Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
veterán
Mondjuk a 4éves diesel h astrák egy részében is csak óra szerint van 80k km.
Az a 170k km szvsz egyáltalán nem sok.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Bigemperor
senior tag
LED-es nappali menetfény utólagos beszerelése szerintetek mennyire javallott?Persze szigorúan jó minőségű anyagok, megbízható -van ilyen? műhely.
-
Balupapa
senior tag
"Ennyinél már esélyes a PD elem csere, ami nem két fillér."
szép is lenne 250-300k km
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
-
MPowerPH
félisten
-
Balupapa
senior tag
A PD ha normális üzemanyagot kap és jóminőségü üzemanyagszűrőt 300 fölött is megy mint ahogy a kollégának is
sajnos vannak olyanok akik belefutottak 1-1 vagy rendszeres rossz helyen történő tankolásba vagy elhanyagolták a szűrő cserét és akkor tényleg rövidül az élettartam.
(AZ enyémben 180 van és semmi hiba )
azért remélem a vwnek lesz még pár ilyen jó melléfogása mint a PD
10+év távlatábol persze, hogy elavult...[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
Typhoon47
senior tag
válasz Bigemperor #9252 üzenetére
Hát én is gondolkodtam ezen, mert kéne a mitsumra nekem is, de elég gagyin néz ki az összes. konkrétan 10 db led egymás mellé pakolva : / tehát ilyen audi szerű fénycső-hez közel sincs sajnos.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Typhoon47
senior tag
válasz Bigemperor #9259 üzenetére
Ha találsz jót, plz majd linkeld be nekem : ) mert én még nem találtam komoly darabot : (
"Education is important but big biceps are importanter"
-
-
nagyúr
-
Balupapa
senior tag
-
8th
addikt
válasz MPowerPH #9256 üzenetére
"Egy biztos, PD -t nem vennék semmi pénzért. Szvsz elavult technológia, ami egyébként is egy melléfogás volt."
Mert nem ismered. Nem volt abban semmi melléfogás. Simán van még benne fejlesztési lehetőség de mivel a cr rendszer végtelenül primitív ezért legalább harminc százalékkal olcsóbb előállítani. Naná, hogy áttértek arra. A pd-ből is ki lehetett volna csikarni az euro5 normát de nem fektettek több pénzt a továbbfejlesztésébe. Ettől az még abszolút nem zsákutca és főleg nem elavult.
De ha már szóba került az elavult technika. Haver egy Opel Vectra 2.2 CDTI-vel (ami még egy rendes adagolós közvetlen befecskendezésű turbódízel motor) taxizik a mai napig. Amíg a common rail csodát hajtó kollégái súlyos pénzeket költenek az autóikra, ha beüt valami gebasz, addig ő 280k-t átlépve betolta egy márkaszervízbe a Vectrát ahol gyári alkatrészekkel felújíttatta az adagolót és a csúcsokat. Azóta a kocsi motorikusan teljesen hibátlan. A futásteljesítménye már közelebb jár a 400ezerhez mint a 300hoz. Ezt csináld utána bármilyen cr motoros személyautóval (márkától függetlenül). Egy sem nagyon fog elmenni 300.000 kilométernél többet úgy, hogy a motorra nem kellett horror összegeket rákölteni.
Még egy gondolat erejéig visszakanyarodva a pdtdi-hez. Ismeretségi körben fut egy A6. Németből lett behozva. Motorszám és a hozzá tartozó gyártási számok alapján megállapították, hogy az első még a gyárban beépített pd elemekkel fut a kocsi. Rámértek és 210.000 kilométer után még bőven a gyári tűréshatáron belül volt minden. Azzal az autóval sincs különösebb probléma ma sem. A pdtdi motoroknál egyébként sem a befecskendező rendszer a gyenge pont. Az jól ki van találva. Ott a kettős tömegű lendkerék a rizikó faktor. Az szokott tönkremenni elég hamar a taxisok ezért is alakíttatják át simává amint csak lehet (vagyis a garancia lejárta után azonnal)Nem is olyan sokára ugyanúgy fog szopni mindenki a benzinessel is mint most a dízellel. Rohamosan terjed a közvetlen befecskendezés és a turbó. Ehhez esetleg jöhet még hatásfoknövelés miatt egy kompresszor+turbó kombó (láttunk már ilyet benzines motoron, khmm) idővel itt is megjelenik majd a kettős tömegű lendkerék, a soklépcsős nagy nyomású üzemanyag befecskendező rendszerek. Akkor már a benzines is olyan finom kis részecskéket fog kifosni magából mint ma a dízelek. Lehet majd azokra is részecskeszűrőt rakni és/vagy adalékot adni az üzemanyaghoz. Az üzemanyag jellegéből fakadóan a fogyasztásuk mindenképp magasabb lesz mint a hasonló dízeleké. Akkor már végképp semmivel sem lesz jobb vétel egy benzines mint egy dízel. Én ez kb 8-10évre saccolom.
...
-
lajafix
addikt
kétlem hogy a benzineseken elterjedne a kompresszor a turbo mellé: nagyban drágítaná, a VW is leáll az 1.4es kompresszoros és turbós motorjával. A benzines -jellegéből adódóan - nagy nyomás nélkül is jóval finomabb részecskéket ad ki magából mint a dízel. A TSI motorok befecsi nyomása 10%a egy modern CRnek, max 150 bart ír a VW honlapja. s érdekes hogy az Opel kis benzines turbói pl nem közvetlen befecskendezésűek.
Rock'n Roll
-
hdman
őstag
Én még elég új vagyok itt, a fórumtagok nagy részét nem ismerem. Ti milyen kocsival gurultok? Irnátok róla pár sort?
Sopron city :)
-
Balupapa
senior tag
-
hdman
őstag
Privát kocsi:
2005 Opel Corsa C 1.3 Cdti
Céges kocsim:
2008 Fiat Grande Punto 1.3 MJet
Kis leirás a kocsimról:
Sopron city :)
-
Dare2Live
félisten
"Tipikus Opel betegség a váltónál: kb. 10km/h alatt nem lehet egyesbe kapcsolni. Bár ez nem is hiba, aki vezetett már Opelt már tuti megtapasztalta."
Nemcsak Opel... elég sok autónál nagyonkb 1x alatt nem veszi az egyest, ahogy a 2est se 30fölött, tán a 3ast se 50fölött... gondolom azért van így nehogy vmi hülye pl 48nál véletlenül 3as helyett mert olyan sofőr egyesbe rakja aztán a 10.000+rpmt meghaljon a motor.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
JHONNY 79
aktív tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Opel Astra G-t szeretnék venni.Mivel napi 80 km-t megyek autóval nem lenne elhanyagolható a fogyasztás,ezért gondolkodtam disel vásárlásán.Azt halottam hogy az 1.7 diselek nem igazán megbízhatóak és gyengék is.A 2.0 literesek már jobbak,de ezek elég ritkák.1.4 vagy 1.6 benzinesekről vélemény? Melyik tipust érdemesebb megvenni a tapasztalatok alapján? -
Dare2Live
félisten
válasz JHONNY 79 #9284 üzenetére
napi 80kmre már bőven a ~legjobb a gáz. Olcsobban jön ki az üzemanyagköltséged és szervizelése is filléres ha baj van vele mármit CR dizelekhez képest. Keress pár motortipust ami bírja a gázt aztán autót amiben ilyen motor van és hajrá.
szerk: Hogy az Opel motorok pl Astáré bírja e azt nemtudom, de kezd evvel.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
neduddki
nagyúr
válasz !Overdose! #9283 üzenetére
HI!
aszem Napfenysuti volt az utolso mozgas, amugy boven, nem tucc ojajt akinel rossz oto van?:- )
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Rick4
félisten
A szomszédban is vannak hülyegyerekek: [link]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
-
nesa
veterán
válasz JHONNY 79 #9284 üzenetére
Ha napi 80 km et mesz es a fogyasztas a fo szempont nemtok mind1 mennyire megy az az 1,7TD vagy versenyszeruen eled meg azt a 40-40KM-et, en most 1,9D vel raaltam lazabb tempora finom gazzal, most az utobbi 3 tankolas atlaga 5,48L/100km en atlag napi 54km megyek most ebbol napi 25km varos, ezt mig benzines vasaim voltak nyaron is 8-8,3 korul usztam meg, telen 12 is lecsuszott... kit erdekel hogy megy a dizel dozer, ezmar 20-ad rangu kerdes ilyen arak mellet.
[ Szerkesztve ]
-
1face
senior tag
BMW-t vegyetek és benzinest!
Soha többet nem lesz gondotok!A rossz tetteimet nem bánom, inkább a jókat bánom, amit rossz emberekkel tettem!
-
Rick4
félisten
És akkor mi van? Más technika. Az 16 szelepes, nyomni kell, ez meg 8 szelepes, nem kell nyomni. Nekem pl nem is kellene hengerenként 4 szelepes, az ilyenek mind nyomatékszegények alul, ahol a gáznál épp meglenne az előny.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
1face
senior tag
Ja értem. Autókról volt szó...
A rossz tetteimet nem bánom, inkább a jókat bánom, amit rossz emberekkel tettem!
-
MPowerPH
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Politika
- Xbox tulajok OFF topicja
- Automata kávégépek
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Call of Duty: Black Ops 6
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Külpolitika
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest