Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#9601) zsid válasza Laraxior (#9598) üzenetére


zsid
senior tag

V6os [link]
Az élet 6 henger felett kezdődik? :DDD

<tRucKdriFteR>

(#9602) Qru válasza #10726912 (#9597) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen nőhet. Nem érdemes filléreskedni a légszűrőn.

#nincsbennetarcsi

(#9603) Rick4 válasza #10726912 (#9597) üzenetére


Rick4
félisten

Én a sima légszűrőket 5-6 ezrenként cserélem, ezután már látszik, hogy nő a fogyasztás, még ha csak decikkel is. De mivel egy új szűrő 1200Ft, meghozza 3-4 nap alatt a különbséget, onnantól meg 3 hétig jó vagyok, aztán kuka.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#9604) Rick4 válasza ati012 (#9596) üzenetére


Rick4
félisten

Azért attól messze van, talán ha az árát gyorsan ráköltöd, akkor. :D

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#9605) #10726912 válasza Rick4 (#9603) üzenetére


#10726912
törölt tag

Qru
Mindkettőtöknek köszönöm a választ :R

[ Szerkesztve ]

(#9606) neduddki


neduddki
nagyúr

HI!

hajdevauuuuuuuuu:- )

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#9607) mv válasza neduddki (#9606) üzenetére


mv
aktív tag

Gyönyörű gép! Élmény lenne bejáratni. :K

Figyelem! A felhasználó a nyugalom megzavarására alkalmas képi és hanghatásokat produkálhat.

(#9608) nesa válasza neduddki (#9606) üzenetére


nesa
veterán

Ugytudom pont ezmiatt tiltottak be a B-csoportot, ha jol emlekszem valamelyik F1 elott megfutattak es valami 3. helyrol indulhatott volna olyan idot ment:D

(#9609) ati012 válasza nesa (#9608) üzenetére


ati012
senior tag

Inkább e miatt lett betiltva. Elszabadultak a lovak...

(#9610) Napfénysüti válasza nesa (#9608) üzenetére

Ahogy Ati is írta a balesetek miatt tiltották be. Toivonen például felrobbant vele Korzikán mikor lecsúszott az útról és semmi nem maradt belőlük... :(

Més que un club!

(#9611) zsid


zsid
senior tag

Itt elég részletesen leírják a B csoport utolsó évét.

<tRucKdriFteR>

(#9612) zeno70


zeno70
tag

Akkor senkinek nincs ralatasa/velemenye/reakcioja a korabban feltett kerdesemre?
(9507 hsz.)
Csak kerdezem...(azt hittem, tudok segiteni a havernak).

Jegyezd meg: pótolhatatlan vagy. Éppúgy, mint bárki más!

(#9613) zoo8800 válasza zeno70 (#9612) üzenetére


zoo8800
veterán

Nemrég volt egy cikk a totalcaron, ami érintőlegesen tárgyalta a témát, de nem találom.
Keresem... :)

Megvan.
Kalkulációs segédletről nem tudok.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#9614) zeno70 válasza zoo8800 (#9613) üzenetére


zeno70
tag

Ja, ezt olvastam, de ez tenyleg csak erintoleges. A vamkezeles ceremoniajarol es a nemet elonyokrol ir (meg a magyar eljaras hulyesegeirol).
En inkabb arra lennek kivancsi, hogy mik es mennyi sarcot vetnek ki a hazavitt kocsira...ugy fajtankent es osszesen? Olyat is hallottam, hogy egy itten megvettnek a duplajat kihuzzak a zsebbol, ilyen-olyan koltseg cimen, csak nem tudom, ez valos-e vagy varosi legenda...?

Jegyezd meg: pótolhatatlan vagy. Éppúgy, mint bárki más!

(#9615) ati012 válasza zeno70 (#9612) üzenetére


ati012
senior tag

Szerintem az USA-ból hozott autóval is ugyan az mint egy németből hozott autóval.
Reg.adó kell rá. Aminek költségét ITT kiszámolhatod.
Plusz költség a szállítás. De nem hiszem hogy van különbség hogy melyik kontinensről hozod az autót.

(#9616) dabadab válasza ati012 (#9615) üzenetére


dabadab
titán

"Szerintem az USA-ból hozott autóval is ugyan az mint egy németből hozott autóval."

Nem, ugyanis az EU-n belul nem kell vamot fizetni, az USA-bol erkezo autora meg igen, valamint AFA-t is (EU-n belul meg az AFA kulonbseget kell kifizetni, vagyis pl. a nemet 20% es a magyar 27% kozotti 7%-ot).

DRM is theft

(#9617) ati012 válasza dabadab (#9616) üzenetére


ati012
senior tag

Vámmal nem számoltam.
De ha rájön az is, akkor már bőven végtelenmilliódollár...

Egyszerűbb lenne akkor az EU területén keresni egy megfelelő gépsárkányt.

(#9618) dabadab válasza ati012 (#9617) üzenetére


dabadab
titán

"Vámmal nem számoltam.
De ha rájön az is, akkor már bőven végtelenmilliódollár...
"

Nem feltetlenul, iszonyatos kulonbsegek vannak az USA meg az EU-s autoarak kozott.

DRM is theft

(#9619) SZATA


SZATA
senior tag

Szerintetek milyen motorral érdemes Clio II-t venni? Elsősorban az autó kora miatt (10+ év körül nézegetek) benzinesre gondoltam. Rosszul hiszem, hogy az 1.4-es beszipkázza akár a 8 litert városban?

Nekem, mint tapasztalatlan használtautó-vásárlónak van félnivalóm a külföldről behozott modellektől? A frissen, eladásra importált, vagy a régebben behozott autókról is beszélhetünk, ahol csak a regmatricából és az újabb rendszámból látszik a dolog, mert nincs benne a leírásban.
Mind műszaki, mind jogi és átíratási kérdésekre gondolok.

(#9620) zeno70 válasza dabadab (#9618) üzenetére


zeno70
tag

Igen, az a helyzet, hogy itt jo aron mennek a verdak.
Beszaras amugy - itt olcso az auto es fillerek a benzin...nalunk meg a kis penzunkhoz viszonyitva iszonyat sok mindketto.
...es csak azon mulik, ki hova szuletett...
En is hallottam AFA-rol, reg adorol es vamrol, meg meg ki tudja mik vannak...? Allitolag meg at is kell alakitani a jarmuvet, mert nem szabvanynak megfelelo. :W

[ Szerkesztve ]

Jegyezd meg: pótolhatatlan vagy. Éppúgy, mint bárki más!

(#9621) dabadab válasza zeno70 (#9620) üzenetére


dabadab
titán

Ja igen, a vilagitas, tenyleg. A kritikus pontok az asszimetrikus fenyszorok meg a sarga indexek.

DRM is theft

(#9622) zeno70 válasza dabadab (#9621) üzenetére


zeno70
tag

Hat, ha ezeket cserelni kell, akkor az se filleres, gondolom...
Na, szal erre probaltam rajonni, hogy mi az ara egy ilyen exportnak.
Mivel Nissan Maximat vagy GMC Acadiat vinne a pali, igy nem tudom, mennyire fog tipust valtani egy europai modellel.
Na, mindenesetre tajekoztatom, aztan eldonti. (Kar, hogy az uzlet soran fog szembesulni minden koltseggel, nincs konkreten varhato kiadasi kalkulacio.)

Jegyezd meg: pótolhatatlan vagy. Éppúgy, mint bárki más!

(#9623) dabadab válasza zeno70 (#9622) üzenetére


dabadab
titán

A regado ismert, az AFA 27%, a vamot meg pl. itt tudod megnezni (az egesz EU-ban ugyanannyi).

DRM is theft

(#9624) hobizoli válasza Napfénysüti (#9610) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Azert annyival meg akkorat esve egy mai WRC-bol is -2m-re kapalnanak el az emberket

Nemreg -tavaj?- is meghalt egy navigator rally-n, mert azek az autok is csak szembol utkozve vedettek igazabol, ahol van masfel meter gyurudo zonajuk, de oldalrol nem, hiba van bennuk istenfasza bukokeret is... aztan utban volt egy termetes fa, es C alaku lett rajta az auto az oldalaval, a navigator felol

több drón kell ;P

(#9625) hobizoli válasza nesa (#9608) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Ez az uccai valtozat csak csicska ~250lojjos :P

több drón kell ;P

(#9626) Napfénysüti válasza hobizoli (#9624) üzenetére

Tuti rendesen összetört volna egy mai WRC gép is viszont Toivonennél az volt a gond hogy konkrétan felrobbant az autó és úgy semmisült meg. Asszem talán pont akkor használtak sok magnézium cuccot. Egy mai rally gép azért csak nem robbanna akkorát.

Més que un club!

(#9627) hobizoli válasza Napfénysüti (#9626) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Az volt a "baja", hogy mivel hatul volt a motor, elol volt a uzemanyag, es orral mentek neki egy fanak, es mivel nem volt a kozelben segitseg bent egtek az autoban. Nem voltak olyan biztonsagi kovetelmenyek ami az ekkora teljesitmenyhez meg tempohoz kellett volna, lasd F1-ben is akkoriban meg eleg sokan meghaltak.
Csak akkor kezdtek oket keresni, amikor az utanuk indulo auto mar beert a szakasz celba, es azok mondtak, hogy par ~7km innen vmi qrvara eg a fak kozott... addig csak azt hittek a celban rajuk, hogy vmi muszaki hiba miatt megalltak.
Amire odaertek a mentocsapatok, mar a kornyezo fak is egtek, pont olyan a szakaszon tortent, ahol nezo sem volt...
Egy video van youtube-n, amin tavolrol annyi latszik, hogy feltunik egy par pixel-s vmi a kanyarban es leesik a fak koze, aztan fekete fust szall fel onnan. Azt veltek amugy utolag, hogy Toivonenn hibazott, tul szuken vette a kanyart es bal oldalt nekiment a domb falanak, amirol lepattant az auto akkora temponal es utrol leesve bezuhantak a fak koze.
Valszeg amugy akkoris meghaltak volna magatol az utkozestol is, ha nem gyulladnak ki.

A B csoportos autok kozul sok csovazas volt, a kaszni rajtuk egy 1db-ban leveheto muanyag

A verseny S4 nem volt 900kg se, es ehhez volt 480LE-s, 2.3sec alatt elerte a 100km/h-t

"The car's 1,759.3 cc four-cylinder engine combined supercharging and turbocharging to reduce turbo lag at low engine speeds. Officially the car produced 480 horsepower (350 kW), but the one that participated to the 1986 World Rally Championship developed over 500 horsepower(367 kW). In 1985, Lancia engineers tested a S4 engine under extreme condition. The engine reached 5 bars boost, developing around 1000 horsepower. Independent figures show the S4 could accelerate from 0 to 100 km/h (62 mph) on gravel in under 2.3 seconds. An engine capacity multiple of 1.4 was applied to forced induction engines by the FIA and the choice of 1,759 cc put the S4 in the under 2,500 cc class, which allowed for a minimum weight of 890 kg (1,962 lb). The combined super/turbocharger system was a development of the 037 engine that produced 350 hp (261 kW) with a supercharger only.
...
Like Peugeot's earlier 205 T16, the mid-engine Lancia Delta S4 was a Delta in name and body styling only (for marketing purposes), and shared virtually nothing in terms of construction with the production front-engine Delta. The chassis was tubular space frame construction much like the 037. It featured long travel double wishbone suspension front and rear, with a single large coil over at the front and separate spring and twin shock absorber at the rear. The bodywork was made of a carbon fibre composite with front and rear bodywork fully detachable for fast replacement due to accident damage, allowing ease of access during on-event servicing. The bodywork featured several aerodynamic aids including bonnet opening behind the front-mounted water radiator with Gurney flap, front splitter and winglets molded into the front bumper panel, flexible front skirt, and rear deck lid wing that featured both a full aerofoil wind section twinned with a deflection Spoiler. The door construction style was brought from the 037 with a hollow shell all-Kevlar construction that had no inner door skin, no door handle or window winder. The door was opened with a small loop and the windows were fixed perspex with small sliding panels to allow some ventilation and passing of time cards and suchlike. For homologation purposes, Lancia built 200 road-going S4 Stradales. Like the rally car, these were mid-engined with 1.8-litre engines, producing 250 PS (180 kW; 250 hp) in road tune.
"

Egyebkent az az elado utcai S4 nem a 37db egyike, mert B csoporthoz 200db volt a minimum.

A 037 itt a S4 elott hasznalt RWD Beta (Montecarlo) belso kodjele.

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#9628) Napfénysüti válasza hobizoli (#9627) üzenetére

Ráadásul ahogy olvastam az írást még az is lehet hogy gumi tankjuk volt. :Y
Azért kemény idők voltak ezek, akkoriban tényleg az életükkel játszottak (mind F1-ben mind Rally-ban).

Més que un club!

(#9629) dabadab válasza Napfénysüti (#9628) üzenetére


dabadab
titán

Mondjuk a korabeli rallis felveteleken eleg megnezni, hogy a nezok hol vannak meg miket csinalnak. :Y

DRM is theft

(#9630) hobizoli válasza Napfénysüti (#9628) üzenetére


hobizoli
nagyúr

A mai biztonsagi szint mindig az ijen balesetek miatt lett egyre es egyre szigorubb

több drón kell ;P

(#9631) grabber


grabber
addikt

Hello!

Lesz egy kedvezményes autólízingelési lehetőségem,amit a cég fizetne.Havi 100k körül.
lízingelés lényegét értem,de a gyakorlati észét nem.

Röviden szeretnék egy használt pl 5-ös bmw-t :DDD aminek az ára 4 millió,a cég kb 1 évig fizetné(vagy tovább)a lizinget.
Mert mi van ha én 1 év után nem akarom megtartani?Csak szeretném 1 évig használni azt a szép kocsit,de utána nem venném meg,csak 1 évig kölcsönözném röviden.

Lehet ilyet?

(#9632) dabadab válasza grabber (#9631) üzenetére


dabadab
titán

"Lehet ilyet?"

Lehet. A lizingnek pont ez a lenyege, hogy a futamido vegen eldontheted, hogy kifizeted az autoert a maradvanyerteket es a tied lesz vagy ugy dontesz, hogy berlesnek tekinted az egeszet (a nyiltvegu lizingben az a remek, hogy nem feltetlenul annak kell megvennie az autot, aki fizette a reszleteket (a ceg), hanem harmadik fel is (te)) es akkor nem lesz a tied, viszont nem is kell semmit se fizetned.
Ami a dolog gyakorlati reszet illeti, az egyeves futamido nekem eleg alacsonynak tunik ill. en csak olyat lattam, hogy az egesz egy 20-30%-os kezdoreszlettel indul (amit a cegnek kellene kifizetnie - kifizeti?).

DRM is theft

(#9633) grabber válasza dabadab (#9632) üzenetére


grabber
addikt

Ezt csak személyesen tudnák megmondani,ha csak 1 évre kérném a kocsit,mennyi lenne a havidíja,mert én 1 év alatt nem az egészet akarom kifizetni,utána meg biztos,hogy a kocsi sem fog a félénél kevesebbet érni ez meg egyéni kalkuláció.

A cég tudtommal azt is állja bizonyos összegig(2-4 millió ha jól tudom)

(#9634) Balupapa


Balupapa
senior tag

Szeretnék külföldről behozni tréleren egy forgalombol kivont összetört autót (alkatrésznek)
majd azt darabonként itthon értékesíteni. Kell valamilyen engedély vagy adó? van rá valami szabályozás? vagy csak "hozom-bontom" kész? ;)

_-=*WheelWhores*=-_

(#9635) ati012 válasza Balupapa (#9634) üzenetére


ati012
senior tag

Hozod-bontod.

(#9636) hobizoli válasza Napfénysüti (#9628) üzenetére


hobizoli
nagyúr

1.8-s motorbol amugy akkor lehet ijen 500lovakat elocsiholni, ha qrvara porog a motor, de ehhez kell egy fajta csiga is, ami viszont csak magas fordulaton fog elindulni, nagy lesz miatt a tuboluk (vagyis inkabb turboszakadek lesz az...) ennek kikuszobolesere van benne a kompresszor is, hogy amikor eppen fordul hajtukanyarban az auto, ne kelljen 5000-n tartani a motort azert, hogy legyen ereje onnan kigyorsitani, es szelesebb a a hasznahato rpm tartomany.

Ez az 1.8-s motor elter a tobbi utcai 1.8-s Fiat-Lancia TwinCam motortol, ami pl a Tipo 1.8 16v-ben is van/volt.
A hagyomanyos verzioknak 84mm a furata es 71.5mm (1.6, 1585ccm), 79.2mm (1.8, 1756ccm), 90.0mm (2.0, 1995ccm) a lokethossza.
Az S4 motorban viszont 88mm a furat es 71.5mm loket, hogy a rovidebb lokete miatt jol poroghessen.
A lojjero meg ugye pill. nyomatek * pill. fordulatszam

több drón kell ;P

(#9637) csibor


csibor
őstag

600K környékén mit ajánlotok? Olcsón fenntartható munka autó kell, ha úgy alakul. DACIA Logan-t nézegetem. Más ésszerűbb ajánlat? Vonóhorog mindenképpen lesz rá.

[ Szerkesztve ]

(#9638) Rick4 válasza csibor (#9637) üzenetére


Rick4
félisten

Ennyiért vannak már G astrák. Jobbat nem találsz kevesebbért.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#9639) bitpork válasza csibor (#9637) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

III. golf. Egy igásló, és ha a dejzelt veszed, még spúrolsz is.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#9640) ati012 válasza csibor (#9637) üzenetére


ati012
senior tag

Ha rendszeresen nagy súlyokat akarsz húzni, akkor régebbi BMW-k, Omegak is szóba jöhetnek szerintem.

(#9641) bitpork válasza ati012 (#9640) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

vagy egy strapabíró MTZ :DDD

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#9642) !Overdose!


!Overdose!
őstag

Van valakinek tapasztalata facelift előtti Nissan Primera P11-el?

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#9643) Tom5


Tom5
addikt

Munkatársam autója eladó ha valakit érdekelne a dolog. Nagyon jó állapotú megkímélt.

(#9644) Balupapa válasza Tom5 (#9643) üzenetére


Balupapa
senior tag

megkéri az árát :))

_-=*WheelWhores*=-_

(#9645) ati012


ati012
senior tag

Ha a rendőrség lefoglal egy autót szabálysértés miatt, azt mikor adja vissza? :U

(#9646) LuckyL válasza ati012 (#9645) üzenetére


LuckyL
őstag

bocs hogy kérdéssel válaszolok
miylen szabálysértés miatt foglal le autót a rendőrség?
nem bűncselekmény volt?

cryptot minden termékemért elfogadom

(#9647) Rick4 válasza ati012 (#9645) üzenetére


Rick4
félisten

Ha nem lett kifizetve a szabálysértés a helyszínen, akkor majd ha ki lesz.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#9648) ati012 válasza Rick4 (#9647) üzenetére


ati012
senior tag

Annyit nem biztos hogy ér a verda :D

(#9649) zsid válasza ati012 (#9648) üzenetére


zsid
senior tag

30as táblánál 150nel zsigulival 300k-ért vagy mi? :DDD

<tRucKdriFteR>

(#9650) ati012 válasza zsid (#9649) üzenetére


ati012
senior tag

Macisajt, poros út, nagy sebesség...

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.