Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#75851) Kornel válasza DeFranco (#75849) üzenetére


Kornel
veterán

azért megnézném a régebbi kocsikat is a iihs small overlap teszten :U
és most nem a focus-ra gondolok, hanem hogy egy euroncap 4 csillagos kocsi vajh' mit mutat?

(#75852) DeFranco válasza Kornel (#75851) üzenetére


DeFranco
nagyúr

(#75853) neduddki válasza DeFranco (#75841) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

most mit kell ertetlenkedni az almokat meg kell valsoitnai keru amibe keru...:- (

udv

neduddki

p.s. Feltegla moist nem akedvenc szavajarasodra utaltam

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#75854) Kornel válasza DeFranco (#75852) üzenetére


Kornel
veterán

:DD

kösz, majd írok nekik :D

(#75855) sasa134


sasa134
addikt

sziasztok, 2009 körüli (inkább 2009-2010) 6-os Mazdát nézegetek. Egy megbízható, nagy (most A3 van), biztonságos kocsit szeretnék, családi használatra, nem sok, max 15e km/éves tervezett futásra. Épp ezért a benzines verzió mellett döntöttem, az 1.8-as 120Le-s verzió van kinézve (ilyen futás mellet is a 2.0-ás fogyasztása kicsit sok lenne), nem versenyautót keresek. Van valami tapasztalat itt esetleg vagy tudnivaló amire érdemes odafigyelni? Németországban élek, a keretből egy 40-60e Km-es 4-5 éves , vezetett szervízkönyves kocsit kapok (főleg az 5 ajtós tetszik de ez lényegtelen). Van vmi ami ellene szól? Köszönöm , üdv

Avanti Roma

(#75856) neduddki válasza DeFranco (#75852) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

volt egy mondas a toreses emborok koztt a rono 5* tesztjei utan: jol megtanultak ugy terveni, hogy a teszten jol eredmeny szulessen....

udv

neduddki

mod: sasa134: az alktresz ar, de ugyis markaszervizbe hordo majd akkor meg e tobbi sme ocsobb

[ Szerkesztve ]

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#75857) DeFranco válasza neduddki (#75856) üzenetére


DeFranco
nagyúr

szerintem a biztonság ott kezdődik, hogy jó, lehetőleg bolondbiztos futómű.

ha nem csúszol le az útról, meg tudsz állni vagy irányítható marad az autó egy jávorszarvasozás (akár azért mert nem adják meg az elsőbbséget jobbról) után akkor be sem kell váltani az ötcsillagos plecsnit. nuff said.

(#75858) Qru válasza Zewa (#75827) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Talán mert drága a benzin és keveset keresünk... :F Akkor tankold te a 3.0R-t. :D 15 liter alhangon bekap és akkor még nem is léptél neki oda.

#nincsbennetarcsi

(#75859) sasa134 válasza neduddki (#75856) üzenetére


sasa134
addikt

Igen ezzel számolok, hogy oda kell majd hordani a könyv miatt. Nem hiszem, hogy VW/Audi/Volvo (ezek voltak még versenyben) jelentősen olcsóbbak lennének (sőt). A kérdés az, hogy egy ilyen korú/állapotú autónál a kötelezőkön kívül számíthat-e az ember típushibákra stb Remélem a Mazdánál nem nagyon.

Avanti Roma

(#75860) neduddki válasza DeFranco (#75857) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

van aktiv es passziv bisztonsag ne keverjuk giizket agozekevel:- )

udv

neduddki

mod: sasa134: en magyartapasztlatokr tudok hogy futomuvekt szeretik elmhagolni, de ez a Te esetedben nem all fent

[ Szerkesztve ]

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#75861) DeFranco válasza neduddki (#75860) üzenetére


DeFranco
nagyúr

elnézést kérek, hogy van véleményem, hol kell befizetni a bírságot? ;]

(#75862) sasa134 válasza neduddki (#75860) üzenetére


sasa134
addikt

köszi erre odafigyelek azért :R

Avanti Roma

(#75863) neduddki válasza DeFranco (#75861) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

akkor is ekkola lenne a szad ha a zopelben logna asegged me hagytuk volna?:- )
amugy mreg kiengedte meg Nked hoigy sajat vemeneud legyen???:- )))

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#75864) DeFranco válasza neduddki (#75863) üzenetére


DeFranco
nagyúr

azzal is meg volnék elégedve, még mindig szimpatizálok vele, jó autónak tartom a rendelkezésemre álló információk alapján a gasztrát. akkor is ekkora lenne a szám :P

[ Szerkesztve ]

(#75865) bitpork válasza neduddki (#75853) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Nem is vettem magamra :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#75866) -v- válasza Qru (#75858) üzenetére


-v-
addikt

3.0R-re a gyári!! adat a 15 liter városban :C és az a kézi váltós :D Automatára még több...
Nem baj, nekem azért jöhetne :))

(#75867) MunezXBK válasza -v- (#75866) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem úr, aki nem pazar. :D

(#75868) Qru válasza -v- (#75866) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Enyém is bekap simán 15 litert ha hajtom. Szóval ha azt megküldöd lesz abból 20 literes fogyi is.

#nincsbennetarcsi

(#75869) -v- válasza Qru (#75868) üzenetére


-v-
addikt

Jó mert kimentek a cimborákkal a Mátrába huligánkodni :))
Egy családi kombi már túl nagy ahhoz, azzal úgyse csinálsz ilyeneket, a családi síelés alkalmával meg úgyse revlimitig forog a motor :C Nyilván nem is egy városi szaladgálós munkábajárós verda, szóval a városi fogyi is mindegy ..

(#75870) neduddki válasza -v- (#75866) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

outbreak 3l otomata naffalu /nem dugos/+orszag fedelzeti szeritn 10l/100km 30Mm-re normalisan kozlkedve

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#75871) TaaT válasza DeFranco (#75857) üzenetére


TaaT
veterán

Tiédben van ESP?

Give them hell Ukraine!

(#75872) -v- válasza TaaT (#75871) üzenetére


-v-
addikt

Focus 1 ESP amúgy se sokat ér :(

(#75870) neduddki: tesztek szerint sokat csal a fedkomp, valóságban lehet az 12-13 is, de szerintem az se sok. Na meg fel kell ülni a bkv-ra munkába járni :) Vagy venni egy lefingott ezres stiftet. Vagy bicajozni :)

[ Szerkesztve ]

(#75873) Qru válasza -v- (#75869) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az igaz. :D Nem egy tipikus játszós autó az már túl nagy hozzá valóban.

#nincsbennetarcsi

(#75874) deicide válasza -v- (#75872) üzenetére


deicide
veterán

Felülnék BKV-ra, de Sukoróra nem jön. :)
Bár, ha megépült volna a kaszinóváros, lehet, hogy lett volna járat. :DDD
Így marad az opel team.

[ Szerkesztve ]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#75875) -v- válasza deicide (#75874) üzenetére


-v-
addikt

Jó mondom, nyilván nem ez az ideális munkábajárós verda ;)

(#75876) mokus1


mokus1
addikt

Kicsit elkezdett rohadni a kerékjárati ív, viszont most nem tudom letenni az autót hogy elvigyem karosszériáshoz. Esetleg addig nincs valami módszer amivel átmenetileg tudnám mérsékelni az előrehaladást?

(#75877) bitpork válasza mokus1 (#75876) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Fémig csiszolod, majd lealapózod azt a részt. Ronda de megfogja egy ideig. Persze ha nincs átrohadva.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#75878) DeFranco válasza TaaT (#75871) üzenetére


DeFranco
nagyúr

nincs, miért?

(#75879) TaaT válasza DeFranco (#75878) üzenetére


TaaT
veterán

Mert anélkül egy mezei autó távolról sem bolondbiztos. :) [link]

Give them hell Ukraine!

(#75880) DeFranco válasza TaaT (#75879) üzenetére


DeFranco
nagyúr

és a futómű ESP-vel bolondbiztos?

(#75881) TaaT válasza DeFranco (#75880) üzenetére


TaaT
veterán

Nem, de közelebb van hozzá, sokkal :)

Give them hell Ukraine!

(#75882) DeFranco válasza TaaT (#75881) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ezt már ki akartam fejteni neduddkinak a válaszban is, de gondoltam hátha nem lesz rá szükség :U

nézd, én nem azt írtam, hogy a focus futóműve ultimate... sőt, azt sem írtam, hogy jó, azt meg főleg nem, hogy bolondbiztos

sőt, meg sem említettem a focust

természetesen ettől függetlenül úgy gondolom, hogy jó futóműve van, és nem csak én mondom ezt, hanem mások is, sőt, a tesztekben egyenesen bolondbiztosnak van titulálva (bármit is jelentsen ez) TC is ezt írta róla, de ez a véleményem nem jelenti azt, hogy bármilyen szempontból is a legjobbnak tartanám, vagy hogy szükségtelennek gondolnám az ESP vagy bármilyen más rendszer meglétét. egyszerűen jó, ami növeli a biztonságot.

én csak annyit írtam még reggel, hogy "a fene egye meg, hogy így lopják az autókat, hát még egy rendes autót sem vehet magának valaki nyugodt szívvel, mert aztán parázhat, hogy elviszik, főleg ha beleteszi a rendelkezésre álló keretet és nem 2/3 áron vesz valami - például - kevésbé biztonságosat"

na már most erre be lett ide linkelve egy 200-zal frontálisan betonfalnak focussal video, nyilván olyan felütéssel, hogy höhöhö méghogy biztonságos fóóóókusz nedumájjá köcsög. néhéhégycsillag encéápé meghaszb*zi...

...hát nem nekem kellett megültetni a futóművet, hogy be tudjak kanyarodni. Ennyit akartam elmondani.

[ Szerkesztve ]

(#75883) hdman válasza DeFranco (#75880) üzenetére


hdman
őstag

Csak akkor ha Sonky* az anyósülésen ül :DDD

*aki nem érti jelezzen :K

Sopron city :)

(#75884) TaaT válasza DeFranco (#75882) üzenetére


TaaT
veterán

#75849 DeFranco: amúgy igen, biztonságos.

#75857 DeFranco

Ezt a 2 kommentedet kapcsoltam össze, azt abból jött a kérdés. :)

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#75885) DeFranco válasza TaaT (#75884) üzenetére


DeFranco
nagyúr

"jó, lehetőleg bolondbiztos" ;)

biztonságosnak tartom a fókát, és jónak a futóművét. pont. nem tettem relációjelet semmilyen irányba, semmilyen más típushoz.* cserébe elvárom, hogy ne kelljen már minden kijelentő mondatom után magyarázkodni.

*nem is szoktam. tudtommal (és most javítsatok ki ha tévedek) ki szoktam maradni mindenféle márka- típus- üzemanyag- turbószívó- stb. vitából

[ Szerkesztve ]

(#75886) -v- válasza DeFranco (#75882) üzenetére


-v-
addikt

"ezt már ki akartam fejteni neduddkinak a válaszban is, de gondoltam hátha nem lesz rá szükség :U"

Bezony... amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra, halaszd inkább holnaputánra, hátha akkor már nem lesz rá szükség :C

(#75887) DeFranco válasza -v- (#75886) üzenetére


DeFranco
nagyúr

amelyik probléma nem oldja meg magát két héten belül, az nem érdemli meg hogy foglalkozzanak vele

(#75888) -v- válasza TaaT (#75881) üzenetére


-v-
addikt

(#75889) mézespálinka


mézespálinka
senior tag

Üdv!

12 éves autónál, jobb hátsó kerékíven, peremen belül kis ponton felhólyagosodott a festék. A tulaj megelőzve a bajt lekezelte az egész belső ívet ( csiszolás, Loctite Super Roost rozsda kezelő, alapozás, alvázvédő, szín).

Szerintetek ez mennyire lehet kizáró ok vásárlásnál?

(#75890) Kornel válasza DeFranco (#75882) üzenetére


Kornel
veterán

nyugalom, en csak kerdeztem valamit, es linkeltem egy videot, amiben latszik, hogy a biztonsag es a csillagok relativak.
az meg minden auto iranyithatosagan es kezelhetosegen segit, ha leultetik.

(#75891) -v- válasza TaaT (#75879) üzenetére


-v-
addikt

Na jó, de itt mennyire rájátszik már a csávó :C ez egy mekkora kamudemonstráció így...
Látványosan másképp vezet a másodiknál .... első kísérletnél a második bólyát amikor kerülné már rég alá van szedve a kormány balra, másodiknál meg látványosan későn kormányoz, annak ugye semmi köze az esp-hez :U Ez a kb. hogy sodródjunk ki minél jobban, hogy látványosabb legyen a videó.

(#75892) TaaT válasza -v- (#75891) üzenetére


TaaT
veterán

Ez volt az első vid a youtube-on, biztos van másik szakszerűbb.

Amúgy az is igaz hogy sok féle képen lehet hangolni a menetstabilizálót, meg ott van a TC-s dacia duster amiben elég random volt az esp működése. De az biztos amiben van és be is van kapcsolva az biztonságosabb mint miben nincs. :)

Give them hell Ukraine!

(#75893) -v- válasza TaaT (#75892) üzenetére


-v-
addikt

Igen ez igaz, legyen akármilyen kula esp is, ha csak 20 helyzetből 1-ben segít, már jobb, mintha egyáltalán nem lenne... ki tudja hátha épp az az egy eset történik meg és jól jön ;) (az arányokkal a focus I esp-jének hatékonyságát és hasznosságát próbáltam szemléltetni :D)

(#75894) Khelben válasza Kornel (#75890) üzenetére


Khelben
nagyúr

az meg minden auto iranyithatosagan es kezelhetosegen segit, ha leultetik.

:DDD

(#75895) Zewa válasza mézespálinka (#75889) üzenetére


Zewa
senior tag

Egyáltalán nem kizáró ok, sőt! Amennyiben ennyi rozsda (kezdemény) van csak az autón jó vétel. A tulaj is van annyira igényes hogy megelőzi a komolyabb bajt! :U

"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

(#75896) Kornel válasza Khelben (#75894) üzenetére


Kornel
veterán

talán rosszabb lesz, ha lejjebb kerül a súlypont? :U

(#75897) bitpork válasza DeFranco (#75887) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Kevés a fóka sok az eszkimó :D

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#75898) Khelben válasza Kornel (#75896) üzenetére


Khelben
nagyúr

A súlypont helyzete egy abból a 300 tényezőből, ami az irányíthatóságot meghatározza. Ha változtatod, azzal változtatsz másik 50-en, némelyiken esetleg negatív irányba. Csak egy durva példa: súlypont lejjebb = rövidebb lengéscsillapítás = elpattogó kerék = irányíthatóság romlik.
Merész dolog kijelenteni, hogy önmagában az ültetéstől az irányíthatóság javulna, mikor romolhat is.

(#75899) Kornel válasza Khelben (#75898) üzenetére


Kornel
veterán

nálam szerencsére pozitív irányba változott az irányíthatóság.
lengéscsillapításhoz pedig annyit, hogy lehet a lengéscsillapítókat is cserélni olyanra, amik kifejezetten a rövidebb rúgókhoz vannak tervezve.

(#75900) TaaT válasza Khelben (#75898) üzenetére


TaaT
veterán

Nem túl régen ha egy gyártó olcsón akart (nagy átalakítás nélkül) egy sportos modellt a tucat modellből akkor egyszerűen leültették az autót, ez lehet pár milliméter, de akár 25 is. És a rugókon kívül cserélték le a komplett futóművet, max a lengéscsillapítókat.

És az sem véletlen hogy az ólród a sebesség függvényében változtatja a hasmagasságot.

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.