Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
MunezXBK
nagyúr
Előleget.
BigBlackDog
veterán
Én semelyiket sem hagynám szívesen ott, hanem sietnék összehozni egy átvizsgálást (persze ez függ a szervizek terheltségétől is). Ha nagyon kellendő a típus, akkor persze kellene jó eséllyel, ha tényleg akarom az autót. Foglalóval nem szívesen játszanék, viszont ha csak előleg van, akkor ugye másnak is eladhatja akár, legfeljebb vissza adja az előleg összegét (ideális esetben).
Csabroncka
addikt
Ne foglalóra szerződj hanem előlegre így ha nem jó a kocsi visszaadja a pénzt és kész...
Egyébként Gorcar és a helyszínen mindent tudni fogsz...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
blt.62
őstag
Sziasztok!
Egy ismerősömnek kinézet 2 kocsit Szegeden. Szerintetek melyik lenne a jobb választás?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/kia/rio/kia_rio_1_6_cvvt_-112_le_vez_szerv_konyv-14000469
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/seat/leon/seat_leon_1_4_tsi_stylance_mo-i_serulesmentes-13910502
MegtorloXp
Shade45
senior tag
Sajnos a Gor Car nem hiszem, hogy játszik.
Prius 2ről van szó, szeretném a hibrid hajtást is átnézetni vétel előtt.
Csabroncka
addikt
Budán van valami hibrid szerviz, anno mikor Aurison is kattogtam felhívtam őket és nagyon normális volt a faszi. Azt mondta ha vásárlás miatt kell, akkor egyeztetve,de soron kívül megnézik!
(valami 20-on ezer kb...)
(Kovács Attila)
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
gyenesmartin
őstag
Prius-ban nem e-cvt van?
Ha jól tudom, abban 2 villanymotor, 1 bolygómű, meg a benzinmotor van, nem pedig a szíjas cvt. Sok minden nem tud elromlani benne.
molnarpeter
nagyúr
Juhász Jenőt szokták javasolni Prius átnézésre a klubban.
Hibridautóról volt néhány panaszkodó vélemény, én nem ismerem őket.
[ Szerkesztve ]
blt.62
őstag
Szerintetek a Seat vagy a Kia a jobb választás?
MegtorloXp
molnarpeter
nagyúr
A Rio inkbb Ibiza méret, mekkora autóra van szüksége? Városba Rio, helyközi közlekedésre inkább Seat szvsz.
Shade45
senior tag
Tavaly a Toycar teljeskörűen átvizsgálta az autót. Elvileg rendben van
(172257) gyenesmartin
Hibrid akku állapota, ami a leginkább érdekelne, illetve alvázszám alapján az esetleges visszahívások megvannak-e csináltatva rajta.
blt.62
őstag
Köszi. Akkor a Seat lesz.
MegtorloXp
molnarpeter
nagyúr
Kicsit fura azért a kuplung cseréje ilyen futásnál, egy alapos átnézést nem hagynék ki. Vezérlés ha papírral igazolt, mindenképp pozitív. Kokszosodással érdemes számolni.
[ Szerkesztve ]
máyköl
veterán
Én biztosan a Seat -ot venném.
#94529552
törölt tag
Miért lenne fura, amikor a kuplungnál leginkább a használat módjától függ, hogy meddig bírja.
Sziasztok! Arról szeretnék érdeklődni, hogy egy 5 éves Mitsubishi Outlander PHEV 2.0, kb 4,5M ár környékén, fenntartási költségeket tekintve kb mekkora összeget tud behozni más nem-hibrid összkerekes terepjárók költségein évi 15000 kilométer esetén?
Beleszámolva minden olyan járulékos költséget, mint például egy esetleges akkumulátorcsere, vagy bármilyen alkatrész elromlása.
Mit tudtok róla, mennyit eszik kb? Persze tudom, ez nagyban függ attól, hogy milyen használatra van és milyen időközönként van alkalom tölteni.
Olyan alternatívákhoz kellene hasonlítani, amik szintén városi terepjárók, de nem hibridek, és ár tekintetében kb fele ennek a hibridnek. Azzal a céllal került megfontolásra a megvétele, hogy 10 év alatt talán behozná az árán annyit, amennyivel drágább és hát összességében egy újabb autóról van szó.
[ Szerkesztve ]
Elméletileg 50 km-t gyakorlatilag kb 40 km-t tud megtenni tisztán elektromosan, ha városban napi 40 elég, és tudod ingyen tölteni mondjuk munkahelyen, akkor kb 0Ft eljársz, ha otthon töltöd akkor annak a költsége, ha mész hosszabb távokat akkor meg rájön az üzemanyag, szóval nagyon nem mindegy hol használod + a zöld rendszám előnyei
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
diegho
nagyúr
A 2009-től gyártott Scenic mennyire jó választás családi autónak? Franciákat alapvetően nem nézegettem, de ma láttam egy ilyent és eléggé jónak tűnik méretben 2 gyerekhez. Van hozzá best buy motor, vagy olyan, amit kerülni kell?
BigBlackDog
veterán
1.6 benzinről sok rosszat nem hallottam és asszem hatsebességes a kézi váltó hozzá, amivel pályán sem forogja szét magát (annyira). Renault topikba nézz vagy kérdezz be, ott talán több a tapasztalat.
diegho
nagyúr
Ahogy nézem az alkatrészárak is egész tűrhetőek. Az 1.6-os a Megane 1-ben bemutatkozott továbbfejlesztése nem? Az már akkor is egy elég jó motor volt. Ez pl egész jónak tűnik 1845mm széles, pont ez kell nekem, 4400 alatti hossz, 1800 feletti szélesség.
molnarpeter
nagyúr
Közeli leszármazottját, egy Grand Scenicet használtam/-tunk, 200k/9 év körül érezhető volt pár dolgon a precíz tervezés. Amik elhasználódtak: motortartó bak elfáradt, gázpedál potméter leragadás miatt cserére szorult, váltógomb bőr elkopott (kormányon csak kicsit látszott a futás), egyik pedálgumi elkopott, szélvédőmosó kupakja elfáradt, futómű kopogni kezdett, intercooler kifújás miatt csere, hátul ülésfoglaltság/övbekötés jelzés romlott el, a plusz két ülés nyitó szalagját kiszívta a nap, elektromos rögzítőfék hiba is volt (lehet, hogy csak betétre jelzett), egy fényszóróállító motort cseréltem rajta, és egyszer valami váltó rudazat/bovden baj lehetett, mert nem volt kapcsolható minden fokozat. Használatban a tempomat kapcsoló fura helyen van, a bluetooth zenelejátszás közben néha mintha kicsit torzított volna (enyhén eltérő tempó, vagy hasonlónak hallatszott, elég ritka volt ahhoz, hogy ne figyeljem meg ) és néhány felszereltséghez csak RCA bemenet van USB nélkül - vezetéken biztosan nincs BT zene gond. Ha korai évjáratban volt még 2.0 dCi DPF nélkül, az jó választás lehet, nálunk 1.9 futott különösebb panasz nélkül (csak az IC csere kellett, az meg lehetett kavics vagy egyéb okból is), de a 2.0 láncos vezérlésű Nissan fejlesztés, benzineseket nem ismerem. Kényelmes dög, egész jól is eszik, a tolatóradar miatt szívesebben parkoltam vele, mint a Fiestával, érzésre nem lehet túl nagy a fordulóköre és az elefántfül tükrök is sokat segítenek.
[ Szerkesztve ]
Vesztor87
senior tag
Bele kell ülni, meg kell nézni. Após is fikázta a Lacettim hogy az kicsi, a focus mk2-je vagy 8-10 centivel szélesebb, mennyivel hosszabb... Aztán beültünk mindkettőbe egymás után és csöndbe maradt... Vicces tud lenni néha az ilyen:-)
alázógyík
őstag
Feleségemnek 3-as Megane kombija van, és imádja. Jó minőségű, kényelmes és csendes.
1 dolog ami furcsa, hogy a tempomat és a limiter bekapcsolója a KÉZIFÉK mellett van.
Nyugodtan vehetitek, az 1.6-nál amire kell figyelni az az okoskerék cseréje.
diegho
nagyúr
Mennyi pénz az okoskerék? 1.5dci-n is gondolkodtam, napi 55km-t megyek országúton, város kevesebb, mint 2000km évente, éves futás 20k körül.
Qru
MODERÁTOR
Mondjuk egy külföldi nyaralás élmény lehet a 35 literes tank és az autópályás 8 literes fogyi mellett.
#sohasemérszoda
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Atlag 200-250km-enkent úgyis van pisi szunet, nem belefer egy tankolas is?
tboldi
nagyúr
Katéter.
alázógyík
őstag
30-50K között.
Évi 20K-n már érződne bőven a fogyasztás különbség a dci javára. 6l vs. 10l k.b.
Qru
MODERÁTOR
Kicsi a hólyagod akkor. A szokásos 730 km-es utat rokonokhoz 1 max 2 megállással tolom le (és tankolás nélkül ).
#nincsbennetarcsi
730km, 2 megállás, az pont 250km, mint amit írtam.
Mellesleg a civic az eibach pro kittel kirázott mindent (is).
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Szerintem nem csak a köztes megállókra gondolt, mivel -valószínűleg- a 730. kilométernél is megáll.
Qru
MODERÁTOR
A végállomás is benne van kb félúton dobok egy sárgát de nem benzinkúton mert ott sokan szoktak lenni.
Akkor a Accord-be nem lesz új ruggancs?
#nincsbennetarcsi
SzlobiG
félisten
Vajon pályán mennyit ehet ez 130-140 között? Mer néztem én is ezeket a városba nagyon jó, csak ha néha elutazunk, akkor mennyivel érdemes számolni.
Doki16
addikt
Ilyen normális használat mellett ahogy látod 8.2 az átlag. [YT link] Én úgy olvastam, hogy pályán komolyabb használat mellett elkéri 10-12-t.
De ez sem pályázásra van kitalálva. Arra még mindig a dízel a legjobb. Majd ha egyszer végre sikerül egyet venni akkor beszámolok róla, hogy miképpen fogyaszt a PHEV
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Ha jól értem az egészet, akkor az elektromos hajtás nélkül, csak a benzines motorra támaszkodva fogyaszt ennyit. Ebben tehát nincs benne az, hogy menet közben újratölti az akkumulátort, amit fel lehet használni. (Illetve töltőállomáson is fel lehet tölteni fél óra alatt 80%-ra, persze attól függ, kinek van kedve ezért megállni.)
A lényeg, amit én valamelyik tesztben olvastam, hogy effektíve átlagosan 5,5 litert eszik autópályán, ha csak az autó újratöltő funkcióját vesszük igénybe, azt nem, hogy valahol megállunk tölteni is.
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Sejtettem, hogy ekkora bódé megeszik 10 liter körül.
Ja gondolom faterodnak lenne a Q5 helyett.
(#172285) Citroghost Most elmész nyaralni mondjuk 300km-t pályán te megállnál töltögetni? Sztem nem. A másik, hogy egy bizonyos sebesség fölött már csak benzinnel hajt asszem 110 felett, pályán meg én pl nem cammognék annyival na meg akkora tempónál szerintem jó ha 10-20 km-t el tud menni villannyal. Szóval ez pályán 130-al csak a benzin motorral fog menni ergo igaz amit doki írt lazán bekapja a 10 körül. Szívó benzin+nagy súly+rossz alaktényező ez mind mind hátrányosan hat a fogyira.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Igen, ez csak tisztán benzinmotorra értendő. De a hajtás tudja menet közben is tölteni a nagy akksit. Nyilván soha nem fogja tudni normálisan tölteni. A videóban is látható, hogy néha simán villany üzemmódban halad hiába nincs feltöltve.
Az az 5,5 csalóka mert úgy adják meg, hogy teljesen feltöltött akkumulátorral indulnak és ameddig megteszi az első 50-60 km-t tisztán elektromosan, addig nyilván nulla az üzemanyag-fogyasztás. Majd a maradék részt rendes belső égésű motorral és így a teljes 100 km-re számolnak átlagot. De az valószerűtlen, hogy egy 500 km-es úton minden 100km-nél fel legyen töltve teljesen.
Az én hybrid Aurisom eszik 5.5-öt pályán. Egy ilyen nagy batár simán a dupláját.
(#172286) SzlobiG: Igen ahelyett lenne.
Nincs sebességkorlát villanyos módban. [YTlink] Csak nagyon lassan vászonragja el magát addig [YT link]
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
diegho
nagyúr
Ez az 1.5dci mennyire problémás?
Doki16
addikt
106 lovas 1.5 dci-ben már sok mindent kijavítottak. M3 nekem ezzel volt szerelve és nagyon szerettem. Azért javaslom ezt a verziót, mert nincs benne FAP/DPF.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Kizart. Olyan meredek a garazs leálló, hogy igy is fél centin mulik a dolog, majdhogy kiszorult szegeny
120km/h-ig tud menni kizárólag elektromos üzemmódban. Ez nem azt jelenti, hogy 140-nel nem megy, hanem azt, hogy 140-nél már a benzinmotor is rásegít egy kicsit.
(#172287) Doki16
Itt az is kérdés, hogy hány km benzinmotoros megtétel alatt mennyi elektromos energiát tud visszatölteni.
[ Szerkesztve ]
diegho
nagyúr
A 110 lovas milyen?
Doki16
addikt
Ezt sajnos nem tudom. Általában az ilyen kocsik benzinmotorról nem is töltik, csak a fékezéssel. Legalábbis az Ampera tuti nem. Ehhez kellene egy kocsi és a hozzá valló appal monitorozni. Nálam az Auris Hybrid egy 100-ról 30-ra való fékezéssel nagyjából 30-60 Wh-át tud visszatölteni.
(#172292) diegho: Van benne FAP. A Renault egy kis matricán mutatja, hogy melyikben van. Ott a jobb alsó sarokban látható. [link]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Én azt olvastam erről, hogy nem a fékezés, hanem a benzinmotor tölti vissza, még álló helyzetben is.
Doki16
addikt
Ezért írtam, hogy nem ismerem a típust használati szempontból. (de már alig várom, hogy legyen egy ) De az biztos, hogy a fékezés is tölt vissza. Lehet akkor a PHEV is átkapcsol hybrid módba és képes a benzinmotor tölteni.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Na ja, de csajok, a gyerekek, vagy az öregek miatt úgyis meg kell állni minden 200-250km-en
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
140-nél inkább a villany segít be kicsit a benzin motornak és nem fordítva, szóval ott reálisan már 9 litert felszippant.
Az viszont valós, hogy a motor magától is tudja tölteni az akkupakkot.
Szóval városi cirkálásra való ez az autó de kivitelezhető vele évi 1-1 nyaralás is akár.
Én a rizikófaktorok miatt mondjuk nem venném, ilyen hosszú távra tervezni merész. Újabb 10 év megtérülés nagyon hosszú idő az alatt sok minden történhet. Beszarik az akksi pakk... Vki neked megy komolyabban... És akkor soha nem hozza vissza az árelőnyét.
De valóban jó a zöldrendszám, meg az adómentesség, meg az ingyen töltés (bár az sem lesz már sokáig így).
#nincsbennetarcsi
OPiiPO
addikt
pelenka
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
Ebben a korban már tena lady
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg