Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
vzsryl #197738 üzenetére
Arra próbáltam kilyukadni, hogy azonos méretű SUV és egyterű közül az egyterűben több a hely és olcsóbban üzemeltethető.
Anyóséknak is pofára esés volt egy fél év használat után a Sorento, a Galaxyba mérföldekkel kényelmesebben és többet lehetett pakolni.
Csak hát felültek a SUV-Hype-vonatra...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MunezXBK #197742 üzenetére
Ajánlottam neki a Forester XT-t, 2.0 turbó 241 ló de gyors guglizás után el lett engedve mert az a motor is szar (FA20 motorkód). Hajlamos összeomlani a kenési rendszer és ledarálja magát a motor.
Mondjuk eleve gyanús is volt mikor az 5 hirdetett autóból 2 bevallottan túl volt már egy garis motorcserén.
-
MC Pite
veterán
válasz
bitpork #197734 üzenetére
Kérlek vezess egy Focust, C Maxot és egy Kugát. Az Active is több mint optika, de míg a fókával és C Max-al jó menni, a Kugával rühellek, borzasztó (picit is rossz úton). Annyival nagyobb egy C Maxnál az emelés, hogy megölte a bulit, sőt, a biztonságos közlekedést. És amitől pl jól variálható egy C Max, azt kiszedték a Kugából. Szerintem 100ból 99 embernek EZ a suv. Nem hoztál másik Fordokat példának hogy jobbannlásuk; de mi az Edge és mi a Puma? Illetve, mi Kuga?
Nem kötözködni akarok, de a Suv zászlaja alatt k..ták el a Focus/C Maxot így, és autóbuziként is ez már sztem suv.
ngaba: Nézed meg a Spacetourert, a Berlingot és társait, C5 Aircrosst, az 5008-at(sokkal egyterűbb mint a Scenicek), esetleg az Espacet. Belül meghagyták az egyterűs dolgokat szerencsére, ha nem is mindent.
Qru: A szokásos 3 kombi, meg az O4. A 130lovas turbósokat bennehagynám a kalapban, ezekben a kasznikban elég lendületesek, nem hiszem hogy kell 160 ló. Meg ugye, nem is 130 az a 130 sem a psanál, sem a vag-nál, de gyanúm szerint a 140 se 140 a kia/hyundainál. Magamnak C4 Spacetourert vennék, kanyarkövető xenonnal, mirrorlinkes fejjel, 1.2 Pr-el, a rövidet, én imádom, vezetni is tök jó.
Csak drága ez a szarfrancia. -
ngaba
aktív tag
Kapcsolódva az előző vitához is, nekem a CRV az egyetlen SUV, amin elgondolkodnék.
A divat: Én azt nem értem, hogy miért követik annyira egymást az emberek / gyártók, hogy még rétegmodell szinten is kihalás fenyegeti az egyterűket. Anno vették, mint a cukrot, most meg azt találgatjuk, hogy teljesen kihal-e ez a kategória vagy nem. Miért nem az történt például, hogy mondjuk valamelyik francia gyártó erre rágyúr, és oda öszpontosul az a kicsi kereslet, és ebből megél? Egyébként ugyanez van máshol is: nagyon hasonló termékeket lehet venni, különböző gyártóktól (sima fullHD-s minőségi tv már nem létezik, 100 Hz, directLED mondjuk). Gyanítom egyébként, hogy ennek inkább közgazdasági oka van, mint szociológiai.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
bitpork #197736 üzenetére
Arra próbáltam kilyukadni, hogy azonos méretű SUV és egyterű közül az egyterűben több a hely és olcsóbban üzemeltethető.
Ugye akkor jön a terepképesség kiemelése. Ez egy nagyon jó érv lenne, ha valóban hasznosítanák az emberek, de ugye tudjuk, hogy a SUV-oknak egy nagyon-nagyon pici része hagyja el az aszfaltot az élete során, ráadásul a legtöbb csak sima elsőkerék meghajtású.
Akárhogy is nézzük, de a SUV vásárlás nagyrészt divatból történik. Ha te nem ilyen okból kifolyólag vásároltál dömpert, akkor legyen tiszta a lelkiismereted.
Ezen felül engem főleg egy dolog miatt csesznek fel a SUV-ok. Sajnos a károsanyag kibocsátás még mindig nem csökken, és erről a SUV-ok tehetnek (rengeteg statisztika elérhető ezzel kapcsolatban). Ha nem lenne egyértelmű, hogy ez miért gond, akkor gyorsan leírom ezt is:
1. Elképesztően felment a belső égésű motorral szerelt autók ára. (Nem, rohadtul nem csak a szar forint miatt.)
2. Minden releváns szereplő az elektromos autókra tette le a voksát, aminek a kompromisszum nélküli használata még sok-sok évtizedig nem jön el, legalábbis errefelé biztosan nem. -
válasz
vzsryl #197730 üzenetére
Emelt A6? Kap 4x4-t? Jobban kilátni belőle?
Nem tudom mennyi üzemeltetési tapasztalatod van de szerintem ennek menj utána mielőtt ilyeneket leírsz a q7-ról
Nem is akarom teherautóhoz vagy kisbuszhoz hasonlítani. De sík padló, majd 2 köbméter pakolhatóság, vagy 7 ülés megvan. Úgy játszik vele az ember ahogy nem szégyenli. A matracot meg futár hozza, nekem elég volt az ágy. Az üléspozíció meg légrugóval úgy állítható ahogy neked kényelmes. A Sorrento és a sorolásod pont jól adja vissza a SUV jelleget. Mindnek van olyan modellje amivel igen is lehet terepen, aszfalton meg mindenhol boldogulni. Az egyterűek sokaságával szemben.Nem értem miért téveszti össze mindenki a SUV-t málhás ifával meg az ikarusszal. Semmilyen más kategória nincs ami ennyire flexibilis lenne és ennyire sehol sem tökéletes.
-
-
Dare2Live
félisten
válasz
KoVee84 #197732 üzenetére
Nem arról van szó nem tudom megérteni.
Én is akarom azt a peres felnit.
Amúgy hálisten nekem az egyterűek tetszenek.
Tudom fura az izlésem de ez van.
@vzsryl "mert árban minimum 2x a szorzó." És ez a csoda. Most nem Q7re gondolok ott nem tudom, de uaz az autó, de minden uaz és azért mert kasztni SUVosítva van el lehet kérni érte +xmilliót és úgy is jobban veszik. Amikor az autógyár rájön, hogy 8misiért is megveszik amit eddig 6misiért se tudott eladni.
-
KoVee84
senior tag
válasz
Dare2Live #197729 üzenetére
Szerintem ezt a praktikusság vs "divatosság" dolgot túl gondoljátok és tök feleslegesen próbáljátok egymást meggyőzni. Akartam venni az asszonynak egy golf7 gte-t vagy kia nirot, mert modern, keveset fogyaszt, 2 gyerekkel pont még kényelmes városi autó mindkettő -> praktikus
Majd vettünk egy cx3-at, mert qwa jól néz ki -> divatos
Mondjuk azt, hogy impulzus vásárlás volt, de egy cseppet sem bántam meg, mert ugye kisebb, szűkösebb, jobban is ráz, többet is eszik, mint egy golf vagy egy niro, de ez tipikusan olyan autó, hogy mindig mosolyogva nézek vissza rá a parkolóban, eyecandy.
Mi végül a divatot helyeztük a praktikusság elé, de teljesen meg tudom azt is érteni, aki pont fordítva döntene hasonló helyzetben. Nem vagyunk egyformák és szerintem ez így van jól -
vzsryl
nagyúr
válasz
bitpork #197722 üzenetére
A Q7 egy emelt kombi, ami kapott összkerék meghajtást. Csak arra jó, hogy jobban kiláss belőle, illetve ha nehezen mozogsz, akkor a ki- beszállás is egyszerűbb. Cserébe másfélszer annyit fogyaszt, mint egy A6 avant, és sokkal drágábbak hozzá a futómű alkatrészek.
Bármilyen hasonló méretű egyterű sokkal nagyobb és pratikusabb beltérrel rendelkezik. Pl. egy Voyagerbe múltkor be tudtunk rakni egy 140x200x17 cm-es kókuszos matracot. A Q7-be ugyanezt szintén berakod, de a kókusznak búcsút mondhatsz, mert félbe kell hajtani hosszában, és eltörik a ..csába.
Ettől függetlenül a Q7 még a legértelmesebb SUV, csak ugye Audi-ból van, ezért nehéz odaállítani bármilyen egyterű mellé, mert árban minimum 2x a szorzó. Esetleg okcsóbbak közül a Kia Sorento/Hyundai Santa Fe/Ssangyong Rexton labdába tud rúgni, de azok is túl nagyok és nehezek ahhoz képest, hogy mit nyújthat egy valamivel kisebb és kevesebbet fogyasztó egyterűhöz képest. -
Dare2Live
félisten
válasz
szabonagyur #197725 üzenetére
"Mi a praktikussag? Ezt sem tudod egyenileg definialni."
őőő. Kicsit magasított praktikus könnyű ki beszálni, gyereket, csomagokat kivenni, berakni. Ez tipikus egyterű és suv előny.
Külső méreteihez képest belűl nagy. Az elöbb említett Venga 4.09méter és 440literes a csomagtartója. Egy kona ami kis suv 7cmel hosszabb viszont 365literes a csomagtartója belül sokkal szükösebb mint Venga.
Melyik a praktikusabb?És akkor ott vannak a tipikus egyterű előnyök. Össze vissza variálhatóság. Nagyon jó plda a Jazz de egy ebből a szempontból annyira nem jó Venganal is tologatható a hátsó sor ami nálunk elég nagy segítség. feleségem alacsony, gyerekek picik máris nem 440literes a csomagterem hanem 500. MIndez egy 4.09méter hosszú ideális városban autótól.
"Ha az embereknek ezek kellenek most akkor ezek."
Ahogy írtam. Nem a praktikusság miatt veszik a SUVokat (peres felniket...) hanem a divat. Én is imádom a peres felniket. Néztem is vengára. De a gumi sokkal drágább lenne miközben fele annyit bírna, tuti felütném mert magyar utak és rázna is. Pedig nagyon szépet találtam. Ejh meg kéne venni még ha tudom szar/divat is.
-
Qru
MODERÁTOR
Ismerős keres 6-7M környékén 2 gyerek mellé SUV vagy kombi autót. Benzin/dízel egyaránt lehet, ugyan csak évi kb 10-15k km menne bele de városban alig lenne használva. Legyen megbízható és legalább 150-160 ló. Nem fog száguldozni 2 gyerekkel de azért ne legyen gond országúton előzni vele.
-
Akkor tisztázzuk. A Kuga, meg a sedan alapról felfújt izémizék nem suv kategória. Talán crossover (bár inkább öszvér). A SUV egy önálló platform. Mint az x5 q7 gl touareg.
-
MC Pite
veterán
válasz
szabonagyur #197721 üzenetére
Az crossover lenne max, nem suv. A suv ezerszer bénábbbaz alapmodellnél, lásd Kuga, vagy szinte bármi.
C4 Picasso ugyanezt tudta, kompakt méret, nem alacsony, stb, azzal volt gond? C5 Aircross lett az utódja.
Mondj nekem praktikus suvot. Tudok párat, ami annal lett álcázva egyterűs alapolra, de a legtöbb s...a s...r.Az megvan hogy egy kompakt egyterű kevesebbet zabál, ügyesebb az úton, olcsóbb gumizni, kényelmesebb mint egy suv? Ok, a normális műanyagozás előnyös. De csomiban egy Rapid Spaceback körberöhögi a legtöbbet.
Skacok, melyik suvok praktikusabbak a kombiknál?
C5 Aircross, 5008 és Espace nem játszik. CX5 meg nem jobb a hatos kombinál, hiába praktikus a suvok között.
Suvoknak magas csomiperem, alacsony belmagasság (nálam a mérce bringa állítva), 15-30⁰-os szögben álló támla fektetve (sajna a kombik is erre tartanak). Sima 1/3-2/3ot tudnak 3 ülés helyett, csomagrögzítési lehetőségek mint egy hatchbacké. 2 Xsara Picasso után meg egy Megane3 Grandtourral (bringásként, apaként, bútor, létra, sörpad cuccolósként - sík padló és dönthető anyósülés rulez) nem gondolom, hogy tudtok akár ilyen praktikus suvokat mint ezek -
Dare2Live
félisten
válasz
szabonagyur #197721 üzenetére
"Ha valakinek nincs szüksége arra, hogy egy házat magával vigyen"
Rakás kis egyterű volt. Egy Venga 4.09méter. De ha kell mondok kissebbet...
Vagy az a bajod velük, hogy sokkal nagyobbak belülről, sokkal kényelmesebbek, sokkal nagyobb a csomagtartójuk, sokkal variálhatobbak mint egy azonos méretű SUV?"de egy picit emelt magasságra meg igen az csak divat?"
Egyterüek nagyja picit emelet magasságú pont a gyerek ki berakása, beülés kiszállás... vonal miatt.
