Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fénynél gyorsabban
- Építkezünk 6. rész (2024)
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
-
LOGOUT.hu
PlayStation 5 összefoglaló
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Szerintem itt inkább az volt a lényeg, hogy a "race to idle" mód van alkalmazva, tehát nem egy fix alacsonyabb órajelre áll be a cucc, ha csak annyi is elég lenne akkor se, hanem mindig 2.23GHz-re törekszik majd, és ha nincs munkája, akkor visszaveszi esetleg... de a lényeg az hogy amikor terhelve van akkor 2.23-on fog menni (tud menni tartósan) az idő nagyrészében.
Legalábbis a fejlesztők és a sony célja is ez.Összevetve azzal ami most van mondjuk egy AMG 5700XT-n, ahol a boost elvileg 2GHz például, de tartós terhelés alatt sose annyi, hanem egy jóval alacsonyabb 1.8x körül áll be... illetve nem race to idle stratégiát használ.
A race to idle amúgy jelenleg a mobilok terén divatos... ahol úgy vannak vele jobb gyorsan túlleni a feladaton max teljesítménnyel, mint alacsonyabb órajelen több ideig dolgozni a problémán, csak hogy ne lépd túl a hő vagy fogyasztás limiteket.
Tehát a Sony úgy tervezte a GPU-t, hogy a 2.23GHz folyamatosan tudni hozza majd elvileg.
Egyébként a videóban túl sok újdonság vagy érdemi új info nem sok volt, szóval aki nem értette az se maradt le semmiről... apró részletek meg amit eddig is lehetett tudni lett jobban megmagyarázva, de az új info minimális.
Ami még érdekes talán, de eddig is tudtuk, hogy a magasabb órajel nem feltétlen előnyös, mert a fogyasztást exponenciálisan növeli, jobban mint amennyi grafikai teljesítményt hoz a konyhára... és pl az 5700 vs 5700XT esetén megmutatták hogy a több CU alacsonyabb órajelen lehet jobb még ígyis. Tehát picit a Sony álláspontja ellen szólt a dolog ezen része.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
hombre[EU]
veterán
Úgy emlékszem azt írták (redgaming csatornától volt),hogy míg nem tudnak sorozatgyártott (igazi szalagon készült,nem "kézzel faragott") terméket mutatni addig nem akarják,mert az emberek szkeptikusak lennének és menne az agyalás, pl. januárban miközben csak novemberben lesz a polcokon...nem tudom mennyire hiteles,nem ismerem ōket,de beszéltek róla
Life, Uh, Finds A Way
-
Wesder
félisten
válasz hombre[EU] #2802 üzenetére
Elképzelhető. Kicsit olyan, mintha megint a dizàjnhoz terveznék a hűtést, és nem fordítva.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
d@vee
őstag
válasz hombre[EU] #2795 üzenetére
"Egyébként volt olyan pletyka,hogy a dizájn annyira...más"
Az új Xbox dizájn is eléggé más, mégsem tartom rondának, sőt. Mint egy soundbar a TV mellett, alatt. Ha nem lennék képben, simán annak nézném.
Ha nagyon csúnya lesz, nem az asztalon lesz, hanem az egyik alsó polcon, kész
Csak lássunk már valamit. Vagy az új kontrollert, vagy a gépet, vagy gameplayt, bármit.Ja
-
nagyúr
Ja még esetleg BC-ről érdekes lehet, hogy a PS4 meg PS4 Pro "mód" az kvázi egy olyan órajel profilt jelent, ami közelíti az adott gép teljesítményét.
De alapvetően, ha lehet a natív mód lesz a cél.Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
hombre[EU]
veterán
-
Kicsimix
őstag
Szóval annyira gyors az SSD, hogy Cerny szerint nem szükséges a memóriába betölteni annyi dolgot előre mivel közvetlenül ssd-ről is etethető a rendszer? jól értem? nyamm nyamm. limitless memory
Csak eurogamer-en olvasgattam a df-es sztorit..
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
F-ECT$
titán
Nekem nem túl aktív használattal kb 3 év alatt halt meg az első SSD-m. Vajon ezek meddig bírják majd ha játék közben is folyamatosan használva lesznek?
Dive ever, work never.
-
NyMRooD
őstag
Nekem baromi aktív használat mellett már 6 éve megy, gond nélkül,egy ssd élettartama sok mindentől függ, sztem nem lesz gond velük.
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
MODERÁTOR
válasz Kicsimix #2807 üzenetére
A The Road to PS5 videóban erről már szó volt. Az eddigi, HDD-s megoldáshoz képest arányaiban sokkal kevesebb RAM is elég, mert sokkal kevesebb adatot kell előre betölteni. Nem csak azért fog eltűnni a betöltőképernyő mert gyorsabban betöltődik az adat, hanem azért is, mert nem is lesz szükség arra, hogy egyszerre annyi adat be legyen olvasva. Vagyis sokkal folyamatosabban fog az SSD-ről töltődni a látott kép.
(#2809) F-ECT$: Itt azért kell, hogy ultragyors legyen az SSD elérése, mert a hosszú betöltőképernyők helyett sokkal intenzívebben és majdhogynem valós időben olvassa be róla a megjelenítendő képet. De nem mint gyorsítótár játszik szerepet, mivel önmaga az adatok forrása. Ezért írásra nincs is szükség.
-
Moby
addikt
Hogynepersze. Az SSD-ről fog menni a render!
~5GB/s vs. ~500GB/s. Persze, nem kell ram, meg limitless memoryJaj, megint a csodavárás...jaj.
-
Moby
addikt
"Elvileg ezzel a Smartshift technológiával szinte állandóan maxon pöröghet a GPU és a CPU is anélkül, hogy túl nagy hőt termelnének."
Nem. A smatrshift nem ez. A smartshift az, hogy adott TDP keretben a CPU és a GPU terhelést úgy osztja el dinamikusan, hogy midkettő a legjobb hatásfokkal menjen. Az adott TDP keretben. Nem maxon. A minden maxon menéshez nem kell semmilyen varázslat. -
hombre[EU]
veterán
Azt azért nem de a renderelési idōt qrvára felgyorsítja,ezért én pl várok csodákat játékok terén. Persze nem a 99%-tól
Pl. egy Bloodborne2-ben a bossok extrém transformationökön mehetnek át egy szempillantás alatt (real-time) ,míg most egy cutscene kellene hozzá és egyéb nyalánkság. Szerintem most jön az idōutazós/multiverzumos játékok idōszaka (Sliders sorozat) 2mp animáció alatt betöltesz egy komplett másik világot[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
#42308056
törölt tag
válasz hombre[EU] #2815 üzenetére
Végre nem kell réseken átbújni a karakterrel hogy betöltse a játék a következő pályarészt? Meg nem lesznek üres folyosók?
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz hombre[EU] #2815 üzenetére
A játékok 95%-ban majd ugyanúgy lesz résenátbújás, mert azokat el kell majd készíteni minden másra is.
-
Moby
addikt
válasz hombre[EU] #2820 üzenetére
Én ezt értem, csak egy olyan fícsörre megy a recskázás az összes sonys stúdióban, amiből a címek 5%-a fog profitálni. Miközben azért el lehetett volna azt a fejlesztést, meg árat költeni olyanra is, amiből minden más is profitál. Például a számítási teljesítmény. Én egyszer ezt már átéltem, cellnek hívták. Az sem sült el túl jól. Ennek a sony, kényszeres, széllel szemben hugyozásnak nagy hagyománya van, a ps2-nél be is jött, de azóta sem, viszont eltelt közben 20 év. De meglátjuk majd, mi sül ki ebből.
-
MODERÁTOR
Ha már megy a negativitás és a konzol funkcióinak lehúzása, akkor Carlos Padre is megkért, hogy rakjam be ezt a cikket:
-
hombre[EU]
veterán
Igen,simán lehetett volna, de nem lett. Ez egy ilyen vízió/filozófia és lehet,hogy nem jön be,mert rizikósabb mint pc-t építeni...de azért nem egy cell-rōl beszélünk. Ott nem volt aki a környezetet biztosította a hardwarehez. Illetve azon a ps3-mon készült game of the decade már egy évvel ezelōtt arról beszéltek,hogy niche product lesz.
Kendek visszaállítják ~2ghz környékre a clockot, a tflops matyit sírva fakadbak...a gép meg megy tovább
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
Szabi®
addikt
Sztem a ps5 kezdeti szakaszában játékok terén nem lesz még semmi eget rengető.Inkább a konzol életútjának felénél kezdenek majd jó gémeket rittyenteni. Eddig is igy volt
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz #21123072 #2826 üzenetére
Szerintem ennek az írásnak nincs alapja, vagy már jelentősége. Egyrészt mert mostanában pont az ellenkezőjéről áradoztak a fejlesztők, másrészt pedig a fejlesztői hardver az nem a végleges ami majd sorozatgyártásba kerül. Vagyis lehet, hogy voltak problémák a kezdeti hardverekkel, de nem lesznek azzal ami a boltba kerül. Ráadásul pont arról volt szó, hogy nem lesz többé túlmelegedés miatti kényszer lekapcsolás sem.
-
#42308056
törölt tag
De azért nem lesz túlmelegedés miatti kényszerlekapcsolás, mert nem a hőmérséklet alapján fogja szabályozni az órajelet a konzol. Szépen elfüstölnek majd a gépek.
A változó órajel meg még laikusként is bonyolultabban optimalizálható dolognak tűnik mintha fix lenne. A Naughty Dog biztos meg fogja oldani, de egy Ubisoft vagy EA fog erre időt adni a stúdióinak?
Ködös még az egész persze, reméljük tényleg csak hangulatkeltés a hír.
(#2831) BiggusDickus: Simán benne van hogy egy pánik erőtöbblet rádobással elégtelenné vált a hűtés és kuka az egész konstrukció.
[ Szerkesztve ]
-
l.skywalker
félisten
Szerintem sem valid, hogy ilyen mértékű gond lenne. Sőt, nem is gondról van szó. Én úgy gondolom, hogy arról van szó, amiről már régebben is lehetett olvasni, hogy az árazással van gondjuk. Van megoldásuk a hűtésre, teljesítményre mindenre is, de több forgatókönyv is létezik, hogy ezért mennyit kérnének el. Várnak. Várnak arra, hogy a piac többi szereplője milyen árral rukkol elő (MS) és várnak arra is gondolom, hogy a jelen helyzetben miként alakul a vásárlókedv is. De ez is jelentheti azt, hogy az emberek otthon rekednek és szívesen költenek új konzolra de azt is, hogy megszűnik a munkájuk és nem lesz pénzük régire sem.
Azt kétlem, hogy 9 hónappal a megjelenés előtt még ott tartanának, hogy nem tudják lehűteni. Le tudják, csak kérdés milyen áron.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
MODERÁTOR
válasz #42308056 #2832 üzenetére
Az alkalmazott órajelszabályozó technológia nem ugyanaz mint ami turbóval jelenleg dolgoznak a PC-s procik (CPU/GPU). Amennyire ki lehetett a DF videóból is venni, a megadott max órajelek az alapórajelek, és nem hagyományos turbó. Emiatt nem kell túlmelegedéstől tartani. Egy meghatározott fogyasztási keretbe kell beleférni, amire a hűtést tervezték. A teljesítményt pedig dinamikusan szabályozza, attól függően, hogy mire van szükség. Ergo kevesebb lesz a felesleges üresjárat, és általánosságban halkabb és hűvösebb lesz a konzol.
Én egyelőre úgy látom, hogy ez a hűtés kérdésének a kétféle megközelítése. Az MS maradt az eddig bevált módszernél, a Sony pedig újított. -
Tuomas
addikt
válasz l.skywalker #2836 üzenetére
Én nem tudom, hogy mi a helyzet, de nekem a gyanús az az, hogy a vezető játékfejelsztőjük már 2. vagy 3. alkalommal tolja el a játék megjelenését (korábban a ND-ra ez nem igazán volt jellemző), és az, hogy a gépet kávzi még be sem mutatták, csak beszéltek a paramétereiről, meg hogy mit fog tudni.
Ilyenkor az emberben jogosan merül fel, hogy valami nem ok.We were here
-
l.skywalker
félisten
Elmondták, hogy ez logisztikai gond. A fejlesztés jól áll, de az új helyzetre való tekintettel tolták el. Gondolom több részleg több részleten dolgozik a véglegesítésen, akik akár országokon vagy kontinenseken át most otthon rekedtek és ennek az összeszervezése több időt vesz igénybe. Én ebben most mindenképp joviális maradok. Sorban fogják eltolni a játékokat a kiadók, ők csak az elsők voltak.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Tuomas
addikt
válasz l.skywalker #2843 üzenetére
Meglátjuk hogy mi lesz, lehet, hogy így van ahogy írod, nekem mindenesetre ezzel az egésszel kapcsolatban van valami rossz érzésem. Ne legyen így, mert kíváncsian várom, mit domborít a sony, kíváncsian várom azt is, hogy válasszak majd az xbox és a ps között, de valamiért az eleje óta az a megérzés van bennem, hogy a sony hátrányban van most.
Mondom ezt kb 6 évnyi ps4 után, szóval nyilván nekem sem mindegy, hogy a soksok digitális játékomat továbbviszem-e ps5-re.We were here
-
keIdor
titán
válasz #42308056 #2839 üzenetére
Egyébként tavaly, még a tél elején lehetett hallani 36CU 1900MHz környéki pletykákat, 9.3TF-al.
Akkor kapta fel a sajtó a TF értékeket, bemutatta a konzol kinézetét a konkurencia és 12TF-os erővel várták az Xboxot. Már akkor volt szó 52CU-ról és alacsonyabb órajelekről. Mindez igaznak bizonyult. "Bepánikolt" a Sony és órajelet emeltek, hogy legalább két számjegyű TF-el induljanak ők is.
Csak aztán a 2.2GHz-nél jókora fogyasztástöbblet jelentkezik és a hűtést módosítani kell.
Túl sok a véletlen...¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
l.skywalker
félisten
Szerintem egy cég, aki elad 150 millió konzolt nem követ el ilyen típusú hibákat launch évben.
Ha csak a TF számítana, akkor az elmúlt 2 évben is hátrányban lettek volna és pánikoltak volna
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
keIdor
titán
válasz l.skywalker #2848 üzenetére
Csak furcsa az, hogy már novemberben kiszivárogtak ezek az adatok és igaznak is bizonyultak.
A Sonynál a 36CU@1.9GHz valóban 9.3TF környéke lenne.Végül 2.23GHz lett a GPU vége, csak most meg hűtés problémákról olvasni, azért mondom, hogy túl sok a véletlen.
Látod egy sikeres Xbox 360 után a Microsoft is rengeteg hibát elkövetett, ahogy a PS2 után a PS3 is bukdácsolt évekig. Semmit nem jelent amúgy, én remélem ez a generáció 50-50%-al megy majd, egy jó erős rivalizálásból a fogyasztó csak profitálhat.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
l.skywalker
félisten
A 360 közkedvelt volt, de nem volt sikeresebb a generáció végére mint a PS3, ha az eladásokat nézzük.
Ellenben egy PS4 vs. Xbox One között nem kézzel, hanem kezekkel - sőt! Testhosszakkal mérhető a különbség, ami a sikerességet illeti, ha az eladásokat nézzük.
De pont ez az oka annak is, hogy a 2 cég profilban el is tért egymástól, így a valódi verseny leszűkült egy kisebb részére az egésznek.
A Sony csinálja tovább amihez ért, az MS pedig paralell PC-re is megjelenik, erősíti a Cloud gaming jelenlétet és a lehető legtöbb felületen meg akar jelenni, ezért cserébe a konzolt prémium terméknek szánja.
A közös pont egyedül lassan a multiplatform címek játszhatósága marad, amiben versenyezhetnek.
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Kicsit megosztóak a vélemények a Pro kapcsán. Mérjük fel, ki hogy tervez vele! Eredmény egy hét múlva!
Tervezel-e PlayStation 5 Pro-t vásárolni?
Eddigi válaszok megtekintése
Hirdetés
A topikban tilos hirdetni!
Az OFF topik erre található!
- Új, bontatlan dobozos, japán kiadású Canyne Malzeno Palamute Amiibo figura (Monster Hunter Series)
- Új, bontatlan dobozos, japán kiadású Razewing Ratha Amiibo figura (Monster Hunter Series)
- Playstation 5 Slim + ADATA XPG S70 BLADE 1TB SSD
- Destroy All Humans / Crypto-137 Collector Editon / PS4
- Star Wars Outlaws PS5 / + Steelbook
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest