Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67001) femiki válasza rob210 (#66993) üzenetére


femiki
tag

Valamit nem jól mondtam, mert amit mondtál, nem stimmelnek a szimering méretek, túl nagyok.
Nekem ide kellene:
Ide nagyon pici szimering kell, talán a külső átmérője lehet 30mm.

(#67002) rob210 válasza femiki (#67001) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez oké ez a rudazat szimering, ezt nem tudod cserélni, csak váltós, szét jell szedni hozzá a teljes váltót!
Amíg nem folyik nem javaslom.

Renault power

(#67003) rob210 válasza nyalifali (#66998) üzenetére


rob210
Topikgazda

A vicc az, hogy nincs elhanyagolva!!
Gondos gazdáé, elfosta magát a delphi okoskerék!!
Csak, hogy bizonyítsa, a napokban tárgyalt témát.

Renault power

(#67004) rob210 válasza femiki (#67001) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezt szeretnéd, de ezt csak belűlről lehet szerelni.
[link]

Renault power

(#67005) #89309696


#89309696
törölt tag

Motorbeindítás után mikor elalszik az ABS lámpa, hogy minden oké. Olyankor az ABS tömbben a villanymotort is megpörgeti, hogy nincs-e beállva? Vagy az nincs ellenőrizve?

[ Szerkesztve ]

(#67006) femiki válasza rob210 (#67004) üzenetére


femiki
tag

Ez az! Köszi! :R

(#67007) MPeter87


MPeter87
őstag

Sziasztok,

Megane 3 coupe 1.4 TCe vásárlásánál miket kell alaposan megnézni?
120-200e km között a szervizeknél az olaj és szűrők cseréjén kívül miket kell és ajánlott cserélni?
Vezérlés úgy tudom, hogy láncos. Ezt milyen időközönként célszerű cserélni és kb milyen költséggel lehet számolni?
Mik a gyenge pontjai? Futómű mennyire nyűgös?
2.0 TCe-ből kevesebb van és drágább is, de ez is birizgálja a fantáziám. Ez a motor mennyire megbízható?
Előre is köszönöm a választ a sok kérdésemre. :)

(#67008) rob210 válasza MPeter87 (#67007) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mindent. Pont ez a kikométer szám az amikor mindent cserélni kell. Láncos ez talán az egyik olyan tce ami még az ajánlhatóak közé tennék. A teljes futóművet át kell nézni. Láncnyúlás alapján vezérléscsere. Szívósort le kell venni és szelepeket ellenőrizni, mennyire vannak bekokszolva. Sok dolgot kell ellenőrizni rajta. A közvetlen befecskendezéses motorok minden konszernnél kényesek.
De van ami messzire kerülendő és van ami vállalható.
Az 1.4 a vállalhatók között van.

Renault power

(#67009) MPeter87 válasza rob210 (#67008) üzenetére


MPeter87
őstag

Minden alatt mit értesz?
A szelepek cserések, vagy tisztíthatóak, ha kokszosak?
A 2.0 is vállalható? Bár ez valószínűleg kiesik már.
Bp-n van megbízható szerelő? :)
:R

(#67010) rob210 válasza MPeter87 (#67009) üzenetére


rob210
Topikgazda

Tisztítható.

Renault power

(#67011) alexander12


alexander12
aktív tag

Kinéztem egy két literes benzin gáz üzemű Grand scenic privileg autót 2004-es. Meg szabad ilyet venni? 😁 Mire figyeljek a kipróbáláskor? 😁

kíváncsi, OP8T

(#67012) benvolio


benvolio
őstag

Sziasztok!
Probléma van a géppel (Megane I. 1.4 8v), ha tudtok adjatok tippet mit kéne megnézni. Szóval elindultam a kocsival és kb. 20m után leállt! Újra próbáltam indítani de semmi. A kulcsot elfordítva nem gyulladnak fel a szokásos visszajelzők és nem is indítózik! Ami nem gyújtás függő, lámpa, stb. az működik, tehát akksi jó. A kis biztosítékokat megnéztem, nem találtam kiégetett, bár nem tudom, hogy egyáltalán itt van e olyan aminek köze van ehhez, mert a táblán nem láttam olyan jelet ami a gyújtásra utalna. Előre is köszi, ha valaki tudna tippet adni mit és hol nézzek meg!
Üdv!