A hszed végét meg végképp nem értem. Rakás SUV rohangál "full üresen".
"akkor is vinni kell mindent nehogy a gyerek 2 játékkal legyen a 20 helyett."
ahogy írtam. Rakás kis egyterű létezett.
-
Csak halkan jegyezném meg h SUV utálat ide v oda, Teddy és Max is valódi terepjáró ha nem is off-road császár. Sajnos a második generációk már inkább aszfalt optimalizáltak de az eredeti koncepció szerint is sokkal praktikusabbak mint egy kombi.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Dare2Live #197717 üzenetére
Miért csak a divatra fogod ezt? Ha valakinek nincs szüksége arra, hogy egy házat magával vigyen, de egy picit emelt magasságra meg igen az csak divat? Vagy kényelmesebb bepakolni azt a pár dolgot/gyereket/magát egy SUV-ba és egy évben egyszer pakolná tele az autót az miért is gond?
Én meg pont a fordítottját látom sokszor, hogy megy a kombi/egyterű full üresen, de hát jó az ha van, egy évben egyszer, mert akkor is vinni kell mindent nehogy a gyerek 2 játékkal legyen a 20 helyett.
-
válasz
Dare2Live #197719 üzenetére
S-Max tudtommal nem szűnik meg, ráadásul most jött ki a hibrid verzió. Elvileg marad - nagy örömre. Bár kezdenek felnőni a gyerekek, valahogy jól érzem magam a kellemesen nagy térben, ugyanakkor alakra meg kicsit csinosabb a Galaxy-nál.
De ha mégsem folytatom az egyterűzést, akkor Subaru Impreza lesz... vagy MX-5 (Miata) -
válasz
Dare2Live #197717 üzenetére
Még azért van írmagja az egyterűeknek - a klasszikus egyterűekre gondolok, nem a kisáruszállítókból átalakított egyterűekre.
Igaz, zsugorodik a piaca, de még van.
Többször röppent fel az egyterűek halálhírét hozó cikk, de azér még egyelőre néhányan túlélik.
Persze ez változhat elég hamar.Sosem voltam divatkövető.
-
Dare2Live
félisten
És sajnos pont a legnagyobb csomagtér a legkisebb helyen, könnyen pakolható egyterüektől búcsuztunk először. Senkinek se kellett. Csak a SUV (esetleg crossover).
praktikum vs divat
Egyértelműen nyert a divat.Itt a másik kedvenc a SUVosított/crossoveresített modellek tetszettek. 100%ban ugyanaz a technika, méret... és a SUVosított verzióért sorban állnak úgy is, hogy +800K az alapár.
És persze ott van a 84le/100les kis suvon min a 215/45 R17 de inkább a 235/45 R18. Kit érdekel, hogy ráz sokkal drágább, gyorsabban kopik, fel fogod ütni.. de jóbban néz ki.
praktikum vs divat.
Egyértelműen nyert a divat.Ebben a világban élünk.
-
válasz
MC Pite #197714 üzenetére
De hát azért van ennyiféle autó, hogy lehessen választani. Már amit még nem nyírt ki a hülye divat...
Pontosan.(amúgy a sedan-ba nem tudtam betenni egy mosogatógépet. Sógor Cosra-ját kellett "riasztani", hogy el tudjam hozni. szóval hiába a Cappa-lego, erős korlátokkal bír a sedanok pakolhatósága.
Az meg nem opció, hogy szétsedem a mosogatógépet darabjaira, hogy beférjen... )
-
MC Pite
veterán
válasz
6030D #197711 üzenetére
Mert a hátsó kesztyűtartóba nem fér a Swiftben a bringa, így kiszedett kerékkel a hátsó üléseken utaznak gondolom. Ellenben egy Fusionba már a csomiba befér keresztbe egy 26os MTB. Igaz, Grand Scenicből meg láttam ahogy gurítják ki egyben a gépeket
.
Némi spaniferes (teló összehúzás) rásegítéssel a sportkombinkba is befér keresztbe a 650B-s gép, de nem annyira nagyon szeretek így sakkozni, a Picassoba ezerszer jobb volt bringát (és gyerekülést) pakolni. Ráadásul már az új szerzeményt is vihetjük apáé mellett
.
A szedános legózós versenybe nem akarok beszállni, aki akarja és tudja, pakolja be. Nekem amúgy sem tetszenek, plusz sokszor nem férne be amit akarok vinni. De hát azért van ennyiféle autó, hogy lehessen választani. Már amit még nem nyírt ki a hülye divat...
-
válasz
T0mBd1gg3R #197712 üzenetére
-
-
6030D
addikt
válasz
cappa72 #197710 üzenetére
Ti mondjuk egy gatyában voltatok egy hétig, de a gyereknek volt kismotor.
Amúgy ja, lehet matekolni, Nexiába befért két mázolóbak, E11 Corollába a nyaralós cuccokon kívül nagy méretű grill (az fontos!), de bringás versenyeken is néha olyan kis csomagtartókból csomagolnak ki 1-2 bringát, hogy csak pislogunk (nem szedán, de vasaló Swiftből két 26" mtb felhajtott ülésekkel).
-
Azért attól is függ, milyen sedan.
F Astra sedan, 2 gyerek (8hónapos, 4 éves), horvátországi út: minden köbcentit kihasználva, összecsukható babakocsiról a kerekeket is leszedve bent volt kismotor, homokózó készlet, baba utazóágy is. Csak tudni kell pakolni a szedánba.
(Igaz, azóta is ilyen esetekben azt mondják a gyerekeim, hogy "na... most jön a Cappa-Lego") -
Kickass
őstag
-
MixY
tag
Egyre inkább tendálok az 1.4 TSI Octavia felé, így kicsit ki kell tolnom a 3 milliós keretet, és 2013 utáni szíjast nézegetek most... és figyelni arra h alvázszám alapján ne legyen benne kettőstömegű... én a mostani 2.5 szívó benzinesem se pörgetem egyáltalán, szinte dízelesen vezetem, 3-4000 fölé nagyon ritkán megy a fordulat. Nekem csak az számít, hogy megbízhatóan eljussak A-ból B-be, és ne kelljen havonta szerelőhöz járnom (havi 1500-2000km-t megyek az autóval ilyen nyugodt tempóban, 70-90-es tempóban országúton, lakott terület (nem Pest) 40-50). Nagy mellélövés lenne ilyen használatra az ilyen évjáratú 1.4 TSI?
-
válasz
ngaba #197702 üzenetére
Ez nem állandóra hanem évente párszor előforduló alkalmakról szól. A lehetőségről, kényelemről.
Én sem szeretem ha nem látok ki középen, de pl mikor német és magyarország közt utazunk, meg van pakolva plafonig, és ha megoldható ha akkor inkább pakolom plafonig a csomagteret és nem hajtom le az ülést akkor sem ha nem ül senki hátra.
És ha rácsom nincs is, felhúzható elválasztó hálóm van. -
ngaba
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R #197694 üzenetére
"a lényeg hogy a kocsi végéig tetőig lehet pakolni"
Nekem egyterűm van, de szinte soha nem pakolok a kalaptartó fölé, veszélyesnek érzem (nincs rács) + szeretek hátralátni. Alkalmanként persze viszek nagyobb cuccot, akkor jó. De amúgy az 5 ajtós Pug306-ba könnyebben beleraktam a biciklit, mint az Alteába (elég szűk a nyílás + lépcső van, ha kiveszem a "szintelválasztót").
-
vzsryl
nagyúr
Nem a liter számít, hanem a kialakítás, és főleg a hossza-szélessége. Pl. lecsukott hátsó ülésekkel mögöttem bőven elfér két 90x200-as matrac, vagy lapraszerelt gardrób szekrények, és simán becsukom a hátsó ajtót is. Ennél szerintem csak a kombi karosszéria jobb, amiben el lehet vinni egy nagy hűtőt is fektetve. Ez utóbbin kívül szinte bármilyen nagy háztartási gépet el lehet vinni az enyémmel is, mert ugye nem csak szedán verzióban működik. Ezért az ilyen hatchback szerű, puttonyos autók nagyon praktikusak. A sima szedánnál a nagy hasábok/kockák valóban problémásak. A sima, kompakt hatchback-ek benyelik a mosógépet is, de hosszú lapraszerelt bútort csak úgy tudsz vinni vele, hogy az anyós ülést is lehajtogatod, ha be akarod csukni a hátsó ajtaját (KRESZ szerint kötelező). Emiatt sem tudom értelmezni a SUV-okat. A Q7-esen kívül még nem láttam olyat, amiben elfér egy 2 méteres cucc az első ülések mögött, de a Q7 az amúgy is egy felfújt kombi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Call of Duty: Black Ops 6
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Microsoft Office és Office 365 topic
- További aktív témák...
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- LG 55CS6 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Samsung Galaxy A40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest