ugye...) Az én olcsó Caberg Duke-om 5*-os, pinlockos-napszemcsis, felhajtható állrészű, cserébe dögnehéz és rendkívül zavaróan szélzajos.
-
CsodaPOK
senior tag
válasz
csongi #109595 üzenetére
"Attol mert 5* nem biztos, hogy megeri az arat.
Nagson sok sisak nincs tesztelve a sharp-nal. Es nem minden 5 csillagos akkora plusz."Valahonnan megpróbáltam elindulni, így jött a Sharp. Jelenleg mivel még nincs se tapasztalatom, se elég infóm, a sisak téma is olyan nekem mint a dinnye. Zöld-zöld, kerek-kerek.
Egyik sisakon 30e-s árcédula van, a másikon 150e-s. Próbálom gyűjteni az infókat és megtalálni azt a határt, ami kell, de nem feleslegesen elköltött pénz.
"Napi 15 es hetvegi 150 km motorozas mennyiseghez nem nehez kisebb kompromisszumokat kotni.
Nem a 20 ezres vs 120 ezres kozotti elteresrol beszelek, de egy 85 ezeres sisak is boven tud elegendo lenni."Igen, pont ezt keresem. Persze kérdés, hogy mit jelent ez esetben a kompromisszum? Ha azt jelenti, hogy tegyük fel 130-nál autópályán eldobom a motort és
- a 20e-s sisakban meghalok,
- a 85e-s életben tart, de egy krumpli leszek életem hátralévő részén,
- a 120e-snél meg pár hét kórház után folytathatom az életem,
akkor számomra nem kérdés, hogy melyiket nézzem.
De ha a kompromisszum annyit jelent, hogy mittudomén az egyik 1,2 kg, a másik 1,5 (csak írtam valami számokat), akkor tudok mérlegelni, hogy megéri-e a plusz költséget.Remélem érthető, hogy mit akarok kihozni. A fő bajom most még, hogy nem ismerem a szempontokat, ami alapján döntenem kellene. És ez igaz a sisakra a kesztyűre, a ruhára, a cipőre, stb. A legnagyobb segítség jelenleg az lenne, hogy akár csak címszavakban összefoglalni (hogy rá tudjak keresni, utána tudjak olvasni), hogy amikor egy tapasztalt motoros felszerelést vásárol, akkor mikre koncentrál, milyen szempontokat vesz figyelembe.
Lehet, hogy túlgondolom, túlmisztifikálom ezt a témát, de ilyen vagyok
Illetve akárhogy is nézem, az életem múlhat ezen és szarul mutat a sírkövön, hogy "költöttél volna 20e-rel többet a sisakra/ruhára". De túlzásba se akarok esni és feleslegesen nem akarok pénzt költeni.
Tök bután meg boltba se akarok bemenni, mert nem tudom eldönteni, hogy egy drágább valamit azért ajánlanak, mert tényleg jobb és valóban szükséges és megéri az árát vagy csak látják, hogy itt egy madár, adjuk el neki a szentkeresztet is háromszoros áron.A motor kérdés meg még nagyon távoli jövő. Úgy gondolom, hogy azon majd ráérek akkor gondolkodni, ha célegyenesben van a jogsi. Legkorábban is jövő tavasz környéke
-
#31733248
törölt tag
válasz
CsodaPOK #109594 üzenetére
Nálam kb. így alakult a ruházati költségvetés (ezer forintban):
Három noname cordura kabát (hálós, rövid és hosszú cordura): 100
Forcefield Level 2 protektoring: 90
Forcefield Isolator és Asesso Level 2 csípő és térd protektorok: 35
Icon láthatósági mellény: 10
Modeka Glenn motoros farmer: 50
Cordura (noname) nadrág: 30
Decathlonos esőruha és Portwest láthatósági kabát: 25
Nolan N44 bukósisak: 100
Sötét plexi + pinlock: 30
TCX nyári és időjárásálló cipők: 80
Alpinestars, Shox és Seventy Degrees nyári, átmeneti és téli kesztyűk: 50
Givi hengertáska, háló, pókok: 25Szerintem kalkulálj Te is legalább 500 ezer körüli összeggel, átlagosan vásárolgatva kb. ennyi kell ahhoz, hogy melegben és hűvösebb időben is normálisan felöltözz. Az aláöltözetet és hasonló univerzális darabokat nem beleszámolva.
-
csongi
veterán
válasz
CsodaPOK #109593 üzenetére
Attol mert 5* nem biztos, hogy megeri az arat.
Nagson sok sisak nincs tesztelve a sharp-nal. Es nem minden 5 csillagos akkora plusz.
Vannak tesztelesek a kozossegi csatornakon. Ekkora osszegnel 20-30% arkulombozet mar egy cipo araval egyenlo. Persze annyit kolt az ember ruhara amennyit akar, de van egy olyan szint amifelett mar nem terul meg. Napi 15 es hetvegi 150 km motorozas mennyiseghez nem nehez kisebb kompromisszumokat kotni.
Nem a 20 ezres vs 120 ezres kozotti elteresrol beszelek, de egy 85 ezeres sisak is boven tud elegendo lenni.Akkor a robogo letudva.
Viszont ovassgass, mert nem mindegy, hogy V, sor2 sor3, sor4.
Mar a ketto peldanak hozott vas is mas cucc. A Honda konnyedebb a szuszka orr nehez.
Egy fo vagy ket fo?
Ehhez a 150km hetvegi gurulashoz es bejarashoz szerintem testhezallobb egy naked.
Illetve sosem ultel motoron.. Ha csak te hasznalod egy 500 as vas is elegendo elso ket evben. De egy 250es is siman motorozhato es kivallo tanulasra.
Sokan mondjak, hogy a nagy ccm el is lehet lassan menni, meg a csuklo szabalyozza a tempot.
Ez igaz is. Csakhogy egy forgalmi helyzet le reagalsanak a kovetkezmenye nem mimdegy , hogy mi lesz. A fokozatossag elve ervenyes, mondhat barki barmit.
Szerintem folytott 600 koruli motorokkal vizsgaztok. Ezen sem fogod tudni merre vagy arcal.
A kimotorozas nem a nyelezeskor fellepo ero megszokasat jelenti.
Szerintem felesleges akkora sullyal kezdeni a palyafutasod. A jogsi szerzes alatt kb semmit nem fogsz tanulni. A rutint magad szeded ossze, vagy teknikai kepzes.
De van meg idod donteni, jol gondold at, es igazan motoros szakertoktol informalodj. :). -
CsodaPOK
senior tag
válasz
zgospel #109590 üzenetére
Köszi az infókat!
A linkelt cuccokat csak példának hoztam. Pl a sisakot úgy néztem, hogy a https://sharp.dft.gov.uk/ oldalon bekattintottam, hogy 5 csillag és azok közül nézegettem ami "olcsóbb" és a fej minden oldaláról zöld védelmet nyújt. (Plusz google adott rá találatot, ahol meg lehet még venni.)
A bőr cuccokat én annyira nem szeretem, ezért kezdtem el inkább a textil dolgokat nézni. Persze ez csak egyéni preferencia, mint sem szakmai érv
Ha jobb a bőr, akkor azzal is meg tudok békélni.
Mindenképp fel akarok próbálni mindent vétel előtt. E téren az átlag webshop rendelés kizárva. Csak mégse annyi információval akarok bemenni a boltba, hogy "Csókolom, szeretnék egy kabátot venni."
És most még a fő problémám, hogy nem tudom, hogy mi alapján döntsem el, hogy mi nekem a legjobb.
Mittudomén egy sisaknál vannak tesztek, értékelések, pontozások, stb., ami alapján van egy egzakt összehasonlítási alap, hogy az egyik jobb, mint a másik.
Ruháknál még ilyet nem láttam. A leírásokban mindegyik hiper-szuper, de számomra nem derül ki, hogy most az egyik azért drágább, mint a másik, mert tényleg jobb védelmet nyújt vagy csak azért, mert egy felkapottabb márka, a valóságban még lehet gyengébb is, de mivel ismert, ezért magasabb áron is megveszik (meg mert a drágább biztos jobb...). Engem rohadtul nem érdekel, hogy elájuljanak mellettem a pirosnál, hogy "húúú, nézd azt a motorost, milyen márkás ruhában motorozik". Nekem tökéletes a legutolsó n+1-edik noname márka is, ha biztonságban hozza a megfelelő szintet.
És itt vagyok egyelőre nagyon meglőve. Nem ismerem ezt a világot, a gyártókat, a márkákat, nem tudom, hogy mit kell nézni, mi a jó, mi a rossz, mi alapján válasszak -
CsodaPOK
senior tag
válasz
csongi #109585 üzenetére
Igen, öltözködésre, cucc tárolásra van lehetőség.
Plusz cuccból csak egy háti laptop táska van, amit magammal hurcolok.A motor persze egy következő kör. Csak azért írtam a két típust, hogy el lehessen helyezni, hogy milyen irányba nézelődök
A robogóval kapcsolatban: persze akár az is jó lehetne erre a célra. De (nem akarok megbántani senkit, nincs semmi bajom a robogósokkal) számomra a robogó az nem motor. Egy közlekedési edény, ami célszerűnek célszerű, de se nem szép, se nincs normális hangja. Az nekem egy forintot se ér, hogy robogóra üljek.
Ha belevágok a motorozásba, akkor mindenképpen olyat fogok venni, ami mind a szememnek, mind a fülemnek gyönyörködtető (ez pedig a sport, sport-túra kategóriájú motor).Viszont még mielőtt a motorokban mélyednék el, tudnom kell, hogy számomra reális összegből össze lehet-e rakni egy olyan göncöt, ami átlagos használat során megfelelő védelmet nyújt. Annak semmi értelme, hogy megcsináljam a jogsit, akár vegyek egy motort, aztán ott álljon a garázsban, mert nincs cucc, amiben felüljek rá...
-
Geresics
addikt
válasz
z123456789 #109589 üzenetére
Amit én vettem már nem kapható, de hasonló igen. Ezt bringázáshoz használom (6,3" méretben).
Motorra pedig mindig ilyet használok (eddig hármat vettem 3 különböző méretű telóhoz). Ezek már bizonyítottak nálam igazán nagy zuhiban is! -
zgospel
őstag
válasz
CsodaPOK #109584 üzenetére
Szia, a Bell jó sisakokat gyárt. Egy komment a linkelt darabhoz: az már nincs gyártásban pár éve, így előfordulhat hogy nem fogsz tudni több méretet próbálni belőle, hiszen már kifutott darab. Rendes próba nélkül semmiképp se vegyél sisakot szerintem, de a többi cuccot is érdemes felpróbálni, hogy biztos jó-e a méret és a szabás. Sisaknál nagyon fontos hogy az adott modell passzoljon a fejedre, gyártón belül is előfordulhatnak eltérések a fejformák között amire a sisakot készítették.
A kiválasztott gerincvédő így képről picinek tűnik nekem. Nem ismerem hogy ez a sastec mit tud, de általában egy kabátzsebbe rakható sem 9 ezer szokott lenni, hanem 20, a nagyobb méretű különálló darabok pedig kb 40-től felfelé.
A 200 ezres nadrág azzal tud többet hogy az már nagy valószínűséggel nem is akármilyen bőrből van, nagyobb és jobb protektorok vannak benne, és az ergonómiája is jobban ki van találva és át van gondolva. De mivel te a textil vonalon nézelődsz, ott az anyagminőség és a praktikum valószínűleg jobb lesz a sokkal drágább kabátban. De ez is olyan hogy el kell menni több boltba, megnézni több márkát több árszinten, és eldönteni hogy melyik a számodra legjobb. Ne ragadj le a Shoxnál. Például a linkelt kabát összegéhez még rádobsz egy 20-ast és Alpinestars kabátból olyat kapsz, ami sokkal jobb védelmet nyújt.
Budapesten 1 napot rászánva körbe lehet járni a boltokat.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
z123456789 #109586 üzenetére
Ellenőrizd a telefonod méretét - szerintem a "mai" készülékek egyike sem fér bele!
-
Geresics
addikt
válasz
z123456789 #109586 üzenetére
Bringán használok hasonlót (eBay-ről).
Teljesen jó, elfér benne a telefon, egy napszemüveg, egy (nem túl nagy) pénztárca, a kulcsok, a headset, és némi apró.
Viszont én olyat vettem, ami 3 ponton rögzíthető, mert az 1 ponton rögzíthetőek mozogtak terepen.Motorra nem tudom, hogy ez egyáltalán elférne-e, nekem tuti nem...
-
csongi
veterán
válasz
CsodaPOK #109584 üzenetére
Ami allando kerdes, es problema.
Munkabajaras. Naponta 2x teljes beoltozes.
Munkahelyed alkalmas ezt a ruha mennyiseget fogadni? Cipotol a sisakig.
Mennyi egyeb cuccot kell magaddal hordani?A kivalasztott osszegbe fel lehet oltozni, de akar egy 100ast is sporolhatsz,
Motor szempontjabol, meg olvasni kell sokat. Fontos, hogy stilusodnak es testi adottsagaidnak megfelelot valassz.Ezt a motorzasi szokast egy maxi robogo is kielegitheti, de nagy a szopo faktor. Nagyon resen kell lenni.
-
CsodaPOK
senior tag
Sziasztok!
Gondolkodom, hogy jövőre megcsinálom az A korlátlan jogsit. Ehhez most azt nézegetem, hogy financiálisan mit kell beletenni a kosárba, hogy majd érdemben motorozni tudjak.
Elsőként a felszerelést/ruhát szeretném látni, hogy nagyságrendileg miből lehet kihozni egy szettet.
Motorozás terén nulla tapasztalatom van, ezért inkább leírom, hogy mi a célom. Kezdetben BP-en belüli munkába járás (napi 2x 12 km), hétvégente időnkénti vidékre leutazás (főút, M6 autópálya, ~150 km). Később (néhány év múlva, ha a sors is úgy akarja), BP-i agglomerációból munkába járás (főút, autópálya, belváros).
Nem minden áron és körülmény között akarok motorozni. Ha esik, hideg, stb van, akkor ott az autó. Persze olyan előfordulhat, hogy út közben elkap egy nyári zápor.
Motorból a sport-túra kategória a cél. CBR600F, GSX750F, valami ilyesmik.Ehhez próbálok nézegetni felszerelést, ami "átlagember" számára biztonságos és megfizethető. Értsd: nem 250-nel fogok lezúdulni az M6-on, cserébe nem szeretnék 500e-t elkölteni egy kabátra. A biztonság a cél, amennyire csak lehet védeni szeretném magamat, de a világ összes pénzét nem szeretném erre költeni. Ha túlságosan nagy szám jön ki a végén, akkor inkább hagyom az egészet és maradok az autónál.
Google vezet világtalant keresésekkel összekattintgattam néhány dolgot. A linkek, boltok, márkák, típusok csak iránymutatóként fognak szerepelni. Inkább az a kérdés, hogy saccperkb ilyen árakon lehet-e már normális cuccokat venni. Persze ha van konkrét ajánlás, akkor szívesen veszem
Sisaknál még találni teszteket, de egy nadrágnál, kesztyűnél már nem nagyon találtam olyan infókat, amikkel egzaktul ki lehet fejezni, hogy egy 200e-s nadrág pontosan miért és miben jobb, mint egy 50e-s.Sisak: Bell M5X
Dzseki: https://www.shox.hu/macna-myth-motoros-textildzseki/?sp=1230097803100L
Nadrág: https://www.shox.hu/sixgear-moraca-textilnadrag/?sp=124014660315XL
Kesztyű: https://www.shox.hu/shox-speedline-motoros-kesztyu/?sp=1310003701200L
Cipő: https://www.shox.hu/forma-genesis-motoros-cipo/?sp=17401321001036
Protektorok:
https://www.shox.hu/sastec-gerincprotektor-scl-ml-19/?p=141SCLML190000
https://www.shox.hu/sastec-terd-protektor-sc-1-05/?p=14100895000000
https://www.shox.hu/sastec-csipo-protektor-sc-1-07/?p=14100896000000(Autóból én sokkal jobban észreveszem a világos öltözékű motorosokat, ezért is próbálok ilyeneket nézni. Nem is igazán értem, hogy miért fekete a ruhák nagy része...)
Jó ez az irány, amerre nézelődök? Durván számolva 300e körüli összegből kihozható egy biztonságos szett?
Köszi!
-
z123456789
addikt
válasz
csongi #109571 üzenetére
Ja, a vloggernek én is csak pár videóját néztem meg. Nem szoktam leszólni senkit, most sem akarom, nem is véleményezném, csak felcsillant a szemem a videó láttán anno, és emlékeztem rá, hogy van egy ilyen anyaga fent a csatornán. Az esésnél hitelesebb teszt viszont nincs, és bár mindenki máshogy esik, máshogy veri be a fejét, elgondolkodtató, ha olcsó inget venne az ember. Más alis ingről nem tudok tesztet. Szóval hangúlyozom, ha olcsó inget akarnék venni, ezt venném.
Azt már te fogod eldönteni, hogy milyen kategóriát választasz.
Lehet hogy inkább azt venném én is amigt Gaboman linkelt. -
#31733248
törölt tag
válasz
z123456789 #109570 üzenetére
(#109570) z123456789
Az egész érdekes azzal a mocival. Ez egy profin megépített versenypálya, itt nyilván "rendes" szalagkorlát van, máskülönben szegény srác simán otthagythatta volna a fogát.
(#109577) csongi
"Sajnalom a sracot, de az a motor nem erre a motorozasra valo. Plusz maga a palya is korrol korre valtozik."
Pontosan és még esett is az eső...
(#109580) runner 125
Egyértelmű, hogy nem szabad törnie! Viszont láttam már olyan protektoringeket, amelyeknek a kemény része lágy PVC-szerű anyag volt, belül sima szivaccsal. Nem volt valami meggyőző...
-
zgospel
őstag
válasz
runner 125 #109580 üzenetére
Idén a Dainese új, drágább ruhái már komplett level 2 protektorokkal vannak szerelve, ami azért újdonság, mert eddig a gerincprotektorok kivételével csak a level 1 térd, könyök és váll protik voltak az elterjedtek. Ha a Dainese meglépte ezt, akkor rövid időn belül a többi márka is kénytelen lesz követni ezt a trendet, és az végül nekünk vásárlóknak lesz jó.
Továbbá a level 1 és a 2 között ha jól tudom nem csak az energiaelnyelő képesség a különbség, hanem a minősítés megszerzésének a módja is. A level 1 tanúsítványt a gyártók saját tesztjei alapján kapják meg, a level 2-t meg a központi hatóság/szervezet tesztjei alapján. Legalábbis ezt már több motoros boltban is hallottam, remélem nem csak valami urban legendPár hónapja szintén a Dainese piacra dobott egy különálló légzsákos mellényt, amit nem csak az arra előkészített bőrkabát alá lehet felvenni, hanem bármilyen kabátra rávehető, vagy akár önmagában különálló mellényként is. A marketinganyag szerint 7-szer jobb védelmet nyújt így mint egy level 2-es gerincvédő (azt nem adták meg hogy melyikhez viszonyítják), és ezredmásodpercenként monitorozza a motoros viselkedését. Továbbá nem csak a gerincet védi, hanem jóval nagyobb felületet a felső testen.
Ez a jövő. Az a 600 euró amit kérnek érte már most valamivel olcsóbb mint az integrált légzsákos kabátjaik (D-Air), és ahogy 5-10 évente fejlődik majd ez is új termékekkel, úgy fog lentebb csordogálni az olcsóbb kategóriába, szerintem.
-
Chris0321
veterán
válasz
csongi #109575 üzenetére
Úgy tudom büntettek már videó alapján. Plusz pl. youtube-ra nem töltheted fel rendszámmal, ez igaz de a yard-nak ha kérik vagy elküldöd mert fel akarsz valakit jelenteni akkor az érintetlen felvétel kell, tehát nem takarhatod ki a rendszámot mert egyébként nem tudják azonosítani ki volt.
-
Chris0321
veterán
válasz
csongi #109571 üzenetére
Nem néztem meg a videót, csak a sisakra reagálnék. Én is követek egy vloggert aki sisakban van mindig és ezt azzal indokolta, hogy néha megsért egy két szabályt (senki nem tartja be az összeset így ezért nem nézek rá rossz szemmel plusz elég sok videóját láttam és normálisan vezet, néha kicsit lassan is de egy két kisebb gyorshajtás beesik olykor) és mivel a rendőrség videó alapján is büntet ezért nem kockáztat.
-
etnies
senior tag
válasz
baboss #109562 üzenetére
Telefonon néztem, ott szarul jöttek be.
Nos, örömmel látom, hogy a Val Gardena benne van a tervben, nagyon fog tetszeni. A svájci rész is jó lesz, a 29-es út szép nagyon (ez még olasz), Müstair környéke (Svájc) nem hágós, de szép a táj és tele van kisebb-nagyobb kanyarral a 28-as út, ezek közül egy csomó tempós, amit én nagyon szeretek, gokart pálya érzésed lesz, jobbal-bal-jobb-bal 20 másodpercen belül.
Svájcban figyelj arra, hogy a főutakon 80 km/h a limit, elvileg nem mérnek, csak lakott területen belül, de azért jó tudni. Lakott területen lassíts le 50-re, mert szoktak mérni és a magyaros 65 km/h már sokba kerül.Olaszban drága a benzin, de olcsó a kaja, ha tudod úgy csináljátok, hogy
Ausztriában: tankoljatok és egyetek
Olaszországban: egyetek
Svájcban: semmit (vagy tankoljatok, de akkor kártyával fizessetek a Frank miatt, Eurót 1:1-be váltják, ami már 15% lehúzás alapból)A következő túrátokon lehet több Svájc, Furka, Nuefen, Susten, stb
Ez pl a Furka, feleségem kamerázott. -
hroberto
veterán
válasz
dellfanboy #109564 üzenetére
Na szóval...
Ha nincs rajta a protektoring, akkor valószínűleg csontok törnek, így meg "csak" a lagyrész sérült. Aszfaltra esett, a váll kapta az ütést.
Ha nincs rajta, akkor valószínűleg sosem jön már rendbe a válla, így meg már egész szépen gyógyul. -
csongi
veterán
válasz
z123456789 #109570 üzenetére
Lattam!
Maga a vlogger nem gyozott meg teljesen.
Sisakban, szemelytelenul gyerekes stilusbam... -
z123456789
addikt
válasz
csongi #109552 üzenetére
(#109552) csongi
Olcsó protektoring.(#109569) Econ
Arra gondolsz, hogy teli szalagkorlát van, nem szabdalós? -
#31733248
törölt tag
válasz
runner 125 #109567 üzenetére
Én azért jobban bízom a saját Forcefield Pro Shirt X-V Level 2 protektoringemben, számomra meggyőzőbb ütésvédelem szempontjából a habprotektor.
KTM 1290 Super Adventure R. NÜRBURGRING Nordschleife. CRASH!! - a végén a lényeg.
-
csongi
veterán
Igaz, nem motoros, de lassan olyan lesz mint a Crysisba a nano suit cucc. :).
[link]
Ahogy nezem kenyelmileg az anatomia masolasa fog celravezeto lenni. Az izomzat vonalainak a kovetese.:) -
runner 125
nagyúr
válasz
dellfanboy #109564 üzenetére
Totális tévképzet amiről most írsz.
A protektor feladata (ellenben pl. egy autó karosszériával szemben) nem az, h darabokra törve "védjen meg" és úgy nyelje el az ütközés erejét.
Hanem, a pontszerű fizikai behatás erejét ossza el a testeden az adott protektorbetét teljes felületén. Ez által tompul az ütés ereje, protektornyi területen kapod, nem pontszerűen. De az régen rossz, ha egy protektor törik és az is ha szakad a mellény protektorokat helyén tartó szerkezeti része..
..és természetesen az esés mértéketől függően soha nem garancia minden helyzetre a protektoring. Bizonyos erőhatások fölött a testre, protektornyi felületen ható erő is elég ahhoz, h csontot törjön. -
zolee5016
őstag
Hali srácok
Tegnap megejtettem egy komolyabb kört....500 km 1 rövid pihivel,hogy érezzem mennyit ért hosszabb távon az ülésmagasítás...jól vizsgázott..nincs csúszkálás előre,nem zavar a magasságomnál fogva ,nekem kényelmetlen kiemelése a hátsó személy szivacsozásának,és ketten így is kényelmesen voltunk a gépen
reggel gyorsan le is csutakoltam,átnéztem.....Jó ez a Divi
LINK -
Gaboman
nagyúr
válasz
dellfanboy #109564 üzenetére
De most te azt honnan tudod mekkorát esett, azt írta ha nincs protektor lehet válla sincs!
Fogott rajta akkorát hogy lehet nem szakadt szét.
Azért olyan nincs hogy teljes biztonság, hordhatsz akármit is, lehetsz te a legdrágább védőfelszerelésben, akkor is 20 darabra szakadhatsz.
Ha nagyot esel lehet rajtad protektor, bőrruha, bármi, olyan nem lesz hogy nem ütöd meg magad. -
dellfanboy
őstag
válasz
hroberto #109563 üzenetére
ezt nem ertem. haverod bukott muteni kell, de a protektor jol vizsgazott mert egybe van??
kb semmi utest nem nyelt el, hanem tovabbitotta a vall fele az impact-ot es jol vizsgazott?
inkabb torjon millio darabra az a szar de a vallam maradjon egybe...ez lenne a protektor feladata sztem pont hogy nem jol vizsgazott, de ez reszletkerdes.
-
hroberto
veterán
válasz
csongi #109546 üzenetére
Én is ilyesmit használok nyáron (Fox Titan). Egy barátom pár hete esett nagyot aszfalton ugyanilyen protektoringben, ha nincs rajta akkor valószínűleg válla sincs többé. Még így is műteni kellett. Viszont az ing még használható állapotban van. Nem szakadt szét, csupán karcos lett.
-
canniball
nagyúr
válasz
Gaboman #109551 üzenetére
"...egyszer 30 métert csúsztam benne műúton úgy hogy kabát volt felette, nem egyszer estem már benne igaz terepen de bírja."
Össze is foglaltad a lényeget: terepre jó önmagában, de közútra kell (vagy legalább is erősen ajánlott) fölé a kabát. Akkor meg szvsz már inkább egy nyári dzseki protektorokkal. Nyilván önmagában is sokkal jobb mint egy szál póló, de én nem bíznám rá a bőröm. -
csongi
veterán
válasz
Geresics #109550 üzenetére
Ertem. De egy polifoam cordura paros mennyi ido alatt olvadna el vajon?.
A szakadasnal hamarabb lesz hasznalhatalanabb az mar biztos.
Gaboman:
Mit jelent kozepkategoria. A kinai 10en ezres cuccokat itrhon kb dupla aron aruljak.
A shox cucca is ebben az ar kategoriaban nem tud tobbet a kinainal.
Raadasul nagyon sok weboldal ajanlataban benne van a kozuti motorozas is.
..hmmm -
Gaboman
nagyúr
válasz
canniball #109549 üzenetére
Erős anyag, egyszer 30 métert csúsztam benne műúton úgy hogy kabát volt felette, nem egyszer estem már benne igaz terepen de bírja.Igazából a kényes helyeken amik leérnek ott protektor van.
geresics Elkpoik, hát nem hinnem hogy az a vastag műanyag pillanatok alatt elkopik ami ezen van.
Nem igazán látszik rajta sérülés pedig csúsztam rendesen.csongi Én középkategóriásat néznék, amiben jó vastag és jó szivacsos a protektor része.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Külpolitika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest