Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
diegho
nagyúr
Csak a motorra? Mert itt ugyebár csak a motorról és a szorosan hozzá köthető alkatrészekről (vagy a motor miatt szükségesekről) beszélünk. Ha egy szívó motorra részecskeszűrő, kettőstömegű és turbó nélkül többet költesz, mint egy kettőstömegű, akkor ott valami nem kerek.
MunezXBK
nagyúr
De mi van, ha mégis?
diegho
nagyúr
Pech, mivel nagyon csekély esélyed van rá.
vzsryl
nagyúr
Simán előfordulhat, de a bonyolultabb motoroknak sokkal nagyobb és költségesebb hibái lehetnek. Arról nem is beszélve, hogy a turbó, a részecskeszűrő és a kettőstömegű "kopó" alkatrésznek számítanak egy motorblokkhoz képest, főleg ha sokat futnak városban.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Qru
MODERÁTOR
Üdvözöllek 2019-ben... Sajnos, igen már az Scross is részecskeszűrős ha jól tudom.
- Turbótól nem kell félni, ha vigyázol rá 200k+ km-t simán kibír (rendszeresen cserélt jó minőségű olaj + visszahűtöd ha meghajtottad).
- Kettős tömgű szintén, mert a benzinesekben alul nem kap akkora nyomatékot, így az is kibír 200k km-t simán.
- Közvetlen befecskendezésnél azért 150k km körül érdemes ránézni, hogy kell-e pucolni de addigra visszahozza az árát a kisebb fogyasztáson.
Szívó motort akkor érdemes venni ha nagyon hosszútávra tervezel (amit ne tegyél mert 20 év múlva úgyis kb mindenhonnan ki lesz tiltva a belsőégésű motor).
Ennek ellenére én szívómotor párti vagyok, de az olyan minthogy 3 hengeres autó sem kéne...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
pit stop
addikt
Lehet csak motorról beszélni?
Ott van pl. Mazda: egy hamar rozsdaboglya lesz körülötted, de a motor tényleg frankó. Vagy másnál akár széthullik a futómű a hazai utaktól, szétmállik a belseje stb stb.
A motor hajt de más is el tud vinni csillió pénzt!
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
Nekem nem esne jól 5 mikit kiköhögni egy 3 hengeres motorra.
Az Astra 1.4T-t venném.
A Scala szvsz nem egy "olcsóbb és nagyobb Golf", inkább egy túlfújt Fabia / Polo.
SaNyEe
aktív tag
Tömören: nem :)
Kutyát nem érdekli mit csináltál vele. Olcsó legyen és jó, ilyen nagyon egyszerű igények vannak mostanság.
Magyarán: ha felhozza a dolgot, elengedsz az árából egy polírt mondjuk.
Bár az esztétikai kozmetikázás lehet megtérülős, de csak, ha filléres szigorúan :D
-- end of transmission --
Dare2Live
nagyúr
Alap tézis, hogy ami nincs az nem tud elromolni. Ha nincs rajta turbo, részecskeszürő, kettőstömegű akkor azt nem kell cserélni majd vhol 100-300kkm közt.
A kokszosodás, egyebek meg nem jellemző hiba ha szelep elé megy az üzemanyag. DInél nem oda megy 100-150kkmnél kell egy tisztítás.
Kia/Hyundai 1.6 "uaz a motor" 10éve. Először volt az 1.6 MPI aztán lett DI majd DI+turbo. Masszívan/durván erősebb 126le helyett 204le és ugyanugy gyorsulgatva kb uannyit eszik de ha kell megy mint egy 2.4les szivó. Nem rossz.
Cserébe jóval drágább és problémásabb lett. 1.6 GDI 1.6 TGDI közt 600.000Ft a difi, MPI TGDIt már nincs direktbe ott emlékeim szerint 800.000Ft volt. Nem kevés pénz.
Átlag esetben teljesítmény miatt imo sokkal jobb összevetés az 1.6 128le és 1.0T-GDI 120le. 7.3 és 6.6l/100km. 7dl és 300.000Ft a difi. 0.7*x*380=300.000Ft azaz kb 112.700km van 0án az aki 1.0T-GDIvel vette és nem 1.6al.
225.000km alatt már hozott 300.000Ftt. Amit bőven el fog vinni a részecskeszürő, turbo...
Innen anyagilag idén még sztem minimálisan jobban megéri a részecskeszürő nélküli szívó. Jövőre meg nem kérdés, hogy jobban meg fogja érni a DIturbo. Ezért sztem jövőre már nem is lesz DIturbo nélküli motor.
A probléma a jövőben mégjobban a városi használat lesz. Már most is jövőre meg minden új autó részecskeszürős. 100% városi használat mellett, 4-5km munkahely, 3-4km bölcsi/ovi regeneráció nélkül ezek hullani fognak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Dare2Live
nagyúr
szeptembertől részecskeszürős az S-Cross.
@pit stop: Azért kiváncsi vagyok, hogy a skyactive + "öngyulladásos" mazda motorok tudni fogják e megbízhatóságban, örök élet +1nap élettartalomra amit a régi szívó mazdák.
Ceednel KIA kirakta a 2020as árakat. Annyira nem vészes. 1.0ára +100.000Ft vel 1.4ára 200.000Ftvel nő. Érdekes, hogy a dízel árak is hasonló mértékben nőnek pedig azok jóval kevesebb CO2t pöfögnek ki.
Szívók megszünnek.
Mondjuk engem a 2020as SUV árak érdekelnének azonos motorral.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Tin
veterán
Város = villany, azzal nincs gond. Plusz, tiszta energia, nincs szennyezés sem pont ott, ahol az ember él. Szerintem ez egy jó irány, hogy a városban lehetőleg emissziómentes legyen a kibocsátás. Városon kívül meg "mindegy", persze, nem, de ott nem szennyezik az emberek lokálisan a saját tüdejüket.
Villannyal viszont hosszú távon utazni megint csak problémás, és "álszent" is, amíg az ahhoz szükséges energiát nem tiszta forrásból állítják elő. Ha az elektromos autókat csak rövidebb távokra használnánk, sokkal kisebb futásteljesítmény mellett, az akkuk is kevésbé nyíródnának ki, és azokból sem kellene annyit gyártani és annyi szemetet termelni.
Szerintem a villanyautó akkor lesz valós alternatíva, ha sokkal kevésbé károsan állítható elő az aksi, legalább 500 km hatótávot tud autópályán is, és az utazás közbeni tankolás várakozással együtt nem tart tovább 15p-nél.
batai15
félisten
Sziasztok! Ismerős autója, maga a típusról ezzel a motorral mi a véleménye róla ?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/audi/a3/audi_a3_2_0_tdi_attraction_s-tronic_dpf-14803174
Linkesítve.
[ Módosította: Qru ]
Dare2Live
nagyúr
Villannyal addig problémás a hosszú táv amíg nem épül ki a 200-350KWos gyorstöltőhálózat.
""álszent" is, amíg az ahhoz szükséges energiát nem tiszta forrásból állítják elő."
Soha nem volt álltszent mert soha nem igéret olyat elektromos hajtás, hogy ha a beletáplát áram nem tiszta akkor abból tiszta áram lesz. Hogy ebbe ki mit magyaráz be az más kérdés.
Ez ország függő. Moon jelenleg a megtermelt áram 40+% CO2 mentes.
Az aksi elhasználódásnál nekem nem a km a kérdés. Jobb/tesla félék 400-500.000kmet elgurulnak. Az rengeteg nekem 25-30év. Inkább kérdés, hogy az idővel, hogy degradálódik. Most megveszem és mire cserélni kell benne aksit megyek nyugdíjba. btw teslanal hosszú távú cél az 1millió mérföldes ~1.6millió kmes aksi. Sztem annak csak kamionokba, taxikba... van értelme évi 60.000km+ futás mellett. Átlag 90% nem megy évi 60.000km+t.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Qru
MODERÁTOR
Ha jól tudom ez már CR TDI, azzokkal nincs nagy gond, a miénkben már közel 300k km van és gyári benne a motor, még a turbó is. EGR és DPF csere volt, az kb 500k-s költség volt (gyári cuccokkal + márkaszerviz), okosba' kijön olcsóbban is.
Gázolajra picit kényes a CR rendszere, de ha nem hajóból/mozdonyból lefejtett gázolajjal jártak vele, akkor azzal sem szokott gond lenni.
Illetve a hatszög tengely hajlamos elnyalódni benne (bővebben).
#nincsbennetarcsi
Gergőke88
addikt
Én elég sokat hajtok egymás mellett Astrat és Focust.
A focus belül minőségibb, újabb.
De az 1.4t sokkal jobban megy mint az 1.0.
De menj el próbáld ki mindkettőt.
Füleske
addikt
"Ceednel KIA kirakta a 2020as árakat. Annyira nem vészes. 1.0ára +100.000Ft vel 1.4ára 200.000Ftvel nő. Érdekes, hogy a dízel árak is hasonló mértékben nőnek pedig azok jóval kevesebb CO2t pöfögnek ki.
Szívók megszünnek."
Mert a KIA nagy valószínűséggel átlagban (villanyautókkal együtt) befér majd a 95 grammba, így ez csak a szokásos inflációs emelés és nem a CO2 miatt van.
[ Szerkesztve ]
Mr.Grincs
veterán
Sziasztok!
Spanom talált egy autót, hogy megveszi a csajának, hogy legyen mivel ide oda menni, no de az AAA- Autónál a neten. A verda fóton van. 2. autónak venné az asszonyának ide oda rohangálni, Budapesten és néha le vidékre. [Fiat Stylo 2.4 ] Szerintem innen venni ennyiért autót, egyenlő azzal, mintha lehúná a WC-n a lehúzható üres WC gurigával. Szerintetek érdemes megnézni vagy hasonló? Max 400 és 600 között akar venni a csajának autót. Automata váltó, klima, tempomat, tolato radar a minimum felszereltség.
Én mondtam neki, hogy inne autót venni nem éppen nagy okosság. Főleg amiket erről a cégről lehet olvasni.
Más alternativa ami nem egy betegágy 4-6 klió között?
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
nesa
veterán
Ez nem egy gazdaságos motor, városba nem hiszem hogy 16L alatt megfog álmi.
Én kisebb motorral néznék inkább.
Mr.Grincs
veterán
Ezt én is sejtettem, meg mondtam is neki, hogy ez a paripa nem az alacsony fogyasztásáról hires. Ellenben ebből az 1.9 JTD az jó party lehet, ami a fogyasztást illeti. Viszont itt a fő szempont az automata váltó, klima, tempomat, tolató radar esetleg. Jah meg az vételár max 600 ezer Ft.
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
t1
addikt
Az egy dolog, hogy tőlük senki ne vegyen autót, de a Stilo amúgy is egy betegágy ezzel a motorral meg főleg.. vagy 1.9 JTD vagy 1.2 16V-el vegye.
footy
addikt
600ezres autot en nem vennek automataval. Ebben a kategoriaban inkabb olyanokat kell nezni hogy ne legyen sok a rozsda es az alap dolgok mukodjenek
vzsryl
nagyúr
600-ér' esetleg ne legyen benne ülésfűtés/szellőztetés, tolatókamera, nagy navi, bőrbelső, mátrix LED lámpák stb.?
Ne vicceljünk már...
Ennyiért az legyen a fő szempont, hogy friss műszakival rendelkezzen, minél kevésbé rohadjon és a lehető legegyszerűbb konstrukció legyen.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Dare2Live
nagyúr
"Viszont itt a fő szempont az automata váltó, klima, tempomat, tolató radar esetleg. Jah meg az vételár max 600 ezer Ft"
Hogy guruljon az nem fő szepont?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
zoo8800
veterán
Stilo
Ezzel a kocsival olyat fog oboázni...
rip and tear, until it is done
alázógyík
őstag
Ezekhez a selespeed váltó járt, ami vagy rossz volt, vagy nem működött.
Borzalmas konstrukció, rengeteg hibával.
A moci jó lenne, ha lett volna tulaja, de éhes mint állat.
AAA a legnagyobb g.ci kereskedő, aki létezik.
Ezeöccá volt a tanács ára.
gyenesmartin
őstag
Szia!
Miért nem néztek golf iv-et automatával? 1.6-os 101 Le-vel egész jó.
SaNyEe
aktív tag
Na, ez a használtautó piac ma
Toronyórát lánccal néccázé
F-ECT$: Pont ezt írtam tegnap
Ha szopatni akarja a barátnőjét miért nem néz valami rendes torkos szopósat neki? [link]
Igaz tolatni nem tud, de az nem volt szempont, vegye ezt
Ennyiért a szempontok:
- ne egye le a nadrágod a javításokkal
- ne igya ki a kutat, vagyis első pont
- legyen benne még legalább egy, jobb esetben 2 műszaki vizsga mielőtt a bontóba kerül
- rozsda távoli rokona legyen lehetőleg
- tömegcikk legyen, ha kell valami mégis, az gombokért legyen.
Csak, hogy a realitás talaját legalább érintőlegesen elérje a haver
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
molnarpeter
nagyúr
Ha a váltó jó és a klíma működik, a többit jellemzően fillérekért lehet utólag pótolni. Említett golf 4 tempomat kar pl van aliexpressen, ugyanonnan egy univerzális radar pár ezres csak.
(#181429) molnarpeter válasza gyenesmartin (#181426) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Illetve A3, Octavia, Leon, Toledo ugyanaz a cucc. 1.9 TDI is jó, és az adagolósak kevésbé érzékeny az üzemanyagra, mint egy JTD.
hobizoli
nagyúr
2.4-s motor az barmiben eszik, ami meg automata az plane
1.2-1.4 16v siman jo varosra
több drón kell ;P
hobizoli
nagyúr
azok 20+ eves autok
több drón kell ;P
hobizoli
nagyúr
letezik ebben a Stilo GT is, ami manualis valtos, de teny, hogy a 2.4-k 90%-a az SS valtos Stilo-ban
több drón kell ;P
Tin
veterán
Hétvégén végig ültem egy Volkswagen és egy Seat szalon összes autóját elül-hátul, megnéztem a csomagtartót és így tovább. Skoda nem volt a környéken. Merci és Audi igen, de nem volt akkora keret. Még a Kia Niro-t is megnéztem (sima és konnektoros hibrid).
A VW elég minőségi és átgondolt volt belül, de a Golf Variant tényleg az öregeknek készült. Egyszerűen semmilyen, de amúgy teljesen jó A-ból B-be autó. Autópályázásra már nem biztos hogy ideális, eléggé "puttyonyos", rövid a tengelytávja. Városba meg ilyen "mindenes" kocsinak viszont teljesen jó. A Passat viszont csalódás volt: valahogy olyan "nagy", de mégse akkora. És sokkal drágább. De semmi extra.
A VW SUV-jai viszont tetszettek, de hát elég drágák.
A Seatok árban jobbak voltak, de azon röhögtem, hogy a belseje kb a 2 generációval ezelőtti VW, bizonyos dolgok kihagyásával. De amúgy azzal sincs igazán gond. Más kérdés, hogy tartja az árát a VW-hez képest (gondolom sehogy).
A Kia Niro viszont meglepetés volt... anyámnak volt a 90-es években egy Ford Ka-ja, az jutott eszembe róla. Valami görény minőség volt belül. A hajtásról és árról nem beszélek, de meglepett, mennyire "olcsó" belül.
Igazából az új Corolla TS 2.0 hibridet akartam kipróbálni, csak várni kellett a tesztvezetésre 1 órát, addig nézelődtünk. Aztán kipróbáltam.
