Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#139101) nesa válasza Jojo5 (#139100) üzenetére


nesa
veterán

Audi tucat autó, a volvo egy életforma.
Nekem a C30 sokkal szebb mint a tok egyforma unalmas Audik...

(#139102) adatfalo válasza nesa (#139101) üzenetére


adatfalo
senior tag

Na igen, csak a feneke ne lenne olyan csúnya. :( (tudom ízlések és pofonok, de az S szériában pont a hátsó ívek jöttek be a legjobban)

[ Szerkesztve ]

www.adatfalodesign.hu

(#139103) xEon1337 válasza Jojo5 (#139100) üzenetére


xEon1337
őstag

Lehet, hogy a többiek már látták ezeket a sorokat leírva tőlem, szóval előre is elnézést! :R

3 hónapja vettem egy osztrák nénitől aki a második tulajdonosa volt (az első tulaj 3 év alatt rakott bele 5.000 kilométert, ismerősök voltak), végig vezetett szervizkönyv, 2009 júniusi az autó és vásárláskor is csupán 32.800 kilométer volt benne, azóta 4.200-at raktam bele.
Korábban apukámnak volt már V50-ese, szóval tudtam, hogy mit veszek (neki 1.6D-volt, más néven betegágy ;], nekem sima 1.6 benzin).
Mint nesa is írta, a Volvo, különösképpen a C30 egy életérzés, vagy nagyon bejön vagy nagyon nem. Én az előbbi csoportba tartozom, imádom a teljesen üveg csomagtérajtót, a lámpáit, a tető ívét.. Féltem tőle, hogy kicsi lesz a csomagtartó, de mivel csak ketten használjuk, így nem okoz gondot. Szerencsére a hátsó ülések teljesen vízszintbe hajthatóak, így pedig hatalmas lesz a csomagtér. Éppen a hétvégén segítettem költöztetni és 11 darab banános doboz csont nélkül befért úgy, hogy felettük még hátra láttam a visszapillantó tükörben.

Pár hete pedig kutyával nyaraltunk, ő utazott a csomagtartóban a csomagok pedig a hátsó üléseken. Oké, bepakolni nem a legkényelmesebb oda hátsó ajtók hiányában, de évente párszor ennyi belefér.

A motorokról. Dízelből csak a Volvo féle 5 hengerest ajánlom, amit a C30 esetében D3 vagy D5 néven lehet megtalálni, benzinesből az összes rendben van, persze a 2.4 vagy T5 az igazi, de a gyengébbekkel sem lőhetsz mellé, maximum nem mennek annyira. Ugye írtam, hogy nekem 1.6 van, ez városban és a szabályokat nagyjából betartva elegendő, de azért jobban örültem volna erősebbnek, csak fél év keresgélés után sem találtam olyat, ami minden igényemet kielégítette volna, így maradt ez. :)

Remélem tudtam segíteni.

"Less but better" - Dieter Rams

(#139104) runner 125 válasza Jojo5 (#139091) üzenetére


runner 125
nagyúr

Hi,

Elég nagy szórásban linkeltél A3-akat. Van köztük igazi vidéki, fóliás, piros féknyerges és 3 ajtós, ami kb. pont ugyanakkora, mint a C30.

Egy tanács: ha teheted mindenképpen minél _ gyáribb_ példányokat keress. Az ilyen fóliás, kínai LED lámpás példányok sok jót nem sejtetetnek, ha itthoni, ha kinti

Ennek ellenére nálam egyértelműen C30. Sokkal egyedibb, szebb, stítlusabb, kevésbé unalmas / "kimért", mint egy tucatA3.

Ahogy te is írtad, a legtutibb élményfaktort valamelyik 5 hengeres motorral nyújta, legyen az szívóbenzin, diesel, vagy turbóbenzin, de egy ilyen példány legolcsóbb db-ja is lazán az általad rászánt budget tetejét jelenti.

H a racionalitás keretein belül maradjunk (beleférjünk az általad írt ársávba), mondjuk a 145 lovas, 2.0 benzinmotorral nézném, kézi váltóval.

Pl.: 01, 02

Azért na:

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#139105) tabaga válasza Jojo5 (#139091) üzenetére


tabaga
tag

Szia!

Én ezt az 1.9 PD-t nem erőltetném DPF-el. Nem túl hosszú a felhőtlen viszonyuk. A PD-k már újkorukban is szerettek nagyobb gáznál prüszkölni egyet, később pedig csak jobban, aminek a részecskeszűrő látja kárát. Így ezt a kombinációt nem javaslom neked, miközben azért az 1.9 PD tényleg nem rossz motor.
A BXE-re pedig nincs tökéletes megoldás. Én úgy értesültem, hogy lehet szétbontani és nézegetni, ha az a sorsa, hogy elköszön, akkor az a darab el is fog. Egy benzinessel szerintem ebből a korosztályból jobban járnál, bár a tervezett felhasználási módot nem ismerem.

Amúgy én első autónak néznék valami benzinest 1 millió körül. Első pár évben még esélyesebb a kocc és parkolási sérülések, főleg ha városban lesz inkább használva. 2-3 év után meg jöhet az áhított A3, vagy az jövőbeni kedvenc :)

C30: Nem tudom, mennyi idős a párod, de hátha plusz pont nála, hogy a Twilightban is ilyennel nyomul az egyik vámpír/farkasember szépfiú ;]

[ Szerkesztve ]

(#139106) hobizoli


hobizoli
nagyúr

"LEHÚZÁSOM TÖRTÉNETE

Sziasztok!

Szombaton az M0-n a feleségemmel két külön autóval utaztunk és az én kocsim jobb hátsó kereke defektes lett. Félreáltunk és a google segírtségével kerestem mobil abroncscserés szolgáltatást. A www.mozgogumis.hu oldalt dobta ki elsőre, amit fel is hívtam.
Kérdezték tőlem, hog milyen gumi kell a kocsira, megnéztem és bediktáltam, hogy 255/35 r20. Mondta a srác, hogy hívjam vissza 1 perc múlva és akkor mond pontosabbat, de ne hívjak addig mást. Én így is tettem. Nem hívtam mást és egy perc elteltével visszahívtam. Azt mondta, hogy nem tud pontos árat mondani, mert nincs ilyen gumija, de felhívta a nagykert akiknek van, ezért olyan kb 120ból megcsinálja. Pontosítottuk a helyszínt és indult.

Amikor megérkeztek (2en voltak) mondta az egyik srác, hogy “10 perc és kész is lesz”. Amíg az egyik végezte a munkát a másik szóval tartott és akváriumokra akart rábeszélni, majd miután az egyik kerékcsere megvolt azt kezdte el taglalni, hogy milyen profi gumikat raktak fel… peremvédős meg minden… sajnos nem értek a gumikhoz és így semmit nem értem el azzal, hogy elolvastam, hogy Triangle a márkája, hiszen azt halgattam, hogy ez nagyon jó gumi és én hiszek a szakembereknek és ők azoknak tűntek. Profi kocsi, gyors munka csak egy baj volt… nem csak abba voltak ügyesek, amiben kellett, hane az átvágásban is.

Amikor már fent voltak a gumik közölték, hogy 154 000 Forint lesz. Rákérdeztünk, hogy a kb. 120ból hogy lett 154, hiszen ez több, mint körülbelül… Azt a választ kaptuk, hogy a nagyker 65 000 ért adta a gumikat. Még a feleségem akadékoskodott egy kicsit, de én hülye mondtam, hogy hagyjuk, csak haladjunk (gondoltam magamba, hogy átbasztak vagy 30ezerrel… de legalább lesz 2 jó gumi a kocsin, ami 2 évig elég és már egyébként is 2 órja dekkoltunk a pálya szélén a tűző napon - menekülni akartam a helyzetből). Ekkor mondtuk, hogy adjanak számlát, erre azt mondták, hogy nem gond, de akkor az + 27% ami azt jelentette volna, hogy 195 000 Forint. Annyi pénz sajnos nem volt nálunk így azt nem kértük a szorult helyzetünkben. Így csak egy munkalapot kaptunk, ami a félév garancia miatt járt.

Azt éreztem, hogy átvágtak valamennyivel, de csak itthon szembesültem vele, amikor rákerestem a neten és facebook-os segítséget kértem, hogy legalább 100 ezerrel… de legyen csak 80 ezer és ráadásul ettől nincs is olcsóbb és gagyibb gumi.

Felhívtam őket, de elhajtottak “szabadpiac” címszóval és örülnek, hogy ennyiért el tudták adni a gumikat (amiről kiderült, hogy 1 hete vették).

Mindenki legyen figyelmes, amikor ezt a kocsit látja és ha lehet ne is őket hívja. Biztos vagyok benne, hogy még sokan tudják ezt a szolgáltatást nyújtani pénzlehúzás nélkül."

több drón kell ;P

(#139107) Gergőke88


Gergőke88
addikt

"Milyen autót vegyek?" :U
Jól sejtem, hogy valahol olvastad? Mert simán lehet, hogy csak negativ reklamkeltés...

[ Szerkesztve ]

(#139108) Declare válasza nesa (#139101) üzenetére


Declare
őstag

Nekünk most uj ceges autokent egy V40 volvo van, D3 (5hengeres) mocival, eleg jol felszerelt....nagyon jo kocsi....de nem kellene. Apumnak A3 audi van, az is hasonloan magas felszereltsegü....sokkal jobb az audit vezetni, jobban bejönnek a kezelöszervek is, nekem a design is. A volvo egy total steril, minden inger nelküli auto.
A csaladban van egy S40 is, az total ugyan az a feeling,mint a V40.

Szoval mielött mindenki nekem ugrik, szummazom a velemenyem :D :

Nagyon jo autonak tartom a volvot, kivalo ceges auto, kivalo auto annak, aki nem szeret vezetni, csak funkcionalisan eljutni A-B be stb....de magamnak en sem vennek (60 evesen egy S60/S80/S90 az jöhet :D ). (hogy egy T5/D5 sport kivitelü C3/V40/S60 mit tud nem tudom, nincs tapasztalatom....)

[ Szerkesztve ]

(#139109) xEon1337 válasza Declare (#139108) üzenetére


xEon1337
őstag

Nekem az a tapasztalatom, hogy az új V40 sokkal sterilebb, mint a C30/S40/V50.
Mondjuk azért egy 1.6 benzinnel vagy 1.9 TDI-vel szerelt A3 sem a vezetési élmény netovábbja. :D Nem is tudom, hogy milyen motorral vennék ebből az A3 generációból, ha csak azt lehetne és 2-2,5M forintom lenne rá.. sok rosszat olvastam itt az 1.8T-ről is.

Ha apukádnak meg új A3 van, az azért más ligában játszik, mint a V40, még ha a méretük azonos is. Inkább egy Golffal állítanám szembe, de esélyes, hogy még azzal szemben is alul maradna, ami a minőséget meg úgy kompletten a feelinget illeti.

[ Szerkesztve ]

"Less but better" - Dieter Rams

(#139110) g@bo


g@bo
nagyúr

üdv uraim

eljött az idő hogy eladjam hőn szeretett Suziki Alto- m, mely rendkívül megbízható társ volt, de, kicsi, kevésbé biztonságos és utálják a nők.

melyet szeretnék venni 1.2- 1.4 milla /max/ árfekvésben, legfeljebb 10 éves korig bár az már lehet sok, inkább 7-8 /ez meg nem férhet az ár elképzelésbe/, az

- opel corsa [link] mondjuk ilyen, de nem feltételen 3 ajtós, de max 150e km és lehetőleg 1.0 literes motor felett (1.2 1.3), ezt mindre értem

- toyota yaris [link]

- suzuki swift [link]

ezek csak elképzelések, nem pont ezeket venném, meg jó lenne magánszemélytől olcsóbban... :D

mi a vélemény, melyik lenne jó, amire nem menne rá a gatyó??

1 literes motorral mindig kerülendő ha yaris ha opel? / gondolom 3 hengeresek/

egyéb márka/típus javallat? alapvetően ilyen kategóriájú kisautóban agyalok, opel astra lehet nekem már nagy. nissan micra meg gondolom buhis.. skoda?

hálás köszönet. :R

[ Szerkesztve ]

(#139111) Jojo5 válasza runner 125 (#139104) üzenetére


Jojo5
őstag

Haló haló, :)

Egy dolgot azért elmondanék az A3-ról amiket linkeltem mind LED-es nappali fény+ LED-es hátsó lámpás gyárilag, mert Facelift után megkapták tudtommal és a nappali LED menetfény csak a xenonnal járt. :R

A C30-hoz lenne kérdésem, pre facelift vagy faceliftnél mik a különbségek nagy vonalakban ? a lámpa formáját leszámítva ? van amelyik kevésbé ajánlott ?

tabaga: 28 lesz a hölgy, de igazából mindenképp kis autót szeretnénk elsőnek, tekintve, ha én kimennék külföldre dolgozni akkor ő használná, viszont jó lenne ha nem mondjuk F astra szintű lenne a kocsi amit lehet megkapnék itthonról (23 éves és nem mernék vele mondjuk Horvátba lemenni)
A BXE\BLS-ről annyit tudok, hogy tudtommal lehet venni megerősített csapágyat, és avval már nem könyököl ki a blokk oldalán a hajtókar tokostól vonostult

xeon.Szabi: Bevallom őszintén nekem kisebbnek tűnt a C30 pakolhatósága így első blikkre. D3\D4 2000-es sor 5 dízel javallott ? igazából ha meg benzines lenne akkor turbo nélkülit nem vennék, de egyikről sincs tapasztalatom mennyire beváltak\megbízhatóak pl. 1.8 TFSI-hez képest ahol azért vannak példányok amikkel van baj.

[ Szerkesztve ]

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#139112) Coyot válasza runner 125 (#139104) üzenetére


Coyot
őstag

(#139113) Tom1939 válasza Coyot (#139112) üzenetére


Tom1939
őstag

Ez audi kb. a szomszédba lett fotózva :) Jó környék. Legalábbis én szeretem.

(#139114) xEon1337 válasza Jojo5 (#139111) üzenetére


xEon1337
őstag

Igazából a lámpa formáját meg a lökhárítókat leszámítva nem nagyon van különbség, 2009 nyarán volt egyébként ez a külső facelift.
De a gyártás első évében (2007) még az S40/V50-ben 2004-ben bemutatott belső térrel gyártották, de 2008-tól már az újabbikkal (és ez még a külső facelift előtt történt):

[régi] / [új]

A váltó mögött változott meg a kardánbox, a tekerő gombok kaptak egy fémes gyűrűt, mivel az élükön hajlamosak voltak erősen kopni, valamint a szellőző rostélyokat is ha megnézitek, akkor régebben kompletten lehetett fel-le irányítani, az újabb verzióban viszont már a lapátok szögét lehet változtatni.
Ezen kívül valamikor 2008 végétől a hátsó ajtón a Volvo felirat már nem a kilincsen kicsiben van rajta, hanem nagyban az ajtó szélességében illetve valamikor ez idő tájt a külső visszapillantó tükör is nagyobb lett, sokkal több dolog belefér. Új kárpitok és színek jelentek meg, egy picit finomítottak az óracsoporton (ezt tényleg csak a nagyon fanatikusok veszik észre), a kormány bőrözése 2007-ig textúrázottabb volt, utána sima lett.

Amit még érdemes megemlíteni a kárpitok kapcsán, hogy szerintem nagyon jó minőségű a sima szövetkárpit (nekem is ilyen van), aztán van a műbör és a rendes bőr. A legtöbb sajnos a műbőrös verzióval van szerelve, az szinte kivétel nélkül el van hasadva a vezető oldalon az ülőrészen az összes példányban akár több helyen is, szóval nem ajánlom.

A navigációt nem erőltetném ebben a típusban, talán 2013-az as utolsó frissítés hozzá, szóval kissé idejétmúlt, más dolgot pedig azon a kijelzőn nem lehet megjeleníteni.

"Less but better" - Dieter Rams

(#139115) Jojo5 válasza Coyot (#139112) üzenetére


Jojo5
őstag

én inkább erre hajaznék ha már A3-ról beszélünk Xenonnal+DRL-el, mint vagány. :K

xeon.Szabi: köszönöm a felvilágosítást, az Automata ajánlott C30-ból, vagy a manuális ami golyóbiztos, de legalább nem drága javíttatni ?
Azt kérdezném még meg, hogy hogy látod mi az az extra ami mondjuk minden C30-ba legalább kell, vagy számodra mi volt az ?
Ülésben van valami extra ? mármint sport változat vagy valami, hogy a magas állatok mint én is elférjenek ?
Vagy alapból kényelmesek és jól testre szabható az üléspozíció ?

[ Szerkesztve ]

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#139116) xEon1337 válasza Jojo5 (#139115) üzenetére


xEon1337
őstag

Szép ez az A3, de 3,5M alatt kétlem, hogy kapni lehetne ilyet. :F

Automatával a 2.0D-t, a D3 és D5-öt vagy benzinesek közül a 2.4 vagy T5-öt lehetett kapni. Ha 40-50.000 kilométerenként le volt cserélve benne az olaj, akkor nagy baja nem lehet. Ezek 5 sebességes váltók, elvileg a 6-os egy fokkal jobb, de szerintem olyannal a gyártás utolsó évében szerelhették csak őket, az meg biztos kilóg a büdzséből. :) Kézi váltóval sok gond nem lehet.

Teljesen mások vagyunk, más preferenciákkal. Én szeretem, hogy van az enyémben gyári bluetooth kihangosítás (zenét nem tudsz átküldeni vele a kocsi hangrendszerére), ülésfűtés, aztán nagyjából itt ki is merült az extrák listája. Ez hiába 2009-es (külsőleg még facelift előtti), sajnos valami olyan elbaszott osztrák verzió, amiben se AUX, se USB nincs, ezt eléggé sajnálom illetve tempomat sincs benne, ami szintén jól jönne. Utóbbit le fogok vadászni az ebayen hozzá bontottan kb. ~15.000 forintért, előbbire csak sokkal drágább megoldásokat láttam, ott lehet egy olcsó FM transzmitter lesz a megoldás..

Egyébként örülök, hogy ez még a régi lámpás, mivel ahogy látom, az új Volvóknál is inkább ez a lapos, széles lámpa jött vissza, ez meg jobban hasonlít az enyémhez, valahogy autentikusabb.

Épp a Volvo topikba írtam 1-2 napja, hogy jobb lenne egy automata váltós, hibrid kocsi, legalább 135 lóerővel, de majd legközelebb. :) A kis fogyasztás és a kuplung elhagyása városban áldás, a sok ló pedig autópályán jön jól.

A motorokkal kapcsolatban sokkal beszédesebb a wikipedia szócikk a kocsihoz: [link]

A lényeg, hogy benzinesből nyugodtan bármit vehetsz, dízelből az 1.6D-t került el messzire, de én a 2.0D-t sem erőltetném.

Szerk.: Csak egy fajta üléssel szerelték őket, egyedül a kárpit ami különböző. A Volvo ülések legendásan kényelmesek és ez alól a C30 sem kivétel. Nekem sok autóban 20 perc után már fáj a derekam, de ebben semmi. :) A méretekhez: 181 centi vagyok, eléggé nyakigláb típus, de ha teljesen hátratolom az ülést, akkor már szinte el sem érem a pedálokat és a váltót.

[ Szerkesztve ]

"Less but better" - Dieter Rams

(#139117) Declare válasza xEon1337 (#139109) üzenetére


Declare
őstag

Neem nem az uj, pont ez a generacio 2009 es.

Vezetesi elmeny nem csak annyi, hogy mekkora benne a motor :) Nehez ezt megfogalmazni....nyilvan egyeni izles kerdese is....egyszerüen ezek a volvok, amiket irtam a totalis nihil...vicc nelkül, sokkal elvezetesebb a HAstra GTC m az 1,7 dizellel :D

Ami a v40 ben sokkal jobb az a gyors reagalasu gazpedal es a motor hangja, fogyasztasa meg a bluetoothos rendszer, ami patentul kezeli a telokat. Szoval tenyleg jo kocsi....de sajat autonak masra vagyom :)

(#139118) xEon1337 válasza Declare (#139117) üzenetére


xEon1337
őstag

Úgy érzem magam, mint valami hittérítő, pedig nem vagyok elvakult. :)

Azt aláírom, hogy az Audi komolyabb autó, egy prémium gyártó terméke, míg a Volvo szerintem sosem volt igazán prémium gyártó. De ezt a különbséget talán jól tükrözi az áruk, ugyan olyan évjáratnál, kb. ugyan olyan futás mellett az A3 nem kicsit drágább, mint egy C30.

El kell dönteni, hogy beáll az ember a szürke tömegbe az A3-al vagy vesz valami igazán egyedit, stílusosat.

"Less but better" - Dieter Rams

(#139119) runner 125 válasza hobizoli (#139106) üzenetére


runner 125
nagyúr

Napi blikk rovatunkat látták.

Ilyennek miért ülsz fel? Mi a cikk forrása? Se fotó, se egy számla, csak egy ovis írás.

De ha még igaz is lenne, aki ekkora lúzer h kiszállásért és egy gumiért kifizet a helyszínen 154k-t, az magára vessen, pláne h már telefonban mondtak neki egy 120k-s árat.
Számomra egyértelműen fake az írás.

Coyot

Ebből a szögből is pont olyan unalmas, semmilyen, mint oldalról.
Jojo által alatta linkelt már egy fokkal élvezetesebb.

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#139120) Coyot válasza Jojo5 (#139115) üzenetére


Coyot
őstag

Igen jó, de árban gondolom van rajta egy szorzó :)

runner 125
Jaja pont ezért linkeltem én is két képet. Tök felesleges ízlésen vitatkozni.
Számomra pl a C30 ránézésre egy ilyen kis aranyos autó - meglátva a hátulját meg egy beszívott hülyegyerek jut elsőre eszembe. Kinek mi :D

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#139121) Norbi14


Norbi14
senior tag

Sziasztok! Van egy Punto 2 magyar rendszámos kocsim nèmetországban, sajnos furán kezdett viselkedni(nincs fűtès, rángatni a kocsi, néha leáll a motor. Közben a figyelmetlensègem miatt a műszaki is lejárt. Ilyenkor tudja valaki mi a teendő? Tudom trèler, de amíg nem találok olyat aki megy haza, addig itt bekell jelentenek valamit? Fèlek, hogy megbüntetnek.

(#139122) rbalint88 válasza Norbi14 (#139121) üzenetére


rbalint88
addikt

vagy megkockáztatod, hogy hazajössz érvényes műszaki nélkül lábon, ha haza tud jönni az autó vagy leadod bontóba. utóbbit javasolnám, kint nem éri meg megjavíttatni, tréler százezres nagyságrend kintről. kinti rendszámhoz kellene kinti műszaki, amin így nem fog átmenni, plusz a biztosítás megintcsak nem lenne olcsó.

(#139123) alázógyík válasza rbalint88 (#139122) üzenetére


alázógyík
őstag

Egy Véda lefilmezi, és úgy megbüntetik, hogy csak na. :D

(#139124) Jojo5


Jojo5
őstag

ALL: Pont ez a vicc, hogy amiket linkeltem 7,7-9 ezer EUR-körül ott T5 vagy D3\D4 volvok nem igen vannak azonos évjáratnál, pontosabban ha Audiból pl a 8,5-9 ezer EUR akkor volvonál itt ilyen 2.0 turbós 2.4i(szívó) meg D3\D4 dízel van pár darab de azok is már inkább 9 ezer fölött amiben van xenon meg stb.

Alig van találat a C30-ra, pedig igyekszem átnyálazni a dolgokat alaposan, a Wiki-t pedig már átbújtam mind2 autónál, már fórumokat nyomatom amit találok. :K :R

xeon.Szabi: 2.0 D-t miért nem erőltetnéd C30-ból ? mert pl. a Faceliftnél D3\D4 az is mind 2000-es dízel.

[ Szerkesztve ]

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#139125) Declare válasza xEon1337 (#139118) üzenetére


Declare
őstag

Ez a premiumozas ...egyszer ha megmagyarazza nekem valaki, hogy egy A3 mitöl premium...vagy egy fapad 3 bmw.... :D Egy Porsche panamera vagy egy A8 akkor mi? Gigamegahiperüberpremium? :D

De azert ha premium, akkor mar inkabb ez V90 Crosscountry ;)

Nem lehet gyartok alapjan kategorizalni szvsz....abban meg igazad van, hogy mas mas stilust/eleterzest kepvisel 1-1 marka....a volvo a kiegyensulyozott, nyugodtat :)

(#139126) MunezXBK válasza Declare (#139125) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ne kezdjük megint...

(#139127) Norbi14 válasza rbalint88 (#139122) üzenetére


Norbi14
senior tag

Megpróbálom leadni...nagyon drága lenne hazavitetni...

(#139128) Qru válasza Declare (#139125) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

"...egyszer ha megmagyarazza nekem valaki, hogy egy A3 mitöl premium..."

Beültetlek legközelebb a Subarumba, azonnal megtudod mitől prémium az A3. :K

#nincsbennetarcsi

(#139129) BigBlackDog válasza Qru (#139128) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Mi van? A Bubu is ilyen "japános"? :DDD

(#139130) Qru válasza BigBlackDog (#139129) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sírva ülök bele mindennap a B6 highline után. :D

#nincsbennetarcsi

(#139131) xEon1337 válasza Jojo5 (#139124) üzenetére


xEon1337
őstag

Vehetsz 2000-es dízelt, de lehetőleg az 5 hengereset, amit a Volvo D3 vagy D4-nek hív. :) A sima 2.0D az 4 hengeres és nem a Volvótól származik. Nem akarok hitvitákba belemenni, én személy szerint benzin párti vagyok, soha nem vennék dízelt.

(#139125) Declare Prémium gyártótól származik, még ha az anyagok nem is olyanok, mint egy A8-as Audiban. Az összeszerelési minőség, a kapcsolók kattanása, a kaszni merevsége és az egész mögött a mérnöki tudás az, ami megkülönböztet egy A3-as Audit mondjuk egy Opel Astrától.
Ha akarnák, körbevarrhatnák a műszerfalat a legfinomabb bőrből az A3-ban is, de senki nem fizetné ki a felárat.

Vehetsz Rolexet acél tokkal vagy full aranyból is 10x annyiért. Attól az előbbi még prémium, még ha kommersz anyagból is van megmunkálva. Ott van mögötte az a tudás, az a know-how, ami sok más gyártónál nincs. Szerintem ettől prémium a prémium. :)

"Less but better" - Dieter Rams

(#139132) Declare válasza Qru (#139128) üzenetére


Declare
őstag

Hmmm...de az picit mas szerintem...ott mason van a hangsuly....a legujabb, legfullosabb Impreza is gagyibb belül, mint a kia ceed mondjuk....de mellette olyat ad, amit nagyon keves mas auto...de reszben ertem mire gondolsz....de az hogy milyen az anyaghasznalat, az csak egy resze annak, szerintem, hogy egy auto "premium'" vagy sem.

(#139131) xeon.Szabi ez is jo :K reszben ezt is adom. Viszont nekem attol lesz premium egy termek, ha az kiemelkedik a többi közül....egy panamera pl premium, mert olyan anyagok vannak benne, olyan teljesitmeny.....stb, amit mas autoban nem vagy nem igen talasz meg....

Jo de nem offolok tovabb ujra ezzel...csak nem birom manapsag, hogy a marketinggel mennyi embert megetetnek, meg mindent eladnak....minden premium, high-tech, bio, öko...közben a francokat... :)

[ Szerkesztve ]

(#139133) Qru válasza Declare (#139132) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én ezt értem, és tudom, ezért vettem Subarut és nem A3-at pedig arra is lett volna lóvém. Nekem az kell, hogy télen a hóban is hazajussak a Mátrába, nem pedig vagizni akarok vele a diszkó előtt.

De tény: a belseje botrányos, egy Swift szintjén van és az emberek többsége ha 5M-ért vesz használt autót akkor szeretné ha az belül is mutatna vmit.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#139134) kovacsroli válasza g@bo (#139110) üzenetére


kovacsroli
senior tag

Szia,

mindegyikkel van tapasztalatom, mindegyik nagyon jó kis kocsi, megbízhatóak, viszont

utálják a nők

ha ez is szempont, akkor a swiftet lehet ki kellene húzni (bár én azzal is becsajoztam anno), de a yaris az tuti kuka. A 3 közül szvsz a corsa a legvagányabb, 3 ajtósban alufelnikkel. Azt választanám.

Más:
aktuális bérautóm Infiniti Q30.
A motor hangosan kerepel terhelés alatt, a göröngyösebb utakon zörög az egész belseje ahogy megfeszülnek a műanyagok, összességében buta az egész BC, zéró logika. Ne vegyetek ilyen autót.

Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.

(#139135) -v- válasza Qru (#139130) üzenetére


-v-
addikt

És akkor még nem kellett gyorsítani :P ;]

(#139136) SzlobiG válasza xEon1337 (#139131) üzenetére


SzlobiG
félisten

Azért nem kell elájulni az Auditól se ott is vannak összeszerelési gyengeségek pont a gombok/kapcsolóknál nagyon hamar lekopik róla a festék réteg és gusztustalanul néznek ki főleg a fényszóró kapcsoló, de a rádió alatti kezelő gombok is. Ismerősnek is ilyen, lefestette fekete festékkel még gusztustalanabb lett. :D Na meg az 1.9pd motorral is van szopó rendesen 2 havonta vissza jár a szerelőhöz mert mindég kijön rajta valami most a jó kis PD elemekkel szív 2 hónapig bírták neki amiket kicseréltek. :(

Most nem általánosítani akarok, hogy az összes ilyen meg ez egy 2006 körüli példány, de bőven vannak ott is hiányosságok gyengébben sikerült dolgok. Viszont a kasztniuk előtt le a kalappal az egyik legjobban összerakott szvsz.

(#139137) Integrale válasza Declare (#139125) üzenetére


Integrale
veterán

Még mindíg kategórián belül nézzük, hogy prémium-e vagy sem. F szegmensben (A8, 7, S, stb) is van prémium és teljesen átlag is. Ne mosd össze ezeket, egy 3-as, C vagy A4 a többi hasonszőrű kategóriatársához képest prémium, pl egy Ford Mondeo és egy C Merci között érezhető a különbség, és ezt a párhuzamot folytathatod A-tól F-ig, (már ha csak a normál kategóriákat nézzük).

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#139138) Qru válasza -v- (#139135) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Se tankolni. :D

#nincsbennetarcsi

(#139139) g@bo válasza g@bo (#139110) üzenetére


g@bo
nagyúr

fiuk, erre valaki? :B :B

aztán mehet tovább a zártkörű orgia. ;]

(#139140) Declare válasza Qru (#139133) üzenetére


Declare
őstag

Vehettel volna suzuki sx4 et is, de Neked vagyanykodni kell :P :D

(#139137) Integrale mind1...nem ugyan ugy ertelmezzük a premium szo fogalmat :)

[ Szerkesztve ]

(#139141) alázógyík válasza g@bo (#139110) üzenetére


alázógyík
őstag

Tehát az Altó kicsi, ezért vennél egy alig nagyobb Swiftet v. Yarist.
Miközben a Micra b.zis egy férfinak, de a Yaris nem? :Y

Remek válogatás, nem mondom. :DDD ;]

(#139142) xEon1337 válasza g@bo (#139139) üzenetére


xEon1337
őstag

A korábban linkelt kocsik közül én a Corsával hajtanám tovább a 38+-os nőket. ;]

De ha mást is lehet választani, akkor ennyi pénzért ránéznék a Honda Jazzre, szerintem sokkal jobb autó, mint a Corsa. Nem puncimágnes, de azért nem is annyira fogamzásgátló, mint egy Suzuki.

"Less but better" - Dieter Rams

(#139143) alázógyík válasza xEon1337 (#139142) üzenetére


alázógyík
őstag

1et értek. :K

(#139144) Integrale válasza Declare (#139140) üzenetére


Integrale
veterán

Maga a szó, túlzással, de annyit jelent, hogy plusz, kiemelkedés és hasonlók.
Nézheted úgy is, hogy a prémium egyfajta megközelítésből éltanuló, ha az első osztályban te vagy a legjobb és a legszebb, az nem jelenti azt, hogy az 5.-ben is megállja ez a helyét. (ha az A3 az, akkor mi egy A8, Panamera)

"Bad reklám is reklám too"

(#139145) rbalint88 válasza g@bo (#139139) üzenetére


rbalint88
addikt

meg kell tanulni az autót kezelni, parkolni vele és venni egy rendeset, kompakt méretűt. 1M körül már egész kulturált Alfa 147-ek vannak, vagy akár Grande Puntot is lehet nézni. Altoból átülni kiskocsiba nem látom értelmét. pinamagnetizálást ebben a kategóriában semmitől nem kell várni, maximum Mazda MX-5-től.

(#139146) Mágus2 válasza Declare (#139140) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem attól prémium valami, hogy audi-nak hívják, vagy BMW-nek. Dolgoztál ilyen gyárban? Dolgoztál mondjuk a renault gyárban? Na én dolgoztam mindkettőben és ha érdekel szívesen kifejtem neked miben rejlik a prémium-ság.

Amikor látod, hogy 650 darab legyártott darabból szíved szerint 600-at a kukába dobnál, mert selejt, de a renault vezetőség szerint jóaz, akkor rájösz, hogy szart gyártottál. Na az audinál ez nem így megy. A minőség ellenőrzés egész más szinten működik.

Ahol a renault 1 darab hangszigetelő réteget használ, ott az audi 7 réteget. Ez aztán az árán is látszik a terméknek. És mielőtt kérdeznéd, ugyanúgy elromlik az audi, mint bármi más. Csak amikor megy, akkor más élmény egy A3, mint egy Megane, vagy Thalia.

Ettől függetlenül soha nem fogok audit venni. Nekem elég a Skoda vagy a VW. Hangosabb, szarabb, de a pénzemért sokkal nagyobb felszereltségi szintet kapok, nekem az fontosabb. Nem kell a fapad audi, amíg az áráért kaphatok fullos skodát.

[ Szerkesztve ]

(#139147) Integrale válasza rbalint88 (#139145) üzenetére


Integrale
veterán

147 sajnos a nagy fordulóköre miatt nem a legjobb városi autónak. GP már inkább, beltere közel azonos méretű, sőt. 1.4-gyel egész jó mindenes lehet, vagy 1.9 JTD-vel.

"Bad reklám is reklám too"

(#139148) Qru válasza Declare (#139140) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A faluban van nálunk 4wd-s SX4. Amúgy nem rossz, ha marad a műúton akkor egész jól boldogul nagyobb hóban is. De legjobb akkor is a szomszéd Nivája. Az bárhol elmegy. :D

#nincsbennetarcsi

(#139149) Integrale válasza Qru (#139148) üzenetére


Integrale
veterán

Nem véletlen, Subaru hajtás van alatta. Az SX4 egy igazi öszvér, olasz bódé, Suzuki benzines, olasz dízel, és Subaru 4x4. :DDD

"Bad reklám is reklám too"

(#139150) #03969024 válasza g@bo (#139139) üzenetére


#03969024
törölt tag

Nos, kösd fel a gatyát, s vegyél valami stílusosabbat ezeknél a p...köszörűknél! Talán egy Volvo kombit, rögtön látni fogják a nők, hogy családcentrikus vagy!
Ja, mindjárt te is megkapod, hogy azokkal a nőkkel nem kell foglalkozni. Tény viszont, hogy azon szabad nők halmaza, akiket nem érdekel, hogy milyen autóval érkezel a randira, gyakorlatilag üres!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.