Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [fatpingvin:] Thinkpad X230 mint asztali gép, mi van a bővítőkártyákkal?
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
hülyegyerek
addikt
dízel
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
dkface
aktív tag
theuprising , zoo8800 ,Integrale köszönöm szépen mindenkinek a javaslatokat.
Elhiszem, hogy jó lehet a Peugeotban a dízel, de nekem nagyon nem jön be az erőforrás karakterisztikája. (A linkelt 308, egyébként nagyon tetszik és biztosan jó vételt köt aki ezt választaná!) Mindenféleképpen a benzines vonalon mozognék amennyiben lehet.
Jól értem akkor, hogy amennyiben sikerülne esetleg egy nem rohadó Mazda3-at kifogni akkor azzal alapvetően jól járok?
Egyébként egy 1.6-os szívóban ültem és kicsit gyengécskének tünt, a 2 literes változat az nagyon sokat kajál? Úgy mellesleg is sokkal jobban felszerelteknek tünnek a GTA változatok.
Auris mellett szól, hogy a facelift 1.6 benzin az már fixen 6 sebességes, ami nagy plusz pont a pályán. (Bár ahogy látom a Mazda3-ból is kilehet fogni jó kis hat sebességeseket) Kár hogy azok már kicsit drágábbak.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Céges jobban megéri valószínűleg.
8th
addikt
Tökmindegy. Bármelyik európai gyártó dízeléhez nagyságrendekkel olcsóbb az alkatrész mint egy honda dízelhez.
hülyegyerek
addikt
A sokat hangoztatott "a japán nem romlik el" szlogen főleg a benzinesekre vonatkozik. Dízelnél ott is nagyobb valószínűséggel lehet beleszaladni a pofonba.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
theuprising
tag
Urak, én sem vagyok oda a japánokért, tököm tele van a beltérrel, olyan igénytelen tud lenni. A zörgő műanyagoktól meg a f... telivan.
Első autómként minden álmom egy jó Passat volt, de miután megismertem mi is rejlik a "német mérnöki csoda" motortereiben (1.9 golyóálló TDI már öreg volt, PD TDI-t meg nem akartam városba, 1.8 szívó gyenge volt, 1.8T meg inkább ellenségnek ajándékba), így inkább vettem japánt (Avensis 2.0 lélekölő szívóbenzin), mert ahogy a kolléga kérdezte ár/érték arányban, az jobb volt.
Azután megfertőzött a fenntarthatósága (igen, az is elromlik, sőt meg is tud dögleni, csak olcsóbb fenntartani, mint egy németet, és normális használat mellett nem valószínű, hogy olyan szervizigényes), RX400h-m lett (pedig ML mercit akartam), amit még csak 20ezer km óta használok (190ezerrel vettem), de 1Ft-ot nem költöttem rá kopókon túl, és nem telik el nap úgy, hogy ne bámulnék át egy fasza kis Q7-be, vagy ML350-be (mondjuk ők is jól átbámulnak hozzám).
Ha a kolléga egy olcsón fenntartható közlekedő bódét akar, még mindig fenntartom hogy jobban jár egy Corollával, mintha egy Golf V & 308-at venne. Bár az is igaz, hogy a Golf V jól felszerelve igényesebb autó, a Corolla meg elveszi az ember lelkét, annyira leszarja a vezetési élményt (költői túlzással), de még mindig ár/érték kombóban jobbnak tartom.
meszi85
csendes tag
MunezXBK
nagyúr
Pedig az 1.8T jófajta.
Kickass
őstag
Öhömm, talán a kettőstömegűn kívül egyik se dízelspecifikus.
theuprising
tag
Igen, vezettem a 150pacisat és tetszett is, aztán megláttam mibe fáj ha elfárad a turbó, meg ami körülötte van.
Avensis 2.0 szívó ugyanazt tudja, és kb ugyanolyat gyorsulnak (9.1s 2.0l Avensisnek és 9.2s 1.8T Passatnak auto-data szerint), és mérsékeltebb a fenntartása.
Bár fapadosabb belülről, de legalább olcsóbb is maga a kocsi
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
A gyorsulas oke, szep es jo. Es a rugalmassaga a ket autonak?
Besorolasi kepesseg?