(#67013) Gabady válasza benvolio (#67012) üzenetére


Gabady
aktív tag

Akku melletti nagy biztosítékok, vagy ha az is jó, akkor valszeg a gyújtáskapcsolód mehetett tönkre.

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#67014) benvolio válasza Gabady (#67013) üzenetére


benvolio
őstag

Most nem vagyok otthon, hogy megnézzem, majd délután. A motortérben van valami elektromos doboz abba néztem bele, de semmi elváltozást nem láttam. Ha a kapcsoló rossz azt lehet látni ha kiveszem? Vagy még valami vezetékre gondoltam, hogy leeset valahonnan, hogy nem kap áramot, de nem tudom hol és mit nézzek meg.

(#67015) Gabady válasza benvolio (#67014) üzenetére


Gabady
aktív tag

Ott pár relé van, a befecsinek, AC-nek meg a ventillátornak, esetleg klímának, illetve ehhez tartozó bizti. Fent az akkunál van pár nagy késes biztosíték, ott szeret eloxidálódni minden, aztán okoznak jó nagy fejtöréseket. De én a gyujtáskapcsolóra szavaznék mindenképp.... Ki kell mérni egy multiméterrel.

[ Szerkesztve ]

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#67016) benvolio válasza Gabady (#67015) üzenetére


benvolio
őstag

Köszi, délután ránézek. :R

(#67017) nyalifali


nyalifali
aktív tag

Ma találtam kesztyűtartót egy közeli bontóban ami színben is stimmel.
Míg utaztam, konstatáltam magamban, mennyire rendben a kocsi, és ehhez nagyban hozzájárultatok TI itt a fórumon.

Csak megköszönni jöttem.

VaNmIT

(#67018) Gabady válasza nyalifali (#67017) üzenetére


Gabady
aktív tag

Amúgy a rugó elfáradt, eltört, vagy csak szimplán meggyengült ? Ha utóbbi, akkor szerintem ha húznál a rugón, hogy feszesebb legyen, megoldódna a gond.

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#67019) #89309696


#89309696
törölt tag

(#67020) nyalifali válasza Gabady (#67018) üzenetére


nyalifali
aktív tag

Szia, elég megbonthatatlannak tűnt a szerkezet (számomra), érzésre törött (vagy átugrott/kiakadt), semmi ellenállása nem volt.
Melegebb időben a legkisebb úthibánál mindig kinyílt, úgy értem ~10km 8-10x...
Vettem egy bontottat, lemostam, kapott egy szilikon felületet, novicsentó :)

Ámár még szenvedek vele, csavarok kint, a bal hátsó valahogy nem enged, azt hittem egyszerűbb lesz a csere, látom a csere alkatrészen hol fogja, de valamiért nem enged.
Holnap jobban aláfekszem...

[ Szerkesztve ]

VaNmIT

(#67021) JanóManó


JanóManó
csendes újonc

Üdv mindenkinek

Van egy Laguna 3 ph2 1.5 dízelem. Elkezdett vacakolni a szellőzés, hol felpörgött a venti, hol vissza, random. Szinte első leállítás után soha nem kapcsolt ki, csak reset után. Mára behalt szellőzés. Legmagasabb fordulaton sem indult el. Ventilátor jó. Előtét ellenállás lehet a gond? Ez javítható vagy kuka?
Köszönöm

Erika9

(#67022) forceberg válasza nyalifali (#67020) üzenetére


forceberg
veterán

A M2-n nekem is kiakadt, de csak a rugózása szűnt meg, pont van annyi ellenállása a mozgásának, hogy zárva/nyitva marad, így nincs vele gond. A tiéd akkor lazább volt.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#67023) nyalifali


nyalifali
aktív tag

De míg feküdtem anyós ülés előtt, feltűnt,hogy lóg itt-ott a tetőkárpit....
Mennyire melós kijavítani?

VaNmIT

(#67024) LamerGyuri


LamerGyuri
senior tag

Van ez a rizsszem izzó a kapcsolókban, ablakemelőkben. LEDesítette már valaki? Bevált-működő termék linkje esetleg?

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#67025) salieri.


salieri.
őstag

Sziasztok!

Van akinek ilyen váltógomb van fent ?
Mennyire jó minőség a gyárihoz képest?

(#67026) mdav88 válasza salieri. (#67025) üzenetére


mdav88
senior tag

Én rendeltem egyet, de sajna nem érkezett meg :(
Szóval, passz, most a sima műanyag van fent.

(#67027) Gabady válasza nyalifali (#67023) üzenetére


Gabady
aktív tag

Nem tudom merre laksz, de Lajosmizsén tudok egy jó kárpitost.

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#67028) nyalifali válasza Gabady (#67027) üzenetére


nyalifali
aktív tag

Szekszárd.
Na pont megyek szerdán asszisztálni Ceglédre vaterom kocsijához.
Megnéztem pár videót, engem eltántorított, hogy nekiessek...
Megpróbálok helyi merítést, ezek szerint kárpitost keressek, van sacc/kp viszonyítási alapod?

Köszönöm!

VaNmIT

(#67029) baluka6 válasza salieri. (#67025) üzenetére


baluka6
aktív tag

Szia
Nekem ilyen van kb 2 hónapja. Nem egy csúcsminőség, a "bőr" eléggé műanyagos, a varrás inkább csak dísz, érzed, hogy nem azzal varrták össze. Minden esetre a habosított gyári után megváltás. Szerintem ennyit meg ér..

(#67030) Gabady válasza nyalifali (#67028) üzenetére


Gabady
aktív tag

~30e ft kiszerelés, újrahúzás, visszaszerelés.
Az nem itt van... :) Mit kell aszisztálni ? Renault az is ?

[ Szerkesztve ]

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#67031) sarkany01


sarkany01
tag

Sziasztok. Megtudná nekem valaki mondani mekkora a Laguna 2 kormányátmérője?

(#67032) salieri. válasza baluka6 (#67029) üzenetére


salieri.
őstag

A gyári vajon mennyibe kerülhet?akkor ezt hanyagolom.

(#67033) Steven


Steven
addikt

Új papucsot kapott a Rönyó ;]

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#67034) shifty! válasza LamerGyuri (#67024) üzenetére


shifty!
senior tag

Szerk by fogyi: látom, hogy te a kapcsolókra vonatkozóan kérdeztél, én meg a belső térre válaszoltam. Mea culpa, de akkor már itthagyom :DDD

Én megcsináltam. Ebay-ről vagy AliExpressről, már nem tudom melyikről, de szinte lényegtelen, rendeltem egy 20 darabos W5W T10-es pakkot, a gyártó a "Safego" nevű, előtte és utána is számomra tökéletesen ismeretlen valami. Olcsó, működik, ennyi a lényeg.

A belső térben hibátlanul teszi a dolgát, cirka 10 perc kicserélni mindent, a lábtér világításoktól kezdve a térképolvasó lápmákonn át a csomagtartó világításig, szép erős hideg fehér fénye van, jóval jobban látható este a sötétben bármi a belső térben, mint a standard izzókkal, áldásos hatását főleg a csomagtérben élvezem.

Ellenben amit nem ajánlok, az a rendszámtábla világításba való behelyezés. Elvileg máködik a dolog, mert ott is ez a babszem izzó van bent, de ott, mivel érzékeny a LED és a foglalat is a párára, esőre, melegre, pikk-pakk megadja magát, szóval vagy gondosan minden indításnál megnézed, hogy ég-e, villog-e (és ha nem ég, vagy villog, cseréled), vagy azt meghagyod ahogy van.
Én cserélgetem szorgosan amíg van belőle, kék még nem szedett ki érte hogy jobban látja a büntiazonosítómat.

[ Szerkesztve ]

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#67035) atosan


atosan
addikt

Sziasztok,
Megane 1/2 kombi tulajoktól kérdezném, hogy a hátsó hangszórókat cserélte már valaki? Ha igen, mire kell figyelni, milyent érdemes venni? Nehéz a kárpitot megbontani?
Vákaszokat előre is köszi!

Maine coon

(#67036) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Előre is sorry, egy kicsit hosszabb beszámoló a Laguna-ról, hogy mi a helyzet, bár alig van használva 1 éve már "szegényke".

600200 km után...
Bal hátsó rúgó eltört, kb mostanában, mert nem olyan régen lettek felrakva a nyári gumik és akkor még semmi nem volt vele., szintén hátul a két szilent elfáradt és végre volt időm megnézetni, hogy a bal oldali kézifék miért nem fog. A munkahenger bemondta az unalmast (szétesett teljesen). Már minden megvan hozzá rendelve, aztán jött a motorellenőrzés. A faszi elképedve mondta, hogy nem hiszi el amit lát, hogy szinte minden gyári állapotú az értékek, az injektorok is (én nem értek hozzá), valami 0.1-2 bar nyomáson voltak. Remélem nem írok hülyeséget és jól írtam.
Aztán kérdezte, hogy ez melyik típus, mondom a 130 lovas, de csak papíron. Ja, hogy meglett csippelve,...mondom igen.

Aztán elmentünk egy próbakörre, mivel mondtam neki, hogy 110-nél (akkor lehet a legjobban érezni és hallani)van valami rezonancia, ami eddig nem volt, de ahogy elindította, azt mondta, hogy ez mindig jelen van (nagyon picit), csak annál a sebességnél érezni a legjobban. Na mint kiderült, a good year efficient grip gumikat lehet cserélni, mert mind a négy úgy kopik, pedig simán 85%-os állapotban vannak még, hogy ilyen érdes lesz, emiatt ez a rezonancia. Ami érdekes, mert tény és való, hogy kanyarokban kapott a pofájára meg pályán is, de akkor azt vonom le belőle, hogy ezek a gumik a tartós 200 feletti sebességet egyszerűen nem bírják, vagy a laguna alatt nem bírják mittomén szar az egész. Ettől függetlenül tapadásra ez a legjobb, amit használtam és ameddig nem volt/lett ez vele, csendességre is az egyik legjobb. Ez a gumi úgy betapad, mint még semmi, pedig volt jó pár típus a lagesz alatt.

Aztán a próbakörön, nagyon picit odalép, elsőre mond egy gyors -t...elmosolyodtam.
Még egy kicsit odalép neki, pfff ez jobban megy, mint a 150, mit 150 a 180 lovasnál is, aztán még jobban odalépett neki, a laguna belepasszírozott minket az ülésbe, ahogy szokta is, rögtön ugrott a mutató 80-ról 130 körülire 4-ben...
A ty a ú r is t e n ezt már ilyen szaggatva mondja. Mik az értékei most, kérdi? Mondom neki, hogy 223 le, és majdnem 500 nm, amikor megcsinálták, de én nem érzem, hogy ez valamit is gyengült volna az évek alatt. El volt képedve és azt mondta ezt inkább többnek érzi.

Mindegy a lényeg, ahogy meg is ígértem az autómnak, ha 600 ezret átlépi mindent megcsináltatok rajta... és bár ő érez valami nagyon pici izét, amire a kettöstömegűt mondta egyből, de azt mondta, hogy ezzel ez bőven elmegy még több százezret is. Ez annyira jelentéktelen, emiatt nem érzem én sem. Ha sajátja volan, ő biztos nem cserélné ki.
Mindegy, ki kell cserélni, mert ott van régóta megvéve. Amiről lebeszélt, hogy a turbót is cseréljük, mert azt mondta, hogy egyszerűen felesleges és nem hiszi el, hogy ebben az autóban több, mint 600 ezer van.

Szóval. Kettős tömegű és ezzel együtt a váltó is, bár semmi baja annak sem.
vezérműláncot is mondtam neki, ha viszem nézze majd meg, de azt mondta, hogy egyáltalán nem jellemző, hogy ezeknek bajuk lenne és emiatt szétkapni ez a frankó motort.
Futómű, amit írtam. De azzal mindig van valami ezeken az elszabott genyó utakon.
Szíj az összes hülyeségével együtt meg ilyenek.
Ami jobban zavar most, főleg az én vájt füleimet, hogy a Goodyear gumik (szerintem) nem tudják csak teljesen új korukban azokat az adatokat, ami fel van tüntetve.

Nem is tudom, milyen gumikat vegyek rá. :F
A mercin gyárilag michelin-ek vannak és 19 coll ellenére is ég és föld, ahogy kijavítja ezeket a kicseszett utakat.
Talán akkor megpróbálom a mislenyeket, de szerintem a laguna durván kemény futóművének tök mindegy milyen frankó gumi van alatta.

[ Szerkesztve ]

(#67037) molnarpeter válasza ΞΔGLΞ (#67036) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Polgári pilot sport?

(#67039) ΞΔGLΞ válasza molnarpeter (#67037) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ezt most mondod, hogy olyat kellene vennem, vagy a mercin az van-e? :) Ha kérdezed, akkor igen ez..

------------

szerk...

Sorry, megnéztem, super pilot sport van rajta, vagyis ez [link]

[ Szerkesztve ]

(#67040) #89309696 válasza atosan (#67035) üzenetére


#89309696
törölt tag

Azt nem tudom mekkora kell bele, de nem kell kárpitot bontani, a műanyag vacakot megtekered valamelyik irányba már nem tudom merre és kiesik, onnantól meg csak csavar tartja a hangszórót és kijön.

(#67041) MC Pite válasza rob210 (#47371) üzenetére


MC Pite
veterán

Sziasztok!

2014es Méganeról az új családtagunk, a gyári 17es kerekeket 16osra cserélném - illetve a téli keréknek is tervezek egy acél szettet.
Gondoltam nem rakom át az 5 éves TPMS szenzorokat, veszek 8 újat, egyszer hozzátanítjuk az autóhoz és örülünk. Viszont úgy tűnik (renault szerviz állásfoglalása) hogy minden kerékcserénél be kéne mennem átprogramoztatni?!
Nem a szenzorokra sajnálom a pénzt (azt is tudnám másra költeni, de egy fene) - de nem azért tartok 2 szettet, hogy évente kétszer álljak sorba a gumicserés csúcsban, hogy ezt 4-5000ért átprogramozzák. :U

Valami tanítási lehetőségről tudtok amivel OBD-n meg tudom magam is ejteni, vagy inkább keressek olyan helyet ahol kikapcsolják? :(

Köszi a segítséget! :R

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#67042) molnarpeter válasza ΞΔGLΞ (#67039) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Lageszra gondoltam/ajánlottam, ha már a másikon is bevált a márka :)

(#67043) ΞΔGLΞ válasza molnarpeter (#67042) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

205/60 R16 méretből ezek vannak, vagyis ilyen pilot nevezetű nem létezik.

Meg eleve a 210 végsebességűek ki is esnek.
Mondjuk, a laguna-t nem jó így összehasonlítani, hogy biztos jó lesz rá, ha a másiknál bevált, mert egyszerűen annyira kemény a futóműve, hogy még 60-as gumikkal is mindent érezni, ehhez képest a merci szinte siklik a 19-es peres gumikkal. Mittomén milyen lenne jó, sokat úgy sem lesz használva. De ha néha kijön a garázsból, akkor finoman "guruljon" nagy sebességnél is. :)

[kép]

[ Szerkesztve ]

(#67044) mycso válasza ΞΔGLΞ (#67036) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Hi, vezérlés:
Renaultban dolgozó szerelő szerint 400k km körül érdemes vezérlést cserélni.
Indok, nem a lánc nyúlik, az valóban örök darabnak tűnik ennél a motornál, hanem a lánckerekek fogai tudnak úgy megkopni, hogy extrém esetben láncugrást is tud produkálni.
Nagyon ritkán előforduló esemény, de azokat a fogaskerekeket érdemes megvizsgálni.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#67045) atosan válasza #89309696 (#67040) üzenetére


atosan
addikt

Köszi, akkor majd nekiesek, jó volna ha befogadna egy JBL stage 502 hangszórót, mert a gyári förtelem.

[ Szerkesztve ]

Maine coon

(#67046) mycso válasza MC Pite (#67041) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Szia, a megane-t nem tudom, de laguna 3-nál két kerékszettnyi szenzort lehet felprogramozni (téli/nyári).

Így nem kell programozgatni, csak egyszer.

A feltanításhoz és a kikapcsolásához is gyári vagy gyári szintű diag kell. Az előbbihez még egy plusz spéci eszköz is a szenzorok aktiválásához.

Úgy sejtem a megane esetében is ez a rendszer.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#67047) rob210 válasza mycso (#67044) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hivatalosan 200 ezrenként kéne ellenőrizni a lánckerekeket, de ha nincs kopás nem kell cserélni. ;)

Valahol egy nissanos fórumon olvastam.

Renault power

(#67048) rob210


rob210
Topikgazda

Csókoltatom a német szerelők kezét akik a korábbi vezérlés cserét végezték.

Ez így ma meghiusult. :(

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#67049) ΞΔGLΞ válasza mycso (#67044) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

400k? AZ már régen volt, egyébként Ulm-ban az a szerviz, ahova legtöbbször vittem, mindig csekkolták. Nem tudom, hogyan, de azt mondták, hogy perfect!

(#67050) Robi81


Robi81
tag

Sziasztok.
Megane 2 kacsa
Ma észrevettem a bal hátulja 1cm rel lejebb van mint a jobb oldala. Szemre csak a kerék járatnál latni belenézve hátulrol nem.
A rugó fáradhatott meg?

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.