Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 11:57:24

LOGOUT.hu

Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#113451) cocka válasza quint (#113450) üzenetére


cocka
veterán

Írok egy kis analógiát:

Mit is láttunk? Megjelent a színen, hogy felvásárolja a UPC-t, ezzel még nem is lett volna baj, mert mindenki hitt abban, hogy jobb lesz. Aztán sorra elkezdték módszeresen (mindig egy kicsit, ami szerintük még tűréshatáron belül van) lefaragni a plusz szolgáltatásokat, amihez eddig jogod volt (kvázi benne volt az árban). Azóta az ÁSZF-et is folyamatosan úgy faragták, hogy kijelentik: márpedig a szolgáltatások elvétele rád nézve nem hátrányos, ellenkező esetben tegyél panaszt stb.. Az emberek (úgy tűnik sajnos többsége?) pedig elfogadják, hogy ez így nekik jobb, mint régebben, mert hát mégiscsak többletszolgáltatásokat is adott, hát egy multi csak jobban tudja, hogy mi nekem a jó! LOL

Valahonnan nem ismerős ez a sztori? LOL Elvesszük a szabadságjogaidat és még örüljél is neki, mert közeleg a "szép" új világ. Ez a cég akart anno bevezetni minket a Digitális Kánaánba. Fennhangon hirdetve, hogy minden JÁR neked! Mert csak RÓLAD szól. Akkor még senki sem sejtette milyen pusztulat világot jelent ez. Digitális Kánaán és vége az emberi méltóságodnak, emberi mivoltodnak. Aztán tovább dübörög a hazugsággyár. :C

(#113452) quint válasza cocka (#113451) üzenetére


quint
aktív tag

Tisztelt Bíróság!
Kijelentem, hogy én még a kérdést sem értettem, nemhogy a választ. :DDD

(#113453) kezo0 válasza cocka (#113449) üzenetére


kezo0
addikt

Többek szerint az EPG-t. Lehet benne valami, mert ha nem jön ilyen frissítés 24 óránként, akkor a box pl. hajlamos „elfelejteni” az EPG-ben megjelenő csatornalogókat, és egy idő után csak szövegesen írja ki a legtöbb csatorna nevét.

Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

(#113454) thomasrc válasza kabelmania27 (#113444) üzenetére


thomasrc
tag

Szia,

Egy darab elosztó van a padláson, az így néz ki:

A Connect Box portjára rá van téve egy piros címkéjű "6 dB"-es elem (nincs ráírva semmi más, hogy Fam vagy Attenuator-e), ebbe megy bele a kábel másik vége.

A modemről készült képeket feltöltöttem ide:

Status: https://i.imgur.com/fvro3zQ.png
Downstream: https://i.imgur.com/SEzVz3b.png
Upstream: https://i.imgur.com/ymxSB96.png
Configuration: https://i.imgur.com/5QzmWUE.png

[ Szerkesztve ]

(#113455) quint válasza kezo0 (#113453) üzenetére


quint
aktív tag

Óóóóh, régi álmom, hogy ne az alkalmi tévézők számára megfejthetetlen csatorna logókat kelljen bámulnom, hanem legyenek kiírva a csatornanevek.

(#113456) kezo0 válasza quint (#113455) üzenetére


kezo0
addikt

Én viszont, mint "heavy user" tévénéző, könnyebben eligazodom, ha a logókat látom. Már csak azért is, mert az EPG-ben erre a célra fenntartott mező mérete miatt, ha szövegesen írják ki a csatornák nevét, akkor azt mikroméretű betűkkel teszik. (Persze biztosan lehetne olyan megoldás is, amikor a logó és a szöveges elnevezés is látható, de ne legyünk telhetetlenek...)

Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

(#113457) djbahool


djbahool
senior tag

Sziasztok!
150-es netre fizetek elő. Pár napja home office-ra kényszerültem, de használhatatlan.
Reggel 1.5, de napközben, este is max. 14 Mbps letöltési sebesség.
Fel max 5.
Messze a garantált minimumtól.
Kb. 10 sikertelen telfonhívás (ami kb. 1 óra telefonálás) után bejelentettem webes űrlapon.
Mivel nem reagáltak, újra, majd újra....

Kérdés: nem érdekel az hogy több mint 5 percig várakoztattak telefonon, merhogy erre is van vmi jogszabály.
DE
Azért hogy 5ször bejelentem és nem reagálnak, nem javítják, azért a lóf...nak is van vége.

Hol tehetek bejelentést a vodafone ellen?

(#113458) quint válasza kezo0 (#113456) üzenetére


quint
aktív tag

Én már azt várom, hogy valaki egyszer fedezzen fel valami olyasmi leírónyelvet, amivel a felhasználó igényeinek megfelelően, dinamikusan is lehet állítani a kinézetet. A kukim sem tudja, hogy ez mi lehet, de tetszene, ha például HTML és CSS névre keresztelnénk majd.

(#113459) ates2 válasza djbahool (#113457) üzenetére


ates2
senior tag

Nekem egy szerelő azt mondta nem rég,ha voda szarik az ügyfélre akkor nmhh :U

(#113460) PeL


PeL
addikt

Ma jöttek bekötni az új Vodás modemet az 1GBit-es nethez, eddig jónak tűnik. Kicsit azért belém ültette a parát a srác mert azt mondja mikor elkezdi kibontani a dobozt, hogy nem biztos hogy menni fog mert valami 1,5%-os hibahatáron belül kell lennie a vonalminőségnek vagy minek :DDD , de szerencsére nálunk kb 0.5% volt ez az érték. Ezt mértem vele:

[ Szerkesztve ]

(#113461) cocka válasza kezo0 (#113456) üzenetére


cocka
veterán

Régi boxon láttad kiírva a csatornanevet és a logót is. (ha jól emlékszem)

(#113462) LouiS22 válasza djbahool (#113457) üzenetére


LouiS22
veterán

Benne van az ÁSZFben és a szerződésben is amit kaptál tőlük. De amúgy NMHH.

Egyébként rosszul értelmezted: nincs olyan előírás, törvény, nevezzük bárhogy, hogy neked egészen biztosan 5 percen belül élő emberhez kell jutnod. Ez sajnos egy közkeletű tévedés. „Észszerű időn belül” kell ezt biztosítania. És utóbbi szóösszetétel a kulcs.

„(3) Telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat, illetve az ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására biztosított telefonos elérés esetében biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. A vállalkozás az ügyfélszolgálati ügyintézőnek az ügyfélszolgálat felé indított hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt percen belüli élőhangos bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.

Ezt fordítják le sokan - sajnos tévesen - úgy, hogy ez azt jelenti, hogy öt perc múlva Gizike felveszi a telefont.

Nyugodtan írd meg az NMHH-nak - ezért is fizetjük őket az adóforintokból - de sajnos a fenti választ fogják neked hülye jogásznyelven becsomagolva tálalni.

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#113463) macy


macy
addikt

Na, ma reggel volt kint a technikus, természetesen pöpecül ment a net, 450/22 volt épp akkor. Tett be valami kütyüt a connect box meg a kábel közé, és azt mondta, hogy sajnos 20 éves a hálózat, majd akkor lesz jobb ha a voda fejleszt. Meg hogy ezen a környéken többen is panaszkodtak. Kérdeztem tőle a gigabitet, azt mondta nem ajánlja, ha ezzel az 500/20-assal gond van, akkor azzal mégtöbb lesz.

(#113464) thomasrc válasza thomasrc (#113454) üzenetére


thomasrc
tag

Közben még olvasom visszafele, hogy 2019-ben valakinek bufferbloat problémája is volt...

Ezek az adatokat szerintetek rendben vannak? 500/20-as netről van szó.
http://www.dslreports.com/speedtest/70015797

Saját routeren eddig SQM QOS-t használtam ellene, így a bufferbloat felmegy A-ra, de ugye ilyenkor a max. sebesség is sokkal kisebb lesz, amit el tudok érni. A szolgáltató gondolom azt a D-t nem tudja feljebb tornázni nekem?

(#113465) gduck válasza cocka (#113451) üzenetére


gduck
addikt

Teljesen logikus, én ezt már az elején leírtam. Mobil szolgáltató cég, természetes, hogy egyszerűsíti a profilt. "Sallang" szolgáltatásokat megszüntették. A VTV box egy jó kis kütyű, IP és DBV-C alapokon is megy, tök jól beleillik a profilba. Mindenki szeretné, ha nem lenne ez a felvételes szopatás :( Webes VTV elég béna, ráadásul háklis a megjelenítőre. :(

PS: most pl. visszanézem TV2-ről a Ninja Warriort és reklám áttekerés közben elment a hang, innentől kezdve nincs hang. Ha visszatekerek és nem tekerek előre, akkor semmi baja a hangnak...

[ Szerkesztve ]

(#113466) cocka válasza LouiS22 (#113462) üzenetére


cocka
veterán

Vagyis ómagyarra lefordítva ez annyit jelent, hogy ha felhívod az ügyfélszolgálatot és egyből tudod, hogy mit kell nyomni, hogy az élőhangot minél hamarabb kapcsolják, akkor az automata pofázások nem lehetnek hosszabbak 5 percnél (skippelés nélkül) és ezért az élő ügyfélszolga kapcsolásának LEHETŐSÉGÉT 5 percen belül biztosítani kell.

Hát ez elég gáz és nagyon nem úgy hangzik, mint azt sokan szeretnék. :DDD

(#113467) cocka válasza gduck (#113465) üzenetére


cocka
veterán

Megoldás: ne tekergess! :DD (hanem majd kergetlek én :DDD)

[ Szerkesztve ]

(#113468) Papa-Het


Papa-Het
aktív tag

MacOS-re van már megoldás hogy lehessen használni? Vagy akár tükrözni?

(#113469) asdf_ válasza LouiS22 (#113462) üzenetére


asdf_
veterán

Nézd, az, hogy július vége óta konstansan nem lehet emberi időn belül ügyfélszolgálatost telefonon elérni semmiképpen nem jogszerű. Az 5 perces szabályt úgy kell értelmezni, hogy normál körülmények között (a szolgáltató által előidézett ok, tehát az új ügyviteli rendszerrel való balfaszkodás nem ilyen). Szóval tessék csak menni panaszra az NMHH-hoz hívásazonosítóval, mert lesz (nevetséges) keletje, jogos a panasz. Amennyiben nem emelték jelentősen a telefonos ügyfélszolgálaton dolgozók számát az elmúlt 3 hónapban, védhetetlen a történet.

Direkt copy az NMHH oldaláról (tudom, tudom, ez nem jogszabály):

Telefonos ügyfélszolgálat esetében biztosítani kell az 5 perc várakozási időn belüli hívásfogadást és az érdemi ügyintézés megkezdését, kivéve, ha az a szolgáltató tevékenységi körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt nem lehetséges.

Ha a joszabályt nézem:
öt percen belüli élőhangos bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható

Emberek hadát felvenni és túlórahegyeket fizetni. Ez az elvárható. Múlt időben.

A rendkívül szomorú dolog, hogy azt ezt ellenőrző hatóság totálisan impotens (tavalyi hír):

Kétszeresére nőtt az 5 perces szabályt megszegők aránya

A fogyasztóvédelmi próbahívások közül 193 az elektronikus hírközlési szolgáltatók, míg 147 a közszolgáltatók - energia-, víziközmű- és hulladékgazdálkodási szolgáltatók - által működtetett telefonos ügyfélszolgálatokat célozta. A fogyasztók szempontjából talán legfontosabb, úgynevezett 5 perces szabályt a tavalyi 4 százalékhoz képest idén a hívások 8,5 százalékában sértették meg
...
Az idei ellenőrzés nyomán kiszabott pénzbírságok összértéke mintegy 2,5 millió forint volt.

Ez a szám valami egészen elképesztően nevetséges, egyben magyarázata annak, hogy miért kell még most is néha órán felül zenét hallgatni. Egyetlen páciensre kiszabva is, nemhogy az ellenőrzöttek összességére vonatkoztatva. A 193 próbahívás/év szintén felfoghatatlanul kevés.

[ Szerkesztve ]

(#113470) kezo0 válasza asdf_ (#113469) üzenetére


kezo0
addikt

Az a baj, hogy azoknak is inkompetens a jelentős része, akik most ülnek a vonal túlsó végén. Na most képzeljük el, hogy mennyire hígulna ez még fel, ha bővítenék a létszámot. Mert ugye egy dolog, hogy milyen gyorsan veszik fel a telefont, de nem sokat érsz vele, ha olyan veszi fel, aki csak annyit tud mondani, hogy áramtalanítsd az eszközt, meg, hogy náluk minden jónak látszódik…

Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

(#113471) kezo0 válasza kezo0 (#113438) üzenetére


kezo0
addikt

Update: ma bekapcsoláskor csatornakereséssel indított a Vodafone box. Jó lenne tudni azt is, hogy ezt pl. miért csinálja időnként. :)

Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

(#113472) nicu71 válasza kezo0 (#113471) üzenetére


nicu71
addikt

Izgik ezek a tudósítások. :) Anyám boxa is gyakran indít kereséssel,beszámolója szerint 😊

"-Te jó ég,mindjárt 8 óra!!! - Amilyen éjszakám volt,még jó hogy nem 9 !?"

(#113473) kezo0 válasza nicu71 (#113472) üzenetére


kezo0
addikt

Én is izgatottan várom minden nap, hogy ma vajon mivel lep meg. :D

Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

(#113474) kabelmania27 válasza thomasrc (#113454) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Köszi a képet, ez egy jófajta elosztó, jól vannak bekötve a csatlakozók, mert alacsonyabb csillapítású kimeneten van a modem, a modemnél van egy 6dB csillapító amit azért kötöttek be, hogy a szolgáltató által előírt tartományban legyenek az értékek, lehet közel van az erősítő ezért erősebb a bejövő jel.
Ellenőrizd le, hogy az osztónál és a modemnél nem lazultak-e ki az F csatlakozók.
Azért esik vissza a letöltési sebesség, mert a környéken terheltek a letöltési csatornák, analóg adások megszüntetése után bővíteni fogják a letöltési csatornák számát 24-re ezért stabilabb lesz a kapcsolat. Ha van kedved kísérletezni megpróbálhatod kivenni a modemnél a csillapítót mert előfordul hogy ettől javul, de lehet jobban járnál ha bejelentenéd a problémát mert bentről látják az ussnr értéket amit nem ír ki a modem, technikus ha nálad mindent rendben talál külső hálózati javítást kér.

[ Szerkesztve ]

(#113475) kabelmania27 válasza djbahool (#113457) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Üdv!
Ha megírod a modemértékeket a következő hsz-ba megtudjuk írni, hogy jelszint probléma okozza-e a szakadást. Előbb-utóbb felveszik a telefont, van akinek 50 perc után vették fel.
Amennyiben leírod, hogy milyen osztóval van elosztva a koax és van-e bekötve Fam/Attenuator feliratú csillapító meg tudjuk írni, hogy lakáson belül javíthatóak-e az értékek.

(#113476) kabelmania27 válasza PeL (#113460) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Ha megírod a modemértékeket meg tudjuk írni, hogy kell-e szakadástól tartanod.

(#113477) kabelmania27 válasza macy (#113463) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Nézd meg a technikus által betett eszközön hányas szám van ráírva.
Azért nem ajánlotta a technikus a gigabites csomagot mert ahhoz Arris modemet adnak ami a 24 darab docsis3.0-ás letöltési csatornán kívül használ egy 3.1-es csatornát ami érzékenyebb a jelre mint a 3.0-ás csatorna.

(#113478) LouiS22 válasza asdf_ (#113469) üzenetére


LouiS22
veterán

Szerintem mindketten tudjuk, hogy ebben az esetben nekünk, fogyasztóknak van igazunk.

De gyanítom, hogy a túloldalon a tevékenységi körén kívül eső okként sikeresen dobhatja be, hogy a munkaerő-hiány miatt sajnálatos módon nem tudja teljesíteni a vállalást. Igen, azt meg mi tudjuk, hogy lóf.. fizetés... Szóval a kör szerintem itt be is zárul.

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#113480) asdf_ válasza LouiS22 (#113478) üzenetére


asdf_
veterán

De gyanítom, hogy a túloldalon a tevékenységi körén kívül eső okként sikeresen dobhatja be, hogy a munkaerő-hiány miatt sajnálatos módon nem tudja teljesíteni a vállalást.

Nincs munkaerőhiány. Alacsony fizetés van csak. Az meg mivel érdekkörön belül van, nem lehet kifogás.

(#113481) erahurka


erahurka
félisten

Sziasztok!

Nagymamámnak van egy internet rádiója, ami egyik napról másikra egyszerűen nem látja a netet. Más hálózaton megy, csak a nála lévő wifin nem :F

Ötlet? Mit lehetne megpróbálni vele? :F

Egy ilyen fehér UPC-s doboza van, CH7465 kezdetű modell. Ha telefonnal csatlakozok rá akkor nekem van netem. Egyszerűen nem értem :F

:R

(#113482) handrash


handrash
őstag

Sziasztok a fenti hibaüzenet dobja a voda tv applikáció androidos boxon.
Van valami ötlet?
( Tartalom nem lejátszható, próbálja később)

[ Szerkesztve ]

Biztonságot? ---> http://www.athsecurity.hu/

(#113483) MiZo1990 válasza handrash (#113482) üzenetére


MiZo1990
aktív tag

Nem is fog menni saját boxon vagy androidos TV-n.
Nagyon biztonságos a rendszer...

(#113484) #40047616


#40047616
törölt tag

Pár napja frissített valamit a voda box és azóta nem hajlandó elfogadni a tv app a telefonom a qr kódos bejelentkezéssel. :W Előtte simán működött de így használhatatlan az app. Másnál is jelentkezett ez? Play áruházban a véleményeknél többen is panaszkodnak erre. Visszasírom a upc-s időket. Tized annyi probléma sem volt mint mióta megvette ez a f*s voda. :W Képek: link link

[ Szerkesztve ]

(#113485) woodworm válasza erahurka (#113481) üzenetére


woodworm
veterán

Gondolom autón van a wifi csatornabeállítás. Állítsd 2,4GHz-en 1-11 és 5GHz-en 36-48 közé.

(#113486) gduck válasza #40047616 (#113484) üzenetére


gduck
addikt

Biztos kérted a maximális eszköz számot. Weboldalon tudod menedzselni az eszközeidet ;)

(#113487) PeL válasza kabelmania27 (#113476) üzenetére


PeL
addikt

Ez lesz az elvileg: [kép] [kép]

[ Szerkesztve ]

(#113488) #40047616 válasza gduck (#113486) üzenetére


#40047616
törölt tag

Nem kértem és nem állítottam át semmit. Voda box frissítés óta van ez. Előtte mindíg sikerült a qr kódos bejelentkezés az app-ba. Vagy mire gondolsz?

(#113489) quint válasza LouiS22 (#113478) üzenetére


quint
aktív tag

"sikeresen dobhatja be, hogy a munkaerő-hiány miatt sajnálatos módon nem tudja teljesíteni a vállalást"
1. Nem vállalás, hanem kötelezettség.
2. Azt ugye te is tudod, hogy normálisan működő felügyeleti szerv egy ilyen védekezés esetén azon nyomban visszavonja a cég szolgáltatási engedélyét.

(#113490) erahurka válasza woodworm (#113485) üzenetére


erahurka
félisten

Na majd legközelebb megpróbálom. De rácsatlakozik, csak netet nem lát :F A modemen kell egy fix számot beállítani? Mondjuk 6-ot? A rádió elvileg 1-11 közt látja, ott nem lehet pontosítani.

Futtattam a modemen egy diagnosztikát, ezt dobta:

[ Szerkesztve ]

(#113491) quint válasza MiZo1990 (#113483) üzenetére


quint
aktív tag

Miféle biztonság? :Y Semmiféle biztonságról nincs szó. Egyszerűen csak önkényesen, semmivel sem indokolhatóan, súlyosan versenykorlátozó módon (például Linux abszolút elutasítása, Windows felhasználóra erőltetése) operációs rendszer, azt futtató eszköz és rá csatlakoztatott kijelző függővé teszi az alkalmazást.

(#113492) Rage47 válasza erahurka (#113490) üzenetére


Rage47
veterán

Bridge módban nekem is ezt írja, de ha router módban van, akkor nem. Amúgy nincs gondom a nettel, hiába írja ezt.

(#113493) erahurka válasza Rage47 (#113492) üzenetére


erahurka
félisten

Igen, de itt mégis gond van, egyedül a rádiónál.

A Bridge mód mit jelent? Lehet, hogy egy telefonnak nincs gondja vele de egy ilyen egyszerűbb cuccnak igen? Bár eddig jó volt és nem csinált vele semmit nagymamám.

(#113494) LouiS22 válasza quint (#113489) üzenetére


LouiS22
veterán

kimondtad a lényeget: normálisan működő. Ha 2,5 millió forint a bírság és nincs egyéb retorzió, akkor röhögnek egyet a markukba. Gyakorlatilag kerekítési tétel, ennek a 100x lehet büntetésre tervezve éves szinten. És akkor még vélhetően keveset mondtam.

Egyébként ilyesmikkel nem is feltétlenül a felügyeleti szervet, hanem az országgyűlési képviselődet érdemes bszogatni. Elvégre téged (is) képvisel (papíron). Meg egyébként is választási év közeleg.

[ Szerkesztve ]

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#113495) Rage47 válasza erahurka (#113493) üzenetére


Rage47
veterán

Bridge mód az, hogy nem szolgál routerként, áthalad rajta minden, ezért kell egy saját router, pl. Asus, Tplink, stb.

(#113496) erahurka válasza Rage47 (#113495) üzenetére


erahurka
félisten

Ha ez lenne a helyzet, akkor a telefonokkal sem működne. 🤔

(#113497) Intruder2k5 válasza erahurka (#113496) üzenetére


Intruder2k5
MODERÁTOR

Ha van rá mód, nézd meg azon a rádión az IP konfigurációt, tehát mi az IP címe, mi az alapértelmezett átjáró, és mi a DNS. Ha kapcsolódva van a WiFi-re, és ez a három dolog is stimmel, akkor mennie kell.

(#113498) erahurka válasza Intruder2k5 (#113497) üzenetére


erahurka
félisten

Mit jelent ha ezek stimmelnek? Valami volt ott az tuti. Átjáró meg a DNS megegyezik, de az telefonról osztott néznél is így írja. Sajnos nem fotóztam le csak amikor jó volt másik neten :(

(#113499) Luissimo válasza erahurka (#113498) üzenetére


Luissimo
veterán

Csinálj egy hotspotot a telodrol és probálj arra a wifire lépni a rádioval

(#113500) erahurka válasza Luissimo (#113499) üzenetére


erahurka
félisten

Azzal megy. Még akkor is, ha a wifit osztom tovább telefonról. Van egy régi routerem, ha nem lesz más megoldás beviszem azt. Elég nehéz lenne garanciát vagy bármit bárhol érvényesíteni, ha amúgy minden működik, csak a kettő cucc utálta meg egymást. :F

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.