Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
vendingo
veterán
Értem.
Én ha robogót vennék tuti Nexust vagy inkább GP800-at vennék, ezek tetszenek.
Ismerősömnek Nexus 500 van, nagyon szereti, csak a kombifékkel nem tudott megbarátkozni.
Tesómnak volt nexus180SP-e, jó kis moci volt, néha hajtottam én is, szerettem.
Sajna a robogó nem az én műfajom.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Integra
titán
szerintem csak annyi, hogy a köztudatban a burgman név a legismeretebb, ha nagy robogóról van szó. ennyi. engem mondjuk soha nem fogsz látni burgmanon
kb olyan ez, mint amikor terepjáró a kategória név, mégis jeep-et mondanak rengetegen mikor csak a kategória nevet mondanák.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
vendingo
veterán
Nem nexus 180SP hanem Runner
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
zack
nagyúr
Más dolog a "ha vennék" és a veszel. GP800 jó, de városban minek? 7L fogyaszt, és még az ára is horror.
Nexus 500 jó, de számomra semmi értelme. menj el vele egy Tesco-s vásárlásra, és pakolj bele.
Nekem azért lett Majesty, mert akkora rekesz van az ülés alatt, hogy bevásárlásra is ragyogó, 2db zárt sisak elfér benne, ezen kívül kellően sportos és futurisztikus is. Fogyasztás 4-5L környéke, és lényegében semmi nyűgje nincs, se elektronikusan se motorikusan. Egy igazán jó mindenes. Ha kell kanyarvadász, mert kellően feszes és pontos a futóműve, és ha kell bevásárlásra is bevethető. Egyedüli hibája hogy a 2. személy elég kényelmetlenül ül. Ez annyira nem gond, asszony Piaggio X9-et hajt. És persze aki esik-kel annak se jó mert minden drága hozzá. Én már 16 éve motorozom télen-nyáron, nem vagyok az az "esek-kelek" típus, tehát nekem ideális. Kezdőmotornak viszont nem ajánlom egyik 400ccm+ motort sem. Mondom ezt úgy, hogy 6 évig volt előtte GSXR1000, amibe 45e km-t tettem balesetmentesen.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
canniball
nagyúr
"Kezdőmotornak viszont nem ajánlom egyik 400ccm+ motort sem."
Megszólítva érzem magam: miért nem? Ugyan még csak távlati terv, de ha sikerül megejteni a különbözetit én valami 500-600-as paripára gondoltam cserélni a 125-ös kiscsikót.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
#25954560
törölt tag
ez mar soxor kibeszelt tema.
fejben dol el h egy motoron biztonsagosan es biztonsagban tanulsz-e meg motorozni. ha ugrabugra, izgaga, forrofeju vagy, akkor nagyobb esellyel csinalsz hulyeseget nagyobb vason, tehat pl egy 250 javithat az eselyeiden h (komolyabb) eses nelkul belejossz a motorozasba. vannak, akik 750-es vfr-en kezdtek motorozni es koszonik, nem dobtak el, jol vannak es szeretnek motorozni. es vannak, akik 125-on is sokat hibaznak, megis jobb azon nekik, mert konnyebb, kisebb a vegsebessege, kevesbe ugrik ki alolad ha hulye vagy vagy ha bena.
szemely szerint en is a kisebb motort javaslom, mert szerintem jobban uralhato, tobbmindent lehet rajta megerezni eleinte. hatranya persze h gyorsan kinoheto.
zack
nagyúr
Azért mert 200Kg+. A súlypont jóval rosszabb mint pl egy 170LE+ GSXR-en, nyújtottabb, nagy rutin kell egy 400-as terelgetéséhez városban az autók között. Persze ez alól kivételt képezhetnek a 400ccm+ sportrobogók.
Jó pár nagymotoron túl vagyok már (FZR 1000, YZF 1000 Thunderace) és ezek után is azt mondom, nem könnyű vezetni városban haladós tempóban. Nagyon érezni kell a méreteit, mivel alacsonyabban ülsz, és kisebb a kerék, ezért a hirtelen korrigálások sem úgy működnek mint egy sportmotornál. Nagyon csalóka ám. Pedig azt gondolná az ember, hogy egy 170LE+ motor után egy 34LE robogó gyerekjáték. Tény hogy a karomat nem tépi le, de méreteinél fogva súlypont megtalálása, és ide-oda helyezése nagy rutint igényel.
mod:
Amit &rew is ír, meg kell tanulni a forgalommal együtt siklani. Ez lehet kivülálló számára őrült tempó is, a lényeg, hogy az esetek többségében meg tudj oldani mindent rutinból. Azért egy Maja 400 pillanatok alatt 100km/h van, és 2-3 pislogás, és ott a 160-170...
Tehát a kellő tisztelet a nagyrobiknak is jár, nem játék. A csajom X9-e az más. 180ccm, és tök jó tanulómotor. A vége 120km/h, de amíg ezt eléri, az sok idő. Tehát városban kevésbé koncentrálva is biztonságosabban vezethető egy kezdő számára mint a 400ccm+ nagyrobik.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
canniball
nagyúr
"hatranya persze h gyorsan kinoheto."
Hát ez az! A kiscsikóval eddig cca. 100km-t (nem írtam el, annyit) volt szerencsém megtenni és már most kevésnek tartom. Nem azért mert 100+kmph-val akarok településeken átdöngetni, de az hogy 70kmph-nál megáll az idő számomra egy kicsit megöli az élményt. Tartok tőle hogy egy 250-essel is hasonlóan járnék, a következő értelmes kategória meg az 500ccm.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
canniball
nagyúr
Ja hogy nagyrobira gondoltál! Azzal nekem tuti nem lesz problémám.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-Mosquito-
őstag
Elég kevés van amire azt mondanám,hogy ok..
19496 Vendingo.
Pl a 650-es Burgman. Abs,elektromos plexi,tükör,55L csomagtér,elől plusz rakodás,kényelem,markolat,ülésfűtés. Manuális,automata váltás,power gomb.Kb két,három tank után(500-700km) pihenés. Ez a második 650-sem. Imádom,bár lehet eljő/het a váltás..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
zack
nagyúr
Ha nem város, akkor oda simán vehetsz 400-500ccm motort. Sajnos városon kívül ez a méret mindenképpen kell az élvezetes motorozáshoz. Ha meg bírod állni, amíg kitapasztalod, hogy mit tud, akkor nem lesz gond.
Nekem GSXR után az volt a legnagyobb gond városon kívül, hogy az előzésekhez jóval több idő kell. Tehát ahova azzal még befértem, ezzel bele se kezdek.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
#25954560
törölt tag
esetleg erdemes kihivasokat keresni a picivel: ugyesseg fejlesztese, kontroll. pl egy safety tanfolyam akarmin is rettenet hasznos. en sok ev ezresezes utan egy tw200-on csinaltam meg es rettenet jol szorakoztam, sokat tanultam.
menj el dontogetni palyara ha tudsz (pl kecsoring), igazi jo jatek es nagyon sokat segit az alapokban. foleg ha hagyod beledumalni a rutinosakat. vagy nezd meg kecsoringen a 125-osok versenyet, ha azt hiszed abban mar nincs perspektiva nem csak a fejleszakito gyorsulas ad elmenyt motorozaskor. najo, 70 az tenyleg keves
egyebkent a legtobb motoros akkor dobja el a vasat, amikor ugy gondolja h 'most mar tudok' ne ess ebbe a hibaba.
boogie84
veterán
Smirgli papírral áttörölgettem az új első gumit a holnapi csere előtt. Kérdés: így h kicsit megcsiszoltam a felületét, azt kell mondjam olyan h szinte ragad. Pilot power 2ct. Asszem jó lesz. Ugye?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
Bogyó bá'
nagyúr
Sziasztok!
Teljesen új vagyok ebben a topicban, és motorvásárlási tanácsért jöttem!
32 év balesetmentes autóvezetés után (igen, majdnem 50 vagyok...) rászántam magam, hogy hogy megszerezzem a könnyített A1/B125 jogsit. (30 éve nem ültem 2 kerekű "géperejű járművön", kölyökként egy 50cm3-es Jawa Mustang nevű rettenetet nyúztam vagy 3 évig) A kresz hibapont nélkül 2 hete letudva, szerdán délelőtt (10 óra vezetés után, tehát vettem pótórákat is a kötelező minimumon kívül) csont nélkül meglett elsőre a rutin és a forgalmi vizsga is. Na szóval, valamilyen olcsó, használt mocit szeretnék, nem városi munkába járásra, hanem kizárólag hobbi célból, vidéken, 100-200km-es, egyszemélyes kirándulgatásokra, kikapcsolódásra. Egy Yamaha YBR125-ösön tanultam, az nagyon tetszett, de a jelenlegi lehetőségeimhez mérten túl drágán mérik őket használtan is. Sajnos csak kb. 200-230 ezret tudok rászánni, meg ugye kb. 30 ezer az átírás, és egy 20-30 ezer biztosan kell a "kötelező" szervizelésre is. Igazából még azt sem döntöttem el, hogy miféle járgány lenne az igazi, eddig az öreg Yamaha SR-eket, Suzuki GN-eket (magyarul a postásmotorokat) nézegettem a használtmotoros oldalakon, de lehet hogy jobban járnék egy nagyrobesszel? Az lenne a lényeg, hogy 80-90-es utazóval akár 2-3 órát is gond nélkül el tudjak vele bóklászni egy menetben, lehetőleg csekély fogyasztással, nyugisan. A váltogatást én élvezem, de a robogón meg ugye van némi tárolórekesz ruházatnak, kajának, egyebeknek, utólagos dobozzal nem szívesen rondítanám el a járgányt; meg talán ha elkap egy kisebb eső útközben, akkor nem ázom teljesen tönkre rajta.
Mi a véleményetek, bele merjek ugorni egy tízéves nagyrobeszbe? Vagy jobb lenne nekem a hagyományos "utcai" motor? Eddig ilyesmiket nézegettem: [link] [link] [link] [link] [link] [link]
[link] [link]
Szóval milyen tapasztalatok vannak ezekkel az öregebb, de megfizethető gépekkel? Bírják a gyűrődést? Típushibák, fogyasztás, stb.?
Bármilyen segítséget szívesen vennék, mert nagyon tanácstalan vagyok...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Bogyó bá'
nagyúr
Ja bocs, egy kis kiegészítés: kétütemű nem kell.... Az utóbbi hetekben sok tesztet elolvastam a Totalbike-on, de ugye azok mindig vadiúj gépekről szólnak, nem derül ki, hogy milyenek ezek tizenévesen...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
#25954560
törölt tag
tipikusan a gs500-at szoktak sztem ilyenkor javasolni. tanktaskaban v hatadon is vihetsz magaddal egy keves cuccot, esoruha, viz, akarmi befer.
mod: bar a fogyasztasara nem emlexem, lehet h van nala takarekosabb motor. igaz sor2 nem szokott tul nagy zabagep lenni.
[ Szerkesztve ]
Bogyó bá'
nagyúr
GS 500 egy "vénembernek" kezdő motorként A1 jogsival?!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
#25954560
törölt tag
affene. a venember es a kezdo motor nem gond de kilog az a1-bol es a2-bol is a sokkobcenti miatt
atsiklottam az a1 felett, aszittem rogton nagymotor. bocsesz.
[ Szerkesztve ]
Steven
addikt
gs 500 szerintem is ... nem kell nyél gázzal menni vele... vén ember 50 évesen..? remélem 20 év múlva nem fognak vénembernek hívni:
mod:
24 felett elvileg nem lehet egyből a? én már nem vágom az új kategóriákat ...
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
Te már most vén ember vagy
/ Én 28 vagyok te idősebb vagy tehát vén Nekem is már csókolom-ot köszönnek a gyereket /.....
Igen 24 felett még mindig lehet 0- A király kategóriára menni.
bogyo112
Azon még a bukócsövezés is nagyon jól tud kinézni.
[ Szerkesztve ]
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
#25954560
törölt tag
jol van, de segitsunk mar a kolleganak az A1 adott. csakhogy nekem nincs tippem abban a kategoriaban, szamomra idegen terep.
ajándék motor
ennyire nincs értéke kint ezeknek?
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
csongi
veterán
Hova mégy? Vannak kapcsolataim Típus információim, ha segítség kell szólj.
csongi
veterán
Szia!
Igazából ezzel a 80-90-lesz a probléma . Ahhoz hogy ilyen utazóval tudj motorozni,talán a váltós motor jobb. De azok sem szeretik nagyon.( Lehet egy A2-vel jobban jártál volna.) Jó lenne tudni a súlyod és magasságod. A GN-ek alacsony motorok, én 180 vagyok, de a 250-en nem igazán férek el. Embrió pózban tudok rajta ülni. Ez sajnos szinte az összes régire igaz.1-200Km kirándulásokra elég a 125 ccm, de fogadd el hogy nem egy 90-es utazóra van tervezve. Arra a 250-es ami alkalmasabb. Robogó ügyében, pedig át kell variálni a variátor részt. Görgők...stb. Úgy talán meg lesz a tartós kb 80 as utazó. De ugye ezeknél ez azzal jár hogy alsó tartományban erőtlenebb.
Bogyó bá'
nagyúr
Köszi a választ! 178 cm és 75 kg vagyok. Sajnos (?) az A1 adott (lesz, ha kézhez kapom a vizsgaigazolást a jövő hét végén, és kiváltom a jogsit), anyagi és egyéb megfontolások miatt nagyobbat nem is igen szeretnék.
Mint írtam, YBR125-ön tanultam (nem egy magas moci), az üléshelyzet szempontjából nekem kényelmesnek tűnt, bár összesen pár órát volt alattam, az is a városban, ugye.
A fő kérdésem inkább az lenne, hogy a 80-90-es utazósebességhez nekem váltós motorra, vagy nagyrobeszre lenne inkább szükségem? Mint írod, a váltós jobb alternatíva lehet. A szűkös pénztárcám miatt a régi GN125-öket, SR125-öket nézegettem leginkább, a Honda CG, vagy az YBR nagyon bejönne, de azok már 300k-tól fölfelé elérhetők, nekem annyim pedig nincsen.
Valahol viszont olvastam, hogy a robogók közül pl. a Majesty125, Aprilia Leonardo125 stb. simán mennek úgy, mint ezek a picike utcai motorok, csak egy fél literrel többet fogyasztanak....
A Suzuki GN-től egy kicsit félek, mert több helyen olvastam, hogy max. 90-95-tel mennek, inkább 70-80 az utazójuk, azzal meg a kinti forgalomban eltaposnak a teherautók. Szóval egyelőre nagy a bizonytalanság bennem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Bogyó bá'
nagyúr
Na, megint lassú voltam, közben letelt a szerkesztés: szóval a nagyrobogóktól meg azért félek kissé, hogyha a hazai "kitűnő" utakon egyszer egy pillanatra elbambulva a 12"-os kerékkel bele lépek egy kátyúba mondjuk 80-nal, akkor onnan csak a mentő vagy a hullaszállító visz el, mert még egy tank sincs a lában között, amibe "kapaszkodni" tudnék.... Hokedlival 80-90-nel...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Persze segítsünk neki, ezért van a fórum.
A1es papír / Elvileg ha jól olvasom az jelenti a 125cm3 vagy 11kW elhíresültebb nevén a B125... /
Ha már van A1-es papírja akkor nem kell KRESZ-t csinálnia, így spórol egy csomó pénzt.
Az előírt gyakorlati óraszám 11 + újra kell csinálnia a rutint és a forgalmi vizsgát.
Gondolom 2-3 óra rutin pálya és 8-9 forgalmi.
Ahol én abszolváltam a 0-A korlátlan jogsimat, ott az írják 46.500 Forintba fog kerülni ez az egész.
Picit félreértelmeztem a kérdést. Azt hittem nagyobb cuccra akar menni. Na mindegy ha egyszer meggondolja magát.
Ha a kitűnő magyar utakra gondol, keressen nagy kerekű robogót. PL: aprillia scarabeonak egész nagy kereke van azzal már csak a tankcsapda méretű kátyúba akad bele. Sajnos ez egy ilyen műfaj a motorosnak 360 fokban figyelnie kell, és még az utat is néznie, mert az élete múlik ezen. Ezzel együtt még mindig felejthetetlen dolog motorozni
[ Szerkesztve ]
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
lujo10
aktív tag
Sziasztok!
Már elég régen voltam és nincs kedvem közel 400 hsz.-t végigböngészni, valaki összefoglalná pár sorban.
Köszi
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
vendingo
veterán
A honda még mindig nem romlik el...
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
tutis
őstag
A motorozásról és az ezzel kapcsolatos dolgokról beszélgettünk. Remélem elég tömör
http://www.youtube.com/tutisgsxr
lujo10
aktív tag
Azt tudom, az enyém sem
(#19531) tutis: kurvára
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
tutis
őstag
csongi
veterán
Az aprillia scarabeocnak nagy kerek van. Viszont a régiek Rotax blokkosak, hát nem igazán hú de jó. A paigio libertik is nagy kerekűek, tulajdon képen ua mint az aprilia. Sajnos normálisabb állapotú és korú 200K környékén szerezhető be. Vannak típus bajai de megoldhatók és normális szerviz és szerethetőek.
a pakolhatóságuk doboz nélkül egyenlő a 0-val. A jobban pakolhatóaknak meg kicsi kerekük. Lehet az enduro kategóriába kellene szét nézni.
canniball
nagyúr
Nem város. Persze ez nem zárja ki azt hogy néha városban járjak, de nem ez az elsődleges cél, illetve autóval is csak fokozatosan merészkedtem be Pestre, motorral is így tervezem.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
canniball
nagyúr
"...ugyesseg fejlesztese, kontroll. pl egy safety tanfolyam..."
Tervezek elmenni egy vezetéstechnikai tréningre, de majd csak az új géppel. Addig meg próbálom gyakorolgatni az olvasott trükköket, szóval ha tudtok ilyeneket osszátok csak az okosságot!
"vagy nezd meg kecsoringen a 125-osok versenyet..."
Ugyan még nem volt hozzá szerencsém, de gondolom ott nem az olyan 10 lovas gépekkel tolják mint ami nekem van.
"najo, 70 az tenyleg keves"
Azért nem az a vége, lehet még kicsit húzni neki, de azt már nem nevezném gyorsulásnak...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
canniball
nagyúr
Én is YBR125-ön tanultam amivel egyszer volt szerencsém kimenni a városból, most egy CG125 van. Előbbivel ugyan csak annyi tapasztalatom van amennyit ősszel a tanfolyam alatt (B125+pár ráadás óra) tudtam szerezni, utóbbi pedig mire meglett jött a tél így ezt sem sikerült még rendesen kitapasztalni, de az eddigiek alapján a 90-es utazó mindkettővel vágyálomnak tűnik, talán csiga-gyorsulással, nyelezve, fekve... Az olvasottak alapján ehhez min. 250-es gép kéne.
A kérdést amúgy szerintem érdemes lenne feltenni a robogó-kismotor topikban is, ott kb. szín alapján megmondják melyik robi van rendben.
És (a spórolást szem előtt tartva) csatlakoznék azon felvetéshez hogy ha nem is most rögtön de menj el A-ra: ha egy éven belül mész csak különbözetit kell tenni (nincs Kresz csak rutin és pár óra forgalom, kb. 50k-ból megvan) viszont ha később jutnál döntésre akkor az egész tanfolyamot végig kell csinálni (100+k-ért).
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Integra
titán
jaja, találó, több ilyen kéne.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Bogyó bá'
nagyúr
Köszi a tippet, mindenképpen benézek a robogós topicba is (azt sem tudtam, hogy külön van ilyen)!
(Nagyobb jogsiban nem gondolkodom, nekem tényleg csak néha - kikapcsolódásképpen - hosszabb-rövidebb vidéki motorozgatásra kellene a gép. Alföldi kisvárosban lakom, innen úgy 80-100 km a Mecsek, meg ugyanannyi vissza is, csak sajnos végig forgalmas főútvonalon. Persze lehet, hogy később egyszer vérszemet fogok kapni... )
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
canniball
nagyúr
Az Alföld jó, ott nem jelent gondot a dombok okozta kihívások...a Mecsek már nem annyira optimális ebből a szempontból.
Ha pedig vérszemet akarsz kapni akkor gyorsan tedd, hogy beférj az egy évbe!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
KubanitoS
veterán
Szia!
A helyedben kiskerekű robogót én sem választanék, nagy esés lehet a vége. Robogók terén egy Aprilia Scarabeo vagy esetleg Kymco People jó választás lehet a nagyobb kerekek miatt is. Ez utóbbi márka koreai és talán nem túlzás kijelenteni, hogy ajánlható, persze csak ha sikerül kifogni egy normális példányt.
Hétvégi motorozgatásra egy 125 köbcentis motor teljesen jó, azonban én nem hinném, hogy be mernék vállalni nagyobb 80-100 kilométeres utakat is velük. Ahhoz egyszerűen túl gyengék és kis méretük miatt talán kényelmetlenek is nagyobb távokon. Egyszerűen nem erre vannak kitalálva, arról nem is beszélve, hogy ezeket azért eléggé pörgetni kell a folyamatos 80-90-es tempóhoz és egy régi + olcsó motor lehet könnyebben megadná magát az efféle "komolyabb" terhelésektől. Persze ez mind csak elmélet...
A helyedben én még gyűjteném a pénzt, letenném legalább az A2-es jogsit és jövőre vennék egy normális, minimum 250-es motort. Szerintem ez lenne az optimális megoldás.
Ha mindenképpen marad minden a jelenlegi helyzetben, akkor csak robogót vennék, főleg a kényelem miatt, hiszen egy 125-ös váltós motoron kell azért váltogatni elég sűrűn.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
zack
nagyúr
Szerintem Nexus 300.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
vlevi
nagyúr
"Az Alföld jó"
Nemjó, mert csak 100km múlva veszed észre, hogy berohadt a kormánycsapágy
Pocee
senior tag
jó az alföld,csak krosszokkal gyertek mert kátyús mint a picsa...
Mr.Brightside
Bogyó bá'
nagyúr
Type-R
őstag
Én a Mecsekbe lakok, és ma jöttem rá, hogy ez mennyire jó, mivel ma motoroztam először (friss jogsis ). Itt szinte minden hétvégére jut egy új útvonal, és elég sok a nyugis mellékút, ami tele van kanyarokkal, emelkedőkkel, és lejtőkkel. Kezdőknek ideális. Az egyetlen negatív dolog az néhol az út minősége, ami motoron még jobban kijön mint autóval .
[ Szerkesztve ]
lujo10
aktív tag
Majd csak lesz
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
Type-R
őstag
Ez a magyar utak 99% igaz.
Bogyó bá'
nagyúr
Ahhoz inni is kéne, azt meg nagyon ritkán soktam, kb. 2 hetente egy sört...
A kis Virago-ból nehezen nézem ki, hogy azok a bazi nagy hűtőbordák 2 db 62,5 cm3-es hengerecskét takarnak... ...bár a gazdáik a Népítélet szerint nagyon szeretik őket!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok