Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#143601) Kornel


Kornel
veterán

Mindkettőtöknek legyen azért pár száz k HUF tartalékban :)

Mert az oké, hogy elpofog 5-600k-t, de közben kétszer vagy háromszor kettostomegu csere, 1-2 turbo, befecskendezés, stb. biztos cserélve van.

[ Szerkesztve ]

(#143602) rbalint88 válasza akos727 (#143600) üzenetére


rbalint88
addikt

147 jtd 8v jo valasztas. Futomuvet egyszer rendberakod jo minosegu alkatreszekkel es akkor sokaig nincs gond vele. Mindenkeppen magas felszereltsegut keresnek, tempomat es digitklima legyen benne. Ulesfutes sok borosben sincs sajnos, azt ki is lonem, a futetlen bor csak buntetesnek jo.
A tobbi se rossz konstrukcio, de ebben az arkategoriaban mar leginkabb allapotot veszunk, nem tipust. Nem tudom mennyire surgos a vasarlas, de ebben a kategoeiaban kell turelem, hogy kifogj egy jo vetelt.

Jojo5: ebbol a negybol az elso jutna el nalam a megnezesig. A tobbi eleg alap felszereltsegu.

[ Szerkesztve ]

(#143603) Jojo5 válasza rbalint88 (#143602) üzenetére


Jojo5
őstag

Bevallom oszinten nekem a motorikus allapot a legfontosabb es a nem lelakottsah a PDC vagy a Xenon max extra, sajnos a keretem 1,5 nagyon max. 2 milla es VAG-os autokon kivul mast nem ismerek ezert nem is gondolkoztam masban, E39 et is nezegettem de a fenntartasi koltseg fontos es mivel elso auto lenne probalok valami egyensulyt talalni, hogy tetszen is, de ne is legyen uberdraga... stb :K

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#143604) -v- válasza Jojo5 (#143603) üzenetére


-v-
addikt

fenntartasi koltseg fontos

Ez mit jelent, mi az ami meg nem fajna evente, es szivesen rakoltened ha kell?

(#143605) Jojo5 válasza -v- (#143604) üzenetére


Jojo5
őstag

Normalis keretek kozott gondoltam, sajnos peldakent pont a BMWt hoznam fel, hogy ha valami van az alkatresz arban sokkal dragabb mint egy VAG-os.

Ha megveszem a kocsit annyi lenne a lenyeg, hogy jo allapotut szeretnek kifogni es ha gaz van nyilvan rendesen karban tartanam, szoval sajnos nem tudok osszeget mondani mi az ami draganak szamit vagy olcsonak mert nincs tapsztalatom. :K

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#143606) -v- válasza Jojo5 (#143605) üzenetére


-v-
addikt

Szerintem vegyel egy jo allapotu benzines 2-es focust 1.5m korul, a maradek penzt meg tedd felre, abbol lehet ra kolteni amikor kell.

(#143607) #94529552 válasza dedike (#143589) üzenetére


#94529552
törölt tag

Szerintem igazad is van a Daciaval kapcsolatban. A linken az autó színe jégfehér, az alváz pedig rozsdabarna :O . Volt róla szó nemrég, hogy az utólagos alvázvédelem garanciamegvonással jár. De itt van egy új MCV, érdemes a "színvonalas" fél kárpitozást megnézni ;] .

(#143608) Jojo5 válasza -v- (#143606) üzenetére


Jojo5
őstag

Focust is nezegettem, de halvany lila gozom sincs roluk melyik motor ajanlott melyik nem stb...

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#143609) BigBlackDog válasza Jojo5 (#143608) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Benzinesekről (1.6, 1.8, 2.0) nem hallottam rosszat, dízelekkel azért valószínűleg több lehet a gond (bár a 90 lovas 1.6 TDCI-ről sok jót írnak emlékeim szerint).

[ Szerkesztve ]

(#143610) -v- válasza Jojo5 (#143608) üzenetére


-v-
addikt

Mindegyik benzines.

(#143611) molnarpeter válasza BigBlackDog (#143609) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Újabb évjáratoknál csodatermosztát van (1.6 benzin legalábbis), ami néhány tízezer forintért cserélődik. Többi motort nem ismerem, és persze még mindig olcsóbb ez, mint egy turbócsere :D

[ Szerkesztve ]

(#143612) 8th válasza akos727 (#143600) üzenetére


8th
addikt

Alfát felejtsd el. :N

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#143613) BigBlackDog válasza 8th (#143612) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Miért, van valami gond velük általánosságban? Vagy csak a keret miatt?

Egyébként szerintem nem off a téma. :P

(#143614) Jojo5 válasza -v- (#143610) üzenetére


Jojo5
őstag

es meg annyi, hogy napi max 8-10km ingazasra lenne hasznalva, illetve ha en itthon vagyok en nyuznam.

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#143615) Integrale válasza BigBlackDog (#143613) üzenetére


Integrale
veterán

Nem, semmi, csak Alfa es ezt valakinek be kell irni mindig. :)

"Bad reklám is reklám too"

(#143616) cafat


cafat
tag

Sziasztok!
Használt autót keresek 1-1,2M körül. Benzinest szeretnék, évi kb 15ezer km-t mennénk vele.
Ford Mondeo-kat nézegetem.
Ezekről mi a vélemény? Érdemes lehet legalább megnézni valamelyiket?
Mondeo 1.8
Mondeo 2.0
Az első egész közel csak 50km-re lenne, a második 150km.

Van egy 2004/12 ferdehátú 1.2HTP Fábiánk. Jól felszerelt, klíma, elektromos ablak, központi zár, riasztó, alufelnin nyári gumi, téli gumi külön felnin. Műszaki csak márciusig van rá.
Ezt szeretnénk majd beszámíttatni. Mekkora összegre számíthatunk kb, hogy beszámítanák?

Válaszokat előre is köszönöm!

(#143617) tboy93 válasza Integrale (#143615) üzenetére


tboy93
nagyúr

+1😂

(#143618) rbalint88 válasza cafat (#143616) üzenetére


rbalint88
addikt

SCI motort nem erőltetném, első generációs közvetlen befecskendezéses, lekokszolódik. vagy bele kell kalkulálni, hogy vezérléscserélnél/5-6 évente ki kell tisztíttatni rendesen, ami minimum 100e Ft.
A 146 lovas kétliteres tudtommal sima szívócsőbefecskendezéses és egy jó motor, nagyobb bajok nélkül.

Fabia állapottól és futástól függően 5-600ezer Ft-ot tudhat. Beszámíttatás helyett inkább megpróbálnám eladni olcsón-gyorsan, még mindig jobban jössz ki vele.
Mi amikor be akartuk számíttatni az autót, mindig olyan árat mondtak, amiért inkább nem hagytuk ott. Eddig a családból 3 autót adtam el így, hogy gyorsan mennie kellett, 2 óra, 4óra és 2 nap voltak az eladási idők... és még így is 100-150ezerrel kaptunk többet mindegyikért, mint amennyi a legjobb beszámítós ajánlat lett volna. Mindezt 5-700ezres autóknál :DDD

(#143619) 8th válasza BigBlackDog (#143613) üzenetére


8th
addikt

Van. Karácsony után kifejtem. Most nincs rá időm.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#143620) BigBlackDog válasza 8th (#143619) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Rendben, előre is köszönöm! :R

[ Szerkesztve ]

(#143621) Kornel válasza 8th (#143619) üzenetére


Kornel
veterán

Előre is nagy +1.
Én is le akartam írni, de már nincs türelmem egyesekkel vesződni.

(#143622) kalmanchris válasza akos727 (#143600) üzenetére


kalmanchris
tag

Egy másik fórumban egy 90 lovas hdi tulaj most jár 615000km-nél. Állítása szerint a turbo és a nagynyomasú még gyári rajta.

(#143623) Integrale válasza Kornel (#143621) üzenetére


Integrale
veterán

Nem veszodni kell masokkal, hanem leirni, hogy miert rossz. De egyszerubb leirni azt, hogy nem veszodsz, mint a mar sokszor megragott, es tulreagalt baromsagot ujra elsusd.

Meg szerencse, hogy a Civic tokeletes. 😂

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#143624) Kornel válasza Integrale (#143623) üzenetére


Kornel
veterán

Egyszer se mondtam, hogy tökéletes, sőt.
De legalább nem költöm rá minden hónapban a fele fizetésem.
Ez nekem bőven elég :)
Sőt, egy suzuki is elég lenne, és lehet röhögni.

(#143625) cafat válasza rbalint88 (#143618) üzenetére


cafat
tag

És a sima 1.8 benzines motorról mik a tapasztalatok?
Melyiket érdemes inkább keresni? 1.8 vagy 2.0?
Van valami amire különösen oda kell figyelni a mondeoknál?

[ Szerkesztve ]

(#143626) Integrale válasza Kornel (#143624) üzenetére


Integrale
veterán

147 sem az, benzineseket kerulje el, de jelenleg a dizel volt teriteken, szoval ha a futomuvet nem lengokaronkent csereli, hanem egyben es jora, akkor az sem penznyelo.

Nem rohogok a Suzukin, a jelenleg futo Swifttel en is ellennek, egesz pofas.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#143627) focvis


focvis
veterán

Van egy komolynak tűnő érdeklődő az autómra; ha neadj' megveszi, akkor gondban leszek, mivel közlekedek. :/

Lehet, veszek átmenetileg egy olcsó Alfát, annyit dicséritek. :) Olajat cserélek benne + tankolom.

Ez pl. egész jónak tűnik.

[ Szerkesztve ]

(#143628) Luck Dragon válasza focvis (#143627) üzenetére

Az olcsó alfa linkedet elnézve olyan mint az én Astrám. :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#143629) focvis válasza Luck Dragon (#143628) üzenetére


focvis
veterán

Nem teljesen értem, rossz lenne a link? (Nálam az érvényes műszakis Alfákat mutatja 300 ezer Ft-ig.)

(#143630) MunezXBK válasza focvis (#143629) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

:N

(#143631) BigBlackDog válasza MunezXBK (#143630) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nekem nem ez jön be, hanem "az érvényes műszakis Alfákat mutatja 300 ezer Ft-ig". :( Mondjuk mobilról nekem is Opelek jelennek meg.

[ Szerkesztve ]

(#143632) tomcsi23 válasza MunezXBK (#143630) üzenetére


tomcsi23
veterán

Naja, át kéne előtte váltani teljes nézetre. :)

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#143633) Luck Dragon válasza MunezXBK (#143630) üzenetére

Nekem is ez jön be, ezért furcsállottam. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#143634) MunezXBK válasza tomcsi23 (#143632) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Akkor nem a hahu a szar, én miért nem váltok. Értem.

(#143635) BigBlackDog válasza MunezXBK (#143634) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Mondjuk -szerintem-, ha ugyanazt a linket megnyitom két külön böngészőben és tartalmilag mást látok, az nem user error, hanem inkább az oldal készítője/üzemeltetője keze ügyéből kiadott munka minőségéről árulkodik. Persze ez csak az én véleménye

(#143636) tomcsi23 válasza MunezXBK (#143634) üzenetére


tomcsi23
veterán

De, nyilván a hahu a szar :K meg még egy pár másik oldal is, amikor nagy okosan észleli, hogy mobilról nyitod meg a linket és át is rak a főoldalra/teljesen máshova.

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#143637) Kornel válasza tomcsi23 (#143636) üzenetére


Kornel
veterán

Magyarul szar.

(#143638) focvis válasza BigBlackDog (#143635) üzenetére


focvis
veterán

Tabletről, Safari böngészőből linkeltem, asztali nézetben; ha droidon nyitom meg Chromeban, akkor is az Alfákat hozza, viszont nálam alapból az asztali nézet fut minden kütyün. A new.hasznaltauto.hu-t nem használom egyelőre.

(#143639) tomcsi23 válasza Kornel (#143637) üzenetére


tomcsi23
veterán

Köszönöm, hogy összefoglaltad. :D

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#143640) kalmanchris válasza cafat (#143625) üzenetére


kalmanchris
tag

Tudtommal mk3-nál mindegyik benzinesben van kettőstömegű. De állítólag sokat kibír. 2.0-nál a szívósorban lévő lapátok hajlamosak megadni magukat. Komplett szívósor csere, vagy lapátok kiiktatása ha bajos, mielőtt nagyobb bajt okoz. 1.8-nál nem tudom ez fennáll-e.

(#143641) akos727 válasza rbalint88 (#143602) üzenetére


akos727
senior tag

16v már nem olyan jó a jtd-ből? Sok SW meg pár 147 is azzal van. Volt egy 147 140 lóval, abba szerelmes voltam, kívül-belül nagyon egyben volt, csak sajnos munkám nem engedte, hogy elmenjek érte gyorsan, így elvitték előlem. Néztem meg azóta 156 SW-t, 206-ot, de köszönő viszonyban sem voltak a képen látottakkal illetve leírtakkal.

8th: Kiváncsi vagyok :) Egy barátomnak nincs gondja Alfájával, bár az 2.0jtd, többi ismerősömnek benzines alfája volt, 3-ból 2 nem ajánlja.

Talán 206 közt találni vmi értelmeset, az jó vétel lehet relative olcsón. A földet csak 10x kerülték meg aminek a felét be is vallják. De még 1x ennyit ki kéne birniuk.

(#143642) rbalint88 válasza akos727 (#143641) üzenetére


rbalint88
addikt

jó a 16v is -nekem is az van-, csak drágább a javítása és kevesebb van belőle. 8v is húzható 200 ló körülre, tartósabb konstrukció. vagy ha már 16v, akkor Q2 ;) az csak 147-ben és GT-ben van.

(#143643) akos727 válasza rbalint88 (#143642) üzenetére


akos727
senior tag

Ha nem is 200 lovat akarok, de nem titkoltan egy chip mindenképpen kerülne az autóra, bármilyen is lesz. Később esetleg egy straight pipe, hogy előbujjon a bagoly :DDD Volt húzott tdi-m de az sajnos túlságosan szerviz igényes, így ennél tovább nem akarom nagyon húzni.

Stilo a karosszérián kívül miben különbözik még 147-től? Futómű gondolom eggyel puhább, stb, de alapvetően az alkatrészek csereszabatosak? Igaz annyival nem igazán olcsóbbak a 147-nél és csakis 3 ajtósat nézek, ami elég ritka.

(#143644) Integrale válasza akos727 (#143641) üzenetére


Integrale
veterán

Az elmult X evbol nem volt jo benzines Alfa. A TS jo, de kenyes a JTS szinten, a turbosak jok 1.4, 1.8.

Stiloban a dizeleken kivul semmi sem csereszabatos a 147-tel. Tok mas padlolemez (Stilora nem epult Alfa), futomu (McPherson + csatolt, 147 ket lengokaros elso, es tobb lengokaros, fuggetlen hatso) stb. Utobbi mindenkeppen olcsobb a Fiat eseteben, 147 futomevet egyszer rendberakod normalis alkatreszekkel, akkor sokaig jo, de az 200e, Stilonak elol van ket lengokarja, meg par osszekoto es slussz.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#143645) Acheron


Acheron
őstag

Mostanában van alkalmam terelgetni egy 163 lovas dízel S-Max -ot Powershift automatával. A magas üléspozíció szokatlan, városban nem rossz, de országúton furcsa. Viszont az autó kellemes meglepetés. A nagy súlyt érezni rajta és kanyarokban néha kissé alulkormányzott benyomást kelt ( pl nedvesebb úton hajlamos tolni az orrát nagyobb gázra), de ennek ellenére nagyon jól meg tud indulni, az automata pedig igen szépen pakolgatja a fokozatokat. Az nagyon tetszik a váltóban, hogy pont úgy vált, ahogy én is tenném kézi módban. A korábbi Avensis automata mindig kiidegelt, hogy bőgette a motort, amikor én már rég elváltottam volna kézzel, és bár maga a kapcsolás ott is sima volt, ez nagyon rontotta a vezetési élményt. Most ez nincs, amikor gondolatban már nyúlnék a "bot" felé, akkor hallom, hogy kapcsol (érezni ritkán lehet, nagyon sima a váltás). Ügyes. El is kezdtem nézegetni a Mondeokat 2.0 Ecoboost (benzin) motorral, powershift automatával. 203 lóerővel és 300 nyúlmókussal talán tudnak hasonló dinamikát a 163 lovas 340 NM dízelhez viszonyítva is, főleg, hogy 250 kilóval kevesebbet kell mozgatni. Ez a jószág nincs messze tőlem, év elején meg is nézem, ha még meglesz. Nagy navival jobb lenne, de hát ugye...
Ez is csak egy lehetőség - pro és kontra milyen vélemények vannak a típussal, motorral, vagy akár a konkrét autóval kapcsolatban?
(emellett a VW Passatokat nézegetem, de mind a TSI motorokkal, mind a DSG váltókkal kapcsolatban sok negatív kritikát olvastam, ami kissé elbizonytalanít.)

(#143646) molnarpeter válasza Acheron (#143645) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A Powershift hellyel-közzel ugyanaz, mint a DSG (felépítését tekintve). Mivel látszólag kevésbé elterjedt, nem tudom, mennyi üzemeltetési tapasztalat lehet vele - DSG-nél talán a több minta alapján jobban be lehetett lőni, meddig bírják a váltók; a Ford verziójáról én pl. szinte semmit sem hallottam a létezését és felépítését leszámítva :B

[ Szerkesztve ]

(#143647) -v- válasza Acheron (#143645) üzenetére


-v-
addikt

Eddig fordos szerelőtől csak olyan kontextusban hallottam emlegetni a powershiftet, hogy felejtsd el gyorsan, mert széthullik :) meg nagyon barátságtalan számok is rémlenek.

[ Szerkesztve ]

(#143648) htomi85 válasza Acheron (#143645) üzenetére


htomi85
tag

Miért ezeket a kamupresztízs menedzserautókat nézegeted?
Ha van lóvé akkor 520d, ha nincs, akkor kompakt kombi vagy ötajtós okti oszt kész.

(#143649) #94529552 válasza molnarpeter (#143646) üzenetére


#94529552
törölt tag

Itt például a DSG-t is felturbózzák a 2.0 TSI-hez, így már jobban bírja?

(#143650) HookR válasza htomi85 (#143648) üzenetére


HookR
addikt

Eretnek gondolat villant át kobakomon: vajon elképzelhető, hogy él ember Magyarországon, aki nem reprezentálni vesz autót, hanem a szempontrendszerének megfelelő belső értékek alapján? Vagy ez teljességgel ki van zárva? :)

[ Szerkesztve ]

▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.