Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Mágus a te embered, idezd meg valahogyan
barnam_
nagyúr
Vegyél bálnát, ments meg egyet!
Két szó jut eszembe, amire figyelni kell: rozsda, vákuum.
Jó nagy dög a belseje. Nekem 5 ajtós volt, 2 db biciklit elnyel; kb. 7 litert fogyasztott vegyesben, végre 215 kmh óra szerint.
Nagyon jó motor, a láncos vezérlés cserés lehet, ennek költsége kb. 100-120 és 400 ezer között szór:
- 100-120 ha magad beszerzed a komplett, gyári vezérlést 70 ezerért + munkadíj.
- 200-300 között lehet márkaszervizben.
- 400 ezer ha a novothtibor csinálja.
TC cikk: [link]
alkatrész: [link] drágábban itt: [link]
[ Szerkesztve ]
Koksztalanítás gondolom ennek sem árt, nem?
Az egyik közvetlen befecskendezésesnek sem árt, ha égéskimaradás hibakódot dob:
- novothtibornál 140 ezer.
- vegyszeres 20 ezer.
varsam
őstag
lehet hülye kérdés, de 1997ccm-es PSA motor az a HDI fajta ugye?
Az 1.7 CDTI Isuzu motor és az 1.9 CDTi Fiatokkal mi a helyzet? Ajánlott, kerülendő?
zoo8800
veterán
Diószórást csinálnak 90 körül is.
rip and tear, until it is done
vans?
őstag
Koszi szepen!
hábm bábm
molnarpeter
nagyúr
1997 ccm az psa hdi minden bizonnyal.
focvis: köztes opció egy kézműves tisztítás, H.Ezredes bmw topikban csinál ilyet (pontos ár passz).
hobizoli
nagyúr
ahogy elnezem ennel a Novoth urnal szeret eleg vastagon fogni a ceruza barmiert is
azert baze, 300k-s munkadij, az nem gyenge
ez azert veri a pofátlanság hatarait nálam
de forditott esetben vmi PC-s baszasra megprobalnal neki kiszamlazni csak 200k-t, akkor csak vigyorogna ez is, hogy ne vicceljél mar, mi kerul ebbe ennyibe
az volt a szep halal, amikor volt anno a nemet RTL Stern TV-n ilyen rejtett kameras felvetel autoszervizekben, hogy miket csinalnak meg, meg miket szalmaznak ki ra
na ezt itthon is siman bevezetnem a Fogyasztovedok helyeben
több drón kell ;P
#94529552
törölt tag
Így alkot Novoth mester.
[ Szerkesztve ]
stickermajom
addikt
A neve eladja, nem fog szerénykedni.
sasa134
addikt
Mire kell figyelni? Hát, hogy a végén ne vedd meg.
Avanti Roma
8th
addikt
Az a vicc, hogy egy talpraesettebb ember ezt a diószórós mókát simán megoldja magának az udvaron. Sok minden nem tényleg kell hozzá. És hiába jobb megoldás mint a vegyszeres tisztítás a 140k az nem kevés.
F-ECT$
titán
Az miért van, hogy egy csomó gyár nem gyárt családi egyterűt, hanem inkább az SUV vonalat erőlteti csak? Én gondolom csak, hogy ez utóbbi kevésbé praktikus és még drágább is (venni és fenntartani is)?
Dive ever, work never.
Fovyasztoi igenyek... Tudom, ne kerdezd. A fenntartasi koltseg meg nem erdekli azt, aki 2 eves lizingre veszi, majd utana ujra valt megint. Foleg nem a gyarat.
#94529552
törölt tag
Ezt is meg kell nézni: 12 éves autó befecskendező javítása
[ Szerkesztve ]
Azt gyártanak amire igény van
Ott van pl a kia carens majdnem egy árban van a kia ceed kombival (1,6 gdi az alap motor) csak még attól is nagyobb, mégis alig látni belőle az utakon, meg is fogják szüntetni a gyártását,
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
szőröscica
addikt
Sajna a normalis szedanok/kombik is kihalnak. Mondjuk nem meglepo, ki adna egy Mazdaert vagy Kiaert 10+ millio forintokat? Ez mar masszivan BMW arkategoria. Regen 6 millioert jol felszerelt kozepkategoriast kaptal, most meg szinte fapad kompaktot. Ok, mas ma a fapad es a kompaktok is megnottek, de egy kozepkategorias kocsi mindig finomabb szerkezet lesz, mint egy kompakt.
hobizoli
nagyúr
azert BMW-bol a sima 3er fapad kerul annyiba amibe a Kia toptoptop
lehet venni bajorvagent 30misiert is
több drón kell ;P
vzsryl
nagyúr
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Mondjuk minden igény és viszonyítás kérdése, nekem a ceedből egy lx 1,6 gdi mindenre is elég lenne 4,5M, egy optima alap 6,5 M imádnám a sima 2.0 szívóbenyával és a "fapad alap felszereltségével is" tud annyit, mint egy full extrás i20 és bazinagy
Nem kell nekem tolatókamera, meg hátsó ülésfűtés, meg holttérfigyelő, sávelhagyás figyelmeztető meg tábla felismerő...meg egyéb f@szságok....tudok vezetni, vannak tükrök az autón és még a fejem is tudom forgatni, ezek nélkül is, 1997 óta van jogsim és mindig határon autózok, sportosan, de eddig 1db büntit kaptam (na jó Ausztriából nem küldték haza ott lett volna vagy 5db) nem volt még egy koccanásom sem (pedig párszor lehetett volna, de mindig észnél voltam.) Szóval ezeket én pénzkidobásnak érzem.
Régen feleennyi cuccot nem lehetett belepakolni egy autóba, persze, hogy sokba kerül, ha minden bele van rakva.
Volt mikor még az abs is extra volt, most meg kötelező+ a 4-6 légzsák-TPMS, kipörgésgátló, menetstabilizátor, fedélzeti számítógép, ...
Na meg amit vallok: Olcsó autót, olcsón vegyél.
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
F-ECT$
titán
Ezt értem, de egy átlagos családnak miért éri meg jobban egy SUV, mint egy egyterű? Mit tud az jobban, mi az érv mellette? Nem volt még egyik fajta sem a tulajdonomban, de így kívülről szemlélve az egyterű sokkal praktikusabb a hétköznapokra, meg a hosszú utakra is. A SUV mellett talán a státuszszimbólumságot, meg a magasabb üléspozíciót tudom felhozni, de ettől még nem értem, hogy hogyan tudja kb megölni a családi egyterűek piacát.
Dive ever, work never.
molnarpeter
nagyúr
Jobban néz ki, és látszólag nagy az is.
#94529552
törölt tag
Az a fapad 3-as Bmw már alapból tartalmazza a Led fényszórókat, ami fontos tétel volt a Kiában, ha jól láttam, és pl. 5 év ingyenes karbantartást. De írta is valaki, hogy csak tételesen lehetne összehasonlítani 2 különböző ajánlatot. Meg csak a konkrét alku után.
[ Szerkesztve ]
A suv vagányul néz ki, az egyterü meg mint egy kisbusz.
Látszólag a suv is nagy, mert magas, de ami már tényleg nagy máregfizethetetlen családoknak.
Szóval győz a külső+ a divat.
Fateromnak carens van és imádja, nekem kb azaz egyetlen kia ami nem tetszik külsőre.
Praktikus, meg bazi nagy meg 3 dedikált ülés van benne hátul ami dönthető egyenként meg előre hátra mozgathatóak, bazinagy csomagtér.
Praktikus, de igazából egy magasított, megemelt ceed kombi, elveszti az arányit az autó
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Ha már a külsőségeknél tartunk, nekem most nagyon megtetszett az új Suzuki Jimny (Sierra):
Marha férfias, városba szaladgálni el tudnám képzelni. Oké, csak egy 100 lovas 1.5-ös szívó lesz benne és az automatája is csak 4 fokozatú.. de ha van mellette egy rendes utazó autó is, akkor miért ne?
"Less but better" - Dieter Rams
dellfanboy
senior tag
ezt irtad ember:
Ki az, aki egy 1,4-es motor mellé gázt rak?
erre reflektaltam hogy mind az Opel meg Vw ugy gondolja hogy jo biznisz...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Nézz rá az árára, én is megörültem mikor megláttam
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Utolagos a gaz benne amugy.
Em abszolut meg tudom erteni, kb. fele annyiba kerul mint a benzin es csak ~20%-al eszik belole tobbet az auto. Egyetlen hatranya van mar csak igazabol, a tartaly, ami ha a potkerek helyere kerul, akkor vagy anelkul jarsz vagy berakod a csomiba mint fater... Na ez egy kombiba meg oke, de egy sedan/5ajtos csomagteret jelentosen megcsappantja.
dellfanboy
senior tag
lpg? nekem cng-bol 3,5-4,5kg-t evett a zafira, meg a golfom is de az meg csak par hete van meg.
igazsag szerint nekem kozlekedesre boven eleg. igen a tartaly extra helyigenye nem tul felhasznalobarat, bar lehet nelkule elni, de azert egy mankokerek boven elfer akar egy klasszik hatchback-be is.
orultkodni meg ott van a motorom
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
F-ECT$
titán
Párszor már nekifutottam a lassan 13 éves Toyota Corollám lecserélésének, de aztán ilyen olyan okokból ez mindig elmaradt. A fő talán az, hogy ez az autó még elég az igények kielégítésére, így "fölösleges" pénzkidobás lenne lecserélni.
Viszont amikor cserében gondolkodok (ami 1-2x rámtör évente), akkor mindig olyan autókban gondolkozok, amik az általam elképzelhető legnagyobb igénybevételre is alkalmasak lesznek. Gondolok itt arra, hogy jelenleg 1 gyerekünk van, tehát max 3-an utazunk benne, de tervezéskor mindig arra gondolok, hogy pár éven belül már lehet, hogy 4-en leszünk, és akár még az egyik mamát is magunkkal akarjuk majd vinni a nyaralásra, és akkor 5 fő + csomagokkal is el kellene majd férni az autóban.
Viszont mi van akkor ha keresek egy olyan autót, ami az átlagos hétköznapi használatra elég "csak", és ha tényleg valami extrém nagy tér kell, akkor bérelek majd ennek megfelelően (egy S-Max-ot pl).
Konkrétan: mi lenne, ha nem egy böhöm nagy autót vennék, hanem vennék 1 kategóriával kisebbet (és tetetnék rá vonóhorgot ha mégis nagyobb dolgot kellene vele szállítani és tetőboxot, hogy nyaraláskor is elférjünk benne), és a megspórolt pénz (olcsóbb lenne venni egy kisebb autót, és a fenntatása is kevesebb lenne) bőven elég lenne (sőt) évi 1-2 bérléshez, ha mégse lenne elég a mérete.
Tudom, hogy az embernek semmi hely nem elég, meg hogy egy nagy autóval lehet kevés csomaggal autózni, de kis autóval nem lehet sok csomaggal, de ha az év 52 hetéből 50-ben elég a kisebb autó, akkor megéri-e a 2 hét miatt venni és fenntartani egy nagyobb autót?
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
Milyen Golf ez; 1.4 TGI?
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Szükségem van egy autóra, mert kiköltöztünk az agglomerációba a belvárosból párommal, és egy kocsival nem tudjuk kényelmesen megoldani az ingázást.
A következő paraméterek mellett:
- Érd-Kelenföld között kellene naponta levezetnem, 30-40km átlagosan. (autopálya)
- Kb 500.000ft-ot szánnék rá (ha indokolt, tudok feljebb menni)
- Eddig a kisebb kocsikat preferáltam, viszont nem szeretnék egy balesetben rossz esélyekkel indulni, úgyhogy a biztonság egy fontos szempont lenne
- Valami "igénytelen" típus lenne a legjobb, nyilván nem ez lesz életem autója, később nagyobb keret lesz erre a projektre, az elkövetkező 4-5 évre terveznék vele
- Benzinest preferálom, úgy hallottam a Diesel nem szereti ezt a fajta felhasználást (ha rossz az infó, akkor természetesen lehet arról is szó)
Eddig Nissan Micra / Peugeot 206, 207, 307 / Golf3 / Smart / Renault Clio / Opel Corsa / Toyota Yaris típusokat néztem, de tényleg nem értek hozzá.
Tudnátok segíteni?
barnam_
nagyúr
Hogy legyen bővebb vélemény is:
1 millió alatt két kivételtől eltekintve (1,2) csak dízel van W140-es Merciből HaHu-n, az is a régebbi 3,5 literes, 12 szelepes 150 lovas. Valószínűleg a világ összes kilométere bennük van, meg állítólag a hengerfej tömítés is hajlamos megadni magát. Amúgy szerintem amíg víz és olaj van benne, a világból kimegy - persze szép komótosan.
Az a helyzet, hogy a bálnák elfogytak már, egyrészt mert a rozsda eszi őket mint bármelyik 25+ éves Mercit, másrészt meg annyira bonyolultak a rengeteg extra miatt, hogy nagy részét inkább elbontották - erről beszélnek a TC-s videóban (amit linkeltem korábban) is az újpesti Merci bontóssal. Ami maradt, azért pedig megkérik az árát. Véleményem szerint Bálnát csak akkor akarj, ha hobbinak szeretnéd. Ha benzinest szeretnél, 500 ezret tegyél hozzá az 1 millióhoz, annyiért már akár becsúszhat egy S500 is. Dízelből a 177 lovas S300 lenne a legjobb, de olyan nincs 2 millióig most HaHu-n. Nyilván, mert ami jó, azt nem adják el
Én a helyedben első generációs A8-at néznék V6-os dízellel vagy sor 6 benzinnel. Az aluminium kaszni miatt valószínűleg kevésbé rohad, fenntartani meg mindegyiket drága.
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
W210, W220, első A, Vito stb már 5+ évesen rohadtak. Műszakilag kimegy a világból, viszont van sok olyan komponens, aminek nincs kedve kimenni.
A8-ból nem volt sor 6.
"Bad reklám is reklám too"
barnam_
nagyúr
Igen, ezért is írom, hogy max hobbi célra. Máskülönben nincs értelme ráborítani egy valag pénzt, mert sose fog megtérülni.
Bocsesz, akkor V6 A lényeg, hogy se V8 dízel, se V8 benzin nem kellene napi használatra.
Integrale
veterán
W140 nekem is szívem csücske, az R129-cel együtt, de nem hiszem, hogy kerülök olyan helyzetbe, hogy beleférjen a keretbe a kettő közül valamelyik hobbinak. (főleg, mert hosszú a lista )
"Bad reklám is reklám too"
500 csak az autóra, vagy az átírásra, első szervizre is? Utóbbi kb. 200k, ergo 300 marad az autóra, ami nem sok. Ebből a keretből pug206, suzuki swift, f astra, fiat bravo táján nézelődnék és azt venném amelyikből a legjobb állapotút találnám.
dellfanboy
senior tag
igen, most az fogom koptatni 1-2evig (ceges)
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Integrale
veterán
Bravoból az 1.4-et felejtse el, 1.2 vagy 1.6.
"Bad reklám is reklám too"
(#166592) BigBlackDog válasza Yiggdrasil (#166584) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Nem egyszerű. Mi most 500-600e Huf környékén keresgélünk, hasonló felhasználásra. Nálunk még elvárás a klíma és legalább az első elektromos ablak megléte (és működőképessége). Így nem nagyon találtunk eddig olyat, ami nem papírból (vagy rozsdából van) és működik kb. mindene és nem tiszta olaj a motortér. Ha van valami jobbnak tűnő ajánlat, azon is látszik, hogy 2-3 éven belül rá fog menni még egyszer a vételára.
Ha nem kell klíma, akkor kicsit jobb a helyzet. Viszont szvsz 4-5 évet úgy sem nagyon fog kibírni nagyobb kiadás nélkül, ha rendben akarod tudni mindig. Ha csak az életben tartás a cél, akkor más a helyzet.
Clio/Thalia (esetleg Megane I) vonalon (1.4-es, 16 szelepes, 95-98 lovas motorral szereltek között) is nézelődnék a korábban felsorolt típusok mellett.
[ Szerkesztve ]
8th
addikt
Átlag napi 35km-el számolva az már bőven 50ezer kilométer feletti futásteljesítmény a tervezett öt éves időszakot alapul véve. Én ekkora futásra biztosan nem benzinest vennék.
alázógyík
őstag
Nekem a T-Jet Bravo 10%-al eszik többet gázból, amit 190-ért tankolok.
hobizoli
nagyúr
inkabb mk2 Punto 1.2 16v, mint Bravo
több drón kell ;P
barnam_
nagyúr
Szerintem nincs olyan autó 5-600 körül (kivéve talán egy Corolla, Swift) amire ne kellene költeni. A minőségi alkatrész meg a munkadíj nem olcsó, ez független a vételártól.
Olyat nem fogsz találni, hogy ne legyen rozsda, mindene működjön, és költeni se kelljen rá. Ilyen megközelítésből inkább egy Corollát néznék, ott max az olajfogyasztás (VVT-i), ami gond lehet.
Még mindig tartom, hogy ennyiből biciklit..
"Less but better" - Dieter Rams
hobizoli
nagyúr
500k-ert biztos biciklit venne sok ember napi 35km-t tekerni
akkor mar inkabb egy par eves B-s jogisval is vezetheto 125ccm-s robogo
több drón kell ;P
barnam_
nagyúr
Így is lehet nézni, nekem az egy nagyon drága bringa lenne!
Nincs baj azzal, ha egy autóra költeni kell, csak akkor az olyan autó legyen, amit szeret használni az ember.
En meg meg mindig tartom, hogy 500-bol patentul le lehet szervizelni egy 300k-s swiftet, ami telen-nyaron hu tarsa lesz es nem kell biciklin hazacipelni a karton vizet 4 kereke van, gurul, nem esik be az eso