Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
femiki
tag
rob210
Topikgazda
Ez oké ez a rudazat szimering, ezt nem tudod cserélni, csak váltós, szét jell szedni hozzá a teljes váltót!
Amíg nem folyik nem javaslom.
Renault power
rob210
Topikgazda
A vicc az, hogy nincs elhanyagolva!!
Gondos gazdáé, elfosta magát a delphi okoskerék!!
Csak, hogy bizonyítsa, a napokban tárgyalt témát.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ezt szeretnéd, de ezt csak belűlről lehet szerelni.
[link]
Renault power
#89309696
törölt tag
Motorbeindítás után mikor elalszik az ABS lámpa, hogy minden oké. Olyankor az ABS tömbben a villanymotort is megpörgeti, hogy nincs-e beállva? Vagy az nincs ellenőrizve?
[ Szerkesztve ]
femiki
tag
Ez az! Köszi!
MPeter87
őstag
Sziasztok,
Megane 3 coupe 1.4 TCe vásárlásánál miket kell alaposan megnézni?
120-200e km között a szervizeknél az olaj és szűrők cseréjén kívül miket kell és ajánlott cserélni?
Vezérlés úgy tudom, hogy láncos. Ezt milyen időközönként célszerű cserélni és kb milyen költséggel lehet számolni?
Mik a gyenge pontjai? Futómű mennyire nyűgös?
2.0 TCe-ből kevesebb van és drágább is, de ez is birizgálja a fantáziám. Ez a motor mennyire megbízható?
Előre is köszönöm a választ a sok kérdésemre.
rob210
Topikgazda
Mindent. Pont ez a kikométer szám az amikor mindent cserélni kell. Láncos ez talán az egyik olyan tce ami még az ajánlhatóak közé tennék. A teljes futóművet át kell nézni. Láncnyúlás alapján vezérléscsere. Szívósort le kell venni és szelepeket ellenőrizni, mennyire vannak bekokszolva. Sok dolgot kell ellenőrizni rajta. A közvetlen befecskendezéses motorok minden konszernnél kényesek.
De van ami messzire kerülendő és van ami vállalható.
Az 1.4 a vállalhatók között van.
Renault power
MPeter87
őstag
Minden alatt mit értesz?
A szelepek cserések, vagy tisztíthatóak, ha kokszosak?
A 2.0 is vállalható? Bár ez valószínűleg kiesik már.
Bp-n van megbízható szerelő?
rob210
Topikgazda
Tisztítható.
Renault power
alexander12
aktív tag
Kinéztem egy két literes benzin gáz üzemű Grand scenic privileg autót 2004-es. Meg szabad ilyet venni? 😁 Mire figyeljek a kipróbáláskor? 😁
kíváncsi, OP8T
benvolio
őstag
Sziasztok!
Probléma van a géppel (Megane I. 1.4 8v), ha tudtok adjatok tippet mit kéne megnézni. Szóval elindultam a kocsival és kb. 20m után leállt! Újra próbáltam indítani de semmi. A kulcsot elfordítva nem gyulladnak fel a szokásos visszajelzők és nem is indítózik! Ami nem gyújtás függő, lámpa, stb. az működik, tehát akksi jó. A kis biztosítékokat megnéztem, nem találtam kiégetett, bár nem tudom, hogy egyáltalán itt van e olyan aminek köze van ehhez, mert a táblán nem láttam olyan jelet ami a gyújtásra utalna. Előre is köszi, ha valaki tudna tippet adni mit és hol nézzek meg!
Üdv!
Gabady
aktív tag
Akku melletti nagy biztosítékok, vagy ha az is jó, akkor valszeg a gyújtáskapcsolód mehetett tönkre.
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
benvolio
őstag
Most nem vagyok otthon, hogy megnézzem, majd délután. A motortérben van valami elektromos doboz abba néztem bele, de semmi elváltozást nem láttam. Ha a kapcsoló rossz azt lehet látni ha kiveszem? Vagy még valami vezetékre gondoltam, hogy leeset valahonnan, hogy nem kap áramot, de nem tudom hol és mit nézzek meg.
Gabady
aktív tag
Ott pár relé van, a befecsinek, AC-nek meg a ventillátornak, esetleg klímának, illetve ehhez tartozó bizti. Fent az akkunál van pár nagy késes biztosíték, ott szeret eloxidálódni minden, aztán okoznak jó nagy fejtöréseket. De én a gyujtáskapcsolóra szavaznék mindenképp.... Ki kell mérni egy multiméterrel.
[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
benvolio
őstag
Köszi, délután ránézek.
nyalifali
aktív tag
Ma találtam kesztyűtartót egy közeli bontóban ami színben is stimmel.
Míg utaztam, konstatáltam magamban, mennyire rendben a kocsi, és ehhez nagyban hozzájárultatok TI itt a fórumon.
Csak megköszönni jöttem.
VaNmIT
Gabady
aktív tag
Amúgy a rugó elfáradt, eltört, vagy csak szimplán meggyengült ? Ha utóbbi, akkor szerintem ha húznál a rugón, hogy feszesebb legyen, megoldódna a gond.
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
nyalifali
aktív tag
Szia, elég megbonthatatlannak tűnt a szerkezet (számomra), érzésre törött (vagy átugrott/kiakadt), semmi ellenállása nem volt.
Melegebb időben a legkisebb úthibánál mindig kinyílt, úgy értem ~10km 8-10x...
Vettem egy bontottat, lemostam, kapott egy szilikon felületet, novicsentó
Ámár még szenvedek vele, csavarok kint, a bal hátsó valahogy nem enged, azt hittem egyszerűbb lesz a csere, látom a csere alkatrészen hol fogja, de valamiért nem enged.
Holnap jobban aláfekszem...
[ Szerkesztve ]
VaNmIT
JanóManó
csendes újonc
Üdv mindenkinek
Van egy Laguna 3 ph2 1.5 dízelem. Elkezdett vacakolni a szellőzés, hol felpörgött a venti, hol vissza, random. Szinte első leállítás után soha nem kapcsolt ki, csak reset után. Mára behalt szellőzés. Legmagasabb fordulaton sem indult el. Ventilátor jó. Előtét ellenállás lehet a gond? Ez javítható vagy kuka?
Köszönöm
Erika9
forceberg
veterán
A M2-n nekem is kiakadt, de csak a rugózása szűnt meg, pont van annyi ellenállása a mozgásának, hogy zárva/nyitva marad, így nincs vele gond. A tiéd akkor lazább volt.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
nyalifali
aktív tag
De míg feküdtem anyós ülés előtt, feltűnt,hogy lóg itt-ott a tetőkárpit....
Mennyire melós kijavítani?
VaNmIT
LamerGyuri
senior tag
salieri.
őstag
Sziasztok!
Van akinek ilyen váltógomb van fent ?
Mennyire jó minőség a gyárihoz képest?
mdav88
senior tag
Én rendeltem egyet, de sajna nem érkezett meg
Szóval, passz, most a sima műanyag van fent.
Gabady
aktív tag
Nem tudom merre laksz, de Lajosmizsén tudok egy jó kárpitost.
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
nyalifali
aktív tag
Szekszárd.
Na pont megyek szerdán asszisztálni Ceglédre vaterom kocsijához.
Megnéztem pár videót, engem eltántorított, hogy nekiessek...
Megpróbálok helyi merítést, ezek szerint kárpitost keressek, van sacc/kp viszonyítási alapod?
Köszönöm!
VaNmIT
baluka6
aktív tag
Szia
Nekem ilyen van kb 2 hónapja. Nem egy csúcsminőség, a "bőr" eléggé műanyagos, a varrás inkább csak dísz, érzed, hogy nem azzal varrták össze. Minden esetre a habosított gyári után megváltás. Szerintem ennyit meg ér..
Gabady
aktív tag
~30e ft kiszerelés, újrahúzás, visszaszerelés.
Az nem itt van... Mit kell aszisztálni ? Renault az is ?
[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
sarkany01
tag
Sziasztok. Megtudná nekem valaki mondani mekkora a Laguna 2 kormányátmérője?
salieri.
őstag
A gyári vajon mennyibe kerülhet?akkor ezt hanyagolom.
Steven
addikt
shifty!
senior tag
Szerk by fogyi: látom, hogy te a kapcsolókra vonatkozóan kérdeztél, én meg a belső térre válaszoltam. Mea culpa, de akkor már itthagyom
Én megcsináltam. Ebay-ről vagy AliExpressről, már nem tudom melyikről, de szinte lényegtelen, rendeltem egy 20 darabos W5W T10-es pakkot, a gyártó a "Safego" nevű, előtte és utána is számomra tökéletesen ismeretlen valami. Olcsó, működik, ennyi a lényeg.
A belső térben hibátlanul teszi a dolgát, cirka 10 perc kicserélni mindent, a lábtér világításoktól kezdve a térképolvasó lápmákonn át a csomagtartó világításig, szép erős hideg fehér fénye van, jóval jobban látható este a sötétben bármi a belső térben, mint a standard izzókkal, áldásos hatását főleg a csomagtérben élvezem.
Ellenben amit nem ajánlok, az a rendszámtábla világításba való behelyezés. Elvileg máködik a dolog, mert ott is ez a babszem izzó van bent, de ott, mivel érzékeny a LED és a foglalat is a párára, esőre, melegre, pikk-pakk megadja magát, szóval vagy gondosan minden indításnál megnézed, hogy ég-e, villog-e (és ha nem ég, vagy villog, cseréled), vagy azt meghagyod ahogy van.
Én cserélgetem szorgosan amíg van belőle, kék még nem szedett ki érte hogy jobban látja a büntiazonosítómat.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
atosan
addikt
Sziasztok,
Megane 1/2 kombi tulajoktól kérdezném, hogy a hátsó hangszórókat cserélte már valaki? Ha igen, mire kell figyelni, milyent érdemes venni? Nehéz a kárpitot megbontani?
Vákaszokat előre is köszi!
Maine coon
ΞΔGLΞ
nagyúr
Előre is sorry, egy kicsit hosszabb beszámoló a Laguna-ról, hogy mi a helyzet, bár alig van használva 1 éve már "szegényke".
600200 km után...
Bal hátsó rúgó eltört, kb mostanában, mert nem olyan régen lettek felrakva a nyári gumik és akkor még semmi nem volt vele., szintén hátul a két szilent elfáradt és végre volt időm megnézetni, hogy a bal oldali kézifék miért nem fog. A munkahenger bemondta az unalmast (szétesett teljesen). Már minden megvan hozzá rendelve, aztán jött a motorellenőrzés. A faszi elképedve mondta, hogy nem hiszi el amit lát, hogy szinte minden gyári állapotú az értékek, az injektorok is (én nem értek hozzá), valami 0.1-2 bar nyomáson voltak. Remélem nem írok hülyeséget és jól írtam.
Aztán kérdezte, hogy ez melyik típus, mondom a 130 lovas, de csak papíron. Ja, hogy meglett csippelve,...mondom igen.
Aztán elmentünk egy próbakörre, mivel mondtam neki, hogy 110-nél (akkor lehet a legjobban érezni és hallani)van valami rezonancia, ami eddig nem volt, de ahogy elindította, azt mondta, hogy ez mindig jelen van (nagyon picit), csak annál a sebességnél érezni a legjobban. Na mint kiderült, a good year efficient grip gumikat lehet cserélni, mert mind a négy úgy kopik, pedig simán 85%-os állapotban vannak még, hogy ilyen érdes lesz, emiatt ez a rezonancia. Ami érdekes, mert tény és való, hogy kanyarokban kapott a pofájára meg pályán is, de akkor azt vonom le belőle, hogy ezek a gumik a tartós 200 feletti sebességet egyszerűen nem bírják, vagy a laguna alatt nem bírják mittomén szar az egész. Ettől függetlenül tapadásra ez a legjobb, amit használtam és ameddig nem volt/lett ez vele, csendességre is az egyik legjobb. Ez a gumi úgy betapad, mint még semmi, pedig volt jó pár típus a lagesz alatt.
Aztán a próbakörön, nagyon picit odalép, elsőre mond egy gyors hú-t...elmosolyodtam.
Még egy kicsit odalép neki, pfff ez jobban megy, mint a 150, mit 150 a 180 lovasnál is, aztán még jobban odalépett neki, a laguna belepasszírozott minket az ülésbe, ahogy szokta is, rögtön ugrott a mutató 80-ról 130 körülire 4-ben...
A ty a ú r is t e n ezt már ilyen szaggatva mondja. Mik az értékei most, kérdi? Mondom neki, hogy 223 le, és majdnem 500 nm, amikor megcsinálták, de én nem érzem, hogy ez valamit is gyengült volna az évek alatt. El volt képedve és azt mondta ezt inkább többnek érzi.
Mindegy a lényeg, ahogy meg is ígértem az autómnak, ha 600 ezret átlépi mindent megcsináltatok rajta... és bár ő érez valami nagyon pici izét, amire a kettöstömegűt mondta egyből, de azt mondta, hogy ezzel ez bőven elmegy még több százezret is. Ez annyira jelentéktelen, emiatt nem érzem én sem. Ha sajátja volan, ő biztos nem cserélné ki.
Mindegy, ki kell cserélni, mert ott van régóta megvéve. Amiről lebeszélt, hogy a turbót is cseréljük, mert azt mondta, hogy egyszerűen felesleges és nem hiszi el, hogy ebben az autóban több, mint 600 ezer van.
Szóval. Kettős tömegű és ezzel együtt a váltó is, bár semmi baja annak sem.
vezérműláncot is mondtam neki, ha viszem nézze majd meg, de azt mondta, hogy egyáltalán nem jellemző, hogy ezeknek bajuk lenne és emiatt szétkapni ez a frankó motort.
Futómű, amit írtam. De azzal mindig van valami ezeken az elszabott genyó utakon.
Szíj az összes hülyeségével együtt meg ilyenek.
Ami jobban zavar most, főleg az én vájt füleimet, hogy a Goodyear gumik (szerintem) nem tudják csak teljesen új korukban azokat az adatokat, ami fel van tüntetve.
Nem is tudom, milyen gumikat vegyek rá.
A mercin gyárilag michelin-ek vannak és 19 coll ellenére is ég és föld, ahogy kijavítja ezeket a kicseszett utakat.
Talán akkor megpróbálom a mislenyeket, de szerintem a laguna durván kemény futóművének tök mindegy milyen frankó gumi van alatta.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Polgári pilot sport?
ΞΔGLΞ
nagyúr
#89309696
törölt tag
Azt nem tudom mekkora kell bele, de nem kell kárpitot bontani, a műanyag vacakot megtekered valamelyik irányba már nem tudom merre és kiesik, onnantól meg csak csavar tartja a hangszórót és kijön.
MC Pite
veterán
Sziasztok!
2014es Méganeról az új családtagunk, a gyári 17es kerekeket 16osra cserélném - illetve a téli keréknek is tervezek egy acél szettet.
Gondoltam nem rakom át az 5 éves TPMS szenzorokat, veszek 8 újat, egyszer hozzátanítjuk az autóhoz és örülünk. Viszont úgy tűnik (renault szerviz állásfoglalása) hogy minden kerékcserénél be kéne mennem átprogramoztatni?!
Nem a szenzorokra sajnálom a pénzt (azt is tudnám másra költeni, de egy fene) - de nem azért tartok 2 szettet, hogy évente kétszer álljak sorba a gumicserés csúcsban, hogy ezt 4-5000ért átprogramozzák.
Valami tanítási lehetőségről tudtok amivel OBD-n meg tudom magam is ejteni, vagy inkább keressek olyan helyet ahol kikapcsolják?
Köszi a segítséget!
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
molnarpeter
nagyúr
Lageszra gondoltam/ajánlottam, ha már a másikon is bevált a márka
ΞΔGLΞ
nagyúr
205/60 R16 méretből ezek vannak, vagyis ilyen pilot nevezetű nem létezik.
Meg eleve a 210 végsebességűek ki is esnek.
Mondjuk, a laguna-t nem jó így összehasonlítani, hogy biztos jó lesz rá, ha a másiknál bevált, mert egyszerűen annyira kemény a futóműve, hogy még 60-as gumikkal is mindent érezni, ehhez képest a merci szinte siklik a 19-es peres gumikkal. Mittomén milyen lenne jó, sokat úgy sem lesz használva. De ha néha kijön a garázsból, akkor finoman "guruljon" nagy sebességnél is.
[ Szerkesztve ]
Hi, vezérlés:
Renaultban dolgozó szerelő szerint 400k km körül érdemes vezérlést cserélni.
Indok, nem a lánc nyúlik, az valóban örök darabnak tűnik ennél a motornál, hanem a lánckerekek fogai tudnak úgy megkopni, hogy extrém esetben láncugrást is tud produkálni.
Nagyon ritkán előforduló esemény, de azokat a fogaskerekeket érdemes megvizsgálni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
atosan
addikt
Köszi, akkor majd nekiesek, jó volna ha befogadna egy JBL stage 502 hangszórót, mert a gyári förtelem.
[ Szerkesztve ]
Maine coon
Szia, a megane-t nem tudom, de laguna 3-nál két kerékszettnyi szenzort lehet felprogramozni (téli/nyári).
Így nem kell programozgatni, csak egyszer.
A feltanításhoz és a kikapcsolásához is gyári vagy gyári szintű diag kell. Az előbbihez még egy plusz spéci eszköz is a szenzorok aktiválásához.
Úgy sejtem a megane esetében is ez a rendszer.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Hivatalosan 200 ezrenként kéne ellenőrizni a lánckerekeket, de ha nincs kopás nem kell cserélni.
Valahol egy nissanos fórumon olvastam.
Renault power
rob210
Topikgazda
ΞΔGLΞ
nagyúr
400k? AZ már régen volt, egyébként Ulm-ban az a szerviz, ahova legtöbbször vittem, mindig csekkolták. Nem tudom, hogyan, de azt mondták, hogy perfect!