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Qru
MODERÁTOR
Nem olyan vészes konstrukció az. 272k km-t ment az 1.8T-nk (B5.5), egy turbó köszönt el ez idő alatt ami teljesen oké.
#nincsbennetarcsi
theuprising
tag
Van, akinek nem ez az első, mert ennyi erővel egy W220-as S merci meg mindenben többet tud, de abban gondolom itt mindenki egyetért, hogy a szoporoller gyémántfokozatú támogatója az a kocsi, pedig értékben alig ér többet (ha egyáltalán ér), mint egy B5.5 Passat
Ár/érték volt a kérdés, Avensisben a kopó anyagok látványosan olcsóbbak, mint egy Passatban (lambdaszonda, fékbetétek, féktárcsák, olajok stb...). Néha ránézek pl UNIX-on, sokszor 2szeres szorzó van a Passat javára. 1 példa: fékbetétek Avensisre és Passatra, pl 2001/2002-es legyen mindkettő. Nem lövöm le a poént, akit érdekel keressen utána.
Besorolásnál amúgy pont az Avensist találtam fickósabbnak, de igaz, ahhoz meg kell ismerni a VVTi-t, és 5ezerig kergetve kell rúgni neki ahol átvált a VVTi, de ott tényleg menni is fog (VTEC Civic & Accord is ilyen, alacsonyan szidják is mert lomha, de ha felrúgod 5ezerig megindul mint a szemét).
Rugalmasságra, már ha az úttartásra célzol, ott tényleg jobbnak tartom a Passatot.
#94529552
törölt tag
Használat és állapotfüggő is a dolog, emiatt bármelyik benzinessel is beleszaladhatsz egy rollerbe. A szlogent meg inkább poénból mondják, nincs olyan, hogy csak erre vagy arra vonatkozik.
(#166765) stickermajom válasza theuprising (#166763) üzenetére
stickermajom
addikt
Imádnám, ha városban minden besoroláshoz 5000-ig kéne pörgetni.
Qru
MODERÁTOR
Szerencsére nálam már 4400-nál vált a vezérlés.
#nincsbennetarcsi
stickermajom
addikt
Az enyém addigra már a cigit szívja az aktus után.. 3600-nál elveszi a töltőnyomást.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
De a váltó jól van kiosztva, 6000-nél van teljesítmény csúcs ha ott elváltasz pont 4500-ra esik vissza a fordulat a következő fokozatban, tehát végig VVT váltás felett tudod tartani. Így elég 8,2 sec a 0-100-ra.
#nincsbennetarcsi
MunezXBK
nagyúr
Nem átnézni, hanem átülni kell
A tehénre fél év alatt több mint 1300€-t költöttem. És nem az alkatrész a drága, hanem az élő munka. Jah és kopókról beszélek.
Viszont hozzá kell tennem, hogy a németek marketingje nagyban tehet arról amilyenek az náczivágenek egy kor / futás felett. Bár az is lehet csak én vagyok tájékozatlan de távol-keleti márkától még nem hallottam h "élettartam" az autó bármely alkatrészével kapcsolatban sem. Már pedig a keményen drogozó egységsugarú júzereknek erre porcosodik és így is járnak el: azaz telibefoschák az alapvető mechanikai és fizikai szabályokat - soha semmit nem cserélnének a gépsárkányon ha nem feltűnően akadályozná őket a használatban.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mágus2
Közösségépítő
Mi értelme bármit IS cserélni, amíg megy... itt pl. a honda hidraulikus kuplung folyadéka jut eszembe, amit sohasenemkell cserélni, de akkor télen befagy. Nincs rá intervallum, nem kell vele foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
#94529552
törölt tag
Ez a középkonzol csodálatos lett. Vajon mi ihlette a tervezőt?
[ Szerkesztve ]
8th
addikt
A középkonzol szerintem nem vészes viszont az ajtóbehúzó... Trabant rulez.
hülyegyerek
addikt
Ez igaz. Mondjuk nálam egyik távol-keletinek se volt semmi baja idáig (kopp-kopp), ezek szerint vannak kivételek.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
pècsimunkás
addikt
Szerintem nincs azzal a közép konzollal semmi baj . Amúgy ez egy kb alap felszereltségű Auris . Meg kell nézni egy alap ötös vagy hatos Golfot , H Astrat , Focus 2-őt , stb , stb . Egyik sem szebb . Szerintem .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
DanielLong
senior tag
Esetleg van tapasztalatod konkrétan a B7 Passattal? A népítéleten meglepően jó az értékelése (8.2) viszont ez csekély 19 szavazatból áll össze. Sokan dicsérik, de van olyan is, ahol a hátsó ajtó már 60-70ezer kilométer alatt rozsdásodott, aztán garanciában kétszer is cserélték...
sugarforce
őstag
erről nekem az irodalom óra jutott eszembe: "mire gondolhatott a költő?"
Mágus2
Közösségépítő
Jó autók, néhány ismert gyengeséggel. Egyik ilyen a variant hátsó ablakmosó csöve, sokban szivárog a hátsó ajtóba, vagy a jobb hátsó sárvédőbe, ahol elrohasztja a kábelkorbácsot, áztat 2-3 vezérlőt. Érdemes vételkol ellenőrizni, ha csak lassan pisikél, gebasz van.
#94529552
törölt tag
Nekem az elhelyezése a furcsa és egyedi, ahogy ott lóg a levegőben. Kartámaszt használva a váltókart se lehet elérni, de hát másnak még tetszhet attól.
A Trabantnál az a felcsavarozott bőrszíj is remek volt, mint ajtóbehúzó, főleg az egy csavaros rögzítésű.
alázógyík
őstag
Juuuuuuuuj. :-o
szotyika77
aktív tag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok, és a kinézett példányt kintről hozta be az eladó, és az ár tartalmazza a magyar forgalomba helyezést (kpm-es vizsga, rendszám, és regadót). A kérdésem az lenne, hogy az átiráson kivül miket kell még fizetnem, illetve mi ennek az egésznek a menete?
Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!
A TIR-ben minden össze van gyűjtve, kalkulátorral
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
szotyika77
aktív tag
És mi az a TIR?
Mert a google mindent kihozott csak azt nem amit kell
[ Szerkesztve ]
8 éve tag vagy és nem tudod mi a TopikInformációsRendszer?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
szotyika77
aktív tag
Szomoruan bevallom, de nemtudtam
Köszönöm a segitséget
Richard!
addikt
#szomszédváros
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Nálad nem is a 8,2 a meredek, hanem a nyaktörés mikor elinduláskor betapad.
Haver bmw-jére 7.8-at mértünk pár napja, de meg sem közelítette a subaru rajtját, inkább nyugis.
rbalint88
addikt
Ja, 20-ig nyaktores, aztan elfogy a tartalek
Qru
MODERÁTOR
De legalább nem ugrik szét a váltója és nem fő le a turbója.
#nincsbennetarcsi
(#166790) Yiggdrasil válasza BigBlackDog (#166614) üzenetére
Yiggdrasil
aktív tag
Az a bajom csak vele, hogy belekókányolták a gázt, én meg az ilyen "sufnitunning" megoldásokat meg kerülöm ahol tudom. Szerintem elengedem, 600ezer 200e+ km-es 17 éves kocsi nem annyira hangzik jól.
@8th: Köszi, megnézem azt a Fabia típust!
Közben olvasgatok, kicsit emelem a keretet (7-800e mindennel együtt most), de bizonytalan vagyok, hogy ebben az 5-700e kategóriában milyet szabad venni, mennyi km-el, stb.
Amilyen opciókat látok, vagy veszek egy nagyon olcsó (<300e) 106os Peugeot-ot, 1,5D motorral, és hajtom amíg megy, reménykedve hogy kibír 4-5 évet, vagy feltornázom 6-800e forintig a korlátot, és vagy veszek egy Fabia / Almera / Micra / Corolla / 307 / Astra G / Corsa C-t, hátha azok már megbízható típusok, vagy pedig az 500e környékén valami kevesebbet futott (vagy annak hazudott) valamit, amivel rizikózom a kilómétert, hogy törve volt-e, stb.
Nem könnyű, pláne hogy egyáltalán nem értek hozzá.
A pirostól belehet vele sorolni, lekanyarodóból az egyenesen haladóba.
(#166792) Stylewars_kp válasza DanielLong (#166776) üzenetére
Stylewars_kp
senior tag
Nagyon kényelmes autó. A szövet kárpit ülés közepe különleges légáteresztő. Hosszú távon is kényelmes az ülése. Jó a kormányzása, kényelmes a kormány fogása. Kezelőszervek jó pozícióba vannak. Anyaghasználat is megfelelő. Tolatóradar vagy kamera érdemes bele, nagy a kuffer. Váltója nagyon jól gangolható. Itt-ott télen recseg, de jók az illesztések. Nagyon jól pakolható, hatalmas a csomagtere. 4 embernek nagyon tágas. Felfüggesztése jól csillapítja az úthibákat. Fogyasztása méretéhez képest nagyon jó.
Kormány bőrözése 150 ezernél kifényesedhett. Indító kulcs körül elszíneződhet a műanyag, nem is takarítható le. Ha sokat van használva rossz úton a stab pálcák 20-30 ezer kilóméterenként cserések lehetnek. Vezetőülés bal oldala hamar kibolyhosodhat. Fényszóró már 3-4 évesen bemattulhat, ezzel csökkentve a fényszóró hatékonyságát. Termosztát vacakolhat benne és előfordulhat, hogy forralja a vizet. Távirányítójából kieshet a vészkulcs, így könnyedén elveszhet. Hátsó fék a rossz út miatt cicereghet. Start-stop miatt drága bele az akku. Maga az autó fenntartása sem olcsó. Szerintem drágák hozzá az alkatrészek, de ez szubjektív vélemény. Pénztárca függő.
Srácok meg majd kiegészítik vagy megcáfolják ha hülyeséget írtam.
8th
addikt
Jó kis rohangálós kocsi a Peugeot 106 de borzasztóan gyenge a karosszériája ahogy a testvérmodell Citroen Saxonak is. Ha olcsó autóban gondolkozol nézz helyette/helyettük vagy egy Volkswagen Lupo SDI-t vagy egy Peugeot 206 1.9D-t. Árban lassan ugyanott vannak mint egy Peugeot 106-os de mindkettőnek négy csillagos euroncap töréstesztje van és eleve sokkal modernebb komfortosabb autók mint egy Saxo/106. Alkatrész nagyjából hasonló áron van mindhez és a fogyasztásuk sem sokkal nagyobb. Mindenképpen valami biztonságosabb kisautót néznék mert elég forgalmas útvonalon fogod használni.
Még a szintén négy csillagos Fiat Punto II és Renault Clio is jó lehet. Azokból is volt szög egyszerű 1.9 szívódízel.
mod: Bárhogy is döntesz egy dologból ne engedj. Mindenképpen vigyétek be vétel előtt egy márkaszervízbe teljes átvizsgálásra, ha csak háromszázért veszel autót akkor is. Egy ilyen alapos állapotfelmérés 10-15 ezer forintból megvan, ha átvernek a kocsival könnyen lehet, hogy 10x annyi pénz sem lesz elég az eltitkolt hibák javíttatására.
[ Szerkesztve ]
van egy 206 a családban, szerintem a világ legrosszabb váltója van benne
egyébként jó kis autó
ha van rá keret egy seat ibizát vagy cordobát néznék, sokkal jobb autók, főleg az 1.4-es motorral
cryptot minden termékemért elfogadom
#94529552
törölt tag
Nálunk is van a családban, és teljesen jól működik. A rudazat kikophat sok használat után, de az olcsón javítható.
t1
addikt
Furcsa egy szerkezet az biztos.
hibátlanul működik nálunk is!
de a világon a legrosszabb kapcsolási érzet személyautónál, amit valaha próbáltam
pont az ellenkezője mint egy vw csoportos autó rövid, pontos váltója
tehát abszolút csak kényelmi probléma
cryptot minden termékemért elfogadom
Stylewars_kp
senior tag
Akkor még nem vezettél Fiat Doblót. Olyan érzetet nyújt mintha gumiból lenne a váltóbot amit úgy terelsz be a sebességbe. 206 váltója szerintem egész tűrhető, de nem ér fel egy VW váltóval ez tény.
Integrale
veterán
Van egy Fiat Dobloja.
"Bad reklám is reklám too"
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Gigabyte B450M DS3H + Ryzen 7 2700X alaplap+processzor (nem ad képet)
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)
- Eladó új gamer PC (i5-12400F/16GB DDR4/512GB SSD/RX 7600)
- Eladó gamer PC (i5-8500/16GB DDR4/256GB SSD+500GB HDD/GTX 1650 4GB)