- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Autós topik
-
ArthurShelby
addikt
(rögzített hozzászólás)
Új tali felmérő szavazás. LINK
Mond el véleményed, szerinted hogy/mikor/hol legyen!Ez csak egy felmérő szavazás a következő szavazáshoz, az otherbe nyugodtan lehet írni bármit
Új hozzászólás Aktív témák
-
aero.
veterán
válasz
Kornel #39977 üzenetére
Ugyanúgy kell váltani, mint jobb kézzel és ugyan úgy is esik, ugyan olyan érzés. Nem vicc.
Bal kézzel a nevemet nem tudom leírni, de a váltás gyerekjáték. Visszaszúrni is könnyű. Ami szar, hogy a kuplung mellett pl. egy új Focusban nincs hely, be kell préselni a lábam kb. Poloban is ez volt. IX35 okés volt, meg Saab 9-3 is. -
Sziasztok!
A dragabb uzemanyagokrol (pl: V-power racing) mi a velemenyetek? Van abban valami hogy jobban kennek, jobban huz az auto, kisebb lesz a fogyasztas? Ha van szemelyes tapasztalat azt is szivesen veszem, illetve ha vannak tesztek, tanulmanyok azokat is szivesen elolvasnam, akar angolul is.Koszi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
TheProb #39985 üzenetére
YouTube-on vannak videók, én még nem építettem be helyére. Mondjuk érdekes lesz, furgon hátsó részére fordítva lesz felrakva, szóval a kijelző is fejjel lefelé lesz valószínű
3000-en belül volt, annyit még így is megért. Hasonló, doboz azonos, kamera más fajta (nagy menettel, azon belül van a kábel, így jobban tömíthető).
-
TheProb
veterán
válasz
molnarpeter #39978 üzenetére
És azok mennyire jók?
-
Kornel
veterán
Ha nem kukas a motorja, ennyiért frankó lehet 😉
Persze nem bmw 😂 -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Kornel #39972 üzenetére
Ha a fényszórót fel tudod kapcsolni bal kézzel, a váltás sem lehet gond
Tényleg nem nagy dolog, nekem a pedálok elhelyezése volt furcsa inkább, más a kuplung mellé tenni a lábad, gáz szinte a doblemezen, stb.
TheProb: ha már kínai, tolatókamera szett tükörre tehető kijelzővel megáll 10k alatt
-
TheProb
veterán
Kínai tolatóradarokkal mi a tapasztalat?
Ennek eléggé jó az értékelése, bár az a hülye knight rider-es műszerfali doboz nem tetszik... Olyan kellene ami csak csipog, de ilyen dobozokkal nem csúfítanám el az utasteret...Unom már, hogy mindig azt hiszem lassan beletolatok a mögöttem lévő autóba, aztán ha kiszállok látom, hogy még egy anyahajó beférne kettőnk közé...
-
Qtya123
őstag
válasz
focvis #39930 üzenetére
Igen, ez a lényeg. Egyébként szerintem azért jött elő gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra a ropogás, mert kimosta a kenőanyagot a víz. Nem láttam jól, de mikor beinjekcióztam, mintha a gumiharang tövében lett volna egy hajszálrepedés. Ezt az elméletet erősítené az is, hogy egy zápor utáni autózást követően kezdte a jelenséget.
(A parkolási bírságod összege meg tényleg teljesen elfogadható. Nem tudom, hogy amerre mi voltunk - Dubrovnik és környéke - ott is ilyen barátiak-e a bírságok. Ha igen, gyakorlatilag fölösleges lenne parkolójegyet venni, mert olcsóbb a bírság, mint pár órára jegyet venni.
-> Feltéve, ha van épp hely. Volt olyan, hogy a rendőr kiállt a városba vezető út közepére és lezárta. Mindenkit a világ végén lévő nagy mélygarázsba terelt, mert egyszerűen nem volt parkolóhely az egész városban. Azt mondta a mélygarázsos ember, hogy ez mindennapos délutánonként nyáron.)
-
Skillet
addikt
válasz
Kornel #39965 üzenetére
Nem tudom milyen nap és milyen napszakban készült a felvétel, de csütörtökön késő délután szerintem itt lesz autó rendesen.
Felőlem lehet az előző hely is.
De én könnyen mondom, nem maradtam sokáig, nem kellett pisilni és éhes sem lettem, de ha hosszú órakra nézem, akkor valami olyan helyet kellene lőni, ahol ezek a dolgok adottak.
Aki meg nagyon versenyezni akarna, legurulnak pár percre, aztán majd visszatérnek. -
Skillet
addikt
válasz
Kornel #39963 üzenetére
Nem tartom jó ötletnek, mégpedig a tömeg miatt. De ha kint lesz olyan rész, hogy el tudunk szeparálódni a többi autóstól...
Általában a felső szint eléggé üres. Persze nem teljesen, de az ilyesmi talikhoz ideális.
De megpróbálhatjuk kint is, az rtl és emeletes garázs közötti parkoló részen, de lesz ott autó bőséggel.
Sőt, lehet egy teljesen más helyszín is, ha ezt nem tartjátok ideálisnak.
Csak akkor ötletelni kellene. -
Kornel
veterán
válasz
Skillet #39962 üzenetére
Most így beugrott, hogy nem teljesen zárt, mint a többi pláza parkolója, de nem jobb a napfényben kint, a campona mögött pl.? 😃
Meg a legfelső szinten hogy fogunk gyorsulgatni, egymás verdajat vegigulni?Mod: legfelul még nem voltam, ezért át is húztam a hülyeséget amit írtam.
De attól még nem fogunk ott gyorsulgatni, stb 😂Mod2: pár autóval mentünk egy kört, természetesen mindig a tulaj vezetett.
Meg volt ulesproba is pár 😂
Most is megvan beszélve egy 1-1 ellen az IS -el 😉Egyébként tök jó a campona, de ha pl. kint gyűljünk mellette, akkor esetleg könnyebben tudunk mozogni a kocsikkal, és ugyanúgy ott a campona ha kell.
-
Skillet
addikt
válasz
Kornel #39961 üzenetére
Zárt tér? Ismered te a campona parkolót?
A parkoló mögött a vasút van
Ha itt fent nincs napfény, akkor sehol. A felső szint teljesen nyitott!
De ahol gondoljátok...
Múltkor hol gyorsultatok? Végigülni? Mint valami mozifilmet?
Tőlem lehet máshol is a tali. Csak ez volt kézenfekvő a pisi, kaja, pia miatt... -
Skillet
addikt
válasz
trassher #39932 üzenetére
Az extol jó cuccokat gyárt... szerintem.
Nekem az autóhoz már kellett pár dolog, amikor szereltünk. Pl hosszú dugókulcs, E profilosra is volt már szükség, azért néztem ilyet, amiben "minden" van.
Villáskulcsra is szükség lehet olykor... és jobban szeretem, ha minden egyben van, egy dobozban. Persze más lenne, ha lenne műhely és ki lehetne rakni a cuccokat, de így...
Remélem beválik a lidl féle szerszám, de nem hinném, hogy gondom lesz vele.Már csak pár nap van csütörtökig. Akkor a helyszín a Campona parkoló legfelső szintje?
Kik jönnek? -
Richard!
addikt
válasz
diablo1984 #39956 üzenetére
A skodri szerintem már a vw-t is beelőzte
-
Kornel
veterán
válasz
MunezXBK #39955 üzenetére
Lehet.
De egy azonos korú seat érzésre nekem mindenben jobban bejön, mint az azonos korú skoda.
Persze nem L&K meg ez az, hanem a hétköznapi felszereltségek.
Mondjuk tomcsi leonjaban szerintem gyári combtamaszos sportülések vannak, ha jól emlékszem, az biztos sokat dob a komfortérzeten, bár az ülések a civicben is parádésak.
Egyébként a toledo1-em egy az egyben a vento belsejéből építkezett, szinte csak az emblemakat cserélték a beltérben. A motorterben még azt se, minden VW logós volt 😂Richie: miben? Gagyi anyagokban? 😉
Néztem annó fabiat ujan is, inkább swiftet vettem 😉
Néztem most rapidot, ugyanaz mint a fabia csak nagyobba.
Elhiszem, hogy egy jó L&K felszereltsegu octavia már jó, de annyiért meg már majdnem megkapod ugyanazt vw néven. -
máyköl
veterán
válasz
Elektrosokk #39950 üzenetére
-
Kornel
veterán
No.
Úgy járok a végén mint roberto 😂
Egyre jobban tetszenek a vag csoportos verdak.
(Kivéve a skoda.)
Tegnap mentünk egy kicsit haverom a6 3.0 tdi-evel, finom gép. Annyi, hogy a beltertol nem voltam elajulva, illetve elől akkora középkonzol van, hogy elférne benne egy hűtő is kb 😂
De amit maga a gép tud, az nagyon tetszett.
Taxiztunk is kétszer az éjszakában, azok b6 passatok voltak, nekem azok sokkal jobban bejöttek beltérre, hiába kevésbé prémium.
A legjobban viszont tomcsi seatja tetszett, elfogadható anyagok belül, a motor parádés, tartalék is van, és elől nagyobb a lábtér mint egy a6-ban 😉 -
MunezXBK
nagyúr
válasz
Elektrosokk #39950 üzenetére
VW.
-
Skillet
addikt
válasz
Elektrosokk #39938 üzenetére
R32
Fura, nekem az R32 az ez:(#39941) rbalint88
Jó hír, bár ez sem folyamatos használat... de szerintem holnap megveszem, runner is jókat mondott róla.
Gyanítom elégedett leszek vele. Amire nekem kell, biztosan jó lesz -
rbalint88
addikt
-
Sly189
senior tag
Sziasztok ! Olyan lehetőségem nyílt hogy egy külföldön elő ismerősöm a saját autóját nekem ajandekozná. Az autón érvényes minden műszaki és biztosítási papír, helyileg Belgiumban található. A kérdésem az lenne hogy mi a menete annak hogy az auto a nevemre kerüljön és itthoni rendszámot kapjon? A hazahozatal hogyan kivitelezhető?
Válaszotokat előre is köszönöm
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Brumi˘ #39942 üzenetére
Köszi. Pusztán elméleti szinten szóltam hozzá a témához, nem ismerem a golfokat, meg a ww palettát sem. Ma olvastam a típusról csupán kíváncsiság miatt. Nekem a beltér miatt sosem jönne komolyan számításba. A formaterve sem tetszik, ettől függetlenül az a véleményem hogy jó társ lehet a mindennapokban.
-
Brumi˘
addikt
válasz
Elektrosokk #39938 üzenetére
Mielőtt nagyon bele éled magad azért a szívó 1.8 20v és a turbósok közt nem csak a turbó a különbség. Ahogyan a 150 lovas 1.8t és a 225 lovas 1.8t közt se csak annyi a difi. Viszont hétköznapi autónak nekem bejön az 1.8 20v szívó karaktere (havernak van én meg egy 1.9pd-vel járok)
-
-
-v-
addikt
válasz
Elektrosokk #39938 üzenetére
R32 dízel
-
Elektrosokk
veterán
-
lenko
aktív tag
válasz
Integrale #39924 üzenetére
96-97-es évjáratot én még nem láttam kisebb felszereltéggel, csak magasabbal...
Vége felé már mindig ingyen extrák vannak, csak vigyék.(#39925) iRico Turbo nélkül 125 ló, nagyon nem megy jobban, mert 120kg-al nehezebb a G4.
(#39920) roberto211 Igen 1.6 101ló. Már nem nálam van, de ismerem akinél most van, nincs semmi baja, csak megy amikor kell.
Persze kötelező szervíz mindig időben elvégezve.
(#39919) mdani01 Mostanában nem nagyon van már, de azért 2 havonta 1 jó példány felbukkan.
Olyan 600e körül, ami még egyben van. -
Reaper
őstag
válasz
Skillet #39931 üzenetére
Bezzeg amikor én akartam venni úgy kellett vadászni. Én is néztem sok félét, de csak ez maradt meg, mert ami az én vasamhoz kellhet (rengeteg torx, meg bit) az ebben benne van. Racsni 3 méretben, toldó szárakkal, ráadásul amit a nagy fölött látsz a képen, azt a kettőt összerakom, és nagyon kevés csavart nem tudok csak elérni. A Hosszú dugókulcsok kiválóak a sok colos mérethez nekem, mert szépen, elnyalás nélkül tudom kiszedni őket.
A műanyag doboz egyébként annyi, hogy kívül azért tényleg masszív, belül meg, hát, ennyit tudnak. Én sem értem miért spóroltak vele, de ez van. Úgyis szinte mindig ott van a garázsban, a helyén, ha szerelni kell ott nyitom ki, nem nagyon viszem sehova, már csak azért is mert dögnehézCraftsman-t akartam eredetileg, aztán azért végiggondoltam, hogy én erősen hobbi autó "szerelő" vagyok, így nekem tök fölösleges. Igazából szerintem még ez a Mannesmann is kicsit túllövés. Mellé van még 2 aldi féle extra készletem, sima csavarhúzók, meg t-hajtókarok. Nyomaték kulcsom nincs, amerikainál, a motoron kívül úgyis mindent vagy tökig meg kell húzni, vagy "érzéssel"
Szerda este érek majd haza kb. megint, ha esetleg még mindig érdekel majd a cucctrassher: Hú ne is mondd, mióta hajkurászok már minőségi racsnis villás készletet, de mocsok drága mind.
-
trassher
addikt
válasz
Skillet #39931 üzenetére
Nincs tapasztalatom egyik szettel sem de úgy gondolom, hogy azért ezek már hobbi célra teljes mértékben megfelelnek. Nekem konkrétan egy 75 darabos extol premium szettem van, nem hiányolok belőle semmit mivel hosszított dugókulcs szettem van mellette. A plusz poén az, hogy itthon egy kisvárosban vettem akció nélkül 15.500 forintért. Pakoltam én már ki ezzel lemezig nem egy itthoni autót, fékcsere, olajcsere és hasonló otthon is megoldható dolgokra elég. Már 1 éve nyúzom és semmit sem sikerült tönkretenni benne.
Na ehhez képest ha egy szerelő lincos-t használ akkor az már tényleg over powered otthonra. Majd utána úgyis látni fogod, hogy kéne racsnis csavarozó is, ilyen dugókulcs, olyan adapter, amolyan toldó.
-
Skillet
addikt
válasz
tomiii. #39898 üzenetére
van itt lehetőség, bőven. most 3 féléből kellene választani. a lincos márkát egyébként a mi szerelőnk is előszeretettel használja, eléggé igénybe van véve nála is minden, de nem panaszkodott rá.
mannesmann-ról is csak jót hallottam, de ez az átok doboz most elbizonytalanított.
a lidl féle powerfix is biztosan jó, de arról mondjuk olyan hírt még nem hallottam, hogy egy szerelő folyamatosan nyúzza és elégedett vele.
de rákérdezek runner fórumtársnál... nehéz a döntés.
nem napi használatban lenne a pakk, de ha szükség van rá, akkor helyt kell álljon és sok-sok év múlva is bírja... és ebbe a doboza is beletartozik, bármilyen hülyén is hangzik. haver norauto-s készlete pl belül kemény szivacs, semmi sem esik ki, már legalább 6 éve használja azt a szettet.(#39914) GrimReaper
ahogy lesem, ezen a 40 ezres áron, pár helyen folyamatosan van. pl ITT.
a doboza eléggé gáz, hogy ilyen silány, vékony anyagból csinálták. azért nem hinném, hogy azon múlt volna...fura. apróságnak tűnhet, de szerintem nem az. a jóval olcsóbb szettek is korrekt dobozban vannak.
a felajánlást viszont köszönöm
szerintem hétfőn meglesem a lidl féle cuccot, hacsak runner nem mond róla rosszat, annyit (26e ft) megérhet.
esetleg majd egy nyomatékkulcsot, meg pár apróságot beszerzek mellé.(#39915) rbalint88
húz felé a szívem most. hétfőn meglesem, addig írok runner-nek, hátha kioszt pár infót.
persze, hobbizni szinte bármi jó, de azért inkább valami tartós darabot vennék.
ha tudnám pl, hogy a lincos erősebb, strapabíróbb, inkább azt venném meg.
a fent említett szerelő használ powerfix cuccokat is, de sajna hajtókart, dugókulcsokat nem, szóval ilyen tapasztalata nincsen -
Mewryck
tag
-
-
lenko
aktív tag
válasz
roberto211 #39903 üzenetére
Elmúlt 20éves, de a mai napig nem rohad. Igaz 2007-ben lett hozva olaszból.
Mai napig használható autó, csak 1.6 GT-t keress, az nem is mondanám fapadnak.
Sport ülés, 4 el ablak(zárásra felhúzza automatikusan), ABS, 2 légzsák, klíma, elől hátul tárcsa fék, GTI futómű, csak a fék 256-os elől, nem 280, és a motor kisebb. Fogyasztás 7-7,5l -
Qtya123
őstag
válasz
focvis #39779 üzenetére
Neked legalább ilyen horvát élményeid voltak.
Én parázhattam az autó miatt, mert jól megszívatott az is, meg a szerelők is:
A történet ott kezdődik, hogy pár hónapja fékezéskor megállás előtt néha recsegett kicsit a jobb eleje. Pont volt egy ingyenes futómű átvizsgálási akció nemrég az egyik szervizben, amit sokan dicsérnek + nekem is jó volt a tapasztalat velük, mert az alvázvédelmet nagyon korrektül megcsinálták. Elvittem, hogy nézzék meg. Azt mondták, hogy überf@sza minden, jó a komplett futómű, feszes minden, meg különben is a Toyotáknak nagyon tartós a futóműve. Azt mondták az alkalmankénti recsegés a fék lehet, vagy a rugó alatt a kosz, de semmi olyan, ami hiba lenne.... Mondom oké.A héten a nyaralás 2. napján elkezdett minden fékezés végén recsegni, majd délutánra már a kormánytekerésre is ropogott az egész jobb eleje. Na mondom ez alsó gömbfej. Egyik ismerős tanácsára injekciós tűvel nyomtam be a gumiharang mögé olajat, elhallgatott. A baj az volt, hogy megemeltem az autót és egy fémcsővel megmozgattam a futóművet. A gömbfej függőleges irányban mozgott jó fél cm-t.
Tettem egy reményvesztett kísérletet (horvátoknál japó autó alig van, a fő csapásirány a VW és az Opel) egy műhelyben, tudnak-e rendelni gömbfejet. Mondta, hogy semmit nem tud rendelni ehhez az autóhoz.
Innentől kezdve a Montenegrói kiruccanás és a szerpentinen csapatásnak lőttek, pedig azt vártam a legjobban...
Maradt a ~40 km-en belüli mászkálás, lehetőleg nem kátyús utakon és az imádkozás, hogy hazahozzon minket úgy, hogy a kerék nem fordul ki. Hazahozott... -
rbalint88
addikt
-
Reaper
őstag
válasz
Skillet #39896 üzenetére
Nekem ugyanez a Mannessmann van, meg tudok még 3 embert, akik számtalan autót bontottak szét vele. A racsni része k*rvaerős. A nagyra rátettünk egy jó méteres csövet erőkarnak, simán kibírta többször. Szóval a szerszámok benne nagyon frankók, én 40k-ért vettem Tescoban, néha szokott lenni, meg Metroban is. Nem reklámozzák sajnos, ki kell fogni. Viszont hiába van ráírva nagy betűkkel, hogy 8 Jahre Garantie, a Tesco adott rá 1 vagy kettőt, mikor mondtam nekik, hogy hékás, az volt a válasz, hogy mi nem tudunk németül, és röhögött az ügyfélszolgálatos fazon.
A bőrönd része jó, de a belső műanyag tényleg gyenge. Kb 90% jól van rögzítve, ami ki tud hullani, az az alsó rekesz bal felső sarkában levő szirszarok. A belső műanyagok kb joghurtos pohár masszívságúak, de tényleg majdnem minden jól van rögzíve. Ha nem fordítot fejjel lefele, vagy rázod direkt, akkor nem lesz vele bajod
Ha pesti vagy, átugrasz egyszer, és megmutatom, de én tuti megint ilyet vennék, ha nincs pénzem a 200k fölötti készletre, de azt meg ki se használnám. De tényleg ebben van annyi minden, hogy csak 1-2 plusz cuccra volt szükségem, plusz ugye a célszerszámok
-
EQMontoya
veterán
válasz
molnarpeter #39902 üzenetére
A 4es viszont nagyon tohonya, esetlen.
A benzinesek gyengék és nem is takarékosak, a pd használtan rizikós, a sima tdi sem szedi fel a betont, de legalább keveset eszik. Szóval kb. az egyetlen értelmes alternatíva. -
roberto211
őstag
válasz
molnarpeter #39902 üzenetére
Tudom,de kerdes az h mennyire rohad. Nagyon,vagy még javítható és 1,5-3 évig még okés..
Ez is rohad de nem olyan szinten még h ne legyen javítható. Fékcsövek,kipuff,futóműelemek szinte újak. A csöveken semmi rozsda nincs mikor alaneztem tehat sztem nem reg lettek ezek cserelve.. Egyedul a fektarcsa elől kicsit rozsdas de ez a legkevesebb.. Lehet azert meg olyat talalni ami igaz rohad de még javítható.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
roberto211 #39901 üzenetére
Csak sajna rohad a legtöbb G3
Ismerős is kiment, hogy hoz egy 3-ast,de 4-es lett belőle
-
roberto211
őstag
Akár hiszitek akár nem,megtetszettek a fólkszvágenek!!44
Ez a golf3 annyira kis kompakt de mégis nagy hellyel rendelkező, fasza kis verda hogy lehet még magamnak is ilyet veszek
Csendes,amire kell arra elég,mikor becsukom akkor nem erzem azt h szétesik az autó, igaz kicsit fapad de jó vezetni
S ezt még lehet szerelni itthon is. B5 passat egyelőre a tervem kombiba de atmenetileg jó a g3 is vmi 1.6 benyaba.. b5 paszuly meg 1.9tdi be lenne optimalis nékem
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Skillet #39896 üzenetére
Én a kis Lincos szettet használom, meg vagyok elégedve. 2-3 torx fej tört el hengerfej szétszedéskor, de ferdén voltak a kulcsnyílásban, mert a veztengelytől nem fért egyenesen. A helyi szerelőnél is használunk Lincos cuccokat, pl kisracsni szett. 3/8-os nélkül meglehet lenni, nekem nem nagyon hiányzik.
kornelka: ezt neked, most láttam a képet, gondoltam bellinkelem: [link]
-
Skillet
addikt
már megint és még mindig szerszám.
lincos 111DB 171DB 219DB
(171db-os most valamiért nincsen, a 219-es pedig tegnap még 40e ft volt akciósan)
próbálom őket összehasonlítani, hogy melyikben mivel van több és megéri-e a felárat, de nem tudom eldönteni.
kell-e pl a 3/8-os kar?közben ez a mannesmann mammut 215DB is képbe került. dicsérve van, korábban itt is írta valaki, hogy jó cucc. ITT a tartalma.
már majdnem meggyőztem magam, aztán megnéztem EZT a videót és látom, hogy szerteszét szóródnak a szerszámok a dobozon belül.
az alsó részen gondolom a kiszakadt szivacs miatt, de a felsőben? ha normálisan rá van hajtva a belső lap, akkor ott sem repülnek a cumók?
valakinek van ilyen készlet, tud róla nyilatkozni? -
EQMontoya
veterán
Ma M5-ön nagyon durva diliház volt. Úgy este 10ig brutál forgalom, utána csak hülyék.
Egy C Corsa majdnem lepuszilt hátulról egy fékezésnél. Ja, igen, fog az EBC. Annyira közel jött a fékezésnél, hogy már egyik első lámpája sem látszott a tükörben.
Utána egy Golf 5 dízel emberkedett, 160ig megy, 180 fölött nagyon elfogy.
A végén pedig láttunk egy Leont elől és hátul is ködlámpával. Végülis csak Július vége van... -
máyköl
veterán
válasz
BigBlackDog #39885 üzenetére
Köszönöm!
-
Integrale
veterán
rvilike?
-
máyköl
veterán
Sziasztok
Pestről a 17.kerületből szeretnék járni gyakrabban Vértesszőlősre.
Pest megyei matricám van, Komáromit vennék. Pont érintem Fejér megyét, tipp esetleg hogy kerülhetném ki, hogy fejér megyeit is vennem kelljen? -
Veron
addikt
Sziasztok!
A szoban forgó darab egy 6 éves Fiesta 1.25. Arra lettem figyelmes alacsony
sebességnél, hogy halk fémes hang hallatszik kívülről. Ha picit rálépek a fékre akkor megszűnik arra az időre majd megint hallhatóvá válik. Az autó egyébként az utcán áll és nem tapasztaltam rendellenességet. Jövő héten mennék vele 2000 kmt egy hét alatt, ezért inkább rákérdezek. Mi lehet ez és mennyire kell törődni vele?
Kösz! -
AMD Power
titán
Jó estét!
Autóüveg fóliázással lenne egy pár kérdésem. Ha jól tudom akkor csak a B oszloptól lehet fóliáztatni az üvegeket? A gyerek miatt nem lenne hülyeség megcsináltatni. Egy 5 ajtós F Astrara kb mennyi lehet egy ilyen? Műszakin ez mennyire probléma?
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #39875 üzenetére
Hát, miskolctól egy 50km-re székelek Eger felé. (Nagyvisnyó)
Én nem ladázok, csak besegítéskép, viszont jó cimborám, akivel szerelgetünk napi 24-ben, ő megszállott, vele kézen fogva nagyon szívesen segítünk, ha tudunk. Szóval, ha sikerül lőni valamit, írj nyugodtan.
Most rakjuk össze felé az övét is: [kép] [kép] Mondjuk ez lassabban halad, mint egy 4-es metró építés.
-
tomiii.
aktív tag
-
Kornel
veterán
válasz
roberto211 #39871 üzenetére
Nem akarom "tuningolgatni".
Kene valami amit tudok ütni vagni.
Ez az ezerotos elég jó verda, még a gyári 75 pacival is 😉
A segge csak úgy megy ki, ha kell ha nem 😂
Egyébként a civic is jó, ma a fék várost korbeautoztam, remélem nem lesz csekk belőle 😭 -
Kornel
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Skillet #39848 üzenetére
Szánalmas dobozhangja van.
mod:
BigBlackDog: Vízen hátrány a széles pacsker, mert nagyobb a vízkiszorítása így könyebben felúszik.
lenko: Annyiért én is rárabolnák, Bár az tablet benne... Irtó gány megoldás.
iRico: Ide jutottunk...
TaaT: Nekem nincs vele bajom amúgy az egytelen emészthető kinézetű autójuk a CLA csak az a tablet benne...
-
Kornel
veterán
Veszek egy ilyet, dupla weber rá aztán szvsz 😂
Civic meg marad 😉 -
volvoguy
addikt
Üdv! Jelenleg az 200.000kmt futott 1.9JTD-ben (8szelepes) 10W40-es olaj van (előző tulaj által).
Habár a gépkönyv ezt is megengedi, én mégis szeretnék visszatérni az 5W40-re.Olvastam rengeteg cikket, miszerint rossz beidegződés manapság az öregebb, 100.000-et futott autóknál 10W-s olajat alkalmazni.
Nos, az én gépem nem eszi a 10W-s olajat, és azt is olvastam, hogy az olajfogyasztás üzemi hőmérsékleten lép fel, a két viszkozítás között csak hidegintításkor van különbség. Üzemi hőfokon pedig ugyanolyan tulajdonságokkal bír a 10W mint az 5W.
Ezekszerint ha nem fogy a 10W-ből (üzemi hőfokon és 5-6000km-el olajcsere óta), akkor az 5W-ből sem fog fogyni, így hát visszatérhetek rá?
-
diablo1984
veterán
válasz
Elektrosokk #39856 üzenetére
nekem is messze van attól az ártól, amennyit egy kocsiért kiadnék....
-
Elektrosokk
veterán
válasz
diablo1984 #39854 üzenetére
hát nyilván mindennek van valami előnye...
sajnos nekem kívül esnek a keretből az 2-3 éves meg az új mercik, pedig a mostani formavilág egész tetszik. .(#39855) w333 : feltűnik 1-2 kiváló régi technika!
-
w333
félisten
Ez kemény ... mekkora sebességgel mennek ezek ?
1:30 -nál végem van ... sírok a röhögéstől !
-
diablo1984
veterán
válasz
Elektrosokk #39853 üzenetére
hát én is elolvastam az ide vonatkozó cikket és meglepődtem! de legalább annyira keveset eszik mint amennyit egy valamire való méretű merci motoros merci sosem fog(mondjuk a c osztályból)
-
Elektrosokk
veterán
-
Skillet
addikt
Csak rájöttek, összkerék kell alá. Csak az a sor 4 ne lenne.
De amúgy vitathatatlanul durva.
KATT -
-
BigBlackDog
veterán
Mondjuk az lehet, csak a vizes-nedves tapadásról beszéltünk.
Ma voltam biztosítónál megérdeklődni a sokautós családtartást. Szóval a bónuszokat nem lehet cserélgetni az autók között. Ha vesz egy autót, akkor az addigi bónuszát tudja érvényesíteni. Ha még egy jármű a nevére kerül, akkor annak a besorolása A0-ról indul és nem lehet megcserélni a másik jármű bónusz besorolásával. Viszont a második jármű bónusza is évről-évre javul balesetmentesség esetén. Gondoltam megosztom, hátha valaki még nem tudta.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #39836 üzenetére
Lehet egy légtelenítés nem ártana...
Azért ez nem ilyen egyszerű... Havon/vízen a keskeny gumi a jobb de szárazon a széles. Széles gumin nagyobb a kapcsolat az úttal. Szóval Swiftre is érdemes szélesebb pacskert rakni ha a száraz tapadás a fontos.
Peter.70: Elvileg évente nem árt... Attól, hogy nincs szaga még tele van bacival meg gombával a rendszer. Nekem 2 éve volt óznos tisztítás azóta nincs szaga de én mindig ki is szárítom használat után.
lenko: Az nagyvonalú de hát a szalag mellett dolgozón ez aligha segít...
Declare: Ja csak azzal kvázi használhatatlan, ezt írja a tesztben is Pista. Mondjuk én elvből nem vennék Mercit Rönó motorral, se Nissant... Subaruból se vennék sor4-es Daihatsu motoros variánst.
-
lenko
aktív tag
válasz
Peter.70 #39837 üzenetére
[Wurth_Quick_Fresh_klimatisztito_spray_100ml] Én ezt használom, bár legutóbb 2200Ft volt náluk.
Minden tavasszal április környékén befújok egyet belső keringetésen max fokozatban, de klímának nem kell mennie, és előtte kiveszem a pollenszűrőt, majd ha kész új szűrő betesz.(#39835) Qru Ha meg a mercinél dolgozol, kapsz 30% kedvezményt, így már nem is olyan vészes az ára.
-
Peter.70
addikt
Volt szó a klíma tisztításról. Akkor most elég a " bomba " vagy ózonos " kell " ?
Illetve milyen idő közönként érdemes a klíma tisztítással foglalkozni? -
BigBlackDog
veterán
Igen, én is ebben reménykedtem. Ami még furcsa volt, hogy az egyik gázfröccsnél üresben valami csobogó, csordogáló hangot hallottam. Lehetséges, hogy ez a -légbuborékos?- hűtőfolyadék áramlása volt csak?
Tegnap beszéltem a szerelővel néhány szót, aztán említette a széles gumi témát. Elterelődött a szó a kocsik gyorsulási-lassulási képessége felé és említette a véleményét a témával kapcsolatban. Triviális ugyan a dolog számomra, de én még ilyen szempontból nem gondoltam végig a dolgot. Szóval jó dolog a széles gumi, de a nagyobb felület miatt nagyobb felületen fog eloszlani a kocsi súlya is, ami kisebb tapadást fog eredményezni. És ez fékezésnél is érvényes ugye. Tehát a Suzukinál sem az a legnagyobb gond szerinte, hogy hogyan gyorsul fel, hanem, hogy meg tud-e állni időben, vagy a szép széles gumi a könnyű kis kocsi alatt megcsúszik már az elején aztán blokkolva sodródik tova.
-
Qru
MODERÁTOR
Egész baba... Pedig nem élem a Mergákat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
EQMontoya #39831 üzenetére
Igen, arra gondoltam. A nagyobb áramlási sebesség miatt kevésbé torlódik fel a gáz a csőben, így gyorsabban távozik a gáz a csövön át ezáltal az újabb kipufogási ütemmel érkező további gáz nem torpan meg/torlódik fel, hanem vidám kifütyül a környezetbe. Az se véletlen, hogy sok autóban gyárilag van gázgyorsító (igaz főleg az USA-ban elterjedt).
Persze ezek gondosan meg vannak tervezve (átmérő, alak, stb) hiszen nem minden esetben a leggyorsabb gázáramlás a kívánt cél (pl a fogyasztás optimalizálás, hang/zaj kibocsátás csökkentése, stb) én csak egy egyszerűsített okfejtésbe bonyolódtam bele.
Nem véletlenül vannak tuning egyenes leömlők, meg négy a kettőbe leömlők, stb.
-
EQMontoya
veterán
A másik áldásos hatása, hogy a forróbb gáznak nagyobb a "helyzeti energiája" (ezért nem jó ötlet palackba sűrített gázt melegíteni, mert robban) ezáltal az áramlási sebessége is ami értelemszerűen gyorsabb gázáramlási sebességet jelent esetünkben, ezzel javítja a hatásfokot. Nem csak a gyorsabb töltéscsere miatt, hanem a gázlengés fojtóhatása is csökken ezáltal.
Úgy érted, hogy az Avogadro-törvény okán adott mennyiségű gáznak nagyobb hőmérsékleten nagyobb a nyomása, ami növeli az áramlás sebességét?
Mert ez eddig ok, de hogy ennek pontosan hogyan lesz jó hatása a gázlengésekre, az már szerintem közel sem ennyire triviális, inkább azzal lesz összefüggésben, hogy a kipufogó és a leömlők valamilyen paraméterekre vannak méretezve, amelyek esetén pont jó bennük az áramlás, -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #39827 üzenetére
Akkor semmi gáz, simán csak a pára miatt volt.
Az a dolog magyarázata, hogy a hideg levegő kevesebb párát tud magában tartani mint a meleg (ezért van köd képződés ősztől tavaszig). Ha a levegő túltelített lesz akkor a pára kicsapódik. Na most amikor beindítod a motorból kiáramló forró kipufogógáz lehűl a sokkal hidegebb kipufogócsőben ezáltal a páramegtartási képessége lecsökken, rgo kicsapódik amit mi kis párapamacsként vizualizálunk. Amint felmelegszik a kipufogó cső megszűnik a jelenség (kivéve ha eszi a vizet a motor, akkor melegen is látható lesz a pára).
Erre rátett egy lapáttal, hogy párás volt a környezeti levegő tehát már eleve egy kvázi telített közegbe érkezett...Ezért van az, hogy aki sokat jár rövidtávon/hidegen annak a víz összegyűlik a hátsó dobjában. Biztos láttál már olyan autót aminek a kipufogójából jött ki a víz. Na az ezért van. A hideg csőben lehűl a gáz, kicsapódik a pára de a gáz áramlása miatt nagyobb gázra szépen kiköpi. Rosszabb esetben fel se melegszik és a víz nem párolog el így elég gyorsan átrohad a dob (mert a dobban meg tud állni a víz).
Érdekességként leírom, hogy általában ezért kap a leömlő egy hőszigetelő "pajzsot".
Így nem a környezetének adja le a meleget hanem azt visszaverve saját magának (mint amikor fedőt raksz a fazékra vízforraláskor) így hamarabb eléri az üzemi hőfokot a motor. Nem csak a párásodás lesz kisebb de a katalizátor is hamarabb eléri az optimális üzemi hőfokát, tehát kevesebb (rövidebb ideig) káros anyagot pufogsz ki.
A másik áldásos hatása, hogy a forróbb gáznak nagyobb a "helyzeti energiája" (ezért nem jó ötlet palackba sűrített gázt melegíteni, mert robban) ezáltal az áramlási sebessége is ami értelemszerűen gyorsabb gázáramlási sebességet jelent esetünkben, ezzel javítja a hatásfokot. Nem csak a gyorsabb töltéscsere miatt, hanem a gázlengés fojtóhatása is csökken ezáltal.#napiokos
-
BigBlackDog
veterán
Kb. 5-10 perc járás után figyeltem fel rá. De ma reggel már nem tapasztaltam. Szerintem csak fáradt voltam, aztán volt minden bajom, ráadásul most pár napig a nyomorult Zafirával jártam, szóval jól el is szoktam a Civictől. Ma reggel csodálkoztam is, hogy milyen érzékeny a gázpedál ebben az autóban, meg, hogy nem dülöngél, meg milyen érzékeny a kormány, meg milyen szépen klattyan be a váltó a fokozatba, meg milyen kényelmesen lehet feküdni benne.
Tegnap elég durva pára volt egyébként a levegőben. Este, indulás előtt 1 percet vártam, hogy szárítsa le az ablakot a klíma. Aztán rájöttem, hogy kívülről csapódott le a nedvesség a szélvédőre.
-
Motion_Blur
félisten
Pár hete elkezdte csinálni az autóm hogy amikor visszaengedem a kuplung pedált, hangosan nyiszog. Tűzfal mögött, a motortérből jön a hang. Mit tudok vele csinálni? Zsír, vagy WD40?
2005-ös Stift.
Meg kéne emelni hozzá az autót, amit nem tudok otthon.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #39809 üzenetére
Üzemmelegen is csinálja vagy csak hidegen? Ha csak hidegen nem gáz.
-
barnam_
nagyúr
válasz
Motion_Blur #39820 üzenetére
Hétfőn lesz időm, lehet nekiállok szétszedni, most már kíváncsi vagyok.
-
rbalint88
addikt
válasz
focvis #39817 üzenetére
5,8. 778,4 km-re tankoltam 45 litert, de ez mar elso kattanas utanig, hogy kerek legyen az osszeg. Ebben meg van 50km bp is, meg kint helyi totymorges. Lassan nem mentem, csak traffi alatt pont (varos 60-65, orszagut 100-110, palya 140-150), de ha elozni kellett, akkor elrugtam. Nagykerek nincs meg, gyari 16", de nem is ker a forma 17"-nal tobbet szerintem. Asszem 15" negyevszakos es 17" nyari jacccosgumi lesz a hosszutavu megoldas. Ja lattunk egy svajci v70-et, brdgestone re002 gumikkal kicsit vicces volt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Kornel #39801 üzenetére
Háát... Van hozzá sok bontott cucc de ugye azok élettartama erősen kérdéses (itt nyilván nem egy bontott visszapillantóra gondolok). Pl egy használt lengéscsillapítót, meg bontott féket tuti nem raknék bele a gyári meg prémium áron van mert még ha egy lefingott sz@rdrab akkor is prémium.
Maga a motor M52TUB28 kódra hallgat ez már egy dual VANOS motor tehát nem a híresen agyonüthetetlen sor 6 hanem az ami csúnyán megszivat.
mod:
A skála úgy van, hogy: nem korszerű de nem kényes - viszonylag korszerű de már van pár gyenge pont és a korszerű de k. kényes.
Ez a középső kategóriába tartozik pont.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
barnam_ #39814 üzenetére
Igen, a hőcserélőn megtelepedett retek eltávolítása lenne az igazi megoldás, de nekem eddig ez a bomba az ami úgy néz ki hogy 2 hónap után is működőképes - nincs dögszag.
Kedden viszont viszem az autót klímagáz töltésre - az elmúlt 1-2 évben egyre kevésbé fúj már hideg levegőt, egy 11 éves autónál gondolom nem is csoda hogy ment el a gázból.
-
gzbotii
nagyúr
Egy kis brainstorming kellene: [link]
-
válasz
rbalint88 #39816 üzenetére
7,15 (l/100km)
Vectrában ugyanez a motor nekem ennyi körül fogyasztott csippel, "nagykerékkel". Full óvatosban - úgy rémlik - 5,7 volt a minimum. Városban minimálisat használtam, 8-10 liter.
100 km/h alatt nem szeretett menni, olyan lötyögős volt; fölötte összeszedte magát.Van nyeremény?
-
rbalint88
addikt
Hazaertunk az erdelyi turarol. Romanok ujitjak az utakat ezerrel, E60-ason mentunk szinte vegig, a magyar szakaszon rosszabb a minoseg viccen kivul. Nyilvan a szerpentineken a kamionok felturjak, de nagy katyuk, toresek nincsenek.
Kocsika jol viselkedett. Hazafele megvolt a csipszeles is, hozza amit vartam, kicsit hatarozottabban tol mindenhol es az egr kiiras miatt (is) picit fustol, de tukorben nezve meg messze nem smikeandchafm hulyegyerek kategoria. Meg legalabb megyeget is.
Mondtam, hogy szamolok fogyasztast. Na hat vegul csak ma tankoltam 778,4km utan, hazaindulas utan Szovatan, mol evo? dizelt. Tippeket varok a fogyasztasra, ugye varosban 9 lityit eszik nalam. Eredmenyhirdetes holnap, ha felkeltem -
barnam_
nagyúr
válasz
BigBlackDog #39811 üzenetére
Szerintem adj egy kis időt neki, hogyan változik a hangja. A remegés utalhat motortartó bakra is, de azt csak akkor cseréltetnék, ha már nagyon rezonál.
(#39813) Motion_Blur: én ma itt csináltattam. Ez a bónusz már lejárt, de mindig szoktak akciózni. Ilyen bombát többször használtam, a klímás levegő jó volt utána, de legutóbb ha csak a kinti levegőt fújattam be, akkor irtózatosan dohos pince szag jött. Most ez elmúlt, bár 100%-nak még nem mondanám. A hőcserélőt érdemes lenne közvetlenül kipucolni, de ahhoz le kell szedni az ablaktörlőt, alatta a ventilátor, és azalatt a radiátor. 3000 Ft-ért nem fogják szétszedni, de jobb is, mert az olyan is lenne
-
SzlobiG
félisten
válasz
Motion_Blur #39791 üzenetére
Nálam fordított volt a bomba nem ért semmit elvittem ózonozni és tökéletes lett 2.5k-ba fájt úgy hogyha nem lett volna jó vigyem vissza és ingyen megcsinálják a második kezelést.
(#39813) Motion_Blur Itt a városba a helyi klímás ennyit kért meg is lepődtem, hogy csak ennyi, mert a bomba 2k-ba fájt.
-
barnam_
nagyúr
válasz
BigBlackDog #39809 üzenetére
Nem tudom milyen motorról van szó, ezért a füstről sem nyilatkoznék.
De simán lehet, hogy hangosabb. Ezen a héten én is azt vettem észre, hogy alapjáraton jobban kerreg, mint korábban (3000 szívó D)
De én füstöt nem látok a visszapillantóban.
-
BigBlackDog
veterán
Egyébként ilyen párás időben (20 fok és 89%-os páratartalom, a kocsin már gyöngyözik a víz) előfordulhat, hogy a motor kicsit hangosabb és jobban remeg alapjáraton, illetve magasabb fordulaton fehéres pamacsokat ereget? Vagy gyanakodjak valami rosszra?
-
Kornel
veterán
Csak kérdeztem mester 😉
Egyébként jossz a talira?
Van oda bkv busz is
Vagy útközben békásmegyer felől el tudlak hozni ha útba esel 😉
Aztán ott megmondanád a frankot, hogy mit kell venni.Egyébként egyik swift sportos srác csinálta, hogy vett a zsír új swift mellé egy e36-ot, egy ép elem nincs rajta, de arra jó amire kell neki, okorkodni 😃
Egyébként csak hangosan gondolkozom 😂
-
#94529552
törölt tag
válasz
Motion_Blur #39800 üzenetére
Van még a másik verzió is, ami egy áramkört kapcsol, és a műszerfalnál sípol és világít, ha elkopott a fékbetét.
kornelka Egy ilyen kocsi árának a többszöröse is elmehet rossz esetben a javításokra, ha nincs szerencséd. -
Kornel
veterán
válasz
gzbotii #39802 üzenetére
Kb. Arra, tehát motor legyen jó, jöjjön , guruljon, más nem kell.
Itt egy manuális .
[link]Gondolom ennyiért hullak, de a motor milyen vajon?
Mit bírnak ezek, mik a bajuk?Vilike: nem mindenesnek kéne.
Akkor vennék a civic mellé valamit, ami ha éppen megy, akkor jó, ha nem, akkor még mindig ott a civic.
Illetve nem érdekel ha osszetorne, vagy ellopják, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- ÁRCSÖKKENTÉS Jura Impressa C5 fehér kávégép eladó
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Z Flip 5 256GB,Újszerű,Adatkabel,12 hónap garanciával
- Csere-Beszámítás! Lemezes Playstation 5 Slim , Ajándék letőlthető játékkal!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Getac S410 i5-6300u, G3: i5-8365u, G4: i5-1145G7
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest