Hirdetés

2019. február 23., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2018-09-21 18:14:03

LOGOUT.hu

UPC Magyarország Kft. (analóg / digitálisTV, internet, telefon)

A UPC Magyarország Kft. vezető televíziós, szélessávú internet és telefonszolgáltató, mely kábelhálózatain országszerte több nagyvárosban és a környékükön található kistelepüléseken nyújt szolgáltatásokat.

A szolgáltatási területekről egy informális jellegű képet ITT találsz, de pontos tájékoztatásért keresd a szolgáltatót, mert a linkelt térkép minden kétséget kizáróan nem teljesen naprakész.

További hasznos információk ITT találhatók.
UPC internetszolgáltatásának technológiai sajátosságairól ITT találsz leírást.

Hordozott telefonszámmal kapcsolatos információ ITT érhető el.

Székhely: 1095 Budapest, Haller Gardens, Soroksári út 30-34.
Levelezési cím: 1462 Budapest Pf.: 477
Belföldről hívható telefonszám*: 1221
Külföldről hívható telefonszámok: +36 1 688 1221 vagy +36 1 456 8751
Fax szám: +36 1 456 8899
Behajtási csoport elérhetősége: +36 1 798 8888
Webes kapcsolatfelvétel: http://ugyfelszolgalat.upc.hu/app/ask/c/33
Facebook**: https://www.facebook.com/upcmagyarorszag
Twitter**: https://twitter.com/upc_online_hu
Youtube: https://www.youtube.com/user/UPCMagyarorszag
Személyes kapcsolatfelvételi pontok: http://www.upc.hu/ugyfelszolgalat/shopok/
Hivatalos fórum: https://forum.upc.eu/?category.id=hu

* A 1221-es telefonszám a UPC hálózatából díjmentesen, egyéb belföldi hálózatból helyi tarifával hívható. A telefonos ügyfélszolgálat átlagos terheltségéről ITT kaphatsz információt.

** A közösségi oldalak nem minősülnek hivatalos kapcsolattartásra szolgáló csatornának!

Először is nézd meg, hogy a környéken nincs-e előre bejelentett karbantartás, ha pedig van, akkor érdemes kivárni annak végét, mielőtt reklamálsz az ügyben.

Amiket esetleg érdemes megpróbálni, mielőtt hibajegyet vetetsz fel.

Az internetet érintő sebességi probléma esetén, mindenképpen mérd meg a sebességet úgy, hogy az esetleges meglévő saját routeredet kikötöd a hálózatból, és a modemre (HGW-re) közvetlenül, UTP kábellel csatlakoztatott PC-vel mérsz! Mérés előtt minden hálózati erőforrást használó oldalt és alkalmazást zárj be. A mérést ismételd meg több sebességmérő szerverrel, és esetleg más sebességmérő oldalakon is, mert főként gyorsabb csomagok esetén adhat hamis eredményt egy-egy mérés.

http://speedtest.upc.hu/ (a szolgáltató saját tesztoldala)
http://szelessav.net/ (az NMHH sebességmérő oldala)
http://www.speedtest.net/

Ezen kívül vedd figyelembe, hogy a kábelnet osztott erőforrásokat használ, vagyis terheltebb környékeken, főleg csúcsidőben nem kizárt, hogy időlegesen csak a névleges sebesség alatt tudott használni a szolgáltatást, bár szerencsére nem ez a jellemző!

Meg-megszakadó netkapcsolat, gyakran újrainduló modem / HGW esetén érdemes ránézni a jelszintekre, amik modem esetén a 192.168.100.1, HGW esetén a 192.168.0.1 vagy 192.168.1.1 IP címen érhetőek el. Bridge módban a HGW 192.168.100.1 címen érhető el, belépés admin/admin párossal, kivéve CISCO EPC3925 esetén, ahol mindkét mező üres marad, és így tudsz belépni, Compal modem esetén az eszköz alján található jelszóval tudsz belépni. ED3 eszköz esetén lefelé irányban/Downstream Channels szekcióban -6 és 12dBmV között megfelelő. Az SNR/Jel-zaj viszony minél magasabb annál jobb, 30-32dB felett már rendben van. Felfelé irányban/Upstream Channels esetén 50-52dBmV felett már nem lesz 4 us csatorna használat, ami okozhat problémát, tehát 50 alatti érték megfelelő. Fontos, hogy ezek az értékek tájékoztató jellegűek, eszközönként is lehetnek eltérőek a tűréshatárok, így előfordulhat, hogy valakinél az itt megadott tartományokon kívüli értékek esetén is rendben működik a szolgáltatás.

A televízió szolgáltatásban tapasztalt hiba esetén, amennyiben több készülékkel is rendelkezel, mindenképpen nézd meg, hogy a hiba máshol is előjön-e! Amennyiben csak egy készülékre érvényes előfizetésed van, úgy megkérdezheted szomszédtól is, hogy Ők tapasztaltak-e hasonlót, mert ezzel kizárható a lakáshálózaton belüli hiba.

A fentieken kívül általánosan érdemes kipróbálni az érintett eszközök, mint modem, HGW, médiabox újraindítását is, mielőtt megkongatod a vészharangot az ügyfélszolgálaton.

Ha ezek nem segítenek, jelentsd be a hibát a szolgáltatónak!

Ha nem szeretnél boxot használni van lehetőséged médiacard igénybevételére. Egy előfizetéssel max három eszközön tudod nézni a digitális adásokat, többi készüléken analóg adásokat. Mediacard használatának feltétele, hogy CI+ interface legyen a készüléken. A CI nem elég! Nézz szét a UPC hivatalos (az oldal alján!) vagy a nem hivatalos listán. (Ez utóbbi szerkesztető, szóval ha van olyan készüléked, ami nincs a hivatalos listán, de ha nálad működik a mediacard, légy szíves oszd meg velünk a pontos modellszámot, és egyéb tapasztalatokat). Érdemes átlapozni a TV útmutatóját (annak apró betűs részével együtt) is, általában ott is feltüntetik, hogy van-e benne CI+ foglalat. Amennyiben ékezet-gondok vannak az EPG-ben akkor szlovák területi beállítással kell hangolni, de ekkor a nyári időszámításkor egy óra csúszás lesz, amit bizonyos készülékek tudnak kezelni, mások viszont nem. Utóbbi a régebbi, a hivatalos listán nem szereplő TV-knél fordulhat elő.

A kábelinternet és kábeltévé szolgáltatás átviteli közege a koax kábel, ezért a csatlakozás minősége befolyásolja az internetkapcsolat stabilitását és a televízióadások vételi minőségét. Nézd meg nem lazultak-e ki az F csatlakozók modemnél, az osztónál, toldásnál.
Ha szakad a net és a modem előtt lévő hármas splitter egyik kimenete -3,5dB, kettő -7,5dB meg kell nézni hogy a -3,5dB-s kimenetben van-e a modem.
Internetprobléma esetén ha ilyen vagy ehhez hasonló kettes splitter van a modem előtt ellenőrizd, hogy a bejövő kábel az in-ben, modem/tv/box pedig az outban legyen.
Amennyiben tap way tipusú osztó (leágazó) tap kimenetében van a modem és outba tv/box a kábelek felcserélésével lehet próbálkozni, digitális vétel esetén kettes splitter ajánlott.
EZ az osztó nem számít jó minőségűnek, kábeltévés jelosztásra nem alkalmas ezért használata szigorúan tilos! Tehát az említett fajtán kívül jó minőségűnek számít ami 5-1000MHz-s nem sárga színű és CE jelölés van rajta! Például ezek a fajták megfelelőek: link link YCM-1002B EKT-1002B A felsoroltakon kívül más típus is elfogadható ha a fent felsorolt kritériumoknak megfelel!
Ha 50 felett van az adási teljesítmény és van bekötve csillapító (általában csak net előfizetés esetén kötnek be Fam/Attenuator feliratú csillapítót) akkor csillapító nélkül nézd meg javul-e a netkapcsolat.
Ha bizonytalan vagy kérj segítséget, bonyolult helyzet (két osztónál több) esetén egyszerű rajz elkészítésével a probléma könnyen átlátható.
Osztó üres kimenete problémát okozhat ezért érdemes kisebbre cserélni vagy az osztást megszüntetni.
Amennyiben megfelelően van(nak) bekötve az osztó(k) és nincs felesleges elosztás jelentsd be a hibát.
Médiacard esetén a tévé jelszintjét a használati utasításban leírt módon tudod megnézni. Vannak típusok amelyeknél az info gomb vagy menü/diagnosztika menüpontban láthatók az értékek.
Box jelszintet a következő módon tudod megnézni: Menü 1789 sokszor le gomb, értékek listázása utána még egyszer le, kilépés back gomb vagy sokszor fel és upc/menü/back gomb.
Horizon box esetén ha nem működnek az interaktív szolgáltatások nézd meg jól csatlakozik-e az utp kábel.

Tudom-e a HGW, médiabox USB portját, HDD vagy pendrive megosztására, esetleg arról történő médiatartalom lejátszására, oda történő felvételre használni?
Nem, a HGW és médiabox ethernet valamint USB csatlakozója le van tiltva, esetleg 5V-os USB töltőként használható, de ez sem mindegyiken működik.

Hogyan tudom a médiabox-al rögzített műsorokat számítógépre másolni?
A médiabox-ból a felvételeket digitális úton (fájlként) nem lehet kinyerni. Az egyetlen járható út, hogy az analóg kimenetre kötött magnóval/digitalizáló segítségével mented ki a felvételeket.

A HGW sokszor instabil, problémás a működése, mit lehet ezzel csinálni?
Próbáld meg a HGW-t bridge módba állítani, emellett a WiFi részét is kikapcsolni, és amennyiben több klienssel szeretnéd használni a netet, úgy az elosztást saját routerrel megvalósítani. Ezen felül, ha nincs rá szükséged, akkor az ügyfélszolgálaton keresztül a WiFree szolgáltatást is letilthatod, mert visszajelzések alapján ez is okozhat néha instabilitást, laggolást, problémás működést egyes HGW-k esetén.

A HGW által szórt WiFi hálózatra csatlakozva az átvitel akadozik, mit lehet tenni ezzel?
Amennyiben a HGW WiFi-jével tapasztalsz problémákat, az energiatakarékos wmm-et érdemes kikapcsolni benne és csatornát váltani. A megfelelő beállításban segít az inSSIDer program, használatához útmutatót ITT találod.
További segítséget ebben a topikban kaphatsz.

Lejárt a hűségem, van valami kedvező ajánlat mostanában?
Ha lejárt a hűség, ügyfélmegtartó ajánlatért hívd a 1221-et és válaszd a lemondás gombot.

Milyen csatornák és funkciók érhetők el az Analóg televízió szolgáltatásra kiterjesztett digitális vételezési lehetőséggel?
A kiterjesztett digitális vételezési lehetőség tartalma

Miért nincsen meg az összes csatorna automatikus keresés során Mediacard használata esetén?
Manuálisan rá kell keresni a 112/120/128 MHz-s frekvenciákra ilyenkor.

Miért nem elérhető Google Play és néhány weboldal a szolgáltatói eszköz router módú használata során?
Miért nem tudok port átírányítást csinálni a szolgáltatói eszközön?

Valószínűleg IPv6 módban van az eszköz és emiatt nem elérhetőék, fel kell hívni a 1221-t és visszakérni az IPv4-es módot.
Ellenőrizni, hogy ez így van-e azt úgy lehet, hogy megnézed az admin felületen a Rendszer/Switch mód menüpont alatt, hogy van-e lehetőség váltani a router és a bridged mód között. Ha nincsen akkor biztosan IPv6 módban van az eszköz.

Létezik UPC eszközt bemutató videó?
IntelliSense által készített videók, amelyekben saját véleményét ismerteti:
UPC Connect Box bemutató
UPC Connect Box - Firmware beállítások - Modem és router üzemmód
UPC - Fiber Power 240 sebességmérés - UPC Connect Box
UPC Wi-Free beállítása, a szolgáltatás ismertetése
MyUPC profil létrehozása
UPC Wi-Free működése a gyakorlatban Nexus 7 II táblagépen, és LG okostelefonon tesztelve
UPC Connect Box - Adapter
UPC Fiber Power 240 - Speedtest
UPC Connect Box - Adapter V2
UPC Wi-Free (Connect Box) beállítása Windows 10 rendszeren
Saját Connect Boxunk UPC Wi-Free-jére csatlakozás beállítás céljából
UPC Szolgáltatás Kiesés esetén - ezt látjuk a Connect Boxon
IP cím váltás a UPC Connect Boxon
UPC Connect Box (Compal CH7465LG) előlapi visszajelzései hiba illetve Reset közben
Jó lenne ha így maradna (UPC Connect Box)
UPC Connect Box (Compal CH7465LG)- Vendég hálózat beállítása
Telefonszolgáltatás (VoIP) UPC Connect Box (Compal CH7465LG)-on keresztül

Mely csatornákon elérhető a Visszanéző funkció?
Hivatalos lista
UPC Csatornakiosztás és műsorvisszanézés táblázat by Juditta_56

Mit lehet tudni a Connect Box problémáiról?
Watelcolour által írt cikkben részletesen ki van fejtve a téma.

Hogy lehet beállítani, hogy a box távirányítója szabályozza a tv/box hangerejét?
ITT leírtak alapján elvégezhető a beállítás.

Mobiltelefon előfizetéssel rendelkezem, gyakran megszakad az internetkapcsolat. Mi a teendő?
Mobiltelefon hálózati beállításnál preferált 2G/3G beállítást kell kiválasztani, a problémáról bővebben ITT lehet olvasni.

Más szolgáltatókkal, és azok szolgáltatásaival történő összehasonlítást itt lehet megtenni, akár kérdezni, akár véleményt nyilvánítani szeretnél a kérdésben, ne ezt a topikot OFF-old vele!
Internet, TV, és telefon szolgáltatók, pro és kontra

Műholdas UPC Direct szolgáltatással kapcsolatos kérdések.
UPC Direct (műholdas TV)

A 29-es körzet saját vonatkozású témái.
29-es körzet: internet, TV, telefon

Problémamentes működés esetén jelszint helyzetjelentést Internet és kábel TV hálózatokról kötetlenül topikba lehet írni.

Díjnet rendszerrel kapcsolatban Díjnet topikba lehet írni.

HBO Go/On Demand használatáról/hiba elhárításról az HBO GO & OD Topic topikban lehet érdeklődni.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.