Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
MunezXBK
nagyúr
Nagyjából Passat szint, az pedig kilóg a sorból, felfelé.
De ha nem opció, miért került a lehetőségek közé?
Qru
MODERÁTOR
Golf minőségibb az Octavia nagyobb a Leon ST meg sztem pofásabb. Én a Leon-t venném.
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
csak valami magasabb felszereltséggel, talán abban nem olyan tejfölőspohár és vídia szerelemgyereke az ajtókáprit műanyagja, mint BBD-ében.
Tin: a háromból a Golfot venném, mert abban a legjobb minőségű a beltér és nem fáj ránézni kombiként se (ötajtósban meg kimondottan pofás). ha csak a szépség dönt, akkor Leon ST.
Tin
veterán
Nem tudom mire gondolsz Passat szint alatt, kicsit a Golf felett van méretben, de ennyi. A lehetőségek között azért van mert opció. Ez a 3 plusz a Kia és a Hyundai megfelelő kombijai férnek bele a keretbe, de azok már csak a tetejébe.
Qru: pofásabb = van valamilyen jellege. A Golf dög unalmas, nem vált ki semmilyen érzelmet, de a leginkább minőségi és értéktartó. A Skoda a legnagyobb, népszerű is, de mint írtam, volt már és hasonló tudással még kicsit drágább is. A Seattol meg mindenki óva intett itt, hogy nehezen eladható. De legalább karakteres, bár nekem pont nem tetszik, és belül a legkevésbé minőségi a 3 közül.
Anyagilag a Golf a legjobb vétel, a modell váltás miatt most jó áron mennek, a Skodabol csak jövőre jön az új modell. Csak a Golf annyira unalmas és jellegtelen, mint amennyire pusztán racionális ez az egész döntés.
Csak külsőre pontosabban formára egyébként szerintem az Octavia a leginkább valamilyen. De ha megnézed elölről vagy hátulról, meg a Golfnál is hervasztóbb. Nekem legalábbis. És benne ülnék, nem nézném.
R-line Golfban amúgy milyen? A futóművére gondolok, nem nagyon kemény? És autópályán mennyire kényelmes ez a kategória?
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Eladhatóság szempontból a Golf a favorit az tuti.
#nincsbennetarcsi
Füleske
addikt
"Hidrogén még jobb lenne, de félek előbb fut be a villanyos. Bár váltani mindig lehet."
Egyelőre a Toyota 150 évre tervez a hidrogénnel a többiek meg várják a Toyota mit tud kifejleszteni. Ugyanaz a helyzet mint 100 éve a villanyossal.
[ Szerkesztve ]
hobizoli
nagyúr
FCV nem fog befutni ebben a formaban, tul draga a Hidrogen eloallitasa
a Mirai pont annyi kg (~1850), mint egy Model3LR is, hiaba hiresztelik azt, hogy nem kell olyan nehez akksi bele, mert van benne helyette mas, ami miatt a sulya megis meg lesz annyi
szoval sulyelonye mar eleve nincs is
plusz abba is kell lennie igazabol Litium akksinak, mert hirtelen loketre nem tud energiat adni az FC benne, igy vmennyi energiat fel kell belole pufferelni egy Litium akksiba, hogy nyomsz egy enter-t neki, akkor ne 15sec mulva reagaljon ra, mert ez nem eletszeru
kisebb akksi eleg ehhez bele, mint a full EV-k akksija, de kell bele
plusz kell az FC-hez Platina is a membranhoz, ami meg egy sokkal ritkabb elem a Litium-nal is es ezert sokkal dragabb is
Litium 100USD/kg, a Platina 28000USD/kg
a Tesla akksijaban 11kg Litium van csak, nem attol 5-600kg az benne
aztan elektrolizissel eloallitani 1kg Hidrogen gazt, amivel az FCV 100km-t el tud menni, az 40kW elektromos aramba kerul 100%-s hatasfoknal is
de ilyen a vilagon nincs, hogy vmi 100%-s hatasfoku, 80%-n szamolva, ami meg mindig jonak szamit 50kW-t vett fel csak eddig
csak ezzel csak eddig nezve a Model3LR EV-kent mar elment 300km-t, mert annal a 16kW/100km az valos mert adat minden veszteseget szamolva annal az ő EV rendszereben
aztan nyomas ala is kell helyezni a keletkezett Hidrogen gazt, ami ujabb 12-15kW
aztan a tarolas, a FC, az inverter, meg a elektromos motor hatasfoka is bejatszik, ha minden lepcson is nagyon penge a dolog, akkoris 75-80kW-nal tartasz 100km futashoz az FCV-vel, de ennyivel a Model3LR mar ~500km-t elment EV-kent
100km vs 500km
aztan Valyi videojaban 12GBP-ert toltenek a kijelzo szerint 1kg 700bar-s Hidrogen-t a Mirai-ba, amibol ott az 500km-s hatotavra kell 5kg, azaz igy szamolva 60GBP egy teletoltes, ami forintositva kb 25000Ft
ezzel szemben a EV-t Ionity tolton 8EUR egy toltes (session) akarmennyi %-rol akarmennyire, ami mindossze 2500Ft
vagy otthon ha ki van epitve neked a sajat toltes lehetosege, akkor 39Ft/kWh arral tele tudod tolteni a 75kWh-s akksit 0-rol 100%-ra, ez annal egy 3000Ft alatti koltsegedbe kerul
500km koltsege igy nezve 25000 vs 2500/3000
azaz 8-10x annyiba kerul az FCV-vel jarni az EV-hez kepest
ertem en a nagy vetitos dumat, hogy 3-5perc alatt teletoltod, de villanyaram az van a legutolso tanyan is, a Hidrogen kuthoz meg ehhez kepest el kell menni
es ha pl Kispesten laksz, de a Hidrogen kut meg Obudan van, akkor oda-vissza elb.szol erre 1.5-2 orat
igaz, hogy 5perc mulva mehetsz a dolgodra vissza, de a 500km akkor mar nem is 500km- csak 450km a 25000-ert, amire hazaersz a M3LR meg a 3x16A-n majdnem koppon van 0%-rol is, amit aznap kiautokaztak belole azt siman vissza tolja bele, de vegulis az raer egesz ejszaka toltodni csepptoltesen is, hogy reggelre tele legyen, kerulo utakon furikazas nelkul is
mert az EV-t meg otthon is fel tudod tolteni, es az masnap reggel mindig tele akksival var, felfutve/beklimazva a beallitott idore
meg az aramot sokkal zoldebben lehet szallitani egy mar eleve kiepitett halozat vezeteken, a Hidrogent meg ehhez kepest tartaly tgk-val szallitjak jelenleg a toltoallomasra a legtobb helyen, azaz egy dizel motoros, CO2 kibocsato technika viszi oda
aztan ott a Mirai ara
21-22misibe kerul, mikozben a M3LR-t megkapod 17misi korul
a diffibol kiepitteted magadnak otthon ra a 3x16A-t is, meg felpakoltatsz par napelemet
meg a technika, ami benne van is egy dimenzio a diffi, meg abban is, ahogy megy
szoval hacsak nem talalnak vmi ehhez kepest "ingyenes" Hidrogen gaz eloallitasi modot, akkor egy ugy halott jelenleg, ahogy van
de az energiacegeknek abban nem lenne biznisz, mert ez jelenti a tulelesekuket
azert is toljak, meg promozzak
1992 ota feljesztik es ott tartanak vele lassan 30 ev utan, hogy van ez a Mirai, meg a Honda-nak vmi f.szomtudja milyen nevu vasa, amit meg is lehet venni, a tobbi gyarto meg ledemozott vmi koncepcio autot, vagy meg azt sem
EV meg volt a GM EV1 20 eve, aztan kb 10 evig sehol semmi kb, es jott a Tesla Model S kb a semmibol, ami berugta az ajtot a tobbi gyartora
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
doc
nagyúr
Mikor kollégával elkezdtünk uj autót nézni (neki, aztán en vettem ), az Octavia volt az első választás, megnéztuk, beoltunk, nagyon tetszett. Aztán elneztunk a többi szalonba, Hyundai, Kia, Renault, Toyota, Ford, Nissan. Utána visszamentunk a Skodához, megint beultunk ugyanabba az Octaviaba, es mindketten ledobbantunk hogy EZ tetszett nekünk korábban? Belülről brutal sivár, a Hyundai mellett elképesztően fapadosnak tűnik, akármennyire jo auto is
Tin
veterán
Sokan vennek a Skodat ar ara miatt. Osszahasonlito tesztek is altalaban azert favorizaljak jobban a Skodat, mert kicsit nagyobb (es ugye minel nagyobb annal jobb), de foleg az ar az, ami mellette szol, a Golfhoz kepest. Nalam viszont mas a helyzet, ahogy nezem, itt picit meg dragabb is a hasonlo felszereltsegu Skoda, mert a Golf eppen kifuto, es a reimportos autokat joval ar alatt tudjak eladni, mig a Skoda mindenkeppen import auto, szoval azon nincs ekkora "arelony". Igy all elo az a fura helyzet, hogy a Golf kicsit meg olcsobb is az Octavianal.
Belul meg mindketto "unalmas". Golfbol ultem parban, az ergo ules nagyon kenyelmes es jol allithato, a kormany szinten pont jo, meg igazabol minden letezo eleme "pont" jo, pont kenyelmes, pont pont pont.... csak eppen baromi unalmas. A formaja is "so-so" nekem, amugy tetszik, de az is baromi unalmas. Jo, mondjuk egy konkretan ocsmany Corolla Verso utan alom kinezete van
Meglatjuk, mit mond a kereskedo, mert elfogytak az opciok. Oda-vissza atneztem mar mindent, de ebben az arkategoriaban (20-25e € kozott) ezek az esszeru valasztasok vannak ujonnan. Hasznaltban 20e € alatt is vannak jo gepek, de 2-3e € kulonbseget meger nekem az uj auto.
Innen nezve vicces, hogy a folyamat elejen eredetileg kiszemelt Avensis kombik 1 evesen, 20e km alatti futassal kb. csak 3000 €-val olcsobban mennek. Formara szerintem az meg rondabb (bocs: Toyotasan "szep"), viszont kb 10 evet lepunk vissza az idoben beulva, annyira "buta" belul, kb. nincs semmi, a belter minosege is Toyotas, sokat eszik varosban, nem igazan gazdasagos autopalyan sem, es alig tobb benne a hely, mint egy Golf kombiban. Pedig eggyel magasabb kategoria.
doc
nagyúr
jovore jon az uj Octavia, bar nem tudom hogy az tenyleg ujabb modell lesz-e vagy csak facelift, az lejjebb nyomhatja a 2019-es Octavia arat, erre nincs mar valami jel/tipp/info/stb?
Egen, nálam is azért esett ki élből a Skoda, mert egyszerűen túl ronda és fapados a belső kinézete.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
zoo8800
veterán
Alapjaiban új autó lesz.
rip and tear, until it is done
A Skoda felé billenti a mérleg serpenyőjét:
- hátul nagyobb a lábtér (de a Golf7-ben is elég a lábtér, főleg gyerekeknek);
- már a normál 5 ajtós verzió csomagtartója is hatalmas - én 2 db trekking bringát, kiszerelt első kerékkel el tudtam helyezni benne, szóval lehet, hogy az olcsóbb 5 ajtós is elég lehet, míg az normál 5 ajtós Golf csomagtere kb. 2 embernek elégséges;
- volt Golfom (1 db 6-os, 3 db 7-es); volt 5 ajtós 2-es facelift Octaviam; azonos motorral az Octavia kb. 0,5 literrel kevesebbet fogyasztott - vélhetően az áramvonalasabb formájának köszönhetően.
Érv a Golf felé:
- ha kombi mindkettő, akkor a fogyasztás is azonos lesz kb.;
- 2 kategóriával igényesebb anyagokból kialakított belső;
- tetszetősebb belső formák (szubjektív, nekem az Octi műszerfala, központi kijelzője némileg retró);
- kevésbé cégautó fíling (Mo-on).
doc
nagyúr
akkor valoszinuleg tenyleg rendesen lenyomja majd a szalonban maradt elozo generacio arat
Tin
veterán
Skodanak nagyobb a tengelytavja par centivel, de labter szempontbol a Golf is boven eleg, meg felnotteknek is kenyelmes, pedig csak gyerekek fognak ulni hatul. A Skodanak nem olyan sokkal nagyobb a csomagtere literben, mar a Golf is 600 liter felett van, csak mivel szelesebb az Octavia kasztni, valamivel jobban pakolhato. Csomagokhoz mindketto boven eleg. A fogyasztasrol nem tudok nyilatkozni (specko szerint is kisebb), de nem hiszem, hogy a formanak koszonheto, sokkal inkabb a konnyebb sulyanak, illetve a futomu, valtoattetel es hasonlok lehetnek a dolog mogott. Egyik sem dealbreaker szamomra, ha nem lenne a varosi hasznalat, autopalyara biztosan egy Superbet vennek. Kenyelem szempontjabol viszont inkabb a Golf fele billen a merleg nalam is.
(#181660) doc: Jovore jon az uj Golf Variant is, meg csomo minden mas. Az en helyzetem azert specialis, mert nekem most kell auto, 2-3 heten belul, es abbol tudok valogatni, ami keszleten van. Ha el tudnam huzni a dolgot meg fel evig, lehet, hogy teljesen mast vennek. Igy viszont inkabb veszek valamit a mostani kinalatbol, es ennek cserejet elodazom 2 evvel, fel helyett. Akkor mar tudok valogatni az iden-jovore megjeleno autok kozul is, 1 eves hasznaltban.
(#181661) Cifu: Egyik sem tul szep, lassuk be. Az eggyel magasabb kategorias kozepkategorias kombik sokkal dogosebbek, de joval dragabbak is, es azokat varosba, szuk utcakra, napi hasznalatra, raadasul egy nonek mar nagyon tulzasnak ereznem.
(#181664) doc: Szerintem elobb fogjak kiszorni a meglevo keszletet, minthogy a vegen akciozzanak, es az elozo szeria nyomott araival legyilkoljak az erkezo szeriat. Neztem mobile-de-n a fel eves megrendelessel atveheto autok arait, valamivel olcsobb, de nem az a durvasag. Nekem most a hetvegen a hivatalos VW szalonban nem tudtak 7-es Golfot mutatni. Konkretan nem tudtam beleulni. Mert jon az uj, es eladtak az osszes regit.
[ Szerkesztve ]
zoo8800
veterán
Nem hiszem, hogy így lenne. Az Octi egyrészt kapós modell, na meg a "régen minden jobb vót" elv alapján sokan pont a kifutó készletre vágynak majd.
rip and tear, until it is done
m3tr0
senior tag
Érdekes, az 97-es Civicemben volt ABS és légzsákok is...milyen Civic volt az?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
batai15
félisten
zoo8800
veterán
Nem tűnik taxinak. A km óra se tűnik tekertnek. Simán csak átrendszámozták (de minek?)
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
batai15
félisten
Igen eléggé paceknak tűnik ,a Story is hihető .
Úgy esett hogy csak ezek felé húz a szívem ,többi inkább csak racionális döntés lenne. Hibridek stb .
Ez sem tökéletes mert manuális ,de ezekből a a rengeteg tekert autó ,inkább legyen jó állapotú manual mint sokat futott automata.
Azt mondta a gazdája hogy kapta a családtól a rendszámot rá ,majd még erre utána járok .a tulajok száma is elvileg rokonságban volt az autó , ő már egyszer meg vette aztán vissza. Kissé érdekes az akcentusa , székely elmondása alapján ,nem tűnik koxosnak .
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Csak a lényeg maradt le, mi van a másodlagos jelleg után?
Nálunk pl nem taxi, soha nem is volt, de import: "Másodlagos jármű jelleg: (00, 00, 00: -;-;-)" - gyakorlatilag nincs különleges dolog bejegyezve.
[ Szerkesztve ]
batai15
félisten
akooos
veterán
Nekem ugyanez van írva, pedig én hoztam be Németországból és sosem volt taxi Szerintem annyi, hogy külföldi.
molnarpeter
nagyúr
Első tulajos, magyar vásárlású autónál is ott van ez, ha megnyugtat valakit
Taxi esetén a következő lenne (viszont ez is csak akkor van bejegyezve, mikor annak használják, visszaminősítés után megint nullás lesz): "Másodlagos jármű jelleg: (49, 00, 00: Taxi;-;-)", illetve akkor a záradékok közt fel van tüntetve a taxi engedély száma.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Yep, meg tudom erősíteni, a WagonR-ünknél is ott van, amit 2004-ben mi hoztunk ki a szalonból.
batai15
félisten
És tényleg ,az Rezső is másodlagos jármű jelleggel van .
batai15
félisten
Egyébként a kinézett példányról mi a vélemény ? Eléggé rendben van szerintem . Elvileg minden javítás is fel van jegyezve.
Mondjuk 2003as. Ha már hajlandó vagyok az automatát el engedni ,mert annyi a bizonytalan autó , szerintetek celozzam meg ezt ,vagy inkább valami fiatalabbat más típusból ? (Szedán dízel ) igazából korai miatt kérdezem megjelenés és felszereltség nagyon meg dobbantja a szívemet . Elvileg ezek amúgy nagyon megbízható autók ,sbc állítólag 3 hónapja volt javítja.
Meg mondom őszintén mindig is egy ilyen kaliberű autóra vágytam ,ami most közelségbe került végre. Ezen felül már tényleg csak az automata lenne még vágy álom . Ez talán elég lenne 5 évig ,és nem érezném hogy kellene jobb. Mostani pug ugyan nem rossz fenntartásban , szeretjük mert hálás ,de 29 évesen valami férfiasabb autót akarok .
[ Szerkesztve ]
lesz két szett felnire szerelt gumid, amikor a nyári van fent, bedobsz egy télit és fordítva
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
molnarpeter
nagyúr
Mindenhez be van írva kb, aztán ugye normál esetben nincs utána semmi, csak a nullák
[ Szerkesztve ]
honda civic 1,4 is sedan, 1999-es, extra ként lehetett volna bele kérni, de fater azt mondta neki nem kell, mert azzal nem lehet megállni(akkoriban még az ment, hogy egy rutinos sofőr hamarabb megáll abs nélkül, mint vele )
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Ez se hülye ötlet, de ugye ott kezdődnek a gondok, hogy nem belül, hanem kívül van, alul, a csomagtér alatt, illetve félek itt se adnak alapból rögzítőszemet, tehát ha nem kérsz pótkereket, akkor nem is tudod felhelyezni.
Amúgy akkor már a korábban javasolt acélfelni + 4 évszakos gumi élhető kompromisszumnak hangzik, 5-6 ezer forintért pedig láttam Toyota emelőt és kerékkulcsot.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
m3tr0
senior tag
Ez de durva,hogy akkor az még extra volt.
Nem tudtam.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
tboldi
nagyúr
Az előző hsz-omban említett WagonR-nek ez volt az egyik selling pointja 15 évvel ezelőtt, hogy már alapfelszereltség az ABS+EBD. Vagyis ezek szerint 2003 októbere előtt nem volt az.
Cpt.Price
csendes tag
Még egy szavazat a Golfra, bár én hazabeszélek.
Az Octavia beltere nekem sem tetszik, nekünk anno a kettő közül lehetett választani. Méret miatt a többség az Octaviánál maradt.
Arra a ~fél éves időtávra bérautó nem játszik? Havi 3-400 € környékén mondjuk. Annyit az értékvesztéssel is buknál.
gl&hf
Qru
MODERÁTOR
A Jazz-edben van VSA? Vagy ott is csak ABS+EBD kombó van mint az enyémben?
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Nincs VSA.
Egy bizonyos szempontból örülök, hogy nincs: qrva ronda az az utólag odabiggyesztett gomb.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Elég otromba ahogy azt utólag belekendácsolták az tény.
#nincsbennetarcsi
KrAt
veterán
Hogy néz ki? Hirtelen gugli találatot nem lelek
Tin
veterán
Koszi a tippet, mar be is kertem az ajanlatot. Meglatjuk.
Egyebkent szerinted odaadnak egy minimum kombi berautot fel evre, 10e km minimum futassal havi 3-400€-ert?
Nullas indulo 3 eves lizinget adnak hasonlo feltetelek mellett, de eves max 10e futasra. Neztem azokat is, de amint 10e fole megy a futasteljesitmeny, azonnal elromlanak a kondiciok, de nagyon.
Azt neztem, hogy ezen durvan evi 3e €-t bukhatok maximum, de az mar a nagyon durva eset. A fenti peldadnal maradva ez nagyjabol az olcso berauto szintje. Egyebkent nagyjabol ilyen lizingeket is szoktak adni az embereknek, ilyen havi 200-300€ a lizing torleszto, kisebb futas eseten. Szoval ez a "normalis" szint itt.
tboldi
nagyúr
[link]
A kormány mögött, a műszerektől balra. Annyira látszik rajta, hogy utólag került oda...
molnarpeter
nagyúr
Itthon nettó 500€/hó kb a bérlet legalább hasonló kategóriában (ha már új autóhoz hasonlítunk), persze ez kelet és B2B.
[ Szerkesztve ]
KrAt
veterán
Tejóisten
Tin
veterán
Jaja, en is neztem, itt sokkal dragabb. 800€ korul van, de azok meg nem is ez a kategoria. Fel eves sem eri meg. Ami nem csoda, mert 400€-val is boven az ertekvesztes alatt adnak az autot. Korbejartam mar, berelni sem eri meg. Sehogy nem jon ki a matek, max ha veszek egy tizeniksz eves ismeretlen eloeletu autot, de abba meg ki ulteti be a csaladot?
Relative jo aron kell kifogni valami megfelelo darabot, amin lehetoleg nincs hatalmas ertekvesztes, es elfogadni, hogy "ez ennyi". Havi 300€ korul van egy auto fenntartasa tankolas es biztositas nelkul, csodak nincsenek, mindegy, hogy veszed, lizingeled, vagy a hitelt torleszted. Vagy tenyleg venni kell egyet, es 10 evig megtartani, esetleg belenyulni egy "tuti jo" idosebbe, azon kisebb a bukta. De autozni draga.
kaszaking
tag
Sziasztok.
Mazda 6 2005ös kiadás 104kw motorral van valami típus betegsége amire érdemes odafigyelni? Elvileg GG típusjel. A rozsdát leszámítva. Köszönöm
Dare2Live
nagyúr
"A villany hosszú távon erősen kérdéses, mert ha nem lesz ritkaföldfém mentes akksi a közeljövőben akkor keresztet lehet vetni erre a hajtásra (is) a benzin/dízel/lpg mellett."
De melyik? Ami nélkülözhetetlen pl Litium ott úgy néz ki a bányászat gyorsabban fut fel mint a kereslet, 2017 végéhez képest kb lefeleződtek az árak.
[link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Qru
MODERÁTOR
Attól, hogy a kitermelés felfut még nem jelenti azt, hogy sok áll a rendelkezésünkre belőle. Olajból sem a kitermelési volumennel van a gond, hanem azzal, hogy erősen véges a készlet. Azaz egy ritka energia forrást áthelyezni egy mégritkábbra nekem nem tűnik annyira nyerő ötletnek. A litium a jövő olaja, egy ideig megteszi.
De ha már itt tartunk nem csak litium kell a litiumos akksihoz, hanem nikkel, kobalt és alumínium is és ezekből is véges a készlet.
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
Olajnak is el kellett volna fogynia mar 30 eve, aztan megse, latod
doc
nagyúr
epp' ellenkezoleg
olajbol rengeteg van meg, csak az a kerdes hogy mennyire gazdasagos kitermelni. Ahogy fejlodik a technologia (es no az olajar), ugy hozzak felszinre egyre tobb helyrol, ahol par evtizede meg nem erte volna meg kitermelni
Qru
MODERÁTOR
Mert azóta találtak új lelőhelyeket, ha bővül a piac akkor is még sokáig elég lesz/lenne. Lítiumból viszont jelen ismereteink szerint csak kb 40 millió tonna áll rendelkezésre összesen, míg olajból 456 milliárd hordónál is több. Persze litiumból kevesebb kell de azért ez akkor is kemény arány...
#nincsbennetarcsi
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
ingyenes kategóriában
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
- Zotac GeForce RTX 3070 Gaming 8GB GDDR6 256 Bit LED OC Videokártya
- Amazfit Bip 5 okosóra, krémfehér, Android és iOs kompatibilis