Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#166852) aero. válasza kalmanchris (#166850) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Biztos a nyomatéktól. :K
Nem kellett volna vele lacházán' gyorsulni.

[ Szerkesztve ]

(#166853) kisza25 válasza aero. (#166852) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Ja volt 112 Nm, 64ló ha jól emlékszek:P

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#166854) outsiders válasza kisza25 (#166848) üzenetére


outsiders
aktív tag

Nem, ugyanaz a blokk, mint a Puntoban is, 1.2 82 paci 16 szelepes 4 hengeres blokk.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#166855) Integrale válasza outsiders (#166854) üzenetére


Integrale
veterán

Ő a Fabiáról beszél. :P

"Bad reklám is reklám too"

(#166856) kisza25 válasza Integrale (#166855) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

igen, mert azt hittem az előtte lévő hsz-re válaszolt közben pedig nem :B

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#166857) máyköl válasza Bad Pritt (#166843) üzenetére


máyköl
veterán

:N
1.4MPI

(#166858) Bad Pritt válasza máyköl (#166857) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Nagy a különbség a 8 és 16 szelepes között?

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#166859) kisza25 válasza Bad Pritt (#166858) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Általában alacsony fordulaton 8 szelepes van előnyben, mert alacsonyabb fordulaton jön meg a nyomaték és nagy fordulaton mikor több levegő kell jön ki a 16 szelep előnye lóerők formájában, viszont általában többet is fogyaszt.
Na most 8 szelepnél 1szívó 1kipuffogó szelep van a, 16 szelepesnél meg 2-2, nagyon sok minden függ a vezérléstől és a szelepek méretétől, a méret miatt meg a súlya is változik.

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#166860) Yiggdrasil válasza 8th (#166793) üzenetére


Yiggdrasil
aktív tag

Rendben, köszi, akkor dízeles alternatíváknál ezek között nézelődök! (Lupo/206, Punto II/Clio)

A márkaszervíz biztosabb megoldás, mint az évek során bevált szerelő ismerős?

Benzint felejtsem el erre a használatra? Faterom mindenképpen egy 1000 köbcentis Yarist akar velem megvetetni (nagy autómániás az öreg, túl is van vagy 40 kocsin)

(#166861) akos727 válasza Yiggdrasil (#166860) üzenetére


akos727
senior tag

Szerintem, ha tényleg régi szerelőtök és jól szerelt, akkor vihetitek hozzá is nyugodtan. Benzint is vehetsz, de az az ezres Yaris nagyon gyengusz, 130-as tempót lehet vele menni, de ott már forog->sokat eszik, illetve az érdi emelkedő sem lenne könnyű vele. Ha találsz, pl egy 6 sebességes Punto jó lehet. De ennyit pályán már kb az összes 1.4-el nyugodtan el lehet menni óriási fogyasztás nélkül.

(#166862) gzbotii válasza Yiggdrasil (#166860) üzenetére


gzbotii
veterán

Régi Yaris nagyon jó kis autó, tartós, de menetkonfortot nem tőle kell várni. Ha nem az az elsődleges autó, tényleg csak napi ingázásra kell 15-15km én azt venném. Árban is okés.

Szerk: márkaszervizes témára - így már érthetőbb.
Én továbbra se vinném márkaszervizebe állapotfelmérésre, egy 15 éves szívó, faék egyszerű technika, nem nagy ördöglakat. Szerintem egy jó, tapasztalt szerelő meg tudja mondani az alap dolgokat.

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#166863) 8th válasza Yiggdrasil (#166860) üzenetére


8th
addikt

Márkaszervíz jobban felszerelt + a típust is jobban ismerik. Én mindenképpen oda vinném. Japán szívóbenzin sem rossz gondolat bár többet fog enni sokkal mint egy szívódízel és a legtöbb 300ezres japán autó rohad mint az isten nyila.

gzbotii: vétel előtti állapotfelmérésről van szó, nem szevízeltetésről.

[ Szerkesztve ]

(#166864) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Üdv!
Szerintetek mennyi a reális ára egy jó állapotú Opel Tigrának(1.4)? Illetve jó választás lehet, ha valaki szeretne picit "sportos", de olcsón fenntartható gépet?

(#166865) akos727 válasza IMIIKE1998 (#166864) üzenetére


akos727
senior tag

Ford Puma 1.7-eket nézd meg. Kb mint egy feljavított, erős Tigra.

(#166866) tboy93 válasza IMIIKE1998 (#166864) üzenetére


tboy93
nagyúr

Tigra ha jól tudom kb egy B corsa, csak más köntösben. Ergo alkatrész nem egy rettenet drága hozzá, a rozsda miatt aggódnék max.

(#166867) IMIIKE1998 válasza akos727 (#166865) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Jól néz ki, de úgy tudom a Tigrába sok Corsa alkatrész is belemegy, ami igencsak olcsóvá teszi ilyen téren.
tboy93: Valamelyik fórumtárs mondta, hogy emiatt olcsó bele minden.

[ Szerkesztve ]

(#166868) akos727 válasza IMIIKE1998 (#166867) üzenetére


akos727
senior tag

Pumaba a korabeli Fiesta dolgai mennek bele (persze nem a motor alkatreszek), de igazad van, hogy a Tigra még egy eggyel olcsóbb.

(#166869) Integrale válasza IMIIKE1998 (#166867) üzenetére


Integrale
veterán

A Puma pedig egy Fiesta/KA más köntösben.

"Bad reklám is reklám too"

(#166870) sharkypeti


sharkypeti
aktív tag

Sziasztok!
Kérdés: Ford Focus 1.6 Ti-VCT vagy inkább Opel J Astra 1.6 ?
Mindkettő 3 millió ft körüli benzines kombi lenne, ugyanannyi pénzért az Opelből vagy fiatalabbat vagy jobban felszereltebbet lenetne venni, de ez nem érdekelne ha esetleg a Fordnak jobb a motorja. Mindezt általánosságban kérdezem, nincs még kiszemelve autó, csak a keresést szűkítettem le erre a két típusra. Keveset autózom, azt is főleg városban. Opelből semmilyen tapasztalatom nincs, nektek mi a véleményetek?
Lényeg, hogy minél megbízhatóbb, pénztárcabarát autót vegyek.

OnePlus 12

(#166871) MunezXBK válasza IMIIKE1998 (#166867) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Én vótam. De a Tigra/Puma kettősből utóbbit választanám.

(#166872) F-ECT$


F-ECT$
titán

Az egyik barátom keres 4-5M között 3-5 éves kombit (jelenleg 1, max 2 gyerekhez), évi 10-15e km, így főleg benzines erőforrással. A szokásos Octavia, Golf, I30 választék mellett találta ezt. Gyorsan felejtse el, vagy van értelme a "kosárban tartani"? Értem ez alatt, hogy van-e lényegi különbség a fenntartásban, van-e ismert típushiba, egyéb észrevétel?

Franciát, Fordot, Opelt, Suzukit, Toyotát, Mazdát nem akar venni.

[ Szerkesztve ]

Dive ever, work never.

(#166873) molnarpeter válasza F-ECT$ (#166872) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Jobban jár, ha elengedi, hosszú távon max elektromossal nem lenne baja, többi nyűgös. Talán a B47 majd, de az még új.

Hyundai vonalon MPI motorokat részesíteném előnyben, VW/Skoda esetén 1.4 TSI talán a legjobb kompromisszum.

5 körül már lehet V60 D6 is, villannyal fillérekből mehet rövid utakat, nyaralni meg ott a dízel benne :)

[ Szerkesztve ]

(#166874) vzsryl válasza F-ECT$ (#166872) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Honda Accord 8. gen. patika állapotút kap ennyiért full extrásan. Ez a bömbi nagyon fapados, még a motor is. Fenntartási költségben a Honda sem olcsó, de cserébe nem kell sűrűn szervizbe hordani.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#166875) szőröscica válasza sharkypeti (#166870) üzenetére


szőröscica
addikt

J Astra 1.6 benzint NE!!!!! Meg a sima 5 ajtos is veszelyesen lomha, kombiban el nem tudom kepzelni.

(#166876) HKorn válasza szőröscica (#166875) üzenetére


HKorn
addikt

És még volt belőle 1.4 is... Büntetésvégrehajtás

Run&Ride

(#166877) F-ECT$ válasza molnarpeter (#166873) üzenetére


F-ECT$
titán

B47? De az diesel, nem?

VW, Skoda: igen, az 1.4 TSI-ket nézi.

Dive ever, work never.

(#166878) F-ECT$ válasza vzsryl (#166874) üzenetére


F-ECT$
titán

Csak Dieselt látok Accordból HAHU-n.

Lehet, hogy a BMW-k között ez fapados, de minden benne van, ami kell, nem? Mi hiányzik belőle? Motor: 136 ló valóban nem sok.

Dive ever, work never.

(#166879) vzsryl válasza F-ECT$ (#166878) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Szokott lenni kombi is, csak nagyon kicsi a választék az eladó Accordokból, mivel nem nagyon szeretnek megválni tőle az emberek, nem véletlenül...

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#166880) pècsimunkás válasza sharkypeti (#166870) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Öcsèmnek a 116 lovas 1,6- osa van . Egèsz jól megy .

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#166881) DaFok


DaFok
csendes tag

Sziasztok,

N&N kft-vel a Fehér úton van valakinek személyes/ismerős általi tapasztalata? Olvastam hideget-meleget róluk ezért feleslegesen nem akarok menni ha nagyon nem ajánlottak.

Köszi a válaszokat előre is!

(#166882) sharkypeti válasza pècsimunkás (#166880) üzenetére


sharkypeti
aktív tag

Focus-szal összehasonlítva nincs tapasztalatotok?

OnePlus 12

(#166883) molnarpeter válasza F-ECT$ (#166877) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

De. A linkelt példány ellenben prince motoros. Az Accord nem tudom, honnan jött, ha kompaktot keres, az eddigiekkel egy kategória a civic és Auris lenne. TSI közül ha nem ijed meg, lehet jobban járna 2.0-val, bizonyos évjárattól szívócső befecskendezős lett, ott már koksz gond sincs, 1.4 esetén 100 ezrenként érdemes ilyennel is foglalkozni :)

(#166884) molnarpeter válasza sharkypeti (#166882) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szvsz focus, nem túlsúlyos, belseje ízlés kérdése. Ford motornál termosztát házzal együtt cserés, szóval drágább, amúgy csak az okoskerék jellemző gond vele.

(#166885) F-ECT$ válasza molnarpeter (#166883) üzenetére


F-ECT$
titán

Méretbeli elképzelés még nem teljesen kristályosodott ki, azaz pl néz Octaviat és Superbet is.

Dive ever, work never.

(#166886) pècsimunkás válasza sharkypeti (#166882) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Focusa van . Bocsi , nem voltam világos .

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#166887) vzsryl válasza sharkypeti (#166870) üzenetére


vzsryl
nagyúr

A Focus könnyebb, jobban megy, jobban kanyarodik, feszesebb, nem eszik túl sokat, alkatrészárak hasonlóak.
Az Astra kényelmesebb, de sárnehéz', és emiatt nem megy, de legalább sokat zabál.
Mindkettő motorja ma már megbízhatónak számít, de voltak ezeknél sokkal jobb konstrukciók is annak idején...

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#166888) 8th


8th
addikt

:P

(#166889) vzsryl válasza 8th (#166888) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Ez legalább ismert előéletű... ;]

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#166890) IMIIKE1998 válasza MunezXBK (#166871) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Csak az a baj, hogy a Pumából kevés van.

Más: Az igaz, hogy a VW Golfok nem túl megbízhatóak? Sok helyen olvastam már, hogy sokba kerül a fenntartásuk a gyakori szervizek miatt, gyenge minőségű pótalkatrészek.(Főleg Golf 3-ról, de gyakran 4-ről is olvasni ilyeneket.

[ Szerkesztve ]

(#166891) vzsryl válasza IMIIKE1998 (#166890) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Őszintén, mint vársz 20-30 éves autóktól?

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#166892) IMIIKE1998 válasza vzsryl (#166891) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Szóval érdemesebb fiatalabbat keresni? A mai autók meg sokkal hitványabb minőségűek, 3-5 évig jók, utána egyre többet kell rájuk költeni. Vagy rosszul tudom?

(#166893) LuckyL válasza IMIIKE1998 (#166892) üzenetére


LuckyL
őstag

nem hitványabbak, hanem bonyolultabbak, komfortosabbak, biztonságosabbak
és ennek meg kell fizetni az árát fenntartásban is sajnos
3-as golf már bontóba való, 4-esből még biztos találni jót

cryptot minden termékemért elfogadom

(#166894) MunezXBK válasza LuckyL (#166893) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Miért való bontóba?

(#166895) LuckyL válasza MunezXBK (#166894) üzenetére


LuckyL
őstag

mert jó eséllyel szét van már rohadva, nem biztonságos és környezetszennyező

cryptot minden termékemért elfogadom

(#166896) 8th válasza LuckyL (#166895) üzenetére


8th
addikt

Ugyan már...

(#166897) #94529552 válasza IMIIKE1998 (#166890) üzenetére


#94529552
törölt tag

Mint minden használt autónál, ezeknél is csak attól függ, hogy mennyire gondozták és tartották karban. A 3-as már elég koros, de azért nem kizárt, hogy jót lehetne találni, de 4-esnál még elég nagy a választék. A gyári alkatrészek jó minőségűek, de az utángyártottakkal sincs gond, azok pont ugyanolyan jók, mint bármely másik márkánál. De azt se osztom, hogy csak 3-5 évig jók az új autók.

(#166898) bitpork válasza LuckyL (#166895) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Lehagytad h lízingelni kell, mert az zöldebb és modernebb mint a szilvalekvár :DDD

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#166899) Csabroncka válasza bitpork (#166898) üzenetére


Csabroncka
addikt

Kisit körbejártam tegnap a témát. A lízinggel és önmagában az autóhitellel elég megfontoltan kell bánni, gyakorlatilag kivétel nélkül változó kamatú.

Azt nem mondom, hogy megismétlődhet 2008, de sokaknak fog fejfájást okozni megugró kamatok miatti törlesztő. Persze most más a helyzet és aki teheti fix-et vesz fel a teljes futamidőre, vagy több évre....

[ Szerkesztve ]

"in medias res"

(#166900) LuckyL válasza bitpork (#166898) üzenetére


LuckyL
őstag

jó hát most tudom, hogy nem mindenkinek opció egy fiatal autó, de én akkor se fogok 20-25 éveset ajánlani
elég csak felmenni a lánglovagokra és megnézni, ahogy sorban halnak az ilyenekben :(((

nem elég hogy hibátlan állapotban is jelentősen elmarad a biztonság a maiaktól, de ezek többségében már szét vannak rohadva belülről teljesen

(#166899) Csabroncka
teljesen igazad van, és érdekesnek találom hogy a teherautókra adják a 2.5-3 körüli fix thm-et, a szeméylautókra meg 5-7 körüli változó...gondolom abból indulnak ki hogy a magánvásárló tájékozatlanabb

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.