Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
mondjuk ez nekem magas, hogy pont az első olajjal 2 év és 30ekm
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
zoo8800
veterán
Golf7 CZCA: városban alig használom, autópálya 130-nál nyáron 6 L, télen 6,5-7
rip and tear, until it is done
BigBlackDog
veterán
Erről már beszéltünk itt párszor, nem vagy egyedül. 4 éves koráig vannak lízingelve általában, utánna mennek ki a használtpiacra.
Magamnak nem vennék ilyen autót, mivel ki tudja hogy ki és hogyan használta ennyi időn keresztül. Én sokat pályázok vele, az talán egy kicsivel jobb, mintha városozna.
Tin
veterán
"sima", az a 130 lo koruli. De erdekelne az 1.5 TSI fogyasztasa is.
Tin
veterán
BigBlackDog
veterán
"Szoval varosban azert benyeli rendesen a benzint"
Ilyet nem írtam és nem is tudok biztosat állítani a témában. De startstoppal szerintem simán kibírható a városi fogyasztása is (8-8.5 liternél többet szerintem nem kér százon).
[ Szerkesztve ]
zoo8800
veterán
Kb. ugyanannyit, mint az 1.4-es. Az 1.0 TSI jobb ezeknél úgy fél literrel, de az ugye gyengébb is.
rip and tear, until it is done
Tin
veterán
Az gyenge. 1.4/1.5 TSI jobb opcionak tunik. Es nagyobb bodenal (kozepkategoria) hogyan teljesitenek ezek? Oda mar gyengek?
(#181306) BigBlackDog: jogos, azt idokozben ketten masok irtak.
Az 1.5 TSI-kben amúgy van részecskeszűrő, de nem nagyon tudunk róluk még semmit. Mennyi időnként regenerál, hogyan, stb.
ACT-nek hívják a VAG-nál
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Sajnos a Passat GTE is 30k km és 2 év. [kép] Most kértem le az adatait. Pont 10000 km-el ezelött volt szervizen. Kint be is tartották sajna a 30k csereperiódust.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
dj79
senior tag
1.4 tsi 122le,egy golf kombiban nálunk átlagban 6,9-7,1 között mozog. Pályán 140 tempomatnál még háromezret sem forog, ott bőven hatossal kezdődik a fogyasztás. Full város szerintem 9-10 között lehet minimum, csodák nincsenek.
Sziasztok!
Teljesen zöldfülű vagyok új autó vásárlásának tárgyában.
Mire kell figyelni a szalonban, amikor átvesz az ember egy új autót?
Sima link is jöhet, mondjuk nem találtam ilyen cikket (még).
Még három hét van addig, de szeretnék előre tájékozódni, javaslatokat, tapasztalatokat olvasni.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
batai15
félisten
Na tsik mégsem annyira szarok ?
Az 1.4 tsi-k eszméletlenül jól fogyasztanak mindenhol azt olvasom. Már simán vehető lenne nekem is ha lenne mellé 8-as hagyományos automata (mint ami van crafterekbe pl), pl. egy kodiaq-ban (bár elmennék először teszt vezetni hogy tényleg olyan vacak-e a hangszigetelés, de gondolom scrosst csak veri ebben ).
Szerk: Mondjuk talán már csak 1.5 tsi van kodiaqban is...
[ Szerkesztve ]
Tin
veterán
Es az rossz? Csak mert az ujabb kocsik mar mind 1.5 TSI-vel jonnek, amik adatok alapjan erosebbnek is tunnek.
Baltincs
tag
2013-as i30 kombiról, vagy hasonló korú kia ceed kombiról mi a közvélemény? Megéri megpróbálni, mire kell figyelni? Mindkettőből 1.4es benzinesek a kiszemeltek.
[ Szerkesztve ]
nekem 15ekm-nél lesz cserélve másodszor az olaj és akkor lesz egy éves
cappa72: mit rendeltél végül? Normál átvételnél beültök és mindent elmondanak, hogy hogyan működik, aztán körbejárjátok az autót, csomagtartó , motortér és hasonlók.
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
batai15
félisten
Ha már olaj csere,tényleg a levegő és pollen szűrőt nem kell minden olaj csere alkalmával cserélni ? Mert nekem most volt a 3. Olaj csere ,most magamnak csináltuk és csak az alkatrész 26k volt .ez egy 206 is Pug 2.0 HDI .
Kissé sokkallom idén 100k olaj cserére mert 10 ezrenként cserélem .
nekem volt 2013-as i30 sw, csak 1,4 crdi. Kényelmes volt, 5,5 liter volt az átlaga 10ekm alatt, a legnagyobb gondom az volt vele, hogy nagyon lágy volt a futóműve és 1 év 10 ekm alatt 3-4x lekoppantottam az alját.
A kia futóműve kicsit feszesebb, a tapasztalatom az, hogy a márkaszervizelés kia-nál olcsóbb, ja és 2013-as kia-ból még elcsíphetsz garisat.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Ez egy relatív kérdés, lebeszélni nem foglak róla. Előbb utóbb mindenbe beleteszik, akkor meg nem fog létezni olyan, hogy rövidtávos autó. Ha az kell, akkor az kell. 4-5 évig nem kellene, hogy ebből adódó baja legyen, plusz mész hosszabbakat is. Az 1.5 hangja amúgy borzasztó fordulaton, de legalább tényleg keveset eszik.
molnarpeter
nagyúr
GTE olajos DSG-t kap pl, úgy jó kombináció szerintem
Gombinyó
őstag
Én úgy látom országúton el lehet vele járni 90-100-as tempóval 5l körül. Nekem ez lenne a lényeg a legutolsó 1.4 TSI-vel meg a legújabb 1.5-el is. Nekem ez lenne a lényeges.
batai15
félisten
Ez nekem is jó lenne , automataváltóval 6 -7 .
Az a baj hogy benzinből 6 alatt max az 1.3 suzukim 800 kilóval 67 le-vel tudta ezt . Még az SX4 scross normális teljesítmény mellett automataváltóval sem tudja ezt ,inkább 7 8 ahogy nézem .
Ja, az jó is lenne de annyiért már inkább xc40 Mondjuk kb akkor kapnék agyérgörcsöt ha befektetek egy zöld rendszámos gépbe + X millát költve aztán pá-pá ingyen parkolás Budapesten (ezt a részét ki tudnám használni...). Pedig szerintem előbb utóbb ez lesz (egyre több zöld rendszám, kell ugye a bevétel).
Doki16
addikt
Rövidtávos autónak már most is a hibridek a legmegfelelőbbek. Azok még biztosan sokáig nem fognak kapni DPF-et. Főleg a Toyotánál akik már most mindenféle bravúr nélkül hozzák 95g/km-t.
(#181324) Tom1939: Előreláthatólag 2025 körül vizsgálják felül a zöldrendszámos autó kérdését. Leginkább a nagy teljesítményű autók szúrják a szemüket. Mint pl a Volvo V60 D6
Igazság szerint szerint az ilyen kamu hibridekkel van a gond mint a Panamera meg hasonló brutál erős kocsik.
(#181326) Tom1939: Ohh ez meglepő. Nem értem mi okuk lenne rá.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Khm, én úgy tudom az új yaris hibridjében már lesz részecskeszűrő, A forrás egy cikk mely remélem téved, de a linkjét biztosan nem tudom újra megkeresni
Válaszodra: Szerintem hivatalosan azt mondják majd hogy az erős kamu hibridekkel van gond, gyakorlatilag meg ahogy egyre gyakoribb lesz és nem lesz parkolási díj (ha kicsit kevésbé vagyok cinikus akkor a parkolási díjjal nem tudják szabályozni a szükséges parkolóhely rendelkezésre állást).
[ Szerkesztve ]
2012-2013 között Octi2FL 1.4 TSI-m volt; 6,8 volt a városon kívüli fogyasztási norma; kijöttem belőle, pedig aránylag nyomom neki.
Aztán 2013-2015 között saját Golf6 1.4 TSI-t hajtottam, nem jegyzeteltem a fogyasztását. Városban 8-10 liter között kért; országúton nyugodt 100-110 kijött 5,5 literből; autópálya 6,5-8 liter (130-150), 200-nál viszont 20 liter (205-öt ment végre).
Halkan röhögök, hogy mindenki hogyan fikázta az 1.4 TSI-t még 6 éve, most meg mégse olyan sz@r.
(#181324) Tom1939 A zöldrendszámos ingyen parkolásnak 2 évet adok Bp-en. Tegnap a Bocskain a piros lámpánál 5 db zöldrsz. autó állt közvetlenül egymás mellett-mögött, plusz kb. 8-10 normál. Nem is annyira extrém példa ez Bp-en.
[ Szerkesztve ]
batai15
félisten
Na ez az . Ismerős most adta el az ötös golf variantot elég jó árba ,relatív kevés km-el .
Igaz nem automata ,de jó árban adta ,és csak a tsi híre miatt nem vettem meg .
Most meg jók a tsik ,ezt én sem értem .
Túl sok novothtibit olvastak népek.
A jelenlegi "meglátásom" a közeljövőre:
- A dízelek kiutálása hamarosan megkezdődik a gyakorlatban is (Bp. és esetleg nagyobb városok).
- A bp-i dugódíjat jó eséllyel bevezetik. A dízeleket büntetni fogják vele. A zöldrendszám ingyenes parkolása megszűnik; cserébe nem fizetnek dugódíjat. A dugódíjnak valami környezetvédelmi díj nevet adnak.
- Középtávon plugin hibridet kell venni. Az otthoni töltésre nem fognak tudni jövedéki adót kivetni (de lehet, hogy megpróbálják, csak felsülnek vele).
Nem észosztás akart lenni, kérem a megértést!
Zöld rendszámban sajna egyetértek. A kezelési módja ennek viszont érdekes lesz (kicsiben lejátssza majd a nyugdíj problémát. Azaz a kifizetett jogosultság nem fenntartható a lehetőségek függvényében. Hogy is veszed ezt el? Holnaptól nem jár, csak a már megadott marad? Korrekt de mire meghozzák már biztos problémás abból a szempontból hogy a meglévő gondot nem oldja meg, csak nem súlyosbodik tovább. Ha meg mindenkitől elveszed az azért elég durva lenne.
Szerintem majd kitalálnak egy semmire se jó átmeneti módszert (csak x óra ingyenes, de ezt már parkolóautomatánál érvényesíteni kell vagy hasonló végrehajthatatlan baromság).
Tin
veterán
rövidtavos auto = elektromos
hosszu tavos = dizel.
idealis auto: plug-in hibrid dizel, legalabb 100 km toltheto hatotavval (jelenleg legalabbis)
Csak azert kerdeztem, mert valamit vennem kene, es a VW konszern osszes autojaba ezek a benzinmotorok vannak, az ujakban viszont mar csak 1.5 TSI. Ha ilyet is vennek, mindenkeppen meg garisat, tehat vagy 1-2 evest, vagy alig dragabban ujat, viszont mivel azert az ido nagyobb reszeben varosban menne (heti 1x azert nem csak ott), de a hosszu palyazas is fontos, erre keresek valami alternativat.
(#181322) Gombinyó: Az szep, bar nekem inkabb a varos es a palya a fontos.
batai15
félisten
Igen a én is hibrid plugin hibridbe látom a jövőt . Például az ampera valszeg megfelelő is lenne (bár még sose vezettem ,és kissé félek ha lemerül az 1.4 mennyire élhető )de alapvetően kicsi az ampera ,viszont a napi futásom nagy részét még tudnám elektromosan is tenni vele .
Ha meg mindenkitől elveszed az azért elég durva lenne.
Gyakorlatilag kivitelezhetetlen jelenleg, hogy különbséget tegyenek, mindenkinek - full elektromos, PHEV - egységes rendszáma van.
Oké, akkor a PHEV-ek lila rendszámot kapnak.. nagy macera. Továbbá egy REX-es BMW i3-nak megegyezik a környezetvédelmi besorolása (ezt a COC alapján állítják ki) a dízel PHEV Volvo V60 D6-éval, miközben az előbbi igazi villanyautó némi aggregátorral a csomagtartóban, az utóbbinak pedig ott figyel egy 5 hengeres biturbó-dízel az orrában. Nehéz így igazságot tenni.
Meg mondhatják, hogy ha volt pénz majomra (Tesla), legyen pénz banánra is (parkolás).
Szvsz mindenkinek egységesen ugorni fog az ingyenes parkolás. (Továbbá nincs parkolóhely a városban ÉS kell a pénz.)
Belgiumban most szüntették meg cakk-pakk az elektromos autók támogatását.
molnarpeter
nagyúr
Csomó Model 3 volt már Belgiumban, de mindenféle villanyt lehetett látni. Inkább drágát.
A támogatás megszüntetés az jövőbeli dolog, a parkolás ingyenesség megszüntetés meg meg meglévő ("megvásárolt") jogokat/lehetőségeket érint.
De szerintem is ez lesz, de lesz belőle balhé rendesen (bár nagyobb érdekérvényesítő = gazdagabb emberkéket érint)...
batai15
félisten
Szvsz típus alapján kellene kiállítani ,hogy mi az igazi elektromos ,meg plug in nem adat tábla alapján . A sokat emlegetett priusok meg Toyotáknak sokkal nagyobb jogosultsága lenne egy zöld rendszámnak mint mondjuk a volvonak.
Azt gondolom, hogy pont ezért szűnt meg a támogatás, hiszen elérte a célját: sokan megvették már a villanyost.
Ott már vége a "beetetési" időszaknak.
Nálunk nov. 1-től megszűnt az ingyenes AC-töltés is az állami NKM Mobiliti hálózaton; ugyanekkor felvásárolta az NKM Mobiliti a szintén állami e-Mobi hálózatot, még pár hónap mire egységesítik a 2 hálózatot és az e-Mobi töltők is fizetőssé válnak. (aztán következik a vásárlási támogatás, ingyenes parkolás..) Szvsz.
(#181336) batai15 De a Volvo tud tisztán elektromosan menni 35-40 km-t a valóságban (papíron 50-et), ami igencsak jót tesz a városi levegőnek, tehát a jellemző városi fogyasztása 0 liter gázolaj; míg a normál Prius max. 2 km-t és városban eléget 5 liter/100 km benzint.
[ Szerkesztve ]
Az elektromos+diesellel csak az a probléma, hogy egy drága technológia mellé raksz egy másik drága technológiát, ami így biztos, hogy nem lesz olcsó
Amúgy már vagy 3-4 gyártó jelezte, hogy nem fejleszt már több dieselt, pl. vw, toyota, suzuki...
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
Érdemes körbenézni alaposan, mert ugyan szállításkor nem szokott baj lenni de hibaszázalék ott is van. Belül a kárpitok nem lógnak-e, minden a helyén van-e (nálunk pl az A oszlop belső borításánál egy patent nem fogott rendesen ezért az picit lógott). Ami fontos, hogy az összes extrát csekkold le, nálunk pl a gyári prémium szőnyeget "elfelejtették betteni" de a többi rendelt extrán is jó ha végig szaladsz, amolyan chclist szerűen.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
A jelenlegi zöldrendszám rendszerhez nem nyúlnak a közeljövőben, hamarosan jön az új rendszámformátum, szvsz inkább akkor fognak ebbe is belenyúlni.
#nincsbennetarcsi
MunezXBK
nagyúr
Hehe, itt meg most emelik meg az összeget és kitolták asszem 2025-ig.
Tin
veterán
Igen, viszont ha a kocsid plugin, varosban nem is kell hasznalnod a dizelmotort, mert minek. Megnezheted mondjuk a Mitsubishi Outlander PHEV-t, pont az vele a "gond", hogy az 50 km-es hatotav meg oke, mert 1-2-3 naponta toltheted otthon, tud gyorstoltest is, de aztan ha kimesz az autopalyara autozni parszaz km-t, mennyire lesz hatekony a 2.4 literes motor fogyasztasa? Nekem a kereskedo azt mondta, hogy az egyik vevo epp most volt itt, "8-9 literbol" lementek a tengerhez.
Nekem az az irany tetszik, amit a Merci csinalt, 100 km tisztan elektromos hatotavos PHEV ketezres dizelmotorral. Abbol barmit megoldasz, meg egy agglomeracios ingazast is.
(tudom hogy baromi draga)
Számold ki, hogy mondjuk egy sima turbóbenzines autóhoz képest ami 5-10 M-el kevesebbe kerül mennyi idő alatt térül meg, hogy városban elektromosan, hosszú távon meg diesellel jársz, soha
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Tin
veterán
Jó de ennyi erővel mindenki járjon egykettes szuzival, mert minek jobb. Amúgy a Merci testvérpár ha kétlem hogy annyival olcsóbb lenne. A városi tiszta levegő meg mindenkinek jót tenne.
csak számomra logikátlan több milliót kifizetni, hogy kevesebbet fogyasszon, ha soha nem térül meg.
Az a baj, hogy a városban tömeg közlekedni kellene és akkor elég lenne egy diesel, vagy kellene egy elektromos és ha egyszer egyszer kell, akkor bérelni egy dieselt.
A magyarral az a baj, hogy mindent birtokolni akar, saját ház kell, saját autó kell, mert az nélkül 0
Ami mindenre jó az nem jó semmire.
Amúgy meg a benzines hibrid is jó, csak nem SUV-ban gondolkodva. Nagyon el van csúszva minden.
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Qru
MODERÁTOR
Ha mindenki így gondolkozna akkor itthon legalább feleennyi dízel futna vagy még kevesebb mint amennyi fut...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Dare2Live
nagyúr
Jövőre azért a dizelnek lesz egy nagy forja. Uabban a kasztniban/erőnél 20-30grammal kevesebb CO2t bocsát ki/km.
25gram*95eur = 2375eur = 780.000Ft Na most ha olcsobb lesz a dizel mint a benzines akkor lehet itt még dízel reneszánsz.
----
Eközben nem tudom mért kéne egy Euro6Dtemp/6Dt bármennyire korlátozni ha tényleg tudja. Ha meg igen akkor az euro 1-2es benzineseket is ticsákbe.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Dare2Live
nagyúr
Otthon töltve.
Városi használat kb 10-11kw/100km. 360-400Ft/100km
Benzinnel uez 7-9liter 2600-3600Ft
Autópálya 130km/h ez a legrosszabb villanyosnál egy elég combos Teslanal 18-20kwh 650-730Ft
Benzinnel uez legyen 7-9liter 2700-3600Ft.
Elég durva a difi. De a lényeg, hogy kb számítható mire hozza be az elektromos az árát. Hát min 200.000km inkább 250-300kkm. De jövőre sztem emelkedni fognak a nem elektromos autó árak az lejjebb tolja. Meg sok esetben már ez a difi is eldöntheti a szitut.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Dare2Live
nagyúr
"Halkan röhögök, hogy mindenki hogyan fikázta az 1.4 TSI-t még 6 éve, most meg mégse olyan sz@r. "
Inkább az 1.0as TSIt de az 1.4is kapott és 6éve tök jogosan.
A lánc nyúlott, a láncfeszítő szériahibás volt, [link].
Most meg szíjas, láncfeszítő nincs és még a PCV se hord fel annyi olajat, kevésbé is kokszolódik. Keveset eszik, jól megy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD