Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#44901) Wiz Khalifa válasza rob210 (#44900) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Azt nem tudom hirtelen infrás-e vagy rádiós de szerintem is infrás. A kulcsot sajnos még nem tudtam szétszedni, nem tudom pattintós-e vagy csak bazi nagy erővel kell-e széthúzni esetleg a burkolatot.

Szerencsére ha csak ennyi a baja hogy most a központi meg az immo nem megy az nem zavar, mert azt leszámítva, kuplung nem rég cserélt, fékek is, motorikusan is pöcc-röff, és első autónak így is ideális. És amennyiért meg tudtam kaparintani ezek a hibák úgymond elvárhatóak. Szóval ha nincs az nagy csoda.

Amúgy szerintem a csomagtérnél akkor a dugó hiányozhat ugyanis a kárpit nem volt vizes de a pótkerék helyén 1-2 cm víz állt. Nem rozsdás a kocsi ott sem szóval még a baj bőven megelőzhető. De hogy ha valahol fentről menne be a víz esetleg akkor nem a kárpit alatt lenne vizes és a kárpit érintetlen szinte.

Smoke some weed nigga!

(#44902) rob210 válasza Wiz Khalifa (#44901) üzenetére


rob210
Topikgazda

Keresd meg mielőbb, mert különben hamar rohadni kezd
Elkeseríteni nem akarlak, de 1-2 cm víz esetén, fentről megy be, annyi nem tud felcsapódni, mert ahol bemenne, ott ki is szivárogna.
A kaszni csodálatosan elvezeti a vizet ha bejut valahol.

Sok sikert a vashoz nem lesz ott komoly baj.

Renault power

(#44903) balazs1022 válasza Wiz Khalifa (#44901) üzenetére


balazs1022
őstag

Biztos h ott van megrepedve az illesztés, ahol a 2 hátsó oszlop találkozik a tetővel. Ezt egy Clio ii tulajtol halottamh Sajnos neki is a potkereknel állt a víz. Kis sziloplaszttal ki kell kenni és jó is lesz. Majd nekem is meg kell tenni, mert az enyém is szét van repedve.

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#44904) rob210 válasza balazs1022 (#44903) üzenetére


rob210
Topikgazda

;) ez sajna ilyen, de ennél nagyobb baja ne legyen :)

Renault power

(#44905) _NCT


_NCT
őstag

Na megszületett az ítélet, jobb hátsó kerékcsapágy volt a ludas. Felemelték, a kerék be-ki mozgott...Ezért volt a billegés útközben. Leszedte a persely tetejét és a csapágygolyó helyén ilyen gyurmaszerű fémes olajos valami esett ki...Nice...17k lesz a csere.

(#44906) rob210 válasza _NCT (#44905) üzenetére


rob210
Topikgazda

De akkor az nem is előlröl jött. :)

Így azért érthető a megszorulás, félrehúzás. :)

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#44907) _NCT válasza rob210 (#44906) üzenetére


_NCT
őstag

Maga az anyag nem draga (8k) csak gondolom a meló szopás vele (ugyanennyi a munkadíj)

[ Szerkesztve ]

(#44908) rob210 válasza _NCT (#44907) üzenetére


rob210
Topikgazda

kb. 1 órás munka ne fekeüdj fel minden magát sajnáltató szerelőnek.
:C
No és az egy órában benne van 2 pisi szünet is. :C

Renault power

(#44909) balazs1022


balazs1022
őstag

Valakinek eladó nervasport 17"-es kereke? Privátban kerem írjon rám! Esetleg bontott thali/clio motorháztető is erdekelé jo állapotú, zöld.

Valaki tud horpadast javítani? Ha igen akkor ötletek varok tőle, esetleg egy gyorstalpalót.

Koszi! :)

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#44910) Wiz Khalifa válasza rob210 (#44902) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Ma jól megszívatott a kormányzár. :DDD

Indítanám és csak egyet fordul a kulcs. Mondom fasza, felhítam bátyám mondta hogy a kormányzár szórakozik. Az ő Octaviaja is néha csinál ilyet. Mondta hogy ilyenkor mikor a kulcsot fordítom el mozgassam a kormányt hogy a kormányzár engedjen. Jó is lett. Még jó hogy elértem mert itt szívtam volna. :DDD

Úgy látom jó sok dolog lesz még amit így elsőre nem ismerek/tudok. :)

Amúgy a kulcsot szétkaptam, elemcsere megvolt, nem megy úgy se a kulcs (a visszajelző led nem villog ha megnyomom). Utána látom hogy az egyik érintkező elpattant így az orvosolva lesz szakszerűen. Amúgy a kulcs szerintem rádiós mert infra lednek nincs helye.

Smoke some weed nigga!

(#44911) üszök válasza Wiz Khalifa (#44910) üzenetére


üszök
őstag

A központinak a szivargyújtó feletti kapcsolóval is mennie kell.

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#44912) _NCT válasza rob210 (#44908) üzenetére


_NCT
őstag

No most hívtak, az ABS jeladóm is ledarálta a tárcsa, hogy így lógott, azt mondták ha cseréltetem kompletten a féktárcsát amiben benne van a jeladó + csapágy is, akkor 60k lenne, mivel mondkét oldalon párban kellene cserélni a féktárcsákat.

Ez tényleg így van? Én most elsőkörben csak csapágyat szeretnék cseréltetni.

(#44913) mycso válasza _NCT (#44912) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Megane 2-nél egyben van a hátsó tárcsa + csapágy.
Persze vannak megoldások, lehet külön venni és préselgetni, de nem annyira ajánlott. Illetve ahhoz kell gép/szerszám is.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#44914) rwin5


rwin5
őstag

"Megviccelt" ma a clio.. lemerült kb teljesen az elem a kp zár nyitóban. Állt egy srác szembe, mondom neki szerintem elkezdek szirénázni az autóval, mondja nem baj.. :D Kinyitottam ajtót kulccsal, riasztó egyből teli torokból, meg elakadásjelző villogott.. Hiába nyomkodtam nem kapcsolt ki (elem hulla gyenge) indításgátló is be volt kapcsolva, szóval kínlódás volt. Aztán már mikor telón intéztem az elemcserét, akkor sikerült pont kikapcsolni.

Végül elvittem utána cserélni 2db elem volt belevaló 490ft/db de most azonnal érzékeli. Így jár az ember, ha halogatja a dolgokat, de végre kész van, kis nyűglődés árán

(#44915) rob210 válasza _NCT (#44912) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezért csodálkoztam azon, hogy dobot írtál. Sajna az nem olcsó, de azért nem 60k.

Az ATE darabja 21k

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#44916) _NCT válasza rob210 (#44915) üzenetére


_NCT
őstag

Dobot írtam, mert úgy emlékeztem :D

Szóval Brembo féktárcsa lesz ABS jeladóval csapággyal, ami 36k + 5k hozzá a betét. És mivel 2 oldal, ez 82k lesz.... + Ha már ott hagytam az autót, olajat + szűrőket cseréltetem, ami + 15k + 11k a munkadíj.

Így lett a nyaralásom a Megane-ban.... De legalább a komplett hátsó fékrendszer + szokásos cserélve lett.

Másik fórumban írták, hogy fékfolyadékot sem ártana cseréltetni...

[ Szerkesztve ]

(#44917) berbatov2


berbatov2
senior tag

Sziasztok. Vegul vettem egy Scenic 3-at 1.5 DCI. Ma volt szerelonel fekbetet cserere. Azt mondta, hogy parade az auto. Amugy renaultol lekerdeztem valos 127k km volt benne vasarlasnal. Voltak fenntartasaim a dizellel, mert egy 2006-os ford c-maxra 3 ev alatt kb 6kilot koltottem csak a dizeles dolgok ( reszecskeszuro, nagynyomasu szivattyu, stb). Vegul egy haver megyozott, hogy ilyen km allasnal es kornal(2012/9) nem lehet ezekkel problema csak nem szabad sokaig megtartani. Most kiprobalom ezt a taktikat megyek vele 2 evet ( kb 20e km) utana meg inkabb veszek masikat mielott rakoltenem a gatyam. Hozzatennem gondos gazdaja vagyok az autoimnak, tehat nem leharcolom es eladom egy baleknak.

Kellene egy kis segitseg.
Carminat TomTom-nal nem tudok rajonni, hogyan lehet egy eppen futo navigalast megszakitani. Kiidegel, hogy nincs egy navigalas megszakitasa gomb vagy valami ilyesmi.

(#44918) Wiz Khalifa válasza üszök (#44911) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Anyós ajtót nem zárja a kapcsoló a többit igen. Érdekes. :DDD

Smoke some weed nigga!

(#44919) Wiz Khalifa válasza Wiz Khalifa (#44918) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Pontosítanék. Elkezdi a gombot lehúzni a cuccos de nincs elég ereje neki hogy kattanásig húzza. Így nyitva marad. Mind1. Későbbi téma. Először legyen a nagyobb dolgok megcsinálva benne faján, aztán jöhetnek a az úgymond apróságok. :)

MÁS:
A gyári fejegység (ugye még mindig a 2001-es Renault Thalia 1.4 RT-ről van szó) az ahogy látom szabvány csatis. Szóval átalakítás nélkül lehet rákötni más fejegységet.

Viszont felmerült bennem a kérdés hogy valamelyik szálak nincsenek megcserélve gyárilag?

Illetve hogy nekem van a kormány oszlopon egy vezérlő rész a gyári rádióhoz. Az gondolom a képen bekarikázott sárga csatival csatlakozik a rádióhoz igaz?

[ Szerkesztve ]

Smoke some weed nigga!

(#44920) diablo1984 válasza Wiz Khalifa (#44919) üzenetére


diablo1984
veterán

igen szabvány csati, nincs cserebere, iso. igen a sárga a távirányító

(#44921) Wiz Khalifa válasza diablo1984 (#44920) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Akkor minden rendben. :) végre egy normálisabb gyártó. Bezzeg a 2002-es Skoda Fabia-ba meg van cserélve a negatív meg a pozitív... :DDD

Smoke some weed nigga!

(#44922) rwin5 válasza Wiz Khalifa (#44919) üzenetére


rwin5
őstag

fültisztító pálcikával ki lehet kotorni feljebb azt a porréteget :D ;]

(#44923) just válasza berbatov2 (#44917) üzenetére


just
aktív tag

Nem tudom neked melyik navival szerelt, nekem ha a joystikot megnyomom akkor ott van az útvonal törlése opció.

Two things what i hate. People that can't count...

(#44924) balazs1022 válasza Wiz Khalifa (#44919) üzenetére


balazs1022
őstag

Nyugi, nekem sem zárja a hátsó ajtókat a kp-i zár. Csak erolkodik. Jobb esetben félig lehúzza. Am is elég vacakul van megoldva az egész mechanikai. Egy hajlított alumíniumból rúd huzza le a zárat egy muanyag pöckön keresztül. Még nem jöttem rá mi a baja. Nem bírtam kivenni a motort, h ràmérjek műszerrel. Amúgy egy új motor kb3000ft. Én is fogadom az ötleteket h mit lehet vele kezdeni.

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#44925) berbatov2 válasza just (#44923) üzenetére


berbatov2
senior tag

Taviranyitos! Mondjuk van joystickos kartamasz is, de az nincs betanitva. Ezt a betanitast csak renault szervizbe lehet vajon megcsinalni?

(#44926) Wiz Khalifa válasza rwin5 (#44922) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Az hétvégén sorra kerül. :)

Még nem volt időm kiporszívózni sem. Előbb a fomtosabb dolgokat csinálgatom esténként, az a por nem oly fontos még. Amúgy hogy lehetne esetleg kipattintani a helyéről? Az oldalát benyomni vagy hogy?

(#44924) balazs1022:
Engem se nagyon zavar még mert ez nem olyan hiba ami miatt a kocsi nem tud gurulni. Az volt nekem a vételkor a lényeg hogy lehetőleg ne rozsdakupacot vegyek meg szerkezetileg és műszakilag is jó legyen. Ez húz jól, pontosan vált, kuplung is szinte új benne, fékek is most lettek cserélve így bitang jól fékezhető, egyszóval ezek az "apró" hibák nem is nagyon zavarnak ha nem tudom majd megoldani magam. :)

Smoke some weed nigga!

(#44927) rob210 válasza _NCT (#44916) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez horror.
Én ennyit nem fizetnék érte, de ha nem értesz hozzá, megértem, a kocsinak mennie kell :( .

Renault power

(#44928) rob210 válasza balazs1022 (#44924) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ne a motort cseréd ki, hanem a rudazatot kend meg.
Gyárilag szilikon zsír van ott és az összekapja a port ami egy idő után összeáll és megszorul.
Féktisztítóval ki kell takarítani és utána lítium zsírral befújni vagy wd 40 ha nincs más, de én a lítium zsírt javasolom, az megint megoldja a dolgot 10 évig.

Renault power

(#44929) rob210 válasza Wiz Khalifa (#44919) üzenetére


rob210
Topikgazda

Neked is a rudazat koszos, egyértelműen.
A sárga csatit ha lehúzod, a kijelző nem fog menni. (fejcsere)
Valamint ezeket a képeket esetleg érdemes megnézegetned. :)

Renault power

(#44930) Wiz Khalifa válasza rob210 (#44929) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Szóval az a sárga csati a gyári rádió kijelzője nem a kormányoszlopon lévő vezérlőé akkor?

Amúgy ez az újabb Thalia nekem a régebbi van és nekem csak a műszerfal tetejébe van két hangszóró meg hátul a kalaptartóban kettő.

Smoke some weed nigga!

(#44931) _NCT válasza rob210 (#44927) üzenetére


_NCT
őstag

Hülye informatikus vagyok, nekem az autó blackbox :D Hál' Istennek eddig nem is nagyon kellett értenem hozzá, beültem és ment.

(#44932) rob210 válasza Wiz Khalifa (#44930) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem az a kijelzőé is :)

Renault power

(#44933) rwin5 válasza rob210 (#44932) üzenetére


rwin5
őstag

Rob reggel szirénázott a cliom riasztója magától, pedig garázsban volt. Van rá valami tipped? :U

(#44934) diablo1984


diablo1984
veterán

nagy meló egy kiszedett laguna 1 hátsó hídból kicserélni a szilenteket?mert így szemre nem tűnik vészesnek, nem tudom, hogy mit igényelne szerszám ügyileg, de elég öregecske a gumi, bár nem lóg(vettem egy hidat).

[ Szerkesztve ]

(#44935) rob210 válasza rwin5 (#44933) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én szvsz az összes riasztót ki szoktam kötni a francba.
Semmi értelme nincs és csak a baj van velük.
Egy indítás gátló kapcsolóval jobban jársz, mint ezekkel a hulladék (a gyári is az) riasztókkal, amit 15mp alatt iktat ki egy rutinos tolvaj.

Cserébe a legrosszabbkor tudja lemeríteni az aksit és blokkolni az indítást ha épp olyan verzió van a kocsiban.

Szvsz én utálom őket, látatlanban nem tudok rá mit mondani csak, azt, hogy ha jót akarsz szereltesd ki.
:R

Renault power

(#44936) rob210 válasza diablo1984 (#44934) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na cserés lesz a híd? :D

Nem tudom sajnos egyesen még nem cseréltem a II-eshez speckó szerszámok vannak, de ha leszerelt hídban cseréled akkor ott sincs szükség a speckó cuccokra, akkor simán cserélhető.

Renault power

(#44937) Wiz Khalifa válasza rob210 (#44932) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Jah jól van. Úgyis amilyen fejegységet akarok bele a kijelző az máshol kapja a tápot szal nem kellesz az a csati így egyáltalán. :)

Smoke some weed nigga!

(#44938) rwin5 válasza rob210 (#44935) üzenetére


rwin5
őstag

Tervben van igen! Anyám autója ugyanilyen volt, aztán autóvillamossági szerelő kikötötte. Az a poén, hogy jöttem ma haza bringával és útszélen parkoló audis srác benne ült az autójában és ugyanúgy szólt a riasztó (dudált folyamat) meg az elakadásjelző :D

(#44939) rob210 válasza rwin5 (#44938) üzenetére


rob210
Topikgazda

Vagy épp egy autó lopást láttál :D ;)

(nem csak a renaultban sz@r a riasztó, már mericből is szereltünk ki, igaz ott csak aszisztáltam, mert az aztán össze volt kötve még a tervezőmérnök mobiltelefontöltőjével is :D ).

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#44940) rwin5 válasza rob210 (#44939) üzenetére


rwin5
őstag

:DDD :DDD Hát az már nem az én bajom szerencsére ;]

(#44941) diablo1984 válasza rob210 (#44936) üzenetére


diablo1984
veterán

hát jah, az alufelni jobban kiadja az ülő seggét, és sikerült jó áron vennem egy komplett hátsó hidat fékekkel, agyakkal, ebben már volt cserélve a torziós rúd, viszont a szilenten nem látni, hogy cserélték volna! a szilent felülete el van öregedve, de nem lóg, mint az enyém, jól is állt a kocsi vele. csak gondoltam kicserélném, ha már kézben van, de nem tudom, hogy a torzióra más pozícióban fel lehet-e rakni azt a csonkot, amit a kasztnihoz van csavarozva.....

kíváncsi leszek, hogy a hátsó féket meg tudom-e úgy bontani, hogy ne sérüljön, ezen a hidon az egyiket sikerült, a másik anyája begyalulódott....

itt van már a turbó is a garázsban, holnap reggelre megjön a tömítésszett hozzá, asszem azzal kezdem a cserét, majd a hátsó fékre ránézek, hogy mennyire van szétrohadva az a bizonyos anya, mert ha szétcseszem, nincs hozzá peremező készletem és cigánykodhatok valakitől.....

valamint ha már megbontom a fékrendszert, kap friss dot4-es olajat is, az is bejár egy darabig....

mindez után remélem más nem jön elő a kocsiból, mert más hibájáról nem tudok....

(#44942) diablo1984 válasza diablo1984 (#44941) üzenetére


diablo1984
veterán

ezt a hidat vettem meg, és mivel kombi, valszeg még kissé keményebb is lehet a torziója, ami nem árt, mert ha a vonóhorgot használnám, jó lenne, ha nem húznám a seggét a földön....

(#44943) speedydb23


speedydb23
senior tag

Elég húzós összeget adtam ismét ki a Cliora:

Klíma kompresszor csapágy - 5k
Klíma gáz lefejtés/töltés - 8k
Klíma hűtő + tömítés szett - 26k
Motorhűtő ventillátor - 20k
Munkadíj - 52k

Szumma: 111k

Ez így 1 hónappal a nyaralásom előtt nagyon mellbevágott.

Ami bosszantó, hogy csak a klíma csapágy és a motorhűtő ventillátorral indult az egész, de közben kiderült, hogy a klíma hűtő is jobb ha csere lesz, mert fel volt ütve az alja, nem eresztett de nem is volt 100%-os. Ez még így nem lett volna gond, mert 6 óra munkadíjjal kalkuláltak, de aztán jött az oltári nagy cumi, hogy az új hűtőventillátor se akart 2-es fokozatra kapcsolni. További 6 órát szívtak mire megtalálták a gondot, ami egy testkábel volt.

Összegezve, most már nem lesz fájó a búcsú a Cliótól nyaralás után.

(#44944) Predator2 válasza rob210 (#44935) üzenetére


Predator2
addikt

Drága dolog egy ilyen rejtett kapcsoló beépítése a kocsiba?

Túl vagyok a kuplung cserén, még a gyári Valeo szett volt benne. Most Luk került bele, szerencsére kompatibilis azzal is.
30 a szett + 30 a csere + ~7k (4L) új váltó olaj .

[ Szerkesztve ]

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#44945) diablo1984 válasza Predator2 (#44944) üzenetére


diablo1984
veterán

4 liter kell a clio váltójába? :Y

(#44946) Predator2 válasza diablo1984 (#44945) üzenetére


Predator2
addikt

Nem, csak az általatok linkelt oldal szerint kell bele 3-3,1 L olaj. Így vettem 4L-t , hogy biztos elég legyen.

1L megmaradt, mert 3,1 literes űrtartalom a teljesen üres váltóra vonatkozik.

[ Szerkesztve ]

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#44947) rob210 válasza speedydb23 (#44943) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az a munkadÍj nem kevés, basszus nem hiszem el, hogy ennyire nem értenek szerelők az autóhoz, hogy 6 órán át keresték a hibát.
Ráadásul ha a testkábel volt a ludas kérdés rögtön jön az eredeti ventillátor ment volna?
Ezért Írtam annyiszor, hogy direktbe tápláld meg, úgy mit csinál.
:F :(

Minden esetre ha meghirdeted szólj, mert a te kocsid legalább már rendben van és a kolléga kicsi diesel autót keres.
:R

Renault power

(#44948) rob210 válasza diablo1984 (#44942) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az keményen fogja tartani a seggét.
Neked gyárilag tárcsafék van hátul?
Csak azért kérdezem, mert tudtommal a laguból volt dobos meg tárcsás is hátul, viszont a kombi mind tárcsás.
Nehogy azzal is szÍvj, hogy át kell alakÍtani mindent.
:R

Renault power

(#44949) rob210 válasza Predator2 (#44944) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem nagy dolog, a gyújtás kapcsolóról is leveheted, illetve direktbe a biztosÍték tábláról is meg a fix testről is a jelet, hogy ne tudjon indÍtani.
Vagy relével, vagy kapcsolóval, ami szimpatikus.
A kapcsoló mondjuk nehezebben romlik el :)

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#44950) diablo1984 válasza rob210 (#44948) üzenetére


diablo1984
veterán

rosszul tudod, kombiban is van dobos, ez is dobfékes és a fickónak volt egy másik laguna kombija, ami magyar rendszámos, műszakis és az is dobfékes volt! nem tudom, hogy tárcsás és dobos híd között lett volna-e diffi, de nem kockáztattam, dobfékest vettem! az egyik oldali agy még annyira új, hogy a rozsda sem fogta még be, a másik oldali persze csapágyas, jó lesz tartalékba az újszerű, ki tudja mikor lesz hangja a hátsó agyamnak.

turbót is cserélni kellene már, de nagyon esőre áll az idő, aknából meg annyira fos cserélni, hogy olyan szögben állva nem hajlik a kezem, ahhoz nem árt fixen aláfeküdni, úgy sem lesz könnyű, de legalább fixen be tudok támasztani.

délutánra kell menjek a gumishoz, megérkezett a felniszetthez a goodyear gumiszett, remélem bejár egy darabig! :B

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.