Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz Brandynew #256676 üzenetére

    Hétköznapokra nálunk bőven elég lenne egy elektromos jószág, 80-100 kilométernél van leginkább a teteje a naponta megtett távnak (legalábbis ez a maximum). Azt röhögve tudják még hideg időben is, fűtéssel, mindenféle jósággal.

    Viszont havonta 3-4 alkalom szokott lenni, amikor 150-250 kilométert megyünk egy irányba és a célpontnál (vagy közelében) nem feltétlen van töltő. Így már tudnia kéne azért 550 kilométert is, akár a téli hidegekben. Ráadásul nem mindig látni előre ezeket az utakat, így nem feltétlen fér bele előtte a töltés.

    Bekerülési árról nem beszélve; egy benzines-gázolajos középkategóriás autó azért még emészthető összegért beszerezhető és 600-700 kilométeres hatótávot tudni fog minden hőmérsékletben, autópályán 130-as tempó mellett. Elektromosból, ami tudná ugyanezt, iszonyat magas áron lehetne csak beszerezni.

    Szervizköltségek tekintetében elvileg a villany kedvezőbb (kéne legyen), de találkoztam már néhány márkaszervizzel, ahol indokolatlan magas éves szervizköltsége volt a villanyos autónak (benzines változattal összemérhető nagyságú, miközben munka kevesebb van vele).

    Megvan a saját piaca és felhasználási módja is az elektromos autóknak, de sajnos én sem látom, hogy ez nagyon általános lenne még. :N

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés