Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:28:29

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#83001) espi38 válasza lsebestyen (#83000) üzenetére


espi38
őstag

Nem oldódott meg, de a hiba ugyanaz az előző hozzászólásomba írt hibát az autó kijelzője villantotta felém, az utóbbit meg a diagnosztikai műszer írta ki

(#83002) Cyborg válasza Cyborg (#82909) üzenetére


Cyborg
őstag

Bár nem érkezett válasz, azért leírom a végeredményt, hátha valakit érdekel, mi lett a megoldás.
Szóval jól sejtettem, a fehér lila a ajtózár tápja, a fekete narancs pedig a nyitás érzékelőre megy, ami egy sima mikrokapcsoló a burkolat alatt. Alapból zárva van az áramkör, és, ha nyitom az ajtót, benyomja a mikrokapcsolót egy nyelv, és bontja az áramkört.

Ez volt a ludas. 300Ft, nem nagy tétel, viszont eljutni idág, plusz a két sarut átmenteni az új mikrokapcsolóra már igazi műszerész meló.

Végülis úgy sikerült kiszedni az ablakemelő szerkezetet, hogy az a nagy fekete megvezetősín kivehető volt, és miután sikerült leakasztani a kilincsről a zárszerkezetet, simán kifért az ablakemelő szerkezet. A zár leakasztása sokáig tartott, de így, már, hogy érti az ember, 3-adjára már csak pár perces játék :)

(#83003) t.imi


t.imi
addikt

Tanácsot szeretnék kérni.
Korom előrehaladtával elgondolkodtam autó cserén.
Magasabb vasra, amiből könnyebb kiszállni egy fárasztó nap után és magasabb üléspozícióval bír. Scenikben még nem ültem.

M3 van jelenleg, napi autópálya használattal, évi 18-25e km, így diesel, esetleg benzin/gázra gondolok. S-max - ez jó szerelő hiányában egyelőre passzolva- Escape 1.9(?), Grand Scenic 1.9(?) a kiszemelt, 2006-2010 körül ~1.2 mil-ig.

Másik szempont a kedvezőbb alkatrész árak lennének.
200-300e km a reális gondolom, fogalmam sincs a motorok és segédberendezések időtállóságáról. Adagoló, magasnyomású szivattyú, injektor, turbó, futómű, esetleges motor felújítás mennyire jellemző, illetve mennyire fájdalmas beavatkozás?

Harmadik, szmogriadó idején euró 4-5 amivel be lehet jönni Pestre? Oda vissza út busszal 4-5 óra....erre is gondolom kell.

Ezekre szeretnék választ kapni :R

(#83004) rob210 válasza espi38 (#83001) üzenetére


rob210
Topikgazda

Kéne neked egy élő adatos gyári diagnosztika.
Azaz clippel kéne nézni élő adatot, menet közben.
Levegő, üzemanyag, lambda és füstgázelvezetést!

174 mindenesetre már lehet katalizátor alul működés, azaz csere.
De ezt is kiírja a gyári diag.

Renault power

(#83005) espi38 válasza rob210 (#83004) üzenetére


espi38
őstag

Köszönöm a tanácsot.
Mondtak már oxigén szenzort vagy katalizátor hibát is.
Ki töröltem a hibát egyenlőre nem jött vissza és nem tudom mit kell csinálnom, hogy ismét jelezze az autó a hibát. :R

(#83006) Nordik


Nordik
őstag

Gyertya csereintervallum mennyi lehet 1.6 16V motornal?
Sajnos nem találok pontos információt. Írnak 30ezret illetve 50-60ezret is, teljesen változó. :U

(#83007) salieri. válasza Nordik (#83006) üzenetére


salieri.
őstag

60 ezer km

(#83008) Nordik válasza salieri. (#83007) üzenetére


Nordik
őstag

Nem sok az kicsit? :U

(#83009) salieri. válasza Nordik (#83008) üzenetére


salieri.
őstag

Én 30 ezrenként cserélem, 2500 ft 4 db.

(#83010) Gombinyó válasza Nordik (#83008) üzenetére


Gombinyó
őstag

Nem vagyok szakember, de szerintem ezt gyertyája válogatja.
Az enyémbe pl 90ezrenként kell cserélni, de 16e ft darabja, nem is szeretném sűrűbben. :DDD

(#83011) rob210 válasza Nordik (#83006) üzenetére


rob210
Topikgazda

gyertyátólfügg..
Én a denso k20pru-t 40ezrenként cserélem és soha nem volt belőle baj.

Renault power

(#83012) Na_Ta


Na_Ta
csendes tag

Sziasztok!

Adott egy 2011-es Fluence, manuális klíma.
Elindulunk, hosszú út, klíma be, vígan megy venti 3-ason, jön a hideg.
Majd egyszercsak elkezd csökkenni a befúvott levegő( hidegnek hideg), 1-2 óra alatt annyira lecsökken, hogy már maxon is alig fúj valamit.
Némi állás, negyed-fél óra után újra jó. Majd kezdődik előlről.
Van tippetek esetleg?

NT

(#83013) nesa válasza Na_Ta (#83012) üzenetére


nesa
veterán

Elöl a hűtőventilátor jó, esetleg a hűtő telement bogárral?
Ha úgy gondoltad hogy belül nincs légáramlás akkor a pollenszűrőt nézd meg.

[ Szerkesztve ]

(#83014) passat77


passat77
tag

Sziasztok,

A DELPHI VM10002 okoskereket mennyire szabad megvenni, vagy csak a gyári?
Ha jól tudom az is DELPHI gyártmány.

[ Szerkesztve ]

(#83015) GrooveHero


GrooveHero
addikt

Üdv. Édesapám 2005-ös mégane II-jével akadt probléma. A motor tetejéből kopogó hang jön, és a vezérlés sem 100-as, ha jelre teszi a szíjat, 2 fordítás után már nem ott van a jelőlés a szíjon, ahol lennie kellene. Remélem jól írtam le a jelenséget. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mik okozhatják ezeket a gondokat?
Köszi előre is :R

Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us

(#83016) rob210 válasza passat77 (#83014) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én most nagyon csúnya leszek lehet ki is tiltom magam pár napra.
De a fillérb@szásra már nagyon sokan ráfizettek.
Vagy megveszed az ismert forgalmazók valamelyikétől, a meegbízható minőséget, vagy ne kérdeezgesd meg, hogy mit hogy lehet betenni.

nem nem vagyok egy arogáns pöcs, csak ismerem ezt a dolgot.
Megveszik az emberek az 1200.- al olcsóbb alkatrészt és amikor 1 év múlva szétesik, fogják a fejüket, hogy de hát most volt kicserélve és mennyit kért a szerelő!

A szerelőnek ugyan annyiba kerül berakni a moslékot is, mint a minőségi alkatrészt.
(és sajnos még ott is van néha minőségi probléma)

:R

Renault power

(#83017) rob210 válasza GrooveHero (#83015) üzenetére


rob210
Topikgazda

A megane 2-öt nagyon sok féle motorral szerelték.
Nem tudok segíteni, mert mindegyiknél más hibalehetőségek lehetnek!

Milyen motoros?

Renault power

(#83018) tope


tope
addikt

Renault Mégane 2 gyári rádió beragadt bekapcsoló gombja képes lehet az akksit le meríteni?
Kitakarítattam belülről az autót, az autóval leparkoltam, majd 4 nap után nem indult csak rá kötött bika kábel mellett.
Akksi csere, de 4 napra rá ugyanez. Ekkor vettem észre hogy mivan ha a beragadt gomb okozza...
Egyelőre most ott vagyok, hogy holnap indítok és kiderül, de az az első, veszek indító kábelt, a régi akksi fel lett töltve, az bent az autóban ha nem indulna később...

(#83019) passat77 válasza rob210 (#83016) üzenetére


passat77
tag

Nem voltál "csúnya"!
Csupán arra voltam kíváncsi, hogy a gyári nem össze tévesztendő az azonos márka elnevezésü termékkel, hiába van arra is Delphi írva?
Ha igen, akkor vettem az adást/ajánlást.

Ui.: miattam nem kell kitiltanod magad pár napra .
Vannak dolgok amiket csak így lehet hitelesen elmondani/megértetni.
No problem... :R

(#83020) Nordik válasza passat77 (#83019) üzenetére


Nordik
őstag

Valóban a gyárit is a Delphi gyarthatja. Amit múltkor linkeltem neked gyári okoskerek, ha jól emlékszem Delphi volt viszont gyári Renault csomagolással stb.

1 éve már hibátlanul teszi a dolgat, lekopogom. :U

(#83021) Nordik válasza tope (#83018) üzenetére


Nordik
őstag

Ha kinyitod az ajtót lekapcsolja a rádiót, illetve magától is lekapcsol egy idő után. Ugyanígy minden lámpát stb.
Szerintem máshol kell keresned a hibát. :U

Jó a generatorod? Tölt vissza eleget?

(#83022) rob210 válasza tope (#83018) üzenetére


rob210
Topikgazda

simán lehet

Renault power

(#83023) rob210 válasza passat77 (#83019) üzenetére


rob210
Topikgazda

az 1.8 2.0 literes az aisin
Az 1.6 az delphi.
Viszont az, hogy melyik delphi rohadtul nem mindegy.
Mert a beru trafóból is van 3 gyáriszámos, de csak az egyik az "igazi" tartós.

Renault power

(#83024) tope válasza rob210 (#83022) üzenetére


tope
addikt

Remélem is! Mondjuk megszivatott ha ez, mert emiatt vettem új akksit :D
A beragadt rádió bekapcsoló gomb a takarítás után lett, mert az feltűnt már egyből, csak ujjal nem tudtam kipöckölni, és nem foglalkoztam vele, de így gyanús lett.

Nordik: majd kiderül.

[ Szerkesztve ]

(#83025) GrooveHero válasza rob210 (#83017) üzenetére


GrooveHero
addikt

Hali, bocsánat, sebtiben ez el is maradt. 1.5 DCI, ha jól tudom a 106 lovas verzió.
Köszi, ha van ötleted. :R

Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us

(#83026) passat77 válasza Nordik (#83020) üzenetére


passat77
tag

Igen, amit linkeltél az lesz ami nekem kell és onnan.
Köszönöm még egyszer...

(#83027) tope válasza tope (#83024) üzenetére


tope
addikt

Reggel indult, mentem vele úgy 10 percet, majd kb 10 perc múlva újra indult, megint 10 perc menet, kb 5 perc múlva újra indult...
Most majd legközelebb délután lesz indítva.

(#83028) rob210 válasza GrooveHero (#83025) üzenetére


rob210
Topikgazda

a kérdéseim azért kopog vagy azóta, hogy a vezérléshez hozzányúltatok?
Vagy azért nyúltatok hozzá, mert kopogott?
Ha így jelre van állítva az jó, de ezt soha többet nem fogja lárni, tehát így a jelek nem jönnek vissza a szíj elmászik a tárcsajelekhez képest, ez természetes. A lényeg, hogy jelreteszitek! Utána 6 fötengely fordulat. Beállít a szíjfeszesség. És jónak kell lennie.
Ha nem jó akkor a nagynyomású tárcsáját eltekertétek ebben az esetben 360°al forgassátok el és úgy tegyétek jelre.
Gondolom nehezen is indul.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#83029) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Van esetleg valamiféle összefoglaló a megane 3(esetleg 4) felszereltségi osztályairól?

néztem 3-as megánt
authentique
ami elvileg a fapad
Ehhez képest, bőrkormány multikormány,fémbetét benne, króm belső kilncs 4 elektromos ablak, tempomat, aut légkondi
metál fény, ködfényszóró, kb semmi nem hiányzik talán csak a navi vagy a fényszóró mosó
Fapad motor

Hasonlítgatom a dynamique-hoz kb van fényszóró mosó
De a kormány még fémbetét nélküli is.
De láttam ehhez is már olyat ahol manual klíma volt kormány és belső dízsléc is barna
Szóval kb semmit nem látni mitől authentique dynamique expression
Meg energy busniness privilege
Csak azt tudom hogy az Initiale a full full (talán meganhoz nem is volt)

Létezett megan 3-ban hátsó ülés légkondi rostély? (a két első ülés könyöklő között)?
pl ez a kinézet (szürke üveg tető, fullos)vagy ez a kipufogó vég melyik szinten elérhető?


[ Szerkesztve ]

(#83030) baluka6 válasza angyalpc2 (#83029) üzenetére


baluka6
aktív tag

Szia
Nekem Megane 3/1 van, Privilege felszereltség, ebben van hátul is légbefúvó rostély. Egyébként a felszereltség függ attól is, hogy melyik országnak gyártották pl: a német piacra szánt modellek felszereltsége eltér a magyartól.

(#83031) gixxergabi válasza angyalpc2 (#83029) üzenetére


gixxergabi
senior tag

Felszereltség
Enyémet is asszem Authentique-nek vagy Expression-nak hirdették, közben meg Dynamique.
És pluszban lehetett extrákat kérni, enyémben is van még pár de mégsem Privilege, szóval meg lehet kavarni...
Az nem "kipufogóvég" csak ilyen műanyag, extraként lehet ilyesmiket venni...

[ Szerkesztve ]

(#83032) polonic válasza gixxergabi (#83031) üzenetére


polonic
félisten

3 millióról indult az ára?
Brutális, hogy elszáltak mostanra az árak. Most 7 millióról indul. Több, mint duplája. :Y

(#83033) gixxergabi válasza polonic (#83032) üzenetére


gixxergabi
senior tag

"elszáltak mostanra az árak"
nagyrészt a forint romlás, akkor még 270 volt egy €, most meg 350-360

(#83034) polonic válasza gixxergabi (#83033) üzenetére


polonic
félisten

Persze, tisztában vagyok a forint romlásával. De ez akkor is sokkoló.

(#83035) Gombinyó válasza polonic (#83032) üzenetére


Gombinyó
őstag

Ja, csak közben eltelt 10 év. :DDD
Alap áron ma már tök más technikát kapsz, mint akkor. Sok légzsák, ledes világítás, turbo, környezetvédelmi szűrők, vezetés támogatás, ami kötelező, co2 bünti, infláció + szar forint, stb.

[ Szerkesztve ]

(#83036) forceberg válasza Gombinyó (#83035) üzenetére


forceberg
veterán

Összességében csak többet és többet akarnak lehúzni a bérből élőkről... ahogy írták valahol az ingatlan árak miatt(olyan hitel 10 milliók repkednek, hogy ihaj), a fizetésből élőknek ne legyen esélyük egzisztenciát, vagyont építeni, költsenek el minden pénzt, lehetőleg hitelre, hogy még kötve is legyen az ember keze. Na nekem ezért nincs, és nem is lesz hitelem autóra.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#83037) tope válasza tope (#83027) üzenetére


tope
addikt

Most olyan jelentkezett mint probléma, hogy mikor nyitom ki a bal első ajtót, akkor csippan egyet, és látom kiírja hogy Auto lights de-activated, sőt előbb indításkor és utána menet közben nem volt műszerfal kijelzőn semmi se.
Most néztem miután hagytam kicsit, most van kijelző, de írja a lámpa kikapcsolást.

(#83038) stickermajom válasza forceberg (#83036) üzenetére


stickermajom
addikt

Fú, most nem tudom, hogy csak az irónia detektorom mondott csődöt, vagy komolyan gondolod. Ha utóbbi, akkor maradjunk inkább Gombinyó megoldásánál: Euro normák miatti költségek, CO2-kvóta miatti büntetések, alapáron is kötelező biztonsági felszerelések és a forint szárnyalása, nincs itt semmilyen összeesküvés.

Különben sem ösztönözne fogyasztásra az ilyen mértékű drágulás, lassan az önerőre sem futja az átlagembernek.

A lízing pedig nem ördögtől való dolog ha okosan van csinálva, főleg ilyen infláció mellett.

(#83039) Criminal017


Criminal017
őstag

Sziasztok,

gyors kérdés: egyik pillanatról másikra nem fúj az autó az utastérbe semmit. Klíma is beindul, de levegő nem jön. Biztosíték ép, azt megnéztem. Lehet valami cső szabadult el a motortérben? Hova érdemes bekukkantani? Persze megyünk szervizbe, de hátha valami banális.

Renault Scénic II. 1,5 dci

Köszi előre is!

(#83040) molnarpeter válasza Criminal017 (#83039) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ventilátor nem zúg egyáltalán? Egyik fokozaton sem?

(#83041) Criminal017 válasza molnarpeter (#83040) üzenetére


Criminal017
őstag

Meg se mukkan. :(

(#83042) Tiédetis


Tiédetis
senior tag

Üdv
Lagunahoz milyen lengéscsillapítókat ajánlanátok? Toronycsapágyakat?

[ Szerkesztve ]

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#83043) rob210 válasza Criminal017 (#83041) üzenetére


rob210
Topikgazda

direktbe kell forrasztani, az előtét ellenállást.

Renault power

(#83044) rob210 válasza Tiédetis (#83042) üzenetére


rob210
Topikgazda

trw/meyle/kyb

Renault power

(#83045) Tiédetis válasza rob210 (#83044) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Köszönöm

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#83046) cappa72


cappa72
nagyúr

Sziasztok!

Próbáltam keresni az OBD szoftverre, de csak a torque-t találtam itt a fórumon.
Tervezünk venni Renault Megane-t (2011-2013 közöttit, 1.6 110LE verziót), és hát ha megnézni megyünk, azért egy hibalistát csak lekérnék az agyából.
Van speckó Renault-ra kitatlált app (mint pl. a ForScan, SanMyOpel, AlfaOBD, stb...), vagy elegendő a Torque?
szerk.: de akár jöhet számítógpes program ajánlás is.

Előre is köszi.

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#83047) Xantomas válasza rob210 (#83016) üzenetére


Xantomas
őstag

Ebben nem volt semmi csúnya, ez pont így van. Fillérbaszók, meg “majd ma következő tulaj költ rá” országa vagyunk, de ezt pont neked nem kell bemutatni. :(

cappa72 #83046
Az ilyen obd-s baromságokat felejtsd el a csipába. Vidd el olyan helyre ahol van rendes diag, ott majd megmondják ha van valami baja, törlés, tesztkör, és újraolvasás után. Vagy vigy magaddal olyat, akinek van diagja.
Imádom ezeket a hibalistás vaktöltényezéseket. Max annyit tudsz meg, hogy volt e benne lemerült, vagy gyenge aksi ami egy tonna fals hibát dobott a DTC tárolóba, mást nem.

forceberg #83036
megnyugodhatsz, egész Kelet-Európában most ez van. Minden olyan nagyobb városban, ahonnan megközelíthető egy nagyobb Nyugat-Európai város, vagy a multik versenyképesebb bért adnak, esetleg Nyugati nyugdíjasok kialakítottak egy kisebb kolóniát, ott elszálltak az ingatlan árak. Prága, Pozsony, az egész Lengyel-Német határ 100km-es környezete. Nálunk, a budapesti árak, még viszonylag kordában vannak tartva, mert mindenki inkább menekül a városból a peremkerületbe. De Pozsony, úgy, hogy a fél város Bécsbe jár dolgozni, és nem csak a takarítók, a mérnök is, brutális mértékben elszálltak az árak, mert nem
képesek elég lakást felhúzni.
Amióta elszállt nálunk a vadkapitalizmus, nem volt a bérből élőnek esélye egzisztenciát építeni, pláne ott nem, ahol magyar a vezetőség, mert hogy ne legyen bérfeszültség.
Vagy teljesen saját vállalkozás kell, vagy munka mellett saját bisznisz az építőipar környezetében, ahol nem nehéz minőségi munkával kitűnni, vagy olyan kisebb cégnél kikötni, ahol nem magyar a vezetőség.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#83048) rob210 válasza cappa72 (#83046) üzenetére


rob210
Topikgazda

Minimum egy delphi, de a canclip a legjobb.
Ezek viszont nem csak softwarek!
A torque nagyon jó kütyü, de nem diag, ezt szögezzük le.

Az olyan mint egy straus ütvefúró vs. Milwaukee :DD

Renault power

(#83049) mycso válasza cappa72 (#83046) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Szia, attól függ mit szeretnél.

Létezik androidra, több gyári diag szintű megoldás.
google: pyclip, ecutweaker, ddt4all - jellemzően orosz oldalakon van hozzá leírás, elérés.

Viszont ezekkel csúnyán "papírnehezékké" lehet varázsolni az autót.

Én az ecutweakert használom, valóban mindent IS lát és rengeteg gyári paraméter / funkció állítható ki/be kapcsolható....

Természetesen a full gyári megoldás, az a Robi által említett CanClip diag + szoftver, viszont az eredeti otthoni felhasználásra nem éri meg.
Illetve van még egy, amit nemrég találtam, ez is jó és árban is vállalható: [link]

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#83050) atosan


atosan
addikt

Megane 3 1,5 dci Műhely prn [link]

Maine coon

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.