Elférek benne, pedig 185 vagyok, és nagyobb darab. Egyedül a térérzet kicsi. Kerestem mindenfelé, hol szűk, de valójában sehol. A jobb lábamnak kényelmesebb, mint pl. a Golf azzal a busi középkonzollal. Ezért gyűlöltem a régebbi Octaviakat is, mert nem tudod jobbra picit sem mozdítani a jobb térded. Ebben kényelmes, a bal lábamnak is. De nagyon "beülős", bár ez nem baj, mondjuk napi használatban, sok ki-be szállásnál valószínű nem a legkényelmesebb. Hossz távon abszolút. A térérzeten sokat ront, hogy baromi alacsonyan van a plafon, és kicsi a fejtér. Az összes közül, amiben ültem, a legkisebb. Elférek benne, még felemelt üléssel sem dörzsöli a hajam, de középre állított üléssel is max 2-3 ujjnyi fejtér van. Elég, de lehetne nagyobb. Hátulra viszont rossz beszállni, simán bevered a fejed, és ott is szűk a fejtér. Épp elférsz, nem értem, miért nem emelték meg csak 3-4 centivel. Lábtér meg van bőven, még magam mögött is. Alacsonyan ülsz, de ezek ilyenek, és a többi márka autói is. A kombi csomagtere jó nagy, csak 20-30 literrel kisebb, mint a Golf Varianté, és szerintem jól átgondolt, jól pakolható. Ledöntött ülésekkel meg aludni lehet hátul. Tetszik benne, hogy 2 szintre rakható a csomagtértálca, az a +10 centi lefelé hasznos. Külsőre nekem bejön (tényleg), de csak a kombi. A hatch is dögös, de hátul és a csomagtér használhatatlan, a Sedan meg unalmas. Nyilván más a célközönsége. Középen az a tablet a "miért?" kérdést hozza elő, de bízom benne, hogy idővel az Android Autó rárakható, és akkor haszna is van. De legalább lecsukható lenne... A kormánya pöpec, a könyöklő lehetne magasságában is állítható, a zseb kicsi. De nem vészes. A műszerfal szerintem jó. Az egész beltér kicsit "toyotás" (funkcionális), de most kicsit túlléptek magukon (= egy kategóriával jobb, mint a korábbi modellek a maguk idejében).
A vezetés viszont meglepett. A 2.0 hibrid megy, ahogy kell, ugrik, gyorsít, a motor sem üvölt úgy, mint egy régi Prius, és mivel megy is, maximum pár másodpercre padlózza az ember (gyorsítás, előzés). Nem zavaró. És tényleg meglepően jól gyorsul, persze nem olyan, mint amikor beüt a VTEC. Viszont gyakorlatilag 0-120 között mindegy volt, honnan gyorsítottam, sose éreztem azt, hogy "nem elég". Ami ennél jobban gyorsul, az már nem funkcionális úgyse, csak felvágós. Ami érdekel volt, hogy többször hallottam a gumi hangját, mint a motorét. A kormányzása könnyű, a futóműve is jó, autópálya lehajtón simán odaléptem neki a kanyarban, és nem jött zavarba. A vezetéstámogató rendszerek működnek, ahogy kell, a követős tempomat teljesen rendben van, a sávtartó szintén, km-eken keresztül hagytam, hogy vezesse magát, és csinált mindent: kormányzott, vette a sávközepet kanyarban is, lassított, sőt meg is állt az autó mögött a pirosnál. Teljesen rendben volt. Biztos van ennél jobb rendszer, de a két legfontosabb helyzetben úgy működik, ahogy kell: pályázásnál és dugóban. Fogyasztást nem tudom, de tuti alacsony, meglepően sokszor ment tisztán elektromosan, és a motor szinte alig pörgött fel, általában vagy nem ment, vagy alacsony fordulaton. A váltója meg... hát, etalon.
Ha az a kérdés, hogy ér-e kb. 2 millával többet, mint egy hasonlóan felszerelt 1.5 TSI botváltós Golf, szerintem igen. Mindkettő kompromisszumos, de az értéktartás és a fogyasztás egyértelműen efelé billenti a mérleget. Hogy ér-e mondjuk 3 misivel többet, mint egy "okosan" beárazott Seat Leon, na ott már elgondolkozik az ember.
Évi 5-10e km-re, hétvégi közelekedésre, ingázásra talán inkább az előbbieket venném, és azt a 2-3 millát másra költeném. Mert amúgy kényelem, praktikum, belső minőség, könnyebb ki-beszállás azért feléjük billenti a mérleget. Nagyobb távokra, pályázásra, sok városi dugózásra meg inkább ezt. Ez az autó nagyon "mindenes", mert városban nagyon jól fogyaszt, sokkal tartósabb a hajtáslánca, és pályán is annyit eszik, mint egy kisebb TSI. Viszont formára, futóműre, tengelytávra meg inkább "nagyautós" (2.7m!).
tzimash
őstag
Üdv. 7 személyes utót vennénk, olyan igazit, nem azt amiben dísznek van a 3. sor. Citroen C8, Peugeot 807 a fő jelöltek. De filózok a Ford Galaxy-n (2006 utáni) is. Feltéve, hogy az abban lévő 3. sor nem egy kategória egy 2007-es C4 Grand Picasso-éval, azt volt szerencsém kipróbálni, meggyőződésem, hogy semmi haszna ott annak a két ülésnek.
Pár helyen olvastam, hogy a Galaxyban hátul akár felnőttek is kényelmesen utazhatnak, ez tényleg így van, vagy ez is csak marketing?
8th
addikt
Marketing.
Baga1983
senior tag
Sziasztok!
Szeretném eladni az autómat, viszont 1 hónap múlva lejár a műszakija. Van esélyem így eladni gyorsba, vagy erre nincs esély csak friss műszakival? Amúgy semmi problémája nincs, de most nincs szükségünk autóra és szeretnénk majd másikat, sajnos elfelejtettük hogy most fog lejárni a műszaki.
b4zsi-
őstag
Egyik oldalról alkudozni fognak, hogy egyből műszakira kell vinni az autót. Másik oldalról Neked lehet pozitívum, ha meghosszabbítod, mivel 2 évet látnának érvényességi időnek a hirdetésnél.
dj79
senior tag
Esély így is van az eladásra, de nagyon kicsi vagy pedig nagy alkuval.
Én leműszakiztatnám, pláne úgy, hogy semmi baja nincs.
tzimash
őstag
Sejtettem bár képeken, videókon tágasabbnak tűnik hátul, mint egy C4GP, de gondoltam, hogy messze van még az a jótól.
Akkor marad az EV2 vonal.
Az I.-es VW Sharan (és unokatesói: Ford Galaxy, Seat Alhambra) még büszkélkedhetett a 3. sori teljes ülésekkel (tökéletesen ugyanolyan, mint a 2. sori ülések).
Aztán vége...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Mindenképp vidd el most műszakira. Ha kifutsz belőle, utána futkoshatsz útvonal-engedély után.
Ill. ahogy a többiek írtak, lényegesen nehezebb lesz eladni a lejárt műszakis autót.
Baltincs
tag
Nekem valamiért például használt autó vásárlásnál utolsó helyekre kerülnek a pont lejárt műszakisok érzésre. Mert gondolatként az jön, hogy lehet valami baja van, ami miatt inkább nem vitte el, majd az új tulaj megoldja.
Tin
veterán
Mert a muszaki vizsga szerinted a biztositeka annak, hogy az auto megfelelo?
Nem feltetlen, de az is plusz penzkolteskent jelentkezik az emberek szamara, akik autot vesznek. Amint tudjuk pedig az atlag hasznaltauto vasarlo a leheto legkevesebbet szeretne az autora kolteni.
Tin
veterán
25e Ft, vagy mennyi a muszaki. En 1 honapja adtam el egy kocsit, aminek november vegen jar le a muszakija, es most mar ertem, hogy egyesek (bar nem mondtak), valoszinu miert nem vittek el. Aki vegul elvitte, o is megemlitette, mondom jo, az 25e Ft, mondtam, hogy most engedtem 150e-t az arbol. Aztan nem hozta fel inkabb.
A masik meg, hogy kb mit nem lehet lemuszakiztatni "okosba"?
Sokkal tobb koltseges hiba van, ami muszakin sem jon ki, es siman lehet tularazott kiglancolt friss muszakis autot venni gatya allapotban, magasabb osszegert. Mert persze az "atlag hasznaltauto vasarlo" amugy sem ert az autokhoz. Egyszeruen csak probal emberi benyomasok alapjan donteni.
Elore felek a masik kocsi eladasatol, karacsony korul.
molnarpeter
nagyúr
Ott van pl a car max Amerikában, új gumival stb adják el az autókat. User örül, hogy nem kell semmi feltűnő dologra költeni, az eladó meg nyugodt, mert az user kisebb eséllyel látogat szervizt, ahol kiderülhet probléma
Baltincs
tag
Egyáltalán nem a biztosítéka, ellenben amit le is írt aero., bizony bizony, aki használt autót vásárol, általában úgy választja ki a megfelelőt, hogy megbizonyosodik róla, hogy mennyi pénze van, azért használt autónál én pl. kapásból olajcsere szűrőcsere, és átnézetem telibe, szíjcsere, na meg az átírás, stb, és lehet, hogy mondjuk annak már nem örülne, ha még ehhez hozzá kell tenni egy műszaki vizsgát is. És ha mondjuk nem sikerül neki eladni, akkor az is macera, hogy a vásárló el tudja egyáltalán vinni.
És igen, az ember ilyen, minél kevesebb macerát akar. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
Tin
veterán
De epp te irtad, hogy a lista alapjan a lista vegere kerul, amin nincs muszaki. Volt egy srac, ugy akarta elvinni a kocsit 20%-al alacsonyabb aron, hogy bevallotta, hogy ennyi penze van. Pedig elmondtam neki elotte telefonban, hogy hasznalt autot ugy veszunk, hogy vasarlas utan elvisszuk, teljes folyadek, szuro es esetleg szijcsere, es aztan hasznaljuk. Tehat 150e Ft-ot minimum tartson meg a vasarlasi aron felul meg akkor is, ha az auto amugy "jonak" nez ki. Erre odajon, es kikohogi a szamot, es nem ertettem, mit akar...
A muszaki hianyanak ezer oka lehet. Nekem pl. igy jott ki, kulfoldon voltam, nem tudtam elvinni, es nem akartam mar foglalkozni vele. Most mar latom, hogy ezzel elriasztottam nem tudom hany potencialis vasarlot
És igen, az ember ilyen, minél kevesebb macerát akar. Ennyi.
Akkor vegyen uj autot. A hasznalttal altalaban van "macera".
[ Szerkesztve ]
Egy vasarlonak ez nem indok. A feltetelezes az, hogy te nem muszakiztattad le, mert 1) nem akarsz ra kolteni 2) kolteni kell ra muszakin. Lasd meg: csak tolteni kell a klimat
molnarpeter: ez kb osszefoglalja a temat
[ Szerkesztve ]
Baltincs
tag
Igazából ugyanarról beszélünk, a legtöbb ember nem akar még egy plusz kört (jelen esetben műszaki), azokat pedig én sem értem, akik takkra veszik az autót, és ha költeni kell rá, akkor meg jön a feketeleves meg az eladó hívogatása, hogy erről nem volt szó. Én személy szerint csak azért üldözöm hátra, mert bőven elég nekem a teljes átnézetés, és a fékek, olaj, szíj, alapcserék, hirtelen kezdésnek. Ezzel szemben, ha több megtakarított pénzem van, és nagyon rendben van az autó, nem menekülök el előle, lecsapok rá.
Úgyhogy az egészben csak annyi, hogy ha ez a kérdése a delikvensnek, hogy elvigye-e, avagy e sem, én a helyében elvinném, szerintem előbb is elviszik friss műszakival mint anélkül.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
- XBOX SERIES KONTROLLER
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron